Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká eurokomisařka dotlačila VW, aby dal delší záruku na cinklá TDI

Německý automobilový koncern Volkswagen v rámci rozhovorů s eurokomisařkou pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost pohlaví Věrou Jourovou přistoupil na to, že nabídne dodatečnou dvouletou záruku evropským majitelům naftových automobilů, kterých se týká jeho emisní skandál. Nehodlá jim však poskytnout žádnou finanční kompenzaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o43m53á60š 98V83a89l11d70e68r 7893260159

V Evropě nemá nikdo koule, aby zrušil registraci všem podvodně homologovaným vozům. Pak by bylo tóčo. Rád bych to zažil. Když nemohu mít tuningový doplněk bez papírů. Tak proč může jezdit motor, který byl chybně homologován? A ještě díky podvodu?

0/−1
20.6.2017 10:34

P11e74t11r 27Č96e36r94m61á15k 9628415319610

Nejde o koule ale o absenci důvodu. Homologační autority opakovaně jasně potvrdili že taková funkce sw není v žádném rozporu s homologační metodikou a udělené homologace jsou tedy správné a platné.

+1/0
20.6.2017 16:46

T86o36m43á48š 54V39a54l54d20e79r 7593120939

A o to jde. Nemají koule jít proti VW. Proto oficiálně tvrdí, že je vše v pořádku.

0/−1
21.6.2017 6:11

P59e71t37r 54Č36e81r35m47á74k 9958845729570

Nikoliv, nemají důvod jít proti VW, nic neporušil.

0/0
21.6.2017 18:35

T16o44m51á35š 79V22a39l47d96e62r 7673310239

No nic, každý máme jiný názor. Ale to je v pořádku. Když si připravím tahák na písemku a přijdou mi na to. Většinou písemka neplatí za úspěšnou, jelikož je za pět. V tomto vidím analogii. :-)

0/0
21.6.2017 19:06

P60e71t60r 90Č94e51r25m12á75k 9338335609350

To není věc názorů ale faktů ;-) Jestliže píšu písemku a předem znám téma na které se mě někdo bude ptát, tak to že se na něj připravím a logicky pak písemku napíšu na výbornou není žádný podvod ani kdybych jinak nevěděl nic jiného. R^

0/0
21.6.2017 20:02

T58o94m23á21š 40V57a75l95d33e20r 7123840989

Jak píši jinde, každý to vidíme jinak. Pro mne jsou to podvodníci. Sám se certifikací zúčastňuji a nemohu si dovolit berličky, který obcházejí skutečný stav. Nemám totiž podobnou moc jako VW a hned jak by toto u mne uviděli, měl bych utrum do konce života. Co je platné, že na test je výrobek připraven, když ve skutečnosti má mnohem horší vlastnosti, než norma připouští.

0/0
21.6.2017 20:17

P47e71t56r 62Č18e69r32m23á31k 9638865829100

Budu se klidně opakovat, ale není podstatné co si kdo co myslí, ale jaká jsou fakta. A ty mluví jasně, žádné porušeni ani obcházení se zde nekonalo, metodika měření nedc je jasně daná a úpravy které automobilky používají jsou zcela v souladu s ní, takže žádné berličky. Je to stejný nesmysl jako krizitovat někoho za to že počítal u zkoušky na kalkulačce (která byla povolená), když v životě se může stát že se dostane do situace kdy jí u sebe mít nebude a měl by to tedy spočítat bez ní....

VW a všichni další výrobci zkrátka jen využívají možnosti dané legislativou, je jistě legitimní ptát se proč je ta legislativa takto nastavena, ale není možné kritizovat výrobce že se jí řidí.

0/0
21.6.2017 21:42

T42o57m54á40š 20V27a73l54d62e44r 7333840329

A proto mění SW v řídící jednotce po dobu měření. Proč jsou asi vyšetřováni? A nejen VW. Jsou asi stupidní blbci, když náročně vyvíjejí SW, aby splnil pouze a jedině homologační protokol. V průmyslu, kde se šetří každý cent a oni utrácejí za SW aby splnili krátký test, a následně motor byl řízen v jiném režimu a jiným podprogramem v řídící jednotce. Přestaňte, už se opravdu hodně směji. Ale vážně. Znám Váš názor. A je mi jedno jestli máte pravdu nebo ne, jelikož jste mne nepřesvědčil žádným faktem. Vy podvod nevidíte a přesně vás chápu. Máte např TDi a cítil by jste se jak blbec. Nebo jste zvyklý na prostředí, kde se fušuje, podvádí, kde spravedlivost nezná místo, úplatky berete jako samozřejmost. Jste na svinstvo zvyklý. Chápu Vás. Opravdu.

