Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut

Bavorská metropole Mnichov zvažuje, že zakáže dieselovým autům jezdit po městě. Dotknout by se to mohlo 133 až 170 tisíc dieselových aut registrovaných ve městě, které je mimo jiné sídlem automobilky BMW. Důvodem úvah mnichovské radnice je množství emisí, které dieselové vozy vypouštějí do ovzduší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L57a29d63i15s17l86a17v 52K44a92l20o53u96s 7155136961440

Vše vyřeší elektroauta. Časem. Akorát to bude mít vliv na pokles zaměstnanosti pracovníků STK. Přijedete na STK. Technik vykřikne , máte obroušené uhlíky na komutátoru. A Vy mu jen sdělíte, že máte bezkomutátorový motor. ;-D Technik sklapne a uzavře široce rozevřenou kapsu na úplatky.

0/0
20.6.2017 8:26

T15o83m77á45š 93V71a89l96d75e39r 7193510119

Vše vyřeší lepší přístup politiků a automobilek. Vylepší motory na plyn, začnou je konečně prodávat ve velkém, A zároveň spustí výrobu alternativních pohonů, na které budou smyslné dotace (tzn takové které pokryjí rozdíl výroby k poměru jejich užitečnosti k životnímu prostředí). Motor na vodík je určitě ekologičtější než elektromobil atd, atd.

0/0
25.7.2017 13:02

J39i85ř27í 65D17e94š24t 5695744368510

Změnit sídlo firmy a Mnichov si to rozmyslí.

+4/0
18.6.2017 11:44

P67e33t17r 60Č83e29r28m29á16k 9868565519270

Takže neuvažuje o zákazu dieslových aut, ale pouze o dalším zpřísnění emisních zón které zde dávno platí. Takže žádná ekologie, ale opět jen ekonomický nástroj na obnovu vozového parku R^

0/0
17.6.2017 10:06

G86e63o56r72g 18K41o56m97b11e43r63e33c 9354401976171

vykriky do tmy, tohle jim nemuze projit.

+3/0
16.6.2017 15:26

I82v74a39n 57P36š77e69n64č39í22k 6557210899456

ale prosím, ale neumím si představit jak průměrný němec projíždí mnichov na kole...Lidičky, jde zejména o ždímání...nikomu nejde o snížení spotřeby, to už dokázal Opel v 60.letech, ale nikdo nechtěl, aby se snižovala spotřeba a klesaly zisky za černé zlato, které tryská skoro zadarmo...Ropa a energie ovládájí svět, není možné dopustit aby se snížila jejich spotřeba...boháči by pak nevydělali...a voda přijde na řadu, až si ji někdo zase přivlastní...

0/0
16.6.2017 13:56

J23a82n 43T10a78r52a47b50a 4616436789529

S tou vodou jsme už svět předběhli, Veolia už ji vlastní. A chová se podle toho.

+1/−1
16.6.2017 20:04

J66i89ř52í 36K58o88c30u21r32e22k 6265934905188

A co třeba vzít norinberské zákony a místo židů tam dát řidiče aut se spalovacím motorem? Když jde o ekologii, potažmo lebensraum, tak ...

0/0
16.6.2017 13:27
Foto

V92i91t 43C94h84a45l17u64p29a 5792887352606

Diesla bych si už znovu nekoupil, hlavně kvůli těm totálně předraženým náhradním dílům:

1) Filtr tuhých částic? Proč stojí desetitisíce Kč, když je to jen "filtr"? Pusťe to ve velkém dodávat z Číny a bude to za zlomek ceny.....

2) Vysokotlaké čerpadlo - zase několik desítek tisíc Kč, přitom čerpadlo v nádrži stojí pár tisíc.

3) Vstřiky - u benzínu pár set za kus, u turbodieslu i 10-15 tisíc za kus.....nechápu....

4) Spojka - dvouhmota - kus železa s pružinkama tež za nekřesťanské prachy....

Pusťit to ve velkém dodávat z Číny a bude to za zlomek ceny.....

+3/−1
16.6.2017 12:41
Foto

P54a69v42e23l 95K77a82l21u79s 6214126636652

Koukám, že jste odborník. Na konstrukci vozidel.

