Diskuse k článku

Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I53v42a24n 90Č53í53ž93e75k 2953477777330

U všech aut se řeší odpor vzduchu, proč ten odpor vzduchu nevyužít ? Každé auto má sání pro chlazení - u elektorauta by to byla v podstatě trubka, kde vy byly zpřevodovaný lamely jako na větrnících a ty by dobíjely baterky...

+1/0
25.6.2017 22:45

G42e27o63r36g 23K31o73m50b87e91r82e63c 9704741786441

Vyjeli jsme nahoru průsmykem San Bernardino, poté jsme sjeli dolů a máme stejně elektřiny jako na začátku dnešní trasy,

Zdroj: http://auto.idnes.cz/zavod-svycarsko-elektromobil-wave-dts-/automoto.aspx?c=A170620_091701_automoto_fdv

Tak si to rychle nechte patentovat, to uz mate vlasten perpetum mobile ;-D

+3/0
25.6.2017 8:43

J16i66n54d76ř86i34c38h 68M54i47t80t74e44r 6224845421376

Díky vysoké hmontosti se mnoho energie rekuperuje. Aha tohle je cesta. Přidat zátěž a bude se rekuperovat ještě víc. Tak nějak nechápu, proč se automobilky snaží snižovat hmotnost.

+3/0
23.6.2017 22:04

H36o74n62z71a 58T20a67r 3469242104602

U akumulátorových posunovacích lokomotiv to platí dvojnásob .

Trakční olověné akumulátory zvyšují přítlak na koleje.

Rekordman Akumulátorová lokomotiva Ringhoffer

Uvedena do provozu roku 1916 az do roku1994 ( 78let v provozu ) kdy skončila v muzeu, kde po renovaci stále slouží.

http://www.rozhlas.cz/kraje/cesko/_zprava/1368692

http://www.atlaslokomotiv.net/loko-A219.html

http://www.hybrid.cz/czech-raildays-2012-ukazal-se-regiopanter-nechybela-ani-hybridni-lokomotiva

0/0
24.6.2017 21:34

J58i60n30d77ř74i58c69h 38M91i10t46t17e87r 6934805751496

Zvýšení hmotnosti není žádný technický problém jde to samo, potíže dělá spíše redukce hmotnosti. A to i u lidí. Já se domnívám, že velkou hmotnost je nutno uvést do pohybu, na to spotřebujete nějakou energii a při rekuperaci ji dostanete zpátky, ovšem ne všechnu, záleží na účinnosti soustavy.

+2/0
24.6.2017 21:40

M98i16r75o17s50l35a43v 98M26e71d 3564566

Já nejsem nějakým zarytým odpůrcem elektromobilů. Naopak - libi se mi ta jednoduchost (pokud se do toho auta nenacpe spousta zbytečností jak to dělá Tesla) a elektromotor je určitě lepší (z hlediska výkonu i spolehlivosti) než spalovací motor. Takže až se na trhu objeví elektrické autíčko, které na jedno nabiti ujede stejnou vzdálenost jako klasické auto, dobiti nebude trvat vic než několik málo minut a nebude stát "majlant", tak po něm hrábnu. Zatim je to ale scifi.

+3/0
23.6.2017 21:53

P39e72t34r 76B20á93č27a 8135106845525

Dekuji za ukazku cirkusu, ktereho doufam nebudu nikdy svedkem v beznem provozu.

+2/−1
23.6.2017 19:27

P56e49t37r 89S66k73á77l77a 3443285478184

Elektromobil není ekologičtější o nic více než auto na plyn či maloobjemový benzín s turbem. Viz. tento odkaz https://www.nyteknik.se/fordon/stora-utslapp-fran-elbilarnas-batterier-6851761

+2/−1
23.6.2017 14:59

J34a53n 18K34o86t77a57s 9859220812156

"Ekologičnost" není to samé co emise CO2 - ty se řeší ve vámi odkazovaném článku. Kde máte oxidy NOx, saze, atd.? Navíc přece není jedno jestli dané množství škodlivin uvolníte na ulici lidem a ostatním řidičům pod nosem nebo přefiltrujete v elektrárně daleko za městem.