0/0
21.6.2017 22:27

P19e55t26r 37Č61e57r16m94á13k 9538555229250

Nemění SW po dobu měření, je tam identický SW jako u seriových ks. Vyšetřovaní v EU nejsou, pouze někteří jedinci mají potřebu z toho něco vytřískat a těmito případy se pak justice zabývá (skore 100% pro VW).

Náročný SW je dnes základ všeho v autě, chápu že jako laik to nevidíte, ale jakákoliv jednotka emisnich veličin je ušetřena je vyvažováno zlatem, tudíž proto se tomu věnuje tolik úsilí. Stejná verze SW je tedy v autě pořád, a kdykoliv by daný konkrétní vůz podrobil homologační zkoušce, byl by ve shodě.

Snaha stáčet to do osobní roviny je sice ve vašem případě pochopitelná - krom vlastního pocitu nemáte nic, všechna fakta jsou jasně daná a zcela proti vám - ale neúčinná, jestli vy to pochopíte a nebo jestli budete schopen ukázat že máte ty koule a přiznáte svou chybu je vcelku úplně jedno - na faktech to nezmění nic ;-)R^

Zkrátka si zjistěte více informací a méně hltejte novinové články, ušetříte si tím velká zklamání způsobená neznalostí dané problematiky ;-)

0/0
21.6.2017 23:54

T63o37m22á37š 41V36a37l39d24e28r 7513920109

Pořád jste mi nedokázal vyvrátit základní tezi. Píšete o změnách SW. Ale nepochopil jste, že změna nenastává přeprogramováním, ale přepínání podprogramů, nebo chcete-li algoritmů. Důležité je, že se využívají dva rozdílné režimy. Režim zkoušení a režim provozu. První vyhovuje normám, druhý ne. Je jasné, že kdyby neexistoval režim zkoušky, vůz neprojde homologací. Tudíž vývojoví pracovníci musí vložit do SW podprogram, který umožní homologaci a zkoušky provést v rámci požadovaných norem. Ovšem po provedení zkoušky se řídící jednotka vozu opět nastaví pomocí algoritmů zpět do režimu provozu, který porušuje předepsané normy. Takže jste mi vlastně nevysvětlil původní námitku. Proč musí vytvořit dva režimy s velmi rozdílnými vlastnostmi motoru, když jeden splňuje a druhý nesplňuje zákonné normy pro emise? Jen blbec si komplikuje život bezdůvodně. Tady si komplikují život a byznys, aby prošli homologací. Já mám ve voze program, který má pouze jeden režim. A to provoz. A splňuje normy bez problémů. Vlastně všechny vozy měli sice složitý SW, ale rozhodně neměli podvodnou berličku, aby prošli jakoukoliv zkouškou. Sice jsem laik, jelikož tyto jednotky neprogramuji. Ale jelikož se pohybuji v oboru dopravy, hlavně v palubní elektronice celý život a něco jsem už navrhl, tak mi pořád nestačí vaše argumenty, že se nejedná o podvodné obcházení homologace.Obcházení by nebylo, kdyby program pracoval stejně i po ukončení zkoušky. (tedy využíval stejné data ze vstupů a stejné bitové mapy pro chod motoru při různém zatížení) A to nedělá, musí mít podprogram, který umožní provést zkoušku v rozsahu splňující platné normy. Jen pořád nemohu pochopit, že berete část SW umožňující pouze zkoušky jako normál a samozřejmost. A pak další část SW, která pracuje v rozsahu, který nesplňuje zákonnou normu. To je také v pořádku. Dle vás. Trochu jsem se rozepsal, protože se míjíme. Z hlediska technika váš tvrdošíjný názor nechápu, z hlediska politika ano.

