Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Audi A8 bude výhradně hybridní, palivo uspoří vypínáním motoru za jízdy

Zástupci Audi prozradili některé technické detaily o chystané nové generaci luxusního sedanu Audi A8. Zásadní novinkou je, že ve všech provedeních to bude hybrid. Řešení Audi je jednoduché, lehké a vůz zbytečně neprodražuje. Časem by se tedy mohlo objevit i v dalších modelech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L47a57d25i87s29l31a47v 51K40a85l18o32u29s 7415786121540

No mě to přijde jako obdoba Trabantu. Ten měl volnoběžku, ale mechanickou. Místo brzd by měl být generátor s rekuperací. Vypínání by mělo být zastavením vstřikování a otevřením ventilů,aby válce nekladly odpor kompresí.To by šlo udělat servoventily(místo klasické vačky).

0/0
8.6.2017 18:14

T40o66m38á52š 88Z92e73m40a95n 3585398514975

Není nad to když se do aut montují věci které si nepřál zákazník, nýbrž úředník.

0/0
7.6.2017 12:05

M16a55r70i75a96n 73P85e23š20t53a 6808528678188

Tento nesmysl je produktem regulační EU ekopolitiky. Výrobce je nucen vykazovat nižší produkci CO2 z jím vyrobené flotily.

Ať radši vymyslí lehkou a kapacitní baterii, abychom dojeli na jedno nabití aspoň 1000km.

0/0
6.6.2017 22:45

J24a78n 34B36a83m46b96u89c28h 5385834584

...jen doufám, že to nebude vypínat motor např. v táhlé zatáčce na opuštěné dálnici:D, kterou němečtí majitelé audi A8 projíždí rychlostí přes 170km/h.

Přece jen, tam kde motor netáhne vpřed, zvyšuje se odstředivá síla. Fyzika je neúprosná :D

0/0
6.6.2017 12:03
Foto

M64a51r57e33k 72C18e98r41n78y 5628606527

Zbytecnost....

0/−1
6.6.2017 11:45

J44i15ř26í 40K30ü22h56r 2980316830596

To určí až trh.

0/0
6.6.2017 23:04

J60i71r31i 54N15o10s26e36k 5427912488180

Kdyby všechny silnice hlavně 1.třídy nevedly centry měst a obcí tak by se plynulou jízdou ušetřilo více než 10 procent paliva.

+1/0
6.6.2017 0:56

J44i65ř85í 79Z72ý53k35a 9399603271800

a zrušením poplatků na dálnicích by se ušetřilo dalších 15%. Včera jsem potřeboval mimořádně jet se svým autem asi 200km daleko. Nemám dálniční známku, tak jsem to vzal po okreskách a přes vísky. Překvapivě tudy jezdí i kvantum nákladních vozidel. Dálnice poloprázdné, souběžně vedoucí silničky přeplněné a rozbité.

0/0
6.6.2017 6:36

M91a78r30t66i69n 15K80a84r37á80s90e95k 9618503628938

No nevim, ja mam teda zpravidla pri jizde na dalnici spotrebu vyssi ne pri kombinaci okrasky/obce.....

0/0
6.6.2017 11:51

J41i62ř35í 28Z60ý94k95a 9819743431420

v přepočtu na 100km asi ano, ale zkuste si to spočítat na jízdu.

Třeba Teplice - Humpolec. S využitím placených dálnic je to 190km. Pokud se placeným budete vyhýbat, tak najedete 212km. Rozdíl 12%.

Takže pokud pojedete po okreskách za 7 a po dálnici za 8, tak se stále vyplatí dálnice. A to nemluvě o ušetřené 1,5h za volantem.

+2/0
6.6.2017 14:17

J83i55ř94í 53K98o42c89u39r74e83k 6435554315608

Škoda, že to neumí popojíždět na elektriku v koloně. Se Škodou 120 se to dalo zařídit i bez montáže. ;-D

PS: Jestli majitel auta za 2 miliony řeší, aby ušetřil 2 kč na 100 km, tak má možnost ušetřit půl milionu při koupi vozu. Pak mu na benzín zcela určitě zbyde.

+2/0
5.6.2017 22:06

D16e21n37i52s 68H33u38m19l 4582935755346

Hlavní smysl takového hybridu je, že si může dát na kufr velký nápis HYBRID a tak si ho můžou koupit i zelené mozky.

