Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Starý vs. nový Citroën C3: překvapivé rozdíly, nečekané podobnosti

Citroën C3 je aktuálně ve své třetí generaci už tradičním zástupcem třídy malých vozů. Svým stylem a pojetím se vždy trochu vymykal trendu čím dál dospělejších malých aut. Ani v nové generaci nechce být C3 dospělá, je to stále originální malé auto, které jde v mnohém svou cestou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a58n 31D92l35o18u28h64ý 7384229730639

Stejna spotreba a jina norma pro euro hujery.... opravdu realne potrebujeme mit a aute tri valce nebo oturbeny litry?! Rekl bych ze tri-valec se tvari jako dynamictejsi ale ve skutecnosti vytoceny 4valec prvni generace tuhle novou c3 zaslape do zeme.

0/0
8.6.2017 7:12

M17i13c26h72a30l 54N68a34j81m54a97n 7529693736780

Nezadupe. Ta ten třívalec je kultivovanější a má lepší využití otáček.

Jen je otázka jeho životnosti.

0/0
8.6.2017 7:22

J87i33ř96í 64S75c67h71w58a19c26h 8178174398556

ta stejná spotřeba je nesmyslný mýtus, který novináři podobnými "rádobytesty" šíří.

Skutečnost je taková, že ty starý C3 opravdu jezdí v průměru za 7 a ty nový za cca 6 litrů na 100 (viz níže).

A vytočenýmu čtyřválci je prd platný, že má válec navíc, když mu chybí kilowatty. Ty kilowatty z tříválce zašlapou do země třeba dvanáctiválec, pokud jich (teoreticky) bude mít méně než ten tříválec. A proto třeba dvouválec z fiatu 500 zašlape do země čtyřválec ze škody 120.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/87-C3.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2008&constyear_e=2010&power_s=50&power_e=60

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/87-C3.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=50&power_e=60

0/0
9.6.2017 0:48

P16a43v15e67l 97L11á39n39í37k 5349925532497

Auto je to pěkný o tom prostě žádná diskuse. Oni design umí líbí se mi právě ten neotřelej a né klasickej nudnej typu koncern a korejci. Francouzi jsou v tomhle někde jinde a jejich auta na silnici prostě vynikají.

U týhle C3 spíš vidím klasický problém s motory, kde by mohli být prostě lepší a ty jízdní vlastnosti do města asi ideál ale na ty delší trasy bych klidně věřil, že první generace bude lepší. Ale rád bych si tohle auto projel. Snad se u faceliftu poučí a auto vylepší.

Jinak v česku sem snad neviděl ještě ani jedno a to sem čekal že to bude hit :D, přitom v Evropě to prý podle statistik hit je celkem slušnej a Slováci to vůbec nestíhají vyrábět, kdo jezdí po D1 musí každou chvíli potkávat plný kamióny těhle krasavců co jedou na západ.R^

0/0
7.6.2017 15:27

M32a55r60t78i33n 60P39l39z41á40k 2567969958454

V Karline jedna C3 v presne tehle barve stoji kazdy den

0/0
7.6.2017 21:40

R54i17c56h23a46r38d 78M74i20c91h84a70l72o49w57s94k72i 1711329285496

Hloupý reklamní článek neschopného pisálka!

0/0
7.6.2017 15:25

T13o57m47á82š 55K10u25c74h13a57ř 3707121658841

Soutěž o nejzrůdnější masku pokračuje. :-P

+2/−2
7.6.2017 15:03

M31a80r20e55k 24K70l56u44f67a 3938614874886

Pro mne je hlavní rozdíl mezi těmito dvěma vozy v designu. Zatímco předchozí generace měla v tomto ohledu docela šmrnc, to nové je hnusné "až na půdu".

+2/−4
7.6.2017 14:39

K80a45r66e84l 73V76a94c50h58u19t 9393892379623

Já vidím auto s "bradavicí"... :-/ ...= další automobilka, která přestala dělat pěkná auta a přešla na škaredá.

+2/−2
7.6.2017 13:27

P10a17v44e24l 68L17a64n36d24a 6619250181564

No, bourat bych nechtěl ani v jednom.

0/0
7.6.2017 13:11

P91e67t89r 52T30. 67D21v43o38ř45á72k 4954348693

A v kterém autě by jste si přál havarovat?

+1/0
8.6.2017 5:21

M43a72r70e80k 64M85a17l56ý 1372338791920

"...třeba i 700 kilometrů do Belgie zvládla ve své C3 v pohodlí."

No... ty poslední dvě slovíčka bych z toho raději vynechal :-)

+2/−1
7.6.2017 10:54

M80i33c54h31a14l 69F65r30ý12d82a 1682659183322

Možná to "v pohodě" znamená, že jí to dovezlo bez poruchy.

