Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod slibuje dodání do dvou dnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a36r37t92i72n 56H71e11j76t72m87á53n41e51k 9916607311838

Petrolheadi hurá! Na iDnesu vyšel nový článek, že Tesla už brzy krachne!

pro toho, kdo ještě nezačal: je nejvyšší čas začít shortovat akcie Tesly!

http://technet.idnes.cz/tesla-cag-/tec_technika.aspx?c=A170622_132703_tec_technika_mla

0/0
23.6.2017 13:08

J75a46n 36K37o28t88a35s 9549660422246

myslim, ze vetsina petrolheadu v CR nevi, co to znamena shortovat akcie:-)

0/0
26.6.2017 9:01

M29a16r58t81i32n 12H14e31j66t56m72á50n80e53k 9946427501828

Tak to pozor! Zde vědí diskutující všechno a nejlépe. A někteří jedinci to dokonce otevřeně drze přiznávají! :-)

0/0
26.6.2017 10:56

P69e39t95r 86Ř57i83h79á79k 9264696937778

jasne, vsichni budou jezdit na elektriku. akorat, ze az to vsichni po prijezdu z prace zapoji do zasuvky tak ta trafacka za dedinou tak akorat maximalne shori.

+1/−1
22.6.2017 20:20

M53a49r23t28i54n 69H82e32j73t94m29á20n50e39k 9806147851548

Tak dost. Nepište sem tyto bludy o kterých vůbec nic netušíte.

+1/−1
22.6.2017 20:38

P58e58t39r 67Ř18i58h44á49k 9894886867538

Ctu si prave celou diskuzi a je pravda, ze se snazite vecne argumentovat. Prosil bych teda do slusne a kultivovane diskuze argument od Vas co je na mem prohlaseni nepravda. Je nase rozvodna sit stavena na to aby v kazde druhe garazi byl trifaz a tesla? a jak se to projevi na vykonnove spicce odberu? dekuji za odpoved.

0/0
22.6.2017 20:48

M58a63r18t48i11n 12H66e58j78t98m22á40n41e39k 9586917101128

Konečně otázky, kterým rozumím.

Naše rozvodná síť není ve stavu, aby nedokázala dobíjet desetitisíce elektromobilů.

Například Tesla si při třífázovém dobíjení vystačí s odběrem 3x16A, což jistí běžný domácí třífázový jistič. Každá sklokeramická deska, pokud je zapojena na tři fáze bývá jištěna stejným jističem. České garáže, pokud jsou vybaveny třífázovou zásuvkou (červený pětikolík) jsou zpravidla vybaveny zásuvkou 3x32A, což je dokonce dvojnásobek potřebného proudu.

nejsem elektrikář. Odborník by Vám to vysvětlil jistě lépe. Ale snad Vám to takhle postačí.

0/0
22.6.2017 20:59

P35e30t50r 57Ř60i45h43á14k 9594336417108

ano jiste staci, ale moje otazka byla polozena jinak :) vite jak je navrhovana a jak je navrzena rozvodna sit? a vite, ze je navrzena tak, ze se nepocita s tim, ze vsichni budou ve stejnou dobu pozadovat 100% prikonu jistice? pokud to nevite zeptejte se u sveho dodavatele elektriny mozna vas ta odpoved prekvapi. takze moje otazka byla co se stane s rozvodnou siti a tou trafostanici za dedinou kdyz pulka te dediny prijede teslou z prace a hodi to na ten garazovy trifaz 3x16A ? neni to napriklad jedno z omezeni rozsireni elektromob? vite co by to udelalo s tou rozvodnou siti, kdyby jich bylo treba 100x vic? a kazdy by chtel nabijet?

0/0
22.6.2017 21:12

M20a29r24t35i92n 26H52e90j60t80m90á55n22e28k 9106467661158

Podle mě se nestane vůbec nic. Náš jistič pro celý dům je 3x125A a pokud si v garáži kdykoliv zapojím 3x16A je to 15% výkonu celého domu, což nemůže nikde udělat nic.

Domácnosti mají jističe menší, ale 3x16A má snad každý kdo má doma garáž a pak to trafačka utáhne na 100%, i kdyby dobíjela najednou celá vesnice.

No k tomu by se měl vyjádřit třeba ČEZ Distribuce. Jinak to tady bude jenom taková česká plácaná.

