Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S Citroënem C5 a jeho zázračným podvozkem je amen

V nynější automobilové produkci asi nebylo auto s charismatičtějšími jízdními vlastnostmi. Někomu mořská nemoc z plavby na palubě C5 nemusela vyhovovat, ale že tak nejezdí žádné jiné auto, to nemohl popřít. Teď je s tím konec, Citroën vyrobil poslední C5. Tím také končí éra výjimečných hydropneumatických podvozků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i34c15h28a10l 30F65r14a75n96z 7413453891422

tak zrovna ten pevný střed jsem velmi oceňoval a přemýšlím, zda-li autor s tím volantem odjel pár kilometrů, aniž by měl předem názor :-/

co se týče hydropneu, tak toho je, alespoň pro mě škoda, byť chápu důvody pro jeho zrušení

0/0
6.7.2017 11:37

D78a31l51i15b73o17r 98D60o27b93r84o79t80a 5440537592494

Jsem rád, že tato změna nastala a hydropneumatický podvozek byl zrušen. Pokrok musí jít kupředu. Už ani žádný Rolls-Royce ani Audi nebude mít hydropneumatické pérování.

0/0
23.6.2017 21:04

J82o24s79e52f 74J30o47r44d25a 4407705297

Mám C5-ku Break už 5let, předtím jsem měl všechny Citroeny od 70-tych let včetně ID19, DS21, DS23 až po C5 dnes, drřívější Citroeny byly měkčí specielně ID a DS-ky, ale taky tekly často jejich hydrauliky, od XM se to zlepšilo a dnes je to OK. Design byl tehdy mimořádný, technika taky, problém je dnes v tom, že je hydraulika ve výrobě drahá a kupců nejsou miliony jako je u Bavoráků a Mercedesů, kteří se nechaji "okouzlit" reklamou. Škoda přeškoda, že skončili s výrobou, seženu si pokud budu živ nějakou ojetinu ve Švajcu, tak sou udržované ojetiny lepší

+5/0
11.6.2017 13:08

P74e91t17r 32P86a72v74l24a79t41a 7496540287161

Západ nějak v poslední době ztrácí svoji duši. Nikdo už nechce být dravý a progresivní, sebevědomý. Nikdo se nepouští do rizika a větších projektů, přitom by zdrojů bylo dost. Ale hlavně že musíme být sociálně uvědomělí, multikulturní, korektní. Stává se z nás šedá masa nez vize a možná i budoucnosti. Mizí rozmanitost, hrdost, chuť vyniknout, posouvat se....

+10/−2
11.6.2017 9:06

J20i42ř30í 48S30c60h25w56a58c30h 8208894138116

cože? Co to je proboha za plky?

+1/−1
11.6.2017 18:09

J14a70n 58S76v37o41b52o11d76a 3567924719783

Já byl zrovna jeden z těch, kdo v Citroënu vždy trpěl "mořskou nemocí," takže já plakat nebudu. Každopádně si však myslím, že dělají obrovskou chybu, protože své příznivce to mělo, bylo to alternativou a hlavně to odlišovalo značku od konkurence a dělalo ji svým způsobem "výjimečnou." Byla to pro mě vždy automobilka, která dělá věci trochu jinak, ale dnes z toho již nezbylo nic... Nevidím její budoucnost moc růžově...

+4/0
11.6.2017 0:57

V45l69a50d74i34m33í67r 19R14e23t75t19i19n13g27e43r 5865226965685

Nevím jak vy, ale já vnímám administrativní pokřivení trhu. Zákazníci jsou zoufalí a udržují při životě původní žádané vozy, automobilky chrlí kvanta nových oturbených vozů, které pak nikdo nechce, to je stojí spousta peněz a tak redukují, kdysi běžné vyráběny modely. Všichni pak říkají, že přichází nová doba elektromobilů, státy je podporují horem dolem dotacemi a jsou tak nepoužitelné, že je ani s dotacemi nikdo nechce.

+7/−1
10.6.2017 19:42

J72i19ř19í 82S72c26h85w62a18c65h 8738544578816

co kdo redukuje? Si spočítej kolik řad a jaké množství vyráběla třeba škodovka před 10 lety a kolik dnes a jaké má dodací lhůty....jestli tomu říkáš redukce a "chrlení aut, které nikdo nechce", tak já si pod těmito termíny představuji něco zcela jiného....

