Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká eurokomisařka dotlačila VW, aby dal delší záruku na cinklá TDI

Německý automobilový koncern Volkswagen v rámci rozhovorů s eurokomisařkou pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost pohlaví Věrou Jourovou přistoupil na to, že nabídne dodatečnou dvouletou záruku evropským majitelům naftových automobilů, kterých se týká jeho emisní skandál. Nehodlá jim však poskytnout žádnou finanční kompenzaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T14o77m48á40š 60V27a48l54d30e76r 7963720129

V Evropě nemá nikdo koule, aby zrušil registraci všem podvodně homologovaným vozům. Pak by bylo tóčo. Rád bych to zažil. Když nemohu mít tuningový doplněk bez papírů. Tak proč může jezdit motor, který byl chybně homologován? A ještě díky podvodu?

0/−1
20.6.2017 10:34

P79e25t57r 94Č49e44r56m83á37k 9328545389250

Nejde o koule ale o absenci důvodu. Homologační autority opakovaně jasně potvrdili že taková funkce sw není v žádném rozporu s homologační metodikou a udělené homologace jsou tedy správné a platné.

+1/0
20.6.2017 16:46

T40o19m37á57š 46V32a64l58d94e73r 7883480549

A o to jde. Nemají koule jít proti VW. Proto oficiálně tvrdí, že je vše v pořádku.

0/−1
21.6.2017 6:11

P61e58t49r 33Č79e85r31m69á70k 9598595679580

Nikoliv, nemají důvod jít proti VW, nic neporušil.

0/0
21.6.2017 18:35

T64o10m16á39š 38V19a67l88d89e23r 7253900899

No nic, každý máme jiný názor. Ale to je v pořádku. Když si připravím tahák na písemku a přijdou mi na to. Většinou písemka neplatí za úspěšnou, jelikož je za pět. V tomto vidím analogii. :-)

0/0
21.6.2017 19:06

P40e35t80r 50Č78e49r67m30á67k 9648405699500

To není věc názorů ale faktů ;-) Jestliže píšu písemku a předem znám téma na které se mě někdo bude ptát, tak to že se na něj připravím a logicky pak písemku napíšu na výbornou není žádný podvod ani kdybych jinak nevěděl nic jiného. R^

0/0
21.6.2017 20:02

T93o62m20á16š 61V38a33l95d76e39r 7273110169

Jak píši jinde, každý to vidíme jinak. Pro mne jsou to podvodníci. Sám se certifikací zúčastňuji a nemohu si dovolit berličky, který obcházejí skutečný stav. Nemám totiž podobnou moc jako VW a hned jak by toto u mne uviděli, měl bych utrum do konce života. Co je platné, že na test je výrobek připraven, když ve skutečnosti má mnohem horší vlastnosti, než norma připouští.

0/0
21.6.2017 20:17

P75e59t97r 84Č88e71r21m55á14k 9208605139110

Budu se klidně opakovat, ale není podstatné co si kdo co myslí, ale jaká jsou fakta. A ty mluví jasně, žádné porušeni ani obcházení se zde nekonalo, metodika měření nedc je jasně daná a úpravy které automobilky používají jsou zcela v souladu s ní, takže žádné berličky. Je to stejný nesmysl jako krizitovat někoho za to že počítal u zkoušky na kalkulačce (která byla povolená), když v životě se může stát že se dostane do situace kdy jí u sebe mít nebude a měl by to tedy spočítat bez ní....

VW a všichni další výrobci zkrátka jen využívají možnosti dané legislativou, je jistě legitimní ptát se proč je ta legislativa takto nastavena, ale není možné kritizovat výrobce že se jí řidí.

0/0
21.6.2017 21:42

T46o53m25á45š 58V34a69l64d90e54r 7593910799

A proto mění SW v řídící jednotce po dobu měření. Proč jsou asi vyšetřováni? A nejen VW. Jsou asi stupidní blbci, když náročně vyvíjejí SW, aby splnil pouze a jedině homologační protokol. V průmyslu, kde se šetří každý cent a oni utrácejí za SW aby splnili krátký test, a následně motor byl řízen v jiném režimu a jiným podprogramem v řídící jednotce. Přestaňte, už se opravdu hodně směji. Ale vážně. Znám Váš názor. A je mi jedno jestli máte pravdu nebo ne, jelikož jste mne nepřesvědčil žádným faktem. Vy podvod nevidíte a přesně vás chápu. Máte např TDi a cítil by jste se jak blbec. Nebo jste zvyklý na prostředí, kde se fušuje, podvádí, kde spravedlivost nezná místo, úplatky berete jako samozřejmost. Jste na svinstvo zvyklý. Chápu Vás. Opravdu.

