Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Audi A8 bude výhradně hybridní, palivo uspoří vypínáním motoru za jízdy

Zástupci Audi prozradili některé technické detaily o chystané nové generaci luxusního sedanu Audi A8. Zásadní novinkou je, že ve všech provedeních to bude hybrid. Řešení Audi je jednoduché, lehké a vůz zbytečně neprodražuje. Časem by se tedy mohlo objevit i v dalších modelech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59a52d97i98s74l67a52v 97K68a89l46o80u14s 7655756671960

No mě to přijde jako obdoba Trabantu. Ten měl volnoběžku, ale mechanickou. Místo brzd by měl být generátor s rekuperací. Vypínání by mělo být zastavením vstřikování a otevřením ventilů,aby válce nekladly odpor kompresí.To by šlo udělat servoventily(místo klasické vačky).

0/0
8.6.2017 18:14

T41o25m36á56š 30Z93e95m23a64n 3235978614335

Není nad to když se do aut montují věci které si nepřál zákazník, nýbrž úředník.

0/0
7.6.2017 12:05

M75a73r49i87a33n 32P55e88š48t84a 6278528618678

Tento nesmysl je produktem regulační EU ekopolitiky. Výrobce je nucen vykazovat nižší produkci CO2 z jím vyrobené flotily.

Ať radši vymyslí lehkou a kapacitní baterii, abychom dojeli na jedno nabití aspoň 1000km.

0/0
6.6.2017 22:45

J45a20n 72B28a14m35b55u13c27h 5185784604

...jen doufám, že to nebude vypínat motor např. v táhlé zatáčce na opuštěné dálnici:D, kterou němečtí majitelé audi A8 projíždí rychlostí přes 170km/h.

Přece jen, tam kde motor netáhne vpřed, zvyšuje se odstředivá síla. Fyzika je neúprosná :D

0/0
6.6.2017 12:03
Foto

M89a74r32e10k 27C63e74r45n43y 5568416287

Zbytecnost....

0/−1
6.6.2017 11:45

J48i33ř15í 38K95ü15h62r 2380266670496

To určí až trh.

0/0
6.6.2017 23:04

J19i47r15i 29N10o43s11e50k 5487702688570

Kdyby všechny silnice hlavně 1.třídy nevedly centry měst a obcí tak by se plynulou jízdou ušetřilo více než 10 procent paliva.

+1/0
6.6.2017 0:56

J19i55ř90í 52Z97ý14k38a 9629163231670

a zrušením poplatků na dálnicích by se ušetřilo dalších 15%. Včera jsem potřeboval mimořádně jet se svým autem asi 200km daleko. Nemám dálniční známku, tak jsem to vzal po okreskách a přes vísky. Překvapivě tudy jezdí i kvantum nákladních vozidel. Dálnice poloprázdné, souběžně vedoucí silničky přeplněné a rozbité.

0/0
6.6.2017 6:36

M64a75r19t87i62n 17K69a72r41á88s40e31k 9598783928158

No nevim, ja mam teda zpravidla pri jizde na dalnici spotrebu vyssi ne pri kombinaci okrasky/obce.....

0/0
6.6.2017 11:51

J87i34ř11í 49Z74ý49k28a 9759753881900

v přepočtu na 100km asi ano, ale zkuste si to spočítat na jízdu.

Třeba Teplice - Humpolec. S využitím placených dálnic je to 190km. Pokud se placeným budete vyhýbat, tak najedete 212km. Rozdíl 12%.

Takže pokud pojedete po okreskách za 7 a po dálnici za 8, tak se stále vyplatí dálnice. A to nemluvě o ušetřené 1,5h za volantem.

+2/0
6.6.2017 14:17

J93i72ř49í 58K61o56c40u45r55e68k 6545704295878

Škoda, že to neumí popojíždět na elektriku v koloně. Se Škodou 120 se to dalo zařídit i bez montáže. ;-D

PS: Jestli majitel auta za 2 miliony řeší, aby ušetřil 2 kč na 100 km, tak má možnost ušetřit půl milionu při koupi vozu. Pak mu na benzín zcela určitě zbyde.

+2/0
5.6.2017 22:06

D90e74n51i31s 30H89u13m32l 4632195855406

Hlavní smysl takového hybridu je, že si může dát na kufr velký nápis HYBRID a tak si ho můžou koupit i zelené mozky.