+1/−1
10.6.2017 22:44

H79o86n17z55a 84T65a44r 3909982564822

Aktývní podvozek Airmatic od Mercedes-Benz, který vychází s vynalezu hydromatického odprožení od Citroënu . Má za příplatek, nebo u vyších modelových řady ve standardu i elektromobil Tesla ( který nikdo nechce ) se za minulý rok prodalo víc jak 76 000ks .

http://www.hybrid.cz/tesla-za-minuly-rok-dodala-76-230-aut-mirne-pod-ocekavanim

Pro Citroën automobilku, která je průkopníkem a jako první s tímto přišla na trh

Znamena to, že již nebude tento komfortní prvek výbavy v nabídce jen další ůpadek této automobilky .

+1/0
11.6.2017 8:49

J66o27s38e34f 67J89o43r95d12a 4157355607

svatá pravda pane Rettingerene, bohužel se trh zhnusil na těma milionama pravoúhlých aut specielně SUVy, nikdo nemá odvahu ani peníze na něco neobvyklého jako je Citroen. Zdá se, že to spolu s mým C5 ukončíme tak dlouho jak to jen je možné

+3/0
11.6.2017 13:12

J66i12ř17í 46S14c10h48w49a30c61h 8378324408356

to vypadá, na sebevraždu až C5 doslouží.....

0/−1
11.6.2017 18:11

R40o37b41e34r80t 20M61a10t16u97l57a 8387509746395

Jestli si myslí, že všichni co si kupovali C5 si místo toho půjdou koupit gumový cactus s ovládáním všeho na displeji a místo toho, aby jste návod k použití hodili do šuplíku ho budete 3 dny studovat, aby jste uměli aspon zapnout světla a stěrače;-D tak se spletli. Jediné štěstí, že se v Oplu vzpamatovali a udělali krásnou Insignii, protože jinak by v nabídce nebylo jediné auto střední třídy, které by se mi jako celek líbilo8-o možná ještě P508, ale ta má být "vylepšena" tak počkám jestli někoho nenapadne dát tam obří tablet a budíky obráceně...

+2/0
10.6.2017 18:46

J58o55s75e54f 36J49o53r76d28a 4397895597

nic proti názoru na OPELa, je to stará značka, má tradici, ale je jen pro někoho zajímavá

0/0
11.6.2017 13:14

J17o61s15e89f 15Č93i41h58á16k 7631779330246

Jediný důvod proč koupit Citroen je pryč.

+8/0
10.6.2017 17:58

T98o66m94á18š 87V75a59l73d19e71r 7153610769

Pětku jsem dlouho neřídil, takže obratnost a rychlost nemohu posoudit. Ale Xantie 3,0 s hydropodvozkem byla zabiják. Ohromná síla a podvozek moc čitelný nebyl. Takže na horách v zatáčkách po zkušenostech s Fordy jsem měl namále. Naštěstí nejezdím na doraz ale s rezervou, takže konec dobrý. Tím ovšem nemohu napsat všechno dobrý. Na Xantii stačila 1,8 :) Jenže se mi do rukou nedostala žádná v dobrém stavu. A totéž mohu říci nyní o poslední verzi C5. Pěkný vůz, ale narazit na pěkné líbivé auto s jasnou historií nic moc.

0/−1
10.6.2017 16:55

K14a84r86e60l 23V93á90v60ř53e 6475105184529

Mel jste zkusit verzi Activa. Na Vas styljizdy idealni kara :)

+1/0
10.6.2017 17:22

P43e19t25r 33K93u77n51č40í36k 5824571671391

V6 Activu jsem měl leta a byla to zbraň. Neskutečný povoz. Motokára na silnici. Kdo nejel nepochopí.

+2/0
10.6.2017 18:49

J63i40ř84í 97J89u98n37e37k 6891555718553

Já Xantii Activu neměl, ta moje měla jen 6 koulí, ale dovolil jsem si k tomu autu neskutečně v zatáčkách a drželo. Fakt je, že jsem věděl, že ho utrhnu jen jednou.

