Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model značky. Ikona, díky které dnes španělská automobilka existuje. Nejnovější provedení jsme srovnali s úplně první generací modelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29a90v55e88l 84R28y55b84e14c11k31y 8124503599690

teprve loni jsem dal moji Ibizu na vrakoviště.....nejlepší auto co jsem měl. Sice nešly stáhnout okýnka, občas nešel ventilátor ale jinak kromě tří výměn brzdových desek a dvakrát výfuk objela Evropu křížem krážem....taK PROČ NE TU NOVOU?

20.6.2017 13:24

T39o37m94á68š 64V40a22l60d23e92r 7893790409

Zase takový rozdíl to není. Snižování emisí a spotřeby, zvyšování bezpečnosti jsou jen malinké krůčky ve srovnání s potenciálem, který doprava a konstrukce dopravních prostředků nabízí . I v letectví je rozdíl markantnější. Podívejte se kam vykročila výpočetní technika a jak je uprděný automobilový průmysl. Vždyť ani automobilový průmysl není schopný implementovat nejmodernější výpočetní techniku do svých modelů. Možná se to změní v zavádění autonomní dopravou. Kdyby všichni nebyli tak konzervativní, jezdíme úplně jinými dopravními prostředky. Ale právě myšlení obyčejných lidí a marketingu zde brzdí rozvoj.

20.6.2017 10:28

K23a72r44e65l 73M25a31z13a36č 3327623806779

Hm, zrovna Seat je křáp (měl jsem dva), ale jinak, dřív byly auta prostě lepší. Rozhodně stará ibiza má alespoň koule. Impotentní produkce VW má ale horší podobu ve škodovkách.

20.6.2017 8:57

J76a11k68u73b 73S30ú33k50e33n64í52k 1708720369

V designu zastávám postoj, že méně je více. Dnešní auta obecně vypadají jako by už bourala. Seaty přitom patří k těm hezčím...

19.6.2017 22:55

Z64d60e42n38ě71k 34W64e14r73n87h57a66r84t 6857535182338

Displej s dotykovým ovládáním je do auta nejblbější možný systém. Klasický čudlík se dá okamžitě nahmatat poslepu a je cítit, že sepnul nebo se otočil. Na dotykový displej se musí řidič dívat a nemá hmatovou odezvu, co vlastně dělá, dotkne se vedle a místo rádia najednou přenastavuje navigaci. Na změnu teploty a otáček klimatizace nebo utlumení rádia a přeladění stanice, případně další podobné časté úkony, by se neměl řidič vůbec dívat, to má dělat automaticky a po hmatu.

19.6.2017 22:51
Foto

M68a45r11e58k 44R82ů21ž34i26č16k19a 5885329214105

Vzhledem k diskusi bych redakci navrhl článek a anketu, čím kdo jezdí. Kdyby nic, tak bude legrace v ohlasech.

19.6.2017 22:47

V31á54c58l76a71v 71K30o51v15á52ř 1452631107844

Seat Ibiza St 4 generace - proč?

20.6.2017 0:13

M71i66c64h47a20l 43T47r14i89s62k11a 2970557592107

Zlata 80. leta. Kazda znacka/auto bylo jine, dnes zezadu nerozeznam Kia od Maserati. Vsechny znacky az na par vyjimek sekaji stejny robocop design. Ani ty supersporty nijak nevynikaji. Jezdim Fordem z r. 1966 a nemenil bych.

