Diskuse k článku

Audi A8 bude výhradně hybridní, palivo uspoří vypínáním motoru za jízdy

Zástupci Audi prozradili některé technické detaily o chystané nové generaci luxusního sedanu Audi A8. Zásadní novinkou je, že ve všech provedeních to bude hybrid. Řešení Audi je jednoduché, lehké a vůz zbytečně neprodražuje. Časem by se tedy mohlo objevit i v dalších modelech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L36a78d52i70s21l46a58v 72K66a87l90o83u69s 7375946551700

No mě to přijde jako obdoba Trabantu. Ten měl volnoběžku, ale mechanickou. Místo brzd by měl být generátor s rekuperací. Vypínání by mělo být zastavením vstřikování a otevřením ventilů,aby válce nekladly odpor kompresí.To by šlo udělat servoventily(místo klasické vačky).

0/0
8.6.2017 18:14

T75o66m14á21š 71Z25e57m74a24n 3305948454765

Není nad to když se do aut montují věci které si nepřál zákazník, nýbrž úředník.

0/0
7.6.2017 12:05

M12a37r19i71a27n 44P71e80š32t87a 6348638398838

Tento nesmysl je produktem regulační EU ekopolitiky. Výrobce je nucen vykazovat nižší produkci CO2 z jím vyrobené flotily.

Ať radši vymyslí lehkou a kapacitní baterii, abychom dojeli na jedno nabití aspoň 1000km.

0/0
6.6.2017 22:45

J83a39n 47B81a34m44b45u66c71h 5295744644

...jen doufám, že to nebude vypínat motor např. v táhlé zatáčce na opuštěné dálnici:D, kterou němečtí majitelé audi A8 projíždí rychlostí přes 170km/h.

Přece jen, tam kde motor netáhne vpřed, zvyšuje se odstředivá síla. Fyzika je neúprosná :D

0/0
6.6.2017 12:03
Foto

M62a93r95e96k 26C62e36r89n84y 5638746977

Zbytecnost....

0/−1
6.6.2017 11:45

J19i59ř83í 88K53ü78h79r 2570416410726

To určí až trh.

0/0
6.6.2017 23:04

J45i75r48i 69N10o40s45e64k 5887952628810

Kdyby všechny silnice hlavně 1.třídy nevedly centry měst a obcí tak by se plynulou jízdou ušetřilo více než 10 procent paliva.

+1/0
6.6.2017 0:56

J76i83ř34í 71Z70ý36k48a 9979303631490

a zrušením poplatků na dálnicích by se ušetřilo dalších 15%. Včera jsem potřeboval mimořádně jet se svým autem asi 200km daleko. Nemám dálniční známku, tak jsem to vzal po okreskách a přes vísky. Překvapivě tudy jezdí i kvantum nákladních vozidel. Dálnice poloprázdné, souběžně vedoucí silničky přeplněné a rozbité.

0/0
6.6.2017 6:36

M60a31r76t91i36n 58K48a98r85á12s56e77k 9168153298168

No nevim, ja mam teda zpravidla pri jizde na dalnici spotrebu vyssi ne pri kombinaci okrasky/obce.....

0/0
6.6.2017 11:51

J18i31ř91í 43Z52ý80k36a 9769953481840

v přepočtu na 100km asi ano, ale zkuste si to spočítat na jízdu.

Třeba Teplice - Humpolec. S využitím placených dálnic je to 190km. Pokud se placeným budete vyhýbat, tak najedete 212km. Rozdíl 12%.

Takže pokud pojedete po okreskách za 7 a po dálnici za 8, tak se stále vyplatí dálnice. A to nemluvě o ušetřené 1,5h za volantem.

+2/0
6.6.2017 14:17

J32i70ř48í 78K39o61c55u32r12e93k 6775104895598

Škoda, že to neumí popojíždět na elektriku v koloně. Se Škodou 120 se to dalo zařídit i bez montáže. ;-D

PS: Jestli majitel auta za 2 miliony řeší, aby ušetřil 2 kč na 100 km, tak má možnost ušetřit půl milionu při koupi vozu. Pak mu na benzín zcela určitě zbyde.

+2/0
5.6.2017 22:06

D30e77n47i24s 95H54u49m92l 4862415945396

Hlavní smysl takového hybridu je, že si může dát na kufr velký nápis HYBRID a tak si ho můžou koupit i zelené mozky.