+5/−1
5.6.2017 21:44

M33a76r70t12i68n 38D10u59f38e37k 3852307858604

Tak k tomu start/stopu... já jsem třeba rád, že nemusím dýchat zplodiny z běžících motorů na křižovatce.

+1/0
5.6.2017 20:40

Z40d89e12n39ě45k 12M79o59r71á26v64e65k 5897588678273

Jenže startující motor vyprodukuje emise, jaké z běžícího nelezou.

+1/0
5.6.2017 21:39

M12i46r88e33k 56G80a16j27e81r 5331836689570

Jen, kdyz je studeny.

+1/0
5.6.2017 22:02

B10o72h21u84m27i19l 52S60t46e54j29s50k73a19l 5523104321493

Pokud se vypina ve meste kde je semafor na kazdym rohu, je studeny vyrazne dele, nez kdyby bezel stale.

0/0
6.6.2017 7:40

Z76d12e57n31ě68k 47M61o75r71á42v11e66k 5337278628503

Když motor startuje, tak snímače nemají správné informace, ani od váhy vzduchu, ani od lambda sondy, takže se startuje v předem definovaném režimu, aby to chytlo. Teprve až začne proudit vzduch sáním a výfukem, načte řídící jednotka skutečný stav a přizpůsobí se. Teplota motoru ten start jen usnadní, ale emise to nevyčistí ani omylem.

0/0
6.6.2017 12:08

J29i65ř27í 21K69o18c92u18r58e46k 6665824795778

Jenže na volnoběh to není až takový problém (zvlášť u benzínu) jako při rozjedu, kdy (zvlášť u nafty) vyletí z výfuku echt bor*el.

0/0
5.6.2017 22:08

T57o95m23á84š 31B91í85l67ý 2715540617

Takže prasopes........

0/0
5.6.2017 20:14

M10i56r12e40k 80G37a18j79e65r 5261446509850

Obcasnym vypnutim motoru na 35 s nemuze usporit 10% paliva. Je to pouze reklamni lez. Audi je v hybridni technologii hodne pozadu a pridava jen velmi slabou baterii v dobe, kdy jine automobilky naopak kapacitu baterie zvysuji a prechazeji na plug-in verze (coz napr. Toyota .prave udelala s modelem Prius Prime).

0/0
5.6.2017 20:08

D82e92n32i78s 72H72u34m75l 4532785555426

Problém je opět v nesmyslném euro cyklu, kde vypínání motoru má příliš velký vliv oproti reálnému provozu. Takže za tím zase můžete hledat soudruhy z Brusele.

+2/0
5.6.2017 21:45

J93i77ř64í 61Z92ý27k34a 9469823611380

a v čem koncern není pozadu? Vždyť za posledních pár desítek let nepředstavil nic převratného, žádnou studii něčeho, co jiní nemají. Vždy jen smontují dohromady ty technologie, které ostatní s problémy odlaďovali roky. A pak se to překvapivě dobře prodává.

0/0
6.6.2017 6:31

P37a91v24e94l 80K98r85e54u77z32i50g60e54r 7474160210399

Článek o autě plném kur...kazítek. Tohle se mimo Brusel prodávat nebude.

+1/0
5.6.2017 19:48

M60i82r45e93k 18G23a55j90e34r 5271366879520

"mild-hybrid, tedy lehký hybridní systém, se od běžného hybridního provedení liší tím, že má jen velmi malou baterii..." Ano, ale naopak tento mild-hybrid je nejbeznejsi a prisel na trh jako prvni hybrid. To sluvko "mild" bylo pridano az pozdeji, kdy se objevily "plug-in hybridy" , coz nastalo az po vyraznem zlevneni a vylepseni baterii. Cely system predstaveny automobilkou Audi vubec neni jednoduchy a az cas ukaze, jestli nebude prilis poruchovy. Mnohem jednodussi a spolehlivy system vyvinula Toyota a prodava ho ve svych hybridech uz celych 20 let (ve svete nejuspesnejsi Prius). Ten system se nazyva Hybrid Synergy Drive a jednou z mnoha vyhod je, ze nepotrebuje starter, protoze k tomu ucelu vyuziva elektromotor, jenz je primo zarazen pro posileni pohonu do tohoto HSD systemu. Nic lepsiho (z hlediska spolehlivosti a efektivity vyuziti energie) zatim vymysleno nebylo.