19.6.2017 22:37

V48l97a63d98i35m55í83r 63K98r59á56l 4963736800162

Obě jsou vevnitř stejně hnusný, akorát ta nová tam má připláclej tablet aby řidič furt nečumněl na silnici

19.6.2017 22:33

P38e40t74r 69S25p31a47t32z66i73e89r86e17r 7534852185694

tak a teď si upřímně odpovězme...když v tom stavu v jakým je první generce na fotkách by měl ibizu....odvede stejnou práci jako ta poslední? řekl bych že určitě. Už mě napadla taková otázka pro anketu. Proč si lidé kupují nová auta? 1) jejich staré je nabourané nebo nerentabilní z hlediska nákladů na opravu, nebo nelze opravit. 2) neví co s penězma (což v případě firem by bylo smysluplnější je dát do platů zaměstnanců a v případě lidí na nová auta má málokdo). 3) nejtěžší přiznání pro sebe samotné - honím si své ego a musím všem kolem ukázat že mám i na něco nového. Protože jinak jestli auto slouží dobře a bez významných závad, tak přeci jinak není důvod koupovat nové. Vím..není mi nic do toho za co kdo utrácí peníze....ale tak mě to prostě zajímá...;-D;-D

19.6.2017 21:58
Foto

L32u95k55á51š 96Z65á46v85o46d20s80k82ý 9211839901

budu v těch důvodech pokračovat, ano?

4) násobně lepší bezpečnost vozidla

5) mnohem menší spotřeba a provozní náklady obecně

6) minimální náklady na opravy

7) minimální šance, že mě někde nechá ve štychu

6) pohodlnější jízda

19.6.2017 22:01

P17e26t81r 93S68p25a83t39z32i76e25r75e67r 7804932765914

4) bezpečnost budiž..i když pokud to ve 100 napálíte čelně do stromu nebo protijedocího auta, tak ani jedno vám moc nepomůže.

5) myslím že staré atmosférické motory měly mnohdy menší spotřebu...benzín jezdil za 7 l stejně jako dnes. spotřeba je prakticky ta samá

6) na opravy...staré auto opravíte na koleně doma bez různých elektronických ku*ítek, které v moderních autech stojí víc než jakákoliv oprava starého auta

7) pokud se člověk o auto stará nikdy ho nenechá ve štychu...aŤ staré tak i nové

8) pohodlnější jízda...možná by jste se divil jak moc některá stará auta byla pohodlná...v případě ibizi si myslím, že pokud pominu veškré serepetičky navíc na palubce tak komfort bude stejný.

19.6.2017 22:06
Foto

L15u69k87á13š 58Z20á82v87o77d13s78k44ý 9101219841

5) Dnešní moderní benzín jezdí za 5l ;-)

6) na koleni nic neopravím, protože to neumím a ani se tím nehodlám zabývat. Takových lidí je většina.

7) to ano, ale aby bylo v provozuschopném stavu, je potřeba v průběhu let do takového auta rvát pořád peníze. Vlastní zkušenost s Volvem..

8) Stará Ibiza má určitě méně pohodlné sedačky, než nová. Jezdil jsem v tom..

19.6.2017 22:09

Š90t77ě12p26á46n 68V36a75n62ě80k 3703219737887

Tak těch 5l jste si někde tak maximálně vysnil 8-o

19.6.2017 23:01

J30i19ř77í 39S86c15h29w77a30c28h 8228324838856

trochu si to "přibarvil" ale faktem je že spotřeba není stejná a nová Ibiza, Fabia, Octavia, Golf.... jezdí v průměru cca s o litr menší spotřebou než ty cca 20-30 let staré....přitom mají v průměru větší výkon

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/44-Seat/391-Ibiza.html?fueltype=2&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=50&power_e=110&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/44-Seat/391-Ibiza.html?fueltype=2&constyear_s=1995&constyear_e=2000&power_s=50&power_e=110&powerunit=2

19.6.2017 23:40

J36a15n 35D53l41o24u64h81ý 7894259730759

Jakejkoliv 4 valcovej 16ti ventil bez turba o objemu v rozmezi 1.2 az 1.4 litru dokaze jezdit za nejakych 5.5 litru. Jsou to povetsinou motory plnici euro 3 nebo novejsi ( okolo roku 2000 ). Po 17 letech si muzete koupit motor s turbem, ktery zere stejne akorat jako bonus vypousti NOx, karbonuje ventily a nejde prestavet na alternativni pohon - a to se vyplati :-D

20.6.2017 7:16

J68i10ř61í 37S94c38h21w75a13c24h 8578354328816

ony i ty starý motory produkují NOx, jen ty limity měli násobně větší, takže je plnily bez větších problémů.....a k tomu ještě násobky kysličníku uhelnatého a nespálených uhlovodíků.....Rv

a samozřejmě mají spotřebu o něco vyššíí než moderní motory.

