Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modrá legenda českých silnic je zpátky. Avia představuje novou tvář

Automobilka Avia po čtyřech letech obnovuje výrobu pod novým vlastníkem. Na obřím stavebním veletrhu CTT v Moskvě představila modernizovanou verzi svého nákladního modelu D120. Firma patřící do holdingu Czechoslovak Group Jaroslava Strnada bude avie vyrábět v Přelouči na Pardubicku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16e31t60r 15G32a10b90r43i93e18l 8897325601234

Nechápu, jak může být dobou největšího rozvoje nazváno období, kdy vyráběli pouze v licenci zastaralej krám bez jakékoliv invence, který prodávali pouze proto, že neexistoval volný trh a jakákoliv konkurence. Proto taky po revoluci zkrachovali. Spíše je to doba úpadku a rezignace na jakýkoliv vývoj, což se poté vymstilo. Ale to platilo pro většinu socialistických fabrik.

0/−2
7.6.2017 14:28

K63a46r71e10l 46M56a23z19a94č 3487133976669

Super. Jen ten tvar bočního okýnka pro vzoru asiatů bych upravil, ale to je detail.

Ať Avie dobře funguje a prodává. [>-]

+1/0
2.6.2017 14:02

M98i59c12h22a39e94l 44K31o23n86e22č19n85ý 6942793449729

Ten tvar je tam proto aby šofér viděl při couvání zem vedle auta a taky je z toho lepší výhled třeba na křižovatce.

0/0
2.6.2017 17:48

K20a32r79e15l 66M61a87z15a18č 3637163966369

Fakt jo? :-P To já vím taky, ale ten tvar je ošklivej.

0/0
2.6.2017 21:30

D21a11v33i42d 91V83o91j94t59a36s26í91k 7492593592898

Tak ještě chybí panu Strnadovi obnovit výrobu LIAZů a bude mít kompletní českou trojici nákladních aut R^

Tak ať se daří..

+6/0
2.6.2017 14:01

D60a61v42i74d 31R38y80c27h61e41t96s23k17ý 9316411380340

Přeji panu Strnadovi hodně úspěchů. Jeho úsilí o obnovu Československého strojírenství je mi sympatické a snad na něj budou zákazníci slyšet.

+2/0
2.6.2017 14:01
Foto

M86i74c20h84a52l 13N95a52j76m59a94n 7639233266120

Zákazníci slyší na poměr cena/kvalita. Pokud to Avia nabídne - má šanci.

+2/0
2.6.2017 14:11

H38y24n57e12k 72M32r14t82v30ý 2160807599861

no, o úplnou obnovu asi nejde. jsou to kastle na podvozcích. motory od externího dodavatele sotva z čr..

0/0
5.6.2017 11:59

L77u87b38o93š 87H67o61l83í49k 5147170572460

Tak vývoj a testování motoru pro Euro 6 něco stojí - někde jsem se dočetl, že hlavní výrobci náklaďáků v Evropě za přechod Euro 5 - Euro 6 utratí asi miliardu liber... (a to je výrobců pár, navíc někteří mají společný vývoj...)

0/0
7.6.2017 13:56

L31u54b78o84š 63L47i25b93i84c91h 8729394643114

Když mám tu "legendu" před sebou tak rychle přepnu na vnitřní okruh abych se neotrávil a jak můžu tak ten futrál na nesmysly předjedu.

+3/−5
2.6.2017 13:37

J82a91r88o78s70l53a19v 73K87a30d10l75e55c 5631279872201

Jestlipak už má posilovač řízení...

0/−6
2.6.2017 12:33

P49e53t36r 10H58a13m45ž51í43k 7441913922953

A je na té Avii něco českého, nebo je jen smontovaná stavebnice? :-D

0/−7
2.6.2017 11:54

M65a64r32t65i78n 91N59e34b46e14s37k56ý 7666570837872

Co je českého na Škodovce, co je švédského na Volvu, mám pokračovat?