+4/−2
16.6.2017 12:58
Foto

V89i78t 22C11h65a49l18u69p59a 5542177652576

Ty ceny jsou uměle nadhodnoceny. Zvláštní, např. Číňani dokáží stejnou věc vyrobit za zlomek ceny....Tady distribucí autodílů a nejen jich živíme stovky zbytečných manažerských pozic...

Ale pozitivní trend jde vidět. Před cca 5-6 lety stálo třeba turbo do Oktávky TDI cca 15 tis...dnes se stejný typ dílu (pozn. z tzv. druhovýroby) dá sehnat i za polovinu......Že by druhovýroba z Asie? :-)R^ Jena tak dál....

+1/0
16.6.2017 13:07

J43a45n 11T69a72r47a32b38a 4756506899979

ad 1) On to není jen "filtr". Je to dosti složité zařízení, které musí při minimální ztrátě tlaku umožnit vysoký průtok plynů velmi rozmanité teploty a přitom z něj zachytit mikročástice a ještě k tomu odolat jejich periodickému spalování při velmi vysoké teplotě. Dnešní filtry u běžně provozovaných aut vydrží statisíce km a při selhání se v drtivé většině dají za rozumné peníze regenerovat. Selhávají v zásadě ve dvou typických situacích: a) mimořádně vysoká četnost krátkých jízd, kdy se filtr nestačí regenerovat a řidič ignoruje signalizaci a postup dle manuálu pro tuto situaci. b) vadná některá součást emisního systému, typicky senzor tlakové diference nebo senzor teploty výfukových plynů. Což opět signalizuje přístrojový štít.

ad 2 čerpadlo v nádrži dává pár barů, vysokotlaké čerpadlo více než 2000barů, to opravdu není totéž.

ad 3) viz ad 2)

ad 4) není to kus železa s pružinkama

+1/0
16.6.2017 20:12
Foto

P30a25v18e96l 22K79a41l41u28s 6554386526272

Myslím, že to je zbytečné vysvětlovat. Čína to prostě umí mnohem lépe :-).

0/0
16.6.2017 20:52

M23i49r27e89k 93G25a35j56e47r 5441476209200

A neni to tak, ze ty soucasti z Ciny nevydrzi ani polovinu doby?

0/0
17.6.2017 3:58

P48e64t41r 37Č23e38r32m12á45k 9338985729470

Tahle konstrukce má tu zásadní chybu že moderní beznín je na tom naprosto stejně ;-)

0/0
17.6.2017 10:02

J74i74n34d39ř86i16c58h 52L58u96k14e47š 3819344643500

Jasně, takže všichni prodáme nafťáky, nakoupíme tříválce, 1.0TSI a za pár let nám zakážou i tohle, protože to dělá saze a NOX podobně jako nafta... Když na tom tak přemýšlím, nebudu kupovat nic, dokud to půjde, budu jezdit v tom, co máme. Ať se všichni staví na hlavu. A nebo nebudeme jezdit nikam. Moji prarodiče se za celý život od hospodářství nehnuli a bylo to nejekologičtější.

+3/0
16.6.2017 8:10
Foto

V82i80t 70C86h11a41l75u10p89a 5412107292246

Nevím, třeba Japonci či Korejci zůstavají u atmosférických motorů, necpou do všeho turba. Ty motory, drží, jsou ekologické (žádné NOx, žádné karcinogenní saze)....vzkaz concernovým automobilkám....jde to i bez turba pánové......

+2/0
16.6.2017 13:09

J77a26k27u26b 55S49e59k32e18r56a 6406600676885

Presne tak. Staci si koupit normalni atmosferu. Nechapu proc si lidi mysli, ze jim nezbyva nic jineho nez nejake TSI...

+1/0
16.6.2017 13:40
Foto

V66i36t 89C41h13a67l60u62p52a 5382857452436

Správně. Přestat nebo aspon omezit s výrobou turbomotorů a víc dělat atmosféry....Tyto motory mají skutečně nejnižší emise NOx, nespálených uhlovodíků a tuhých částic. To jsou opravdové emise, ne nějaké CO2....