Píšou tam, že za vyšší emise CO2 může hlavně akumulátor - polovina emisí CO2 vzniká při jeho výrobě, polovina vzniká zpracováním surovin. Jenže musíte pochopit, že tohle nejsou nějaké neměnné konstanty. Tyhle továrny používají energii z národních sítí - čistota té energie závisí na energetickém mixu zdrojů zapojených do sítě. A ten je každým rokem čistější, jak se postupně vyřazují staré uhelné elektrárny.

0/0
23.6.2017 15:35

M69a72r82t20i82n 85H58o45r97á30k 9323609104

Tak mě hlavně fascinují ty rozdvojky ...

Že by to takto v budoucnosti vypadalo na našich sídlištích?

+4/0
23.6.2017 13:20

J97a52r41o51s93l78a21v 68K91a63d98l33e12c 5691399352511

V USA před 40 roky to měly vychytanější - baterie se jen prohodily na "pumpě".

0/0
23.6.2017 8:11

M97a40r73t44i67n 27K82a62r93á90s85e81k 9488863118928

Nj, dneska se ukazuje ze o takovy koncept neni zajem - jendoduse je to prilis drahe....

+3/−1
23.6.2017 8:14
Foto

M17i35c44h45a16l 91N43a69j46m76a18n 7839863806260

A přitom je doba nabíjení jednou z největších slabin elektromobilů.

+3/0
23.6.2017 8:20

M28a20r56t32i91n 85K65a40r35á58s88e10k 9868343858528

Tak ono vymena baterky tak neni hned.... a porad je tam ta cena - jedna z vyhod elektromobilu je levnejsi provoz, vymenou baterek to totalne deklasujete.

Navic nabijeni do budoucna bude mensi a mensi problem, tzn zatimco dneska je dalkov cesta elektromobilem spise expedice, kde cesta je cil (jedinou vyjimkou kterou se da rozumne nekam dojet bez obrich zdrzeni je tesla), tak dalsi generace EV s tim budou mit mensi a mensi problem (vykonnejsi dobijeci stanice - zacinaji s stavet az 400kW coz je asi 10nsobny vykon oproti dnesnimu standardu) stejne tak roste kapacita baterii a jejich schopnost rychlejsiho nabijeni...

+1/0
23.6.2017 8:30

J76a96r39o93s43l94a88v 45K16a95d14l97e89c 5181989742221

Výměna baterií je v případě jejího uzpůsobení rychlejší než dotankování. Neplatíte za baterii, ale pouze za dobitou energii.

+2/−2
23.6.2017 8:44

M74a67r70t90i64n 18K17a51r94á18s86e26k 9918563448598

No ale porad nekso musi zaplatit tu masinerii okolo a baterku budete muset mit nejak pronajatou....

A hlavne unifikace baterii tak aby to fungovalo u vsech aut stejne je dost slozity problem...

+4/0
23.6.2017 8:55

M34a41r85e57k 85M81a32l31ý 1212258951810

Ano, ten druhý odstavec bych řekl, že je neřešitelný problém. Radši ať se výrobci soustředí na zvyšování hustoty energie v baterkách, aby člověk pro rozumný dojezd nemusel tahat půl tuny baterek a dále na rychlost nabíjení.

+2/0
23.6.2017 9:19

S66t50a27n58i23s86l21a66v 25K60r21e88j32c52a48r 2851118283246

Neřešitelným problémem bude čím nahradit benzin,plyn a naftu pokud naši potomci budou chtít k dopravě používat vozidla tak jak je užíváme dnes my. Elektromobilita je jednou z cest. Možná návrat Sentinelů a dřevoplynu 21.století, to nás trápit nebude, jen je fakt, že pokud toto nepřipravíme potomkům tak oni na to šeredně doplatí!

