Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první čtvrtletí jen šest aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22i94c14h70a74l 35Š77v58é67d58a 4969242512890

Více než 100% daň na koupi nového auta je něco neuvěřitelného. Dívím se, že v Dánsku vůbec nějaká auta ještě jezdí.

0/0
19.6.2017 15:26

J41a97n 27Š72p93a72t87n97ý 2513672486465

spis ze je někdo prodava .... by me zajímalo, kolik v dansku stoji servis ..... nebo je to cele divne vysvetleno

0/0
19.6.2017 16:02

R90a92d17e93k 79S59v96o71b50o21d27a 8219450630581

Tak to vypadá, že je vše jasné, Tesla je bublina, jen a jen splasknout. Akcie Tesly jsou teď na historických maximech.

Takže šup šup všichni Shortovat akcie Tesly, není možné prodělat. Je to přece tak jasné, že je to jak sebrat balík peněz na ulici.

A nebo ne? ;-)

0/0
19.6.2017 11:02

R85o52b90i74n 91Ž14i61ž64k31a 2448834356676

To je právě ono to "a nebo ne". Pokud si chcete koupit akcie Applu, uděláte to podle toho, jaké čekáte chování trhu. Pokud si chcete koupit akcie Tesly, musíte kromě trhů ještě také předvídat chování vlád a regulátorů, protože na rozdíl od toho Applu jejich zásahy podstatně ovlivňují její potenciál.

+1/0
19.6.2017 11:07

R55a33d96e61k 12S35v87o85b64o60d64a 8279630530281

Máte naprostou pravdu, ale v případě Tesly je tu ještě jedna věc:

Hodnota Tesly je vysoko nad současným stavem výroby a prodejů. Ta hodnota reflektuje BUDOUCÍ prodeje, nikoliv současné. Takže investoři prostě věří, že Tesla rozjede úspěšně Model 3, bude jej prodávat v milionech, dostaví Gigafactory 1, postaví 2, 3, 4, rozjede prodeje domácích baterií a střešních solárních tašek v milionech.

Jestli ale ta důvěra, že toto všechno nesplní spadne, poté spadne i hodnota akcií Tesly jak shnilá hruška, dotace nedotace. V US se například počítá, že současné dotace skončí možná i před příchodem Modelu 3 (limit 200k vozů), takže Model 3 se dle současných informací prodávat v US bez dotací.

Takže platí co jsem říkal - jestli OPRAVDU věříte, že je Tesla bublina a výše nesplní, tak do dokažte a Shortujte, protože jestli máte pravdu, můžete vydělat opravdu majland

0/0
19.6.2017 11:50

R89o85b98i61n 57Ž18i39ž22k97a 2768734546866

Sázka na zisk z koupených akcií je přece vždycky sázka na budoucí prodeje.

Ale k té budoucnosti se musíte umět dostat dřív, než vám dojdou peníze. U Tesly je část těch schodů do nebe postavených z různých forem státní podpory - bez které by Tesla měla znatelně horší hospodářské výsledky i nižší šanci se k té zářné budoucnosti dostat.

Takže co se mě týče, já sázím na férovou hru na trhu, ne na nepředvídatelné a svévolné zásahy státu(ů) tím či oním směrem.:-)

0/0
19.6.2017 13:04

R41a52d72e44k 75S70v14o93b86o30d58a 8439380690981

nojo, jenže férová hra bez svévolných zásahů států v tomto vesmíru prakticky neexistuje :-/.

A na dotacích profituje Tesla stejně jako ostatní automobilky, některé i daleko více (Nissan/Renault). Jenže jediná Tesla by splasknutí bubliny elektromobilů nepřežila.

Takže opět - jestli je to bublina, je to výborná příležitost jak zbohatnout. Investoři Tesly své peníze už vsadili a tipují růst. Můžete na jejich úkor vydělat ;-)

0/0
19.6.2017 13:28

L86u40k20á74š 49K17m46e40n58t 5839737194470

Elektromobily jsou na většině trhu dotované, zkuste se zamyslet z čí kapsy ta dotace jde a kdo ji pobírá. Jde z daní nás všech a pobírá ji někdo, kdo si jinak může v klidu z vlastních příjmů koupit vůz v ceně přes milion korun. Už to vypadá rozhodně jako férové že. Dotujete hračku lidem, kteří by na to měli i tak.

Druhý pohled je spotřební daň na paliva. Co se asi stane, pokud by se prudce rozšířil počet el. aut a klesly státu příjmy z paliv? No zavede zdanění elektřiny. A myslíte že se bude nějak zabývat jak oddělit proud, kterým nabíjíte auto a jiný proud? Ne zdaníme nejspíš pěkně všechny. Už nyní platíme solárním baronům jejich elektrárny.