0/0
22.6.2017 0:51

P84e20t54r 83Č37e32r77m85á59k 9768965939120

Mýlíte se hned v úvodu, nevyužívají se žádné dva režimy (to je skutečně výslovně zakázáno i v legislativě, a homologační autority potvrdili že toto není tento případ). ŘJ a SW má auto právě proto aby přizpůsobovalo proměnné dle aktuální situace ve které se motor nachází, jinak by tam stačil karburátor jako dřív. Motor se tedy chová jinak když pojede v zimě prázdný z kopce a nebo když bude stát zatížený v koloně na sluníčku ve městě, když dostane horší palivo atd atd. Jedna z těchto tisíce naprogramovaných variant odpovídá cyklu homologačního cyklu který vyžaduje norma. Pokud by tedy někdo zcela hypoteticky byl schopen jet v reálném provozu identicky jako při homologační zkoušce, výsledky budou také identické.

Homologace pak vyžaduje plnění normy pouze v této předepsané sekvenci, v žádné jiné! Tudíž to že auto jede pak v jíném jízdním režimu s jinou skladbou emisí není žádný podvod. Je to tedy zcela v rovině - jedu podle normovanéno cyklu=plním normu, nejedu podle normovaného cyklu=nemusím plnit normu.

Homologace jsou tedy naprosto v pořádku, je plněno přesně to co má být a měřeno tak jak je zadáno. Všechny evropské homologační autority opakovaně potvrdili že tento postup je zcela v souladu s platnou legislativou a udělené homologace jsou tedy platné.

Vozy VW plní tedy to samé co vaše auto, které také bylo zcela bezpečně homologováno s využitím mnoha fines které metodika umožňuje, jestli to byla menší nádrž, rozhozená geometrie, odpojené agregáty nebo něco dalšího těžko říct.

0/0
22.6.2017 13:47

T39o76m14á39š 13V98a27l94d62e45r 7423350129

A proto SW od VW diagnostikuje otevřenou kapotu, kterou jistě má za jízdy otevřenou ;-D . Přesně SW vyhodnotí homologační a zkušební test a nastaví dané parametry. To je k smíchu. Nevěřím Vám. Nezlobte se. Jaké autority zainteresované v homologaci toto schvalují? Já jsem homologace dělal, ale toto by mi nikdo nedovolil použít. SW mapa ŘJ je jedno jestli je na zkušebně, nebo na silnici, pořád má stejnou funkci a pořád ovládá motor stejně na základě dat z motorových snímačů, což snímač (lepe řečeno spínač kapoty) není. Moje vozy neměly žádné finesy. Využívají pouze jednu bitovou mapu bez přepínání režimů. Takže nejsou stejné jako vozy od VW ;-) Jsou to podvodníci. Apropo, homologace schvaluje výrobek pro celé jeho používání a ne jen pro zkoušky. Takže nesmí přesahovat povolené emise nikdy. Proto se homologuje v různých režimech otáček zátěže apod. Jinak by mohl běžet pořád ustálenou činností např na 2000ot/min. Moje poslední auto od VW byl Golf a jsem rád, že tak poruchový vůz už nemám. Motor O.K., ale ostatní se kazilo i pohledem. A dvakrát byl pokus o krádež. Fakt se bavím. R^

0/0
22.6.2017 21:09

P96e56t91r 94Č37e74r44m60á71k 9948505299250

Jak jsem již psal - jestli vy věříte nebo je je vcelku jedno, ale to že to takto je a (potvrdili to ti co ty homologace udělují) je neměnný fakt ;-)

Nicméně k věci - ano řj sleduje tisíce vstupních proměnných, mezi nimi i úhel natočení volantu (standartní věc kvůli esp) a nebo třeba to otevření dveří či kapot. Jsou to pouze doplňkové paramtery - pokud si představujete že to je tak že nedovřete kapotu a motor se přepne do jiného režimu tak to opravdu ne ;-) To že pak sw vyhodnocuje tyto vstupní hodnoty a podle nich nastavuje jízdní režim je zcela v pořádku - proto tam ta řj je :-)

