Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S Citroënem C5 a jeho zázračným podvozkem je amen

V nynější automobilové produkci asi nebylo auto s charismatičtějšími jízdními vlastnostmi. Někomu mořská nemoc z plavby na palubě C5 nemusela vyhovovat, ale že tak nejezdí žádné jiné auto, to nemohl popřít. Teď je s tím konec, Citroën vyrobil poslední C5. Tím také končí éra výjimečných hydropneumatických podvozků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i66c74h66a61l 50F71r91a45n26z 7613883791212

tak zrovna ten pevný střed jsem velmi oceňoval a přemýšlím, zda-li autor s tím volantem odjel pár kilometrů, aniž by měl předem názor :-/

co se týče hydropneu, tak toho je, alespoň pro mě škoda, byť chápu důvody pro jeho zrušení

0/0
6.7.2017 11:37

D71a68l78i13b24o83r 76D13o34b75r31o60t57a 5220237212264

Jsem rád, že tato změna nastala a hydropneumatický podvozek byl zrušen. Pokrok musí jít kupředu. Už ani žádný Rolls-Royce ani Audi nebude mít hydropneumatické pérování.

0/0
23.6.2017 21:04

J43o41s92e43f 94J83o45r88d56a 4467205937

Mám C5-ku Break už 5let, předtím jsem měl všechny Citroeny od 70-tych let včetně ID19, DS21, DS23 až po C5 dnes, drřívější Citroeny byly měkčí specielně ID a DS-ky, ale taky tekly často jejich hydrauliky, od XM se to zlepšilo a dnes je to OK. Design byl tehdy mimořádný, technika taky, problém je dnes v tom, že je hydraulika ve výrobě drahá a kupců nejsou miliony jako je u Bavoráků a Mercedesů, kteří se nechaji "okouzlit" reklamou. Škoda přeškoda, že skončili s výrobou, seženu si pokud budu živ nějakou ojetinu ve Švajcu, tak sou udržované ojetiny lepší

+5/0
11.6.2017 13:08

P59e60t30r 39P22a39v59l64a53t58a 7286860107521

Západ nějak v poslední době ztrácí svoji duši. Nikdo už nechce být dravý a progresivní, sebevědomý. Nikdo se nepouští do rizika a větších projektů, přitom by zdrojů bylo dost. Ale hlavně že musíme být sociálně uvědomělí, multikulturní, korektní. Stává se z nás šedá masa nez vize a možná i budoucnosti. Mizí rozmanitost, hrdost, chuť vyniknout, posouvat se....

+10/−2
11.6.2017 9:06

J89i89ř57í 26S95c70h83w67a48c75h 8688934378376

cože? Co to je proboha za plky?

+1/−1
11.6.2017 18:09

J85a68n 28S10v41o24b76o38d20a 3667974619923

Já byl zrovna jeden z těch, kdo v Citroënu vždy trpěl "mořskou nemocí," takže já plakat nebudu. Každopádně si však myslím, že dělají obrovskou chybu, protože své příznivce to mělo, bylo to alternativou a hlavně to odlišovalo značku od konkurence a dělalo ji svým způsobem "výjimečnou." Byla to pro mě vždy automobilka, která dělá věci trochu jinak, ale dnes z toho již nezbylo nic... Nevidím její budoucnost moc růžově...

+4/0
11.6.2017 0:57

V80l14a13d81i38m89í45r 64R57e87t14t56i30n45g43e63r 5595546535895

Nevím jak vy, ale já vnímám administrativní pokřivení trhu. Zákazníci jsou zoufalí a udržují při životě původní žádané vozy, automobilky chrlí kvanta nových oturbených vozů, které pak nikdo nechce, to je stojí spousta peněz a tak redukují, kdysi běžné vyráběny modely. Všichni pak říkají, že přichází nová doba elektromobilů, státy je podporují horem dolem dotacemi a jsou tak nepoužitelné, že je ani s dotacemi nikdo nechce.

+7/−1
10.6.2017 19:42

J83i95ř58í 30S90c10h40w33a89c57h 8428484678596

co kdo redukuje? Si spočítej kolik řad a jaké množství vyráběla třeba škodovka před 10 lety a kolik dnes a jaké má dodací lhůty....jestli tomu říkáš redukce a "chrlení aut, které nikdo nechce", tak já si pod těmito termíny představuji něco zcela jiného....

