Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S Citroënem C5 a jeho zázračným podvozkem je amen

V nynější automobilové produkci asi nebylo auto s charismatičtějšími jízdními vlastnostmi. Někomu mořská nemoc z plavby na palubě C5 nemusela vyhovovat, ale že tak nejezdí žádné jiné auto, to nemohl popřít. Teď je s tím konec, Citroën vyrobil poslední C5. Tím také končí éra výjimečných hydropneumatických podvozků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i91c44h32a71l 79F35r13a80n37z 7163813421582

tak zrovna ten pevný střed jsem velmi oceňoval a přemýšlím, zda-li autor s tím volantem odjel pár kilometrů, aniž by měl předem názor :-/

co se týče hydropneu, tak toho je, alespoň pro mě škoda, byť chápu důvody pro jeho zrušení

0/0
6.7.2017 11:37

D32a21l21i62b22o13r 38D20o62b97r12o25t76a 5910607172574

Jsem rád, že tato změna nastala a hydropneumatický podvozek byl zrušen. Pokrok musí jít kupředu. Už ani žádný Rolls-Royce ani Audi nebude mít hydropneumatické pérování.

0/0
23.6.2017 21:04

J43o62s64e74f 69J24o20r12d33a 4577785927

Mám C5-ku Break už 5let, předtím jsem měl všechny Citroeny od 70-tych let včetně ID19, DS21, DS23 až po C5 dnes, drřívější Citroeny byly měkčí specielně ID a DS-ky, ale taky tekly často jejich hydrauliky, od XM se to zlepšilo a dnes je to OK. Design byl tehdy mimořádný, technika taky, problém je dnes v tom, že je hydraulika ve výrobě drahá a kupců nejsou miliony jako je u Bavoráků a Mercedesů, kteří se nechaji "okouzlit" reklamou. Škoda přeškoda, že skončili s výrobou, seženu si pokud budu živ nějakou ojetinu ve Švajcu, tak sou udržované ojetiny lepší

+5/0
11.6.2017 13:08

P42e14t86r 57P30a53v22l40a39t25a 7196670797881

Západ nějak v poslední době ztrácí svoji duši. Nikdo už nechce být dravý a progresivní, sebevědomý. Nikdo se nepouští do rizika a větších projektů, přitom by zdrojů bylo dost. Ale hlavně že musíme být sociálně uvědomělí, multikulturní, korektní. Stává se z nás šedá masa nez vize a možná i budoucnosti. Mizí rozmanitost, hrdost, chuť vyniknout, posouvat se....

+10/−2
11.6.2017 9:06

J82i71ř14í 13S85c14h31w31a34c59h 8608554398236

cože? Co to je proboha za plky?

+1/−1
11.6.2017 18:09

J28a45n 70S21v19o26b82o21d74a 3787374259683

Já byl zrovna jeden z těch, kdo v Citroënu vždy trpěl "mořskou nemocí," takže já plakat nebudu. Každopádně si však myslím, že dělají obrovskou chybu, protože své příznivce to mělo, bylo to alternativou a hlavně to odlišovalo značku od konkurence a dělalo ji svým způsobem "výjimečnou." Byla to pro mě vždy automobilka, která dělá věci trochu jinak, ale dnes z toho již nezbylo nic... Nevidím její budoucnost moc růžově...

+4/0
11.6.2017 0:57

V67l72a75d81i95m78í35r 13R61e23t14t41i40n51g86e79r 5915476315845

Nevím jak vy, ale já vnímám administrativní pokřivení trhu. Zákazníci jsou zoufalí a udržují při životě původní žádané vozy, automobilky chrlí kvanta nových oturbených vozů, které pak nikdo nechce, to je stojí spousta peněz a tak redukují, kdysi běžné vyráběny modely. Všichni pak říkají, že přichází nová doba elektromobilů, státy je podporují horem dolem dotacemi a jsou tak nepoužitelné, že je ani s dotacemi nikdo nechce.

+7/−1
10.6.2017 19:42

J40i51ř61í 22S67c68h57w96a72c55h 8318904218346

co kdo redukuje? Si spočítej kolik řad a jaké množství vyráběla třeba škodovka před 10 lety a kolik dnes a jaké má dodací lhůty....jestli tomu říkáš redukce a "chrlení aut, které nikdo nechce", tak já si pod těmito termíny představuji něco zcela jiného....

