Diskuse k článku

S Citroënem C5 a jeho zázračným podvozkem je amen

V nynější automobilové produkci asi nebylo auto s charismatičtějšími jízdními vlastnostmi. Někomu mořská nemoc z plavby na palubě C5 nemusela vyhovovat, ale že tak nejezdí žádné jiné auto, to nemohl popřít. Teď je s tím konec, Citroën vyrobil poslední C5. Tím také končí éra výjimečných hydropneumatických podvozků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76i69c35h26a44l 26F26r21a23n34z 7143423511562

tak zrovna ten pevný střed jsem velmi oceňoval a přemýšlím, zda-li autor s tím volantem odjel pár kilometrů, aniž by měl předem názor :-/

co se týče hydropneu, tak toho je, alespoň pro mě škoda, byť chápu důvody pro jeho zrušení

0/0
6.7.2017 11:37

D85a72l97i94b83o87r 14D32o76b45r94o21t25a 5410567162564

Jsem rád, že tato změna nastala a hydropneumatický podvozek byl zrušen. Pokrok musí jít kupředu. Už ani žádný Rolls-Royce ani Audi nebude mít hydropneumatické pérování.

0/0
23.6.2017 21:04

J13o62s47e97f 53J80o53r67d80a 4987875327

Mám C5-ku Break už 5let, předtím jsem měl všechny Citroeny od 70-tych let včetně ID19, DS21, DS23 až po C5 dnes, drřívější Citroeny byly měkčí specielně ID a DS-ky, ale taky tekly často jejich hydrauliky, od XM se to zlepšilo a dnes je to OK. Design byl tehdy mimořádný, technika taky, problém je dnes v tom, že je hydraulika ve výrobě drahá a kupců nejsou miliony jako je u Bavoráků a Mercedesů, kteří se nechaji "okouzlit" reklamou. Škoda přeškoda, že skončili s výrobou, seženu si pokud budu živ nějakou ojetinu ve Švajcu, tak sou udržované ojetiny lepší

+5/0
11.6.2017 13:08

P77e77t85r 45P40a85v35l81a46t85a 7386230547921

Západ nějak v poslední době ztrácí svoji duši. Nikdo už nechce být dravý a progresivní, sebevědomý. Nikdo se nepouští do rizika a větších projektů, přitom by zdrojů bylo dost. Ale hlavně že musíme být sociálně uvědomělí, multikulturní, korektní. Stává se z nás šedá masa nez vize a možná i budoucnosti. Mizí rozmanitost, hrdost, chuť vyniknout, posouvat se....

+10/−2
11.6.2017 9:06

J89i30ř33í 11S83c63h17w76a10c79h 8138584428916

cože? Co to je proboha za plky?

+1/−1
11.6.2017 18:09

J54a36n 12S88v25o98b97o66d19a 3747834549313

Já byl zrovna jeden z těch, kdo v Citroënu vždy trpěl "mořskou nemocí," takže já plakat nebudu. Každopádně si však myslím, že dělají obrovskou chybu, protože své příznivce to mělo, bylo to alternativou a hlavně to odlišovalo značku od konkurence a dělalo ji svým způsobem "výjimečnou." Byla to pro mě vždy automobilka, která dělá věci trochu jinak, ale dnes z toho již nezbylo nic... Nevidím její budoucnost moc růžově...

+4/0
11.6.2017 0:57

V34l20a27d34i33m52í60r 89R32e44t79t25i33n25g10e76r 5165426805535

Nevím jak vy, ale já vnímám administrativní pokřivení trhu. Zákazníci jsou zoufalí a udržují při životě původní žádané vozy, automobilky chrlí kvanta nových oturbených vozů, které pak nikdo nechce, to je stojí spousta peněz a tak redukují, kdysi běžné vyráběny modely. Všichni pak říkají, že přichází nová doba elektromobilů, státy je podporují horem dolem dotacemi a jsou tak nepoužitelné, že je ani s dotacemi nikdo nechce.

+7/−1
10.6.2017 19:42

J42i37ř19í 82S49c97h54w93a33c21h 8578264388426

co kdo redukuje? Si spočítej kolik řad a jaké množství vyráběla třeba škodovka před 10 lety a kolik dnes a jaké má dodací lhůty....jestli tomu říkáš redukce a "chrlení aut, které nikdo nechce", tak já si pod těmito termíny představuji něco zcela jiného....

