Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S Citroënem C5 a jeho zázračným podvozkem je amen

V nynější automobilové produkci asi nebylo auto s charismatičtějšími jízdními vlastnostmi. Někomu mořská nemoc z plavby na palubě C5 nemusela vyhovovat, ale že tak nejezdí žádné jiné auto, to nemohl popřít. Teď je s tím konec, Citroën vyrobil poslední C5. Tím také končí éra výjimečných hydropneumatických podvozků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i56c59h36a39l 92F39r44a97n84z 7443633941122

tak zrovna ten pevný střed jsem velmi oceňoval a přemýšlím, zda-li autor s tím volantem odjel pár kilometrů, aniž by měl předem názor :-/

co se týče hydropneu, tak toho je, alespoň pro mě škoda, byť chápu důvody pro jeho zrušení

0/0
6.7.2017 11:37

D98a62l63i92b94o51r 70D66o95b15r94o82t69a 5380237472154

Jsem rád, že tato změna nastala a hydropneumatický podvozek byl zrušen. Pokrok musí jít kupředu. Už ani žádný Rolls-Royce ani Audi nebude mít hydropneumatické pérování.

0/0
23.6.2017 21:04

J82o81s14e84f 97J49o97r52d75a 4127965707

Mám C5-ku Break už 5let, předtím jsem měl všechny Citroeny od 70-tych let včetně ID19, DS21, DS23 až po C5 dnes, drřívější Citroeny byly měkčí specielně ID a DS-ky, ale taky tekly často jejich hydrauliky, od XM se to zlepšilo a dnes je to OK. Design byl tehdy mimořádný, technika taky, problém je dnes v tom, že je hydraulika ve výrobě drahá a kupců nejsou miliony jako je u Bavoráků a Mercedesů, kteří se nechaji "okouzlit" reklamou. Škoda přeškoda, že skončili s výrobou, seženu si pokud budu živ nějakou ojetinu ve Švajcu, tak sou udržované ojetiny lepší

+5/0
11.6.2017 13:08

P81e77t51r 90P72a19v41l14a72t78a 7776620577591

Západ nějak v poslední době ztrácí svoji duši. Nikdo už nechce být dravý a progresivní, sebevědomý. Nikdo se nepouští do rizika a větších projektů, přitom by zdrojů bylo dost. Ale hlavně že musíme být sociálně uvědomělí, multikulturní, korektní. Stává se z nás šedá masa nez vize a možná i budoucnosti. Mizí rozmanitost, hrdost, chuť vyniknout, posouvat se....

+10/−2
11.6.2017 9:06

J54i41ř56í 32S11c31h59w79a60c80h 8908264108226

cože? Co to je proboha za plky?

+1/−1
11.6.2017 18:09

J65a49n 28S49v72o95b24o36d52a 3917954289803

Já byl zrovna jeden z těch, kdo v Citroënu vždy trpěl "mořskou nemocí," takže já plakat nebudu. Každopádně si však myslím, že dělají obrovskou chybu, protože své příznivce to mělo, bylo to alternativou a hlavně to odlišovalo značku od konkurence a dělalo ji svým způsobem "výjimečnou." Byla to pro mě vždy automobilka, která dělá věci trochu jinak, ale dnes z toho již nezbylo nic... Nevidím její budoucnost moc růžově...

+4/0
11.6.2017 0:57

V43l41a14d13i50m36í47r 94R66e94t52t10i75n20g12e26r 5705986555185

Nevím jak vy, ale já vnímám administrativní pokřivení trhu. Zákazníci jsou zoufalí a udržují při životě původní žádané vozy, automobilky chrlí kvanta nových oturbených vozů, které pak nikdo nechce, to je stojí spousta peněz a tak redukují, kdysi běžné vyráběny modely. Všichni pak říkají, že přichází nová doba elektromobilů, státy je podporují horem dolem dotacemi a jsou tak nepoužitelné, že je ani s dotacemi nikdo nechce.

+7/−1
10.6.2017 19:42

J89i61ř45í 27S87c63h36w81a49c26h 8478564768496

co kdo redukuje? Si spočítej kolik řad a jaké množství vyráběla třeba škodovka před 10 lety a kolik dnes a jaké má dodací lhůty....jestli tomu říkáš redukce a "chrlení aut, které nikdo nechce", tak já si pod těmito termíny představuji něco zcela jiného....

