Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model značky. Ikona, díky které dnes španělská automobilka existuje. Nejnovější provedení jsme srovnali s úplně první generací modelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44a55v34e29l 43R79y66b53e22c33k30y 8154593239480

teprve loni jsem dal moji Ibizu na vrakoviště.....nejlepší auto co jsem měl. Sice nešly stáhnout okýnka, občas nešel ventilátor ale jinak kromě tří výměn brzdových desek a dvakrát výfuk objela Evropu křížem krážem....taK PROČ NE TU NOVOU?

0/0
20.6.2017 13:24

T31o71m11á86š 77V12a71l95d55e67r 7583390689

Zase takový rozdíl to není. Snižování emisí a spotřeby, zvyšování bezpečnosti jsou jen malinké krůčky ve srovnání s potenciálem, který doprava a konstrukce dopravních prostředků nabízí . I v letectví je rozdíl markantnější. Podívejte se kam vykročila výpočetní technika a jak je uprděný automobilový průmysl. Vždyť ani automobilový průmysl není schopný implementovat nejmodernější výpočetní techniku do svých modelů. Možná se to změní v zavádění autonomní dopravou. Kdyby všichni nebyli tak konzervativní, jezdíme úplně jinými dopravními prostředky. Ale právě myšlení obyčejných lidí a marketingu zde brzdí rozvoj.

+1/−1
20.6.2017 10:28

K59a30r17e38l 28M28a43z39a87č 3497773406519

Hm, zrovna Seat je křáp (měl jsem dva), ale jinak, dřív byly auta prostě lepší. Rozhodně stará ibiza má alespoň koule. Impotentní produkce VW má ale horší podobu ve škodovkách.

+2/−1
20.6.2017 8:57

J60a23k49u58b 77S39ú87k64e89n98í84k 1288940419

V designu zastávám postoj, že méně je více. Dnešní auta obecně vypadají jako by už bourala. Seaty přitom patří k těm hezčím...

+4/0
19.6.2017 22:55

Z38d73e74n30ě36k 83W61e12r22n76h41a93r14t 6707425312328

Displej s dotykovým ovládáním je do auta nejblbější možný systém. Klasický čudlík se dá okamžitě nahmatat poslepu a je cítit, že sepnul nebo se otočil. Na dotykový displej se musí řidič dívat a nemá hmatovou odezvu, co vlastně dělá, dotkne se vedle a místo rádia najednou přenastavuje navigaci. Na změnu teploty a otáček klimatizace nebo utlumení rádia a přeladění stanice, případně další podobné časté úkony, by se neměl řidič vůbec dívat, to má dělat automaticky a po hmatu.

+4/0
19.6.2017 22:51

M56a35r51e58k 56R96ů89ž28i50č14k68a 5315329204335

Vzhledem k diskusi bych redakci navrhl článek a anketu, čím kdo jezdí. Kdyby nic, tak bude legrace v ohlasech.

0/0
19.6.2017 22:47

V86á60c11l24a73v 57K13o66v97á20ř 1362801467454

Seat Ibiza St 4 generace - proč?

0/−1
20.6.2017 0:13

M82i92c56h76a61l 71T68r88i33s80k75a 2840117842797

Zlata 80. leta. Kazda znacka/auto bylo jine, dnes zezadu nerozeznam Kia od Maserati. Vsechny znacky az na par vyjimek sekaji stejny robocop design. Ani ty supersporty nijak nevynikaji. Jezdim Fordem z r. 1966 a nemenil bych.