0/0
21.6.2017 22:27

P22e90t54r 96Č32e92r20m32á26k 9838165529670

Nemění SW po dobu měření, je tam identický SW jako u seriových ks. Vyšetřovaní v EU nejsou, pouze někteří jedinci mají potřebu z toho něco vytřískat a těmito případy se pak justice zabývá (skore 100% pro VW).

Náročný SW je dnes základ všeho v autě, chápu že jako laik to nevidíte, ale jakákoliv jednotka emisnich veličin je ušetřena je vyvažováno zlatem, tudíž proto se tomu věnuje tolik úsilí. Stejná verze SW je tedy v autě pořád, a kdykoliv by daný konkrétní vůz podrobil homologační zkoušce, byl by ve shodě.

Snaha stáčet to do osobní roviny je sice ve vašem případě pochopitelná - krom vlastního pocitu nemáte nic, všechna fakta jsou jasně daná a zcela proti vám - ale neúčinná, jestli vy to pochopíte a nebo jestli budete schopen ukázat že máte ty koule a přiznáte svou chybu je vcelku úplně jedno - na faktech to nezmění nic ;-)R^

Zkrátka si zjistěte více informací a méně hltejte novinové články, ušetříte si tím velká zklamání způsobená neznalostí dané problematiky ;-)

0/0
21.6.2017 23:54

T17o83m26á67š 27V77a38l16d76e60r 7803750149

Pořád jste mi nedokázal vyvrátit základní tezi. Píšete o změnách SW. Ale nepochopil jste, že změna nenastává přeprogramováním, ale přepínání podprogramů, nebo chcete-li algoritmů. Důležité je, že se využívají dva rozdílné režimy. Režim zkoušení a režim provozu. První vyhovuje normám, druhý ne. Je jasné, že kdyby neexistoval režim zkoušky, vůz neprojde homologací. Tudíž vývojoví pracovníci musí vložit do SW podprogram, který umožní homologaci a zkoušky provést v rámci požadovaných norem. Ovšem po provedení zkoušky se řídící jednotka vozu opět nastaví pomocí algoritmů zpět do režimu provozu, který porušuje předepsané normy. Takže jste mi vlastně nevysvětlil původní námitku. Proč musí vytvořit dva režimy s velmi rozdílnými vlastnostmi motoru, když jeden splňuje a druhý nesplňuje zákonné normy pro emise? Jen blbec si komplikuje život bezdůvodně. Tady si komplikují život a byznys, aby prošli homologací. Já mám ve voze program, který má pouze jeden režim. A to provoz. A splňuje normy bez problémů. Vlastně všechny vozy měli sice složitý SW, ale rozhodně neměli podvodnou berličku, aby prošli jakoukoliv zkouškou. Sice jsem laik, jelikož tyto jednotky neprogramuji. Ale jelikož se pohybuji v oboru dopravy, hlavně v palubní elektronice celý život a něco jsem už navrhl, tak mi pořád nestačí vaše argumenty, že se nejedná o podvodné obcházení homologace.Obcházení by nebylo, kdyby program pracoval stejně i po ukončení zkoušky. (tedy využíval stejné data ze vstupů a stejné bitové mapy pro chod motoru při různém zatížení) A to nedělá, musí mít podprogram, který umožní provést zkoušku v rozsahu splňující platné normy. Jen pořád nemohu pochopit, že berete část SW umožňující pouze zkoušky jako normál a samozřejmost. A pak další část SW, která pracuje v rozsahu, který nesplňuje zákonnou normu. To je také v pořádku. Dle vás. Trochu jsem se rozepsal, protože se míjíme. Z hlediska technika váš tvrdošíjný názor nechápu, z hlediska politika ano.