+4/0
2.6.2017 13:00

P91e60t75r 95K81o33m85a38r11e33k 3879534372375

smarja jenom to ne, navrat modreho spuntu..

+3/−7
2.6.2017 10:58

P18e26t80r 90M64i45c52h89a84l 2350374841122

Dvě stě koní na dvanáct tun? To zase bude nejrychlejší auto na našich silnicích. :-)

+1/−8
2.6.2017 7:24
Foto

L48u98k53á91š 55Z60á63v51o82d25s95k24ý 9421789921

Tatra 815 má 280 koní a jede úplně v pohodě. U náklaďáků je klíčový objem motoru, nikoliv výkon...

+2/0
2.6.2017 12:50
Foto

M63i54c13h16a96l 19N94a20j75m74a92n 7489443116750

Tak, to že T815 s V10 bez turba jede "úplně v pohodě" bych moc nevěřil. Možná jakž takž prázdná, ale naložená to bude bída.

A výkon je důležitý, stejně jako točivý moment. Konkrétně při porovnání vzduchem chlazených motorů Tatra s kapalinou chlazenými motor Paccar, tatrovácké motory hodně ztrácí....

0/0
2.6.2017 14:00

D50a68v96i30d 46R39y57c41h42e91t72s85k35ý 9106831760320

v o tom asi moc nevíte co

+1/0
2.6.2017 14:03

J66i58ř35í 39K32o31c86u92r53e87k 6775264625228

480 koní a 40 tun. To je jestě horší poměr a neřekl bych, že by kamion na silnici měl problém jet přes 70 km/h.

0/0
2.6.2017 14:26

J29i49ř17í 74K37o26c21u41r63e16k 6225704235348

PS: Ten motor má točivý moment 580-760 Nm podle naladění.

https://cumminsengines.com/brochure-download.aspx?brochureid=320

0/0
2.6.2017 14:34
Foto

M33i69c19h90a97l 70N80a84j75m45a27n 7469203366920

Tato modernizovaná avia je model starý téměř 20 let. To, že udělali novou přední část kabiny a možná upravili interiér z toho konkurence schopné auto neudělá. Původní nedostatky to auto bude mít pořád.

- poměrně měkký rám, který když je auto zatíženo na přípustnou mez se kroutí a následně praská

- brzdy, které jsou sice možná průměrné, ale velice náchylné na údržbu (vyžadují cca každých 5 000 km seřízení).

- kabina, která je trošku za zenitem (pevnost, izolace ergonomie).

Strnadovi fandím (Tatru neskutečně pozvedl, zachránil Kovosvit....),ale toto bude krok vedle.

0/−6
2.6.2017 6:25
Foto

M50i79c25h79a79l 53N45a28j35m55a59n 7209343946280

Koukám, že za konstatování pravdivých faktů sklízím mínusy :-P?

0/0
2.6.2017 16:47

O27l60d17ř61i69c82h 78J85a28n91č40í44k 8730702565898

aviatik - postrach silnic

+1/−5
1.6.2017 22:26

O16l84i 48H23a36n96z90a43l 4808865502838

Historicky nejrychlejší náklaďák.Co vím,tak jel v čele každé kolony.

+13/−1
1.6.2017 22:01

P45a47v59e56l 89J56e28ř66á39b57e65k 7191712924967

U nás když přijela Avie, tak chlapi jí líbali světla, skoro hubou dofukovali pneumatiky, jazykem leštili čelní okno a prováděli mnoho dalších úkonů, jen aby druhý den zas přivezla další sudy piva.

Takže srandičky se říkejte někde ve skříni - Avie zachránila český venkov, protože jinak by chlapi umřeli žízní a ženský by měly na hrudníků místo balónů jen vyrážky.

