Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nejkrásnější český karavan je dnes opravdová rarita

Nejhezčím tuzemským továrně vyráběným obytným přívěsem byla Karosa W 4 zvaná Dingo. Tento obytný přívěs budil zaslouženou pozornost nejen svým vzhledem, ale i celkovým řešením. Vinou souhry několika důvodů však bylo vyrobeno pouhých 47 kusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e42t49r 81V94o95p64i96č42k58a 5852807677406

ty fotky jsou úžasný! Úplně na mne dýchlo dětství, jakobych tam viděl tátu a mámu ;-(V

0/0
19.7.2017 14:28

J69i35t26k31a 87J71a15n95ý76r16o50v56á 6258813300936

Pamatuji se na S1203, kdy do kempu přijeli, dole měli zázemí, zvedli střechu, dali plátno a měli tam ložnici. Bylo to zajímavé. Bylo mi tak 11-13 let. Nevím přesně kdy to bylo. Vím jen kde to bylo.

+2/0
10.7.2017 13:00

T64o93m65á20š 22K78a36p63l37a65n 8173509443983

ten je krásnej. A ten nápad s tou nenatřenou poloprůsvitnou laminátovou střechou je taky boží. Vsadím se, že kdyby to dnes někdo dělal, tak by mu lidi trhali ruce. Takhle by měl vypadat karavan pro mladou moderní rodinu. Samozřejmě vnitřek by se musel malinko modernizovat, zejm. co do materiálů, ale hned bych do toho šel. Mít firmu na výrobu přívěsů či nějaké dobré napojení na nějakou, tak se na to vrhnu.

+10/0
8.7.2017 14:21

B32o19h36u26m69i77l 34S43t75e91j68s98k64a42l 5403474791813

Já mít firmu na tištění peněz, tak si je tisknu;-D

+2/0
12.7.2017 11:40

L75u47b93o90m24i57r 28M90a97c62h92o 2312630635617

dnes by s tým už neuspeli. Nároky na komfort sa zmenili.

0/0
15.7.2017 3:09

M77a83r41k30é98t22a 51D68v31o27ř72á50č23k23o93v33á 2898853351738

Mnoho lidí (karavanistů) nevyžaduje zase až takový komfort, spíše volnost, takže by ty úpravy opravdu nemusely být moc velké. Pokud by to bylo levné, úspěch by to mít mohlo.

0/0
17.7.2017 13:05

L95a14d40a 93N78o96v77a78k 4712493547

tak bych si tipnul co za lidi si to mohli dovolit pořídit... ;-D a ještě aby k tomu dostali výjezdní doložku a devizový příslib....

+14/−1
2.7.2017 15:44

S38t15a47n86i58s97l27a79v 69K34r78e72j73c51a17r 6157766143384

Nu dovolit si to mohli řezníci, holiči, pumpaři, zelináři,automechanici. Lidi v té době byli asi šetrnější. Tyto přívěsy se nedaly zapřahat už tenkrát za cokoliv, Wartáci s nimi měly co dělat a trabanti si o tom mohly nechat zdát. pro ně se v NDR vyráběly tzv stanové přívěsy, jež byly v podstatě běžný nákladní vlek se stanem nahoře. Jinak ale pokud si někdo mohl pořídit Šumperák nebo Okál proč by si nepořídil obytný přívěs?

+4/−4
2.7.2017 16:34

O13d44s38t88r64a72n52ě46n51ý 12U43ž71i95v80a72t43e45l

Uživatel požádal o vymazání
+9/0
2.7.2017 18:10

J74a36k44u34b 72Š15a64f49a27n41d66a 7515707911111

Nevím, co je na tom snazšího. Má to o trochu menší valivý odpor pneumatik, toť vše...

0/−6
2.7.2017 18:46

O73d43s46t19r10a25n81ě23n16ý 61U75ž77i35v61a81t90e10l

Uživatel požádal o vymazání
+5/0
2.7.2017 19:50

J17i71ř39í 50S69c14h40w39a72c49h 8478414848936

ano auto bylo sice těžší,ale zase mělo menší aerodynamický odpor, ale hlavně se tahalo velmi výjimečně coby výpomoc v nouzi na kratší vzdálenost, že....

