Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Starý vs. nový Citroën C3: překvapivé rozdíly, nečekané podobnosti

Citroën C3 je aktuálně ve své třetí generaci už tradičním zástupcem třídy malých vozů. Svým stylem a pojetím se vždy trochu vymykal trendu čím dál dospělejších malých aut. Ani v nové generaci nechce být C3 dospělá, je to stále originální malé auto, které jde v mnohém svou cestou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a25n 96D69l18o76u11h91ý 7724119910199

Stejna spotreba a jina norma pro euro hujery.... opravdu realne potrebujeme mit a aute tri valce nebo oturbeny litry?! Rekl bych ze tri-valec se tvari jako dynamictejsi ale ve skutecnosti vytoceny 4valec prvni generace tuhle novou c3 zaslape do zeme.

0/0
8.6.2017 7:12
Foto

M43i21c82h13a62l 94N87a87j84m76a51n 7889213336570

Nezadupe. Ta ten třívalec je kultivovanější a má lepší využití otáček.

Jen je otázka jeho životnosti.

0/0
8.6.2017 7:22

J32i12ř71í 20S20c82h32w13a30c97h 8598354778896

ta stejná spotřeba je nesmyslný mýtus, který novináři podobnými "rádobytesty" šíří.

Skutečnost je taková, že ty starý C3 opravdu jezdí v průměru za 7 a ty nový za cca 6 litrů na 100 (viz níže).

A vytočenýmu čtyřválci je prd platný, že má válec navíc, když mu chybí kilowatty. Ty kilowatty z tříválce zašlapou do země třeba dvanáctiválec, pokud jich (teoreticky) bude mít méně než ten tříválec. A proto třeba dvouválec z fiatu 500 zašlape do země čtyřválec ze škody 120.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/87-C3.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2008&constyear_e=2010&power_s=50&power_e=60

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/87-C3.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=50&power_e=60

0/0
9.6.2017 0:48

P97a19v77e23l 44L46á45n27í43k 5709245862217

Auto je to pěkný o tom prostě žádná diskuse. Oni design umí líbí se mi právě ten neotřelej a né klasickej nudnej typu koncern a korejci. Francouzi jsou v tomhle někde jinde a jejich auta na silnici prostě vynikají.

U týhle C3 spíš vidím klasický problém s motory, kde by mohli být prostě lepší a ty jízdní vlastnosti do města asi ideál ale na ty delší trasy bych klidně věřil, že první generace bude lepší. Ale rád bych si tohle auto projel. Snad se u faceliftu poučí a auto vylepší.

Jinak v česku sem snad neviděl ještě ani jedno a to sem čekal že to bude hit :D, přitom v Evropě to prý podle statistik hit je celkem slušnej a Slováci to vůbec nestíhají vyrábět, kdo jezdí po D1 musí každou chvíli potkávat plný kamióny těhle krasavců co jedou na západ.R^

0/0
7.6.2017 15:27

M83a22r48t55i80n 95P53l52z69á69k 2387809978594

V Karline jedna C3 v presne tehle barve stoji kazdy den

0/0
7.6.2017 21:40

R88i79c82h63a44r62d 20M94i78c41h20a97l87o21w86s84k37i 1491959955216

Hloupý reklamní článek neschopného pisálka!

0/0
7.6.2017 15:25

T28o17m59á14š 54K80u46c54h49a17ř 3837631478851

Soutěž o nejzrůdnější masku pokračuje. :-P

+2/−2
7.6.2017 15:03

M37a63r86e59k 51K57l73u27f68a 3248694964646

Pro mne je hlavní rozdíl mezi těmito dvěma vozy v designu. Zatímco předchozí generace měla v tomto ohledu docela šmrnc, to nové je hnusné "až na půdu".

+2/−4
7.6.2017 14:39

K41a81r84e11l 41V12a62c77h60u74t 9133402189383

Já vidím auto s "bradavicí"... :-/ ...= další automobilka, která přestala dělat pěkná auta a přešla na škaredá.

+2/−2
7.6.2017 13:27

P57a33v91e12l 24L34a72n11d56a 6739610451544

No, bourat bych nechtěl ani v jednom.

0/0
7.6.2017 13:11

P62e53t88r 89T88. 83D83v81o23ř66á32k 4814318453

A v kterém autě by jste si přál havarovat?

+1/0
8.6.2017 5:21

M32a59r12e22k 55M20a49l45ý 1692458311660

"...třeba i 700 kilometrů do Belgie zvládla ve své C3 v pohodlí."

No... ty poslední dvě slovíčka bych z toho raději vynechal :-)

+2/−1
7.6.2017 10:54

M82i39c67h80a38l 36F78r65ý18d24a 1172849233512

Možná to "v pohodě" znamená, že jí to dovezlo bez poruchy.