0/0
7.6.2017 13:31

M26a28r71e71k 70M27a43l46ý 1312628521800

Já tam vidím "v pohodlí" :-)

0/0
7.6.2017 13:33

A59l31e49š 45P40l66e72s37k86o86t 9875179408135

Tak abychom to vyvážili... C3 2007, 1.1i 40 kW... najeto 150 tisíc, jediný závažnější problém byl ucpaný vstřik po cca 145 tis km. Jinak běžné věci, jednou ložisko, dvakrát měněny kotouče, jednou výfuk. Jednou mi přestal fungovat posilovač, stačilo odpojit baterku a resetovat, zase naskočil. Olej mi neubejvá vůbec, ten pouze měnim, sem tam doplnim chladicí kapalinu. Jo, podvozek je houpací, řazení předpotopní a v zatáčce se držim volantu, aby nevyskočil okýnkem, protože sedačky fakt nemaj vedení. Ale to mě tak nějak netrápí. ;-)

+4/0
7.6.2017 10:33

M39a14r67e60k 14H15r71u42b69y 6887842651618

Focus 2007, najeto 165 tisic, meneny kotouce podle servisniho planu, jinak nikdy nic.

Poruchy pri takovemhle najezdu by jeste nemely byt neco normalniho.

0/0
7.6.2017 16:28

J61o59z43e12f 91H77e33r19i44c80h 2664514119911

Škoda 105 S, počítadlo kilometrů nefunguje od roku 1997, Vyměněny stěrače 2x . Ptal jsem se, ale ani můj technik netuší co je to servisní plán. Olej taky neubývá, asi tam už není.

+5/0
7.6.2017 22:31

J80a44n 38D39l63o40u67h87ý 7394789700589

Ford fusion 2009 1.4 Duratec: ve 100 000km ztrata komprese a vymena vsexh ventilu ;-) pak se hned pokadil zamek 5. Dveri, zadni tlumice, pumpa pro posilovac rizeni, nahodne blbne central. Snad jedine pous je, ze tenhle motor v tomhle aute dokaze dalkovku za 5.6l benzinu na 100km. Ve meste si ale rekne klidne 10 litru. Jinak koupe tohoto auta jako nove dnes povazuji za slapnuti vedle. Z meho hlediska to auto je plecka nejvetsi!

0/0
8.6.2017 7:07

J47a18k26u61b 59S60e74k14e21r76a 6536840956385

Skoda Fabia 2006, 134000 meneno snad vse :-)

0/0
8.6.2017 21:14

R16i92c94h33a11r18d 12M23r90a97z40e58k 8308340939721

Jediny duvod proc Citrona je podle meho nazoru hydr. podvozek. A ten uz prestali delat.

Az dojdou C5ky (ta moje v nafte ma uz 240 000 - bezproblemove auto), tak pro nejen pro me zmizi kouzlo tehle znacky.

+2/−2
7.6.2017 8:24

M30a64r40t42i39n 25K92a81r30á15s75e96k 9798133908528

No nevim, ja si kupoval pred 5 lety C4 - duvody byly jendoduche, cena nizsi nez u konkurence, pohodlne mekky podvozek aa sedacky (ve srovnani s Octavii, Focusem, i30 nebe a dudy)

+1/0
7.6.2017 10:21

R43i34c33h73a92r15d 76M61r56a34z27e28k 8308110399501

TO je pravda, že když přelezu i z Citronu bez hydrauliky, tedy s normálními tlumiči, do oktávky, nedej bože do MInicoopera, tak si připadám jak v motokáře...

+1/0
7.6.2017 10:41

M19a48r56t87i53n 63K98a90r10á22s13e94k 9428143428868

Ma to samozrejme svoje pro a proti (zkousek s C4 nejak "rezat zatacky" je absolutne mimo realitu a nejspis by clovek brzo skoncil ve skarpe), ale lcovek po vetsinou jezdi spise v poklidu a rovne, a ja treba fakt ocenim mnohem vice to, ze moje C4 je v 95% jizdy nesrovnatelne pohodlnejsi, nez ze treba Octavia v tech 5% pripadu lepe toci a muzu tak zatacky projizdet rychleji...

+1/0
7.6.2017 11:19

R16i86c24h94a10r30d 79M24r86a78z85e15k 8978730609281

JJ. Musí být soulad mezi nastavením tlumičů a nastavením mysli :)

0/0
7.6.2017 11:43

M35a86r41e55k 13M98a79l35ý 1422728791120

Mám to stejně, radši pohodlné auto než schopnost řezat zatáčky a cítit se v něm jako v motokáře. Asi už jsem dospěl :-)

+1/0
7.6.2017 12:49

J81i29ř51í 90J39u21r42á85š44e49k 8887685420107

Jako reklama dobre. Skutecny zivot s C3 je uplne jiny. Koupili jsme mámě C3 nekdy kolem roku 2010, druhou generaci. 1,4 95k. Predtim mela malou Toyotu.