0/0
22.6.2017 0:51

P62e32t52r 22Č74e86r48m27á87k 9458755149270

Mýlíte se hned v úvodu, nevyužívají se žádné dva režimy (to je skutečně výslovně zakázáno i v legislativě, a homologační autority potvrdili že toto není tento případ). ŘJ a SW má auto právě proto aby přizpůsobovalo proměnné dle aktuální situace ve které se motor nachází, jinak by tam stačil karburátor jako dřív. Motor se tedy chová jinak když pojede v zimě prázdný z kopce a nebo když bude stát zatížený v koloně na sluníčku ve městě, když dostane horší palivo atd atd. Jedna z těchto tisíce naprogramovaných variant odpovídá cyklu homologačního cyklu který vyžaduje norma. Pokud by tedy někdo zcela hypoteticky byl schopen jet v reálném provozu identicky jako při homologační zkoušce, výsledky budou také identické.

Homologace pak vyžaduje plnění normy pouze v této předepsané sekvenci, v žádné jiné! Tudíž to že auto jede pak v jíném jízdním režimu s jinou skladbou emisí není žádný podvod. Je to tedy zcela v rovině - jedu podle normovanéno cyklu=plním normu, nejedu podle normovaného cyklu=nemusím plnit normu.

Homologace jsou tedy naprosto v pořádku, je plněno přesně to co má být a měřeno tak jak je zadáno. Všechny evropské homologační autority opakovaně potvrdili že tento postup je zcela v souladu s platnou legislativou a udělené homologace jsou tedy platné.

Vozy VW plní tedy to samé co vaše auto, které také bylo zcela bezpečně homologováno s využitím mnoha fines které metodika umožňuje, jestli to byla menší nádrž, rozhozená geometrie, odpojené agregáty nebo něco dalšího těžko říct.

0/0
22.6.2017 13:47

T87o31m41á24š 50V57a74l90d89e71r 7633480729

A proto SW od VW diagnostikuje otevřenou kapotu, kterou jistě má za jízdy otevřenou ;-D . Přesně SW vyhodnotí homologační a zkušební test a nastaví dané parametry. To je k smíchu. Nevěřím Vám. Nezlobte se. Jaké autority zainteresované v homologaci toto schvalují? Já jsem homologace dělal, ale toto by mi nikdo nedovolil použít. SW mapa ŘJ je jedno jestli je na zkušebně, nebo na silnici, pořád má stejnou funkci a pořád ovládá motor stejně na základě dat z motorových snímačů, což snímač (lepe řečeno spínač kapoty) není. Moje vozy neměly žádné finesy. Využívají pouze jednu bitovou mapu bez přepínání režimů. Takže nejsou stejné jako vozy od VW ;-) Jsou to podvodníci. Apropo, homologace schvaluje výrobek pro celé jeho používání a ne jen pro zkoušky. Takže nesmí přesahovat povolené emise nikdy. Proto se homologuje v různých režimech otáček zátěže apod. Jinak by mohl běžet pořád ustálenou činností např na 2000ot/min. Moje poslední auto od VW byl Golf a jsem rád, že tak poruchový vůz už nemám. Motor O.K., ale ostatní se kazilo i pohledem. A dvakrát byl pokus o krádež. Fakt se bavím. R^

0/0
22.6.2017 21:09

P37e10t48r 32Č76e97r64m54á85k 9928115729410

Jak jsem již psal - jestli vy věříte nebo je je vcelku jedno, ale to že to takto je a (potvrdili to ti co ty homologace udělují) je neměnný fakt ;-)

Nicméně k věci - ano řj sleduje tisíce vstupních proměnných, mezi nimi i úhel natočení volantu (standartní věc kvůli esp) a nebo třeba to otevření dveří či kapot. Jsou to pouze doplňkové paramtery - pokud si představujete že to je tak že nedovřete kapotu a motor se přepne do jiného režimu tak to opravdu ne ;-) To že pak sw vyhodnocuje tyto vstupní hodnoty a podle nich nastavuje jízdní režim je zcela v pořádku - proto tam ta řj je :-)

