Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I58v73a24n 34Č85í42ž58e64k 2383697727640

U všech aut se řeší odpor vzduchu, proč ten odpor vzduchu nevyužít ? Každé auto má sání pro chlazení - u elektorauta by to byla v podstatě trubka, kde vy byly zpřevodovaný lamely jako na větrnících a ty by dobíjely baterky...

+1/0
25.6.2017 22:45

G50e70o15r19g 63K20o71m90b20e73r22e73c 9724151516281

Vyjeli jsme nahoru průsmykem San Bernardino, poté jsme sjeli dolů a máme stejně elektřiny jako na začátku dnešní trasy,

Zdroj: http://auto.idnes.cz/zavod-svycarsko-elektromobil-wave-dts-/automoto.aspx?c=A170620_091701_automoto_fdv

Tak si to rychle nechte patentovat, to uz mate vlasten perpetum mobile ;-D

+3/0
25.6.2017 8:43

J88i56n75d85ř74i61c80h 80M53i71t95t37e91r 6924425261866

Díky vysoké hmontosti se mnoho energie rekuperuje. Aha tohle je cesta. Přidat zátěž a bude se rekuperovat ještě víc. Tak nějak nechápu, proč se automobilky snaží snižovat hmotnost.

+3/0
23.6.2017 22:04

H87o30n72z34a 87T35a17r 3809392964842

U akumulátorových posunovacích lokomotiv to platí dvojnásob .

Trakční olověné akumulátory zvyšují přítlak na koleje.

Rekordman Akumulátorová lokomotiva Ringhoffer

Uvedena do provozu roku 1916 az do roku1994 ( 78let v provozu ) kdy skončila v muzeu, kde po renovaci stále slouží.

http://www.rozhlas.cz/kraje/cesko/_zprava/1368692

http://www.atlaslokomotiv.net/loko-A219.html

http://www.hybrid.cz/czech-raildays-2012-ukazal-se-regiopanter-nechybela-ani-hybridni-lokomotiva

0/0
24.6.2017 21:34

J60i50n61d80ř89i40c75h 80M92i86t88t87e88r 6344645901236

Zvýšení hmotnosti není žádný technický problém jde to samo, potíže dělá spíše redukce hmotnosti. A to i u lidí. Já se domnívám, že velkou hmotnost je nutno uvést do pohybu, na to spotřebujete nějakou energii a při rekuperaci ji dostanete zpátky, ovšem ne všechnu, záleží na účinnosti soustavy.

+2/0
24.6.2017 21:40

M43i98r27o41s94l86a83v 84M78e92d 3114306

Já nejsem nějakým zarytým odpůrcem elektromobilů. Naopak - libi se mi ta jednoduchost (pokud se do toho auta nenacpe spousta zbytečností jak to dělá Tesla) a elektromotor je určitě lepší (z hlediska výkonu i spolehlivosti) než spalovací motor. Takže až se na trhu objeví elektrické autíčko, které na jedno nabiti ujede stejnou vzdálenost jako klasické auto, dobiti nebude trvat vic než několik málo minut a nebude stát "majlant", tak po něm hrábnu. Zatim je to ale scifi.

+3/0
23.6.2017 21:53

P68e14t45r 63B95á29č13a 8205256475605

Dekuji za ukazku cirkusu, ktereho doufam nebudu nikdy svedkem v beznem provozu.

+2/−1
23.6.2017 19:27

P26e60t33r 10S98k41á82l10a 3323445928464

Elektromobil není ekologičtější o nic více než auto na plyn či maloobjemový benzín s turbem. Viz. tento odkaz https://www.nyteknik.se/fordon/stora-utslapp-fran-elbilarnas-batterier-6851761

+2/−1
23.6.2017 14:59

J39a79n 53K65o62t76a95s 9219470742606

"Ekologičnost" není to samé co emise CO2 - ty se řeší ve vámi odkazovaném článku. Kde máte oxidy NOx, saze, atd.? Navíc přece není jedno jestli dané množství škodlivin uvolníte na ulici lidem a ostatním řidičům pod nosem nebo přefiltrujete v elektrárně daleko za městem.

