- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
teprve loni jsem dal moji Ibizu na vrakoviště.....nejlepší auto co jsem měl. Sice nešly stáhnout okýnka, občas nešel ventilátor ale jinak kromě tří výměn brzdových desek a dvakrát výfuk objela Evropu křížem krážem....taK PROČ NE TU NOVOU?
Zase takový rozdíl to není. Snižování emisí a spotřeby, zvyšování bezpečnosti jsou jen malinké krůčky ve srovnání s potenciálem, který doprava a konstrukce dopravních prostředků nabízí . I v letectví je rozdíl markantnější. Podívejte se kam vykročila výpočetní technika a jak je uprděný automobilový průmysl. Vždyť ani automobilový průmysl není schopný implementovat nejmodernější výpočetní techniku do svých modelů. Možná se to změní v zavádění autonomní dopravou. Kdyby všichni nebyli tak konzervativní, jezdíme úplně jinými dopravními prostředky. Ale právě myšlení obyčejných lidí a marketingu zde brzdí rozvoj.
Hm, zrovna Seat je křáp (měl jsem dva), ale jinak, dřív byly auta prostě lepší. Rozhodně stará ibiza má alespoň koule. Impotentní produkce VW má ale horší podobu ve škodovkách.
V designu zastávám postoj, že méně je více. Dnešní auta obecně vypadají jako by už bourala. Seaty přitom patří k těm hezčím...
Displej s dotykovým ovládáním je do auta nejblbější možný systém. Klasický čudlík se dá okamžitě nahmatat poslepu a je cítit, že sepnul nebo se otočil. Na dotykový displej se musí řidič dívat a nemá hmatovou odezvu, co vlastně dělá, dotkne se vedle a místo rádia najednou přenastavuje navigaci. Na změnu teploty a otáček klimatizace nebo utlumení rádia a přeladění stanice, případně další podobné časté úkony, by se neměl řidič vůbec dívat, to má dělat automaticky a po hmatu.
Vzhledem k diskusi bych redakci navrhl článek a anketu, čím kdo jezdí. Kdyby nic, tak bude legrace v ohlasech.
Zlata 80. leta. Kazda znacka/auto bylo jine, dnes zezadu nerozeznam Kia od Maserati. Vsechny znacky az na par vyjimek sekaji stejny robocop design. Ani ty supersporty nijak nevynikaji. Jezdim Fordem z r. 1966 a nemenil bych.
Obě jsou vevnitř stejně hnusný, akorát ta nová tam má připláclej tablet aby řidič furt nečumněl na silnici
tak a teď si upřímně odpovězme...když v tom stavu v jakým je první generce na fotkách by měl ibizu....odvede stejnou práci jako ta poslední? řekl bych že určitě. Už mě napadla taková otázka pro anketu. Proč si lidé kupují nová auta? 1) jejich staré je nabourané nebo nerentabilní z hlediska nákladů na opravu, nebo nelze opravit. 2) neví co s penězma (což v případě firem by bylo smysluplnější je dát do platů zaměstnanců a v případě lidí na nová auta má málokdo). 3) nejtěžší přiznání pro sebe samotné - honím si své ego a musím všem kolem ukázat že mám i na něco nového. Protože jinak jestli auto slouží dobře a bez významných závad, tak přeci jinak není důvod koupovat nové. Vím..není mi nic do toho za co kdo utrácí peníze....ale tak mě to prostě zajímá...
budu v těch důvodech pokračovat, ano?
4) násobně lepší bezpečnost vozidla
5) mnohem menší spotřeba a provozní náklady obecně
6) minimální náklady na opravy
7) minimální šance, že mě někde nechá ve štychu
6) pohodlnější jízda
Buď jsem starej a nebo jsou ty nový auta fakt škaredý. A nebo oboje!