Homologace provádí homologační autority - pro VW to je německá KBA, Škodovka to dělá pro změnu v Británii, a další automobilky různě po evropě. Všechny potvrdili že tato koncernová funkce je v pořádku a v souladu s normou, protože se jedná o seriový sw jehož identická verze je v každém dotčeném voze. Pak se opět mýlíte - homologace se uděluje pouze na základě prokázání plnění normy v předepsaném cyklu nedc (který mimochodem nesouvisí vůbec s otáčkami ale s rychlostmi a časy), v žádných jiných podmínkách nikoliv! Představa že bude mít auto emise stejné ve všech jízdních režimech je totíž naprosto nereálná. Zde je potřeba poznamenat že to je přesně ten problém za který je EU dlouhodobě kritizována - tedy že normované výsledky dle metodik a laboratní měření neodpovídají realitě, ale to není problém výrobců.

Poslední omyl - i váš vůz zcela bezpečně finesu při homologaci měl, v současné době neexistuje v EU výrobce který by dodal k homologaci čistý seriový vůz, upravený je naprosto každý, jen různými způsoby ;-)

0/0
22.6.2017 22:12

T33o44m38á14š 60V24a43l39d96e60r 7343840249

Mohu Vás ubezpečit, že Mondeo v benzínu nemá žádné finesy pro homologaci. A nová Toyota má Euro 6 také bez finesů, jelikož je tak seškrcena až hrůza. A jen proto, aby bez problémů uspěla u zkoušek Euro 6. To jen diesely a možná turba všeobecně potřebují berličky, aby prošly zkouškami na Euro 6.Proto i když mají podobnou charakteristiku výkonovou, mám radši Mondeo. :-)

0/0
23.6.2017 23:21

P52e74t15r 31Č74e22r57m34á35k 9308935649490

Můžu Vás ubezpečit že specielně mondeo jich bezpečně má dokonce několik. Nejde totiž jen o úpravy související s motorem, takže diesel/benzí na to nemá až tak vliv.

0/0
24.6.2017 14:35

T32o58m50á66š 81V63a19l87d74e81r 7653580849

Neznáte EURO 3 na Mondeu jak vidím. Benzín nemá vůbec problém splnit normu, aniž by se musel přepínat jakýkoliv podprogram. Vše je nastaveno tak jak vůz jezdí na silnici. Lehce se toto zjistí objemem vzduchu který jde do motoru a spotřeby paliva (a změřením množství CO2 ve výfuku), kdy není skoro žádného rozdílu mezi údaji při testu a údaji při běžném provozu. Kdežto veliký rozdíl těchto údajů u nových norem EURO5 a EURO6 u dieselů jasně ukazuje jak se manipuluje s daty v řídící jednotce. A jak celý test vůbec nevyhovuje realným požadavkům ke splnění platných norem. viz pozn. k danému problému. :"

Po VW dieselgate byla narušena důvěra veřejnosti ve výsledky testů u výrobců, ač ve většině případů(snad právě jen s výjimkou VW) šlo jen o optimalizaci využití nejasných zkušebních podmínek. Nasituaci reaguje t.č. PSA Peugeot Citroen ve Francii uzavřením dobrovolné dohody s občanskýmsdružením Transport & Enviroment, které bude pod dohledem certifikační společnosti Bureau Veritasdohlížet na provádění emisních testů u PSA. Zároveň je PSA velmi agilní v návrhu metodiky pro RDE. " konec citátu. Je jasné, že pouze VW šla cestou obejití homologace podvodným SW. U ostaních se zatím vyšetřuje a našlápnuto na podvod má i koncern Fiat.

Další zpráva: Od roku 2010 až 2011 značný počet studií potvrdil velké nesrovnalosti mezi emisemi NOxnaměřenými v laboratoři a emisemi NOx naměřenými v podmínkách skutečného provozu vautomobilech s dieselovým motorem Euro 3, Euro 4, Euro 5 a Euro 6 [JRC, ICCT, TNO,ADAC]. Od té doby se výsledky těchto studií zveřejnily a předaly Komisi, Parlamentu aorgánům a zúčastněným stranám členských států.

Takže právě VW vychází přistižen. Samo vedení přiznalo podvody už kvůli snížení škod, které následovaly po zahájení žalob v USA. A co se dělo s vozidly pro USA, to se provádělo i s vozidly pro Evropu,.Ano v Evropě žádní homologační instituce nepotvrdily podvody, jelikož do nich byly také zavlečeny a tolerovaly je, jelikož VW má v Evropě silné slovo.