+1/−1
10.6.2017 22:44

H93o16n65z90a 87T78a57r 3279492204662

Aktývní podvozek Airmatic od Mercedes-Benz, který vychází s vynalezu hydromatického odprožení od Citroënu . Má za příplatek, nebo u vyších modelových řady ve standardu i elektromobil Tesla ( který nikdo nechce ) se za minulý rok prodalo víc jak 76 000ks .

http://www.hybrid.cz/tesla-za-minuly-rok-dodala-76-230-aut-mirne-pod-ocekavanim

Pro Citroën automobilku, která je průkopníkem a jako první s tímto přišla na trh

Znamena to, že již nebude tento komfortní prvek výbavy v nabídce jen další ůpadek této automobilky .

+1/0
11.6.2017 8:49

J58o95s22e50f 80J32o91r56d33a 4307465867

svatá pravda pane Rettingerene, bohužel se trh zhnusil na těma milionama pravoúhlých aut specielně SUVy, nikdo nemá odvahu ani peníze na něco neobvyklého jako je Citroen. Zdá se, že to spolu s mým C5 ukončíme tak dlouho jak to jen je možné

+3/0
11.6.2017 13:12

J45i39ř43í 65S67c44h14w25a40c85h 8198604758556

to vypadá, na sebevraždu až C5 doslouží.....

0/−1
11.6.2017 18:11

R97o41b65e92r52t 72M14a94t28u57l90a 8477759436795

Jestli si myslí, že všichni co si kupovali C5 si místo toho půjdou koupit gumový cactus s ovládáním všeho na displeji a místo toho, aby jste návod k použití hodili do šuplíku ho budete 3 dny studovat, aby jste uměli aspon zapnout světla a stěrače;-D tak se spletli. Jediné štěstí, že se v Oplu vzpamatovali a udělali krásnou Insignii, protože jinak by v nabídce nebylo jediné auto střední třídy, které by se mi jako celek líbilo8-o možná ještě P508, ale ta má být "vylepšena" tak počkám jestli někoho nenapadne dát tam obří tablet a budíky obráceně...

+2/0
10.6.2017 18:46

J20o87s42e47f 81J44o54r10d43a 4287825827

nic proti názoru na OPELa, je to stará značka, má tradici, ale je jen pro někoho zajímavá

0/0
11.6.2017 13:14

J52o32s54e79f 80Č64i71h71á25k 7111359880796

Jediný důvod proč koupit Citroen je pryč.

+8/0
10.6.2017 17:58

T93o91m66á39š 70V48a85l22d77e64r 7523380509

Pětku jsem dlouho neřídil, takže obratnost a rychlost nemohu posoudit. Ale Xantie 3,0 s hydropodvozkem byla zabiják. Ohromná síla a podvozek moc čitelný nebyl. Takže na horách v zatáčkách po zkušenostech s Fordy jsem měl namále. Naštěstí nejezdím na doraz ale s rezervou, takže konec dobrý. Tím ovšem nemohu napsat všechno dobrý. Na Xantii stačila 1,8 :) Jenže se mi do rukou nedostala žádná v dobrém stavu. A totéž mohu říci nyní o poslední verzi C5. Pěkný vůz, ale narazit na pěkné líbivé auto s jasnou historií nic moc.

0/−1
10.6.2017 16:55

K86a22r59e58l 30V48á52v38ř85e 6215445154689

Mel jste zkusit verzi Activa. Na Vas styljizdy idealni kara :)

+1/0
10.6.2017 17:22

P92e94t62r 24K47u26n26č45í56k 5554731151501

V6 Activu jsem měl leta a byla to zbraň. Neskutečný povoz. Motokára na silnici. Kdo nejel nepochopí.

+2/0
10.6.2017 18:49

J60i53ř22í 13J45u41n12e25k 6221425308383

Já Xantii Activu neměl, ta moje měla jen 6 koulí, ale dovolil jsem si k tomu autu neskutečně v zatáčkách a drželo. Fakt je, že jsem věděl, že ho utrhnu jen jednou.