+1/−1
10.6.2017 22:44

H88o62n27z97a 53T75a48r 3959842224192

Aktývní podvozek Airmatic od Mercedes-Benz, který vychází s vynalezu hydromatického odprožení od Citroënu . Má za příplatek, nebo u vyších modelových řady ve standardu i elektromobil Tesla ( který nikdo nechce ) se za minulý rok prodalo víc jak 76 000ks .

http://www.hybrid.cz/tesla-za-minuly-rok-dodala-76-230-aut-mirne-pod-ocekavanim

Pro Citroën automobilku, která je průkopníkem a jako první s tímto přišla na trh

Znamena to, že již nebude tento komfortní prvek výbavy v nabídce jen další ůpadek této automobilky .

+1/0
11.6.2017 8:49

J81o91s49e19f 61J93o19r53d74a 4607735117

svatá pravda pane Rettingerene, bohužel se trh zhnusil na těma milionama pravoúhlých aut specielně SUVy, nikdo nemá odvahu ani peníze na něco neobvyklého jako je Citroen. Zdá se, že to spolu s mým C5 ukončíme tak dlouho jak to jen je možné

+3/0
11.6.2017 13:12

J76i78ř40í 26S28c35h92w63a68c92h 8588654558116

to vypadá, na sebevraždu až C5 doslouží.....

0/−1
11.6.2017 18:11

R50o77b83e88r92t 76M33a18t16u71l85a 8717879316385

Jestli si myslí, že všichni co si kupovali C5 si místo toho půjdou koupit gumový cactus s ovládáním všeho na displeji a místo toho, aby jste návod k použití hodili do šuplíku ho budete 3 dny studovat, aby jste uměli aspon zapnout světla a stěrače;-D tak se spletli. Jediné štěstí, že se v Oplu vzpamatovali a udělali krásnou Insignii, protože jinak by v nabídce nebylo jediné auto střední třídy, které by se mi jako celek líbilo8-o možná ještě P508, ale ta má být "vylepšena" tak počkám jestli někoho nenapadne dát tam obří tablet a budíky obráceně...

+2/0
10.6.2017 18:46

J13o12s88e24f 60J49o29r22d58a 4307705907

nic proti názoru na OPELa, je to stará značka, má tradici, ale je jen pro někoho zajímavá

0/0
11.6.2017 13:14

J57o50s88e42f 82Č63i59h53á41k 7681849660966

Jediný důvod proč koupit Citroen je pryč.

+8/0
10.6.2017 17:58

T76o68m71á68š 39V55a47l70d34e65r 7893690519

Pětku jsem dlouho neřídil, takže obratnost a rychlost nemohu posoudit. Ale Xantie 3,0 s hydropodvozkem byla zabiják. Ohromná síla a podvozek moc čitelný nebyl. Takže na horách v zatáčkách po zkušenostech s Fordy jsem měl namále. Naštěstí nejezdím na doraz ale s rezervou, takže konec dobrý. Tím ovšem nemohu napsat všechno dobrý. Na Xantii stačila 1,8 :) Jenže se mi do rukou nedostala žádná v dobrém stavu. A totéž mohu říci nyní o poslední verzi C5. Pěkný vůz, ale narazit na pěkné líbivé auto s jasnou historií nic moc.

0/−1
10.6.2017 16:55

K94a60r30e64l 34V68á32v85ř75e 6675275394139

Mel jste zkusit verzi Activa. Na Vas styljizdy idealni kara :)

+1/0
10.6.2017 17:22

P18e37t77r 95K43u27n31č27í82k 5804561531291

V6 Activu jsem měl leta a byla to zbraň. Neskutečný povoz. Motokára na silnici. Kdo nejel nepochopí.

+2/0
10.6.2017 18:49

J73i32ř29í 32J83u97n72e41k 6681975328763

Já Xantii Activu neměl, ta moje měla jen 6 koulí, ale dovolil jsem si k tomu autu neskutečně v zatáčkách a drželo. Fakt je, že jsem věděl, že ho utrhnu jen jednou.

