Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda na Jawě 350 OHC z Číny: mírný pokrok v mezích socialismu

Žádná motorka na silnici nepřitahuje tolik zájmu starších generací jako nová Jawa 350 OHC. Češi prostě Jawu stále milují a dotazy na cenu a původ motorky na jezdce po zastavení prší ze všech stran.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H57y36n57e96k 95M50r47t94v27ý 2380407239611

to že se to vyrábí v číně by ani tak problém nebyl, ale když to nemá jawácký motor, to už je horší.. motorka je přece od slova motor, ne?

co je vlastně na tomto jawa, krom pár historizujících designových prvků? :-)

0/0
26.6.2017 14:50
Foto

J71a37n 89K19ř95í56ž 3729891981101

Pěkná.R^

0/0
25.6.2017 7:34

P30e50t13r 60D47o87h76n63a28l72e31k 5578984931492

Nevím, školy nemám, ale ta motorka má dvě výfuková potrubí. Proč tedy píší, že to je jednoválec? To má jeden válec dva výfuky? Jak to funguje? ;-)

0/0
22.6.2017 17:10

R84o43b60e35r38t 39G94o59r38c 6142223373

Dříve když Jawa vyráběla "to svoje" na úrovni čínské kvality tak jste na to byli hrdí a nedali jste dopustit. Teď stejnou kvalitu jen kupuje a vy nad tím ohrnujete nos.

0/0
22.6.2017 12:11

D92a21v40i67d 30B57a35š36t55á91ř 2897101171496

Osobně tenhle poslední typ považuji za nejškaredější Jawu. Ale asi to ostatní mají jinak.

+1/0
22.6.2017 11:21

O74n22d49ř40e23j 37O94k69a20t22ý 7228646692691

Nechci byt hnidopich, ale maximalni rychlost 130kg mi prijde dost tezka :-) Ze by to psali borci v Cine?

0/0
22.6.2017 9:02

J35i90ř73í 55K35o59c83u51r86e14k 6115984725678

Och. Jawassonovi to nesahá ani po ventilky, a to ho navrhli a stavěli "v garáži". Radši bych bral tu originální Hondu, tohle bych nechal plavat.

Jak zlikvidovat firmu: Ukrást ji majitelům (kapitalistům), po čase zastavit vývoj, zastavit investice, žít z podstaty, nechat si ujet vlak, svést to na kapitalisty.

0/0
21.6.2017 16:32
Foto

J53i60ř27í 87D64v81o19ř97á90k 5845419330118

Doby složitého startování a laborování se sytičem podle okolní teploty ?

Měl jsem 634, ten sytič asi někdo ukradl.

A startovala naprosto bez problému.

0/0
21.6.2017 6:01

T27o54m64á87š 64T10a64t27í44č73e57k 5650322340448

Velice smutné. :-P

0/0
20.6.2017 22:09

A38n23t63o37n75í26n 68S61v46o81b15o52d81a 3754633509272

Západní firmy vyrábí v Číně, ale snaží se udržet západní kvalitu, to čínské firmy stále nedělají, vyrábí kvalitu, kterou pokládají za přiměřenou...takže bych si připlatil za originál Hondu :-)

0/0
20.6.2017 14:40

I14v57o 83U58r92b27á15n59e57k 2826517797

Čína už pojem kvalita zná a to i v automobilovém průmyslu.

0/0
20.6.2017 19:37

A39n16t80o64n84í91n 11S55v69o46b50o59d74a 3764583729942

Ale za Japonskem zaostává ještě mnoho let, za Evropu také, jinak by zde byly čínské automobilky a ty evropské by neměly prodeje v Číně, kopírovat nestačí, musí se vyvíjet a být několik roků před prodávanými auty

+1/0
20.6.2017 19:48

J17i16n85d29ř23i12c66h 21L65u27k15e57š 3199554333380

Možná dokáží vyrobit něco kvalitního, ale leda tak ve fabrice, která dodává západu nebo jí západ vlastní. Táta má třicet let starý japonský malotraktor. přitom zvažoval nový čínský. Ale ten se třicet let starému japonskému nevyrovná. Je to tak levné, protože nemají dobré materiály, špatně dimenzované konstrukce atd. I na té motorce, která se kroutí, je to vidět. To bych si radši také koupil japonský originál od Hondy. I když třeba kvůli ceně starší.