Já vycházím z toho, že sklokeramickou desku má dnes doma skoro každý a vaří všichni taky v podobnou dobu. A trafačce za vesnicí je to úplně fuk.

0/0
22.6.2017 21:20

V32l23a97d41i37m50í20r 54H14r83u16b11ý 1904471447532

Teď už doslova vaříte z vody a cucáte si z prstu, co se vám hodí.

.

3x16A si rezervuje pro sebe dobíječka (která ovšem nabíjí skoro deset hodin), takže potřebujete minimálně 3x25A jistič a nesmíte používat moc dalších energeticky náročnějších spotřebičů - bojler, mikrovlnka, že byste třeba večer u televize žehlil a k tomu vám jela pračka a myčka a ohřívala se teplá voda, to už by mohl být trochu problém s lokálním blackoutem, zvlášť kdybyste ještě k tomu požádal manželku, ať vám uvaří kafe :-).

.

Plácání o tom, že trafačce za vesnici je fuk, když v neděli celá vesnice vaří oběd na elektrických sporácích, to je vtip roku - není moc vesnic, kde by se to nepoznalo.

.

Co se týká distribuční soustavy, tak ta by to zvládla,. Jen by se vám mohlo stát, že vaše auto by se za celou noc nabíjelo jen pár hodin, protože víc by mu regulace soustavy neumožnila. Pár fanatiků s teslami není problém, při větším množství už by bylo nutné dobíjení dálkově řídit/omezovat podle aktuálního rozložení zátěže.

.

Samozřejmě, že všechno se dá vyřešit, ale ne na počkání a ne zadarmo. Ale ono to s tím dobíjením nebude tak horké, protože většina lidí parkuje na ulici a prostě ani nemá kde to auto dobíjet. A na tomhle se nic nezmění.

+1/−1
22.6.2017 21:53

M15a95r86t50i77n 77H11e53j89t16m30á13n89e55k 9236307151278

Proč se tu bavíme se o úplných kravinách. V ČR dnes jezdí 200 Tesel. Až tady bude tolik elektromobilů, že se z toho bude hroutit distribuční síť, můžeme na to téma třeba založit samostatný diskuzní klub.

0/0
22.6.2017 22:55

V94l90a89d65i24m39í28r 91H34r14u55b16ý 1744931687712

Protože ve snaze "vyargumentovat" nedostižnost Tesly sem ty kraviny píšete vy. A protože je prokládáte i pravdivými údaji, je potřeba to uvádět na pravou míru.

.

Já to vaše nadšení celkem chápu. Co nechápu je to svobodné rozhodnutí nechat se kvůli technologii omezovat. Já se snažím, aby věci a peníze sloužily mně, ne naopak. Představa, že utratím balík za auto, abych pak místo svobodného cestování neustále sledoval dojezd a trasu plánoval podle toho, kde mě nechají dobít baterky, to není nic pro mě. Kdysi dávno jsem měl auto na LPG, dojezd na plnou nádrž cca 350km a natankováno za deset minut. Občas jsem tankoval i třikrát za den a byl to pro mě neskutečný opruz - včetně toho plánování, kde mají LPG čerpačku. Vy považujete hodinu a půl strávenou u nabíječky za normální, já ne. Ale možná máte času na rozdávání a nudíte se, tím by se to vysvětlovalo.

0/−1
22.6.2017 23:21

M49a31r45t23i25n 25H91e94j51t81m37á89n49e85k 9886257201358

Jak chcete uvádět informace o Tesle na pravou míru v diskuzi s majitelem už druhé Tesly? Vy máte Vladimíre využít té možnosti a zeptat se na to, co nechápete. Rád Vám na všechno, co budu vědět odpovím a vy si pak udělejte názor jaký chcete.

Vy zde formulujete Vaše názory opravdu zvláštně. Proč mi třeba podsouváte, že považuji hodinu a půl strávenou u nabíječky za normální? Znáte okolnosti, za kterých by bylo nutné dobíjet u dobíječky hodinu a půl? Já Vám to rád povím. To byste musel přijet k dobíječce s úplně prázdnou baterií, tedy s dojezdem 0 km a po nabití na 80%, kdy uběhne 40 minut byste se musel rozhodnout setrvat dalších 50 minut dobíjením o 20% až do plna. (!)

