Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nejkrásnější český karavan je dnes opravdová rarita

Nejhezčím tuzemským továrně vyráběným obytným přívěsem byla Karosa W 4 zvaná Dingo. Tento obytný přívěs budil zaslouženou pozornost nejen svým vzhledem, ale i celkovým řešením. Vinou souhry několika důvodů však bylo vyrobeno pouhých 47 kusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e10t28r 58V90o61p14i40č14k39a 5152147467386

ty fotky jsou úžasný! Úplně na mne dýchlo dětství, jakobych tam viděl tátu a mámu ;-(V

0/0
19.7.2017 14:28

J46i51t86k66a 45J44a23n18ý59r35o88v67á 6538903290626

Pamatuji se na S1203, kdy do kempu přijeli, dole měli zázemí, zvedli střechu, dali plátno a měli tam ložnici. Bylo to zajímavé. Bylo mi tak 11-13 let. Nevím přesně kdy to bylo. Vím jen kde to bylo.

+2/0
10.7.2017 13:00

T92o27m81á14š 20K57a82p19l15a51n 8863649363503

ten je krásnej. A ten nápad s tou nenatřenou poloprůsvitnou laminátovou střechou je taky boží. Vsadím se, že kdyby to dnes někdo dělal, tak by mu lidi trhali ruce. Takhle by měl vypadat karavan pro mladou moderní rodinu. Samozřejmě vnitřek by se musel malinko modernizovat, zejm. co do materiálů, ale hned bych do toho šel. Mít firmu na výrobu přívěsů či nějaké dobré napojení na nějakou, tak se na to vrhnu.

+10/0
8.7.2017 14:21

B96o52h72u24m85i19l 97S64t71e45j85s22k20a51l 5313454161443

Já mít firmu na tištění peněz, tak si je tisknu;-D

+2/0
12.7.2017 11:40

L77u66b18o49m51i95r 35M55a25c40h84o 2442850765757

dnes by s tým už neuspeli. Nároky na komfort sa zmenili.

0/0
15.7.2017 3:09

M27a73r80k15é30t56a 43D18v82o29ř26á41č73k71o69v98á 2628293501578

Mnoho lidí (karavanistů) nevyžaduje zase až takový komfort, spíše volnost, takže by ty úpravy opravdu nemusely být moc velké. Pokud by to bylo levné, úspěch by to mít mohlo.

0/0
17.7.2017 13:05

L91a72d39a 43N32o71v89a83k 4522493417

tak bych si tipnul co za lidi si to mohli dovolit pořídit... ;-D a ještě aby k tomu dostali výjezdní doložku a devizový příslib....

+14/−1
2.7.2017 15:44

S59t51a35n43i75s13l71a35v 38K56r20e74j41c67a76r 6197236503684

Nu dovolit si to mohli řezníci, holiči, pumpaři, zelináři,automechanici. Lidi v té době byli asi šetrnější. Tyto přívěsy se nedaly zapřahat už tenkrát za cokoliv, Wartáci s nimi měly co dělat a trabanti si o tom mohly nechat zdát. pro ně se v NDR vyráběly tzv stanové přívěsy, jež byly v podstatě běžný nákladní vlek se stanem nahoře. Jinak ale pokud si někdo mohl pořídit Šumperák nebo Okál proč by si nepořídil obytný přívěs?

+4/−4
2.7.2017 16:34

O25d44s33t56r35a69n81ě18n74ý 85U34ž70i28v98a75t75e10l

Uživatel požádal o vymazání
+9/0
2.7.2017 18:10

J24a30k43u65b 86Š25a77f32a62n25d29a 7685907141231

Nevím, co je na tom snazšího. Má to o trochu menší valivý odpor pneumatik, toť vše...

0/−6
2.7.2017 18:46

O73d38s97t71r44a16n12ě85n49ý 43U88ž26i63v69a84t14e22l

Uživatel požádal o vymazání
+5/0
2.7.2017 19:50

J68i10ř42í 23S36c48h80w78a45c41h 8568474298916

ano auto bylo sice těžší,ale zase mělo menší aerodynamický odpor, ale hlavně se tahalo velmi výjimečně coby výpomoc v nouzi na kratší vzdálenost, že....