0/0
11.6.2017 9:41

T87o74m39á59š 55V49a37l52d59e14r 7793530839

Mám dojem, že to Activa byla. Držela to jo, ale čitelná vůbec nebyla. U Fordů vždy víte na čem jste. Podvozek přesně informuje.

0/0
12.6.2017 13:57

J68a88k23u12b 69S94e24k11e74r73a 6466860346665

U ojetin malo kdy natrefite na dobry kousek. Radeji usetrit a koupit si nove...

+1/0
10.6.2017 19:41

J32o12s32e60f 91J46o12r15d95a 4877575817

myslím že na skladě je C5-tek jejich ještě dost ke koupi, tak honem

0/0
11.6.2017 13:17

T26o24m59á11š 33V10a62l97d65e86r 7273560329

Ale diesel. Benzín žádný.

0/0
12.6.2017 13:58

O28n27d67ř91e60j 37L83i80š12k49a 3280912814776

Tak nějak mám pocit, že Citroen je poslední roky záměrně v rámci koncernu PSA znehodnocován, ať už ukončením produkce hydropneumatického odpružení v tomhle případě, tak prazvláštní flotilou nabízených modelů (včetně "nóbl" značky DS), jejich zastarolostí (C5), bezpohlavním designem (C4, Berlingo) a nabídkou benzínových motorů (tedy zde včetně Peugeotu).

+3/−1
10.6.2017 15:29

R31i33c75h52a21r96d 73M17r65a29z58e58k 8858850109651

Zrovna včílkaj jsem v prostřední C5 dojel trasu Praha Čakovice-Kynžvart a zpět. Dvoulitr nafta s FTČ, 140k, manuál 6kvalt - trasa 383 km, průměrná rychlost 85 kmh, prům. spotřeba 5,1 l.

Nájezd 233 000, původní koule (které tlumiče vydrží čtvrt mega ve městě?), ve 200 000 rozvody a spojka. O filtru tuhých částic nevím, když tak za hubičku (oproti jiným značkám). Olej neubývá (jak je prý jinde "normální"), co zlobí je klima a výměna žárovek je na mašli.

Když vlezu do našeho českého, prý tak prostorného koncernu, tak si připadám jak v autíčku na autodromu na Matějské. Prostorem uvnitř i podvozkem.

A ta ***** co zařízla hydrauliku, to jen tak celkově dokresluje současnou EU a Francii.

Jo a ty koule fakt nejsou pryžové...

+18/0
10.6.2017 13:59

J68i13ř66í 72S73c88h78w85a77c29h 8648314878396

tak prostoru v Superbu je určitě mnohem víc jak v C5.

+1/−1
10.6.2017 19:31

J78a97k82u81b 69S26e86k65e93r79a 6796160306935

Jj ten nejnovejsi superb je o 4mm sirsi, 6mm vyssi a 80mm delsi. Ale nevim, jak to je SII, ktery by se mel s C5 srovnavat. Ale vnitrni prostor je dulezitejsi nez vnejsi

0/0
10.6.2017 19:54

D84a93v18i35d 32H26u63r27k35a 3220733641591

Motory máme v C5 asi stejné. Já tím autem jezdím na dlouhé trasy - dálnice. Spotřebu mám ale někde kolem 7,4. U domu najedu na dálnici a jedu fakt 500 km 130km/h. Těch 5,1 moc nevěřím. Ale s ostatním jsme na tom stejně. Ale mám xenony, takže žárovky neřeším

0/0
12.6.2017 18:09

R11i62c42h20a95r86d 11M96r69a28z17e86k 8278830979861

Některé ty trasy si pro sebe "dokumentuju", tohle je zrovna jeden z nich (nevím ale jestli tu proleze link):

