Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modrá legenda českých silnic je zpátky. Avia představuje novou tvář

Automobilka Avia po čtyřech letech obnovuje výrobu pod novým vlastníkem. Na obřím stavebním veletrhu CTT v Moskvě představila modernizovanou verzi svého nákladního modelu D120. Firma patřící do holdingu Czechoslovak Group Jaroslava Strnada bude avie vyrábět v Přelouči na Pardubicku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e60t67r 93G42a64b28r39i77e11l 3937497604542

Nechápu, jak může být dobou největšího rozvoje nazváno období, kdy vyráběli pouze v licenci zastaralej krám bez jakékoliv invence, který prodávali pouze proto, že neexistoval volný trh a jakákoliv konkurence. Proto taky po revoluci zkrachovali. Spíše je to doba úpadku a rezignace na jakýkoliv vývoj, což se poté vymstilo. Ale to platilo pro většinu socialistických fabrik.

0/−2
7.6.2017 14:28

K25a15r25e21l 48M56a13z75a30č 3297443166919

Super. Jen ten tvar bočního okýnka pro vzoru asiatů bych upravil, ale to je detail.

Ať Avie dobře funguje a prodává. [>-]

+1/0
2.6.2017 14:02

M18i87c81h35a33e23l 54K29o58n33e66č24n72ý 6692503259849

Ten tvar je tam proto aby šofér viděl při couvání zem vedle auta a taky je z toho lepší výhled třeba na křižovatce.

0/0
2.6.2017 17:48

K64a33r44e56l 27M81a98z91a69č 3527453936269

Fakt jo? :-P To já vím taky, ale ten tvar je ošklivej.

0/0
2.6.2017 21:30

D60a11v34i76d 45V14o54j87t49a30s12í30k 7572903512508

Tak ještě chybí panu Strnadovi obnovit výrobu LIAZů a bude mít kompletní českou trojici nákladních aut R^

Tak ať se daří..

+6/0
2.6.2017 14:01

D97a41v28i21d 96R83y86c87h20e18t94s21k82ý 9866281370670

Přeji panu Strnadovi hodně úspěchů. Jeho úsilí o obnovu Československého strojírenství je mi sympatické a snad na něj budou zákazníci slyšet.

+2/0
2.6.2017 14:01

M56i98c89h77a68l 24N62a75j64m62a12n 7859643756400

Zákazníci slyší na poměr cena/kvalita. Pokud to Avia nabídne - má šanci.

+2/0
2.6.2017 14:11

H60y51n41e48k 19M38r71t90v25ý 2810337319661

no, o úplnou obnovu asi nejde. jsou to kastle na podvozcích. motory od externího dodavatele sotva z čr..

0/0
5.6.2017 11:59

L68u21b61o54š 31H67o23l82í36k 5457650632580

Tak vývoj a testování motoru pro Euro 6 něco stojí - někde jsem se dočetl, že hlavní výrobci náklaďáků v Evropě za přechod Euro 5 - Euro 6 utratí asi miliardu liber... (a to je výrobců pár, navíc někteří mají společný vývoj...)

0/0
7.6.2017 13:56

L94u97b32o22š 78L17i43b68i50c48h 8199974953644

Když mám tu "legendu" před sebou tak rychle přepnu na vnitřní okruh abych se neotrávil a jak můžu tak ten futrál na nesmysly předjedu.

+3/−5
2.6.2017 13:37

J83a17r53o47s57l92a63v 12K17a79d27l51e91c 5141649942871

Jestlipak už má posilovač řízení...

0/−6
2.6.2017 12:33

P82e52t21r 16H58a22m17ž47í63k 7791273592233

A je na té Avii něco českého, nebo je jen smontovaná stavebnice? :-D

0/−7
2.6.2017 11:54

M64a89r47t60i68n 45N77e51b12e60s50k24ý 7806790307742

Co je českého na Škodovce, co je švédského na Volvu, mám pokračovat?