0/0
20.6.2017 21:40

L61u39d25v60í91k 88G76a76j73d43o20š42í98k 2275503554852

To je naprostý blábol. To bývalo před 20 lety.

Dnes Číňani udělají takovou kvalitu, jakou si nadiktujete. Včetně té nejvyšší.

Pouze jsou ochotni jít s kvalitou bez uzardění i hodně nízko.

0/0
21.6.2017 9:45

A61n74t44o93n13í25n 13S24v53o29b73o94d97a 3594903269302

Nejvyšší technologie má Švýcarsko, Německo, Japonsko, USA. Japonské firmy to nejlepší vyrábí doma, nejkvalitnější průmyslové zařízení se nedělají stále v Číně. Čína je velkovýrobce spotřebního zboží, dokonce ani zbraně nevyrábí lepší než Rusové, obráběcí stroje nakupují v Evropě

0/0
21.6.2017 9:58

D22u46š43a22n 12V28e39s18e55l79ý 8902335225478

maximální rychlost : 130 kg ????

0/0
20.6.2017 14:22

R76o58b71e57r79t 88M43a57c23h21a46l48a 8681121806754

Asi úpal, slunko je sviňa.

0/0
20.6.2017 14:51

D73a58n56i15e84l 57M45u22n89z41a81r 1969458362126

a co/ to jste jeste nikdy nejel tak tezce? Nebo lehce?

0/0
20.6.2017 16:10

J20o37s86e64f 32B31a74b63k58a 3360379792957

Klasická motorka, která vnáší světlo do existence nepřehledného chaosu současných motocyklových monster, která jsou fakticky pro běžný provoz nevyužitelné;-)

+2/−2
20.6.2017 13:25

P44a42v73e46l 96T97r33ü82b57e10n77e98k55r 7171861152452

Kdyby to v Čechách alespoň montovali dohromady a nebo ještě lépe v Číně kupovali motory tak by to ještě šlo. Ale takhle prostě nee. To je fakt lepší si koupit něco lepšího z druhé ruky.

+11/−1
20.6.2017 12:25

T79o19m87á89š 49K79u90c97h94a96ř 3777571778491

CB400 mi přijde o dost elegantnější.

+4/0
20.6.2017 12:24

J50i82ř96í 48K32ř98í38ž 2147854546396

"Moderní dobu prozrazuje čirý světlomet" - jaký jiný by měl být?

0/−1
20.6.2017 12:14

F63r54a31n28t55i71š31e90k 40F25l61i29n53t91a 1924540989123

Není to tak dlouho, co měly reflektory skla drážkovaná.

+1/0
20.6.2017 13:25

V35á14c98l32a38v 57M72a20š47e81k 5460206752328

Naživo je ještě hnusnější, než na fotkách, kvalita zpracování otřesná. Než tohle, tak daleko raději autentický Royal Enfield.

+1/−2
20.6.2017 12:07

M43i60c85h35a68l 78H48r35u56b66o46š 4330887632525

tuto Jawu som nazivo nevidel, zato Royal-Entfield ano, no a zrovna to indicke spracovanie by som nikomu za priklad nedaval...

+2/0
20.6.2017 13:14

M56a39r53t39i11n 60L49a39c41o 7263726558

Ale kúpiš si značku. RE je klasika. Čínska Jawa s kópiou pravekého japonského motora je ...ako to slušne povedať?;-)

+1/−2
20.6.2017 19:28

M45i33c48h54a30l 49H38r84u92b15o67š 4840297632985

povieme si na zraze 

0/0
20.6.2017 20:31

R56a42d84e15k 68H19o66l89í52k 1918804740716

...kdo za to dá ty hrachy - to bude asi velký fanda Jawy....(za ten dekl pod sedlem, co jde s kopce bych hned žádal slevu aspoň 20%) ale třeba africkým zákazníkům to vadit nebude....