Píšou tam, že za vyšší emise CO2 může hlavně akumulátor - polovina emisí CO2 vzniká při jeho výrobě, polovina vzniká zpracováním surovin. Jenže musíte pochopit, že tohle nejsou nějaké neměnné konstanty. Tyhle továrny používají energii z národních sítí - čistota té energie závisí na energetickém mixu zdrojů zapojených do sítě. A ten je každým rokem čistější, jak se postupně vyřazují staré uhelné elektrárny.

0/0
23.6.2017 15:35

M33a81r52t33i92n 14H61o79r97á95k 9483109794

Tak mě hlavně fascinují ty rozdvojky ...

Že by to takto v budoucnosti vypadalo na našich sídlištích?

+4/0
23.6.2017 13:20

J71a86r84o52s94l92a77v 85K75a67d16l83e52c 5631499432291

V USA před 40 roky to měly vychytanější - baterie se jen prohodily na "pumpě".

0/0
23.6.2017 8:11

M35a23r51t10i98n 27K56a17r89á94s70e63k 9938503908788

Nj, dneska se ukazuje ze o takovy koncept neni zajem - jendoduse je to prilis drahe....

+3/−1
23.6.2017 8:14
Foto

M73i92c75h91a52l 25N53a95j74m57a24n 7469493506500

A přitom je doba nabíjení jednou z největších slabin elektromobilů.

+3/0
23.6.2017 8:20

M21a46r78t69i34n 57K78a71r68á38s45e15k 9968173318818

Tak ono vymena baterky tak neni hned.... a porad je tam ta cena - jedna z vyhod elektromobilu je levnejsi provoz, vymenou baterek to totalne deklasujete.

Navic nabijeni do budoucna bude mensi a mensi problem, tzn zatimco dneska je dalkov cesta elektromobilem spise expedice, kde cesta je cil (jedinou vyjimkou kterou se da rozumne nekam dojet bez obrich zdrzeni je tesla), tak dalsi generace EV s tim budou mit mensi a mensi problem (vykonnejsi dobijeci stanice - zacinaji s stavet az 400kW coz je asi 10nsobny vykon oproti dnesnimu standardu) stejne tak roste kapacita baterii a jejich schopnost rychlejsiho nabijeni...

+1/0
23.6.2017 8:30

J26a25r15o78s69l73a50v 76K20a68d55l35e51c 5131199672491

Výměna baterií je v případě jejího uzpůsobení rychlejší než dotankování. Neplatíte za baterii, ale pouze za dobitou energii.

+2/−2
23.6.2017 8:44

M54a59r26t24i79n 65K31a93r30á16s62e16k 9198553878528

No ale porad nekso musi zaplatit tu masinerii okolo a baterku budete muset mit nejak pronajatou....

A hlavne unifikace baterii tak aby to fungovalo u vsech aut stejne je dost slozity problem...

+4/0
23.6.2017 8:55

M75a96r31e43k 70M79a46l94ý 1122598641110

Ano, ten druhý odstavec bych řekl, že je neřešitelný problém. Radši ať se výrobci soustředí na zvyšování hustoty energie v baterkách, aby člověk pro rozumný dojezd nemusel tahat půl tuny baterek a dále na rychlost nabíjení.

+2/0
23.6.2017 9:19

S52t30a65n28i76s65l52a57v 15K66r45e58j83c83a48r 2671878693106

Neřešitelným problémem bude čím nahradit benzin,plyn a naftu pokud naši potomci budou chtít k dopravě používat vozidla tak jak je užíváme dnes my. Elektromobilita je jednou z cest. Možná návrat Sentinelů a dřevoplynu 21.století, to nás trápit nebude, jen je fakt, že pokud toto nepřipravíme potomkům tak oni na to šeredně doplatí!