0/0
24.6.2017 17:00

P27e91t72r 98Č95e66r19m23á32k 9688555509300

Bohužel stále nechápete. Euro 3 mondeo samozřejmě finesy mají, a důvod je prostý - není smyslem splnit normu a podmínky homologace, ale splnit je co nejlépe - v mnoha zemích EU je provoz či registrace auta daněna podle emisní zatěže, nemluvě o flotilových emisích které se týkají celé EU, takže každý jeden automobil je nutně optimalizovat na test co nejvíce.

Testovací sekvence nedc a její metodika pak vychází z eu legislativy, žádná jiná možná není. Dále, jak jsem psal již výše, žádný podprogram není, je to standardní funkce, stejně jako mají Fiaty nebo francouzi. Nic jako podvodný sw pak neexistuje.

Pak jen úsměvná poznámka - žádný reálný provoz neexistuje, vždy se jedná jen o nějakou stanovenou sekvenci jejíž parametry budou někomu bližší, jinému vzdálenější.

VW má bezpochyby problém v USA. VW žádné podvody nikdy nepřiznalo, pouze uvedlo že daný SW má tolik a tolik aut. V EU tato funkce není v absolutně žádném rozporu s legislativou, v USA také ne (!!!), ale tamní homologace vyžaduje širší dokumentační podklady a v těch byla chyba. V EU pochopitelně homologační autority konstatovali co konstatovali, protože to tak je a neexistuje jediná věc kterou by VW porušil.

VW jako jeden z největších zaměstnavatelů v EU pochopitelně má své slovo, a to se projevuje např. právě při schvalování nových podmínek a metodik týkajících se automotivu. Těch ale využívají následně všichni.

0/0
25.6.2017 1:22

T38o70m89á96š 24V44a49l20d91e83r 7883400779

http://auto.idnes.cz/emise-rozdil-homologace-vs-stk-dzo-/automoto.aspx?c=A150924_192351_automoto_vok

Jako příklad uvádím článek skoro dva roky starý. Članek zhruba poukazuje že homologace není to samé co samotné měření emisí i dle metody NEDC (je to jedna z částí) NEDC ještě nezaručuje, že by měla homologace platit. Vozidlo musí splňovat normy za jakýkoliv podmínek a v tom je ten jediný vtip, který jste zatím nepochopil. Celý problém je dost složitý a na dokazování bych přinesl haldu dokumentů, které v této diskuzi není možné zkopírovat. Jsou v tom namočení všichni zainteresovaní a nechtějí si nechat samozřejmě máslo na hlavě. Přeji pěkný víkend.

0/0
24.6.2017 17:14

P70e75t36r 76Č92e48r71m88á93k 9658615359330

Lépe čtěte, i když opemenu naprostou irelevantnost informací z článku na idnesu, tak nic takového se tam nepíše. Vozidlo musí splňovat normy pouze v režimu homologační sekvence, v žádné jiné! Nedc je pak jediný možný způsob jak homologaci splnit.

Věc pak samozřejmě složitá je, nicméně problém zde není žádný, jelikož je to moje profese tak vám velmi rád poskytnu i další informace a objasnění situace, to není problém R^

Hezký zbytek víkendu přeji taktéž

0/0
25.6.2017 1:30

T36o55m36á98š 89V93a25l61d34e48r 7963760679

S Vaším názorem a praxí v oboru se nedivím, že šidíte zákazníky, kteří jsou laici. Všichni uznali, že VW podváděl. Forda jak je vidět neznáte. Alespoň typ který vlastním. Být odborníkem s vaším názorem bych se styděl a chodil kanály. V mém oboru certifikujeme bez podvodů. Jelikož nám jde o životy lidí. Přeji Vám takové úkoly, aby jste tady nemusel popisovat a obhajovat lobby, které na zákaznících vůbec nezáleží.

0/0
6.7.2017 13:09

T30o19m73á34š 18V82a68l27d94e42r 7863540759

Děkuji za diskuzi.