+4/0
2.6.2017 13:00

P52e48t80r 67K95o97m91a46r52e75k 3699884662395

smarja jenom to ne, navrat modreho spuntu..

+3/−7
2.6.2017 10:58

P43e49t46r 27M42i66c82h56a35l 2220914371412

Dvě stě koní na dvanáct tun? To zase bude nejrychlejší auto na našich silnicích. :-)

+1/−8
2.6.2017 7:24
Foto

L37u39k36á38š 47Z63á97v82o21d31s61k31ý 9281469701

Tatra 815 má 280 koní a jede úplně v pohodě. U náklaďáků je klíčový objem motoru, nikoliv výkon...

+2/0
2.6.2017 12:50

M89i78c77h48a18l 61N23a33j81m23a96n 7729483396550

Tak, to že T815 s V10 bez turba jede "úplně v pohodě" bych moc nevěřil. Možná jakž takž prázdná, ale naložená to bude bída.

A výkon je důležitý, stejně jako točivý moment. Konkrétně při porovnání vzduchem chlazených motorů Tatra s kapalinou chlazenými motor Paccar, tatrovácké motory hodně ztrácí....

0/0
2.6.2017 14:00

D53a36v67i67d 64R18y15c21h71e16t55s17k81ý 9286281790700

v o tom asi moc nevíte co

+1/0
2.6.2017 14:03

J75i13ř78í 86K14o40c23u17r55e25k 6385654975348

480 koní a 40 tun. To je jestě horší poměr a neřekl bych, že by kamion na silnici měl problém jet přes 70 km/h.

0/0
2.6.2017 14:26

J51i39ř84í 63K92o65c20u41r58e28k 6725314405358

PS: Ten motor má točivý moment 580-760 Nm podle naladění.

https://cumminsengines.com/brochure-download.aspx?brochureid=320

0/0
2.6.2017 14:34

M42i93c52h21a47l 93N93a61j34m25a39n 7289223516350

Tato modernizovaná avia je model starý téměř 20 let. To, že udělali novou přední část kabiny a možná upravili interiér z toho konkurence schopné auto neudělá. Původní nedostatky to auto bude mít pořád.

- poměrně měkký rám, který když je auto zatíženo na přípustnou mez se kroutí a následně praská

- brzdy, které jsou sice možná průměrné, ale velice náchylné na údržbu (vyžadují cca každých 5 000 km seřízení).

- kabina, která je trošku za zenitem (pevnost, izolace ergonomie).

Strnadovi fandím (Tatru neskutečně pozvedl, zachránil Kovosvit....),ale toto bude krok vedle.

0/−6
2.6.2017 6:25

M51i16c86h29a75l 69N53a87j62m18a48n 7219573396560

Koukám, že za konstatování pravdivých faktů sklízím mínusy :-P?

0/0
2.6.2017 16:47

O55l78d97ř28i63c43h 77J44a71n46č98í36k 8980652505518

aviatik - postrach silnic

+1/−5
1.6.2017 22:26

O39l67i 34H71a98n96z61a86l 4468785852148

Historicky nejrychlejší náklaďák.Co vím,tak jel v čele každé kolony.

+13/−1
1.6.2017 22:01

P98a88v64e46l 15J55e26ř20á63b77e72k 7901792694877

U nás když přijela Avie, tak chlapi jí líbali světla, skoro hubou dofukovali pneumatiky, jazykem leštili čelní okno a prováděli mnoho dalších úkonů, jen aby druhý den zas přivezla další sudy piva.

Takže srandičky se říkejte někde ve skříni - Avie zachránila český venkov, protože jinak by chlapi umřeli žízní a ženský by měly na hrudníků místo balónů jen vyrážky.