0/−1
24.6.2017 8:46

J23a66r82o75s15l87a33v 77K73a22d30l22e30c 5101299512101

A kdo platí benzinové pumpy? Je to stejné.

0/−2
23.6.2017 12:24

R49i44c38h53a13r40d 47M18i60k71u59l86e40n77k17a 1419587517444

Jak budete tahat půl tunové baterky? Ženy, v zimě, v děšti, kde se budou skladovat? Prostě nedomyšleno....

0/−2
23.6.2017 12:53

L69i54b59o39r 53M87o77u44č83k53a 1258587645422

automaticky loader , ktery vymeni baterii po zajeti na prislusne vymenne misto .. muze to byt i ze spodu vozidla .. jen propste chtit se na nejake takove norme domluvit .. zatim se nedomluvili ani na jednotne dobijeci zastrcce ..

+1/0
23.6.2017 12:59

J48a27k53u40b 56Š19a35f44a66n54d26a 7735907431431

Každé auto (i co se týče třídy) má jinou baterii. Taková Tesla S bude mít vždy jinou baterii než VW eUp. Takže na každé stanici bude několik výměnných stanic pro veškeré typy baterií?

+3/0
23.6.2017 18:32

S22t79a71n57i83s80l55a89v 14K84r65e34j95c62a64r 2451238943546

Vymyslí se powerbanka pro elektromobily, To co známe u smartphonů to budou naši potomci používat u dopravy. Každopádně jednou tato nutnost příjde. Takže ještě budme rádi, že si můžeme BMW, Ferrari nebo Bentleye koupit v bazaru a nemusíme řešit problém s ..............!

0/0
24.6.2017 9:12

S90t60a63n11i12s41l18a34v 86K15r23e79j95c44a10r 2701738533106

A hlavně, že dnes nejsme odkázáni na VAZ, Moskvič, Dácii, Trabanta nebo Wartburka tak jako naši otcové. Hlavně dokažme si na tato vozidla vydělat, pochybuji, že ze soc.dávek toto bude možné.

0/0
24.6.2017 9:16

H79o60n92z36a 48T55a90r 3849392804122

Platíte manipulační poplatek a paušál za pronájem akumulátoru

Toto dost znatelně zvyšuje náklady na 1km.

Tesla nabízela zapůjčení i výkonějšího akumulátoru, ale cena byla

vysoká.

http://www.hybrid.cz/tagy/stanice-pro-vymenu-baterii

0/0
24.6.2017 16:20

P19e13t77r 46S51k82á58l78a 3683255758564

Ztráty při nabíjení 40%, ekologická stopa při výrobě baterií pro TESLU 17,5 tun CO2, ekvivalent osmi let provozu auta na plyn. Problematická likvidace baterií, nedostatečná životnost a hustota uložené energie, nutnost předimenzované infrastruktury (když se večer po návratu domů připojí stovky tisíc aut na síť, tak zkolabuje). To znamená další elektrárny, tisíce a miliony tun oceli, betonu, lithia. Neobhajitelná devastace těžbou. Stačí se podívat do Číny, kam jsme vyvezli naše špinavé provozy a nyní se bijeme v prsa jak jsme ekologičtí. Ani náhodou, neboť vše, co se pro nás vyrábí se produkuje v ještě špinavějších provozech, než byli v Evropě. Toto není ochrana přírody, to je lež, zmar a parodie aby pár vlivných a bohatých mělo své bezpracné zisky. A obnovitelné zdroje? Bez dostatečné kapacity klasických zdrojů by Německo v letošní zimě zmrzlo a pomřelo hlady. Místo jedné elektrárny jsou dnes tři. Třikrát více materiálu zbytečně vytěženého, zpracovaného a zbytečně vyplýtvané energie a produkce CO2. Data dohledáte na Bjorn Lomborg na Twitteru. Pokud nevíte, kdo to je. Pak vězte, že zakladatel Greenpeace, který od nich odešel v okamžiku, kdy ideje přetavili v dobře vynášející ideologii.

