Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Starý vs. nový Citroën C3: překvapivé rozdíly, nečekané podobnosti

Citroën C3 je aktuálně ve své třetí generaci už tradičním zástupcem třídy malých vozů. Svým stylem a pojetím se vždy trochu vymykal trendu čím dál dospělejších malých aut. Ani v nové generaci nechce být C3 dospělá, je to stále originální malé auto, které jde v mnohém svou cestou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a61n 48D96l19o85u13h29ý 7494649870219

Stejna spotreba a jina norma pro euro hujery.... opravdu realne potrebujeme mit a aute tri valce nebo oturbeny litry?! Rekl bych ze tri-valec se tvari jako dynamictejsi ale ve skutecnosti vytoceny 4valec prvni generace tuhle novou c3 zaslape do zeme.

0/0
8.6.2017 7:12

M17i92c87h71a18l 42N84a49j23m74a89n 7119943516290

Nezadupe. Ta ten třívalec je kultivovanější a má lepší využití otáček.

Jen je otázka jeho životnosti.

0/0
8.6.2017 7:22

J53i87ř49í 76S54c41h98w42a38c78h 8548124788496

ta stejná spotřeba je nesmyslný mýtus, který novináři podobnými "rádobytesty" šíří.

Skutečnost je taková, že ty starý C3 opravdu jezdí v průměru za 7 a ty nový za cca 6 litrů na 100 (viz níže).

A vytočenýmu čtyřválci je prd platný, že má válec navíc, když mu chybí kilowatty. Ty kilowatty z tříválce zašlapou do země třeba dvanáctiválec, pokud jich (teoreticky) bude mít méně než ten tříválec. A proto třeba dvouválec z fiatu 500 zašlape do země čtyřválec ze škody 120.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/87-C3.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2008&constyear_e=2010&power_s=50&power_e=60

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/87-C3.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=50&power_e=60

0/0
9.6.2017 0:48

P74a44v18e63l 65L69á28n94í61k 5639615162787

Auto je to pěkný o tom prostě žádná diskuse. Oni design umí líbí se mi právě ten neotřelej a né klasickej nudnej typu koncern a korejci. Francouzi jsou v tomhle někde jinde a jejich auta na silnici prostě vynikají.

U týhle C3 spíš vidím klasický problém s motory, kde by mohli být prostě lepší a ty jízdní vlastnosti do města asi ideál ale na ty delší trasy bych klidně věřil, že první generace bude lepší. Ale rád bych si tohle auto projel. Snad se u faceliftu poučí a auto vylepší.

Jinak v česku sem snad neviděl ještě ani jedno a to sem čekal že to bude hit :D, přitom v Evropě to prý podle statistik hit je celkem slušnej a Slováci to vůbec nestíhají vyrábět, kdo jezdí po D1 musí každou chvíli potkávat plný kamióny těhle krasavců co jedou na západ.R^

0/0
7.6.2017 15:27

M75a71r46t12i66n 66P59l40z98á86k 2427789548734

V Karline jedna C3 v presne tehle barve stoji kazdy den

0/0
7.6.2017 21:40

R64i18c27h16a63r44d 74M77i66c35h45a34l33o33w90s34k87i 1701759655366

Hloupý reklamní článek neschopného pisálka!

0/0
7.6.2017 15:25

T94o35m22á87š 51K48u50c87h12a38ř 3187901158191

Soutěž o nejzrůdnější masku pokračuje. :-P

+2/−2
7.6.2017 15:03

M77a54r10e26k 41K11l19u45f11a 3778434424686

Pro mne je hlavní rozdíl mezi těmito dvěma vozy v designu. Zatímco předchozí generace měla v tomto ohledu docela šmrnc, to nové je hnusné "až na půdu".

+2/−4
7.6.2017 14:39

K16a20r26e66l 23V27a78c39h95u39t 9643242929863

Já vidím auto s "bradavicí"... :-/ ...= další automobilka, která přestala dělat pěkná auta a přešla na škaredá.

+2/−2
7.6.2017 13:27

P75a37v27e54l 29L23a55n45d33a 6719380741554

No, bourat bych nechtěl ani v jednom.

0/0
7.6.2017 13:11

P90e93t57r 77T54. 82D41v40o70ř44á24k 4894228753

A v kterém autě by jste si přál havarovat?

+1/0
8.6.2017 5:21

M23a48r89e84k 32M54a35l80ý 1282558571290

"...třeba i 700 kilometrů do Belgie zvládla ve své C3 v pohodlí."

No... ty poslední dvě slovíčka bych z toho raději vynechal :-)

+2/−1
7.6.2017 10:54

M86i32c81h48a86l 91F66r36ý83d80a 1272839803812

Možná to "v pohodě" znamená, že jí to dovezlo bez poruchy.

