Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Starý vs. nový Citroën C3: překvapivé rozdíly, nečekané podobnosti

Citroën C3 je aktuálně ve své třetí generaci už tradičním zástupcem třídy malých vozů. Svým stylem a pojetím se vždy trochu vymykal trendu čím dál dospělejších malých aut. Ani v nové generaci nechce být C3 dospělá, je to stále originální malé auto, které jde v mnohém svou cestou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a74n 60D70l73o11u77h89ý 7584629590849

Stejna spotreba a jina norma pro euro hujery.... opravdu realne potrebujeme mit a aute tri valce nebo oturbeny litry?! Rekl bych ze tri-valec se tvari jako dynamictejsi ale ve skutecnosti vytoceny 4valec prvni generace tuhle novou c3 zaslape do zeme.

0/0
8.6.2017 7:12
Foto

M36i82c36h19a67l 60N28a94j63m35a84n 7389523496710

Nezadupe. Ta ten třívalec je kultivovanější a má lepší využití otáček.

Jen je otázka jeho životnosti.

0/0
8.6.2017 7:22

J68i55ř34í 67S42c49h82w50a84c96h 8238194568466

ta stejná spotřeba je nesmyslný mýtus, který novináři podobnými "rádobytesty" šíří.

Skutečnost je taková, že ty starý C3 opravdu jezdí v průměru za 7 a ty nový za cca 6 litrů na 100 (viz níže).

A vytočenýmu čtyřválci je prd platný, že má válec navíc, když mu chybí kilowatty. Ty kilowatty z tříválce zašlapou do země třeba dvanáctiválec, pokud jich (teoreticky) bude mít méně než ten tříválec. A proto třeba dvouválec z fiatu 500 zašlape do země čtyřválec ze škody 120.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/87-C3.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2008&constyear_e=2010&power_s=50&power_e=60

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/87-C3.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=50&power_e=60

0/0
9.6.2017 0:48

P16a36v91e34l 70L50á26n96í83k 5909985712727

Auto je to pěkný o tom prostě žádná diskuse. Oni design umí líbí se mi právě ten neotřelej a né klasickej nudnej typu koncern a korejci. Francouzi jsou v tomhle někde jinde a jejich auta na silnici prostě vynikají.

U týhle C3 spíš vidím klasický problém s motory, kde by mohli být prostě lepší a ty jízdní vlastnosti do města asi ideál ale na ty delší trasy bych klidně věřil, že první generace bude lepší. Ale rád bych si tohle auto projel. Snad se u faceliftu poučí a auto vylepší.

Jinak v česku sem snad neviděl ještě ani jedno a to sem čekal že to bude hit :D, přitom v Evropě to prý podle statistik hit je celkem slušnej a Slováci to vůbec nestíhají vyrábět, kdo jezdí po D1 musí každou chvíli potkávat plný kamióny těhle krasavců co jedou na západ.R^

0/0
7.6.2017 15:27

M52a60r31t21i98n 14P54l52z31á26k 2227759448514

V Karline jedna C3 v presne tehle barve stoji kazdy den

0/0
7.6.2017 21:40

R84i23c98h20a24r21d 68M71i10c23h87a36l51o87w77s55k62i 1931889885606

Hloupý reklamní článek neschopného pisálka!

0/0
7.6.2017 15:25

T38o84m92á67š 65K35u30c93h59a56ř 3817851368261

Soutěž o nejzrůdnější masku pokračuje. :-P

+2/−2
7.6.2017 15:03

M85a68r78e40k 98K72l38u72f94a 3688204364986

Pro mne je hlavní rozdíl mezi těmito dvěma vozy v designu. Zatímco předchozí generace měla v tomto ohledu docela šmrnc, to nové je hnusné "až na půdu".

+2/−4
7.6.2017 14:39

K89a36r36e33l 24V16a65c91h55u42t 9843922279183

Já vidím auto s "bradavicí"... :-/ ...= další automobilka, která přestala dělat pěkná auta a přešla na škaredá.

+2/−2
7.6.2017 13:27

P25a28v37e60l 20L64a28n98d25a 6629310601264

No, bourat bych nechtěl ani v jednom.

0/0
7.6.2017 13:11

P65e68t74r 66T68. 75D98v93o70ř44á50k 4264928803

A v kterém autě by jste si přál havarovat?

+1/0
8.6.2017 5:21

M82a11r75e61k 31M83a54l11ý 1212848131910

"...třeba i 700 kilometrů do Belgie zvládla ve své C3 v pohodlí."

No... ty poslední dvě slovíčka bych z toho raději vynechal :-)

+2/−1
7.6.2017 10:54

M36i82c37h14a74l 17F58r46ý90d35a 1862669853982

Možná to "v pohodě" znamená, že jí to dovezlo bez poruchy.