0/0
20.6.2017 10:35

R92a30d53a19n 95K33u13b11a18n21t 1263820599770

No jo. Fakt je s kopce. Asi schválně.

0/0
20.6.2017 11:14

K59a50r70e68l 20M47a60z91a95č 3557213146459

Naprostý nesmysl a v podání Jawy jen to globální retro nejhnusnější. Nejhezčí je asi Romet 400 Classic (prodávají se u nás), stojí 112 000,-.

Nechápu, proč si takový retro Jawa nepostaví sama. Dají dohromady rám, nechají si udělat nádrž, kastlíky a pod. a zbytek nakoupí vč. nějaké solidního motoru. Tohle je prostě mizerný. A motor je fakt bída, ten byl dobrej v roce 1970.

0/0
20.6.2017 9:36

Z77d43e95n62ě48k 73W66e91r71n61h58a88r94t 6597975482318

Na výrobu potřebujete lidi, sklady, prostory, nasmlouvat dodavatele... Nic z toho ale nepotřebují, když to sakumprásk objednají u číňanů. Takový byznys jde dělat od počítače, stačí poslat loga a dohodnout, kam to mají dodat...

+9/0
20.6.2017 9:58

P68e31t19r 41P17o48s80p32í70š37i20l 4108344976966

Nevím, co na to říct. Design se hlásí k Jawa 640, což bylo v té době děs-běs a teď už to je jen děs-běs s nádechem nostalgie. Cena 100 tisíc není zase tak malá, když uvážím, že je to komplet čína.

+4/0
20.6.2017 9:33

I90v86o 35U67r21b57á76n18e92k 2856877887

Design se určitě nehlásí k 640, ale k 634, když už.

0/0
20.6.2017 19:36

V22á79c24l86a62v 53S74l86á88d94e14k 8696931243398

Hezký retro, ale jak píšete, ve finále je to velké zklamání! To fakt nemohli udělat aspoň tužší rám? :-(

+4/0
20.6.2017 8:37

V20á18c95l81a64v 72M96a28l97ý 3704468934509

Hezká motorka tak před 30 lety. Na to, že Jawa byla kdysi ve vývoji o10 let před všemi výrobci motorek, je teď 30 let pozadu. Tohle není retro, ale čilé zoufalství.Rv

+10/0
20.6.2017 8:23

M35a61r81t16i62n 32K26r11o94u76p78a 2591503449550

Není to JAWA, je to Shineray (originál Shineray se mi líbí víc). Není to 350ccm ale 400ccm. Nemá to takřka žádnou servisní síť. Stojí to 100k. :-P

+3/0
20.6.2017 7:52

J86i32ř96í 96V43o87g52e52l 6112352686668

O Jawě jsem nekolikrát četl, že je těsně před uvedením vlastního motocyklu s vlastním motorem. Tento produkt znamená, že se záměru vzdali, nebo to stále ještě chystají?

Jinak souhlasím s článkem, že "Když se na novou Jawu 350 OHC podíváme jako na vrchol toho, co dokázala týnecká značka 28 let po konci socialismu a desítkách nejrůznějších dotačních programů a investicposlat na trh, není to úplně veselý pohled."

+14/0
20.6.2017 7:48

V54l91a50d77i60m78í33r 16F70i49b85i35g40e56r 5244401271324

Ani za 28 let nedokázali vyvinout tuhý nekroutící se rám.

+3/0
20.6.2017 7:50

P24e38t50r 40P75o73s49p60í62š82i19l 4808804936656

Ale vždyť ani žádný nevyvíjeli. Prostě čínská fabrika udělala Shineray v designu Jawy. Je to stejný, jako když čínská fabrika na pneumatiky na čínské gumy vyrobené v Číně vyrazí na přání prodejce logo Tomket a ten se to tady snaží prodat jako značkovou pneumatiku.

