Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut

Bavorská metropole Mnichov zvažuje, že zakáže dieselovým autům jezdit po městě. Dotknout by se to mohlo 133 až 170 tisíc dieselových aut registrovaných ve městě, které je mimo jiné sídlem automobilky BMW. Důvodem úvah mnichovské radnice je množství emisí, které dieselové vozy vypouštějí do ovzduší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L76a72d76i51s18l90a23v 78K63a50l24o61u23s 7835936291600

Vše vyřeší elektroauta. Časem. Akorát to bude mít vliv na pokles zaměstnanosti pracovníků STK. Přijedete na STK. Technik vykřikne , máte obroušené uhlíky na komutátoru. A Vy mu jen sdělíte, že máte bezkomutátorový motor. ;-D Technik sklapne a uzavře široce rozevřenou kapsu na úplatky.

0/0
20.6.2017 8:26

T91o90m33á95š 79V74a30l70d24e75r 7953590159

Vše vyřeší lepší přístup politiků a automobilek. Vylepší motory na plyn, začnou je konečně prodávat ve velkém, A zároveň spustí výrobu alternativních pohonů, na které budou smyslné dotace (tzn takové které pokryjí rozdíl výroby k poměru jejich užitečnosti k životnímu prostředí). Motor na vodík je určitě ekologičtější než elektromobil atd, atd.

0/0
25.7.2017 13:02

J55i96ř34í 24D54e91š96t 5195184528240

Změnit sídlo firmy a Mnichov si to rozmyslí.

+4/0
18.6.2017 11:44

P43e48t68r 74Č78e38r27m84á54k 9278335529810

Takže neuvažuje o zákazu dieslových aut, ale pouze o dalším zpřísnění emisních zón které zde dávno platí. Takže žádná ekologie, ale opět jen ekonomický nástroj na obnovu vozového parku R^

0/0
17.6.2017 10:06

G96e96o56r80g 92K24o27m28b57e15r67e63c 9874691486371

vykriky do tmy, tohle jim nemuze projit.

+3/0
16.6.2017 15:26

I63v81a81n 79P80š45e36n61č94í44k 6477780749606

ale prosím, ale neumím si představit jak průměrný němec projíždí mnichov na kole...Lidičky, jde zejména o ždímání...nikomu nejde o snížení spotřeby, to už dokázal Opel v 60.letech, ale nikdo nechtěl, aby se snižovala spotřeba a klesaly zisky za černé zlato, které tryská skoro zadarmo...Ropa a energie ovládájí svět, není možné dopustit aby se snížila jejich spotřeba...boháči by pak nevydělali...a voda přijde na řadu, až si ji někdo zase přivlastní...

0/0
16.6.2017 13:56

J27a32n 53T52a27r57a44b26a 4256926359959

S tou vodou jsme už svět předběhli, Veolia už ji vlastní. A chová se podle toho.

+1/−1
16.6.2017 20:04

J84i42ř10í 20K89o68c77u56r90e44k 6505724105608

A co třeba vzít norinberské zákony a místo židů tam dát řidiče aut se spalovacím motorem? Když jde o ekologii, potažmo lebensraum, tak ...

0/0
16.6.2017 13:27
Foto

V69i94t 84C57h76a48l52u96p86a 5452207452516

Diesla bych si už znovu nekoupil, hlavně kvůli těm totálně předraženým náhradním dílům:

1) Filtr tuhých částic? Proč stojí desetitisíce Kč, když je to jen "filtr"? Pusťe to ve velkém dodávat z Číny a bude to za zlomek ceny.....

2) Vysokotlaké čerpadlo - zase několik desítek tisíc Kč, přitom čerpadlo v nádrži stojí pár tisíc.

3) Vstřiky - u benzínu pár set za kus, u turbodieslu i 10-15 tisíc za kus.....nechápu....

4) Spojka - dvouhmota - kus železa s pružinkama tež za nekřesťanské prachy....

Pusťit to ve velkém dodávat z Číny a bude to za zlomek ceny.....

+3/−1
16.6.2017 12:41
Foto

P91a47v66e88l 54K84a59l93u60s 6834546786102

Koukám, že jste odborník. Na konstrukci vozidel.

