- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z mého pohledu to bohužel není létající auto.
Je to lehká čtyřkolka, pověšená pod obrovský paraglidingový kluzák. Pod něj můžete pověsit cokoliv, co bude lehké a dá s v tom sedět, odstartovat a přistát.
Létající auto by mělo být definováno křídly.
Francouzský pilot Bruno Vezzoli si zvolil neobvyklejší cestu, spojil dohromady přednosti letecké a automobilové dopravy a kanál La Manche přeletěl na padáku v malém autě s vrtulí.
A jaké přednosti přesně ?
Spojil dohromady nedostatky letecké a automobilové dopravy .
A dokázal to, co Louis Blériot v roce 1909.
Jemu to trvalo 40. minut. 22.mil - asi 35 km.
Cesta měla trvat v závislosti na povětrnostních podmínkách dvacet až sedmdesát minut.
35 km za hodinu deset ?
Neznám pomalejší auto, ani pomalejší letadlo.
Ale jo, proč ne. Sice to bude malý trh, ale někde v Kanadě, Austrálii? Než se plahočit teréňákem po silnici bez mostů a bez povrchu... Nebo pěšky od letiště, jelikož se tam běžně létá.
No to asi ne. Stačí, aby se tři podobní pokusili dostat od letiště takovou cestou a nejméně dva se bez přístrojů a dostatečné kontroly nad svými křídly srazí. :-)