0/0
11.6.2017 9:41

T50o83m42á63š 54V28a93l98d45e42r 7493570849

Mám dojem, že to Activa byla. Držela to jo, ale čitelná vůbec nebyla. U Fordů vždy víte na čem jste. Podvozek přesně informuje.

0/0
12.6.2017 13:57

J76a37k19u46b 76S12e39k91e82r39a 6596740556575

U ojetin malo kdy natrefite na dobry kousek. Radeji usetrit a koupit si nove...

+1/0
10.6.2017 19:41

J11o80s25e53f 62J53o77r52d92a 4187755817

myslím že na skladě je C5-tek jejich ještě dost ke koupi, tak honem

0/0
11.6.2017 13:17

T63o62m67á92š 31V89a36l22d22e70r 7273890229

Ale diesel. Benzín žádný.

0/0
12.6.2017 13:58

O52n42d62ř67e53j 82L87i98š70k92a 3280302874856

Tak nějak mám pocit, že Citroen je poslední roky záměrně v rámci koncernu PSA znehodnocován, ať už ukončením produkce hydropneumatického odpružení v tomhle případě, tak prazvláštní flotilou nabízených modelů (včetně "nóbl" značky DS), jejich zastarolostí (C5), bezpohlavním designem (C4, Berlingo) a nabídkou benzínových motorů (tedy zde včetně Peugeotu).

+3/−1
10.6.2017 15:29

R14i17c34h43a11r70d 94M48r75a33z88e18k 8688470439451

Zrovna včílkaj jsem v prostřední C5 dojel trasu Praha Čakovice-Kynžvart a zpět. Dvoulitr nafta s FTČ, 140k, manuál 6kvalt - trasa 383 km, průměrná rychlost 85 kmh, prům. spotřeba 5,1 l.

Nájezd 233 000, původní koule (které tlumiče vydrží čtvrt mega ve městě?), ve 200 000 rozvody a spojka. O filtru tuhých částic nevím, když tak za hubičku (oproti jiným značkám). Olej neubývá (jak je prý jinde "normální"), co zlobí je klima a výměna žárovek je na mašli.

Když vlezu do našeho českého, prý tak prostorného koncernu, tak si připadám jak v autíčku na autodromu na Matějské. Prostorem uvnitř i podvozkem.

A ta ***** co zařízla hydrauliku, to jen tak celkově dokresluje současnou EU a Francii.

Jo a ty koule fakt nejsou pryžové...

+18/0
10.6.2017 13:59

J39i62ř34í 41S20c21h24w84a49c35h 8878824918696

tak prostoru v Superbu je určitě mnohem víc jak v C5.

+1/−1
10.6.2017 19:31

J48a72k42u14b 32S14e86k36e26r29a 6276140656385

Jj ten nejnovejsi superb je o 4mm sirsi, 6mm vyssi a 80mm delsi. Ale nevim, jak to je SII, ktery by se mel s C5 srovnavat. Ale vnitrni prostor je dulezitejsi nez vnejsi

0/0
10.6.2017 19:54

D77a44v24i50d 65H34u62r65k94a 3560753921911

Motory máme v C5 asi stejné. Já tím autem jezdím na dlouhé trasy - dálnice. Spotřebu mám ale někde kolem 7,4. U domu najedu na dálnici a jedu fakt 500 km 130km/h. Těch 5,1 moc nevěřím. Ale s ostatním jsme na tom stejně. Ale mám xenony, takže žárovky neřeším

0/0
12.6.2017 18:09

R49i93c74h82a21r55d 16M84r26a74z64e25k 8388580129451

Některé ty trasy si pro sebe "dokumentuju", tohle je zrovna jeden z nich (nevím ale jestli tu proleze link):