+1/0
19.6.2017 22:37

V92l79a89d66i17m16í53r 69K28r57á74l 4523686520482

Obě jsou vevnitř stejně hnusný, akorát ta nová tam má připláclej tablet aby řidič furt nečumněl na silnici

+3/−1
19.6.2017 22:33

P30e25t52r 82S66p21a21t54z69i47e63r96e36r 7294472875554

tak a teď si upřímně odpovězme...když v tom stavu v jakým je první generce na fotkách by měl ibizu....odvede stejnou práci jako ta poslední? řekl bych že určitě. Už mě napadla taková otázka pro anketu. Proč si lidé kupují nová auta? 1) jejich staré je nabourané nebo nerentabilní z hlediska nákladů na opravu, nebo nelze opravit. 2) neví co s penězma (což v případě firem by bylo smysluplnější je dát do platů zaměstnanců a v případě lidí na nová auta má málokdo). 3) nejtěžší přiznání pro sebe samotné - honím si své ego a musím všem kolem ukázat že mám i na něco nového. Protože jinak jestli auto slouží dobře a bez významných závad, tak přeci jinak není důvod koupovat nové. Vím..není mi nic do toho za co kdo utrácí peníze....ale tak mě to prostě zajímá...;-D;-D

+3/−1
19.6.2017 21:58
Foto

L28u85k15á39š 45Z24á38v38o39d32s38k28ý 9851299981

budu v těch důvodech pokračovat, ano?

4) násobně lepší bezpečnost vozidla

5) mnohem menší spotřeba a provozní náklady obecně

6) minimální náklady na opravy

7) minimální šance, že mě někde nechá ve štychu

6) pohodlnější jízda

+4/0
19.6.2017 22:01

P46e84t60r 60S41p28a28t68z80i35e29r28e53r 7194262495794

4) bezpečnost budiž..i když pokud to ve 100 napálíte čelně do stromu nebo protijedocího auta, tak ani jedno vám moc nepomůže.

5) myslím že staré atmosférické motory měly mnohdy menší spotřebu...benzín jezdil za 7 l stejně jako dnes. spotřeba je prakticky ta samá

6) na opravy...staré auto opravíte na koleně doma bez různých elektronických ku*ítek, které v moderních autech stojí víc než jakákoliv oprava starého auta

7) pokud se člověk o auto stará nikdy ho nenechá ve štychu...aŤ staré tak i nové

8) pohodlnější jízda...možná by jste se divil jak moc některá stará auta byla pohodlná...v případě ibizi si myslím, že pokud pominu veškré serepetičky navíc na palubce tak komfort bude stejný.

+3/0
19.6.2017 22:06
Foto

L69u28k33á81š 47Z18á83v11o24d53s37k87ý 9821369821

5) Dnešní moderní benzín jezdí za 5l ;-)

6) na koleni nic neopravím, protože to neumím a ani se tím nehodlám zabývat. Takových lidí je většina.

7) to ano, ale aby bylo v provozuschopném stavu, je potřeba v průběhu let do takového auta rvát pořád peníze. Vlastní zkušenost s Volvem..

8) Stará Ibiza má určitě méně pohodlné sedačky, než nová. Jezdil jsem v tom..

0/0
19.6.2017 22:09

Š28t64ě60p51á68n 86V55a37n10ě27k 3343149267947

Tak těch 5l jste si někde tak maximálně vysnil 8-o

+1/0
19.6.2017 23:01

J84i29ř23í 81S58c58h67w94a27c97h 8768754588276

trochu si to "přibarvil" ale faktem je že spotřeba není stejná a nová Ibiza, Fabia, Octavia, Golf.... jezdí v průměru cca s o litr menší spotřebou než ty cca 20-30 let staré....přitom mají v průměru větší výkon

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/44-Seat/391-Ibiza.html?fueltype=2&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=50&power_e=110&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/44-Seat/391-Ibiza.html?fueltype=2&constyear_s=1995&constyear_e=2000&power_s=50&power_e=110&powerunit=2

0/0
19.6.2017 23:40

J74a89n 80D97l97o45u98h87ý 7574749800929

Jakejkoliv 4 valcovej 16ti ventil bez turba o objemu v rozmezi 1.2 az 1.4 litru dokaze jezdit za nejakych 5.5 litru. Jsou to povetsinou motory plnici euro 3 nebo novejsi ( okolo roku 2000 ). Po 17 letech si muzete koupit motor s turbem, ktery zere stejne akorat jako bonus vypousti NOx, karbonuje ventily a nejde prestavet na alternativni pohon - a to se vyplati :-D

0/0
20.6.2017 7:16

J23i90ř33í 64S23c13h67w15a38c33h 8248154348776

ony i ty starý motory produkují NOx, jen ty limity měli násobně větší, takže je plnily bez větších problémů.....a k tomu ještě násobky kysličníku uhelnatého a nespálených uhlovodíků.....Rv

a samozřejmě mají spotřebu o něco vyššíí než moderní motory.