Tahat tyto přívěsy v 60. letech čímkoliv co se u nás běžně prodávalo (snad kromě tatrovek, což zase nebyla běžná auta) a mělo cca 40-50 koní bylo v podstatě pro ta auta trápení....

+2/−3
2.7.2017 21:06

O79d19s42t96r62a44n63ě43n29ý 92U22ž38i72v95a37t39e87l

Uživatel požádal o vymazání
+14/0
2.7.2017 21:51

J44i49ř66í 44S98c62h59w14a38c15h 8798374758436

já s těmi auty taky jezdil, Š100 (45 koní) 2 dospělí a tři děti a to auto mělo co dělat samo se sebou v každém kopci.... s přívěsem by to samozřejmě bylo ještě horší. Samozřejmě, že by to auto přívěs taky utáhlo....s podřazením na 1 by by možná utáhlo i vagon (jen po rovině), ale to neznamená, že tahání přívěsu rychlostí 80 a více nebylo pro ty slaboučké motory utrpení, o kopcích na trojku či dvojku ani nemluvě... dnes na dálnici by kamionům rozhodně nestačily....

+1/−3
2.7.2017 22:40

O80d30s66t95r68a91n63ě28n56ý 45U73ž51i45v37a40t41e43l

Uživatel požádal o vymazání
+11/0
2.7.2017 22:59

S11t42a60n12i91s28l59a79v 56K82r92e34j38c83a16r 6537586413184

Hlavně se nebavme o bržděných a nebržděných přívěsech;-D!! Nájezdová brzda obytných přívěsů, byla v socialistickém východním bloku hitem poloviny osmdesátých let. Do té doby si o ní karavanisté mohli nechat zdát!

+2/0
3.7.2017 15:46

V16á10c68l46a34v 26M91a30l69ý 3574268314729

Škoda 100 + karavan do Bulharska bez problémů, spotřeba 8lt/100km. za den a půl z Plzně na pláži. ;-D

+4/0
2.7.2017 21:52

V95á71c77l93a24v 41M87a11l16ý 3254218194709

Neviděl jste NDRáky, jak mastili s Trabanty s přívěsy, nedělalo jim to žádný problém. Ani je moc netrápili.:-)

+5/0
2.7.2017 21:57

L93u27b61o67m97i86r 95M32a35c42h42o 2952360855987

Trabant + Qek Junior, alebo Wartburg + Bastei, to bol tradičný obrázok na našich cestách. Akurát, že mohli maximálne k Balatonu.

+1/0
10.7.2017 4:24

V88á32c39l60a29v 37P66o15u21s38t27k52a 3160981842

Trabant i warťák s tím přívěsem samozřejmě neměl vůbec žádný problém.

+7/0
2.7.2017 18:16

J56a37k63u32b 74Š67a12f59a39n35d50a 7705387451961

Ale no tak. Trabant měl cca 600kg, naložený tunu. 400kg se za ním pozná, a to hodně. Co také čekat od 19koní.

0/−2
2.7.2017 18:47

O87d55s88t13r26a92n81ě58n50ý 65U60ž55i55v68a68t53e26l

Uživatel požádal o vymazání
+7/0
2.7.2017 19:57

V35á57c84l68a72v 63P34o39u86s71t10k35a 3780661372

Asi tak nějak. R^

+1/0
2.7.2017 19:59

R69a24d50i71m 63B13e82d91n74a77r22č65í23k 6223557893694

Wartburgů a trabantů s přívěsy jezdily i přes tehdejší ČSSR hromady. Dederoni s tim ve velkém jezdili i do Vysokých Tater a nevypadalo to, ze mají problém tahat přívěsy.

+2/0
2.7.2017 22:05

M80i33c44h80a60l 38M25a90l63ý 5722394309813

Dederoni tím jezdili i kamsi k teplému moři nebo aspoň k Balatonu...

0/0
9.7.2017 20:22

H33o71n98z33a 85T41a28r 3969892234522

Karosa LP30

https://www.youtube.com/watch?v=UFkOWJpXxcw

0/0
2.7.2017 14:18

P65a20v89l59a 96K20v27a40p80i39l53o54v31á 7559198844347

Ty bláho. By mě zajímalo jak tohle muselo vypadat po roce užívání. S tehdejšími hygienickými návyky československé socialistické společnosti.