+1/−1
10.6.2017 22:44

H81o66n82z54a 78T15a81r 3129312914322

Aktývní podvozek Airmatic od Mercedes-Benz, který vychází s vynalezu hydromatického odprožení od Citroënu . Má za příplatek, nebo u vyších modelových řady ve standardu i elektromobil Tesla ( který nikdo nechce ) se za minulý rok prodalo víc jak 76 000ks .

http://www.hybrid.cz/tesla-za-minuly-rok-dodala-76-230-aut-mirne-pod-ocekavanim

Pro Citroën automobilku, která je průkopníkem a jako první s tímto přišla na trh

Znamena to, že již nebude tento komfortní prvek výbavy v nabídce jen další ůpadek této automobilky .

+1/0
11.6.2017 8:49

J73o90s82e97f 88J12o42r12d11a 4877955107

svatá pravda pane Rettingerene, bohužel se trh zhnusil na těma milionama pravoúhlých aut specielně SUVy, nikdo nemá odvahu ani peníze na něco neobvyklého jako je Citroen. Zdá se, že to spolu s mým C5 ukončíme tak dlouho jak to jen je možné

+3/0
11.6.2017 13:12

J43i84ř35í 97S65c66h21w85a62c85h 8908424438936

to vypadá, na sebevraždu až C5 doslouží.....

0/−1
11.6.2017 18:11

R60o62b75e71r40t 16M27a60t75u16l71a 8957439186255

Jestli si myslí, že všichni co si kupovali C5 si místo toho půjdou koupit gumový cactus s ovládáním všeho na displeji a místo toho, aby jste návod k použití hodili do šuplíku ho budete 3 dny studovat, aby jste uměli aspon zapnout světla a stěrače;-D tak se spletli. Jediné štěstí, že se v Oplu vzpamatovali a udělali krásnou Insignii, protože jinak by v nabídce nebylo jediné auto střední třídy, které by se mi jako celek líbilo8-o možná ještě P508, ale ta má být "vylepšena" tak počkám jestli někoho nenapadne dát tam obří tablet a budíky obráceně...

+2/0
10.6.2017 18:46

J24o36s53e85f 65J48o69r53d17a 4257445197

nic proti názoru na OPELa, je to stará značka, má tradici, ale je jen pro někoho zajímavá

0/0
11.6.2017 13:14

J15o69s86e10f 49Č63i94h51á78k 7361399570896

Jediný důvod proč koupit Citroen je pryč.

+8/0
10.6.2017 17:58

T82o82m18á28š 35V69a33l13d69e47r 7583470569

Pětku jsem dlouho neřídil, takže obratnost a rychlost nemohu posoudit. Ale Xantie 3,0 s hydropodvozkem byla zabiják. Ohromná síla a podvozek moc čitelný nebyl. Takže na horách v zatáčkách po zkušenostech s Fordy jsem měl namále. Naštěstí nejezdím na doraz ale s rezervou, takže konec dobrý. Tím ovšem nemohu napsat všechno dobrý. Na Xantii stačila 1,8 :) Jenže se mi do rukou nedostala žádná v dobrém stavu. A totéž mohu říci nyní o poslední verzi C5. Pěkný vůz, ale narazit na pěkné líbivé auto s jasnou historií nic moc.

0/−1
10.6.2017 16:55

K76a54r89e19l 67V55á94v95ř21e 6895875164319

Mel jste zkusit verzi Activa. Na Vas styljizdy idealni kara :)

+1/0
10.6.2017 17:22

P41e47t66r 46K87u96n94č94í82k 5644601341801

V6 Activu jsem měl leta a byla to zbraň. Neskutečný povoz. Motokára na silnici. Kdo nejel nepochopí.

+2/0
10.6.2017 18:49

J54i21ř16í 45J31u37n61e92k 6861495608693

Já Xantii Activu neměl, ta moje měla jen 6 koulí, ale dovolil jsem si k tomu autu neskutečně v zatáčkách a drželo. Fakt je, že jsem věděl, že ho utrhnu jen jednou.