0/0
7.6.2017 13:31

M33a54r75e20k 35M79a41l12ý 1372778951700

Já tam vidím "v pohodlí" :-)

0/0
7.6.2017 13:33

A49l88e44š 22P18l29e54s67k26o11t 9515549848935

Tak abychom to vyvážili... C3 2007, 1.1i 40 kW... najeto 150 tisíc, jediný závažnější problém byl ucpaný vstřik po cca 145 tis km. Jinak běžné věci, jednou ložisko, dvakrát měněny kotouče, jednou výfuk. Jednou mi přestal fungovat posilovač, stačilo odpojit baterku a resetovat, zase naskočil. Olej mi neubejvá vůbec, ten pouze měnim, sem tam doplnim chladicí kapalinu. Jo, podvozek je houpací, řazení předpotopní a v zatáčce se držim volantu, aby nevyskočil okýnkem, protože sedačky fakt nemaj vedení. Ale to mě tak nějak netrápí. ;-)

+4/0
7.6.2017 10:33

M54a52r78e23k 44H94r36u42b68y 6257892921348

Focus 2007, najeto 165 tisic, meneny kotouce podle servisniho planu, jinak nikdy nic.

Poruchy pri takovemhle najezdu by jeste nemely byt neco normalniho.

0/0
7.6.2017 16:28

J95o86z50e36f 39H12e41r65i39c75h 2724124979651

Škoda 105 S, počítadlo kilometrů nefunguje od roku 1997, Vyměněny stěrače 2x . Ptal jsem se, ale ani můj technik netuší co je to servisní plán. Olej taky neubývá, asi tam už není.

+5/0
7.6.2017 22:31

J67a82n 17D53l33o64u50h85ý 7854599570639

Ford fusion 2009 1.4 Duratec: ve 100 000km ztrata komprese a vymena vsexh ventilu ;-) pak se hned pokadil zamek 5. Dveri, zadni tlumice, pumpa pro posilovac rizeni, nahodne blbne central. Snad jedine pous je, ze tenhle motor v tomhle aute dokaze dalkovku za 5.6l benzinu na 100km. Ve meste si ale rekne klidne 10 litru. Jinak koupe tohoto auta jako nove dnes povazuji za slapnuti vedle. Z meho hlediska to auto je plecka nejvetsi!

0/0
8.6.2017 7:07

J61a75k22u55b 75S95e27k35e29r71a 6386590246255

Skoda Fabia 2006, 134000 meneno snad vse :-)

0/0
8.6.2017 21:14

R81i62c88h22a12r50d 42M96r69a74z84e18k 8468680699551

Jediny duvod proc Citrona je podle meho nazoru hydr. podvozek. A ten uz prestali delat.

Az dojdou C5ky (ta moje v nafte ma uz 240 000 - bezproblemove auto), tak pro nejen pro me zmizi kouzlo tehle znacky.

+2/−2
7.6.2017 8:24

M11a64r76t81i47n 78K89a26r30á96s15e79k 9398473218778

No nevim, ja si kupoval pred 5 lety C4 - duvody byly jendoduche, cena nizsi nez u konkurence, pohodlne mekky podvozek aa sedacky (ve srovnani s Octavii, Focusem, i30 nebe a dudy)

+1/0
7.6.2017 10:21

R92i18c49h67a33r95d 46M54r23a29z77e52k 8808890879801

TO je pravda, že když přelezu i z Citronu bez hydrauliky, tedy s normálními tlumiči, do oktávky, nedej bože do MInicoopera, tak si připadám jak v motokáře...

+1/0
7.6.2017 10:41

M65a59r26t37i94n 47K43a43r82á98s95e81k 9528373268398

Ma to samozrejme svoje pro a proti (zkousek s C4 nejak "rezat zatacky" je absolutne mimo realitu a nejspis by clovek brzo skoncil ve skarpe), ale lcovek po vetsinou jezdi spise v poklidu a rovne, a ja treba fakt ocenim mnohem vice to, ze moje C4 je v 95% jizdy nesrovnatelne pohodlnejsi, nez ze treba Octavia v tech 5% pripadu lepe toci a muzu tak zatacky projizdet rychleji...

+1/0
7.6.2017 11:19

R37i72c40h52a60r29d 86M77r67a39z36e33k 8598210739481

JJ. Musí být soulad mezi nastavením tlumičů a nastavením mysli :)

0/0
7.6.2017 11:43

M17a27r98e73k 86M94a49l97ý 1702168331500

Mám to stejně, radši pohodlné auto než schopnost řezat zatáčky a cítit se v něm jako v motokáře. Asi už jsem dospěl :-)

+1/0
7.6.2017 12:49

J96i50ř72í 70J91u61r22á53š26e56k 8377155400387

Jako reklama dobre. Skutecny zivot s C3 je uplne jiny. Koupili jsme mámě C3 nekdy kolem roku 2010, druhou generaci. 1,4 95k. Predtim mela malou Toyotu.