+5/−1
5.6.2017 21:44

M86a77r78t94i10n 95D86u73f25e38k 3462337268254

Tak k tomu start/stopu... já jsem třeba rád, že nemusím dýchat zplodiny z běžících motorů na křižovatce.

+1/0
5.6.2017 20:40

Z44d38e83n17ě82k 10M74o77r53á17v92e80k 5237268438903

Jenže startující motor vyprodukuje emise, jaké z běžícího nelezou.

+1/0
5.6.2017 21:39

M40i23r96e80k 94G67a76j73e11r 5731376139550

Jen, kdyz je studeny.

+1/0
5.6.2017 22:02

B75o16h48u96m92i38l 86S54t39e49j26s50k80a38l 5193284581173

Pokud se vypina ve meste kde je semafor na kazdym rohu, je studeny vyrazne dele, nez kdyby bezel stale.

0/0
6.6.2017 7:40

Z59d25e64n57ě50k 37M31o23r62á13v42e46k 5357508338863

Když motor startuje, tak snímače nemají správné informace, ani od váhy vzduchu, ani od lambda sondy, takže se startuje v předem definovaném režimu, aby to chytlo. Teprve až začne proudit vzduch sáním a výfukem, načte řídící jednotka skutečný stav a přizpůsobí se. Teplota motoru ten start jen usnadní, ale emise to nevyčistí ani omylem.

0/0
6.6.2017 12:08

J73i71ř54í 61K32o27c98u65r15e61k 6215134935718

Jenže na volnoběh to není až takový problém (zvlášť u benzínu) jako při rozjedu, kdy (zvlášť u nafty) vyletí z výfuku echt bor*el.

0/0
5.6.2017 22:08

T75o52m63á45š 74B91í54l91ý 2255860157

Takže prasopes........

0/0
5.6.2017 20:14

M96i80r11e92k 70G20a39j44e78r 5141226239190

Obcasnym vypnutim motoru na 35 s nemuze usporit 10% paliva. Je to pouze reklamni lez. Audi je v hybridni technologii hodne pozadu a pridava jen velmi slabou baterii v dobe, kdy jine automobilky naopak kapacitu baterie zvysuji a prechazeji na plug-in verze (coz napr. Toyota .prave udelala s modelem Prius Prime).

0/0
5.6.2017 20:08

D28e51n82i91s 44H15u85m78l 4812435745626

Problém je opět v nesmyslném euro cyklu, kde vypínání motoru má příliš velký vliv oproti reálnému provozu. Takže za tím zase můžete hledat soudruhy z Brusele.

+2/0
5.6.2017 21:45

J17i64ř90í 23Z93ý81k26a 9549483291510

a v čem koncern není pozadu? Vždyť za posledních pár desítek let nepředstavil nic převratného, žádnou studii něčeho, co jiní nemají. Vždy jen smontují dohromady ty technologie, které ostatní s problémy odlaďovali roky. A pak se to překvapivě dobře prodává.

0/0
6.6.2017 6:31

P16a69v85e97l 70K90r38e17u22z78i58g67e15r 7454680430419

Článek o autě plném kur...kazítek. Tohle se mimo Brusel prodávat nebude.

+1/0
5.6.2017 19:48

M95i68r70e97k 98G75a31j57e17r 5251876539350

"mild-hybrid, tedy lehký hybridní systém, se od běžného hybridního provedení liší tím, že má jen velmi malou baterii..." Ano, ale naopak tento mild-hybrid je nejbeznejsi a prisel na trh jako prvni hybrid. To sluvko "mild" bylo pridano az pozdeji, kdy se objevily "plug-in hybridy" , coz nastalo az po vyraznem zlevneni a vylepseni baterii. Cely system predstaveny automobilkou Audi vubec neni jednoduchy a az cas ukaze, jestli nebude prilis poruchovy. Mnohem jednodussi a spolehlivy system vyvinula Toyota a prodava ho ve svych hybridech uz celych 20 let (ve svete nejuspesnejsi Prius). Ten system se nazyva Hybrid Synergy Drive a jednou z mnoha vyhod je, ze nepotrebuje starter, protoze k tomu ucelu vyuziva elektromotor, jenz je primo zarazen pro posileni pohonu do tohoto HSD systemu. Nic lepsiho (z hlediska spolehlivosti a efektivity vyuziti energie) zatim vymysleno nebylo.