Garantuji Vám, že v praxi takhle nikdo Teslu nedobíjí. Proč by to taky dělal. S dojezdem 300 km (tj. při dobité baterii na 80%) se může pohodlně pokračovat v cestě.

Ale já přece chápu, že tohle nemůžete vědět. A nyní si máte právo myslet, že považuji 30 až 40 minut strávených u nabíječky za normální.

A na to já Vám ještě doplním, že k tomuto dojde jen při trasách nad 500 km, takže dvakrát do roka mi strávit 40 minut u dobíječky vážně přijde celkem přijatelné.

Tak tohle jsme si vyjasnili a jestli chcete, klidně se ptejte dál.

Rád Vám odpovím, ale až zítra. pro dnešek už se omluvím a dobrou noc přeji!

+1/0
23.6.2017 0:42

V32l15a34d23i70m82í93r 71H13r16u84b28ý 1654971667762

Přesně o tomhle mluvím. Tesla se skutečně dá dobít na 80% za 40 minut, ale už neříkáte, že tohle zvládá jen jedna jediná stanice v ČR a že ostatním to trvá o poznání déle (CHAdeMO dává max 62,5kW, ostatní ještě méně). Stejně tak třeba letos skončilo neomezené nabíjení zdarma, noví majitelé už dostanou jen 400 kWh na rok. A takhle je to u vás se vším, účelově používáte jen to, co se vám hodí, co se nehodí buď zamlčíte, nebo překroutíte. Vaše "garance" jsou jen další prázdné kecy, stejně jako ve výše probíraném případě (ne)zatížení trafostanic.

.

Kdo si koupí Panameru nebo Cayen, je podle vás vůl. Vy jste musel kvůli domácímu dobíjení vybudovat v průjezdu baráku nelevný podzemní "parkovací box", ta "investice" se vám nikdy nevrátí, ale hlavně, že je Tesla boží. Teď už to vaše nekritické nadšení dává smysl, když jste vrazil takový balík do domácí infrastruktury, tak už se teď prostě nemůžete vrátit zpátky k autu, které je levnější, kvalitnější a u kterého natankování 1000 km trvá deset minut, to byste byl vážně vůl. Nebo nebyl?

.

Jak už jsem psal výše, mně (a podle mě) peníze a věci slouží a díky nim mám větší svododu v rozhodování a pohybu. Vy jste za obrovský ranec peněz svou svobodu omezil a musíte své rozhodování a pohyb přizpůsobovat nabíjení svého auta. Hezky jste to řekl v jednom z dřívějších článků - že do Španělska s dětmi pojedete, až vám to síť nabíječek umožní. Buďte v klidu, nezávidím vám to.

.

Pro ostatní - bez příkras (a přesto nadšeně) popisuje zkušenosti s provozem Tesly jiný majitel na Hybrid.cz. Dočtete se tam o tom, že taky můžete přijet k obsazené nabíječce (a buď čekáte několik hodin, nebo musíte jinam), nebo že když chcete dojet někam dál, tak ten úžasný výkon nesmíte moc využívat, taky o tom, že po pěti minutách jízdy "naplno" se auto přepne do režimu s výrazně omezeným výkonem a na raketové zrychlení můžete zapomenout (byl se projet na závodním okruhu).

0/−2
23.6.2017 8:35

M39a96r37t20i75n 22H62e10j26t38m49á13n81e98k 9816507811608

Zase tu šíříte polopravdy a tím pádem nesmysly. Proč to děláte? Tak za prvé, někde v této diskuzi o časech dobíjení hovořím včetně CHAdeMO, že je u nás jediný Supercharger, to zde zaznělo také několikrát a že noví majitelé Tesel dostanou zdarma jen 400 kW dobíjení je nesmysl. Tesla to sice oznámila, ale hned to zrušila. Všichni noví majitelé Tesly mají doživotní dobíjení zdarma. Tato výhoda však nepřechází na druhého majitele vozu. Ten má zdarma jen 400 kW ročně.

Taková je pravda, takže ji prosím znovu a znovu nepřekrucujte v lež.