Auto vykazovalo problemy za chladnejsiho pocasi a to od novoty. Motor nebezel pravidelne. Nakonec to vyustilo v situaci, kdy neslo nastartovat a muselo byt odtazeno do servisu. Udajne vada nejakeho cidla termostatu. Potom ma auto od novoty spotrebu oleje temer litr tak dva tisice km. Dle Citroenu je to v poradku. Pry pripousti az litr na tisic km.

Podvozek teto C3 je tragicky. Pro jistotu jsme ho nechali prekontrolovat. Auto tak uhoupane, ze pri rychlostech kolem 130km/h ma clovek strach, zena dálničních nerovnostech vyletite mimo komunikaci.

Takze u nas se zadny Citroen a Peugeot nesmi ukazat :-)

+2/−7
7.6.2017 7:15

M74i76c92h92a35l 61N84a29j17m27a11n 7419133876440

Nechápu lidi, co si koupí auto s měkkým komfortním podvozkem (zřejmě si toho při nákupu nevšimnou 8-o) a pak nadávají, že to auto nedrží na silnici jako okruhový speciál.....

Ono spotřeba oleje kolem 0,05 l na 100 km je brána u většiny automobilek jako normální věc - bohužel.

+7/0
7.6.2017 7:29

J68o67s56e98f 22N15o59v44a23k 5678622276418

Vy jste komik. To je jako kdybych si koupil octavii rs a pak na diskusích brečel, že je to tvrddý. :D

+9/0
7.6.2017 7:59

J41i84n97d71ř23i12c34h 12B41u48c46h28t27a 6622216343890

JJ C3 je hezké auto, ale přesně kvůli měkkému podvozku ne. Od toho jsou zkušební jízdy.

+4/0
7.6.2017 9:56

R50a74d81i41m 68B30e94d24n42a79r35č72í43k 6523877313284

Koupit si auto s měkkým podvozkem a brečet, že má měkký podvozek. :-PKde udělal kupující chybu?

+1/0
7.6.2017 14:29

V38l27a11d63i42m37í29r 19K80r93u51p47k19a 4328694544726

Měl jsem první generaci C3 taky, v letech 2005-2008. A taky jsem se ji hned po ukončení leasingu s velkou úlevou zbavil.

Za dobu záruky mne dvakrát vypekla na cestách, že to skončilo odtahem. 3 měsíce ze 24 měsíců záruky strávila v servisech, nejprve kvůli palivovému čerpadlu, kde se muselo složitě dokazovat, že nebyl natankován špatný benzín. A pak ještě kvůli elektronickému systému vstřikování, kdy dílčí opravy nakonec skončily jeho celkovou výměnou. Cestování na trasu delší 100 km bylo peklem, přední sedačky připomínaly spíš židle, než sedadla auta. Tvrdé, nepohodlné a bez náznaku bočního vedení.

Prodal jsem ho v tom měsíci, kdy skončil leasing, byť mělo najeto pouhých 30.000 km.

Do této řeky už by mne nikdo nikdy vstoupit nedonutil.

+3/−1
7.6.2017 6:56

D89a65v13i66d 13H91u17r19k68a 3610233721841

Skoda, ze autor clanku nevybral k porovnani nove a stare generace C3 Vas. Vzhledem k tomu, ze s C3 mam taky nejakou zkusenost, tak mne povidani Terezky dost prekvapilo. Bude nejela v nicem jinem nez C3, ale jeji cesta do Belgie ...... vy jste vydrzel 3 roky, moje kamaradka 3 mesice a sla do Nissana, sestrenice si mermomoci prala C3, ale ze salonu odesla s Coltem.

+1/0
7.6.2017 7:12

M73i74c89h15a60l 79F16r89ý18d47a 1612319873352

"Cestování na trasu delší 100 km bylo peklem, přední sedačky připomínaly spíš židle, než sedadla auta. Tvrdé, nepohodlné a bez náznaku bočního vedení."

Vy si kupujete auto aniž byste se v něm předem projel???

+1/0
7.6.2017 13:30

P52e76t32r 56P64e28t69r 8621318288612

Přesně tyhle zážitky měl bývalý šéf (včetně dvou odtahů), s tím rozdílem, že se jednalo o nový VW Passat.

0/0
7.6.2017 15:12







Najdete na iDNES.cz