Technologie, která se neprosadí na trhu sama a potřebuje úlevy a zvýhodnění proti jinak celkem slušně zdaněné altrnativě je paskvil.

+14/−1
18.6.2017 21:32

R93o83b62i34n 60Ž43i97ž33k17a 2908824876816

Ten první odstavec: Přesně. Dotace na jakékoliv luxusnější zboží jsou absolutně nemorální - platilo to o šrotovném, platí to o elektromobilech.

+1/−1
19.6.2017 11:04

L24i95b98o77r 12M23o78u68č23k21a 1468637785472

Tesla - zponzorovani luxusu R^

+3/0
18.6.2017 21:09

R33i15c41h84a90r96d 93M55i92c46h94a19l76o35w10s63k32i 1281919605356

Tak to nemá chybu, nabízí se skvělá příležitost, jak totálně zdeformovat trh.

0/0
18.6.2017 20:03

S32t44a59n16i70s94l68a34v 70N51ý86v96l64t 2604105123

V dánsku to bude jak na Kubě.

+2/−1
18.6.2017 18:33

R59a96d96e84k 29N49e15u41m16a14n12n 5422232568245

ano, Češi mají často novější auta než Dánové

+1/0
19.6.2017 10:29

V44l86a85d97i81m95í35r 84R35e97t86t67i75n53g31e78r 5705486635295

Nechapu toto protlačování elektromobilu už viditelně na sílu. Něčeho co je nepoužitelné.

+6/0
18.6.2017 12:50

P67e94t63r 49V12e94s53e73l63ý 7904655904578

V čem jsou elektroauta ekologičtější než auta třeba na CNG? Těžba kovů na jejich baterie určitě ekologická není, při výrobě elektřiny také vzniká znečištění, jen neprodukují přímo při provozu znečištění, ale to vzniká jindy a jinde.

+8/0
18.6.2017 11:39

L94a72d61i76s74l12a29v 63K70r22á59l 1310613479651

s ekologii to nema vubec co delat, jediny logicky duvod je od prostit se od ropy od Sejku...

+1/−1
18.6.2017 12:04

M62i81l32o71s73l92a93v 76J90o32s57í79f10k81o 6202706163302

Klikněte si na odkaz o prvním "dostupném" a "použitelném" elektromobilu. Který se ovšem v Evropě ještě neprodává. Zatím to jsou jen holubi na střeše!!!!

http://www.hybrid.cz/opel-ampera-e-bude-v-evrope-v-cervnu-2017

0/0
18.6.2017 7:11

J75a28n 58D58l26o93u73h60ý 7104149330519

Tak ted uz mi dava smysl, proc je to v dansku sama stara plecka... a to se vyplati :-D

+1/0
18.6.2017 0:17

J89a80n 42V15a18c11h19u43d29a 7822116777848

Auta všech druhů jsou zastaralá.Chce to drony nebo rychlodrahy..

+1/0
17.6.2017 23:40

M84i52r53e49k 62G88a11j87e24r 5401716479140

Zapomnel jste na teleportaci.

+3/0
18.6.2017 16:53

R33o15b77b98e41r93t 72B67e79r67g97e66r 2765124699

Takže zase dotace deformuje trh.

A nejen dotace na nákup, ale i na výrobu.

+2/0
17.6.2017 22:34

P96e86t55r 44M56a79r41e18č31e17k 1593501449508

Osobní automobilová doprava se na celkových emisích podílí necelými dvěma procenty. :-) O čem je tedy celý ten nesmyslný taneček okolo emisních norem a elektromobilů?! Kdo si potřeboval namastit kapsu?? :-P

+11/0
17.6.2017 21:57

B11o66h12u42s69l95a84v 37B51i82n69k83a 1229276718850

Emisích čeho? Emisích kde? Víte ona emise v centru města v době, kdy tam pobýváte je hodně nebezpečnější než emise tam, kde nejste a nedýcháte ...

+3/−4
17.6.2017 23:11

B51o94h22u97m28i26l 53S26t12e56j52s73k68a77l 5343434311323

Vite ze kolem elektraren taky bydli lide? Dokonce v nich i pracuji.

+4/0
19.6.2017 5:38

H39o65n40z64a 43T41a72r 3219582134602

Víte kolem rafinerii také bydli lide? Dokonce v nich i pracuji.

http://litvinov.sator.eu/kategorie/krusnohori/v-prirode/bilina-reka-mucednice

https://www.youtube.com/watch?v=zjKv19NXvac

0/0
19.6.2017 15:34

B86o94h28u89m59i30l 18S55t32e51j81s50k58a26l 5663494421633

Jenže těm nikdo necpe jak je benzín super, narozdíl od elektřiny.