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Lucida Grande'}

1url.cz/Yt4Ls

Například tady je výsledek cesty do a z CHorvatska a to je v tom spousta šplhání v serpentinách na Brači na jedničku na dvojku... Cesta ve dvou (já mám 120 kg) a tak nějak klasicky naložený kufr:

http://1url.cz/7t4Lj

Jiná cesta do ciziny:

http://1url.cz/vt4Lh

0/0
12.6.2017 18:28

K78a17r79e19l 98V79á56v35ř79e 6375795144569

Mam uz 4ho hydro-citroena. Soucasnou C5 r201. A skutecne nevim, co si pak poridim. Vazne uvazuju, ze ji poslu predcasne do sveta a koupim novou. A aspon o ty cca 4 roky si prodlouzim krasnou cast zivota. Casto se dostanu k jizde s jinymi auty a jeste se mi nestalo, aby mne neco zaujalo tak, jako c5. A kdyz uz, tak je to mimo me financni moznosti. Jak porizenim, tak hlavne provozem. Cenove srovnatelna je napr. Octavia. Kamarad ji ma v podobne porizovaci cene jako ja c5 (oba jsme kupovali novou). A Oktava je jak hodne chuda pribuzna... a nejedna se jen o podvozek. Komfort, jizdni vlastnosti, kvalita...

Mam toho na srdci ke konci hydry hodne, ale vsechno uz tu nekdo napsal. Tak se nebudu opakovat.

+11/0
10.6.2017 13:10

K81a28r63e43l 13V22á10v43ř78e 6265735204979

Oprava - mam rv2013

0/0
10.6.2017 13:13

V91l20a65d13i19m75í10r 51R23e86t84t52i31n53g42e39r 5485616305695

Dnešním automobilkám nerozumím, napříč značkami jsou lidé zoufalí, že jim automobilky přestaly vyrábět požadované modely Nissan Primera, Toyota Avensis, šef např. Honda Accord, kolegové na nižších pozicích Fabia Combi, tady se píše o ukončení Citroenu C5 , já sám se cítím v pasti se Škoda Octavia s atmosférou, kterou nemám za co nahradit ( oturbené sekačky na trávu nechci) a dostali jsme se dostavu, že místo nákupu nového vozu udržujeme ty stávající s maximální péči, aby dlouho vydrželi ( jako vozy na Kubě nebo u nás za socialismu).

+6/−1
10.6.2017 13:04

A88n24t60o15n97í30n 64S82e65b16e46r39a 7823158450379

Kdyby to auto nebylo tak hnusne, tak by se o nem dalo i premyslet.....

+1/−13
10.6.2017 12:52

K81a44r69e47l 53V71á52v63ř91e 6895355244909

Vidite a ja neznam hezci :)

+6/−1
10.6.2017 13:16

J56i71ř41í 79O58s45i70n49a 5757872572695

Důkaz, že manažerky se nehodí do vysoce technických oborů. Dokázaly auto vykastrovat a doufám, že půjdou tam, kam poslaly koule. Jak není pořádná vize a zápal pro techniku, tak zbude nanejvýš ubohý kastrát v podobě kaktusů a podobných hovadin. Chtěl jsem Citroena po C5ce s koulema a hranatého jako XMko, protože dnešní jezdící knedlíky jsou HNUS. Mám smůlu.

+14/0
10.6.2017 12:20

J11i31ř58í 14P29e45l84n23á59ř 6345123336489

To máš, protože holt podobných exotů jako ty je málo. Vyskytují se často jen v diskusích a brečí podobně jako ty. Pak tu padají nářky proč není v oktávce 6.0 W12 a jak je mrzí že zkrachoval Saab, protože by si ho chtěli za pět let koupit jako ojetinu... ;-D

+1/−11
10.6.2017 12:29

J35o29s76e17f 42N55o66v71a92k 5408912546828

Naopak, žvanilů jako pan Pelnář je daleko víc.

+9/−1
10.6.2017 12:52

J21i73ř65í 77P46e72l29n71á64ř 6245813616709

To jistě, proto to taky vypadá jak to vypadá - s tou vaší usmolenou rachotinou je konec a nic na tom nezmění ani to, že tady budete skučet a psát sentimentální bláboly... :-P

+1/−5
10.6.2017 14:07

J40i30ř94í 54O71s57i80n55a 5557212322245

Přítomnost je tím nejlepším ze všeho možného. Nelétá Concorde, SR-71ka, nelétají raketoplány, nelétá se na Měsíc. Konec je se všemi usmolenými rachotinami, které byly krásné.;-D;-D;-D V takovém světě nechi žít.;-D;-D;-D

+2/−2
10.6.2017 14:58

J55i20ř50í 36P54e63l86n20á87ř 6535393406489

Problém je to, že to zkrátka vždycky někdo musí zaplatit. Klidně sis mohl ten Concorde koupit a s velkou slávou dotovat jeho provoz, nebo se můžeš přihlásit a další let na měsíc financovat ze své kapsy. Ono se totiž snadno plácá, když to zasolí někdo jiný...