+4/−2
23.6.2017 15:09

M67a84r89t14i68n 88K94a91r90á91s22e25k 9928973338258

Ztraty pridobijeni 40%? Muzu se zeptat, kdyz se treba u tesly baterka efektivne dobiji vice jak 100kW, tak cim se chladi ty vase ztraty nekde ne urovni 70-80kW?

Jaka je ekologicka stopa vyrovy spalovaciho pohonu? Tu zanedbame?

Likvidace baterii je davno vyresena, a ne problematicka.

Ano kdyby dneska zapojili lidi na vecer do site miliony aut tak zkolabuje, mozna vas uklidni to, ze ze dne na den se tu milion aut na elektrinu opravdu neobjevi, co se tyce vyrobnich kapacit, tak CR jich ma s rezervou dost na to aby stacily krmit elektrinou vsech cca 5 milionu osobaku v CR, aniz bychom museli postavit jeidnou novou elektrarnu. Co se tyce stability soustavy, tak tak vyznamne spotrebice, ktere primarne spotrebovavaji elektrinu v noci, jsou idealni STABILIZATOR site - stejne jako elektricke bojlerym, elektricke topeni apod

+4/−1
23.6.2017 15:32

H54o21n56z77a 52T84a94r 3209112594922

17,5 tun CO2 ? U Forda to také počítali a vysla jim Mnohem nižší hodnota . ( 3x-4x menší kapacita akumulátoru )

http://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil

0/0
24.6.2017 22:13

M27a22r93e83k 83M13a14l34ý 1512578501310

Zase jak u koho. Pokud má někdo prdítko typu Peugeou iOn a podobně jako druhé auto do města a denně nenajede víc než je jeho dojezd, tak pak ho rychlost nabíjení netrápí, šoupne to na noc do zásuvky e je to.

Ale ano, pro masové rozšíření EV a proto, aby nahradily klasické auto, je rychlá doba dobíjení důležitá.

+3/0
23.6.2017 9:21

J95i44ř88í 20V26e89l62í52š53e59k 8429334570683

K tomu se hrdě hlásím. Koupil jsem si krásné naftové auto. A pak jsem si tak nějak ze zvědavosti koupil Citroen C-Zero. To krásné dieselové auto stojí doma před barákem, protože C-Zero je neustále v permanenci. Elektrika je velice pohodlná, auto je mrštné, jezdí doslova za pár kaček a tak nějak ani nevím, k čemu teď to krásné naftové auto mám. Použil jsem ho za půl roku asi třikrát. Jediný limit není až tak v baterii (ono těch 130 km většinou stačí), ale spíš v dobíjecích stanicích. U nás na jihu spíš mizí, než že by přibývaly. Ale to je jen otázka času.

Moje doporučení: Hlídejte si denně kilometry. Pokud jich nebývá víc než 70, jste adept pro elektrické auto i té nejnižší kategorie - například právě C-Zero nebo iOn. Každé ráno odjiždím s "natankovaným" autem, takže ještě šetřím čas. A cena za auto nijak závratná - koupil jsem 4 roky staré za 270 tisíc. Ano, je to na takové auto docela dost, ale když měsíčně ušetří asi tak dva tisíce, tak proč ne.

+4/0
23.6.2017 16:15

J96a13r82o88s79l13a18v 95K77a78d95l17e38c 5211889722801

Zájem je, ale o prodej ropy... V USA to zkoupili tenkrát Saudi a sešrotovali.

0/0
23.6.2017 8:23

H66o14n88z59a 43T63a73r 3789302484172

Stejně jako pronájem akumulátoru, kdy platíte měsíční paušál.

Renault ZOE ve Francii

www.hybrid.cz/tagy/renault-zoe

0/0
24.6.2017 16:06
Foto

J49i67ř78í 69D35v24o15ř11á51k 5615779470238

Opravdu ?

0/0
24.6.2017 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.