+1/0
19.6.2017 16:22

P81e15t45r 50B90á93č41a 8295206395775

Musk

+1/0
18.6.2017 12:26

M65a55r14t93i22n 51K69a56r55á78s28e13k 9348743108868

No to je dost zavadejici informace.... ty 2% plati mozna tak pro emise CO2 coz je u aut ten nejmensi problem, ponekud zavaznejsi problem je ten, ze doprava je ve mestech zpravidla hlavni zdroje znecisteni (coz elektromobily prave umi resit velmi dobre).

0/0
19.6.2017 10:04

R83o88b16i26n 74Ž33i78ž94k30a 2558514546376

Tak dodejte lepší statistiku. Pokud vím v některých městech už emisní limity na vjezd zavedly, takže už určitě mají nezkreslená data. Sem s nimi - pokud například zelené plakety v Německu zlepšily ovzduší ve městech, jistě to půjde dohledat.

0/0
19.6.2017 11:08

A95n27t10o97n25í53n 85S35e46b63e14r25a 7783848180139

Nejlepsi co kdy kdo vymyslel je atmosfericky benzinovy ctyrvalec co zere N95. Az tyhle auta jednou nebude mozne sehnat. Bude to pro vsechny tragicky den.....

+2/−1
17.6.2017 21:19

H85o41n25z25a 92T53a45r 3309332614902

Henry ford

“Kdybych se zeptal lidí, co chtějí, řekli by mi ‘rychlejšího koně’”

+2/0
17.6.2017 23:54

V32á34c98l90a94v 28L12a28d81a 6112123364593

Pokud započítáte opravdu vše, tak ekologická zátěž není větší. A výrobní náklady půjdou časem také dolů, jak u LED žárovek

+3/−8
17.6.2017 18:42

P56e11t57r 52K52n22ě58b53o93r86t 8262688199380

Ale kvalita taky. Jako u led žárovek.

+11/−4
17.6.2017 19:22

S21t12a72n63i76s91l90a93v 13S21e63d22l30á60k 1815899317

To těžko. Výkony LED oproti počátkům jsou mnohařádově vyšší, na to dnešní baterie nemají a mít nebudou. Problém je hustota energie a bezpečnost. Pokud by se podařilo udělat baterii potřebných parametrů, tak by člověk seděl na bombě (už dnes sedí).

+5/−1
17.6.2017 21:24

L84i38b88o65r 46M51o87u77č79k49a 1428787405222

jenze udavanych 50 000 hodin sviceni proste nevydrzi .. LED "zarovky', co jsem kupoval ve 2011/2 jeste za dost slusny ceny (vybavoval jsem s tim vsechna svitidla) v soucasne dobe uz zadna z nich neni, vsechny jsou vymeneny , nektere 2x Rv

0/0
20.6.2017 9:35

P74a35v18e72l 16K79u37t47i59l 9660646173549

A že nikomu nevadí si s sebou vozit 50l hořlaviny, nebo 100bar CNG.

Stačí se zamyslet...

0/0
21.6.2017 22:22

J40a88n 98F38r92i21d95r94i83c79h 6495558649303

Ten článek je zcestný.

+2/−6
17.6.2017 17:19

M75a97r21e51k 61M33a80l50ý 1462938511190

V čem?

0/0
19.6.2017 8:31

M82a50r57t89i38n 97K81u44d42r46n90a 3499146849280

Pokud nekdo odvede dan ve vysi 105% ceny zbozi, tak kolik prosim vydela?

0/0
17.6.2017 17:13

L25u78b51o37š 32H60o24l16í71k 5607550232540

Pokud se nepletu, není to daň, ale něco jako "registrační poplatek", bez kterého nemůžete auto provozovat - platí ji majitel auta (nevím jak je to u taxikářů atd...).

+2/0
17.6.2017 17:34

M30a59r47t61i43n 51K12a23r54á36s89e21k 9568823848428

Jaky v tom vidite problem?8-o, ta dan se pocita z ceny bez dane (stejne jako dph, ktera klidne muze byt taky 200% a neni to nic proti nicemu)..

+3/0
17.6.2017 18:05
Foto

M61i30c11h57a48l 62N34a67j51m23a85n 7329353506280

Tak prodejce nakupí auto za cenu 80 tis. přidá k tomu svůj zisk 20 tis. k tomu se připočte daň 105 tis. a celková prodejní cena je tedy 205 tis. Prodejce vydělá těch 20 tis.

