Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I34v92a13n 82Č98í27ž71e71k

25. 6. 2017 22:45

U všech aut se řeší odpor vzduchu, proč ten odpor vzduchu nevyužít ? Každé auto má sání pro chlazení - u elektorauta by to byla v podstatě trubka, kde vy byly zpřevodovaný lamely jako na větrnících a ty by dobíjely baterky...

1 0
možnosti
GK

Vyjeli jsme nahoru průsmykem San Bernardino, poté jsme sjeli dolů a máme stejně elektřiny jako na začátku dnešní trasy,

Zdroj: http://auto.idnes.cz/zavod-svycarsko-elektromobil-wave-dts-/automoto.aspx?c=A170620_091701_automoto_fdv

Tak si to rychle nechte patentovat, to uz mate vlasten perpetum mobile ;-D

3 0
možnosti
JM

Díky vysoké hmontosti se mnoho energie rekuperuje. Aha tohle je cesta. Přidat zátěž a bude se rekuperovat ještě víc. Tak nějak nechápu, proč se automobilky snaží snižovat hmotnost.

3 0
možnosti
HT

H81o22n25z86a 64T91a95r

24. 6. 2017 21:34

U akumulátorových posunovacích lokomotiv to platí dvojnásob .

Trakční olověné akumulátory zvyšují přítlak na koleje.

Rekordman Akumulátorová lokomotiva Ringhoffer

Uvedena do provozu roku 1916 az do roku1994 ( 78let v provozu ) kdy skončila v muzeu, kde po renovaci stále slouží.

http://www.rozhlas.cz/kraje/cesko/_zprava/1368692

http://www.atlaslokomotiv.net/loko-A219.html

http://www.hybrid.cz/czech-raildays-2012-ukazal-se-regiopanter-nechybela-ani-hybridni-lokomotiva

0 0
možnosti
MM

Já nejsem nějakým zarytým odpůrcem elektromobilů. Naopak - libi se mi ta jednoduchost (pokud se do toho auta nenacpe spousta zbytečností jak to dělá Tesla) a elektromotor je určitě lepší (z hlediska výkonu i spolehlivosti) než spalovací motor. Takže až se na trhu objeví elektrické autíčko, které na jedno nabiti ujede stejnou vzdálenost jako klasické auto, dobiti nebude trvat vic než několik málo minut a nebude stát "majlant", tak po něm hrábnu. Zatim je to ale scifi.

3 0
možnosti
PB

P75e58t41r 25B61á28č93a

23. 6. 2017 19:27

Dekuji za ukazku cirkusu, ktereho doufam nebudu nikdy svedkem v beznem provozu.

2 1
možnosti
PS

P30e12t37r 18S72k30á90l60a

23. 6. 2017 14:59

Elektromobil není ekologičtější o nic více než auto na plyn či maloobjemový benzín s turbem. Viz. tento odkaz https://www.nyteknik.se/fordon/stora-utslapp-fran-elbilarnas-batterier-6851761

2 1
možnosti
JK

J81a79n 83K51o43t77a19s

23. 6. 2017 15:35

"Ekologičnost" není to samé co emise CO2 - ty se řeší ve vámi odkazovaném článku. Kde máte oxidy NOx, saze, atd.? Navíc přece není jedno jestli dané množství škodlivin uvolníte na ulici lidem a ostatním řidičům pod nosem nebo přefiltrujete v elektrárně daleko za městem.

Píšou tam, že za vyšší emise CO2 může hlavně akumulátor - polovina emisí CO2 vzniká při jeho výrobě, polovina vzniká zpracováním surovin. Jenže musíte pochopit, že tohle nejsou nějaké neměnné konstanty. Tyhle továrny používají energii z národních sítí - čistota té energie závisí na energetickém mixu zdrojů zapojených do sítě. A ten je každým rokem čistější, jak se postupně vyřazují staré uhelné elektrárny.

0 0
možnosti
MH

Tak mě hlavně fascinují ty rozdvojky ...

Že by to takto v budoucnosti vypadalo na našich sídlištích?

4 0
možnosti
JK

V USA před 40 roky to měly vychytanější - baterie se jen prohodily na "pumpě".

0 0
možnosti
MK

Nj, dneska se ukazuje ze o takovy koncept neni zajem - jendoduse je to prilis drahe....

3 1
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.