+4/−2
16.6.2017 12:58
Foto

V28i68t 82C81h80a51l65u86p49a 5402667252856

Ty ceny jsou uměle nadhodnoceny. Zvláštní, např. Číňani dokáží stejnou věc vyrobit za zlomek ceny....Tady distribucí autodílů a nejen jich živíme stovky zbytečných manažerských pozic...

Ale pozitivní trend jde vidět. Před cca 5-6 lety stálo třeba turbo do Oktávky TDI cca 15 tis...dnes se stejný typ dílu (pozn. z tzv. druhovýroby) dá sehnat i za polovinu......Že by druhovýroba z Asie? :-)R^ Jena tak dál....

+1/0
16.6.2017 13:07

J53a87n 55T64a10r54a26b85a 4636526769609

ad 1) On to není jen "filtr". Je to dosti složité zařízení, které musí při minimální ztrátě tlaku umožnit vysoký průtok plynů velmi rozmanité teploty a přitom z něj zachytit mikročástice a ještě k tomu odolat jejich periodickému spalování při velmi vysoké teplotě. Dnešní filtry u běžně provozovaných aut vydrží statisíce km a při selhání se v drtivé většině dají za rozumné peníze regenerovat. Selhávají v zásadě ve dvou typických situacích: a) mimořádně vysoká četnost krátkých jízd, kdy se filtr nestačí regenerovat a řidič ignoruje signalizaci a postup dle manuálu pro tuto situaci. b) vadná některá součást emisního systému, typicky senzor tlakové diference nebo senzor teploty výfukových plynů. Což opět signalizuje přístrojový štít.

ad 2 čerpadlo v nádrži dává pár barů, vysokotlaké čerpadlo více než 2000barů, to opravdu není totéž.

ad 3) viz ad 2)

ad 4) není to kus železa s pružinkama

+1/0
16.6.2017 20:12
Foto

P27a25v10e75l 43K10a13l97u47s 6334376136622

Myslím, že to je zbytečné vysvětlovat. Čína to prostě umí mnohem lépe :-).

0/0
16.6.2017 20:52

M38i92r85e14k 52G17a10j72e67r 5401716489950

A neni to tak, ze ty soucasti z Ciny nevydrzi ani polovinu doby?

0/0
17.6.2017 3:58

P83e98t62r 23Č63e26r15m31á62k 9358645209160

Tahle konstrukce má tu zásadní chybu že moderní beznín je na tom naprosto stejně ;-)

0/0
17.6.2017 10:02

J39i62n27d48ř29i60c51h 12L71u60k39e81š 3219454763860

Jasně, takže všichni prodáme nafťáky, nakoupíme tříválce, 1.0TSI a za pár let nám zakážou i tohle, protože to dělá saze a NOX podobně jako nafta... Když na tom tak přemýšlím, nebudu kupovat nic, dokud to půjde, budu jezdit v tom, co máme. Ať se všichni staví na hlavu. A nebo nebudeme jezdit nikam. Moji prarodiče se za celý život od hospodářství nehnuli a bylo to nejekologičtější.

+3/0
16.6.2017 8:10
Foto

V59i84t 38C37h47a26l13u45p34a 5682207972406

Nevím, třeba Japonci či Korejci zůstavají u atmosférických motorů, necpou do všeho turba. Ty motory, drží, jsou ekologické (žádné NOx, žádné karcinogenní saze)....vzkaz concernovým automobilkám....jde to i bez turba pánové......

+2/0
16.6.2017 13:09

J74a66k30u92b 46S76e46k55e29r20a 6216950936215

Presne tak. Staci si koupit normalni atmosferu. Nechapu proc si lidi mysli, ze jim nezbyva nic jineho nez nejake TSI...

+1/0
16.6.2017 13:40
Foto

V48i32t 41C52h80a37l43u13p50a 5362827682236

Správně. Přestat nebo aspon omezit s výrobou turbomotorů a víc dělat atmosféry....Tyto motory mají skutečně nejnižší emise NOx, nespálených uhlovodíků a tuhých částic. To jsou opravdové emise, ne nějaké CO2....