+3/0
17.6.2017 18:46

V77l52a67d89a 22S86i53m86o69n43i26k 3129343253475

To není problém výdělku, ale daně za registraci vozu. Takže říká, že k ceně auta za 100 jednotek se připočte ( a zákazník zaplatí) dalších 105 jednotek.

0/0
17.6.2017 21:54

J21i13ř40í 30K38r98a34u21s 2966813961226

Tie dane sú úplne na hlavu....Určite sa raz elektromobili presadia , asi vtedy keď sa tu už nebude dať dýchať a uhlík ukladaný miliony rokov bude v atmosfére.....Je jasné aspoň tým čo myslia na budúcnosť , že ropa musí byť len krátkodobá a prechodná etapa. Pre mňa žijúceho na vidieku to môže byť niekde u análu ale , Vám vo velkomestách a priemyselných centrách by to jedno nemalo byť !!!! Aký kolvek typ pohonu neprodukujúci uhlík by sa mal vítať , chcete predsa aby generácie po nás mohli dýchať a žiť na tejto planéte...Elon aspoň začal niečo robiť...mlátiť už raz vymlátené a ešte o tom "tlachat" riešenie neprinesie....

+2/0
17.6.2017 17:12

S93t90a37n25i89s28l84a70v 43S14e25d94l30á73k 1765239877

Ten problém je složitější, ty komiku. Z ropy se dělá kdeco a paliva jsou v podstatě odpadem. K jejímu převážení se používají tankery, které spalují to největší svinstvo a uvolňují ty nejhorší nečistoty. Lidstvo tento problém bude řešit desítky let a nabíjecí baterky jsou slepá cesta podobně jako idea tankerů na baterky.

0/0
17.6.2017 21:10
Foto

P14a45v32e42l 36B74ř74e29z93i29n89a 3779278551913

Elon Musk prostě předvedl tunel, vedle kterého je pirát z Prahy Viktor Kožený jen ubohý břídil.

+11/−7
17.6.2017 17:10

K40a89r40e92l 77N16o10v21o16t39n76ý 4776970255355

Asi jsem při sobotě nějaký zpomalený, ale jak rozumět té dani. Jakože zaplatim za auto stotisíc a prodejce odvede státu stopět tisíc...?

0/−1
17.6.2017 16:38

V17l34a57d97a 19S76i60m88o60n64i62k 3499703333655

Zjevně ne, pokud cena auta je 100, daň 105, dohromady 205 + povinné pojištění

+4/0
17.6.2017 16:48

K80a64r86e68l 12N89o83v45o30t19n97ý 4446200365965

Jo, jasně sorry, už se rozsvítilo ��

0/0
17.6.2017 17:28

G96e95o30r78g 93K81o52m68b57e82r62e38c 9504411236521

Par holych cisel. Tesla jenom za prvni kvartal roku 2017 mela ztratu 330 milionu US-dolaru. To je ztrata denne 3,67 milionu US-dolaru. Za rok 2016 mela Tesla obrat 7 miliard US-dolaru ale presto vykazala hlubokou ztratu. Pro srovnani napr. BMW rocni obrat 2016 - 94,16 miliard US-dolaru a zisk 9,67 miliard US-dolaru.

Velky banky jako Goldman Sachs nebor Morgan Stanley nyni hlasite varuji o nadhodnoceni Tesly a velkem Crash-Riziku. Legendarni analytik Marc Faber povazuje akcie Tesly za bezcenne.

Toyota se zbavila akcii Tesly a letos v kvetnu vypovedela s Teslou smlouvu o kooperaci pri vyvoji.

Zavazky Tesly (rozumej dluhy) se blizi 10 miliardam US-dolaru. Jak chce Tesla financovat sve dalsi plany, obzvlast vyrobnu na baterie, je nejasne. Analysti UBS odhaduji ze bude zapotrebi dalsi kapital ve vysi 8,5 miliard US-dolaru.

Dale ohrozuje Teslu prevzeti vyrobce solarnich modulu SolarCity za 2,6 miliard US-dolaru. Pritom SolarCity samo sedi na kopci dluhu ve vysi 3,2 miliardy US-dolaru.Atd.

Prevzato z clanku "Elon Musk, der größte Blender der Welt?" (Elon Musk, nejvetsi oslnovac sveta?) cely clanek - http://www.n-tv.de/politik/politik_person_der_woche/Elon-Musk-der-groesste-Blender-der-Welt-article19886785.html

+14/−2
17.6.2017 16:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.