Homologace provádí homologační autority - pro VW to je německá KBA, Škodovka to dělá pro změnu v Británii, a další automobilky různě po evropě. Všechny potvrdili že tato koncernová funkce je v pořádku a v souladu s normou, protože se jedná o seriový sw jehož identická verze je v každém dotčeném voze. Pak se opět mýlíte - homologace se uděluje pouze na základě prokázání plnění normy v předepsaném cyklu nedc (který mimochodem nesouvisí vůbec s otáčkami ale s rychlostmi a časy), v žádných jiných podmínkách nikoliv! Představa že bude mít auto emise stejné ve všech jízdních režimech je totíž naprosto nereálná. Zde je potřeba poznamenat že to je přesně ten problém za který je EU dlouhodobě kritizována - tedy že normované výsledky dle metodik a laboratní měření neodpovídají realitě, ale to není problém výrobců.

Poslední omyl - i váš vůz zcela bezpečně finesu při homologaci měl, v současné době neexistuje v EU výrobce který by dodal k homologaci čistý seriový vůz, upravený je naprosto každý, jen různými způsoby ;-)

0/0
22.6.2017 22:12

T58o26m13á81š 96V12a71l40d13e28r 7733190929

Mohu Vás ubezpečit, že Mondeo v benzínu nemá žádné finesy pro homologaci. A nová Toyota má Euro 6 také bez finesů, jelikož je tak seškrcena až hrůza. A jen proto, aby bez problémů uspěla u zkoušek Euro 6. To jen diesely a možná turba všeobecně potřebují berličky, aby prošly zkouškami na Euro 6.Proto i když mají podobnou charakteristiku výkonovou, mám radši Mondeo. :-)

0/0
23.6.2017 23:21

P70e57t96r 98Č82e79r84m74á48k 9268505889790

Můžu Vás ubezpečit že specielně mondeo jich bezpečně má dokonce několik. Nejde totiž jen o úpravy související s motorem, takže diesel/benzí na to nemá až tak vliv.

0/0
24.6.2017 14:35

T63o90m55á61š 28V11a65l70d15e18r 7363340259

Neznáte EURO 3 na Mondeu jak vidím. Benzín nemá vůbec problém splnit normu, aniž by se musel přepínat jakýkoliv podprogram. Vše je nastaveno tak jak vůz jezdí na silnici. Lehce se toto zjistí objemem vzduchu který jde do motoru a spotřeby paliva (a změřením množství CO2 ve výfuku), kdy není skoro žádného rozdílu mezi údaji při testu a údaji při běžném provozu. Kdežto veliký rozdíl těchto údajů u nových norem EURO5 a EURO6 u dieselů jasně ukazuje jak se manipuluje s daty v řídící jednotce. A jak celý test vůbec nevyhovuje realným požadavkům ke splnění platných norem. viz pozn. k danému problému. :"

Po VW dieselgate byla narušena důvěra veřejnosti ve výsledky testů u výrobců, ač ve většině případů(snad právě jen s výjimkou VW) šlo jen o optimalizaci využití nejasných zkušebních podmínek. Nasituaci reaguje t.č. PSA Peugeot Citroen ve Francii uzavřením dobrovolné dohody s občanskýmsdružením Transport & Enviroment, které bude pod dohledem certifikační společnosti Bureau Veritasdohlížet na provádění emisních testů u PSA. Zároveň je PSA velmi agilní v návrhu metodiky pro RDE. " konec citátu. Je jasné, že pouze VW šla cestou obejití homologace podvodným SW. U ostaních se zatím vyšetřuje a našlápnuto na podvod má i koncern Fiat.

Další zpráva: Od roku 2010 až 2011 značný počet studií potvrdil velké nesrovnalosti mezi emisemi NOxnaměřenými v laboratoři a emisemi NOx naměřenými v podmínkách skutečného provozu vautomobilech s dieselovým motorem Euro 3, Euro 4, Euro 5 a Euro 6 [JRC, ICCT, TNO,ADAC]. Od té doby se výsledky těchto studií zveřejnily a předaly Komisi, Parlamentu aorgánům a zúčastněným stranám členských států.

Takže právě VW vychází přistižen. Samo vedení přiznalo podvody už kvůli snížení škod, které následovaly po zahájení žalob v USA. A co se dělo s vozidly pro USA, to se provádělo i s vozidly pro Evropu,.Ano v Evropě žádní homologační instituce nepotvrdily podvody, jelikož do nich byly také zavlečeny a tolerovaly je, jelikož VW má v Evropě silné slovo.