+1/0
16.6.2017 13:45

J58i81n23d60ř49i52c70h 95L92u19k88e74š 3679404413400

Jenže někdo ten hon na atmosféry začal, to nevzniklo jen tak. Dodnes se straší v podstatě neškodným CO2, a ten roste se spotřebou, tudíž je jasné, že úsporné motory byly v kurzu nejen kvůli ekonomickému provozu...

Jinak já nejsem zaslepeným zastáncem TDI, i když ho máme(používáme na opravdu delší trasy, nemotáme se s tím 5km po městě ráno tam, večer zpět), ale štve mě, že když se něco schválí, prodá lidem, mají to v pořádku, že se jim to zakazuje. Ať místo zákazů pobídnou lidi či přesvědčí jinak. Jako tehdy TDI spolehlivostí a úsporností. Já bych slyšel na pohodlí, ticho v kabině, sametový chod a jednoduchost techniky za rozumné peníze, třeba...

+1/0
16.6.2017 13:53
Foto

V73i27t 40C52h14a64l22u92p25a 5392697962716

Ano ten hon na atmosféry začal hlavně kvůli nesmyslu jménem vyšší CO2 a dále taky kvůli útoku na peněženky řidičů. Ony se totiž atmosférické motory mají dlouhou životnost, málo se kazí a když už tak to moc nestojí. Proto se vymyslely předražené součástky jako TURBODMYCHADLO nebo DPF......

+2/−1
16.6.2017 13:59

J26a93k19u76b 62S86e72k15e59r70a 6526330246555

Dnesni benzinove motory zacinaji byt stejne slozite jako dyzly. Pokud si koupim auto nove, tak to problem cca 100tis km neni, ale dalsi uzivatel si zadelava na financni problem. Oni nekteri davaji dvouhmotu uz i do Tbenzinu, ted tam zacnou cpat fitr pevnych castic, ma to Turbo ktere se ma po ji 30s chladit... No to je neco pro me :).

+1/0
16.6.2017 18:28

J23i51n77d22ř96i11c71h 75L19u52k25e18š 3939684303440

To ano, však kdybych potřeboval něco na ježdění do práce, nebo pro manželku, asi bych šel do něčeho, jako je Rio s 1.4 nebo Yaris s 1.5... Jenže u japonců a korejců se mně moc nelíbí design. Uvnitř ty jejich stříbrný plasty a digitálky, celkově takový zvláštní styl. Vzhledově je hezká akorát Mazda, to jo...

Ale jak psal někdo níž, když potřebujete pro větší rodinu něco, stejně skončíte u Galaxy, Sharana, T4, Tournea, samozřejmě v naftě...

0/0
16.6.2017 13:44
Foto

V20i82t 72C34h76a24l78u96p14a 5522687352246

Zvláštní má rodinné MPV s atmosférickým benzínem 1,8 16 V.....

Na nové auto nemám, a v ojeté naftě hrozí brzké drahé opravy.....

0/0
16.6.2017 13:50

R86i29c88h19a98r50d 47M26i71k94u98l49e84n66k61a 1549927137834

Co je to concernové automobilky?

0/0
16.6.2017 16:17

M24i60r69e59k 89G78a97j72e80r 5171536429460

Pokud vim, tak Japonci či Korejci delaji jak atmosféricke motory, tak turbo motory, Jen Mazda zatim do turba nesla, u ni mate pravdu.

0/0
17.6.2017 4:00

B61e62n64e95d28i84k68t 79B96r93e21j77c34h36a 9399222444597

Blábolení na odpoutání pozornosti od opravdových problémů (tzv.imigranti, terorismus, kvóty....)

+8/0
15.6.2017 19:00

V59i64l51é98m 94P27ř68í98h40o11d76a 2654189273617

Já bych řekl, že i v dlouhodobém výhledu nejen u nás, ale i ve zbytku Evropy zemře mnohem více lidí na cokoliv jiného než na terorismus. Tyto "opravdové problémy" existují po dobu volební výtěžnosti.