+1/0
5.6.2017 18:26

V62í82t 57O96ž85a77n35a 1478838565224

Lepší je čistý elektromobil, ale mezi hybridy má Toyota prim.

0/0
5.6.2017 22:21

J15a14k79u39b 32Š52a32f69a52n84d26a 7205877681161

A nepotřebuje spojku.

0/0
6.6.2017 7:40

H69o46n85z34a 81T47a69r 3219732554152

Mild-Hybrid Hlavně elektricka soustava má malý výkon na to, aby bez pomoci spalovacího motoru uvedla automobil do pohybu.

Honda Insight se neprosadila Když už date takové peníze, tak chceta aby to jelo také čistě na elektropohon.

http://www.hybrid.cz/mikrohybrid-plug-nebo-asistovany-udelame-vam-v-autech-jasno

0/0
6.6.2017 22:12
Foto

J27o10s50e45f 72K69u37b78e17š 3878603599743

To bude nouzáků jak figurek na orloji :)

0/0
5.6.2017 16:35

P54e60t69r 88M29i68c69h37a82l 2450304811442

To zase vymysleli paskvil kvůli papírovému snížení emisí celé flotily. :-)

+2/0
5.6.2017 16:16

M70a33r60t46i82n 56K11l88u19v16á69n32e98k 9172508403743

Tí čo tu nadávate: možno pôjde za príplatok ten paskvil demontovať. A k tomu dostanete krásnu piknikovú deku. Zelenú. A k tomu zamestnanca z Eurokomisie či Eurosojuzu.

+1/0
5.6.2017 14:42

M39a60r66t43i43n 10K89l84u54v75á32n77e10k 9812728873823

Spotreba 3.0 TFSI 7.1????

Hahaha. Leda tak v skúšobni pre TDI.

Navyše mi pripadá znižovanie spotreby áut tejto ketegórie rovnako zmysluplné ako pri F1. Je to len mediálny ťah.

0/0
5.6.2017 14:28

J31a75r53o60s56l28a20v 83K45o53r98u66b 7292618282

tak tak, sedmicku neuvidi ani nahodou aktualna verzia, ta nova s plachtenim ktomu asi neako dojde ale neverim tomu, benzin je benzin, este kedy rekuperovali tepelnu energiu este by sa to dalo

0/0
5.6.2017 14:51

D96e18n15i69s 24H10u37m33l 4702615385806

Samozřejmě na zkušebně. Odtamtud pocházejí všechny údaje o spotřebách, s reálným provozem to nemá moc společného, to každý ví.

0/0
5.6.2017 21:46

Z77d21e19n34ě96k 44M26o84r74á86v23e82k 5417568588963

Tak se dívám a rozhodně nevidím, že by ten startér-generátor byl připojen na rozvodový řemen. Takovou věc by na rozvodový řemen připojilo jen konstruktérské hovado, takže je samozřejmě připojen na řemen příslušenství.

0/0
5.6.2017 13:56

Z55d89e28n34ě23k 13M80o90r75á13v72e81k 5927528818983

...bude auto pro fungování hybridního systému využívat nový 48voltový multifunkční startér, který je připojen přímo na rozvodový řemen.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/audi-a8-hybrid-mhev-vypinani-motoru-za-jizdy-fzn-/automoto.aspx?c=A170601_172230_automoto_vok

0/0
5.6.2017 14:04

M27a47r41t72i36n 29K12l32u13v76á53n20e93k 9322378673503

No je to tam napísané ale evidentne to nieje pravda. Viz foto. Je to PRESNE na tom istom mieste ako klasický alternátor.

Ale buďme radi že redaktor nenapísal oveľa viac chýb.

+3/0
5.6.2017 14:31

D39u76š80a42n 13P67e73š39e27k 3575929704430

Bylo by dobré, kdyby to umělo bez motoru jen na baterii alespoň popojíždění v koloně.

+7/0
5.6.2017 13:35

M90a32r14t23i64n 93K24l85u70v36á86n94e31k 9462598703963

Presne tak.

Lenže to zas nepôjde ani klimatizácia ani kúrenie. Ibaže by tam tú klimatizáciu ani kúrenie nedávali kôli zníženiu ekonelogických dopadov a záchrany planéty.

0/0
5.6.2017 14:34

D53a75v14i40d 63R74y10c65h23e79t67s42k18ý 9706191600680

Majitel A-osmy za 3,5-5,5 mega tohle rozhodně řeší a je ochoten investovat do uspoření pár deci paliva jeho W12kou.