0/−1
24.6.2017 8:46

J49a68r47o64s75l23a27v 36K92a44d49l79e48c 5221359832541

A kdo platí benzinové pumpy? Je to stejné.

0/−2
23.6.2017 12:24

R90i37c13h14a44r77d 43M72i30k96u35l43e43n46k29a 1919117557224

Jak budete tahat půl tunové baterky? Ženy, v zimě, v děšti, kde se budou skladovat? Prostě nedomyšleno....

0/−2
23.6.2017 12:53

L28i84b50o45r 95M60o28u32č75k80a 1718767955672

automaticky loader , ktery vymeni baterii po zajeti na prislusne vymenne misto .. muze to byt i ze spodu vozidla .. jen propste chtit se na nejake takove norme domluvit .. zatim se nedomluvili ani na jednotne dobijeci zastrcce ..

+1/0
23.6.2017 12:59

J93a73k25u19b 14Š89a14f91a54n26d90a 7915587961291

Každé auto (i co se týče třídy) má jinou baterii. Taková Tesla S bude mít vždy jinou baterii než VW eUp. Takže na každé stanici bude několik výměnných stanic pro veškeré typy baterií?

+3/0
23.6.2017 18:32

S86t46a65n22i65s69l49a91v 16K53r26e55j67c91a57r 2301388753496

Vymyslí se powerbanka pro elektromobily, To co známe u smartphonů to budou naši potomci používat u dopravy. Každopádně jednou tato nutnost příjde. Takže ještě budme rádi, že si můžeme BMW, Ferrari nebo Bentleye koupit v bazaru a nemusíme řešit problém s ..............!

0/0
24.6.2017 9:12

S51t55a76n91i51s31l24a91v 94K29r14e67j68c34a55r 2921358203836

A hlavně, že dnes nejsme odkázáni na VAZ, Moskvič, Dácii, Trabanta nebo Wartburka tak jako naši otcové. Hlavně dokažme si na tato vozidla vydělat, pochybuji, že ze soc.dávek toto bude možné.

0/0
24.6.2017 9:16

H12o33n53z80a 19T64a86r 3449452104962

Platíte manipulační poplatek a paušál za pronájem akumulátoru

Toto dost znatelně zvyšuje náklady na 1km.

Tesla nabízela zapůjčení i výkonějšího akumulátoru, ale cena byla

vysoká.

http://www.hybrid.cz/tagy/stanice-pro-vymenu-baterii

0/0
24.6.2017 16:20

P95e61t26r 18S55k73á20l53a 3233895508764

Ztráty při nabíjení 40%, ekologická stopa při výrobě baterií pro TESLU 17,5 tun CO2, ekvivalent osmi let provozu auta na plyn. Problematická likvidace baterií, nedostatečná životnost a hustota uložené energie, nutnost předimenzované infrastruktury (když se večer po návratu domů připojí stovky tisíc aut na síť, tak zkolabuje). To znamená další elektrárny, tisíce a miliony tun oceli, betonu, lithia. Neobhajitelná devastace těžbou. Stačí se podívat do Číny, kam jsme vyvezli naše špinavé provozy a nyní se bijeme v prsa jak jsme ekologičtí. Ani náhodou, neboť vše, co se pro nás vyrábí se produkuje v ještě špinavějších provozech, než byli v Evropě. Toto není ochrana přírody, to je lež, zmar a parodie aby pár vlivných a bohatých mělo své bezpracné zisky. A obnovitelné zdroje? Bez dostatečné kapacity klasických zdrojů by Německo v letošní zimě zmrzlo a pomřelo hlady. Místo jedné elektrárny jsou dnes tři. Třikrát více materiálu zbytečně vytěženého, zpracovaného a zbytečně vyplýtvané energie a produkce CO2. Data dohledáte na Bjorn Lomborg na Twitteru. Pokud nevíte, kdo to je. Pak vězte, že zakladatel Greenpeace, který od nich odešel v okamžiku, kdy ideje přetavili v dobře vynášející ideologii.