0/−2
16.6.2017 16:15

J62i87ř31í 11S65m36e18t43a13n27a 7655589812658

S naftou už leda na pole.;-D;-D;-D

+1/−5
15.6.2017 18:23

J51o67s60e45f 57Š93o77l94t61e67s 8474368290533

Je to nesmysl. Naprosto stačí pečlivě měřit emise. Pokud není majitel hovado a o auto se stará, ať mu projde i 15 let starý diesel. Nějaké zákazy nikdy ničeho nedosáhly. Pokud opravdu chcete omezit počet aut, tak snižte spotřební daň na benzín a zvyšte tu na naftu.

0/0
15.6.2017 17:54

J67a12n 40T85a92r25a70b48a 4186206789339

Fašismus a duté hlavy byli vždy jedno tělo a jedna duše

+1/0
15.6.2017 17:34

M51i30c47h80a38l 68H86o43r88s42k26y 2302596336830

:-/plakal bych, kdyby se starali vo co mají tak není na planetě takovej bordel /nemluvim o frau Merkel/

zakážeme kuřáky i když z nich prosperujem, zakážem kožešinový farmy i když slepičí prasečí a další nevaděj a necháme trh polákům a číňákům, thajsko nedostatečně bojuje s pytláky ryb tak eu zakáže dovoz, ale škoda psát, eu si se.re do vlastního hnízda ;-OEU;-€

+6/0
15.6.2017 17:13

P62e62t38r 17B63á75č11a 8865796645665

Ja jsem zvedavej kde tenhle svet bude, jestli se neproberou s tema slavnyma zakazama za 10-20 let.

To uz bude jak v tech scifi filmech, vsechno zakazany vsichni jak cviceny opice a cip v hlave.

Ze ty dnesni diesel tomu ovzdusi fakt skodi, vam nestaci zony? ekoteroristi

+4/0
15.6.2017 16:30

P93e12t59r 49B66á34č52a 8565566795395

A takove zasobovani budou chytraci z vedeni Mnichova asi zajistovat sami na kole.

+2/0
15.6.2017 16:31

V78l49a85d64i35s84l19a35v 68B40u13r23y54š56e49k 1259862547464

spíš jim udělí výjimku, každý zákaz počítá vždycky s nějakou tou výjimkou, já mám třeba zákaz cestovat autem bez pásu, ale policista tento zákaz nemá a nebo jako řidič auta mám zákaz omezit chodce na přechodu a umožnit mu nerušený přechod a pro řidiče tramvaje tento zákaz neplatí a tak dále

0/0
15.6.2017 16:46

V93l57a13d30i48s85l81a76v 63B34u80r37y20š54e33k 1839882317974

jak bude růst společenská poptávka po zákazech, tak budou jistě přibývat, časem také vzniknou lepší možnosti kontroly dodržování zákonů a určitě se budou zvyšovat represe vůči těm, kteří je nebudou dodržovat,

0/0
15.6.2017 16:40

P50e25t77r 54B94á35č89a 8885156915265

A ona spolecenska poptavka po zakazech roste? Rekl bych, ze prave naopak.

0/0
15.6.2017 16:46

V64l11a20d85i80s75l29a46v 78B52u18r55y10š87e13k 1929672307724

roste, to se jen zdá odpůrcům zákazů, že poptávka stagnuje, před volbami lidé mohou vybírat z nepřeberné nabídky zákazů, od dopravy, zbraní, kouření a mnoha dalších témat

0/0
15.6.2017 16:53

J59i93ř88í 14K30o26c13u17r93e58k 6965764835468

A když bude společenská poptávka po vyhlazení <dosaď dle libosti>, tak bude naprosto vpořádku posílat je do plynu a všecko bude vpořádku. Eatatista bude vrnět blahem.

0/0
16.6.2017 13:30

R26o26b35i98n 68Ž52i17ž69k83a 2298964166316

Já bych řekl že roste. Lidstvo má potřebu proti něčemu bojovat a při nedostatku skutečných problémů se chytá každého, kterým jim někdo předhodí - čím abstraktnější, tím lepší.

A zákaz nebo regulace je laciný politický kapitál a jedna z mála věcí, kterou je schopný průměrný politik ve funkčním období vyplodit.