0/0
11.6.2017 9:41

T43o26m44á21š 11V11a54l39d35e47r 7193920389

Mám dojem, že to Activa byla. Držela to jo, ale čitelná vůbec nebyla. U Fordů vždy víte na čem jste. Podvozek přesně informuje.

0/0
12.6.2017 13:57

J31a72k47u33b 21S79e73k20e15r93a 6986650526825

U ojetin malo kdy natrefite na dobry kousek. Radeji usetrit a koupit si nove...

+1/0
10.6.2017 19:41

J28o65s70e49f 39J54o29r10d11a 4867155807

myslím že na skladě je C5-tek jejich ještě dost ke koupi, tak honem

0/0
11.6.2017 13:17

T79o11m24á92š 36V23a35l93d61e35r 7343170579

Ale diesel. Benzín žádný.

0/0
12.6.2017 13:58

O28n58d65ř38e31j 45L55i58š27k36a 3720642974796

Tak nějak mám pocit, že Citroen je poslední roky záměrně v rámci koncernu PSA znehodnocován, ať už ukončením produkce hydropneumatického odpružení v tomhle případě, tak prazvláštní flotilou nabízených modelů (včetně "nóbl" značky DS), jejich zastarolostí (C5), bezpohlavním designem (C4, Berlingo) a nabídkou benzínových motorů (tedy zde včetně Peugeotu).

+3/−1
10.6.2017 15:29

R48i19c31h71a60r27d 39M10r71a95z21e67k 8848390579301

Zrovna včílkaj jsem v prostřední C5 dojel trasu Praha Čakovice-Kynžvart a zpět. Dvoulitr nafta s FTČ, 140k, manuál 6kvalt - trasa 383 km, průměrná rychlost 85 kmh, prům. spotřeba 5,1 l.

Nájezd 233 000, původní koule (které tlumiče vydrží čtvrt mega ve městě?), ve 200 000 rozvody a spojka. O filtru tuhých částic nevím, když tak za hubičku (oproti jiným značkám). Olej neubývá (jak je prý jinde "normální"), co zlobí je klima a výměna žárovek je na mašli.

Když vlezu do našeho českého, prý tak prostorného koncernu, tak si připadám jak v autíčku na autodromu na Matějské. Prostorem uvnitř i podvozkem.

A ta ***** co zařízla hydrauliku, to jen tak celkově dokresluje současnou EU a Francii.

Jo a ty koule fakt nejsou pryžové...

+18/0
10.6.2017 13:59

J91i41ř62í 91S20c94h62w70a78c50h 8598324618746

tak prostoru v Superbu je určitě mnohem víc jak v C5.

+1/−1
10.6.2017 19:31

J50a38k38u42b 86S84e40k63e72r89a 6276270856695

Jj ten nejnovejsi superb je o 4mm sirsi, 6mm vyssi a 80mm delsi. Ale nevim, jak to je SII, ktery by se mel s C5 srovnavat. Ale vnitrni prostor je dulezitejsi nez vnejsi

0/0
10.6.2017 19:54

D26a62v59i25d 11H96u43r40k11a 3160683521551

Motory máme v C5 asi stejné. Já tím autem jezdím na dlouhé trasy - dálnice. Spotřebu mám ale někde kolem 7,4. U domu najedu na dálnici a jedu fakt 500 km 130km/h. Těch 5,1 moc nevěřím. Ale s ostatním jsme na tom stejně. Ale mám xenony, takže žárovky neřeším

0/0
12.6.2017 18:09

R59i91c20h66a17r48d 96M54r82a39z52e51k 8728890389671

Některé ty trasy si pro sebe "dokumentuju", tohle je zrovna jeden z nich (nevím ale jestli tu proleze link):