A tak je to skoro se vším, co tu píšete. jedna blbost za druhou:

Jak jste přišel na to, že jsem si v baráku vybudoval kvůli dobíjení "nelevný parkovací box"? Nenechte se vysmát. V první řadě do toho Vám nic není, co si kde buduju a do této diskuze to nepatří. Očividně nemáte argumenty a tak plivete i po mě a na moje soukromí. Tím si trošku zahráváte, ale budiž. Nejspíš jste hulvát. Ale jdeme dál. V "nelevném podzemním parkovacím boxu" parkuje moje neelektrické auto. Nebudu Vám psát jaké, abyste se nezalknul závistí. Dobíjet vůz zde pochopitelně lze.

Takže vy ani nevíte, že k domácímu dobíjení vám postačí obyčejná třífázová zásuvka (červený pětikolík), který stojí 250 Kč? Tak teď to konečně víte! Prý drahá infrastruktura. Jste vážně k smíchu.

Mimochodem, vy si vážně myslíte, že "nelevný podzemní parkovací box" jak píšete se mi nevyplatí? Tak to jste milý pane ekonomický analfabet! Asi nevíte, kolik stojí metr čtvereční v lokalitě kde stojí můj dům. Nevíte, protože to byste se zalknul závistí. To podzemní parkovací stání se zaplatilo dnem jeho dokončení, přestože bylo drahé. Jenže já s tím nemám žádný problém. Já na to nenakradl, víme?

Jste jen závistivý hlupák. I když mě celkem dobře bavíte, nebudu už s vámi milý pane ztrácet čas. Nezasloužíte si moji pozornost. Vyvinilo by vás snad jedině to, kdyby vám bylo 20. V opačném případě mi je vás celkem líto.

0/0
23.6.2017 12:44

V33l84a76d77i28m39í37r 96H58r93u37b73ý 1524391617382

Vaše hulvátství pominu, i když o vás hodně vypovídá a budu se věnovat jen vašemu mlžení a lhaní.

.

Nabíjení zdarma je momentálně (a může se to zase kdykoliv změnit) jen pro vozy objednané před 15.1.2017. Pro vozy objednané mezi 15.1. až 20.5.2017 je nabíjení zdarma jen pro prvního majitele (před tím to bylo "doživotně" k autu), no a pro vozy objednané po 20.5.2017 je to omezeno na těch 400kWh na rok, pokud si dotyčný od jiného majitele Tesly nesežene speciální kód, který mu to dobíjení zdarma umožní (a i tohle se může zase změnit). Jinak původně bylo skutečně omezeno nabíjení pro všechny na těch 400kWh, Tesla to zmírnila až nedávno v reakci na vlnu nevole, kterou to vyvolalo. Vaše tvrzení, že to Tesla zrušila "hned" je lživé - pokud ovšem pro vás "hned" jsou čtyři měsíce, pak se vám omlouvám, zjevně žijete v jiné časové dimenzi.

.

Že jste si pořídil pro Teslu superdrahé podzemní parkování, tím jste se sám chlubil, že se vám to jako investice nikdy nevrátí, to jsou taky vaše vlastní slova. Mě je to šumák, je mi šumák i to, čím a kam jezdíte. Jen zrovna čekám, až se mi dobije elektromobil a nemám nic lepšího na práci (no dobře, tohle jsem si vymyslel, prostě jsem neodolal :-)), tak uvádím na pravou míru vaše lži a mlžení. A jak se zdá, vaše nervová soustava s tím má trochu problém, to mě mrzí, ale v padesáti to snad ještě zvládnete bez trvalých následků. Ano, teď si z vás maličko utahuji, to ode mě není hezké, sám se potrestám a nedám si dnes po obědě viržinko.

.

Ne, opravdu vám nezávidím, nemáte vůbec nic, co bych já neměl a chtěl mít. A upřímně vám děkuji, že jste mi to tak hezky připomněl.

0/0
23.6.2017 15:14

M20a75r61t20i19n 93H64e30j41t71m10á53n88e51k 9826987501878

Vladimíre, připouštím, že jsem hulvát zejména na lidi, kteří mě prostě serou. Vám se to povedlo a třeba vás to i potěšilo. Já ale vážně nikoho nasírat nechci, takže se omlouvám, pokud se vás něco dotklo.

A hádat se nechci, to mě nebaví. Každý máme odlišné informace a vše ukáže čas, jak se věci mají. Očividně žijeme v odlišných světech a na tom není nic divného. S tím se smířit vážně umím. Mějte se fajn a pojďme si už raději užít víkend...