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Lucida Grande'}

1url.cz/Yt4Ls

Například tady je výsledek cesty do a z CHorvatska a to je v tom spousta šplhání v serpentinách na Brači na jedničku na dvojku... Cesta ve dvou (já mám 120 kg) a tak nějak klasicky naložený kufr:

http://1url.cz/7t4Lj

Jiná cesta do ciziny:

http://1url.cz/vt4Lh

0/0
12.6.2017 18:28

K15a23r15e54l 84V16á14v21ř46e 6265675164829

Mam uz 4ho hydro-citroena. Soucasnou C5 r201. A skutecne nevim, co si pak poridim. Vazne uvazuju, ze ji poslu predcasne do sveta a koupim novou. A aspon o ty cca 4 roky si prodlouzim krasnou cast zivota. Casto se dostanu k jizde s jinymi auty a jeste se mi nestalo, aby mne neco zaujalo tak, jako c5. A kdyz uz, tak je to mimo me financni moznosti. Jak porizenim, tak hlavne provozem. Cenove srovnatelna je napr. Octavia. Kamarad ji ma v podobne porizovaci cene jako ja c5 (oba jsme kupovali novou). A Oktava je jak hodne chuda pribuzna... a nejedna se jen o podvozek. Komfort, jizdni vlastnosti, kvalita...

Mam toho na srdci ke konci hydry hodne, ale vsechno uz tu nekdo napsal. Tak se nebudu opakovat.

+11/0
10.6.2017 13:10

K76a85r37e38l 21V47á42v51ř46e 6155575584539

Oprava - mam rv2013

0/0
10.6.2017 13:13

V61l68a58d35i36m75í59r 29R89e42t69t47i16n42g88e63r 5455946875985

Dnešním automobilkám nerozumím, napříč značkami jsou lidé zoufalí, že jim automobilky přestaly vyrábět požadované modely Nissan Primera, Toyota Avensis, šef např. Honda Accord, kolegové na nižších pozicích Fabia Combi, tady se píše o ukončení Citroenu C5 , já sám se cítím v pasti se Škoda Octavia s atmosférou, kterou nemám za co nahradit ( oturbené sekačky na trávu nechci) a dostali jsme se dostavu, že místo nákupu nového vozu udržujeme ty stávající s maximální péči, aby dlouho vydrželi ( jako vozy na Kubě nebo u nás za socialismu).

+6/−1
10.6.2017 13:04

A11n48t88o36n85í26n 20S69e93b67e17r57a 7943418540459

Kdyby to auto nebylo tak hnusne, tak by se o nem dalo i premyslet.....

+1/−13
10.6.2017 12:52

K61a21r89e90l 55V62á85v52ř66e 6905155144539

Vidite a ja neznam hezci :)

+6/−1
10.6.2017 13:16

J86i11ř20í 69O59s51i22n79a 5317482202645

Důkaz, že manažerky se nehodí do vysoce technických oborů. Dokázaly auto vykastrovat a doufám, že půjdou tam, kam poslaly koule. Jak není pořádná vize a zápal pro techniku, tak zbude nanejvýš ubohý kastrát v podobě kaktusů a podobných hovadin. Chtěl jsem Citroena po C5ce s koulema a hranatého jako XMko, protože dnešní jezdící knedlíky jsou HNUS. Mám smůlu.

+14/0
10.6.2017 12:20

J89i35ř32í 34P22e52l74n87á53ř 6115333156959

To máš, protože holt podobných exotů jako ty je málo. Vyskytují se často jen v diskusích a brečí podobně jako ty. Pak tu padají nářky proč není v oktávce 6.0 W12 a jak je mrzí že zkrachoval Saab, protože by si ho chtěli za pět let koupit jako ojetinu... ;-D

+1/−11
10.6.2017 12:29

J52o48s61e45f 69N94o21v15a25k 5168662966868

Naopak, žvanilů jako pan Pelnář je daleko víc.

+9/−1
10.6.2017 12:52

J45i88ř41í 64P39e71l78n35á65ř 6365633276539

To jistě, proto to taky vypadá jak to vypadá - s tou vaší usmolenou rachotinou je konec a nic na tom nezmění ani to, že tady budete skučet a psát sentimentální bláboly... :-P

+1/−5
10.6.2017 14:07

J47i39ř26í 10O85s76i15n73a 5167132602445

Přítomnost je tím nejlepším ze všeho možného. Nelétá Concorde, SR-71ka, nelétají raketoplány, nelétá se na Měsíc. Konec je se všemi usmolenými rachotinami, které byly krásné.;-D;-D;-D V takovém světě nechi žít.;-D;-D;-D

+2/−2
10.6.2017 14:58

J61i53ř97í 59P74e28l64n37á34ř 6165853556879

Problém je to, že to zkrátka vždycky někdo musí zaplatit. Klidně sis mohl ten Concorde koupit a s velkou slávou dotovat jeho provoz, nebo se můžeš přihlásit a další let na měsíc financovat ze své kapsy. Ono se totiž snadno plácá, když to zasolí někdo jiný...