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Lucida Grande'}

1url.cz/Yt4Ls

Například tady je výsledek cesty do a z CHorvatska a to je v tom spousta šplhání v serpentinách na Brači na jedničku na dvojku... Cesta ve dvou (já mám 120 kg) a tak nějak klasicky naložený kufr:

http://1url.cz/7t4Lj

Jiná cesta do ciziny:

http://1url.cz/vt4Lh

0/0
12.6.2017 18:28

K72a73r92e19l 92V53á25v90ř44e 6315635404199

Mam uz 4ho hydro-citroena. Soucasnou C5 r201. A skutecne nevim, co si pak poridim. Vazne uvazuju, ze ji poslu predcasne do sveta a koupim novou. A aspon o ty cca 4 roky si prodlouzim krasnou cast zivota. Casto se dostanu k jizde s jinymi auty a jeste se mi nestalo, aby mne neco zaujalo tak, jako c5. A kdyz uz, tak je to mimo me financni moznosti. Jak porizenim, tak hlavne provozem. Cenove srovnatelna je napr. Octavia. Kamarad ji ma v podobne porizovaci cene jako ja c5 (oba jsme kupovali novou). A Oktava je jak hodne chuda pribuzna... a nejedna se jen o podvozek. Komfort, jizdni vlastnosti, kvalita...

Mam toho na srdci ke konci hydry hodne, ale vsechno uz tu nekdo napsal. Tak se nebudu opakovat.

+11/0
10.6.2017 13:10

K36a32r73e44l 38V79á70v62ř32e 6205785874249

Oprava - mam rv2013

0/0
10.6.2017 13:13

V43l33a17d72i37m16í15r 72R38e41t75t43i62n16g75e28r 5325856835665

Dnešním automobilkám nerozumím, napříč značkami jsou lidé zoufalí, že jim automobilky přestaly vyrábět požadované modely Nissan Primera, Toyota Avensis, šef např. Honda Accord, kolegové na nižších pozicích Fabia Combi, tady se píše o ukončení Citroenu C5 , já sám se cítím v pasti se Škoda Octavia s atmosférou, kterou nemám za co nahradit ( oturbené sekačky na trávu nechci) a dostali jsme se dostavu, že místo nákupu nového vozu udržujeme ty stávající s maximální péči, aby dlouho vydrželi ( jako vozy na Kubě nebo u nás za socialismu).

+6/−1
10.6.2017 13:04

A45n55t17o77n17í44n 20S66e14b49e62r23a 7303788200919

Kdyby to auto nebylo tak hnusne, tak by se o nem dalo i premyslet.....

+1/−13
10.6.2017 12:52

K82a71r92e57l 35V46á97v89ř96e 6115745724949

Vidite a ja neznam hezci :)

+6/−1
10.6.2017 13:16

J43i10ř34í 94O31s78i87n26a 5387642922955

Důkaz, že manažerky se nehodí do vysoce technických oborů. Dokázaly auto vykastrovat a doufám, že půjdou tam, kam poslaly koule. Jak není pořádná vize a zápal pro techniku, tak zbude nanejvýš ubohý kastrát v podobě kaktusů a podobných hovadin. Chtěl jsem Citroena po C5ce s koulema a hranatého jako XMko, protože dnešní jezdící knedlíky jsou HNUS. Mám smůlu.

+14/0
10.6.2017 12:20

J47i67ř87í 77P61e22l83n95á83ř 6455603916369

To máš, protože holt podobných exotů jako ty je málo. Vyskytují se často jen v diskusích a brečí podobně jako ty. Pak tu padají nářky proč není v oktávce 6.0 W12 a jak je mrzí že zkrachoval Saab, protože by si ho chtěli za pět let koupit jako ojetinu... ;-D

+1/−11
10.6.2017 12:29

J40o97s56e26f 80N16o68v46a71k 5708482386288

Naopak, žvanilů jako pan Pelnář je daleko víc.

+9/−1
10.6.2017 12:52

J97i98ř31í 74P53e16l98n60á86ř 6785203216449

To jistě, proto to taky vypadá jak to vypadá - s tou vaší usmolenou rachotinou je konec a nic na tom nezmění ani to, že tady budete skučet a psát sentimentální bláboly... :-P

+1/−5
10.6.2017 14:07

J87i90ř76í 20O97s49i41n68a 5897792402105

Přítomnost je tím nejlepším ze všeho možného. Nelétá Concorde, SR-71ka, nelétají raketoplány, nelétá se na Měsíc. Konec je se všemi usmolenými rachotinami, které byly krásné.;-D;-D;-D V takovém světě nechi žít.;-D;-D;-D

+2/−2
10.6.2017 14:58

J57i58ř34í 58P74e96l48n49á43ř 6245833736199

Problém je to, že to zkrátka vždycky někdo musí zaplatit. Klidně sis mohl ten Concorde koupit a s velkou slávou dotovat jeho provoz, nebo se můžeš přihlásit a další let na měsíc financovat ze své kapsy. Ono se totiž snadno plácá, když to zasolí někdo jiný...