0/0
7.6.2017 13:31

M62a25r40e22k 36M42a53l10ý 1162558471480

Já tam vidím "v pohodlí" :-)

0/0
7.6.2017 13:33

A83l49e74š 72P47l98e58s66k60o59t 9915839528575

Tak abychom to vyvážili... C3 2007, 1.1i 40 kW... najeto 150 tisíc, jediný závažnější problém byl ucpaný vstřik po cca 145 tis km. Jinak běžné věci, jednou ložisko, dvakrát měněny kotouče, jednou výfuk. Jednou mi přestal fungovat posilovač, stačilo odpojit baterku a resetovat, zase naskočil. Olej mi neubejvá vůbec, ten pouze měnim, sem tam doplnim chladicí kapalinu. Jo, podvozek je houpací, řazení předpotopní a v zatáčce se držim volantu, aby nevyskočil okýnkem, protože sedačky fakt nemaj vedení. Ale to mě tak nějak netrápí. ;-)

+4/0
7.6.2017 10:33

M62a37r93e94k 63H18r12u68b38y 6937672901238

Focus 2007, najeto 165 tisic, meneny kotouce podle servisniho planu, jinak nikdy nic.

Poruchy pri takovemhle najezdu by jeste nemely byt neco normalniho.

0/0
7.6.2017 16:28

J14o28z79e76f 43H98e12r52i91c63h 2464814689271

Škoda 105 S, počítadlo kilometrů nefunguje od roku 1997, Vyměněny stěrače 2x . Ptal jsem se, ale ani můj technik netuší co je to servisní plán. Olej taky neubývá, asi tam už není.

+5/0
7.6.2017 22:31

J30a32n 70D41l86o64u72h14ý 7584159520469

Ford fusion 2009 1.4 Duratec: ve 100 000km ztrata komprese a vymena vsexh ventilu ;-) pak se hned pokadil zamek 5. Dveri, zadni tlumice, pumpa pro posilovac rizeni, nahodne blbne central. Snad jedine pous je, ze tenhle motor v tomhle aute dokaze dalkovku za 5.6l benzinu na 100km. Ve meste si ale rekne klidne 10 litru. Jinak koupe tohoto auta jako nove dnes povazuji za slapnuti vedle. Z meho hlediska to auto je plecka nejvetsi!

0/0
8.6.2017 7:07

J45a78k55u54b 16S81e33k93e39r85a 6826250916805

Skoda Fabia 2006, 134000 meneno snad vse :-)

0/0
8.6.2017 21:14

R10i64c98h90a22r36d 45M87r79a97z96e17k 8138270199541

Jediny duvod proc Citrona je podle meho nazoru hydr. podvozek. A ten uz prestali delat.

Az dojdou C5ky (ta moje v nafte ma uz 240 000 - bezproblemove auto), tak pro nejen pro me zmizi kouzlo tehle znacky.

+2/−2
7.6.2017 8:24

M23a37r40t97i29n 56K96a84r81á22s86e38k 9408463178788

No nevim, ja si kupoval pred 5 lety C4 - duvody byly jendoduche, cena nizsi nez u konkurence, pohodlne mekky podvozek aa sedacky (ve srovnani s Octavii, Focusem, i30 nebe a dudy)

+1/0
7.6.2017 10:21

R59i86c98h73a23r46d 77M16r57a64z80e57k 8468130639241

TO je pravda, že když přelezu i z Citronu bez hydrauliky, tedy s normálními tlumiči, do oktávky, nedej bože do MInicoopera, tak si připadám jak v motokáře...

+1/0
7.6.2017 10:41

M49a26r58t52i26n 72K34a12r79á27s78e34k 9978143508728

Ma to samozrejme svoje pro a proti (zkousek s C4 nejak "rezat zatacky" je absolutne mimo realitu a nejspis by clovek brzo skoncil ve skarpe), ale lcovek po vetsinou jezdi spise v poklidu a rovne, a ja treba fakt ocenim mnohem vice to, ze moje C4 je v 95% jizdy nesrovnatelne pohodlnejsi, nez ze treba Octavia v tech 5% pripadu lepe toci a muzu tak zatacky projizdet rychleji...

+1/0
7.6.2017 11:19

R29i46c30h13a53r95d 17M44r31a81z43e47k 8978600819271

JJ. Musí být soulad mezi nastavením tlumičů a nastavením mysli :)

0/0
7.6.2017 11:43

M96a47r21e81k 93M89a15l35ý 1832298551430

Mám to stejně, radši pohodlné auto než schopnost řezat zatáčky a cítit se v něm jako v motokáře. Asi už jsem dospěl :-)

+1/0
7.6.2017 12:49

J22i79ř11í 17J91u61r20á26š10e20k 8287415800377

Jako reklama dobre. Skutecny zivot s C3 je uplne jiny. Koupili jsme mámě C3 nekdy kolem roku 2010, druhou generaci. 1,4 95k. Predtim mela malou Toyotu.