+1/0
5.6.2017 18:26

V36í89t 12O93ž46a34n93a 1498828255984

Lepší je čistý elektromobil, ale mezi hybridy má Toyota prim.

0/0
5.6.2017 22:21

J41a49k30u64b 27Š80a26f98a18n21d89a 7915377201101

A nepotřebuje spojku.

0/0
6.6.2017 7:40

H13o71n68z89a 96T91a18r 3539382114762

Mild-Hybrid Hlavně elektricka soustava má malý výkon na to, aby bez pomoci spalovacího motoru uvedla automobil do pohybu.

Honda Insight se neprosadila Když už date takové peníze, tak chceta aby to jelo také čistě na elektropohon.

http://www.hybrid.cz/mikrohybrid-plug-nebo-asistovany-udelame-vam-v-autech-jasno

0/0
6.6.2017 22:12
Foto

J39o48s74e71f 18K94u65b63e77š 3188143449103

To bude nouzáků jak figurek na orloji :)

0/0
5.6.2017 16:35

P41e89t26r 87M49i64c31h21a95l 2540264491212

To zase vymysleli paskvil kvůli papírovému snížení emisí celé flotily. :-)

+2/0
5.6.2017 16:16

M81a47r68t91i74n 58K55l31u25v62á31n98e16k 9552908943293

Tí čo tu nadávate: možno pôjde za príplatok ten paskvil demontovať. A k tomu dostanete krásnu piknikovú deku. Zelenú. A k tomu zamestnanca z Eurokomisie či Eurosojuzu.

+1/0
5.6.2017 14:42

M82a24r31t13i67n 84K94l62u37v87á88n94e91k 9792818953593

Spotreba 3.0 TFSI 7.1????

Hahaha. Leda tak v skúšobni pre TDI.

Navyše mi pripadá znižovanie spotreby áut tejto ketegórie rovnako zmysluplné ako pri F1. Je to len mediálny ťah.

0/0
5.6.2017 14:28

J49a44r47o24s86l14a37v 54K50o94r95u14b 7342428272

tak tak, sedmicku neuvidi ani nahodou aktualna verzia, ta nova s plachtenim ktomu asi neako dojde ale neverim tomu, benzin je benzin, este kedy rekuperovali tepelnu energiu este by sa to dalo

0/0
5.6.2017 14:51

D53e21n59i62s 22H33u91m52l 4762225925616

Samozřejmě na zkušebně. Odtamtud pocházejí všechny údaje o spotřebách, s reálným provozem to nemá moc společného, to každý ví.

0/0
5.6.2017 21:46

Z95d81e80n24ě16k 22M11o28r46á54v33e85k 5207968708503

Tak se dívám a rozhodně nevidím, že by ten startér-generátor byl připojen na rozvodový řemen. Takovou věc by na rozvodový řemen připojilo jen konstruktérské hovado, takže je samozřejmě připojen na řemen příslušenství.

0/0
5.6.2017 13:56

Z41d83e13n73ě74k 65M12o49r12á69v13e96k 5537618668103

...bude auto pro fungování hybridního systému využívat nový 48voltový multifunkční startér, který je připojen přímo na rozvodový řemen.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/audi-a8-hybrid-mhev-vypinani-motoru-za-jizdy-fzn-/automoto.aspx?c=A170601_172230_automoto_vok

0/0
5.6.2017 14:04

M80a91r35t35i13n 50K72l27u24v44á56n12e78k 9742598483573

No je to tam napísané ale evidentne to nieje pravda. Viz foto. Je to PRESNE na tom istom mieste ako klasický alternátor.

Ale buďme radi že redaktor nenapísal oveľa viac chýb.

+3/0
5.6.2017 14:31

D36u49š37a19n 33P58e97š37e28k 3575169404190

Bylo by dobré, kdyby to umělo bez motoru jen na baterii alespoň popojíždění v koloně.

+7/0
5.6.2017 13:35

M91a20r50t82i23n 91K82l35u92v38á15n37e23k 9362178743983

Presne tak.

Lenže to zas nepôjde ani klimatizácia ani kúrenie. Ibaže by tam tú klimatizáciu ani kúrenie nedávali kôli zníženiu ekonelogických dopadov a záchrany planéty.

0/0
5.6.2017 14:34

D74a59v79i48d 54R34y47c51h73e60t26s43k91ý 9106881130310

Majitel A-osmy za 3,5-5,5 mega tohle rozhodně řeší a je ochoten investovat do uspoření pár deci paliva jeho W12kou.