+4/−1
1.6.2017 22:18

O87l48d19ř71i56c77h 64J52a35n84č80í90k 8300692725808

a nakloněný na pravou stranu:-)

0/0
1.6.2017 22:27
Foto

R82o42m93a50n 79K41o83z54e26l 4517896603584

Nene, to je V3S. Nedávno jsem dokonce viděl V3S jet s pootevřenou kapotou, tak jsem si říkal, kde udělali soudruzi chybu a do kopce ji i pěšky doženete.

+1/−4
1.6.2017 23:15

J28i39ř51í 42E98r12b93e70n 1243924156797

Soudruzi udělali chybu v tom, že ji vyráběli padesát let a že ji zkonstruovali natolik bytelně, že těch V3S ještě dnes jezdí možná desetitisíce...

+7/0
2.6.2017 8:59
Foto

M94i34c71h18a64l 97N95a65j75m82a76n 7769523266550

Prosím, kde jezdí těch V3S desetitisíce?

Možná to bylo bytelné auto, ale mělo jednoho velkého nepřítele - korozi -, ta každou V3S spolehlivě dohnala.

0/−2
2.6.2017 9:36

M64a64r55t15i86n 14N92e16b54e39s57k30ý 7666770197672

A které auto koroze nesežrala?

Na V3S většinou jezdili kluci mladší, než jejich auto, vydrželo jakékoli zacházení a projelo tam, kde už Tatra seděla na rouře.

Byla pomalá, hlučná, v zimě zima, v létě horko, ale jela pořád a všude.

Vrcholem "elektroniky" byla krabička na přepínání z 12V na 24V při startu, vše mechanické, nezničitelné a blbuvzdorné.

Podíváte-li se na T810 zespodu, duch V3S z toho stále kouká a rozdíl je v moderním motoru, předním odpružení, kotoučových brzdách a boudě, ale základní koncepce torzního rámu a tuhých náprav s reduktory tam stále je.

0/0
2.6.2017 13:00

M48i87c69h84a16l 22K45a60l53e93n93s82k44ý 7629742895811

U nás ji má poměrně dost stavebních firem, hodně soukromníků, dyž s tím vozí dřevo z lesa a to jsou roky výroby třeba 1958.

+3/0
3.6.2017 9:11

J56i39ř16í 68E87r28b75e11n 1273264776177

Jenom na své patnáctikilometrové trase do/z práce jich potkám kolem desítky, a vím i o dalších desítkách vozů v okolních obcích. Většina z nich má akční rádius 10-25 km okolo "bydliště" a úplně jim to stačí.

Prostou extrapolací se na ty tisíce kusů jen v Česku a možná desetitisíce ve střední a východní Evropě dostanu velmi snadno.

+2/0
3.6.2017 12:33

P77e38t86r 65M25a37r87š82o41u48n 5525288936616

Já nevím, co to je za módu dávat na velká nákladní auta pidisvětýlka. Já vím, že to svítí jistě dobře a více než kdysi. Ale prostě k velkému autu nějaké kulaté nic mi přijde divné ;-)

+6/0
1.6.2017 21:45

P92e19t19r 71M91a64r67š47o20u48n 5125978596696

Ale musím dodat, že tady je to ještě docela na oko zdařilá varianta. Více mne baví kolikrát nějaký autobus ;)

+3/0
1.6.2017 21:48

L92u83m87í94r 67V53i74t64h16a 2277287346852

Jsou levnější a odolnější. Je to o ceně

+1/0
1.6.2017 21:48

D16a50v17i86d 87B73a36š34t65á90ř 2557341231486

Já sice taky nevím co je to za módu ale jistě vím tyhle čočkové reflektory svítí dost blbě. Jsou tam čistě kvůli technické, ale na svícení rozhodně ne. Důvod proč to tam dávají je pravděpodobně jednoduchá zástavba. Je to univerzál od Helly a není třeba vyvíjet speciální světlo.

+1/−1
1.6.2017 23:50

M39a27r48t62i27n 77N27e88b57e59s56k60ý 7506850387122

Ono to navíc z dálky vůbec není vidět, že ve dne na slunci na tom čumáku vůbec něco svítí.