+4/−1
1.6.2017 22:18

O92l76d14ř12i46c33h 50J24a49n58č41í94k 8670412285428

a nakloněný na pravou stranu:-)

0/0
1.6.2017 22:27
Foto

R59o44m88a79n 34K40o52z19e87l 4117726773474

Nene, to je V3S. Nedávno jsem dokonce viděl V3S jet s pootevřenou kapotou, tak jsem si říkal, kde udělali soudruzi chybu a do kopce ji i pěšky doženete.

+1/−4
1.6.2017 23:15

J86i64ř82í 15E30r57b84e10n 1543444886587

Soudruzi udělali chybu v tom, že ji vyráběli padesát let a že ji zkonstruovali natolik bytelně, že těch V3S ještě dnes jezdí možná desetitisíce...

+7/0
2.6.2017 8:59

M40i32c50h46a24l 97N77a14j43m83a20n 7559383456820

Prosím, kde jezdí těch V3S desetitisíce?

Možná to bylo bytelné auto, ale mělo jednoho velkého nepřítele - korozi -, ta každou V3S spolehlivě dohnala.

0/−2
2.6.2017 9:36

M87a12r38t67i84n 63N59e66b52e21s47k82ý 7406720967692

A které auto koroze nesežrala?

Na V3S většinou jezdili kluci mladší, než jejich auto, vydrželo jakékoli zacházení a projelo tam, kde už Tatra seděla na rouře.

Byla pomalá, hlučná, v zimě zima, v létě horko, ale jela pořád a všude.

Vrcholem "elektroniky" byla krabička na přepínání z 12V na 24V při startu, vše mechanické, nezničitelné a blbuvzdorné.

Podíváte-li se na T810 zespodu, duch V3S z toho stále kouká a rozdíl je v moderním motoru, předním odpružení, kotoučových brzdách a boudě, ale základní koncepce torzního rámu a tuhých náprav s reduktory tam stále je.

0/0
2.6.2017 13:00

M84i57c57h82a92l 37K21a20l96e39n93s36k41ý 7359472325411

U nás ji má poměrně dost stavebních firem, hodně soukromníků, dyž s tím vozí dřevo z lesa a to jsou roky výroby třeba 1958.

+3/0
3.6.2017 9:11

J54i55ř42í 69E80r39b91e87n 1203134636827

Jenom na své patnáctikilometrové trase do/z práce jich potkám kolem desítky, a vím i o dalších desítkách vozů v okolních obcích. Většina z nich má akční rádius 10-25 km okolo "bydliště" a úplně jim to stačí.

Prostou extrapolací se na ty tisíce kusů jen v Česku a možná desetitisíce ve střední a východní Evropě dostanu velmi snadno.

+2/0
3.6.2017 12:33

P34e79t43r 57M35a62r71š44o17u71n 5765148986736

Já nevím, co to je za módu dávat na velká nákladní auta pidisvětýlka. Já vím, že to svítí jistě dobře a více než kdysi. Ale prostě k velkému autu nějaké kulaté nic mi přijde divné ;-)

+6/0
1.6.2017 21:45

P57e32t33r 28M29a78r91š37o97u13n 5265398926696

Ale musím dodat, že tady je to ještě docela na oko zdařilá varianta. Více mne baví kolikrát nějaký autobus ;)

+3/0
1.6.2017 21:48

L46u79m39í53r 85V40i63t80h67a 2737687896402

Jsou levnější a odolnější. Je to o ceně

+1/0
1.6.2017 21:48

D59a64v50i55d 67B21a58š16t72á67ř 2407201361846

Já sice taky nevím co je to za módu ale jistě vím tyhle čočkové reflektory svítí dost blbě. Jsou tam čistě kvůli technické, ale na svícení rozhodně ne. Důvod proč to tam dávají je pravděpodobně jednoduchá zástavba. Je to univerzál od Helly a není třeba vyvíjet speciální světlo.

+1/−1
1.6.2017 23:50

M30a62r13t64i65n 25N91e15b62e84s46k50ý 7286150837622

Ono to navíc z dálky vůbec není vidět, že ve dne na slunci na tom čumáku vůbec něco svítí.