0/0
11.6.2017 9:41

T67o82m61á92š 71V91a30l22d14e38r 7843460339

Mám dojem, že to Activa byla. Držela to jo, ale čitelná vůbec nebyla. U Fordů vždy víte na čem jste. Podvozek přesně informuje.

0/0
12.6.2017 13:57

J59a61k51u60b 93S89e39k83e85r10a 6836890756685

U ojetin malo kdy natrefite na dobry kousek. Radeji usetrit a koupit si nove...

+1/0
10.6.2017 19:41

J60o53s37e53f 97J15o76r29d24a 4437125217

myslím že na skladě je C5-tek jejich ještě dost ke koupi, tak honem

0/0
11.6.2017 13:17

T72o40m21á76š 26V36a68l22d70e75r 7203420929

Ale diesel. Benzín žádný.

0/0
12.6.2017 13:58

O59n31d84ř81e81j 77L13i94š33k68a 3680752834866

Tak nějak mám pocit, že Citroen je poslední roky záměrně v rámci koncernu PSA znehodnocován, ať už ukončením produkce hydropneumatického odpružení v tomhle případě, tak prazvláštní flotilou nabízených modelů (včetně "nóbl" značky DS), jejich zastarolostí (C5), bezpohlavním designem (C4, Berlingo) a nabídkou benzínových motorů (tedy zde včetně Peugeotu).

+3/−1
10.6.2017 15:29

R40i56c40h47a18r58d 82M27r97a72z19e83k 8568300639961

Zrovna včílkaj jsem v prostřední C5 dojel trasu Praha Čakovice-Kynžvart a zpět. Dvoulitr nafta s FTČ, 140k, manuál 6kvalt - trasa 383 km, průměrná rychlost 85 kmh, prům. spotřeba 5,1 l.

Nájezd 233 000, původní koule (které tlumiče vydrží čtvrt mega ve městě?), ve 200 000 rozvody a spojka. O filtru tuhých částic nevím, když tak za hubičku (oproti jiným značkám). Olej neubývá (jak je prý jinde "normální"), co zlobí je klima a výměna žárovek je na mašli.

Když vlezu do našeho českého, prý tak prostorného koncernu, tak si připadám jak v autíčku na autodromu na Matějské. Prostorem uvnitř i podvozkem.

A ta ***** co zařízla hydrauliku, to jen tak celkově dokresluje současnou EU a Francii.

Jo a ty koule fakt nejsou pryžové...

+18/0
10.6.2017 13:59

J84i43ř94í 60S47c83h90w47a41c65h 8978254488706

tak prostoru v Superbu je určitě mnohem víc jak v C5.

+1/−1
10.6.2017 19:31

J52a10k42u49b 38S65e40k37e12r83a 6206420326225

Jj ten nejnovejsi superb je o 4mm sirsi, 6mm vyssi a 80mm delsi. Ale nevim, jak to je SII, ktery by se mel s C5 srovnavat. Ale vnitrni prostor je dulezitejsi nez vnejsi

0/0
10.6.2017 19:54

D71a97v30i81d 41H35u83r34k80a 3320483551641

Motory máme v C5 asi stejné. Já tím autem jezdím na dlouhé trasy - dálnice. Spotřebu mám ale někde kolem 7,4. U domu najedu na dálnici a jedu fakt 500 km 130km/h. Těch 5,1 moc nevěřím. Ale s ostatním jsme na tom stejně. Ale mám xenony, takže žárovky neřeším

0/0
12.6.2017 18:09

R92i15c51h59a66r77d 36M29r18a50z17e91k 8978660569411

Některé ty trasy si pro sebe "dokumentuju", tohle je zrovna jeden z nich (nevím ale jestli tu proleze link):