Tahat tyto přívěsy v 60. letech čímkoliv co se u nás běžně prodávalo (snad kromě tatrovek, což zase nebyla běžná auta) a mělo cca 40-50 koní bylo v podstatě pro ta auta trápení....

+2/−3
2.7.2017 21:06

O78d46s81t88r15a98n54ě44n63ý 77U44ž22i40v25a71t33e62l

Uživatel požádal o vymazání
+14/0
2.7.2017 21:51

J81i39ř47í 73S74c54h72w49a61c39h 8448284478946

já s těmi auty taky jezdil, Š100 (45 koní) 2 dospělí a tři děti a to auto mělo co dělat samo se sebou v každém kopci.... s přívěsem by to samozřejmě bylo ještě horší. Samozřejmě, že by to auto přívěs taky utáhlo....s podřazením na 1 by by možná utáhlo i vagon (jen po rovině), ale to neznamená, že tahání přívěsu rychlostí 80 a více nebylo pro ty slaboučké motory utrpení, o kopcích na trojku či dvojku ani nemluvě... dnes na dálnici by kamionům rozhodně nestačily....

+1/−3
2.7.2017 22:40

O31d64s11t50r38a69n29ě12n67ý 32U72ž90i68v36a92t29e14l

Uživatel požádal o vymazání
+11/0
2.7.2017 22:59

S41t38a95n60i55s80l33a62v 30K17r90e97j19c43a29r 6857746133114

Hlavně se nebavme o bržděných a nebržděných přívěsech;-D!! Nájezdová brzda obytných přívěsů, byla v socialistickém východním bloku hitem poloviny osmdesátých let. Do té doby si o ní karavanisté mohli nechat zdát!

+2/0
3.7.2017 15:46

V10á44c58l59a23v 73M72a49l74ý 3924298294509

Škoda 100 + karavan do Bulharska bez problémů, spotřeba 8lt/100km. za den a půl z Plzně na pláži. ;-D

+4/0
2.7.2017 21:52

V58á62c33l15a46v 54M25a79l33ý 3134308904849

Neviděl jste NDRáky, jak mastili s Trabanty s přívěsy, nedělalo jim to žádný problém. Ani je moc netrápili.:-)

+5/0
2.7.2017 21:57

L36u39b53o60m76i74r 65M53a90c86h98o 2432850115647

Trabant + Qek Junior, alebo Wartburg + Bastei, to bol tradičný obrázok na našich cestách. Akurát, že mohli maximálne k Balatonu.

+1/0
10.7.2017 4:24

V87á23c13l50a93v 28P43o20u14s28t88k62a 3790391192

Trabant i warťák s tím přívěsem samozřejmě neměl vůbec žádný problém.

+7/0
2.7.2017 18:16

J76a24k52u88b 76Š72a75f70a18n18d28a 7475387761331

Ale no tak. Trabant měl cca 600kg, naložený tunu. 400kg se za ním pozná, a to hodně. Co také čekat od 19koní.

0/−2
2.7.2017 18:47

O82d21s71t35r26a87n98ě73n14ý 55U90ž22i33v92a82t68e51l

Uživatel požádal o vymazání
+7/0
2.7.2017 19:57

V63á90c72l62a40v 26P75o21u31s66t70k52a 3430221662

Asi tak nějak. R^

+1/0
2.7.2017 19:59

R48a32d94i35m 93B97e50d93n60a35r52č24í72k 6273847583844

Wartburgů a trabantů s přívěsy jezdily i přes tehdejší ČSSR hromady. Dederoni s tim ve velkém jezdili i do Vysokých Tater a nevypadalo to, ze mají problém tahat přívěsy.

+2/0
2.7.2017 22:05

M24i44c78h85a22l 42M19a57l41ý 5182494759773

Dederoni tím jezdili i kamsi k teplému moři nebo aspoň k Balatonu...

0/0
9.7.2017 20:22

H17o42n13z57a 10T65a53r 3609722254692

Karosa LP30

https://www.youtube.com/watch?v=UFkOWJpXxcw

0/0
2.7.2017 14:18

P91a32v67l78a 90K32v96a57p49i84l92o57v96á 7329698454817

Ty bláho. By mě zajímalo jak tohle muselo vypadat po roce užívání. S tehdejšími hygienickými návyky československé socialistické společnosti.