+1/0
10.6.2017 15:52

J70i61ř35í 69O86s21i96n27a 5257562802885

Tak to můžeš rovnou sedět před jeskyní a oklepávat pazourky .Dělali by to všichni, protože je to osvědčené a šel bys dokonale s davem.;-D

0/−1
10.6.2017 16:13

J25i30ř89í 90P23e39l85n80á29ř 6775273796759

A ty se cítíš jako pionýr automobilismu, protože sis koupil C5? No když to bereš takhle, tak to jsem daleko větší borec než ty, protože já jezdím v Jaguaru XF 5.0 V8 SC. Kolik myslíš že jich asi v republice potkáš? Mimochodem, taky to šlo do háje, protože mám jeden z posledních a dnes už si nic silnějšího než třílitr nekoupíš.

+1/−2
10.6.2017 16:38

J90i18ř98í 89O29s41i53n69a 5217242252795

C5 nemám, nelíbí se mi knedlíkoidní tvary. Co se týká vkusu, šel bych do Citroenu XM. O tom, že jsi daleko větší borec než já, se nedá pochybovat ani náhodou.;-D

+2/0
10.6.2017 16:54

M13i28r90o62s27l45a96v 27M69o58c 7971743453200

Pane Pelnář, na tuto jsem celou dobu čekal, co vytáhnete, jako trumf.. ale až takový způsob porovnávání si pindíků, jsem teda nečekal. Máte ještě štěstí, že jaguar si tak nějak ještě drží kvalitu, přece jen je to už člen indického koncernu TATA. ;-D;-D;-D;-DR^

+1/0
12.6.2017 7:30

J75i98ř74í 68O92s43i54n92a 5957132972365

Tady je krásně vidět rozdíl mezi lidmi co mají nějakou vizi a těmi, co jdou tupě s davem. Citroen je dnes řízen lidmi bez vize, uspokojuje pouze masovou poptávku a tak skončí jako jeden z mnoha dodavatel masového průměrného produktu. Až přijde někdo výjimečný s něčím, co mi bude stát za to utratit svoje úspory, tak ten vyhraje moji přízeň. Kupuj si třeba trojkolku, je mi to jedno.;-D

+4/−1
10.6.2017 13:18

J95i24ř36í 29P14e16l73n21á20ř 6215933286129

Jde hlavně o prachy a bez nich jsou v loji. Vyrábět nerentabilní rachotinu, kterou si koupí pár hardcore příznivců si nemůže dovolit hned tak někdo.

+1/−3
10.6.2017 14:15

J41i30ř62í 16O41s19i33n53a 5187642532935

Proto je čas dát Citroenu "sbohem". Mohl být novodobou Teslou, ale bude to jenom trapácký odvar co nebude stát za diskuzi.;-D

0/0
10.6.2017 14:52

J52o30s80e35f 19N32o87v63a89k 5498812896508

Smůlu má citroen, stala se z něho podprůměrná nezajímavá značka.

+10/0
10.6.2017 12:53

K54a91r10e34l 10V64á15v56ř65e 6615225904869

Ano. A ja jako skalni priznivce vlastnici park cca 10 aut (kupuju jen nova), s nimi koncim. Nejspis slepice touzici po pogumovanych kosmirnych priblizovadlech, maji vetsi kupni silu...

A vsech slepic futral je ta sefova Citroenu. Panove Citroen a Lefebre (konstrukter hydry) se musi v hrobe tocit jak vrtule...

+8/0
10.6.2017 13:21

J63i92ř73í 82P87e58l82n34á60ř 6845913856109

To jistě, ale už dávno, koule nekoule. A pár skalních fandů to holt nezachránilo, čemuž odpovídají prodeje...

0/0
10.6.2017 14:12

J87o16s63e21f 91J47o71r65d86a 4277335287

to je právě, že jste uhodil hřebík na hlavičku, Citroen není a nebyl pro dav nýbrž byl avantgartní, nikoliv davové auto

+1/0
11.6.2017 13:24







Najdete na iDNES.cz