+5/−1
5.6.2017 21:44

M98a30r95t81i48n 91D35u72f96e39k 3412367918624

Tak k tomu start/stopu... já jsem třeba rád, že nemusím dýchat zplodiny z běžících motorů na křižovatce.

+1/0
5.6.2017 20:40

Z71d20e86n19ě97k 16M14o66r53á83v68e38k 5157198138743

Jenže startující motor vyprodukuje emise, jaké z běžícího nelezou.

+1/0
5.6.2017 21:39

M95i11r77e73k 43G68a43j92e45r 5501296579630

Jen, kdyz je studeny.

+1/0
5.6.2017 22:02

B76o78h11u60m15i61l 28S31t48e94j69s29k42a76l 5223234191853

Pokud se vypina ve meste kde je semafor na kazdym rohu, je studeny vyrazne dele, nez kdyby bezel stale.

0/0
6.6.2017 7:40

Z26d68e32n42ě39k 58M28o29r12á76v93e73k 5567858558123

Když motor startuje, tak snímače nemají správné informace, ani od váhy vzduchu, ani od lambda sondy, takže se startuje v předem definovaném režimu, aby to chytlo. Teprve až začne proudit vzduch sáním a výfukem, načte řídící jednotka skutečný stav a přizpůsobí se. Teplota motoru ten start jen usnadní, ale emise to nevyčistí ani omylem.

0/0
6.6.2017 12:08

J75i14ř66í 77K98o56c84u52r56e15k 6175534105918

Jenže na volnoběh to není až takový problém (zvlášť u benzínu) jako při rozjedu, kdy (zvlášť u nafty) vyletí z výfuku echt bor*el.

0/0
5.6.2017 22:08

T30o78m35á63š 13B87í41l43ý 2495520427

Takže prasopes........

0/0
5.6.2017 20:14

M85i58r50e36k 74G48a82j72e39r 5101176559410

Obcasnym vypnutim motoru na 35 s nemuze usporit 10% paliva. Je to pouze reklamni lez. Audi je v hybridni technologii hodne pozadu a pridava jen velmi slabou baterii v dobe, kdy jine automobilky naopak kapacitu baterie zvysuji a prechazeji na plug-in verze (coz napr. Toyota .prave udelala s modelem Prius Prime).

0/0
5.6.2017 20:08

D86e68n83i78s 85H34u50m73l 4282205555256

Problém je opět v nesmyslném euro cyklu, kde vypínání motoru má příliš velký vliv oproti reálnému provozu. Takže za tím zase můžete hledat soudruhy z Brusele.

+2/0
5.6.2017 21:45

J47i91ř82í 67Z70ý42k64a 9249453231970

a v čem koncern není pozadu? Vždyť za posledních pár desítek let nepředstavil nic převratného, žádnou studii něčeho, co jiní nemají. Vždy jen smontují dohromady ty technologie, které ostatní s problémy odlaďovali roky. A pak se to překvapivě dobře prodává.

0/0
6.6.2017 6:31

P44a26v80e65l 34K79r70e90u23z32i93g76e44r 7144610570259

Článek o autě plném kur...kazítek. Tohle se mimo Brusel prodávat nebude.

+1/0
5.6.2017 19:48

M12i67r66e47k 93G21a37j56e10r 5151676679520

"mild-hybrid, tedy lehký hybridní systém, se od běžného hybridního provedení liší tím, že má jen velmi malou baterii..." Ano, ale naopak tento mild-hybrid je nejbeznejsi a prisel na trh jako prvni hybrid. To sluvko "mild" bylo pridano az pozdeji, kdy se objevily "plug-in hybridy" , coz nastalo az po vyraznem zlevneni a vylepseni baterii. Cely system predstaveny automobilkou Audi vubec neni jednoduchy a az cas ukaze, jestli nebude prilis poruchovy. Mnohem jednodussi a spolehlivy system vyvinula Toyota a prodava ho ve svych hybridech uz celych 20 let (ve svete nejuspesnejsi Prius). Ten system se nazyva Hybrid Synergy Drive a jednou z mnoha vyhod je, ze nepotrebuje starter, protoze k tomu ucelu vyuziva elektromotor, jenz je primo zarazen pro posileni pohonu do tohoto HSD systemu. Nic lepsiho (z hlediska spolehlivosti a efektivity vyuziti energie) zatim vymysleno nebylo.

