Diskuze

Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor závodu, klub ACO, teď uvažují, jaké koncepce by mohla pravidla povolit do budoucna. A velkou šanci má vodík.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MF

Pane Vokáči, jako pokus o článek dobrý, ale s tématem jste se seknul o cca rok. Před rokem to ještě bylo téma, ale v situaci, kdy Audi kvůli Dieselgate skončilo předčasně ve vytrvalostních závodech, se situace radikálně změnila. Současné regule jsou zmrazeny do r. 2019 včetně a od r. 2020 jsou už načrtnuté nové předpisy, ve kterých ale vodík i jiné nové alternativy chybí. Důvod je prostý - náklady.Z toho důvodu se upustilo i od nové třídy 10MJ a co se pohonů týká, zůstane jen jediná kategorie - Hybrid 8MJ. Pan Toyoda to řekl zcela jasně: "Současná hybridní technologie nám stačí pro 6 hodinový závod, ale čtyřiadvacítku ještě nevydrží. Je před námi ještě dlouhá cesta.". ACO trápí řídké startovní pole LMP a proto v žádném případě nepůjde vodíkovou cestou, protože právě to novou automobilku nepřiláká. Peugeot by do WEC (LMP) rád vstoupil, ale protože nemá žádnou hybridní technologii, tak se drží zpátky, protože by pro něj ty náklady byly nepředstavitelné. V pátek 16.6. byl v Le Mans představen nový směr techn. vývoje LMP1 po r. 2020 a vodík tam byl odmítnut právě z důvodu vysokých nákladů.

1 0
možnosti
Foto

Díky automobilkám, které přišli do LMP1 (Audi, Peugeot) šla tato kategorie do háje. Zdražila se tak, že úplně vystrnadila soukromníky, což se ukázalo v letošním závodě. Benzínové LMP1 neměli absolutně šanci proti dieselům od Audi či od Peugeotům. Jsem staromilec a benzín je benzín.

0 2
možnosti
DH

D54e59n38i54s 45H97u56m50l

24. 6. 2017 9:41

Píšete nesmysly, benzínové Porsche porazilo naftové Audi loni i předloni. Letos už nezávodilo ani Audi ani Peugeot. Vše byla jen otázka koeficientů, které si FIA cucá z prstu, aby srovnala rozdíly.

0 0
možnosti
JK

J80i52ř65í 11K23r41a19u31s

24. 6. 2017 6:47

U Vodíku je problém so skladovaním , prechádza totiž stenami nádrže , preto sú potrebné špeciálne viac vrstvé nádrže z rôznych materiálov,

Ono by nebolo 2x vhodné nechávať za sebou "vodíkovú stopu" následky by asi neboli potešujúce.

Vodík sa dychtivo a explozívne zlučuje s kyslíkom.......

2 0
možnosti
JK

Neškrtat a nerozsvěcet, sic nám to tu vybouchne!

0 0
možnosti
DH

D96e74n48i27s 30H69u57m82l

23. 6. 2017 22:52

Asi chtějí překonat rekord Le Mans z roku 1955

0 0
možnosti
Foto

P65a89t62r50i21k 95C17h84r66z

23. 6. 2017 18:42

U těch čistě elektrických aut vůbec nevidím problém v dlouhém nabíjení, prostě by se měnily baterie (ostatně o něčem takovém se původně uvažovalo i u běžných silničních aut, nakonec se od toho ustoupilo - bylo by to docela problematické, nikdo by nechtěl vyměnit nové baterie ze svého auta za třeba dva nebo tři roky staré), stačilo by jejich umístění v automobilu uzpůsobit pro rychlou výměnu.

Variantou 2 by mohlo být něco jako "štafetový závod".

0 0
možnosti
FL

V osobácích by to šlo ošetřit tak, že by tam byly baterie dvě, jedna půjčená a jedna menší vlastní - pro dojezd k nejbližší elektropumpě. (Další můj geniální nápad. Dnes jsem měl mimochodem ještě jiný - skládací auto. Šlo by jen o maketu auta, které by drželo místo na parkovišti, kam když by přijel majitel skutečným autem, tak by maketu složil a zaparkoval)

0 0
možnosti
MG

M74i85r91e36k 11G81a12j63e31r

23. 6. 2017 16:06

Pro ty, kdo tak strasne fandi palivovym clankum, je dulezita informace, ze clanky nevydrzi dlouho, v prumeru sotva polovinu, co spalovaci dnesni motor. Pri prumerne rychlosti kolem 40 km/h, kterou u nas bezna auta za jejich zivotnost dosahuji, vydrzi jen v prumeru 100 tisic km.

Snad v zavodech nepovoli nadrze s kapalnym vodikem. Je zarucene, ze drive nebo pozdeji selze u nektereho auta chlazeni na minus 240 C a dojde k uniku vodiku s nebezpecim vybuchu smesi se vzduchem. Vyvoj takoveho pohonu navic nema zadny prakticky vyznam pro pohon beznych vozidel.

0 0
možnosti
JK

Záleží kudy jedete. Průměr 70 km/h na delších trasách mimo město je udržitelný se stodvácou. A průměr 90 pro dálniční křižník je taky vpohodě. Jen to město. Jenže na popojíždění ve městě je lepší elektřina a akumulátory, především pro rekuperaci při brždění. Takže mít v autě obojí... a za tu cenu můžete mít letadlo s pilotem.

0 0
možnosti
PP

P68e46t94r 93P79o73l52á85k

23. 6. 2017 14:42

Velka pochvala! Vodik je cisty pohon budoucnosti! Ne elektrina ziskavana z velke casti z fosilnich paliv a uskladnena v jedem naplnenych bateriich! Zavodeni muze vodiku otevrit plnohodnotnou cestu do seriove vyroby( soucasne pokusy jako Toyota Mirai a Honda Clarity nepocitam, protoze se masove nerozsirily )!

1 3
možnosti
JN

Ano, ale získávání vodíku je zatím nejlevnější ze zemního plynu a z uhlí to vychází též levně, ale jsou velké investiční náklady na zařízení pro zplyňování uhlí. Takže energeticky výhodnější je přímé spalování těchto surovin.

4 0
možnosti