+1/0
10.6.2017 15:52

J59i46ř54í 11O61s98i14n51a 5287732142105

Tak to můžeš rovnou sedět před jeskyní a oklepávat pazourky .Dělali by to všichni, protože je to osvědčené a šel bys dokonale s davem.;-D

0/−1
10.6.2017 16:13

J61i19ř95í 98P20e62l91n19á31ř 6345503156259

A ty se cítíš jako pionýr automobilismu, protože sis koupil C5? No když to bereš takhle, tak to jsem daleko větší borec než ty, protože já jezdím v Jaguaru XF 5.0 V8 SC. Kolik myslíš že jich asi v republice potkáš? Mimochodem, taky to šlo do háje, protože mám jeden z posledních a dnes už si nic silnějšího než třílitr nekoupíš.

+1/−2
10.6.2017 16:38

J53i72ř54í 17O16s53i19n17a 5117422262425

C5 nemám, nelíbí se mi knedlíkoidní tvary. Co se týká vkusu, šel bych do Citroenu XM. O tom, že jsi daleko větší borec než já, se nedá pochybovat ani náhodou.;-D

+2/0
10.6.2017 16:54

M94i19r65o31s62l56a16v 98M18o80c 7591853573770

Pane Pelnář, na tuto jsem celou dobu čekal, co vytáhnete, jako trumf.. ale až takový způsob porovnávání si pindíků, jsem teda nečekal. Máte ještě štěstí, že jaguar si tak nějak ještě drží kvalitu, přece jen je to už člen indického koncernu TATA. ;-D;-D;-D;-DR^

+1/0
12.6.2017 7:30

J56i39ř30í 84O67s37i33n75a 5217932882965

Tady je krásně vidět rozdíl mezi lidmi co mají nějakou vizi a těmi, co jdou tupě s davem. Citroen je dnes řízen lidmi bez vize, uspokojuje pouze masovou poptávku a tak skončí jako jeden z mnoha dodavatel masového průměrného produktu. Až přijde někdo výjimečný s něčím, co mi bude stát za to utratit svoje úspory, tak ten vyhraje moji přízeň. Kupuj si třeba trojkolku, je mi to jedno.;-D

+4/−1
10.6.2017 13:18

J55i28ř95í 92P18e98l88n97á77ř 6455593246229

Jde hlavně o prachy a bez nich jsou v loji. Vyrábět nerentabilní rachotinu, kterou si koupí pár hardcore příznivců si nemůže dovolit hned tak někdo.

+1/−3
10.6.2017 14:15

J67i29ř52í 68O47s73i46n35a 5557662612385

Proto je čas dát Citroenu "sbohem". Mohl být novodobou Teslou, ale bude to jenom trapácký odvar co nebude stát za diskuzi.;-D

0/0
10.6.2017 14:52

J53o12s95e57f 37N80o42v54a51k 5628262116628

Smůlu má citroen, stala se z něho podprůměrná nezajímavá značka.

+10/0
10.6.2017 12:53

K61a62r91e49l 78V67á41v52ř48e 6185225204189

Ano. A ja jako skalni priznivce vlastnici park cca 10 aut (kupuju jen nova), s nimi koncim. Nejspis slepice touzici po pogumovanych kosmirnych priblizovadlech, maji vetsi kupni silu...

A vsech slepic futral je ta sefova Citroenu. Panove Citroen a Lefebre (konstrukter hydry) se musi v hrobe tocit jak vrtule...

+8/0
10.6.2017 13:21

J90i50ř30í 58P80e81l69n46á51ř 6475593536749

To jistě, ale už dávno, koule nekoule. A pár skalních fandů to holt nezachránilo, čemuž odpovídají prodeje...

0/0
10.6.2017 14:12

J49o11s86e40f 35J73o10r15d30a 4717835737

to je právě, že jste uhodil hřebík na hlavičku, Citroen není a nebyl pro dav nýbrž byl avantgartní, nikoliv davové auto

+1/0
11.6.2017 13:24







Najdete na iDNES.cz