+7/0
5.6.2017 13:15

V57í51t 24O56ž52a62n64a 1778438615594

Vyvíjet mildhybrid v roce 2017 může jen de BIL.

0/−2
5.6.2017 12:04

K38a64r26e85l 42M60a75z94a34č 3167283406589

No, tak to jo!

Podobná pitomost jako start-stop systém, který si raději všichni deaktivují, aby jim neničil motor. Ve finále to nic neušetří, motor je komplikovaný, servis bude neuvěřitelně drahý a auto ještě víc poruchovější než teď. Výborně.

Jak tady už někdo psal, ještě má člověk na výběr z jiných značek.

+14/−1
5.6.2017 12:00

R32i95c39h20a65r13d 78M73r97a85z48e94k 8118640629931

...tohle řešení a "úspory" může být "revoluční" jen pro opravdu velkého, řekněme, neználka...

0/0
5.6.2017 11:11

M34a68r29t50i18n 57Š68v49o73r52c 9829153248980

Hybrid - to je takový přechodový stav mezi palivovým pohohnem a elektrickým pohonem. Spousta blbin k ničemu. Už jenom řešení pohonu agregátů, posilovačů a serv při vypnutí motoru - jinak bychom netočili, neřídili, atd.

Asi by bylo lepší to stavět bud - anebo. Jinak to bude poruchové a nikdo to nebude kupovat. Už ted ta elektronika nemá valnou výdrž. Spousta systémů závisí jeden na druhém. V servisu jenom diagnostika problému trvá celé dopoledne a stojí ranec. A za ty peníze lze koupit i hodnotnější vůz.

+2/0
5.6.2017 10:27

M77a43r19t87i59n 78K59l65u84v23á57n11e64k 9632708293563

Ale to čo píšete nieje v záujme výrobcu...

0/0
5.6.2017 14:33

J61a61k59u84b 28Š48a28f76a89n47d49a 7645727671981

Já bych ten hybrid neodsuzoval. Jen bych ho asi postavil obráceně, tedy vše na elektriku (nezávislé na běhu motoru) a ten motor spíše jako doplněk, kdy by mohl běžet v optimálních otáčkách při optimálním zatížení.

0/0
6.6.2017 7:43

A77n15t82o58n33í53n 36S59v14o67b82o16d91a 3174923159782

To si raději počkám na čistě elektrické auto s dojezdem nad 400 km,start-stop jsem v autě vypínal, když jsem s ním musel jezdit, toto papírově vypadá dobře, ale to vypadal i systém start-stop, než jsem si ho pár týdnů "užíval"

+6/0
5.6.2017 10:10

K53a95r31e53l 63V24a59c94h89u20t 9693412209113

Mám nové auto sotva 14 dnů - a už jsem se ho naučil vypínat taky. ;-)

+1/0
5.6.2017 12:39

A22n54t57o32n58í79n 21S94v12o34b12o55d26a 3444423359682

Lze to vypnout v programu, ale auto jsem měl jako náhradní za nabourané, takže jsem se rád vrátil do staršího modelu, když jsem viděl "pokrok", tak vydržím s ním co to půjde, za šest let pokrok špatným směrem, navigaci a palubní počítač mám, nějak mně nic nechybí :-)

0/0
5.6.2017 13:40

J95a41k69u21b 76Š46a55f24a90n32d63a 7435427661271

Ono asi záleží, jak je to udělané. Když koukám třeba na Škodovky, tak při startu tam narvou klasický startér, vše zachrastí... Jak dlouho to může vydržet? Jel jsem nějakým Mercedesem (TAXI) v Dánsku a ten se prostě rozjel. Nebyl to hybrid, jen to startování asi nebylo klasickým startérem a auto se dokázalo začít rozjíždět i během startování (byl to automat).

0/0
6.6.2017 7:46

J93a66n 70J60e44n84i43c 1344664577924

Njn, laboratorní podmínky... Kolik řidičů AUdi má tak lehkou nohu, že by jezdilo pod 8l/100km? Takže nějakých 0,7 úspory je iluzorní :) Navíc to není dáno hybridem, ale chytrým vypínáním motoru a zapnutím dříve, než řidič sešlápne plyn... :)

+2/−1
5.6.2017 9:45

Najdete na iDNES.cz