+1/−1
10.6.2017 22:44

H27o68n86z81a 86T89a34r 3549572784822

Aktývní podvozek Airmatic od Mercedes-Benz, který vychází s vynalezu hydromatického odprožení od Citroënu . Má za příplatek, nebo u vyších modelových řady ve standardu i elektromobil Tesla ( který nikdo nechce ) se za minulý rok prodalo víc jak 76 000ks .

http://www.hybrid.cz/tesla-za-minuly-rok-dodala-76-230-aut-mirne-pod-ocekavanim

Pro Citroën automobilku, která je průkopníkem a jako první s tímto přišla na trh

Znamena to, že již nebude tento komfortní prvek výbavy v nabídce jen další ůpadek této automobilky .

+1/0
11.6.2017 8:49

J44o82s36e72f 81J89o30r64d96a 4437365597

svatá pravda pane Rettingerene, bohužel se trh zhnusil na těma milionama pravoúhlých aut specielně SUVy, nikdo nemá odvahu ani peníze na něco neobvyklého jako je Citroen. Zdá se, že to spolu s mým C5 ukončíme tak dlouho jak to jen je možné

+3/0
11.6.2017 13:12

J22i97ř41í 41S25c72h56w56a79c66h 8718124938956

to vypadá, na sebevraždu až C5 doslouží.....

0/−1
11.6.2017 18:11

R98o36b84e13r11t 19M68a95t45u52l61a 8507549746165

Jestli si myslí, že všichni co si kupovali C5 si místo toho půjdou koupit gumový cactus s ovládáním všeho na displeji a místo toho, aby jste návod k použití hodili do šuplíku ho budete 3 dny studovat, aby jste uměli aspon zapnout světla a stěrače;-D tak se spletli. Jediné štěstí, že se v Oplu vzpamatovali a udělali krásnou Insignii, protože jinak by v nabídce nebylo jediné auto střední třídy, které by se mi jako celek líbilo8-o možná ještě P508, ale ta má být "vylepšena" tak počkám jestli někoho nenapadne dát tam obří tablet a budíky obráceně...

+2/0
10.6.2017 18:46

J74o85s69e96f 14J88o48r59d39a 4217565257

nic proti názoru na OPELa, je to stará značka, má tradici, ale je jen pro někoho zajímavá

0/0
11.6.2017 13:14

J47o66s70e35f 78Č91i24h27á27k 7691119430986

Jediný důvod proč koupit Citroen je pryč.

+8/0
10.6.2017 17:58

T74o19m95á32š 71V29a36l14d94e39r 7213960949

Pětku jsem dlouho neřídil, takže obratnost a rychlost nemohu posoudit. Ale Xantie 3,0 s hydropodvozkem byla zabiják. Ohromná síla a podvozek moc čitelný nebyl. Takže na horách v zatáčkách po zkušenostech s Fordy jsem měl namále. Naštěstí nejezdím na doraz ale s rezervou, takže konec dobrý. Tím ovšem nemohu napsat všechno dobrý. Na Xantii stačila 1,8 :) Jenže se mi do rukou nedostala žádná v dobrém stavu. A totéž mohu říci nyní o poslední verzi C5. Pěkný vůz, ale narazit na pěkné líbivé auto s jasnou historií nic moc.

0/−1
10.6.2017 16:55

K28a20r39e39l 79V24á62v58ř38e 6835885364249

Mel jste zkusit verzi Activa. Na Vas styljizdy idealni kara :)

+1/0
10.6.2017 17:22

P82e82t48r 37K82u70n51č79í43k 5864141591631

V6 Activu jsem měl leta a byla to zbraň. Neskutečný povoz. Motokára na silnici. Kdo nejel nepochopí.

+2/0
10.6.2017 18:49

J12i60ř92í 74J47u44n31e83k 6621135308313

Já Xantii Activu neměl, ta moje měla jen 6 koulí, ale dovolil jsem si k tomu autu neskutečně v zatáčkách a drželo. Fakt je, že jsem věděl, že ho utrhnu jen jednou.