0/0
7.6.2017 13:31

M56a72r73e11k 43M79a36l63ý 1522478921770

Já tam vidím "v pohodlí" :-)

0/0
7.6.2017 13:33

A76l59e14š 79P64l81e39s84k47o93t 9285629858135

Tak abychom to vyvážili... C3 2007, 1.1i 40 kW... najeto 150 tisíc, jediný závažnější problém byl ucpaný vstřik po cca 145 tis km. Jinak běžné věci, jednou ložisko, dvakrát měněny kotouče, jednou výfuk. Jednou mi přestal fungovat posilovač, stačilo odpojit baterku a resetovat, zase naskočil. Olej mi neubejvá vůbec, ten pouze měnim, sem tam doplnim chladicí kapalinu. Jo, podvozek je houpací, řazení předpotopní a v zatáčce se držim volantu, aby nevyskočil okýnkem, protože sedačky fakt nemaj vedení. Ale to mě tak nějak netrápí. ;-)

+4/0
7.6.2017 10:33

M34a67r93e25k 25H75r15u58b19y 6527662401578

Focus 2007, najeto 165 tisic, meneny kotouce podle servisniho planu, jinak nikdy nic.

Poruchy pri takovemhle najezdu by jeste nemely byt neco normalniho.

0/0
7.6.2017 16:28

J58o36z25e12f 77H80e19r95i11c29h 2904794929861

Škoda 105 S, počítadlo kilometrů nefunguje od roku 1997, Vyměněny stěrače 2x . Ptal jsem se, ale ani můj technik netuší co je to servisní plán. Olej taky neubývá, asi tam už není.

+5/0
7.6.2017 22:31

J60a17n 32D25l71o91u94h33ý 7944219700489

Ford fusion 2009 1.4 Duratec: ve 100 000km ztrata komprese a vymena vsexh ventilu ;-) pak se hned pokadil zamek 5. Dveri, zadni tlumice, pumpa pro posilovac rizeni, nahodne blbne central. Snad jedine pous je, ze tenhle motor v tomhle aute dokaze dalkovku za 5.6l benzinu na 100km. Ve meste si ale rekne klidne 10 litru. Jinak koupe tohoto auta jako nove dnes povazuji za slapnuti vedle. Z meho hlediska to auto je plecka nejvetsi!

0/0
8.6.2017 7:07

J74a90k54u46b 11S72e56k54e90r12a 6326380556655

Skoda Fabia 2006, 134000 meneno snad vse :-)

0/0
8.6.2017 21:14

R75i55c16h40a33r76d 41M78r47a60z14e92k 8258230799301

Jediny duvod proc Citrona je podle meho nazoru hydr. podvozek. A ten uz prestali delat.

Az dojdou C5ky (ta moje v nafte ma uz 240 000 - bezproblemove auto), tak pro nejen pro me zmizi kouzlo tehle znacky.

+2/−2
7.6.2017 8:24

M72a29r58t11i28n 85K23a68r91á49s96e64k 9798313608668

No nevim, ja si kupoval pred 5 lety C4 - duvody byly jendoduche, cena nizsi nez u konkurence, pohodlne mekky podvozek aa sedacky (ve srovnani s Octavii, Focusem, i30 nebe a dudy)

+1/0
7.6.2017 10:21

R48i25c85h63a10r28d 79M90r10a23z85e60k 8308860919361

TO je pravda, že když přelezu i z Citronu bez hydrauliky, tedy s normálními tlumiči, do oktávky, nedej bože do MInicoopera, tak si připadám jak v motokáře...

+1/0
7.6.2017 10:41

M80a70r52t30i20n 69K51a17r63á65s43e68k 9958193278808

Ma to samozrejme svoje pro a proti (zkousek s C4 nejak "rezat zatacky" je absolutne mimo realitu a nejspis by clovek brzo skoncil ve skarpe), ale lcovek po vetsinou jezdi spise v poklidu a rovne, a ja treba fakt ocenim mnohem vice to, ze moje C4 je v 95% jizdy nesrovnatelne pohodlnejsi, nez ze treba Octavia v tech 5% pripadu lepe toci a muzu tak zatacky projizdet rychleji...

+1/0
7.6.2017 11:19

R22i88c17h60a23r61d 49M80r28a44z24e66k 8648360769641

JJ. Musí být soulad mezi nastavením tlumičů a nastavením mysli :)

0/0
7.6.2017 11:43

M68a35r21e59k 21M90a24l41ý 1602298301400

Mám to stejně, radši pohodlné auto než schopnost řezat zatáčky a cítit se v něm jako v motokáře. Asi už jsem dospěl :-)

+1/0
7.6.2017 12:49

J32i69ř73í 28J11u96r53á68š72e40k 8857985510177

Jako reklama dobre. Skutecny zivot s C3 je uplne jiny. Koupili jsme mámě C3 nekdy kolem roku 2010, druhou generaci. 1,4 95k. Predtim mela malou Toyotu.