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Lucida Grande'}

1url.cz/Yt4Ls

Například tady je výsledek cesty do a z CHorvatska a to je v tom spousta šplhání v serpentinách na Brači na jedničku na dvojku... Cesta ve dvou (já mám 120 kg) a tak nějak klasicky naložený kufr:

http://1url.cz/7t4Lj

Jiná cesta do ciziny:

http://1url.cz/vt4Lh

0/0
12.6.2017 18:28

K21a50r15e60l 78V74á43v44ř26e 6825235864279

Mam uz 4ho hydro-citroena. Soucasnou C5 r201. A skutecne nevim, co si pak poridim. Vazne uvazuju, ze ji poslu predcasne do sveta a koupim novou. A aspon o ty cca 4 roky si prodlouzim krasnou cast zivota. Casto se dostanu k jizde s jinymi auty a jeste se mi nestalo, aby mne neco zaujalo tak, jako c5. A kdyz uz, tak je to mimo me financni moznosti. Jak porizenim, tak hlavne provozem. Cenove srovnatelna je napr. Octavia. Kamarad ji ma v podobne porizovaci cene jako ja c5 (oba jsme kupovali novou). A Oktava je jak hodne chuda pribuzna... a nejedna se jen o podvozek. Komfort, jizdni vlastnosti, kvalita...

Mam toho na srdci ke konci hydry hodne, ale vsechno uz tu nekdo napsal. Tak se nebudu opakovat.

+11/0
10.6.2017 13:10

K28a19r10e81l 10V46á32v59ř33e 6525645954919

Oprava - mam rv2013

0/0
10.6.2017 13:13

V62l56a22d89i43m67í36r 92R69e81t43t94i85n27g71e17r 5425826635485

Dnešním automobilkám nerozumím, napříč značkami jsou lidé zoufalí, že jim automobilky přestaly vyrábět požadované modely Nissan Primera, Toyota Avensis, šef např. Honda Accord, kolegové na nižších pozicích Fabia Combi, tady se píše o ukončení Citroenu C5 , já sám se cítím v pasti se Škoda Octavia s atmosférou, kterou nemám za co nahradit ( oturbené sekačky na trávu nechci) a dostali jsme se dostavu, že místo nákupu nového vozu udržujeme ty stávající s maximální péči, aby dlouho vydrželi ( jako vozy na Kubě nebo u nás za socialismu).

+6/−1
10.6.2017 13:04

A11n89t40o16n19í96n 30S34e80b86e96r49a 7643858210859

Kdyby to auto nebylo tak hnusne, tak by se o nem dalo i premyslet.....

+1/−13
10.6.2017 12:52

K31a35r49e55l 59V34á58v37ř66e 6865245294599

Vidite a ja neznam hezci :)

+6/−1
10.6.2017 13:16

J51i90ř68í 10O56s90i72n25a 5167792452475

Důkaz, že manažerky se nehodí do vysoce technických oborů. Dokázaly auto vykastrovat a doufám, že půjdou tam, kam poslaly koule. Jak není pořádná vize a zápal pro techniku, tak zbude nanejvýš ubohý kastrát v podobě kaktusů a podobných hovadin. Chtěl jsem Citroena po C5ce s koulema a hranatého jako XMko, protože dnešní jezdící knedlíky jsou HNUS. Mám smůlu.

+14/0
10.6.2017 12:20

J12i21ř82í 83P92e40l98n16á84ř 6845163436189

To máš, protože holt podobných exotů jako ty je málo. Vyskytují se často jen v diskusích a brečí podobně jako ty. Pak tu padají nářky proč není v oktávce 6.0 W12 a jak je mrzí že zkrachoval Saab, protože by si ho chtěli za pět let koupit jako ojetinu... ;-D

+1/−11
10.6.2017 12:29

J87o76s40e13f 49N32o81v10a73k 5388952386498

Naopak, žvanilů jako pan Pelnář je daleko víc.

+9/−1
10.6.2017 12:52

J17i94ř47í 69P25e55l13n18á57ř 6225753526739

To jistě, proto to taky vypadá jak to vypadá - s tou vaší usmolenou rachotinou je konec a nic na tom nezmění ani to, že tady budete skučet a psát sentimentální bláboly... :-P

+1/−5
10.6.2017 14:07

J56i25ř23í 74O66s83i35n91a 5677242412215

Přítomnost je tím nejlepším ze všeho možného. Nelétá Concorde, SR-71ka, nelétají raketoplány, nelétá se na Měsíc. Konec je se všemi usmolenými rachotinami, které byly krásné.;-D;-D;-D V takovém světě nechi žít.;-D;-D;-D

+2/−2
10.6.2017 14:58

J65i57ř63í 46P38e81l86n55á52ř 6325143676249

Problém je to, že to zkrátka vždycky někdo musí zaplatit. Klidně sis mohl ten Concorde koupit a s velkou slávou dotovat jeho provoz, nebo se můžeš přihlásit a další let na měsíc financovat ze své kapsy. Ono se totiž snadno plácá, když to zasolí někdo jiný...