0/0
2.6.2017 13:02
Foto

J42i87ř69í 24D50v80o39ř91á66k 5335299120168

Avie.Tak s ní to má pouze název. Jinak je to chudý příbuzný DAFu LF.

https://www.google.cz/search?q=daf+lf&client=firefox-b-ab&tbm=isch&imgil=eVzVwQx0TdbsPM%253A%253B698A1fQIW1tFWM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.daftrucks.cz%25252Fcs-cz%25252Ftrucks%25252Fdaf-lf-euro-6&source=iu&pf=m&fir=eVzVwQx0TdbsPM%253A%252C698A1fQIW1tFWM%252C_&usg=__mV2Us3yJ4l6gld_at2qPKLypqnI%3D&biw=1241&bih=603&ved=0ahUKEwjB9cmqpp3UAhUGS5oKHe6jBZ4QyjcIOQ&ei=CGAwWcHRAYaW6QTux5bwCQ#imgrc=eVzVwQx0TdbsPM:

Kabina DAFu je licence Renault Midlum.

Tak zpátky ke kořenům.

+1/−2
1.6.2017 20:48

L68u12m68í64r 76V59i26t12h57a 2767847766732

To se mýlíte, ten DAF je větší auto, Avia je menší. Je to vlastní vývoj, byl jsem u toho, když v Letňanech Daewoo stavělo karosárnu.

0/0
1.6.2017 20:51
Foto

J28i10ř37í 61D36v95o72ř83á97k 5265689550548

Opravdu ?

0/0
2.6.2017 6:08

L38u94m78í44r 62V19i32t12h92a 2307687896112

V šedesátých letech modré Avie vyráběl tak leda Renault a jmenovaly se Saviem. Jejich výroba v Letňanech se rozjela až začátkem 70. let.

+3/0
1.6.2017 20:37

L13u35m84í56r 21V94i95t50h52a 2767647706592

Navíc je to pořád ta stará Avia z konce 90. let od Daewoo Steyr. Aspoň podle fotek a podle toho, že výrobu stěhovali z Letňan.

0/−1
1.6.2017 20:49

L45a14d89i98s56l23a36v 80M79a80r48š48í53k 9823820535

Přejme jí hodně štěstí, přece jen je to kus naší historie. Jinak sice chápu, že je výhodnější mít výrobu v mimo Prahu, ale i tak si říkám že je škoda, že je neuvidím vyjíždět v Letňanech :)

+4/−1
1.6.2017 19:58

L58u19m35í58r 10V20i25t72h12a 2297287126772

Nevadí, že to je Daewoo?

0/−3
1.6.2017 20:59

L72i34b28o98r 58M29a33c54h79a92l87e19k 1304645865418

Skoda, ze Tesla uz neni Ceska.

+3/0
1.6.2017 19:43

J73i37ř50í 46E40r26b28e64n 1603444716117

A čí?

0/0
1.6.2017 20:09

L69i79b54o45r 62M56a60c80h88a28l29e37k 1134605705988

Vzdyt vime. Ta co jezdi.

0/0
2.6.2017 6:33

J15i92ř22í 78E51r44b61e82n 1863844586187

Ta ani nikdy česká nebyla.

+1/0
2.6.2017 9:00

H72o83n37z57a 59T52a10r 3449392404582

Která Tesla ?

http://www.tesla.cz/

https://www.tesla.com/en_EU/?redirect=no

0/0
1.6.2017 22:59

J49i75ř68í 21K46o34c88u75r41e21k 6355514815928

To jo. Před revolucí se dokonce naučili vyrábět BAREVNÉ televize a magneťáky na kazety. Jenže CDčka už byly příliš velká moderna a hifivěž pro buržousty, něco takového si vykořisťovaný dělník v kapitalismu přece nemohl dovolit.

0/0
2.6.2017 14:18



Najdete na iDNES.cz