0/0
23.6.2017 15:35

M79a37r49t42i48n 43H81e12j69t32m47á86n27e73k 9506707881868

Musím se Vám Vladimíre omluvit, měl jste pravdu s tím znovu zavedeným bezplatným limitem 400 kW při dobíjení na Superchargerech. Omlouvám se i všem, že jsem tady šířil blbosti, tedy že je dobíjení pro první majitele trvale zdarma. Vážně to je zrušeno. Trošku trapas, ani nevím jak mi tahle informace mohla utéct. Tak sorry.

Tímhle mě Tesla trochu štve, že si mění pravidla, jak na kolotoči. To jsou zbytečné obchodní školácké chyby. Trochu mě mrzí i to, že jsou ty vozy stále dražší a dražší. V roce 2013 mě stál Model S v plný palbě rovných 100 000,- EUR, je sice fakt, že na výbavě něco málo přibilo, ale proč dneska téměř stejné auto vyjde na 160.000,- EUR bez daně, to už nepobírám ani já.

Pak mi totiž tyhle tanečky okolo dobíjení a nedobíjení zdarma připadají podivně trapné...

0/0
24.6.2017 21:00

J84a60n 29D60l83o33u88h76ý 7564379550709

Mno myslim, ze elektroauto budoucnost ma pouze pokud se zvoli "lidova technologie", ktera zatim jaksi stale neexistuje. Koupit křumpl auto za 3 a pul mice a tvorit se, jak usetrim na provozu... To umi jenom ekonomickej analfabet. Existuji firmy, ktere dokazi prestavet COKOLIV na LPG a i u auta jako je Porsche, mercedes, Rols-Royce, BMW, Maserati, Ferrari a podobne se bavime v tom nejhorsim pripade o cene okolo 100 000kc u auta co stoji minimalne 3 mice !!! A ze jste takova auta nevideli jezdit na LPG neznamena, ze to delaji "blazni". Je to presne naopak, delaj to vsude tam, kde je dostupnejsi propan-butan nez nejakej benal ci nafta. To jest hlavne mimo USA a evropu a predevsim v Asii R^ Mno a jak tu uvadel jiny clanek, pokud vlada uvali na elektro-auto stejnou dan, jako na spalovaci auto => temer nikdo si elektroauto nekoupi (viz Dansko propad prodeje z 1000 kusu na jednotky kusu)R^

0/0
22.6.2017 13:29

M23a10r34t19i90n 28K55a18r16á38s71e31k 9758903788698

No priklad Danska je trochu mimo - za ten propad muze z velke casti to, ze to obdobi bez dotace je ted velmi kratke, tzn zajemci bud to auto koupili dokud byly, nebo ted chvili pockaji nez zase budou (tzn v tom kretkem mezidobi to nikdo nekupuje)...

0/0
22.6.2017 16:15
Foto

Š82t23ě67p38á31n 31B24i27n97k13o 3796214863766

Nejlepší je, že jich hned první den prodali několik desítek, tedy soudě podle jejich webu, který hlásil, kolik toho kdy jiní zákazníci objednal. Prostě nejlepší dealer... ;-D:-P;-D

+2/0
22.6.2017 12:22

P29e81t76r 59T41ů29m40a 1194662225972

Fakticky se sice dá cestovat od polárního kruhu po Gibraltar, ale u nás je Supercharger jenom jeden a to v Humpolci... takhle tu elektromobilitu moc nerozhejbem :-)

0/0
22.6.2017 9:50
Foto

L66u21k93á80š 59N77o70v65o59t54n34ý 6226387718208

Tohle auto je jenom hype se skvělým marketingem. Rozhodně se to nedá srovnávat s autem se spalovacím motorem ve stejné cenové kategorii (protože to pak pro Teslu dopadá absolutně tragicky). Stejně tak musíte odhodit v dál veškeré ekonomické úvahy nad výhodností provozu.

To je pro lidi, kterým už doma parkuje Porsche a sejří je, že se za nimi na ulici nikdo moc neohlédne, tak si koupí Teslu se kterou budou jezdit dělat kolečko po Václaváku v sobotu večer, když vyrazí do Duplexu. ;)

+8/−2
21.6.2017 11:26

M29a22r32t24i97n 73H40e55j96t52m90á65n33e66k 9706257111728

No nevím. Porsche mi určitě doma neparkuje, za Modelem X se ohlížejí jedině mámy ve středním věku, protože si myslí, že jde o nějaký van a vlastně ani nevím, co je Duplex! To je jako nějaký podnik na Václaváku, kam bych se měl jezdit s Teslou vytahovat? Co tam proboha chodí za lidi?