20.6.2017 12:01

J97a84n 58D34l94o28u56h13ý 7914769530649

Emise primo souvisi se spotrebou, NOx primo souvisi s technologii vstrikovani paliva do valce. Primovstrik ma mnohem vetsi produkci NOx a sazi nez neprimovstrik. Euro norma sleduje COx a NOx je benevolentnejsi a proto tu mame na trhu turbo-sekacky narozdil od USA, kde by to neproslo kvuli NOx. Navic presne kvuli tomuto problemu budou mit primovstrik benziny filtr pevnych castic!

21.6.2017 8:00

J85i30ř57í 15S54c95h48w71a40c53h 8198294658846

"turbosekačky" se prodávají naprosto běžně i v USA....namátkou Honda, Chrysler, Ford......

21.6.2017 8:46

M36a54r73t60i12n 21K94a15r91á81s83e15k 9658493798498

Jaka Euro norma sleduje emise COx? Pokud tim COx nemyslite CO, coz je plyn ktery je leogicke sledovat?

22.6.2017 0:29
Foto

R53o57m44a27n 84K55o89z82e66l 4527806353434

6 ) to je takové relativní, už u felicie se říkalo, že kapitola "udělej si sám" končí.

20.6.2017 10:19

Z35d53e15n25ě75k 61W70e75r47n13h92a62r73t 6357515222718

Se spotřebou a spolehlivostí bych byl velmi opatrný a stejně tak s provozními náklady. To auto je dnes obecně podstatně těžší a neskonale složitější, fůra věcí se na tom starém nemohla pokazit, protože tam zkrátka vůbec nebyla. Ano, má to důvody, ale já jsem před xx lety jezdil v litrovém fiatu UNO s výkonem 33kW za šest litrů a bylo to pomalu svižnější ježdění, než současné auto s dvoulitrem a výkonem skoro trojnásobným. A přitom taky jezdím za šest. Takže ono se to hrozně blbě porovnává, když ten ohromný tabulkový nárůst výkonu padl na to, že vozím o fůru metráků víc.

19.6.2017 22:13

J21i43ř15í 90S72c68h74w17a49c18h 8698274698286

pomalu svižnější ježdění? Co je to za termín?

Tipuji že to Tipo z 0-100 se to pod 13-14 sekund nedostalo, a to dokáže jakákoliv dnešní lemra s 55 kW atmosférickým litrovým tříválcem a o tom oturbeným ani nemluvím....nene, dynamika je to poslední co by dnešním autům scházelo.

19.6.2017 23:51

J54i51ř34í 66S48c57h60w60a34c13h 8878814818966

Tipo=Uno ;-)

19.6.2017 23:54

T24o90m91á25š 57V24a39l18d24e98r 7303620419

pětka spotřeba 7,5l u kombíku střední třídy je i dnes normál

u šestky s vámi nesouhlasím. Když dávám vůz na údržbu, tak jsou tam častěji nové vozidla hned po záruce a většinou diesely. Moje vozidlo mělo jedinou poruchu v 16 letech za 1500kč cívku svíček. Takže měním oleje, kpaliny, brzdy, stěrače, občas baterii, 1x silentbloky. Pořád do ceny nového vozu diametrický rozdíl.

sedmý bod je taky blbost

osmý bod taky blbost (dnes jsou tvrdě nastavený, zvláště SUV)

Takže jde o dobrý pocit z nového vozu a větší bezpečnost při silničním provozu. Ostatní body jsou trapné výmluvy.