Auto vykazovalo problemy za chladnejsiho pocasi a to od novoty. Motor nebezel pravidelne. Nakonec to vyustilo v situaci, kdy neslo nastartovat a muselo byt odtazeno do servisu. Udajne vada nejakeho cidla termostatu. Potom ma auto od novoty spotrebu oleje temer litr tak dva tisice km. Dle Citroenu je to v poradku. Pry pripousti az litr na tisic km.

Podvozek teto C3 je tragicky. Pro jistotu jsme ho nechali prekontrolovat. Auto tak uhoupane, ze pri rychlostech kolem 130km/h ma clovek strach, zena dálničních nerovnostech vyletite mimo komunikaci.

Takze u nas se zadny Citroen a Peugeot nesmi ukazat :-)

+2/−7
7.6.2017 7:15
Foto

M15i52c15h24a39l 97N96a17j56m46a97n 7369663806370

Nechápu lidi, co si koupí auto s měkkým komfortním podvozkem (zřejmě si toho při nákupu nevšimnou 8-o) a pak nadávají, že to auto nedrží na silnici jako okruhový speciál.....

Ono spotřeba oleje kolem 0,05 l na 100 km je brána u většiny automobilek jako normální věc - bohužel.

+7/0
7.6.2017 7:29

J86o40s82e38f 79N17o98v43a27k 5228952626458

Vy jste komik. To je jako kdybych si koupil octavii rs a pak na diskusích brečel, že je to tvrddý. :D

+9/0
7.6.2017 7:59

J78i68n83d14ř53i67c85h 98B11u62c32h22t83a 6842706463610

JJ C3 je hezké auto, ale přesně kvůli měkkému podvozku ne. Od toho jsou zkušební jízdy.

+4/0
7.6.2017 9:56

R30a69d66i37m 89B11e15d90n52a73r87č40í18k 6613937293374

Koupit si auto s měkkým podvozkem a brečet, že má měkký podvozek. :-PKde udělal kupující chybu?

+1/0
7.6.2017 14:29

V33l52a92d40i50m66í78r 73K64r27u97p53k19a 4708464224566

Měl jsem první generaci C3 taky, v letech 2005-2008. A taky jsem se ji hned po ukončení leasingu s velkou úlevou zbavil.

Za dobu záruky mne dvakrát vypekla na cestách, že to skončilo odtahem. 3 měsíce ze 24 měsíců záruky strávila v servisech, nejprve kvůli palivovému čerpadlu, kde se muselo složitě dokazovat, že nebyl natankován špatný benzín. A pak ještě kvůli elektronickému systému vstřikování, kdy dílčí opravy nakonec skončily jeho celkovou výměnou. Cestování na trasu delší 100 km bylo peklem, přední sedačky připomínaly spíš židle, než sedadla auta. Tvrdé, nepohodlné a bez náznaku bočního vedení.

Prodal jsem ho v tom měsíci, kdy skončil leasing, byť mělo najeto pouhých 30.000 km.

Do této řeky už by mne nikdo nikdy vstoupit nedonutil.

+3/−1
7.6.2017 6:56

D55a67v72i43d 72H76u41r40k64a 3370763471161

Skoda, ze autor clanku nevybral k porovnani nove a stare generace C3 Vas. Vzhledem k tomu, ze s C3 mam taky nejakou zkusenost, tak mne povidani Terezky dost prekvapilo. Bude nejela v nicem jinem nez C3, ale jeji cesta do Belgie ...... vy jste vydrzel 3 roky, moje kamaradka 3 mesice a sla do Nissana, sestrenice si mermomoci prala C3, ale ze salonu odesla s Coltem.

+1/0
7.6.2017 7:12

M42i93c88h41a91l 40F94r94ý50d94a 1112199903572

"Cestování na trasu delší 100 km bylo peklem, přední sedačky připomínaly spíš židle, než sedadla auta. Tvrdé, nepohodlné a bez náznaku bočního vedení."

Vy si kupujete auto aniž byste se v něm předem projel???

+1/0
7.6.2017 13:30

P95e30t15r 60P41e83t49r 8871598568602

Přesně tyhle zážitky měl bývalý šéf (včetně dvou odtahů), s tím rozdílem, že se jednalo o nový VW Passat.

0/0
7.6.2017 15:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.