0/0
22.6.2017 0:16

T56o71m53á52š 60C48h57r55a97s57t14n19ý 2621644371273

Neni za ty penize uz k dispozici slusny Maybach?

0/0
21.6.2017 11:14

M30a66r78e21k 24M55a75l54ý 1692238871620

Maybach nevím, ale pokud uvažujeme o Tesle X, konkurentem bude něco jako BMW X5 a to se dá pořídit o milion levněji, to se pak ani neprojezdí. To samé testa S, konkurentem bude něco jako MB-E nebo BMW 5, atd...

+3/0
21.6.2017 14:37

J69a91k13u82b 79F68e76i33f62a73r 7239739196889

Maybach zrovna ne, ale S500 za to pořídíte.

0/0
21.6.2017 15:56

M20a74r27t79i32n 33H86e22j52t25m48á55n12e43k 9826907821678

Aha, pán je další znalec...

0/−1
21.6.2017 16:49

M45a73r74e39k 80M80a55l87ý 1512638181400

V čem jsem se, podle vás, spletl? Zrovna včera jsem byl v Alze, viděl jsem tam jak model S (ty tam byly dva) tak i X, nakoukl jsem dovnitř, pokochal se pohledem... na svezení jsem čas neměl, nabízeli to tam v modelu S.

No a z toho co jsem viděl, tak usuzuji to, co jsem napsal, co je konkurentem modelu S a modelu X. Nebo na to máte jiný pohled? A pokud uvážím, že ty Tesly jsou za 3,5 milionu, tak ti zmínění konkurenti jsou o milion levnější, nebo ne? Klidně napište svůj pohled.

Já beru, že Tesla je momentálně zřejmě nejvyspělejší elektromobil, ale ani kdybych ty peníze měl, zřejmě bych si ji nekoupil a volil bych spíš MB-E, BMW 5 a podobně, s nějakým kultivovaným benzínem a zůstala by mi spousta peněz na palivo.

Mimochodem, sedl jsem si do toho a sedačky mi přišly horší než mám já ve Volvo S80, jezdím dlouhé trasy 500 km pracovně a tak nebím, jestli by se mi v Tesle cestovalo taky tak pohodlně jako ve Volvu. A to už nespomínám to nabíjení, i když je v Německu poměrně hustá síť...

+2/−1
21.6.2017 19:56

M55a13r92t44i32n 52H67e57j70t72m23á23n89e69k 9986887851198

Rád Vám odpovím Marku, když jste nyní byl tak konkrétní.

Ano, mám na to jiný pohled v tom, že současné Tesly nejde srovnávat s BMW řady 5, nebo s MB E. Oba vozy patří ve všech parametrech o třídu níž. Velikostí, výkonem, podvozkem, pokročilými systémy, prostorem kufru, atd. Pokud to přeženu, když budete Model S srovnávat s Passatem, bude to ještě výraznější paradox. Jsou tací, kteří klidně přepočítají cenu Modelu X, (jenž měří na délku přes pět metrů) na deset Oktávií. To vážně nikam nevede.

Pokud si koupíte Fábii, zbyde Vám na doživotní palivo a na dalších deset nových vozů. A někdo si s tím prostě vystačí po celý život. Jistěže to pro názornost přivádím do extrému, ale takhle srovnávat vozy prostě nelze.

Jak na to? Sedněte si do stejně vybaveného vozu v podobné ceně a začne to tím, že dostanete hned v úvodu poloviční výkon oproti Tesle. To je holý fakt.

Dále dostanete o třetinu menší kufr, 4x dražší servis a minimálně 6x dražší provozní náklady na palivo a navíc se bude jednat o hlučný spalovací vůz.

Na srovnání, že Vaše Volvo S80 má pohodlnější sedačky reagovat nemohu, protože jsem v tomto voze nikdy neseděl. Mě osobně sedačky v mém Modelu X vyhovují a nepřijdou mi ani trošku prkenné, jak tady někde několikrát zaznělo. Tesla není dokonalá a bylo by divné, kdyby byla ve všem nejlepší. Její výhody jsou otázkou volby každého jednotlivce a někomu holt vyhovovat nemusí.