0/0
22.6.2017 0:56

Š17t77ě40p43á15n 38H70r89d17e93k 3830910925933

a ty máš vůbec koule??kdoví:-/

0/0
18.7.2017 23:45

T24o26m45á37š 38V98a35l28d62e24r 7693560779

Samozřejmě. Ale ne pro tebe ;-)

0/0
19.7.2017 13:22

J66i15n41d22ř49i54c24h 86Š46k30o90p42e67k 4155761220245

na co by se mělo poskytovat nějaké odškodnění ?

+1/0
18.6.2017 15:21

Š89t42ě24p87á53n 11H58r15d57e55k 3490870255263

je na čase aby ji babiš vyhodil a vrátila se tam kde je jí nejlépe-ČSSD,nebo do bysy_-za poškozování nár.zájmů!!

0/−1
17.6.2017 10:55

Š73t57ě59p14á83n 75H81r44d47e78k 3170770955543

basy..

0/0
17.6.2017 10:55
Foto

J93a69n 92D57o15č47e34k36a42l 1894236141815

Jourová, Jourová ..... to je ten kosočtverec, který rozumí autům asi tak jako popelář jaderný elektrárně???

+1/0
16.6.2017 23:32

K16a91r97e73l 97P31l13š26e83k 9188118928467

Škoda, že autoři skutečně neví o čem píší. Tady se skutečně nejedná o žádnou dodatečnou záruku (sám Die Welt opatrně hovoří jen o "zdánlivé záruce"), ale jen příslib VW, že v průběhu 2 let bude jednotlivé případy v rámci tzv. kulance individuálně posuzovat, což už beztak již činil!

Shrnutí: pro poškozené majitele tedy opět nic nového...

0/0
16.6.2017 21:34

M42i55c93h44a80e74l 15M13e21n86s61i91k 8821766910462

Alespoň zdejší majitelé dieselů se vůbec netváří jako poškození;-)

Ale jestli to nebude hlavou...

+2/0
16.6.2017 21:45

P25e69t89r 79Č92e74r51m48á14k 9198565919380

Tak tvářit se může každý jak chce, ale poškozený v EU není nikdo R^

0/0
17.6.2017 0:20

J19a61n 90D63l68o14u77h42ý 7964189470989

Pokud si nenechate prehrat SW, na cez mate pravo, pak vas nikdo neposkozuje a neposkodil ;-)

0/0
19.6.2017 7:18

A77n94t14o45n81í25n 53Š21v78i68h48n21o23s 8528677131552

"Česká eurokomisařka dotlačila VW"

To se strkají i jiná auta, než VW.

0/0
16.6.2017 21:08

J40o71s28e22f 74V11o35n70á37š23e72k 2233144274600

Kontrola a snižování emisí aut je nesmysl, jen důvod proč dělat dražší technologie a vytáhnout z lidí peníze za "inovované verze". Domácnosti vyprodukují 100x víc CO2 než auta (viz níže)....a to nemluvím o permanentním vypalování pralesů k pěstování palem a o průmyslu v Číně a jiných rozvojových zemích, kde se s nějakým odsířením, odprášením, filtrací atd. vůbec nemažou. Hlavně, že my v Evropě máme na všechno normy a ISO.....zbytek světa na to kálí.....

http://auto.idnes.cz/spalovaci-motor-co2-0ok-/automoto.aspx?c=A151113_162659_automoto_fdv

+1/−1
16.6.2017 15:28

M52a79r25t79i47n 12K32a92r13á79s58e49k 9228793508268

No emisni normy neresi CO2, ale jedovate latky. Stejne tak dieselgate, ktery je kauzou z USA rozhodne NEresi CO2.....

Resit emise jedovatych latek z aut ma docela velky smysl - znacisteni ve mestech je casto z nejvetsi casti zpusobene prave auty....

To ze v rozvojovych zemich emise neresi, je sice smutne, ale emise jsou z drtive vetsiny lokalni problem (proto treba u velke krizovatky ve meste je obcas problem se zbluboka nadechnout, a kilometr za mestem mate cisty vzduch... (tzn logika, ze v cine jsou mesta v permanentnim oblaku cerneho dymu, tak na to kaslem a budem to mit taky tak je trochu mimo...) ono drtive vetsine tech norem ktere se uplatnuji ve vyspelych zemich je k ochrane lidi a prostredi na uzemi (EU, USA, Japonsko a dalsi), ne ze by tim nekdo zachranoval planetu...