0/0
11.6.2017 9:41

T51o90m14á69š 94V93a43l72d42e44r 7473760799

Mám dojem, že to Activa byla. Držela to jo, ale čitelná vůbec nebyla. U Fordů vždy víte na čem jste. Podvozek přesně informuje.

0/0
12.6.2017 13:57

J55a38k57u67b 45S48e86k59e45r36a 6586970746815

U ojetin malo kdy natrefite na dobry kousek. Radeji usetrit a koupit si nove...

+1/0
10.6.2017 19:41

J38o43s48e45f 48J27o53r29d66a 4307575917

myslím že na skladě je C5-tek jejich ještě dost ke koupi, tak honem

0/0
11.6.2017 13:17

T95o98m89á68š 17V26a29l41d12e95r 7533130179

Ale diesel. Benzín žádný.

0/0
12.6.2017 13:58

O74n72d63ř15e51j 26L20i58š67k84a 3740672624196

Tak nějak mám pocit, že Citroen je poslední roky záměrně v rámci koncernu PSA znehodnocován, ať už ukončením produkce hydropneumatického odpružení v tomhle případě, tak prazvláštní flotilou nabízených modelů (včetně "nóbl" značky DS), jejich zastarolostí (C5), bezpohlavním designem (C4, Berlingo) a nabídkou benzínových motorů (tedy zde včetně Peugeotu).

+3/−1
10.6.2017 15:29

R43i40c19h88a39r24d 25M80r66a11z53e39k 8588180159731

Zrovna včílkaj jsem v prostřední C5 dojel trasu Praha Čakovice-Kynžvart a zpět. Dvoulitr nafta s FTČ, 140k, manuál 6kvalt - trasa 383 km, průměrná rychlost 85 kmh, prům. spotřeba 5,1 l.

Nájezd 233 000, původní koule (které tlumiče vydrží čtvrt mega ve městě?), ve 200 000 rozvody a spojka. O filtru tuhých částic nevím, když tak za hubičku (oproti jiným značkám). Olej neubývá (jak je prý jinde "normální"), co zlobí je klima a výměna žárovek je na mašli.

Když vlezu do našeho českého, prý tak prostorného koncernu, tak si připadám jak v autíčku na autodromu na Matějské. Prostorem uvnitř i podvozkem.

A ta ***** co zařízla hydrauliku, to jen tak celkově dokresluje současnou EU a Francii.

Jo a ty koule fakt nejsou pryžové...

+18/0
10.6.2017 13:59

J21i24ř17í 42S51c73h49w22a91c57h 8938854548826

tak prostoru v Superbu je určitě mnohem víc jak v C5.

+1/−1
10.6.2017 19:31

J79a20k49u41b 53S72e49k86e19r71a 6966840436485

Jj ten nejnovejsi superb je o 4mm sirsi, 6mm vyssi a 80mm delsi. Ale nevim, jak to je SII, ktery by se mel s C5 srovnavat. Ale vnitrni prostor je dulezitejsi nez vnejsi

0/0
10.6.2017 19:54

D88a69v59i18d 14H37u35r66k62a 3870973281331

Motory máme v C5 asi stejné. Já tím autem jezdím na dlouhé trasy - dálnice. Spotřebu mám ale někde kolem 7,4. U domu najedu na dálnici a jedu fakt 500 km 130km/h. Těch 5,1 moc nevěřím. Ale s ostatním jsme na tom stejně. Ale mám xenony, takže žárovky neřeším

0/0
12.6.2017 18:09

R75i46c64h73a13r88d 18M17r66a84z74e38k 8948340789691

Některé ty trasy si pro sebe "dokumentuju", tohle je zrovna jeden z nich (nevím ale jestli tu proleze link):