+1/0
16.6.2017 13:45

J98i34n48d55ř15i38c37h 80L80u86k30e35š 3839144283740

Jenže někdo ten hon na atmosféry začal, to nevzniklo jen tak. Dodnes se straší v podstatě neškodným CO2, a ten roste se spotřebou, tudíž je jasné, že úsporné motory byly v kurzu nejen kvůli ekonomickému provozu...

Jinak já nejsem zaslepeným zastáncem TDI, i když ho máme(používáme na opravdu delší trasy, nemotáme se s tím 5km po městě ráno tam, večer zpět), ale štve mě, že když se něco schválí, prodá lidem, mají to v pořádku, že se jim to zakazuje. Ať místo zákazů pobídnou lidi či přesvědčí jinak. Jako tehdy TDI spolehlivostí a úsporností. Já bych slyšel na pohodlí, ticho v kabině, sametový chod a jednoduchost techniky za rozumné peníze, třeba...

+1/0
16.6.2017 13:53
Foto

V33i39t 35C43h51a18l73u10p98a 5962617622246

Ano ten hon na atmosféry začal hlavně kvůli nesmyslu jménem vyšší CO2 a dále taky kvůli útoku na peněženky řidičů. Ony se totiž atmosférické motory mají dlouhou životnost, málo se kazí a když už tak to moc nestojí. Proto se vymyslely předražené součástky jako TURBODMYCHADLO nebo DPF......

+2/−1
16.6.2017 13:59

J73a88k40u20b 16S60e97k69e11r34a 6326390176855

Dnesni benzinove motory zacinaji byt stejne slozite jako dyzly. Pokud si koupim auto nove, tak to problem cca 100tis km neni, ale dalsi uzivatel si zadelava na financni problem. Oni nekteri davaji dvouhmotu uz i do Tbenzinu, ted tam zacnou cpat fitr pevnych castic, ma to Turbo ktere se ma po ji 30s chladit... No to je neco pro me :).

+1/0
16.6.2017 18:28

J48i69n16d28ř62i42c87h 28L97u60k11e90š 3899594473550

To ano, však kdybych potřeboval něco na ježdění do práce, nebo pro manželku, asi bych šel do něčeho, jako je Rio s 1.4 nebo Yaris s 1.5... Jenže u japonců a korejců se mně moc nelíbí design. Uvnitř ty jejich stříbrný plasty a digitálky, celkově takový zvláštní styl. Vzhledově je hezká akorát Mazda, to jo...

Ale jak psal někdo níž, když potřebujete pro větší rodinu něco, stejně skončíte u Galaxy, Sharana, T4, Tournea, samozřejmě v naftě...

0/0
16.6.2017 13:44
Foto

V18i75t 73C65h17a96l89u25p77a 5532307142326

Zvláštní má rodinné MPV s atmosférickým benzínem 1,8 16 V.....

Na nové auto nemám, a v ojeté naftě hrozí brzké drahé opravy.....

0/0
16.6.2017 13:50

R14i13c14h43a32r34d 40M91i78k98u30l36e54n90k79a 1189257697474

Co je to concernové automobilky?

0/0
16.6.2017 16:17

M31i54r26e55k 64G50a78j50e79r 5901506189220

Pokud vim, tak Japonci či Korejci delaji jak atmosféricke motory, tak turbo motory, Jen Mazda zatim do turba nesla, u ni mate pravdu.

0/0
17.6.2017 4:00

B82e94n92e56d96i56k66t 35B17r62e38j76c53h38a 9619162204167

Blábolení na odpoutání pozornosti od opravdových problémů (tzv.imigranti, terorismus, kvóty....)

+8/0
15.6.2017 19:00

V61i82l82é82m 76P87ř56í48h92o52d82a 2604119383907

Já bych řekl, že i v dlouhodobém výhledu nejen u nás, ale i ve zbytku Evropy zemře mnohem více lidí na cokoliv jiného než na terorismus. Tyto "opravdové problémy" existují po dobu volební výtěžnosti.