20.6.2017 13:37

Š55t11ě53p30á66n 77V84a33n43ě29k 3823269557327

Buď jsem starej a nebo jsou ty nový auta fakt škaredý. ;-( A nebo oboje! ;-D

19.6.2017 21:32

L63i81b54o66r 69M80a91c35h52a93l77e35k 1534705395228

Nejste starej, jsou skaredy.

19.6.2017 22:13

Z25d51e48n37ě97k 28W77e12r43n61h24a29r39t 6677585952748

tak klidně může být přitom i starej.;-D

19.6.2017 22:17

Š96t83ě85p59á26n 75V94a70n73ě18k 3273779727987

No právě ;-D;-D

19.6.2017 22:50

J59i78ř72í 88S70c11h13w82a36c83h 8358874678466

a mě se spousta nových aut líbí. V jakékoliv době vznikala auta "hezká" a "hezčí" bylo to tak dříve, je to i dnes a bude to i v budoucnu....

19.6.2017 23:59

S40t20a33n63i20s76l57a95v 41R38o39s90e31c60k12ý 9575139931259

A o co větší má užitnou hodnotu?

19.6.2017 21:17

L82a51d30i79s87l84a17v 14M95a79c12h33á42č50e17k 8139377767170

U seatu to asi zrovna neplatí (to byl krám vždycky), ale mám pocit, že dnešní auta jsou sice technicky daleko lepší a bezpečnost nejde vůbec srovnat, ale jsou tak nějak varchlatější a neosobní, prostě něco jako salám z marketu. Pochybuji, že třeba dnešní golf bude ještě za dvacet let jezdit s nájezdem 500.000 km, a že si ho někdo opraví na silnici nebo doma si může jen nechat zdát...

19.6.2017 21:10

J54a19n 87F82r31i75d56r41i70c21h 6605748819773

Jájezdím tou první. Rok 1991, najeto 130 tisíc, spoustu let ji měl soused ve stodole, takže vypadá hezky zachovale. Je to 1.2 motor.

19.6.2017 20:28

P83a72v30e57l 68C12h83a31m90r49á91d 4457570369675

Chtěl bych nový pravěk a vím, že 2x nezaplatím za servis životnost auta.

19.6.2017 20:15

L88a20d94i53s75l26a18v 38K42a42l96o66u18s 7595716341670

Ještě že existuje automatizace výroby,protože tak línej národ,co to produkuje, by jinak nevyrobil ani kus.

19.6.2017 18:47

P51a58v59e71l 32J39e16ř29á47b51e34k 7651902804837

Líní moc nejsou, když jednou za rok si dají běh s býky za zády.

19.6.2017 18:55

L21a83d44i53s70l63a86v 33K18a56l22o28u36s 7695866641810

Myslíte to jedno divadelní vystoupení za rok ?

20.6.2017 8:04

V89á30c20l89a84v 18N39o47v71o23t69n96ý 6706852176752

Nějak mi mi přijde divný, že se tohle auto pořád jmenuje Ibiza. Podstatě větší, o konstrukci a vzhledu nemluvě. Prostě úplně jiné auto. Stejně tak VW Golf, Pasat aj. Pak se utomobilky chlubí, že mají rekord ve výrobě jednoho typu. Přitom jsou to úplně jiná auta.

19.6.2017 15:54

J15i85ř34í 47S86c89h24w79a94c72h 8488244828926

tak ta změna nenastala skokem ale za cca 30 let. Mezigenerační změny byly mnohem menší....

19.6.2017 16:31

V10á20c81l47a11v 19N90o62v11o93t59n44ý 6416252246202

To je sice pravda, ale ta první a poslední Ibiza mají společný jen ten název. To když se kouknu např. na první a poslední Citroën C2W, tak v tom autě pořád vidím tu původní "kachnu.