0/0
20.6.2017 12:01

J25a33n 46D61l74o92u37h38ý 7624199450359

Emise primo souvisi se spotrebou, NOx primo souvisi s technologii vstrikovani paliva do valce. Primovstrik ma mnohem vetsi produkci NOx a sazi nez neprimovstrik. Euro norma sleduje COx a NOx je benevolentnejsi a proto tu mame na trhu turbo-sekacky narozdil od USA, kde by to neproslo kvuli NOx. Navic presne kvuli tomuto problemu budou mit primovstrik benziny filtr pevnych castic!

0/0
21.6.2017 8:00

J16i79ř94í 95S71c48h11w64a44c76h 8708624848726

"turbosekačky" se prodávají naprosto běžně i v USA....namátkou Honda, Chrysler, Ford......

0/0
21.6.2017 8:46

M18a52r87t50i75n 74K73a30r29á75s51e94k 9988863648838

Jaka Euro norma sleduje emise COx? Pokud tim COx nemyslite CO, coz je plyn ktery je leogicke sledovat?

0/0
22.6.2017 0:29
Foto

R38o24m28a86n 96K86o19z42e60l 4747136683424

6 ) to je takové relativní, už u felicie se říkalo, že kapitola "udělej si sám" končí.

0/0
20.6.2017 10:19

Z48d62e83n76ě11k 83W83e49r21n42h70a61r84t 6597295542768

Se spotřebou a spolehlivostí bych byl velmi opatrný a stejně tak s provozními náklady. To auto je dnes obecně podstatně těžší a neskonale složitější, fůra věcí se na tom starém nemohla pokazit, protože tam zkrátka vůbec nebyla. Ano, má to důvody, ale já jsem před xx lety jezdil v litrovém fiatu UNO s výkonem 33kW za šest litrů a bylo to pomalu svižnější ježdění, než současné auto s dvoulitrem a výkonem skoro trojnásobným. A přitom taky jezdím za šest. Takže ono se to hrozně blbě porovnává, když ten ohromný tabulkový nárůst výkonu padl na to, že vozím o fůru metráků víc.

+4/0
19.6.2017 22:13

J48i23ř10í 60S47c55h44w96a75c30h 8428554888106

pomalu svižnější ježdění? Co je to za termín?

Tipuji že to Tipo z 0-100 se to pod 13-14 sekund nedostalo, a to dokáže jakákoliv dnešní lemra s 55 kW atmosférickým litrovým tříválcem a o tom oturbeným ani nemluvím....nene, dynamika je to poslední co by dnešním autům scházelo.

0/0
19.6.2017 23:51

J71i15ř86í 80S22c67h27w97a13c79h 8438264818576

Tipo=Uno ;-)

0/0
19.6.2017 23:54

T35o21m36á89š 86V83a36l88d67e81r 7103170489

pětka spotřeba 7,5l u kombíku střední třídy je i dnes normál

u šestky s vámi nesouhlasím. Když dávám vůz na údržbu, tak jsou tam častěji nové vozidla hned po záruce a většinou diesely. Moje vozidlo mělo jedinou poruchu v 16 letech za 1500kč cívku svíček. Takže měním oleje, kpaliny, brzdy, stěrače, občas baterii, 1x silentbloky. Pořád do ceny nového vozu diametrický rozdíl.

sedmý bod je taky blbost

osmý bod taky blbost (dnes jsou tvrdě nastavený, zvláště SUV)

Takže jde o dobrý pocit z nového vozu a větší bezpečnost při silničním provozu. Ostatní body jsou trapné výmluvy.