+7/0
5.6.2017 13:15

V61í31t 19O49ž69a31n34a 1318288745374

Vyvíjet mildhybrid v roce 2017 může jen de BIL.

0/−2
5.6.2017 12:04

K43a72r77e58l 82M93a19z63a65č 3577753766579

No, tak to jo!

Podobná pitomost jako start-stop systém, který si raději všichni deaktivují, aby jim neničil motor. Ve finále to nic neušetří, motor je komplikovaný, servis bude neuvěřitelně drahý a auto ještě víc poruchovější než teď. Výborně.

Jak tady už někdo psal, ještě má člověk na výběr z jiných značek.

+14/−1
5.6.2017 12:00

R82i34c88h60a72r71d 29M64r67a91z12e85k 8558340479251

...tohle řešení a "úspory" může být "revoluční" jen pro opravdu velkého, řekněme, neználka...

0/0
5.6.2017 11:11

M16a69r94t50i53n 42Š20v93o67r66c 9259513168780

Hybrid - to je takový přechodový stav mezi palivovým pohohnem a elektrickým pohonem. Spousta blbin k ničemu. Už jenom řešení pohonu agregátů, posilovačů a serv při vypnutí motoru - jinak bychom netočili, neřídili, atd.

Asi by bylo lepší to stavět bud - anebo. Jinak to bude poruchové a nikdo to nebude kupovat. Už ted ta elektronika nemá valnou výdrž. Spousta systémů závisí jeden na druhém. V servisu jenom diagnostika problému trvá celé dopoledne a stojí ranec. A za ty peníze lze koupit i hodnotnější vůz.

+2/0
5.6.2017 10:27

M42a10r57t47i30n 15K63l41u28v42á28n13e95k 9562708883863

Ale to čo píšete nieje v záujme výrobcu...

0/0
5.6.2017 14:33

J52a65k31u55b 62Š17a19f41a40n28d19a 7285727241801

Já bych ten hybrid neodsuzoval. Jen bych ho asi postavil obráceně, tedy vše na elektriku (nezávislé na běhu motoru) a ten motor spíše jako doplněk, kdy by mohl běžet v optimálních otáčkách při optimálním zatížení.

0/0
6.6.2017 7:43

A43n62t38o69n66í23n 16S43v28o58b98o16d62a 3104753879482

To si raději počkám na čistě elektrické auto s dojezdem nad 400 km,start-stop jsem v autě vypínal, když jsem s ním musel jezdit, toto papírově vypadá dobře, ale to vypadal i systém start-stop, než jsem si ho pár týdnů "užíval"

+6/0
5.6.2017 10:10

K15a59r16e19l 74V59a32c81h84u33t 9493712119133

Mám nové auto sotva 14 dnů - a už jsem se ho naučil vypínat taky. ;-)

+1/0
5.6.2017 12:39

A58n74t14o96n62í38n 21S88v80o89b64o54d67a 3244123599352

Lze to vypnout v programu, ale auto jsem měl jako náhradní za nabourané, takže jsem se rád vrátil do staršího modelu, když jsem viděl "pokrok", tak vydržím s ním co to půjde, za šest let pokrok špatným směrem, navigaci a palubní počítač mám, nějak mně nic nechybí :-)

0/0
5.6.2017 13:40

J31a52k59u94b 89Š38a57f93a89n36d65a 7185487111461

Ono asi záleží, jak je to udělané. Když koukám třeba na Škodovky, tak při startu tam narvou klasický startér, vše zachrastí... Jak dlouho to může vydržet? Jel jsem nějakým Mercedesem (TAXI) v Dánsku a ten se prostě rozjel. Nebyl to hybrid, jen to startování asi nebylo klasickým startérem a auto se dokázalo začít rozjíždět i během startování (byl to automat).

0/0
6.6.2017 7:46

J65a30n 86J26e81n20i21c 1424794897564

Njn, laboratorní podmínky... Kolik řidičů AUdi má tak lehkou nohu, že by jezdilo pod 8l/100km? Takže nějakých 0,7 úspory je iluzorní :) Navíc to není dáno hybridem, ale chytrým vypínáním motoru a zapnutím dříve, než řidič sešlápne plyn... :)

+2/−1
5.6.2017 9:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.