+2/0
16.6.2017 15:42

M46i74c86h66a46e29l 85M13e92n78s74i53k 8111796970742

Jestli "na to někdo kálí", pak provozovatelé dieselů.

Protože jen úplný pitomec (a je překvapivé, jak hustě se tito vyskytují) si koupí nafťáka na pětikilometrové poskakování po městě, pak se hrozně diví, že po 10000 km má DPF na výměnu a místo ní ho nechá odstranit.

Takže jsem pro kontroly kouřivosti, nejlépe pak rovnou přítomnosti DPF na silnicích a okamžitého odebírání malého techničáku na místě.

Úplný zákaz vjezdu smraďochů do měst by mohla být jen třešinka na dortu.

0/−1
16.6.2017 21:43

P50e87t68r 42M37i86c65h52a17l 2770244421252

Jako majitel dieselu s tebou až na poslední větu souhlasím.

0/0
17.6.2017 13:01

P60e22t89r 85S96t35e48j27s60k23a32l 3939228854676

A ted neco pro ty, co ropaka nemaji, ale musi to vsechno dychat EU

Co treba povinne opravit vsechny TDI?

+3/−1
16.6.2017 14:12

M37a78r90e32k 81H83r97u34b21y 6187882581198

Hm, VW obelhal NEDC. Zakaznikovi je to jedno, protoze tem udajum stejne neveri. A resenim ma byt, ze Evropska komise naridi vyrobci aby zakaznikum zhorsil vlastnosti koupeneho auta? A to ma kompenzovat delsi zarukou na vyrobni vady?8-o

Mysleni eurokomisaru se vymyka vsemu co ma jen okrajove neco spolecneho s logikou...:-PEURv

+4/0
16.6.2017 13:39

M43i59r68e14k 53G86a42j65e83r 5661146549590

Souhlasim, ale je to lepsi nez nic, protoze alespon pro nektere to bude ekvivalentem urcite financni kompenzace.

0/−1
16.6.2017 18:16

V57á89c74l45a48v 24P11a96v25e38l85e91k 1590416616874

Dokáži si představit, jak asi vypadalo jednání odborníků VW s Jourovou ;-D;-D;-D

+2/0
16.6.2017 13:27

M78i77r18e76k 38G82a11j53e27r 5501346529110

Já ne!

0/0
16.6.2017 18:16

P52e21t86r 77Č32e36r18m58á74k 9688735569210

Takže nic nevyjednala (v EU stejně není co, nic zde neporušili), ale může to vydávat za úspěch, takže přesně podle hesla vlk se nažere ale koza zůstane celá ;-)

+1/0
16.6.2017 12:33

T28o30m82á22š 92K55u79c77h15a87ř 3947761308731

Jourová je poklad.:-)

A poklady je nejlepší nekam zavřít a schovat. :-P

+10/0
16.6.2017 12:14

P87e30t27r 96M89i57c95h71a27l 2970244371142

Zakopat. :-)

+2/0
16.6.2017 12:21

D53a38v13i18d 44R29y27c63h79e70t15s56k78ý 9726331460320

Amíci dostanou cca 100-200 tisíc a odkup či opravu auta. Nám nas..

+2/0
16.6.2017 10:59

V91i10l11é61m 29P38ř57í71h82o98d25a 2554139833967

A mnozí místní ještě tleskají...

+1/0
16.6.2017 16:02

P64e50t36r 48Č12e79r60m57á12k 9208185589210

Jakou logiku by mělo aby komerční firma dávala někomu něco jen tak?

0/0
16.6.2017 21:30

K49a21r84e71l 35V93a16l23i36š 7529336108552

Cinklá TDI mně ale vůbec nezajímají. Jourová by se měla starat o důležitější věci, např. pronásledování Polska, Maďarska a ČR nebo zbraně.

+5/0
16.6.2017 10:07

P46e60t30r 12M17i75c86h17a91l 2380454831442

Takže vlastně nevyjednala nic. Mimochodem, nejlepší zárukou je odmítnutí těch úprav.

+9/−2
16.6.2017 6:33







Najdete na iDNES.cz