0/0
2.6.2017 13:02
Foto

J91i52ř66í 77D60v95o13ř60á24k 5345339450368

Avie.Tak s ní to má pouze název. Jinak je to chudý příbuzný DAFu LF.

https://www.google.cz/search?q=daf+lf&client=firefox-b-ab&tbm=isch&imgil=eVzVwQx0TdbsPM%253A%253B698A1fQIW1tFWM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.daftrucks.cz%25252Fcs-cz%25252Ftrucks%25252Fdaf-lf-euro-6&source=iu&pf=m&fir=eVzVwQx0TdbsPM%253A%252C698A1fQIW1tFWM%252C_&usg=__mV2Us3yJ4l6gld_at2qPKLypqnI%3D&biw=1241&bih=603&ved=0ahUKEwjB9cmqpp3UAhUGS5oKHe6jBZ4QyjcIOQ&ei=CGAwWcHRAYaW6QTux5bwCQ#imgrc=eVzVwQx0TdbsPM:

Kabina DAFu je licence Renault Midlum.

Tak zpátky ke kořenům.

+1/−2
1.6.2017 20:48

L91u42m70í53r 15V45i46t67h63a 2117567686272

To se mýlíte, ten DAF je větší auto, Avia je menší. Je to vlastní vývoj, byl jsem u toho, když v Letňanech Daewoo stavělo karosárnu.

0/0
1.6.2017 20:51
Foto

J92i56ř40í 37D33v50o95ř63á97k 5135669440868

Opravdu ?

0/0
2.6.2017 6:08

L42u24m86í48r 91V54i81t61h64a 2277847166452

V šedesátých letech modré Avie vyráběl tak leda Renault a jmenovaly se Saviem. Jejich výroba v Letňanech se rozjela až začátkem 70. let.

+3/0
1.6.2017 20:37

L50u90m44í37r 50V20i19t43h13a 2567307856102

Navíc je to pořád ta stará Avia z konce 90. let od Daewoo Steyr. Aspoň podle fotek a podle toho, že výrobu stěhovali z Letňan.

0/−1
1.6.2017 20:49

L82a49d72i92s38l13a19v 27M12a32r79š25í18k 9123860645

Přejme jí hodně štěstí, přece jen je to kus naší historie. Jinak sice chápu, že je výhodnější mít výrobu v mimo Prahu, ale i tak si říkám že je škoda, že je neuvidím vyjíždět v Letňanech :)

+4/−1
1.6.2017 19:58

L37u38m54í31r 86V98i14t28h69a 2617567346532

Nevadí, že to je Daewoo?

0/−3
1.6.2017 20:59

L39i66b66o61r 91M70a42c87h70a87l80e95k 1274485685638

Skoda, ze Tesla uz neni Ceska.

+3/0
1.6.2017 19:43

J22i41ř17í 32E77r74b27e74n 1633234826447

A čí?

0/0
1.6.2017 20:09

L54i33b76o56r 83M73a71c64h23a62l26e40k 1534765665498

Vzdyt vime. Ta co jezdi.

0/0
2.6.2017 6:33

J72i35ř68í 60E45r63b57e29n 1493124746637

Ta ani nikdy česká nebyla.

+1/0
2.6.2017 9:00

H49o90n97z78a 87T96a43r 3479212344212

Která Tesla ?

http://www.tesla.cz/

https://www.tesla.com/en_EU/?redirect=no

0/0
1.6.2017 22:59

J53i75ř13í 50K58o25c76u77r11e18k 6775124385538

To jo. Před revolucí se dokonce naučili vyrábět BAREVNÉ televize a magneťáky na kazety. Jenže CDčka už byly příliš velká moderna a hifivěž pro buržousty, něco takového si vykořisťovaný dělník v kapitalismu přece nemohl dovolit.

0/0
2.6.2017 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.