+1/0
15.6.2017 17:44

J53o17s32e96f 30L83e29b66d23u74š96k89a 4692763683345

Největší svinstvo způsobují ekopříměsi v naftě. A ony směrnice na emise vydané šílenými ekoteroristy jsou jenom lhaním do vlastní kapsy. Při laboratorních podmínkách se jich dosáhne, ale v reálném provozu nikoliv. Zákaz jízdy dieselových aut je krásná věc, ale vzpomínám na smrad v ruských městech, kde jezdila všechna auta na benzín. Prostě když auto jede, spotřebovává energii. Namísto zákazů je daleko vhodnější zajistit plynulý průjezd s co nejmenším zastavováním, bržděním a rozjížděným. Ovšem většina návrhů na tkzv. zklidnění dopravy jde přesně opačným směrem. Od různých schodů přes zužování ulic, kličkování mezi ostrůvky, omezování rychlosti, takže motor není v optimálních otáčkách a rozsekávání plynulosti dopravy červenou vlnou. Navíc chybí radiály vyvádějící auta z měst, chybí okruhy, obchvaty. Zářným příkladem je Praha, přes kterou musíte, protože není okruh a zelení ho nechtějí.

+16/0
15.6.2017 15:50

A87l81e75š 34J19a83n71á76č92e97k 3773654896203

Kdy se budou v EU majitelé dieselů střílet na místě? Naftu jsem do auta nikdy nechtěl. Jenže nás časem bylo doma pět a pes. Takže musela přijít dodávka. S benálem jsou parádní US káry co mají super zvuk, výkon přes 250kW jenže dost žerou, a stojí hodně. Moderní dodávky jsou šunt, takže jsem po dlouhém vybírání koupil VW T4 Caravelle a jsem spokojen, lepší dodávku od té doby nikdo neudělal. Ale za pár let až ta móda dorazí k nám s ní nebudu moct nikam jet, protože všude to zakážou :-(

+9/0
15.6.2017 15:46

V69l16a23d93i59s98l71a60v 75B91u64r79y12š50e38k 1199982747484

tak zatím se to chystají zakázat do měst, za pár let už s ní nebudete moct nikam jet, tak si koupíte takovou, se kterou jet budete moct a nebo pojetere tramvají a ještě ušetříte lidem zdraví

0/0
15.6.2017 16:49

M44a95r47e31k 81J22a68n44e54č13k31a 1167636753131

Tak dokoupíte na dodávku ještě nosič na 4 kola :-P

0/0
17.6.2017 0:50

J15a89k75u74b 27M68e62l36í15š82e69k 6386815312486

Model Caravelle můžete pořídit s benzínovým motorem.

0/0
23.6.2017 9:09

A83d98a12m 26K54o23p32e84č41n81ý 2893645267

Nechat povolený prodej něčeho a přitom jej někde zakazovat? Brno jde v tomhle ještě dál, chce do roku 2030 plošně snížit vlastnictví aut občanů města o 20 %

+2/0
15.6.2017 15:34

V57l53a84d11i13s97l44a48v 43B33u57r78y81š69e41k 1479222827864

to je jako se vším, třeba cigarety, tam se taky nezakázal prodej, ale jejich kouření je zakázáno v hospodách, navíc zakázat prodej aut, které se vyráběly před 15 lety by už dnes nebylo možné, tak se zakáže jejich vjezd do určitých oblastí

+1/0
15.6.2017 15:42

J23i16ř29í 32K13o46c31u89r82e14k 6435924375148

Jen si adorujte zákazy, on přijde i na vás.

0/0
16.6.2017 13:31

M45i77c61h96a67l 35K82a85l98e50n75s54k47ý 7719522895461

Nechutná palebná neomarxistická příprava pro protlačování aut na baterie. Kdo se zajímá více, zjistí, že lidé stejného ražení před 20-25 lety stáli za boomem dieselů i v menších osobácích.

+8/0
15.6.2017 15:18

V29l98a12d51i20s38l31a80v 63B81u18r61y43š98e40k 1299742467914

a před 50 lety stáli za boomem elektrických lokomotiv, které protlačovali, nebýt těchto neomarxistů, tak nám mohly vlaky jezdit na uhlí dodnes

0/−2
15.6.2017 15:28







Najdete na iDNES.cz