0/−2
16.6.2017 16:15

J17i53ř58í 96S32m20e67t12a21n24a 7905869782208

S naftou už leda na pole.;-D;-D;-D

+1/−5
15.6.2017 18:23

J21o27s43e68f 83Š87o34l39t10e28s 8154108580633

Je to nesmysl. Naprosto stačí pečlivě měřit emise. Pokud není majitel hovado a o auto se stará, ať mu projde i 15 let starý diesel. Nějaké zákazy nikdy ničeho nedosáhly. Pokud opravdu chcete omezit počet aut, tak snižte spotřební daň na benzín a zvyšte tu na naftu.

0/0
15.6.2017 17:54

J24a51n 55T61a10r85a45b84a 4126196869959

Fašismus a duté hlavy byli vždy jedno tělo a jedna duše

+1/0
15.6.2017 17:34

M79i70c67h85a10l 77H37o80r35s48k90y 2262496656770

:-/plakal bych, kdyby se starali vo co mají tak není na planetě takovej bordel /nemluvim o frau Merkel/

zakážeme kuřáky i když z nich prosperujem, zakážem kožešinový farmy i když slepičí prasečí a další nevaděj a necháme trh polákům a číňákům, thajsko nedostatečně bojuje s pytláky ryb tak eu zakáže dovoz, ale škoda psát, eu si se.re do vlastního hnízda ;-OEU;-€

+6/0
15.6.2017 17:13

P53e40t91r 32B60á14č87a 8695676395855

Ja jsem zvedavej kde tenhle svet bude, jestli se neproberou s tema slavnyma zakazama za 10-20 let.

To uz bude jak v tech scifi filmech, vsechno zakazany vsichni jak cviceny opice a cip v hlave.

Ze ty dnesni diesel tomu ovzdusi fakt skodi, vam nestaci zony? ekoteroristi

+4/0
15.6.2017 16:30

P92e73t36r 24B34á81č87a 8935536675415

A takove zasobovani budou chytraci z vedeni Mnichova asi zajistovat sami na kole.

+2/0
15.6.2017 16:31

V41l14a31d30i82s87l12a64v 44B60u29r66y40š70e27k 1649442887914

spíš jim udělí výjimku, každý zákaz počítá vždycky s nějakou tou výjimkou, já mám třeba zákaz cestovat autem bez pásu, ale policista tento zákaz nemá a nebo jako řidič auta mám zákaz omezit chodce na přechodu a umožnit mu nerušený přechod a pro řidiče tramvaje tento zákaz neplatí a tak dále

0/0
15.6.2017 16:46

V11l10a56d23i84s62l53a21v 24B19u38r54y21š19e22k 1979862107394

jak bude růst společenská poptávka po zákazech, tak budou jistě přibývat, časem také vzniknou lepší možnosti kontroly dodržování zákonů a určitě se budou zvyšovat represe vůči těm, kteří je nebudou dodržovat,

0/0
15.6.2017 16:40

P30e10t66r 13B93á35č72a 8165946525175

A ona spolecenska poptavka po zakazech roste? Rekl bych, ze prave naopak.

0/0
15.6.2017 16:46

V26l52a15d61i66s41l84a89v 46B67u38r75y87š55e16k 1169182577284

roste, to se jen zdá odpůrcům zákazů, že poptávka stagnuje, před volbami lidé mohou vybírat z nepřeberné nabídky zákazů, od dopravy, zbraní, kouření a mnoha dalších témat

0/0
15.6.2017 16:53

J72i39ř64í 14K67o90c43u96r61e87k 6215554575678

A když bude společenská poptávka po vyhlazení <dosaď dle libosti>, tak bude naprosto vpořádku posílat je do plynu a všecko bude vpořádku. Eatatista bude vrnět blahem.

0/0
16.6.2017 13:30

R17o92b84i48n 58Ž52i79ž23k95a 2628714906336

Já bych řekl že roste. Lidstvo má potřebu proti něčemu bojovat a při nedostatku skutečných problémů se chytá každého, kterým jim někdo předhodí - čím abstraktnější, tím lepší.

A zákaz nebo regulace je laciný politický kapitál a jedna z mála věcí, kterou je schopný průměrný politik ve funkčním období vyplodit.