0/0
20.6.2017 13:37

Š78t35ě63p51á93n 31V41a97n56ě97k 3783179857587

Buď jsem starej a nebo jsou ty nový auta fakt škaredý. ;-( A nebo oboje! ;-D

+9/0
19.6.2017 21:32

L50i20b30o26r 31M72a86c71h63a93l52e67k 1154735815468

Nejste starej, jsou skaredy.

+3/−1
19.6.2017 22:13

Z15d79e15n28ě48k 71W49e38r49n94h50a58r78t 6237565812108

tak klidně může být přitom i starej.;-D

0/0
19.6.2017 22:17

Š35t85ě77p46á64n 78V43a61n17ě71k 3683979357267

No právě ;-D;-D

0/0
19.6.2017 22:50

J67i25ř19í 91S98c11h67w19a77c70h 8918754368326

a mě se spousta nových aut líbí. V jakékoliv době vznikala auta "hezká" a "hezčí" bylo to tak dříve, je to i dnes a bude to i v budoucnu....

0/0
19.6.2017 23:59

S37t92a50n46i70s67l78a86v 14R10o49s11e71c65k41ý 9105799391249

A o co větší má užitnou hodnotu?

+3/0
19.6.2017 21:17

L77a81d42i69s30l57a79v 42M26a17c16h54á87č52e20k 8339237317320

U seatu to asi zrovna neplatí (to byl krám vždycky), ale mám pocit, že dnešní auta jsou sice technicky daleko lepší a bezpečnost nejde vůbec srovnat, ale jsou tak nějak varchlatější a neosobní, prostě něco jako salám z marketu. Pochybuji, že třeba dnešní golf bude ještě za dvacet let jezdit s nájezdem 500.000 km, a že si ho někdo opraví na silnici nebo doma si může jen nechat zdát...

+5/0
19.6.2017 21:10

J37a67n 47F79r21i18d52r96i39c11h 6775778909613

Jájezdím tou první. Rok 1991, najeto 130 tisíc, spoustu let ji měl soused ve stodole, takže vypadá hezky zachovale. Je to 1.2 motor.

+5/0
19.6.2017 20:28

P61a57v49e94l 33C29h87a89m34r62á78d 4967540609585

Chtěl bych nový pravěk a vím, že 2x nezaplatím za servis životnost auta.

+4/0
19.6.2017 20:15

L60a41d27i77s56l12a56v 40K12a30l60o77u59s 7505406471390

Ještě že existuje automatizace výroby,protože tak línej národ,co to produkuje, by jinak nevyrobil ani kus.

0/0
19.6.2017 18:47

P25a92v36e93l 69J38e89ř11á44b46e42k 7831112244637

Líní moc nejsou, když jednou za rok si dají běh s býky za zády.

+4/0
19.6.2017 18:55

L90a48d78i69s59l98a44v 58K15a26l47o73u71s 7515376491930

Myslíte to jedno divadelní vystoupení za rok ?

0/0
20.6.2017 8:04

V24á49c81l61a34v 63N89o13v36o76t22n64ý 6246552106162

Nějak mi mi přijde divný, že se tohle auto pořád jmenuje Ibiza. Podstatě větší, o konstrukci a vzhledu nemluvě. Prostě úplně jiné auto. Stejně tak VW Golf, Pasat aj. Pak se utomobilky chlubí, že mají rekord ve výrobě jednoho typu. Přitom jsou to úplně jiná auta.

+7/0
19.6.2017 15:54

J95i85ř21í 70S70c87h39w79a43c30h 8768324638276

tak ta změna nenastala skokem ale za cca 30 let. Mezigenerační změny byly mnohem menší....

+5/0
19.6.2017 16:31

V59á16c96l47a69v 60N41o12v66o83t87n65ý 6326322326922

To je sice pravda, ale ta první a poslední Ibiza mají společný jen ten název. To když se kouknu např. na první a poslední Citroën C2W, tak v tom autě pořád vidím tu původní "kachnu.