+4/−2
23.6.2017 15:09

M53a71r11t84i57n 30K22a97r32á19s54e72k 9268963738678

Ztraty pridobijeni 40%? Muzu se zeptat, kdyz se treba u tesly baterka efektivne dobiji vice jak 100kW, tak cim se chladi ty vase ztraty nekde ne urovni 70-80kW?

Jaka je ekologicka stopa vyrovy spalovaciho pohonu? Tu zanedbame?

Likvidace baterii je davno vyresena, a ne problematicka.

Ano kdyby dneska zapojili lidi na vecer do site miliony aut tak zkolabuje, mozna vas uklidni to, ze ze dne na den se tu milion aut na elektrinu opravdu neobjevi, co se tyce vyrobnich kapacit, tak CR jich ma s rezervou dost na to aby stacily krmit elektrinou vsech cca 5 milionu osobaku v CR, aniz bychom museli postavit jeidnou novou elektrarnu. Co se tyce stability soustavy, tak tak vyznamne spotrebice, ktere primarne spotrebovavaji elektrinu v noci, jsou idealni STABILIZATOR site - stejne jako elektricke bojlerym, elektricke topeni apod

+4/−1
23.6.2017 15:32

H37o64n86z78a 90T97a33r 3519512594782

17,5 tun CO2 ? U Forda to také počítali a vysla jim Mnohem nižší hodnota . ( 3x-4x menší kapacita akumulátoru )

http://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil

0/0
24.6.2017 22:13

M80a82r80e95k 92M61a55l98ý 1182178781380

Zase jak u koho. Pokud má někdo prdítko typu Peugeou iOn a podobně jako druhé auto do města a denně nenajede víc než je jeho dojezd, tak pak ho rychlost nabíjení netrápí, šoupne to na noc do zásuvky e je to.

Ale ano, pro masové rozšíření EV a proto, aby nahradily klasické auto, je rychlá doba dobíjení důležitá.

+3/0
23.6.2017 9:21

J23i32ř12í 74V85e17l52í91š57e10k 8519264580133

K tomu se hrdě hlásím. Koupil jsem si krásné naftové auto. A pak jsem si tak nějak ze zvědavosti koupil Citroen C-Zero. To krásné dieselové auto stojí doma před barákem, protože C-Zero je neustále v permanenci. Elektrika je velice pohodlná, auto je mrštné, jezdí doslova za pár kaček a tak nějak ani nevím, k čemu teď to krásné naftové auto mám. Použil jsem ho za půl roku asi třikrát. Jediný limit není až tak v baterii (ono těch 130 km většinou stačí), ale spíš v dobíjecích stanicích. U nás na jihu spíš mizí, než že by přibývaly. Ale to je jen otázka času.

Moje doporučení: Hlídejte si denně kilometry. Pokud jich nebývá víc než 70, jste adept pro elektrické auto i té nejnižší kategorie - například právě C-Zero nebo iOn. Každé ráno odjiždím s "natankovaným" autem, takže ještě šetřím čas. A cena za auto nijak závratná - koupil jsem 4 roky staré za 270 tisíc. Ano, je to na takové auto docela dost, ale když měsíčně ušetří asi tak dva tisíce, tak proč ne.

+4/0
23.6.2017 16:15

J70a84r55o48s58l43a97v 51K41a24d50l22e61c 5211709962641

Zájem je, ale o prodej ropy... V USA to zkoupili tenkrát Saudi a sešrotovali.

0/0
23.6.2017 8:23

H59o57n35z72a 56T88a33r 3469442974662

Stejně jako pronájem akumulátoru, kdy platíte měsíční paušál.

Renault ZOE ve Francii

www.hybrid.cz/tagy/renault-zoe

0/0
24.6.2017 16:06
Foto

J30i80ř40í 63D47v88o89ř69á53k 5695579450408

Opravdu ?

0/0
24.6.2017 16:53

Najdete na iDNES.cz