+1/0
10.6.2017 15:52

J90i53ř92í 74O52s28i46n14a 5457282772685

Tak to můžeš rovnou sedět před jeskyní a oklepávat pazourky .Dělali by to všichni, protože je to osvědčené a šel bys dokonale s davem.;-D

0/−1
10.6.2017 16:13

J61i71ř98í 96P59e17l29n89á74ř 6955563746129

A ty se cítíš jako pionýr automobilismu, protože sis koupil C5? No když to bereš takhle, tak to jsem daleko větší borec než ty, protože já jezdím v Jaguaru XF 5.0 V8 SC. Kolik myslíš že jich asi v republice potkáš? Mimochodem, taky to šlo do háje, protože mám jeden z posledních a dnes už si nic silnějšího než třílitr nekoupíš.

+1/−2
10.6.2017 16:38

J22i81ř70í 71O11s73i16n13a 5117162942485

C5 nemám, nelíbí se mi knedlíkoidní tvary. Co se týká vkusu, šel bych do Citroenu XM. O tom, že jsi daleko větší borec než já, se nedá pochybovat ani náhodou.;-D

+2/0
10.6.2017 16:54

M93i46r60o93s94l21a40v 56M89o23c 7341493523830

Pane Pelnář, na tuto jsem celou dobu čekal, co vytáhnete, jako trumf.. ale až takový způsob porovnávání si pindíků, jsem teda nečekal. Máte ještě štěstí, že jaguar si tak nějak ještě drží kvalitu, přece jen je to už člen indického koncernu TATA. ;-D;-D;-D;-DR^

+1/0
12.6.2017 7:30

J16i64ř82í 43O93s96i27n72a 5407462742425

Tady je krásně vidět rozdíl mezi lidmi co mají nějakou vizi a těmi, co jdou tupě s davem. Citroen je dnes řízen lidmi bez vize, uspokojuje pouze masovou poptávku a tak skončí jako jeden z mnoha dodavatel masového průměrného produktu. Až přijde někdo výjimečný s něčím, co mi bude stát za to utratit svoje úspory, tak ten vyhraje moji přízeň. Kupuj si třeba trojkolku, je mi to jedno.;-D

+4/−1
10.6.2017 13:18

J44i53ř70í 65P60e65l13n57á65ř 6705673956799

Jde hlavně o prachy a bez nich jsou v loji. Vyrábět nerentabilní rachotinu, kterou si koupí pár hardcore příznivců si nemůže dovolit hned tak někdo.

+1/−3
10.6.2017 14:15

J84i26ř28í 21O97s57i31n29a 5267662512295

Proto je čas dát Citroenu "sbohem". Mohl být novodobou Teslou, ale bude to jenom trapácký odvar co nebude stát za diskuzi.;-D

0/0
10.6.2017 14:52

J21o97s30e30f 16N24o28v61a75k 5858852336628

Smůlu má citroen, stala se z něho podprůměrná nezajímavá značka.

+10/0
10.6.2017 12:53

K68a45r93e27l 45V96á86v63ř19e 6795985604419

Ano. A ja jako skalni priznivce vlastnici park cca 10 aut (kupuju jen nova), s nimi koncim. Nejspis slepice touzici po pogumovanych kosmirnych priblizovadlech, maji vetsi kupni silu...

A vsech slepic futral je ta sefova Citroenu. Panove Citroen a Lefebre (konstrukter hydry) se musi v hrobe tocit jak vrtule...

+8/0
10.6.2017 13:21

J88i53ř23í 27P85e28l45n92á53ř 6155363446639

To jistě, ale už dávno, koule nekoule. A pár skalních fandů to holt nezachránilo, čemuž odpovídají prodeje...

0/0
10.6.2017 14:12

J52o76s27e18f 39J42o87r45d87a 4857345987

to je právě, že jste uhodil hřebík na hlavičku, Citroen není a nebyl pro dav nýbrž byl avantgartní, nikoliv davové auto

+1/0
11.6.2017 13:24







Najdete na iDNES.cz