+1/0
2.7.2017 16:18

S92t84a49n18i84s20l59a74v 16K39r23e36j58c28a69r 6827156693524

Nu možná jde o vědomé- nevědomé klamání čtenářů . Na jedné z přiložených fotografií je na fasádě označení firmy Karosárna Sodomka. A to nevím, kde takový firemní nápis po roce 1948 byl. Josef Sodomka ve své továrně pracoval i po vítězném únoru, ale nikoli v konstrukci ani vývoji. A vzhledem k tomu, že socialističtí komunisté byli v odstranování připomínek dost důslední, tak tyto historické fotografie mohou sahat do doby Háchy a Henlaina. O Josefu Sodomkovi se ví, že nebyl fašistou a s žádnou ideologií nespolupracoval, byl úspěšným a uznávaným panem podnikatelem . Vzhledem k tomu, že sklolaminát je výdobytkem moderní poválečné doby , a NDR mělo problém s rozděleným Německem, tak vsadilo na chemii a chemické výrobky.

0/0
2.7.2017 17:04

V50á85c89l61a27v 27P77o29u66s57t19k98a 3120431832

Ty historické fotografie z toho vide jsou z roku 2008 ;-D;-D

0/0
2.7.2017 18:02

V25á89c32l84a51v 24P82o67u41s56t89k28a 3350581432

A pokud máte na mysli ty fotky v článku a nikoli video na které odkazuje pan Tar, na kterých se logo Sodomka skutečně vyskytuje, pak opět stačí umět číst ...... jasně se u nic píše, že se jedná o předválečné karavany W1 a W2, respektive válečný typ z roku 1942, vyrobený pro německou armádu.

0/0
2.7.2017 18:12

V39á36c48l63a74v 39P51o97u59s55t66k92a 3800551492

https://www.pangeotours.com/cz/cestovani-hotelbusy/2/#id5

:-P:-P

0/0
2.7.2017 17:59

J81o14s37e55f 84Č85i67h25á46k 7671989710166

Tento obytňák, červenou felicii a hurá na dovolenou :-)

+3/0
2.7.2017 13:48

P93e85t69r 87B10á40č97a 8745696745935

dovolena snu ;-D

+2/0
2.7.2017 14:15

H82o38n67z80a 90T66a28r 3639652804172

Těžký adrenalin. Chorvátsko karavanom vtedy a dnes.

https://www.youtube.com/watch?v=eyKvCUK6AhM

+1/0
2.7.2017 14:25

L41u52b71o44š 91P35o53s78p37í17š91i53l 6988414945

Pane Josef H.,pozdě,ty už asi nežijí,jestli ano,tak je nepoznáte,jak jsou přestárlé.

+1/0
2.7.2017 9:53

J37a89r66o28s87l29a10v 48K37a22d54l69e22c 5341219932621

Sakra, to jsme se měli špatně...;-)

+2/−24
2.7.2017 9:24

K89a47r10e40l 40H59a40u91p28t27v13o46g63e65l 3683902434764

A mohli jsme se mít mnohem lépe.

+22/0
2.7.2017 10:37

J80i73ř97í 16K82o51c84u84r85e54k 6305234985668

Jojo, automobil za 45 průměrných platů, kdo to dneska má? 1,2 milionu.

+11/0
2.7.2017 11:34

J43a88n 59P15š82e87n37i59č36k67a 2570378803312

A jeste z poradniku...

+3/0
2.7.2017 16:34

T34o75m90a14s 53T43u76m27a 4812260486925

a ta kvalita taky po prvnich 1000km nutny pravydelny servis a jak se v tom dalsi leta kazdej mesic clovek nevrtal tak to nejezdilo, pred dovolenou rozebrat karburator vycistit trisky a dalsi 150+ ukonu aby to bylo jakz takz pojizdny a samo pul kufru nahradnichdilu sebou vcetne naradi

0/0
19.7.2017 13:14

E56m87i74l 55D15u72d95a 8885462956313

na dalnici jsem mohl jezdit na kole, tak byli prazdne. Zivotni uroven dneska a driv je skutecne neporovnatelna

+5/0
2.7.2017 13:23

J79o41s37e93f 92H45l48i78n24o92m57a13z 3630304543318

Nemáte někdo mobil na ty dvě čečetky co se válej u toho karavanu?