19.6.2017 17:43

T47o58m50á42š 29V92a80l78d56e51r 7423290749

Ale jedná se o úplně jiné konstrukce. Protože jsou konstrukce které se moc neměnily , Ford T, VW Brouk, Tam můžeme mluvit o stejném typu. U ostatních pouze o stejném názvu. Technikus, terminus. Tady nejsme marketinkoví odborníci :)

20.6.2017 13:43

Z15d23e66n98ě57k 39W75e96r60n14h68a74r94t 6947705462928

Podívejte se, co všechno mělo jméno Seat Toledo, přinejmenším tři různé kategorie aut. Tohle alespoň nějakou návaznost má.

19.6.2017 20:31

J40a78k47u78b 57S37ú75k34e52n67í89k 1878650319

Auta se s každou generací nafukují.

19.6.2017 22:57

M61a48r30e80k 28M53a31l74ý 1252658791710

Jak která. A za posledních pár let už jsem zaregistroval i modely, které mezigeneračně zhubly "pár kil", což je pozitivní.

20.6.2017 10:58

J60a89r37o59s28l85a82v 84L15á49z88e95ň66s44k18ý 3703813152330

Hm, tak tohle auto je jedno z mnoha připomenutí nefunčnosti socialismu a nesmyslnosti celé komunistické ideologie. Protože zatímco dělník v ČSSR, který dostával za svoji práci "spravedlivou odměnu", si toto auto nikdy koupit nemohl. Na druhou stranu západoevropský dělník, který byl neustále "vykořisťován" kapitalistickým majitelem, si ho dovolit mohl.:-P

19.6.2017 15:29

R39i69c26h13a52r42d 55T50o64m74e85č57e71k 7626915576141

Západoevropský dělník zase neměl zadarmo zdravotnictví, školství, potraviny a pivo za hubičku. Auto bylo zatíženo daní z přepychu.

19.6.2017 21:58

Z72d61e39n40ě69k 79W48e76r43n79h90a31r85t 6857665532838

U nás někdy byly potraviny za hubičku? Víte, že poměrem k průměrnému příjmu jsou dnes potraviny mnohem levnější, než za socialismu?

19.6.2017 22:16
Foto

M74i48c31h30a21l 56G74r52e37š44l49i74k 9131486932806

No vidíte. Náš to za hubičku mal a aj tak si to nemohol dovoliť. :-)

19.6.2017 22:26

J25a23r77o41s70l98a39v 55L32á14z65e22ň69s72k52ý 3983703152180

Hm, to bylo super, že to bylo zadarmo. Jenže ne pro všechny. Např. podíl VŠ v roce 1989 byl u nás cca 15%, zatímco průměr EU byl 25%.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/je-u-nas-prilis-mnoho-studentu-jejich-pocet-se-od-roku-1989-ztrojnasobil_201411170855_pkoci

Kojenecká úmrtnost u nás byla v roce 1980 horší než ve většině západoevropských zemí.

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Amrtnost

A co se týče cen potravin. Medián mezd je nyní cca 24 000 Kč. Před rokem 1989 byl cca 8x nižší. Takže ceny základních potravin by mohly být 8x vyšší než v roce 1989, ale to nejsou.

Chleba 4,20 Kčs, nyní 25 Kč, čili 6x dražší

Rohlík 0,30 Kčs, nyní 1,9 Kč, čili 6x dražší

Máslo 10 Kčs, nyní 45 Kč, čili 4,5 x dražší

A to nemluvím o dostupnosti a škále výběru....:-P

19.6.2017 22:58

M17a82r65e50k 40M28a82l93ý 1362208421920

Zdravotnictví a školství bylo zadarmo? To ti učitelé, lékaři a sestřičky nedostávali za svou práci plat? A nemocnice a školy vyrostly ze země, bez nákladů na vybudování? Hm... to je mi novinka :-)

20.6.2017 11:01



Najdete na iDNES.cz