+1/0
5.6.2017 18:26

V41í95t 72O70ž49a61n14a 1678258925574

Lepší je čistý elektromobil, ale mezi hybridy má Toyota prim.

0/0
5.6.2017 22:21

J29a42k91u52b 24Š47a62f18a83n49d22a 7765567591491

A nepotřebuje spojku.

0/0
6.6.2017 7:40

H14o53n19z34a 73T13a32r 3699902974142

Mild-Hybrid Hlavně elektricka soustava má malý výkon na to, aby bez pomoci spalovacího motoru uvedla automobil do pohybu.

Honda Insight se neprosadila Když už date takové peníze, tak chceta aby to jelo také čistě na elektropohon.

http://www.hybrid.cz/mikrohybrid-plug-nebo-asistovany-udelame-vam-v-autech-jasno

0/0
6.6.2017 22:12
Foto

J53o57s85e73f 19K28u60b29e83š 3418613529583

To bude nouzáků jak figurek na orloji :)

0/0
5.6.2017 16:35

P82e13t29r 28M26i20c98h57a59l 2570904291532

To zase vymysleli paskvil kvůli papírovému snížení emisí celé flotily. :-)

+2/0
5.6.2017 16:16

M95a72r10t54i19n 73K98l19u40v91á35n12e46k 9402888843683

Tí čo tu nadávate: možno pôjde za príplatok ten paskvil demontovať. A k tomu dostanete krásnu piknikovú deku. Zelenú. A k tomu zamestnanca z Eurokomisie či Eurosojuzu.

+1/0
5.6.2017 14:42

M76a72r31t53i49n 66K71l78u87v62á63n51e92k 9982948543643

Spotreba 3.0 TFSI 7.1????

Hahaha. Leda tak v skúšobni pre TDI.

Navyše mi pripadá znižovanie spotreby áut tejto ketegórie rovnako zmysluplné ako pri F1. Je to len mediálny ťah.

0/0
5.6.2017 14:28

J32a87r28o39s32l86a53v 49K52o21r92u25b 7782788202

tak tak, sedmicku neuvidi ani nahodou aktualna verzia, ta nova s plachtenim ktomu asi neako dojde ale neverim tomu, benzin je benzin, este kedy rekuperovali tepelnu energiu este by sa to dalo

0/0
5.6.2017 14:51

D71e89n79i27s 96H10u56m15l 4382745315216

Samozřejmě na zkušebně. Odtamtud pocházejí všechny údaje o spotřebách, s reálným provozem to nemá moc společného, to každý ví.

0/0
5.6.2017 21:46

Z44d66e47n91ě40k 56M81o18r10á65v39e54k 5847778138953

Tak se dívám a rozhodně nevidím, že by ten startér-generátor byl připojen na rozvodový řemen. Takovou věc by na rozvodový řemen připojilo jen konstruktérské hovado, takže je samozřejmě připojen na řemen příslušenství.

0/0
5.6.2017 13:56

Z55d77e63n18ě82k 53M78o12r28á76v57e64k 5757828898643

...bude auto pro fungování hybridního systému využívat nový 48voltový multifunkční startér, který je připojen přímo na rozvodový řemen.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/audi-a8-hybrid-mhev-vypinani-motoru-za-jizdy-fzn-/automoto.aspx?c=A170601_172230_automoto_vok

0/0
5.6.2017 14:04

M10a75r19t82i15n 28K62l67u96v70á20n16e60k 9352418283953

No je to tam napísané ale evidentne to nieje pravda. Viz foto. Je to PRESNE na tom istom mieste ako klasický alternátor.

Ale buďme radi že redaktor nenapísal oveľa viac chýb.

+3/0
5.6.2017 14:31

D59u59š59a21n 22P37e89š86e44k 3725629984270

Bylo by dobré, kdyby to umělo bez motoru jen na baterii alespoň popojíždění v koloně.

+7/0
5.6.2017 13:35

M42a27r75t74i54n 19K68l30u90v36á25n94e21k 9222428723513

Presne tak.

Lenže to zas nepôjde ani klimatizácia ani kúrenie. Ibaže by tam tú klimatizáciu ani kúrenie nedávali kôli zníženiu ekonelogických dopadov a záchrany planéty.

0/0
5.6.2017 14:34

D92a44v38i67d 25R32y39c52h86e47t28s94k70ý 9546981680790

Majitel A-osmy za 3,5-5,5 mega tohle rozhodně řeší a je ochoten investovat do uspoření pár deci paliva jeho W12kou.