+5/0
20.6.2017 9:44

Z85d56e13n35ě10k 97W71e20r49n25h81a20r71t 6137405382218

Když se číňanům emailem pošle logo, nalepí jej na cokoliv si zákazník bude přát. Nikdo nic nezkoumá, nikdo nic neřeší. Chcete kontejner motorek a chcete na to nalepit Jawa? Není problém. A když pošlete logo Harley Davidson, nalepí i to.

+2/0
20.6.2017 9:56

Z82d12e53n37ě88k 23W26e76r38n10h25a50r96t 6887675902698

Je mi z toho smutno. Stoletá tradice vývoje a výroby motorek skončila tak, že se na obšlehnutou japonskou motorku, vyráběnou v Číně, nalepí logo Jawy. To zkrátka není Jawa, není to ani česká motorka, je to jen obchodní plán někoho, kdo chce vydělat na tom, že lidé znají tu značku. Nic víc, není v tom žádná tradice, žádná česká práce, nic. Přijde mi to, jako by někdo na indickou chmelovou limonádu s přidaným alkoholem nalepil logo Pilsner Urquell a vydával to za skvělé české pivo. To jsou konce...;-(;-(

+30/0
20.6.2017 7:31

V53l10a21d14i26m33í52r 27F10i25b92i62g77e56r 5314531961964

Asi tak nějak. Značka česká, motocykl čínský. Zajímalo by mne za kolik je k mání v té číně bez loga Jawa jako Nname motorka bez loga. Bez DPH přijde na nějakých 83000 a v tom je započtena doprava, clo zisk, tak možná kolem 40000 cena nové. Paradox je, že staré 2taktní jawy, které se stále vyrábí se vyváží do rozvojových zemí a možná i číny, protože tam na emise nehrajou. A tyhle co splňují normy se vozí z Činy k nám.

Uvítal bych Jawa skůtr s nějakým silným motorem, ale nějakým normálním z Evropy.

0/0
20.6.2017 7:49

P78e50t37r 96P42o85s58p70í97š55i69l 4528364246286

Proč Jawa skútr? Vždyť skůtrů je tady víc než dost a některé jsou i opravdu kvalitní. Nebo máte pocit, že na trhu chybí další varianta čínského skůtru s nápisem Jawa?

Za starou Jawou se ohlédnu, zvlášť, když je restaurovaná. Ale tyhlety čínský varianty jsou jen šrot.

+2/0
20.6.2017 9:38

V11l58a39d26i16m66í77r 11F19i87b97i32g23e60r 5524921951984

Myslím nějaký lepší skůtr s motorem od Piaggia nebo jinou známou značkou, těch čínských je opravdu nepřeberné množství.

0/0
20.6.2017 13:26

P91e88t50r 41S56t66r34a55k54a 9347967575573

Zhruba 25t Kc... Za tolik se alespon prodavaji "originaly" Shineray tady v Cine.

+2/0
20.6.2017 11:15

R87o78b43e75r97t 91G37o90r40c 6102493283

Stoletá tradice vývoje? Spíš stoleté zamrznutí nad vývojem.

0/0
22.6.2017 12:21

J18a44n 63D45l20o55u61h72ý 7534439340779

Motorka pekna, ale stovaka bych za ni asi nedal...

0/0
20.6.2017 7:06

M69i12c71h91a60l 21S52o13l61n40i19c52k78y 2845533113681

Možná jsem špatně četl, ale kolik to tak asi žere ?

Jinak se mi to moc líbí. Pro ježdění u nás na venkově by to mohlo být prima, navíc to vypadá, že by to zvládlo i polní nebo lesní cestu.

0/0
20.6.2017 6:54

R17a60d87a11n 23K47u32b70a19n44t 1783450839130

Spotřebu tipuju na 4l/100km

0/0
20.6.2017 11:20

Z54d54e65n16ě95k 29D45u40b29e57c45k65ý 3777344200658

Motorku jsem dlouho,dlouho neřídil, ale proč proboha je nutná signalizace neutrálu ?

0/0
20.6.2017 6:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.