+1/0
19.6.2017 17:43

T90o69m46á66š 75V64a26l77d33e36r 7193110279

Ale jedná se o úplně jiné konstrukce. Protože jsou konstrukce které se moc neměnily , Ford T, VW Brouk, Tam můžeme mluvit o stejném typu. U ostatních pouze o stejném názvu. Technikus, terminus. Tady nejsme marketinkoví odborníci :)

0/0
20.6.2017 13:43

Z13d86e67n48ě19k 27W15e67r75n85h49a73r93t 6297365822148

Podívejte se, co všechno mělo jméno Seat Toledo, přinejmenším tři různé kategorie aut. Tohle alespoň nějakou návaznost má.

+4/−1
19.6.2017 20:31

J64a17k57u50b 39S16ú84k96e51n93í89k 1298230429

Auta se s každou generací nafukují.

0/0
19.6.2017 22:57

M51a39r83e62k 96M29a26l23ý 1152278351240

Jak která. A za posledních pár let už jsem zaregistroval i modely, které mezigeneračně zhubly "pár kil", což je pozitivní.

0/0
20.6.2017 10:58

J83a96r91o80s45l88a93v 29L71á11z53e76ň73s79k82ý 3513663322240

Hm, tak tohle auto je jedno z mnoha připomenutí nefunčnosti socialismu a nesmyslnosti celé komunistické ideologie. Protože zatímco dělník v ČSSR, který dostával za svoji práci "spravedlivou odměnu", si toto auto nikdy koupit nemohl. Na druhou stranu západoevropský dělník, který byl neustále "vykořisťován" kapitalistickým majitelem, si ho dovolit mohl.:-P

+19/−1
19.6.2017 15:29

R47i61c53h96a44r20d 66T39o62m86e50č12e39k 7246245326861

Západoevropský dělník zase neměl zadarmo zdravotnictví, školství, potraviny a pivo za hubičku. Auto bylo zatíženo daní z přepychu.

0/0
19.6.2017 21:58

Z14d70e58n11ě34k 93W70e49r85n16h87a26r46t 6747565812128

U nás někdy byly potraviny za hubičku? Víte, že poměrem k průměrnému příjmu jsou dnes potraviny mnohem levnější, než za socialismu?

+3/0
19.6.2017 22:16
Foto

M86i61c39h10a57l 69G77r59e41š41l30i98k 9231626592566

No vidíte. Náš to za hubičku mal a aj tak si to nemohol dovoliť. :-)

0/0
19.6.2017 22:26

J94a47r94o73s23l22a67v 81L57á57z14e78ň22s25k22ý 3933293372360

Hm, to bylo super, že to bylo zadarmo. Jenže ne pro všechny. Např. podíl VŠ v roce 1989 byl u nás cca 15%, zatímco průměr EU byl 25%.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/je-u-nas-prilis-mnoho-studentu-jejich-pocet-se-od-roku-1989-ztrojnasobil_201411170855_pkoci

Kojenecká úmrtnost u nás byla v roce 1980 horší než ve většině západoevropských zemí.

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Amrtnost

A co se týče cen potravin. Medián mezd je nyní cca 24 000 Kč. Před rokem 1989 byl cca 8x nižší. Takže ceny základních potravin by mohly být 8x vyšší než v roce 1989, ale to nejsou.

Chleba 4,20 Kčs, nyní 25 Kč, čili 6x dražší

Rohlík 0,30 Kčs, nyní 1,9 Kč, čili 6x dražší

Máslo 10 Kčs, nyní 45 Kč, čili 4,5 x dražší

A to nemluvím o dostupnosti a škále výběru....:-P

0/0
19.6.2017 22:58

M61a91r86e55k 10M79a50l92ý 1612498491710

Zdravotnictví a školství bylo zadarmo? To ti učitelé, lékaři a sestřičky nedostávali za svou práci plat? A nemocnice a školy vyrostly ze země, bez nákladů na vybudování? Hm... to je mi novinka :-)

0/0
20.6.2017 11:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.