0/0
2.7.2017 9:18

M94i23l10a21n 41K33r65á48l 8433128481921

Zkus zavolat do Domova důchodců ve Vysokým mýtě;-D

+24/0
2.7.2017 11:00

J12o31z17e34f 44B38e94v81i72l12a49q32u87a 9795109231421

Pozdě!!;-(

+1/0
9.7.2017 11:18

S93t26a51n51i52s50l66a51v 81K31r68e98j14c37a54r 6127456403304

Nu nevím - Obytný přívěs jenž vyráběla v pár kusech Vysokomýtská Karosa byl Racek I a Racek II !! A tohoto Racka vlastnil a byl majitelem i Josef Bek. Tyto obytné přívěsy se stavěly podobně jako přívěsy A3 za nákladní auta a busy, jako kusovka v pár kusech ročně. Je pravdou, že socialistické at Československé tak NDRácké obytné přívěsy se nemohly a nikdy nerovnaly přívěsům NSR Knause . Budme ale rádi, za to, že tam kde selhal socialistický režim a politická ideologie , vítězily kutilské schopnosti českých a moravských domácích kutilů jež si české knause doma v garážích a stodolách dokázali postavit.

+4/0
2.7.2017 8:05

S90t35a94n38i85s26l36a23v 50K96r71e19j44c85a48r 6307686533764

A u Racků, byla stanová okapová lišta, jež umožnovala postavit k přívěsu stanový přístřešek vyráběný podobně jako přívěs kusovka z Lomnice nad Popelkou, tehdejšího výrobce turistických stanů pro občany.

+2/0
2.7.2017 8:13

V59á79c64l83a76v 85P22o59u14s12t45k94a 3430771632

To je sice pravda, ale článek je o karavanu Dingo... který také vyráběla Karosa a který je mnohem, mnohem hezčí...

+1/0
2.7.2017 8:21

S81t22a13n90i56s22l65a34v 40K38r41e33j96c89a68r 2511158803756

Nevím, že by se někde v historii Karosy tento přívěs stavěl. Spíše mi to tvarově připomíná ty známé NDR. Nehádám se a nepřu. Hořická Karosa skončila s výrobou Racků někdy koncem šedesátých let, a nikdy se do Hořic nevrátily. Obytné vleky za nákladní a busy vyráběla Karosa Jaroměř ve svých prostorách údržby jako kusovku než přešly do Polského Jelcze, Tyto se v konci osmdesátých letech opět vrátily do Hořic jako přívěsy A3, jako běžná měsíční zakázka desítek kusů. - Karosa Jaroměř(dnešní Karsit) byl výhradním výrobcem autosedaček do busů Vysokomýtské Karosy, Hořická Karosa byla výhradním výrobcem nástaveb na nákladní vozy zn. Praga V3S, případně speciální kusové nástavby na jiné vozidla Tatra nebo Liaz. V jejich odběratelích nebyla pouze Armáda, ale i ČsT nebo Geoindustria. Ale u nich stejně jako u Racků se jednalo o výrobu jednotek kusů, na nichž se podíleli pracovníci úseku "vývoje" závodu. - Opravdu nevím, zda by se v archivu dnešního Karboxu, našly zmínky o těchto výrobcích i když v Hořicích ještě pár pamětníků žije a užívá si důchodu.

0/0
2.7.2017 10:06

V86á53c40l54a39v 54P19o39u24s62t45k94a 3350231102

To že to nevíte, vůbec nic neznamená, ostatně informace uvedené v článku jsou dostatečné samy o sobě a podle nich si můžete snadno najít další detaily, pokud vás skutečně zajímají.

0/−2
2.7.2017 13:25

S18t83a47n56i49s85l13a67v 98K58r46e57j79c36a17r 6227756523374

V článku k těmto chybí upřesnění, kdy se tyto v případě Dinga tyto vyráběly. Ano, možná, když byla doba Š-RTO, v době ŠM/ŠD už těžko a Karosa-Renault a Karosa-Iveco už vůbec ne. Přesněji by mohlo být uvedeno v kterém závodě, jak píši nahoře moc možností není, těch pobočných schopných závodů zase tolik nebylo. A Karosa od náběhu ŠM/ŠD neměla kapacitu na přidruženou výrobu obytných přívěsů. To mi jako bývalému zaměstnanci můžete věřit.

0/0
2.7.2017 14:59

Najdete na iDNES.cz