0/0
24.6.2017 17:00

P18e36t32r 61Č77e76r85m81á13k 9628495649100

Bohužel stále nechápete. Euro 3 mondeo samozřejmě finesy mají, a důvod je prostý - není smyslem splnit normu a podmínky homologace, ale splnit je co nejlépe - v mnoha zemích EU je provoz či registrace auta daněna podle emisní zatěže, nemluvě o flotilových emisích které se týkají celé EU, takže každý jeden automobil je nutně optimalizovat na test co nejvíce.

Testovací sekvence nedc a její metodika pak vychází z eu legislativy, žádná jiná možná není. Dále, jak jsem psal již výše, žádný podprogram není, je to standardní funkce, stejně jako mají Fiaty nebo francouzi. Nic jako podvodný sw pak neexistuje.

Pak jen úsměvná poznámka - žádný reálný provoz neexistuje, vždy se jedná jen o nějakou stanovenou sekvenci jejíž parametry budou někomu bližší, jinému vzdálenější.

VW má bezpochyby problém v USA. VW žádné podvody nikdy nepřiznalo, pouze uvedlo že daný SW má tolik a tolik aut. V EU tato funkce není v absolutně žádném rozporu s legislativou, v USA také ne (!!!), ale tamní homologace vyžaduje širší dokumentační podklady a v těch byla chyba. V EU pochopitelně homologační autority konstatovali co konstatovali, protože to tak je a neexistuje jediná věc kterou by VW porušil.

VW jako jeden z největších zaměstnavatelů v EU pochopitelně má své slovo, a to se projevuje např. právě při schvalování nových podmínek a metodik týkajících se automotivu. Těch ale využívají následně všichni.

0/0
25.6.2017 1:22

T87o24m58á23š 26V58a34l84d56e95r 7313400249

http://auto.idnes.cz/emise-rozdil-homologace-vs-stk-dzo-/automoto.aspx?c=A150924_192351_automoto_vok

Jako příklad uvádím článek skoro dva roky starý. Članek zhruba poukazuje že homologace není to samé co samotné měření emisí i dle metody NEDC (je to jedna z částí) NEDC ještě nezaručuje, že by měla homologace platit. Vozidlo musí splňovat normy za jakýkoliv podmínek a v tom je ten jediný vtip, který jste zatím nepochopil. Celý problém je dost složitý a na dokazování bych přinesl haldu dokumentů, které v této diskuzi není možné zkopírovat. Jsou v tom namočení všichni zainteresovaní a nechtějí si nechat samozřejmě máslo na hlavě. Přeji pěkný víkend.

0/0
24.6.2017 17:14

P20e23t50r 41Č89e23r35m54á83k 9588145899320

Lépe čtěte, i když opemenu naprostou irelevantnost informací z článku na idnesu, tak nic takového se tam nepíše. Vozidlo musí splňovat normy pouze v režimu homologační sekvence, v žádné jiné! Nedc je pak jediný možný způsob jak homologaci splnit.

Věc pak samozřejmě složitá je, nicméně problém zde není žádný, jelikož je to moje profese tak vám velmi rád poskytnu i další informace a objasnění situace, to není problém R^

Hezký zbytek víkendu přeji taktéž

0/0
25.6.2017 1:30

T68o62m58á82š 34V16a45l17d57e46r 7793720839

S Vaším názorem a praxí v oboru se nedivím, že šidíte zákazníky, kteří jsou laici. Všichni uznali, že VW podváděl. Forda jak je vidět neznáte. Alespoň typ který vlastním. Být odborníkem s vaším názorem bych se styděl a chodil kanály. V mém oboru certifikujeme bez podvodů. Jelikož nám jde o životy lidí. Přeji Vám takové úkoly, aby jste tady nemusel popisovat a obhajovat lobby, které na zákaznících vůbec nezáleží.

0/0
6.7.2017 13:09

T58o85m92á23š 83V69a91l84d30e98r 7303650269

Děkuji za diskuzi.