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Lucida Grande'}

1url.cz/Yt4Ls

Například tady je výsledek cesty do a z CHorvatska a to je v tom spousta šplhání v serpentinách na Brači na jedničku na dvojku... Cesta ve dvou (já mám 120 kg) a tak nějak klasicky naložený kufr:

http://1url.cz/7t4Lj

Jiná cesta do ciziny:

http://1url.cz/vt4Lh

0/0
12.6.2017 18:28

K43a91r64e63l 76V25á16v24ř54e 6965835324709

Mam uz 4ho hydro-citroena. Soucasnou C5 r201. A skutecne nevim, co si pak poridim. Vazne uvazuju, ze ji poslu predcasne do sveta a koupim novou. A aspon o ty cca 4 roky si prodlouzim krasnou cast zivota. Casto se dostanu k jizde s jinymi auty a jeste se mi nestalo, aby mne neco zaujalo tak, jako c5. A kdyz uz, tak je to mimo me financni moznosti. Jak porizenim, tak hlavne provozem. Cenove srovnatelna je napr. Octavia. Kamarad ji ma v podobne porizovaci cene jako ja c5 (oba jsme kupovali novou). A Oktava je jak hodne chuda pribuzna... a nejedna se jen o podvozek. Komfort, jizdni vlastnosti, kvalita...

Mam toho na srdci ke konci hydry hodne, ale vsechno uz tu nekdo napsal. Tak se nebudu opakovat.

+11/0
10.6.2017 13:10

K15a21r16e86l 20V61á87v90ř48e 6305485774739

Oprava - mam rv2013

0/0
10.6.2017 13:13

V85l80a50d11i47m51í60r 38R67e63t29t57i88n82g80e11r 5965866815935

Dnešním automobilkám nerozumím, napříč značkami jsou lidé zoufalí, že jim automobilky přestaly vyrábět požadované modely Nissan Primera, Toyota Avensis, šef např. Honda Accord, kolegové na nižších pozicích Fabia Combi, tady se píše o ukončení Citroenu C5 , já sám se cítím v pasti se Škoda Octavia s atmosférou, kterou nemám za co nahradit ( oturbené sekačky na trávu nechci) a dostali jsme se dostavu, že místo nákupu nového vozu udržujeme ty stávající s maximální péči, aby dlouho vydrželi ( jako vozy na Kubě nebo u nás za socialismu).

+6/−1
10.6.2017 13:04

A62n69t10o51n66í88n 22S72e82b33e40r76a 7723388930679

Kdyby to auto nebylo tak hnusne, tak by se o nem dalo i premyslet.....

+1/−13
10.6.2017 12:52

K46a79r20e13l 81V69á67v69ř54e 6585525974689

Vidite a ja neznam hezci :)

+6/−1
10.6.2017 13:16

J42i58ř46í 66O76s76i98n97a 5557472772505

Důkaz, že manažerky se nehodí do vysoce technických oborů. Dokázaly auto vykastrovat a doufám, že půjdou tam, kam poslaly koule. Jak není pořádná vize a zápal pro techniku, tak zbude nanejvýš ubohý kastrát v podobě kaktusů a podobných hovadin. Chtěl jsem Citroena po C5ce s koulema a hranatého jako XMko, protože dnešní jezdící knedlíky jsou HNUS. Mám smůlu.

+14/0
10.6.2017 12:20

J18i70ř78í 50P55e74l65n52á14ř 6375683926249

To máš, protože holt podobných exotů jako ty je málo. Vyskytují se často jen v diskusích a brečí podobně jako ty. Pak tu padají nářky proč není v oktávce 6.0 W12 a jak je mrzí že zkrachoval Saab, protože by si ho chtěli za pět let koupit jako ojetinu... ;-D

+1/−11
10.6.2017 12:29

J57o81s59e96f 69N96o31v52a27k 5348802426178

Naopak, žvanilů jako pan Pelnář je daleko víc.

+9/−1
10.6.2017 12:52

J39i78ř57í 11P68e13l21n15á35ř 6315893286469

To jistě, proto to taky vypadá jak to vypadá - s tou vaší usmolenou rachotinou je konec a nic na tom nezmění ani to, že tady budete skučet a psát sentimentální bláboly... :-P

+1/−5
10.6.2017 14:07

J86i73ř56í 22O67s91i93n61a 5487182162835

Přítomnost je tím nejlepším ze všeho možného. Nelétá Concorde, SR-71ka, nelétají raketoplány, nelétá se na Měsíc. Konec je se všemi usmolenými rachotinami, které byly krásné.;-D;-D;-D V takovém světě nechi žít.;-D;-D;-D

+2/−2
10.6.2017 14:58

J97i65ř28í 53P47e73l56n97á38ř 6495843196969

Problém je to, že to zkrátka vždycky někdo musí zaplatit. Klidně sis mohl ten Concorde koupit a s velkou slávou dotovat jeho provoz, nebo se můžeš přihlásit a další let na měsíc financovat ze své kapsy. Ono se totiž snadno plácá, když to zasolí někdo jiný...