+1/0
2.7.2017 16:18

S79t98a39n53i70s92l54a50v 66K89r36e24j71c71a90r 6207906253494

Nu možná jde o vědomé- nevědomé klamání čtenářů . Na jedné z přiložených fotografií je na fasádě označení firmy Karosárna Sodomka. A to nevím, kde takový firemní nápis po roce 1948 byl. Josef Sodomka ve své továrně pracoval i po vítězném únoru, ale nikoli v konstrukci ani vývoji. A vzhledem k tomu, že socialističtí komunisté byli v odstranování připomínek dost důslední, tak tyto historické fotografie mohou sahat do doby Háchy a Henlaina. O Josefu Sodomkovi se ví, že nebyl fašistou a s žádnou ideologií nespolupracoval, byl úspěšným a uznávaným panem podnikatelem . Vzhledem k tomu, že sklolaminát je výdobytkem moderní poválečné doby , a NDR mělo problém s rozděleným Německem, tak vsadilo na chemii a chemické výrobky.

0/0
2.7.2017 17:04

V47á64c92l52a55v 97P48o51u79s26t76k76a 3760551922

Ty historické fotografie z toho vide jsou z roku 2008 ;-D;-D

0/0
2.7.2017 18:02

V27á89c82l98a93v 26P45o19u40s30t89k26a 3190661612

A pokud máte na mysli ty fotky v článku a nikoli video na které odkazuje pan Tar, na kterých se logo Sodomka skutečně vyskytuje, pak opět stačí umět číst ...... jasně se u nic píše, že se jedná o předválečné karavany W1 a W2, respektive válečný typ z roku 1942, vyrobený pro německou armádu.

0/0
2.7.2017 18:12

V44á40c40l68a46v 69P85o56u83s54t31k50a 3740331882

https://www.pangeotours.com/cz/cestovani-hotelbusy/2/#id5

:-P:-P

0/0
2.7.2017 17:59

J54o11s37e91f 30Č33i12h54á62k 7321649810396

Tento obytňák, červenou felicii a hurá na dovolenou :-)

+3/0
2.7.2017 13:48

P22e59t16r 48B19á45č44a 8245336345285

dovolena snu ;-D

+2/0
2.7.2017 14:15

H71o91n66z56a 51T52a75r 3519582544232

Těžký adrenalin. Chorvátsko karavanom vtedy a dnes.

https://www.youtube.com/watch?v=eyKvCUK6AhM

+1/0
2.7.2017 14:25

L67u38b47o57š 56P41o69s21p24í33š33i97l 6718674745

Pane Josef H.,pozdě,ty už asi nežijí,jestli ano,tak je nepoznáte,jak jsou přestárlé.

+1/0
2.7.2017 9:53

J97a36r71o74s18l17a18v 79K81a79d18l23e43c 5961409882981

Sakra, to jsme se měli špatně...;-)

+2/−24
2.7.2017 9:24

K85a97r91e77l 10H60a87u12p54t21v19o93g47e93l 3943872754544

A mohli jsme se mít mnohem lépe.

+22/0
2.7.2017 10:37

J49i78ř82í 45K15o58c57u64r77e48k 6285354235838

Jojo, automobil za 45 průměrných platů, kdo to dneska má? 1,2 milionu.

+11/0
2.7.2017 11:34

J43a34n 22P72š75e95n96i74č83k72a 2630958983842

A jeste z poradniku...

+3/0
2.7.2017 16:34

T43o84m23a34s 67T52u89m20a 4252490926425

a ta kvalita taky po prvnich 1000km nutny pravydelny servis a jak se v tom dalsi leta kazdej mesic clovek nevrtal tak to nejezdilo, pred dovolenou rozebrat karburator vycistit trisky a dalsi 150+ ukonu aby to bylo jakz takz pojizdny a samo pul kufru nahradnichdilu sebou vcetne naradi

0/0
19.7.2017 13:14

E30m45i82l 49D83u28d96a 8345602236813

na dalnici jsem mohl jezdit na kole, tak byli prazdne. Zivotni uroven dneska a driv je skutecne neporovnatelna

+5/0
2.7.2017 13:23

J32o22s78e57f 73H94l20i81n18o59m71a31z 3910344923678

Nemáte někdo mobil na ty dvě čečetky co se válej u toho karavanu?