0/0
22.6.2017 0:56

Š43t78ě94p93á79n 23H64r83d75e30k 3320310645933

a ty máš vůbec koule??kdoví:-/

0/0
18.7.2017 23:45

T46o94m30á40š 13V98a95l40d92e60r 7473650619

Samozřejmě. Ale ne pro tebe ;-)

0/0
19.7.2017 13:22

J37i28n47d73ř71i54c26h 10Š34k34o32p81e40k 4385421300505

na co by se mělo poskytovat nějaké odškodnění ?

+1/0
18.6.2017 15:21

Š11t25ě65p30á71n 21H66r49d89e12k 3900780755713

je na čase aby ji babiš vyhodil a vrátila se tam kde je jí nejlépe-ČSSD,nebo do bysy_-za poškozování nár.zájmů!!

0/−1
17.6.2017 10:55

Š41t12ě73p23á73n 93H16r42d71e38k 3430860275293

basy..

0/0
17.6.2017 10:55
Foto

J50a37n 91D31o57č67e65k44a35l 1874776721805

Jourová, Jourová ..... to je ten kosočtverec, který rozumí autům asi tak jako popelář jaderný elektrárně???

+1/0
16.6.2017 23:32

K78a12r52e39l 12P26l84š20e77k 9828688178877

Škoda, že autoři skutečně neví o čem píší. Tady se skutečně nejedná o žádnou dodatečnou záruku (sám Die Welt opatrně hovoří jen o "zdánlivé záruce"), ale jen příslib VW, že v průběhu 2 let bude jednotlivé případy v rámci tzv. kulance individuálně posuzovat, což už beztak již činil!

Shrnutí: pro poškozené majitele tedy opět nic nového...

0/0
16.6.2017 21:34

M45i35c28h41a25e14l 22M23e67n62s70i60k 8121916810292

Alespoň zdejší majitelé dieselů se vůbec netváří jako poškození;-)

Ale jestli to nebude hlavou...

+2/0
16.6.2017 21:45

P13e89t61r 11Č63e30r94m95á43k 9368695499520

Tak tvářit se může každý jak chce, ale poškozený v EU není nikdo R^

0/0
17.6.2017 0:20

J88a92n 73D79l59o90u45h66ý 7634949740729

Pokud si nenechate prehrat SW, na cez mate pravo, pak vas nikdo neposkozuje a neposkodil ;-)

0/0
19.6.2017 7:18

A70n75t60o32n29í93n 81Š21v68i65h35n27o34s 8388267281162

"Česká eurokomisařka dotlačila VW"

To se strkají i jiná auta, než VW.

0/0
16.6.2017 21:08

J10o73s90e13f 71V55o78n60á82š81e54k 2223904894130

Kontrola a snižování emisí aut je nesmysl, jen důvod proč dělat dražší technologie a vytáhnout z lidí peníze za "inovované verze". Domácnosti vyprodukují 100x víc CO2 než auta (viz níže)....a to nemluvím o permanentním vypalování pralesů k pěstování palem a o průmyslu v Číně a jiných rozvojových zemích, kde se s nějakým odsířením, odprášením, filtrací atd. vůbec nemažou. Hlavně, že my v Evropě máme na všechno normy a ISO.....zbytek světa na to kálí.....

http://auto.idnes.cz/spalovaci-motor-co2-0ok-/automoto.aspx?c=A151113_162659_automoto_fdv

+1/−1
16.6.2017 15:28

M14a57r50t86i15n 85K60a72r95á32s12e65k 9438503638508

No emisni normy neresi CO2, ale jedovate latky. Stejne tak dieselgate, ktery je kauzou z USA rozhodne NEresi CO2.....

Resit emise jedovatych latek z aut ma docela velky smysl - znacisteni ve mestech je casto z nejvetsi casti zpusobene prave auty....

To ze v rozvojovych zemich emise neresi, je sice smutne, ale emise jsou z drtive vetsiny lokalni problem (proto treba u velke krizovatky ve meste je obcas problem se zbluboka nadechnout, a kilometr za mestem mate cisty vzduch... (tzn logika, ze v cine jsou mesta v permanentnim oblaku cerneho dymu, tak na to kaslem a budem to mit taky tak je trochu mimo...) ono drtive vetsine tech norem ktere se uplatnuji ve vyspelych zemich je k ochrane lidi a prostredi na uzemi (EU, USA, Japonsko a dalsi), ne ze by tim nekdo zachranoval planetu...