+1/0
10.6.2017 15:52

J96i88ř44í 22O87s78i48n91a 5437742402335

Tak to můžeš rovnou sedět před jeskyní a oklepávat pazourky .Dělali by to všichni, protože je to osvědčené a šel bys dokonale s davem.;-D

0/−1
10.6.2017 16:13

J79i46ř17í 85P93e71l85n62á48ř 6305933146309

A ty se cítíš jako pionýr automobilismu, protože sis koupil C5? No když to bereš takhle, tak to jsem daleko větší borec než ty, protože já jezdím v Jaguaru XF 5.0 V8 SC. Kolik myslíš že jich asi v republice potkáš? Mimochodem, taky to šlo do háje, protože mám jeden z posledních a dnes už si nic silnějšího než třílitr nekoupíš.

+1/−2
10.6.2017 16:38

J37i65ř71í 73O97s22i26n57a 5837272172835

C5 nemám, nelíbí se mi knedlíkoidní tvary. Co se týká vkusu, šel bych do Citroenu XM. O tom, že jsi daleko větší borec než já, se nedá pochybovat ani náhodou.;-D

+2/0
10.6.2017 16:54

M64i50r28o70s70l19a85v 79M61o13c 7981263733580

Pane Pelnář, na tuto jsem celou dobu čekal, co vytáhnete, jako trumf.. ale až takový způsob porovnávání si pindíků, jsem teda nečekal. Máte ještě štěstí, že jaguar si tak nějak ještě drží kvalitu, přece jen je to už člen indického koncernu TATA. ;-D;-D;-D;-DR^

+1/0
12.6.2017 7:30

J13i77ř33í 12O35s12i81n73a 5677832432705

Tady je krásně vidět rozdíl mezi lidmi co mají nějakou vizi a těmi, co jdou tupě s davem. Citroen je dnes řízen lidmi bez vize, uspokojuje pouze masovou poptávku a tak skončí jako jeden z mnoha dodavatel masového průměrného produktu. Až přijde někdo výjimečný s něčím, co mi bude stát za to utratit svoje úspory, tak ten vyhraje moji přízeň. Kupuj si třeba trojkolku, je mi to jedno.;-D

+4/−1
10.6.2017 13:18

J16i19ř68í 59P80e33l90n37á20ř 6535783786839

Jde hlavně o prachy a bez nich jsou v loji. Vyrábět nerentabilní rachotinu, kterou si koupí pár hardcore příznivců si nemůže dovolit hned tak někdo.

+1/−3
10.6.2017 14:15

J78i75ř43í 59O27s78i91n22a 5937232982825

Proto je čas dát Citroenu "sbohem". Mohl být novodobou Teslou, ale bude to jenom trapácký odvar co nebude stát za diskuzi.;-D

0/0
10.6.2017 14:52

J35o24s38e59f 62N25o26v88a96k 5518122456908

Smůlu má citroen, stala se z něho podprůměrná nezajímavá značka.

+10/0
10.6.2017 12:53

K96a88r56e24l 76V78á86v94ř90e 6805325124889

Ano. A ja jako skalni priznivce vlastnici park cca 10 aut (kupuju jen nova), s nimi koncim. Nejspis slepice touzici po pogumovanych kosmirnych priblizovadlech, maji vetsi kupni silu...

A vsech slepic futral je ta sefova Citroenu. Panove Citroen a Lefebre (konstrukter hydry) se musi v hrobe tocit jak vrtule...

+8/0
10.6.2017 13:21

J87i18ř98í 20P88e39l76n47á85ř 6205903546849

To jistě, ale už dávno, koule nekoule. A pár skalních fandů to holt nezachránilo, čemuž odpovídají prodeje...

0/0
10.6.2017 14:12

J39o49s28e30f 63J58o54r61d75a 4767555307

to je právě, že jste uhodil hřebík na hlavičku, Citroen není a nebyl pro dav nýbrž byl avantgartní, nikoliv davové auto

+1/0
11.6.2017 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.