+1/0
10.6.2017 15:52

J69i60ř39í 10O40s63i64n60a 5747752662865

Tak to můžeš rovnou sedět před jeskyní a oklepávat pazourky .Dělali by to všichni, protože je to osvědčené a šel bys dokonale s davem.;-D

0/−1
10.6.2017 16:13

J98i71ř21í 12P56e49l79n16á57ř 6585963496709

A ty se cítíš jako pionýr automobilismu, protože sis koupil C5? No když to bereš takhle, tak to jsem daleko větší borec než ty, protože já jezdím v Jaguaru XF 5.0 V8 SC. Kolik myslíš že jich asi v republice potkáš? Mimochodem, taky to šlo do háje, protože mám jeden z posledních a dnes už si nic silnějšího než třílitr nekoupíš.

+1/−2
10.6.2017 16:38

J29i40ř88í 96O30s33i20n54a 5597952322945

C5 nemám, nelíbí se mi knedlíkoidní tvary. Co se týká vkusu, šel bych do Citroenu XM. O tom, že jsi daleko větší borec než já, se nedá pochybovat ani náhodou.;-D

+2/0
10.6.2017 16:54

M91i36r59o76s60l89a81v 95M58o39c 7191743523950

Pane Pelnář, na tuto jsem celou dobu čekal, co vytáhnete, jako trumf.. ale až takový způsob porovnávání si pindíků, jsem teda nečekal. Máte ještě štěstí, že jaguar si tak nějak ještě drží kvalitu, přece jen je to už člen indického koncernu TATA. ;-D;-D;-D;-DR^

+1/0
12.6.2017 7:30

J82i33ř60í 65O20s63i88n38a 5217332752625

Tady je krásně vidět rozdíl mezi lidmi co mají nějakou vizi a těmi, co jdou tupě s davem. Citroen je dnes řízen lidmi bez vize, uspokojuje pouze masovou poptávku a tak skončí jako jeden z mnoha dodavatel masového průměrného produktu. Až přijde někdo výjimečný s něčím, co mi bude stát za to utratit svoje úspory, tak ten vyhraje moji přízeň. Kupuj si třeba trojkolku, je mi to jedno.;-D

+4/−1
10.6.2017 13:18

J54i51ř56í 42P48e74l88n17á64ř 6225293386969

Jde hlavně o prachy a bez nich jsou v loji. Vyrábět nerentabilní rachotinu, kterou si koupí pár hardcore příznivců si nemůže dovolit hned tak někdo.

+1/−3
10.6.2017 14:15

J67i25ř53í 22O88s30i23n53a 5347502852925

Proto je čas dát Citroenu "sbohem". Mohl být novodobou Teslou, ale bude to jenom trapácký odvar co nebude stát za diskuzi.;-D

0/0
10.6.2017 14:52

J92o85s68e15f 62N25o36v10a96k 5458392496268

Smůlu má citroen, stala se z něho podprůměrná nezajímavá značka.

+10/0
10.6.2017 12:53

K89a44r84e45l 40V70á13v32ř68e 6515475454269

Ano. A ja jako skalni priznivce vlastnici park cca 10 aut (kupuju jen nova), s nimi koncim. Nejspis slepice touzici po pogumovanych kosmirnych priblizovadlech, maji vetsi kupni silu...

A vsech slepic futral je ta sefova Citroenu. Panove Citroen a Lefebre (konstrukter hydry) se musi v hrobe tocit jak vrtule...

+8/0
10.6.2017 13:21

J31i13ř61í 19P30e10l69n48á54ř 6885293116119

To jistě, ale už dávno, koule nekoule. A pár skalních fandů to holt nezachránilo, čemuž odpovídají prodeje...

0/0
10.6.2017 14:12

J95o92s38e98f 32J84o14r95d98a 4857385187

to je právě, že jste uhodil hřebík na hlavičku, Citroen není a nebyl pro dav nýbrž byl avantgartní, nikoliv davové auto

+1/0
11.6.2017 13:24



Najdete na iDNES.cz