+7/0
5.6.2017 13:15

V38í92t 40O84ž80a32n59a 1748678325444

Vyvíjet mildhybrid v roce 2017 může jen de BIL.

0/−2
5.6.2017 12:04

K26a10r25e57l 24M91a79z27a70č 3587263936459

No, tak to jo!

Podobná pitomost jako start-stop systém, který si raději všichni deaktivují, aby jim neničil motor. Ve finále to nic neušetří, motor je komplikovaný, servis bude neuvěřitelně drahý a auto ještě víc poruchovější než teď. Výborně.

Jak tady už někdo psal, ještě má člověk na výběr z jiných značek.

+14/−1
5.6.2017 12:00

R31i66c71h50a35r30d 81M25r36a41z82e49k 8428660229221

...tohle řešení a "úspory" může být "revoluční" jen pro opravdu velkého, řekněme, neználka...

0/0
5.6.2017 11:11

M77a91r56t10i94n 36Š85v32o70r80c 9779743808960

Hybrid - to je takový přechodový stav mezi palivovým pohohnem a elektrickým pohonem. Spousta blbin k ničemu. Už jenom řešení pohonu agregátů, posilovačů a serv při vypnutí motoru - jinak bychom netočili, neřídili, atd.

Asi by bylo lepší to stavět bud - anebo. Jinak to bude poruchové a nikdo to nebude kupovat. Už ted ta elektronika nemá valnou výdrž. Spousta systémů závisí jeden na druhém. V servisu jenom diagnostika problému trvá celé dopoledne a stojí ranec. A za ty peníze lze koupit i hodnotnější vůz.

+2/0
5.6.2017 10:27

M30a21r97t94i62n 24K59l19u49v47á50n28e89k 9682418173813

Ale to čo píšete nieje v záujme výrobcu...

0/0
5.6.2017 14:33

J35a66k15u91b 65Š68a93f49a94n79d49a 7795547511161

Já bych ten hybrid neodsuzoval. Jen bych ho asi postavil obráceně, tedy vše na elektriku (nezávislé na běhu motoru) a ten motor spíše jako doplněk, kdy by mohl běžet v optimálních otáčkách při optimálním zatížení.

0/0
6.6.2017 7:43

A44n38t21o70n50í46n 13S97v61o68b52o19d59a 3764463279892

To si raději počkám na čistě elektrické auto s dojezdem nad 400 km,start-stop jsem v autě vypínal, když jsem s ním musel jezdit, toto papírově vypadá dobře, ale to vypadal i systém start-stop, než jsem si ho pár týdnů "užíval"

+6/0
5.6.2017 10:10

K62a98r52e17l 75V15a63c51h14u55t 9673432209393

Mám nové auto sotva 14 dnů - a už jsem se ho naučil vypínat taky. ;-)

+1/0
5.6.2017 12:39

A93n94t43o83n60í57n 70S65v44o32b68o52d33a 3224593449712

Lze to vypnout v programu, ale auto jsem měl jako náhradní za nabourané, takže jsem se rád vrátil do staršího modelu, když jsem viděl "pokrok", tak vydržím s ním co to půjde, za šest let pokrok špatným směrem, navigaci a palubní počítač mám, nějak mně nic nechybí :-)

0/0
5.6.2017 13:40

J57a61k58u26b 55Š98a98f67a32n56d28a 7465907441631

Ono asi záleží, jak je to udělané. Když koukám třeba na Škodovky, tak při startu tam narvou klasický startér, vše zachrastí... Jak dlouho to může vydržet? Jel jsem nějakým Mercedesem (TAXI) v Dánsku a ten se prostě rozjel. Nebyl to hybrid, jen to startování asi nebylo klasickým startérem a auto se dokázalo začít rozjíždět i během startování (byl to automat).

0/0
6.6.2017 7:46

J50a39n 58J23e25n92i84c 1694284957634

Njn, laboratorní podmínky... Kolik řidičů AUdi má tak lehkou nohu, že by jezdilo pod 8l/100km? Takže nějakých 0,7 úspory je iluzorní :) Navíc to není dáno hybridem, ale chytrým vypínáním motoru a zapnutím dříve, než řidič sešlápne plyn... :)

+2/−1
5.6.2017 9:45







Najdete na iDNES.cz