Auto vykazovalo problemy za chladnejsiho pocasi a to od novoty. Motor nebezel pravidelne. Nakonec to vyustilo v situaci, kdy neslo nastartovat a muselo byt odtazeno do servisu. Udajne vada nejakeho cidla termostatu. Potom ma auto od novoty spotrebu oleje temer litr tak dva tisice km. Dle Citroenu je to v poradku. Pry pripousti az litr na tisic km.

Podvozek teto C3 je tragicky. Pro jistotu jsme ho nechali prekontrolovat. Auto tak uhoupane, ze pri rychlostech kolem 130km/h ma clovek strach, zena dálničních nerovnostech vyletite mimo komunikaci.

Takze u nas se zadny Citroen a Peugeot nesmi ukazat :-)

+2/−7
7.6.2017 7:15
Foto

M59i36c17h17a19l 32N86a31j42m45a19n 7279653496770

Nechápu lidi, co si koupí auto s měkkým komfortním podvozkem (zřejmě si toho při nákupu nevšimnou 8-o) a pak nadávají, že to auto nedrží na silnici jako okruhový speciál.....

Ono spotřeba oleje kolem 0,05 l na 100 km je brána u většiny automobilek jako normální věc - bohužel.

+7/0
7.6.2017 7:29

J89o54s88e23f 62N37o69v88a62k 5628672596618

Vy jste komik. To je jako kdybych si koupil octavii rs a pak na diskusích brečel, že je to tvrddý. :D

+9/0
7.6.2017 7:59

J94i89n69d70ř67i56c66h 89B70u62c98h24t27a 6192286393350

JJ C3 je hezké auto, ale přesně kvůli měkkému podvozku ne. Od toho jsou zkušební jízdy.

+4/0
7.6.2017 9:56

R81a43d55i13m 48B65e82d25n26a74r32č66í27k 6533567633374

Koupit si auto s měkkým podvozkem a brečet, že má měkký podvozek. :-PKde udělal kupující chybu?

+1/0
7.6.2017 14:29

V69l47a54d49i55m97í91r 21K10r82u35p23k48a 4198594704336

Měl jsem první generaci C3 taky, v letech 2005-2008. A taky jsem se ji hned po ukončení leasingu s velkou úlevou zbavil.

Za dobu záruky mne dvakrát vypekla na cestách, že to skončilo odtahem. 3 měsíce ze 24 měsíců záruky strávila v servisech, nejprve kvůli palivovému čerpadlu, kde se muselo složitě dokazovat, že nebyl natankován špatný benzín. A pak ještě kvůli elektronickému systému vstřikování, kdy dílčí opravy nakonec skončily jeho celkovou výměnou. Cestování na trasu delší 100 km bylo peklem, přední sedačky připomínaly spíš židle, než sedadla auta. Tvrdé, nepohodlné a bez náznaku bočního vedení.

Prodal jsem ho v tom měsíci, kdy skončil leasing, byť mělo najeto pouhých 30.000 km.

Do této řeky už by mne nikdo nikdy vstoupit nedonutil.

+3/−1
7.6.2017 6:56

D36a85v25i16d 90H51u13r87k51a 3390903671141

Skoda, ze autor clanku nevybral k porovnani nove a stare generace C3 Vas. Vzhledem k tomu, ze s C3 mam taky nejakou zkusenost, tak mne povidani Terezky dost prekvapilo. Bude nejela v nicem jinem nez C3, ale jeji cesta do Belgie ...... vy jste vydrzel 3 roky, moje kamaradka 3 mesice a sla do Nissana, sestrenice si mermomoci prala C3, ale ze salonu odesla s Coltem.

+1/0
7.6.2017 7:12

M45i55c66h63a81l 57F91r80ý42d86a 1562219363652

"Cestování na trasu delší 100 km bylo peklem, přední sedačky připomínaly spíš židle, než sedadla auta. Tvrdé, nepohodlné a bez náznaku bočního vedení."

Vy si kupujete auto aniž byste se v něm předem projel???

+1/0
7.6.2017 13:30

P98e88t13r 36P22e16t55r 8301298768212

Přesně tyhle zážitky měl bývalý šéf (včetně dvou odtahů), s tím rozdílem, že se jednalo o nový VW Passat.

0/0
7.6.2017 15:12







Najdete na iDNES.cz