Opět znovu a znovu říkám, že jen do té doby, než se v Tesle tento člověk jednou sveze. Tím okamžikem se člověku mění život na období před Teslou a život po ní anebo pokud na ní má, tak na život s Teslou.

+2/−2
21.6.2017 22:06

M87a87r98e83k 92M37a43l32ý 1332638711910

OK, je to váš pohled... z vašich příspěvků vidím, že jste majitelem a nadšeným fanouškem Tesly. Jistě, je to momentálně nejpokročilejší EV a pokud někdo EV chce a má dost peněz na Teslu, je to logická volba.

Ale nesouhlasím s tím porovnáním s ostatními konkurenty. Když se podívám do MB třídy S, tak ten interiér je o galaxii jinde než Tesla. Výkonný motor a raketová akcelerace je super, ale není to vše. Stejně tak zájemce o luxusní limuzínu nemá jako parameter velikost kufru.

Ale to je jedno, podstatné je, že jste pokojen a že jste za svoje nemalé peníze dostal vůz, který vám vyhovuje a jste spokojen. Já za sebe říkám, že i kdybych ty peníze měl, volil bych momentálně jiné auto.

0/0
22.6.2017 8:40

M76a82r29t17i91n 94H86e54j71t20m76á68n77e74k 9736847521708

Ano, zde s Vámi Marku musím souhlasit. Pokud porovnám svůj vůz s MB třídy S ve stejné ceně, najdeme luxusnější interiér v Mercedesu. Několik mi jich prošlo rukama a zpracování bylo vždy německy dokonalé.

Pokud závěrem mohu, přiznám se, že jsem se toho uhlazeného Mercedesího designu po mnoha letech přejedl a najednou se na trhu objevil vůz tak odlišné koncepce, že se z toho stala láska na první pohled. Následovalo pár banálních návštěv v MB servisu na Chodvě, tu za 107, tu za 160 tisíc a najednou jsem si řekl: A DOST!

A za ty 4 roky jsem vážně ani jednou nezalitoval. Tak to je ten můj příběh. Mějte hezký den!

+1/0
22.6.2017 9:22

P91e67t88r 66Č70e79r95m33á79k 9398725399740

Jste na velkém omylu, Tesla S je zcela bezpečně třídní konkurent MB E class a BMW 5er.

0/0
22.6.2017 13:24

M84a37r62t79i27n 35H44e96j88t21m26á40n22e23k 9236407311448

Na velkém omylu jste vy Petře. Jestli se Vám chce, přečtěte si zde v této diskuzi mých padesát komentářů s různými hatery. Já to nebudu vysvětlovat pořád dokola. Už mě unavuje reagovat na kdejakou hovadinu bez jakékoli argumentace.

0/0
22.6.2017 20:20

P74e42t65r 92Č90e94r53m13á88k 9448615309120

Nikoliv, omyl na Vaší straně, Tesla S je mezinárodně jasně řazena do segmentu E, tedy vyšší střední třída, na tento fakt Váš soukromý názor nemá vliv i kdyź bude zopakován stokrát ;-)

0/0
23.6.2017 0:49

M26a18r39t58i42n 43H77e84j72t36m39á79n54e74k 9366487441318

Já vím. To bude v pořádku.

0/0
23.6.2017 1:00

P89e23t46r 80Č44e31r81m47á28k 9288965339270

Je to v pořádku ;-)

0/0
23.6.2017 23:58

A87d59a61m 82H96u44r38t49a 2141902647300

3 miliony jsou pro běžného smrtelníka dost. Čas aby se do toho vložil stát a vedle kotlů a dešťovky podporoval i Teslu :-)

0/0
21.6.2017 10:34

V66a39c53l55a73v 62M88e52d62e27k 5981302775895

Proč Teslu? Elektromobily už dělá kdekdo, a taková e-Golf nebo Hyundai Ionic jsou cenou pod milion. U těchto aut by už nějaká státní dotace smysl měla - rozhodně větší, než dotace řepky.

0/0
21.6.2017 13:23

M20a61r19e25k 88M34a21l53ý 1422458251350

Pod milion, hm... srovnatelný spalovák je za polovinu.