Auto vykazovalo problemy za chladnejsiho pocasi a to od novoty. Motor nebezel pravidelne. Nakonec to vyustilo v situaci, kdy neslo nastartovat a muselo byt odtazeno do servisu. Udajne vada nejakeho cidla termostatu. Potom ma auto od novoty spotrebu oleje temer litr tak dva tisice km. Dle Citroenu je to v poradku. Pry pripousti az litr na tisic km.

Podvozek teto C3 je tragicky. Pro jistotu jsme ho nechali prekontrolovat. Auto tak uhoupane, ze pri rychlostech kolem 130km/h ma clovek strach, zena dálničních nerovnostech vyletite mimo komunikaci.

Takze u nas se zadny Citroen a Peugeot nesmi ukazat :-)

+2/−7
7.6.2017 7:15

M69i82c34h35a51l 96N10a80j86m85a31n 7569813236210

Nechápu lidi, co si koupí auto s měkkým komfortním podvozkem (zřejmě si toho při nákupu nevšimnou 8-o) a pak nadávají, že to auto nedrží na silnici jako okruhový speciál.....

Ono spotřeba oleje kolem 0,05 l na 100 km je brána u většiny automobilek jako normální věc - bohužel.

+7/0
7.6.2017 7:29

J45o82s97e61f 94N64o29v74a50k 5848872436818

Vy jste komik. To je jako kdybych si koupil octavii rs a pak na diskusích brečel, že je to tvrddý. :D

+9/0
7.6.2017 7:59

J16i77n15d39ř54i33c17h 79B98u42c31h54t61a 6352926783600

JJ C3 je hezké auto, ale přesně kvůli měkkému podvozku ne. Od toho jsou zkušební jízdy.

+4/0
7.6.2017 9:56

R20a48d97i80m 26B22e66d46n26a17r93č42í49k 6473187253924

Koupit si auto s měkkým podvozkem a brečet, že má měkký podvozek. :-PKde udělal kupující chybu?

+1/0
7.6.2017 14:29

V13l80a55d76i32m74í42r 21K13r61u52p98k69a 4708494244396

Měl jsem první generaci C3 taky, v letech 2005-2008. A taky jsem se ji hned po ukončení leasingu s velkou úlevou zbavil.

Za dobu záruky mne dvakrát vypekla na cestách, že to skončilo odtahem. 3 měsíce ze 24 měsíců záruky strávila v servisech, nejprve kvůli palivovému čerpadlu, kde se muselo složitě dokazovat, že nebyl natankován špatný benzín. A pak ještě kvůli elektronickému systému vstřikování, kdy dílčí opravy nakonec skončily jeho celkovou výměnou. Cestování na trasu delší 100 km bylo peklem, přední sedačky připomínaly spíš židle, než sedadla auta. Tvrdé, nepohodlné a bez náznaku bočního vedení.

Prodal jsem ho v tom měsíci, kdy skončil leasing, byť mělo najeto pouhých 30.000 km.

Do této řeky už by mne nikdo nikdy vstoupit nedonutil.

+3/−1
7.6.2017 6:56

D46a88v62i64d 93H21u68r23k47a 3380743401611

Skoda, ze autor clanku nevybral k porovnani nove a stare generace C3 Vas. Vzhledem k tomu, ze s C3 mam taky nejakou zkusenost, tak mne povidani Terezky dost prekvapilo. Bude nejela v nicem jinem nez C3, ale jeji cesta do Belgie ...... vy jste vydrzel 3 roky, moje kamaradka 3 mesice a sla do Nissana, sestrenice si mermomoci prala C3, ale ze salonu odesla s Coltem.

+1/0
7.6.2017 7:12

M33i15c61h58a53l 46F12r37ý45d15a 1862769643682

"Cestování na trasu delší 100 km bylo peklem, přední sedačky připomínaly spíš židle, než sedadla auta. Tvrdé, nepohodlné a bez náznaku bočního vedení."

Vy si kupujete auto aniž byste se v něm předem projel???

+1/0
7.6.2017 13:30

P67e75t54r 66P79e12t13r 8571558608972

Přesně tyhle zážitky měl bývalý šéf (včetně dvou odtahů), s tím rozdílem, že se jednalo o nový VW Passat.

0/0
7.6.2017 15:12







Najdete na iDNES.cz