+1/0
15.6.2017 17:44

J78o56s86e28f 64L58e76b79d76u60š48k47a 4692323443325

Největší svinstvo způsobují ekopříměsi v naftě. A ony směrnice na emise vydané šílenými ekoteroristy jsou jenom lhaním do vlastní kapsy. Při laboratorních podmínkách se jich dosáhne, ale v reálném provozu nikoliv. Zákaz jízdy dieselových aut je krásná věc, ale vzpomínám na smrad v ruských městech, kde jezdila všechna auta na benzín. Prostě když auto jede, spotřebovává energii. Namísto zákazů je daleko vhodnější zajistit plynulý průjezd s co nejmenším zastavováním, bržděním a rozjížděným. Ovšem většina návrhů na tkzv. zklidnění dopravy jde přesně opačným směrem. Od různých schodů přes zužování ulic, kličkování mezi ostrůvky, omezování rychlosti, takže motor není v optimálních otáčkách a rozsekávání plynulosti dopravy červenou vlnou. Navíc chybí radiály vyvádějící auta z měst, chybí okruhy, obchvaty. Zářným příkladem je Praha, přes kterou musíte, protože není okruh a zelení ho nechtějí.

+16/0
15.6.2017 15:50

A12l35e21š 80J17a80n62á31č66e58k 3143474586423

Kdy se budou v EU majitelé dieselů střílet na místě? Naftu jsem do auta nikdy nechtěl. Jenže nás časem bylo doma pět a pes. Takže musela přijít dodávka. S benálem jsou parádní US káry co mají super zvuk, výkon přes 250kW jenže dost žerou, a stojí hodně. Moderní dodávky jsou šunt, takže jsem po dlouhém vybírání koupil VW T4 Caravelle a jsem spokojen, lepší dodávku od té doby nikdo neudělal. Ale za pár let až ta móda dorazí k nám s ní nebudu moct nikam jet, protože všude to zakážou :-(

+9/0
15.6.2017 15:46

V11l41a75d66i64s49l74a68v 56B95u80r87y39š41e46k 1119872297454

tak zatím se to chystají zakázat do měst, za pár let už s ní nebudete moct nikam jet, tak si koupíte takovou, se kterou jet budete moct a nebo pojetere tramvají a ještě ušetříte lidem zdraví

0/0
15.6.2017 16:49

M89a93r37e59k 20J26a96n93e65č61k15a 1547386303441

Tak dokoupíte na dodávku ještě nosič na 4 kola :-P

0/0
17.6.2017 0:50

J59a16k70u13b 67M93e57l42í77š25e98k 6296515302846

Model Caravelle můžete pořídit s benzínovým motorem.

0/0
23.6.2017 9:09

A64d69a84m 12K68o47p73e81č64n50ý 2663545197

Nechat povolený prodej něčeho a přitom jej někde zakazovat? Brno jde v tomhle ještě dál, chce do roku 2030 plošně snížit vlastnictví aut občanů města o 20 %

+2/0
15.6.2017 15:34

V17l50a51d52i67s93l81a39v 40B84u60r50y41š61e58k 1449212957554

to je jako se vším, třeba cigarety, tam se taky nezakázal prodej, ale jejich kouření je zakázáno v hospodách, navíc zakázat prodej aut, které se vyráběly před 15 lety by už dnes nebylo možné, tak se zakáže jejich vjezd do určitých oblastí

+1/0
15.6.2017 15:42

J73i79ř95í 44K68o35c60u95r84e34k 6155614105498

Jen si adorujte zákazy, on přijde i na vás.

0/0
16.6.2017 13:31

M48i35c37h72a56l 61K56a48l54e34n84s33k60ý 7379852245461

Nechutná palebná neomarxistická příprava pro protlačování aut na baterie. Kdo se zajímá více, zjistí, že lidé stejného ražení před 20-25 lety stáli za boomem dieselů i v menších osobácích.

+8/0
15.6.2017 15:18

V53l54a20d80i38s20l15a81v 26B16u97r95y15š34e33k 1609112927364

a před 50 lety stáli za boomem elektrických lokomotiv, které protlačovali, nebýt těchto neomarxistů, tak nám mohly vlaky jezdit na uhlí dodnes

0/−2
15.6.2017 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.