+2/0
16.6.2017 15:42

M63i43c95h37a91e43l 24M53e12n72s53i79k 8931136510872

Jestli "na to někdo kálí", pak provozovatelé dieselů.

Protože jen úplný pitomec (a je překvapivé, jak hustě se tito vyskytují) si koupí nafťáka na pětikilometrové poskakování po městě, pak se hrozně diví, že po 10000 km má DPF na výměnu a místo ní ho nechá odstranit.

Takže jsem pro kontroly kouřivosti, nejlépe pak rovnou přítomnosti DPF na silnicích a okamžitého odebírání malého techničáku na místě.

Úplný zákaz vjezdu smraďochů do měst by mohla být jen třešinka na dortu.

0/−1
16.6.2017 21:43

P47e38t15r 25M20i39c22h63a77l 2750384301662

Jako majitel dieselu s tebou až na poslední větu souhlasím.

0/0
17.6.2017 13:01

P88e27t56r 51S51t63e44j14s87k86a21l 3409768194696

A ted neco pro ty, co ropaka nemaji, ale musi to vsechno dychat EU

Co treba povinne opravit vsechny TDI?

+3/−1
16.6.2017 14:12

M98a70r76e35k 36H55r31u12b26y 6587982621108

Hm, VW obelhal NEDC. Zakaznikovi je to jedno, protoze tem udajum stejne neveri. A resenim ma byt, ze Evropska komise naridi vyrobci aby zakaznikum zhorsil vlastnosti koupeneho auta? A to ma kompenzovat delsi zarukou na vyrobni vady?8-o

Mysleni eurokomisaru se vymyka vsemu co ma jen okrajove neco spolecneho s logikou...:-PEURv

+4/0
16.6.2017 13:39

M41i33r38e50k 85G43a45j42e21r 5611836849550

Souhlasim, ale je to lepsi nez nic, protoze alespon pro nektere to bude ekvivalentem urcite financni kompenzace.

0/−1
16.6.2017 18:16

V16á53c10l65a85v 54P50a36v49e24l17e23k 1690856426304

Dokáži si představit, jak asi vypadalo jednání odborníků VW s Jourovou ;-D;-D;-D

+2/0
16.6.2017 13:27

M21i80r10e95k 78G90a37j76e58r 5771136309330

Já ne!

0/0
16.6.2017 18:16

P20e68t64r 53Č23e50r25m79á68k 9818675759890

Takže nic nevyjednala (v EU stejně není co, nic zde neporušili), ale může to vydávat za úspěch, takže přesně podle hesla vlk se nažere ale koza zůstane celá ;-)

+1/0
16.6.2017 12:33

T70o85m98á44š 17K97u24c67h24a20ř 3447771578641

Jourová je poklad.:-)

A poklady je nejlepší nekam zavřít a schovat. :-P

+10/0
16.6.2017 12:14

P70e26t24r 20M68i90c57h24a72l 2670724501702

Zakopat. :-)

+2/0
16.6.2017 12:21

D15a23v75i89d 17R87y52c34h10e69t98s89k20ý 9606271120230

Amíci dostanou cca 100-200 tisíc a odkup či opravu auta. Nám nas..

+2/0
16.6.2017 10:59

V58i72l38é39m 71P62ř15í84h51o85d64a 2934209623797

A mnozí místní ještě tleskají...

+1/0
16.6.2017 16:02

P91e32t78r 42Č30e41r30m90á80k 9108375339140

Jakou logiku by mělo aby komerční firma dávala někomu něco jen tak?

0/0
16.6.2017 21:30

K92a41r70e30l 64V53a73l52i52š 7429856748182

Cinklá TDI mně ale vůbec nezajímají. Jourová by se měla starat o důležitější věci, např. pronásledování Polska, Maďarska a ČR nebo zbraně.

+5/0
16.6.2017 10:07

P70e58t59r 39M18i22c61h72a52l 2440624881702

Takže vlastně nevyjednala nic. Mimochodem, nejlepší zárukou je odmítnutí těch úprav.

+9/−2
16.6.2017 6:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.