0/0
21.6.2017 14:38

V32a56c79l10a33v 83M91e35d69e67k 5911942645105

jak co - u toho Golfu diesel v slušné vábavě vás vyjde okolo 600-700t, elektromobil 960.

+1/0
21.6.2017 14:48

R96o13b48i97n 48Ž10i72ž80k54a 2138384596586

ve stejné slušné výbavě?:-)

+1/0
21.6.2017 16:30

M28a14r41e16k 96M75a72l39ý 1152608371560

Proč bych, proboha, kupoval Golf diesel? Porovnal bych to s benzínem o srovnatelném výkonu a cca. i výbavě.

+1/0
22.6.2017 8:45

K40a38m82i34l 20D63o16l76e90z84e21l 6792606904222

rychlonabijeni za 1.5 hodiny ? Normalni auto natankuju za 1 minutu. Navic cena tak trojnasobna oproti srovnatelnemu benzinu.

Mozna dobre pro nejakeho filantropa nebo skalniho priznivce, ale prodavat to v eshopu ?

+5/−1
21.6.2017 9:24

V95l71a96d60i95m90í76r 94H58r96u38b85ý 1434371537662

Za minutu nenatankujete žádné auto, to jste si trochu zapřeháněl. Průtok pistole je sice podle typu až 90 l/min (běžně spíš 60-70), ale počítejte taky nějaký čas na obsluhu a zaplacení. Ale 5 minut by vám od příjezdu do odjezdu stačit mohlo.

.

U elektromobilu je potřeba na doplňování energie myslet a plánovat, klasicky nabíjení přes noc. No a když dojde šťáva na cestách, tak holt odtah k nejbližší nabíječce a tam pár hodin čekání, nebo rovnou odtah do cíle cesty - to už by nemělo být moc daleko.

+1/−1
21.6.2017 11:31

V73a64c73l38a45v 66M14e63d27e27k 5791972375915

existují už i automatické placení, ať už čtečka karet u stojanu, nebo mobilní platby. A ty vás zdrží jen o sekundy.

0/0
21.6.2017 13:24

T44o44m98á24š 76V47a38l65d77e59r 7123510499

Za minutu nenatankujete ani u automatu, pokud neberete 5 litrů. Pak máte dojezd jako elektromobil.;-DBěžně čekám tři až šest minut , než se uvolní stojan se samoobsluhou.

0/0
22.6.2017 11:54

M95a65r96e41k 22M27a56l74ý 1222568371930

U elektromobilu taky musíte připočítat ten čas, co vystoupíte z vozu, zapojíte kabel a po ukončení zase odpojíte a zaplatíte. Je to srovnatelné, takže si myslím, že ta minute-dvě čistého času na natankování auta celkem sedí.

+1/0
21.6.2017 14:40

V78l90a98d33i13m56í41r 95H44r29u90b57ý 1774591937642

Jestli nabíjíte hodinu a třicet minut, nebo hodinu a třicet dva minut (včetně připojení kabelu) je zanedbatelný rozdíl (cca 3%). Ovšem jestli tankujete dvě minuty, nebo pět minut (včetně placení), to už je rozdíl 150%.

.

Mě nezajímá, jak dlouho teče benzín do nádrže, mě zajímá, jak dlouho celkem se zdržím na čerpací/nabíjecí stanici.

.

Když už to pitváme, tak u "tekutých paliv" můžeme k tomu zdržení započítat i frontu u stojanu, nebo čas strávený občerstvováním (káva apod), případně na WC (po té kávě :-)), protože tohle musíte udělat až po natankování, zatímco u elektromobilu to můžete všechno absolvovat během nabíjení. A přesto bude pořád doplňování "tekutého paliva" mnohonásobně rychlejší, než dobíjení akumulátorů.

.

Jen jsem chtěl poukázat na to, že za minutu opravdu ani nenatankujete, natož abyste absolvoval i všechny ostatní úkony s tím tankováním přímo nebo nepřímo související.

+1/−1
21.6.2017 20:32

M32a24r76t72i47n 34H90e45j70t51m66á51n10e97k 9646527981908

K tomu mohu říci Vladimíre, že Tesla dokáže dobíjet svoji baterii rychlostí 11km za minutu. Konkurence Tesly v současné době dosahuje přibližně třetinové rychlosti dobíjení.

+1/0
21.6.2017 22:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.