0/0
2.7.2017 9:18

M70i92l33a19n 71K78r42á75l 8603918441871

Zkus zavolat do Domova důchodců ve Vysokým mýtě;-D

+24/0
2.7.2017 11:00

J44o97z73e34f 29B13e90v21i87l93a26q25u14a 9675839811571

Pozdě!!;-(

+1/0
9.7.2017 11:18

S23t89a24n89i60s36l41a36v 14K19r52e79j13c95a81r 6597326463204

Nu nevím - Obytný přívěs jenž vyráběla v pár kusech Vysokomýtská Karosa byl Racek I a Racek II !! A tohoto Racka vlastnil a byl majitelem i Josef Bek. Tyto obytné přívěsy se stavěly podobně jako přívěsy A3 za nákladní auta a busy, jako kusovka v pár kusech ročně. Je pravdou, že socialistické at Československé tak NDRácké obytné přívěsy se nemohly a nikdy nerovnaly přívěsům NSR Knause . Budme ale rádi, za to, že tam kde selhal socialistický režim a politická ideologie , vítězily kutilské schopnosti českých a moravských domácích kutilů jež si české knause doma v garážích a stodolách dokázali postavit.

+4/0
2.7.2017 8:05

S85t47a11n87i43s80l79a75v 76K18r14e14j94c60a28r 6477116293974

A u Racků, byla stanová okapová lišta, jež umožnovala postavit k přívěsu stanový přístřešek vyráběný podobně jako přívěs kusovka z Lomnice nad Popelkou, tehdejšího výrobce turistických stanů pro občany.

+2/0
2.7.2017 8:13

V82á71c41l97a25v 93P47o41u84s97t44k64a 3810301732

To je sice pravda, ale článek je o karavanu Dingo... který také vyráběla Karosa a který je mnohem, mnohem hezčí...

+1/0
2.7.2017 8:21

S95t20a21n12i79s19l80a59v 64K27r98e15j57c28a83r 2581798393336

Nevím, že by se někde v historii Karosy tento přívěs stavěl. Spíše mi to tvarově připomíná ty známé NDR. Nehádám se a nepřu. Hořická Karosa skončila s výrobou Racků někdy koncem šedesátých let, a nikdy se do Hořic nevrátily. Obytné vleky za nákladní a busy vyráběla Karosa Jaroměř ve svých prostorách údržby jako kusovku než přešly do Polského Jelcze, Tyto se v konci osmdesátých letech opět vrátily do Hořic jako přívěsy A3, jako běžná měsíční zakázka desítek kusů. - Karosa Jaroměř(dnešní Karsit) byl výhradním výrobcem autosedaček do busů Vysokomýtské Karosy, Hořická Karosa byla výhradním výrobcem nástaveb na nákladní vozy zn. Praga V3S, případně speciální kusové nástavby na jiné vozidla Tatra nebo Liaz. V jejich odběratelích nebyla pouze Armáda, ale i ČsT nebo Geoindustria. Ale u nich stejně jako u Racků se jednalo o výrobu jednotek kusů, na nichž se podíleli pracovníci úseku "vývoje" závodu. - Opravdu nevím, zda by se v archivu dnešního Karboxu, našly zmínky o těchto výrobcích i když v Hořicích ještě pár pamětníků žije a užívá si důchodu.

0/0
2.7.2017 10:06

V62á47c53l48a85v 93P95o48u93s77t41k53a 3320831302

To že to nevíte, vůbec nic neznamená, ostatně informace uvedené v článku jsou dostatečné samy o sobě a podle nich si můžete snadno najít další detaily, pokud vás skutečně zajímají.

0/−2
2.7.2017 13:25

S64t17a35n98i49s87l12a21v 76K79r25e87j88c23a10r 6497636343574

V článku k těmto chybí upřesnění, kdy se tyto v případě Dinga tyto vyráběly. Ano, možná, když byla doba Š-RTO, v době ŠM/ŠD už těžko a Karosa-Renault a Karosa-Iveco už vůbec ne. Přesněji by mohlo být uvedeno v kterém závodě, jak píši nahoře moc možností není, těch pobočných schopných závodů zase tolik nebylo. A Karosa od náběhu ŠM/ŠD neměla kapacitu na přidruženou výrobu obytných přívěsů. To mi jako bývalému zaměstnanci můžete věřit.

0/0
2.7.2017 14:59







Najdete na iDNES.cz