Diskuse k článku

Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. A ta nejslavnější čezeta, skútr řečený „prase“, letos slaví 60. narozeniny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O86n64d21ř87e54j 93K90r27y56š10t79o73f 6343251

Jawa 21 Elektro to bude teprve ten pravý sršeň:-/

0/0
29.6.2017 21:10

J47i66ř67í 92K25o48c94u77r90e63k 6555134485258

Mám ale řešení: všechna auta v Praze bych mimo okruh zakázal a nařídil lidem si pořídit elektrický skútr.

---

Taky bych věděl, jak zajistit odbyt pro zboží. Třeba pro pěticípé hvězdy. No když přikážeme, aby si je všichni pořídili, tak odbyt bude, ne? A povinnost nosit ji hrotem dolů.

0/0
29.6.2017 18:55

O88n78d62ř30e83j 37Č88a82p91k54a 6361421413174

Skútry a motorky určitě (i benzínová verze toho spálí o dost míň, než auto). Ale spíš než zakazování by to chtělo podporu, třeba víc krytého a bezpečného parkování za rozumnou cenu pro ty, co nemají barák s garáží. Auto venku stát může, u motorky je slušná šance, že tam už ráno nebude.

+2/0
29.6.2017 21:06

Z34d78e58n48ě32k 65Š98ť78a35s46t95n46ý 7265915861300

A už je to tady zase,

žasnu hned po první větě.

Nikdo nikdy neřek prase,

když byla řeč o čezetě.

+2/0
29.6.2017 16:00

M34i97c89h52a12e66l 31S27e52d50l87á58č83e74k 4476873159622

No vidíte a otec měl 2 a jinak se tomu neřeklo.

+1/0
29.6.2017 16:48

P69a66v83e96l 64S25ý58k89o10r36a 4834866902724

A kde žije vase rodina? My Pražáci jsme tomuhle skútru nikdy neřekli ,, prase,, jsem ročník 1956.

0/0
29.6.2017 17:05

M90i15c34h12a43e51l 63S31e22d37l30á78č24e21k 4296513709572

Otec je ročník 41 a pochází z Prahy. Možná jiná čtvrť?

+1/0
29.6.2017 17:06

P57a20v38e26l 62S50ý11k35o37r52a 4754306892684

Je to možné, tipoval jsem Moravu.

0/0
29.6.2017 17:12

T62o96m85á91š 69T22a85t70í21č15e44k 5710692430458

Ušetřím na nový velorex džínový, mají ho v tuzexu v Praze.

0/0
29.6.2017 15:53

T43o77m79á84š 22M39a42x61a 5613880705617

Je to ikonická legenda, ale cena bezmála 400.000 Kč je za skútr na mý gusto nějak moc. Pokud si to svoje zákazníky ale i tak najde, proč ne :-)

+1/0
29.6.2017 11:52

L42u26k36á77š 45K16o39h20o61u24t 7438584112449

Zajímalo by mě čím si tento pán zasluhuje tu pozornost a už 3tí stejný prakticky článek.Kolik platí....

Je to celé pasé, zvláště když je vidět, že stále nenahradil ono vražedné řešení přívodu nabíječky. Tedy pokud i to video není recyklát, ale zdá se mi, že tam jsou nové pasáže.

Takže pán by měl vyměnit zásuvku za něco jiného, protože mít vidlici na přívodu znamená, že se klub majitelů tohoto výtvoru začne poměrně rychle zmenšovat a budou jich plné hřbitovy.

+2/0
29.6.2017 10:03

H70o49n27z20a 28T77a41r 3909912194972

Vidlice na přivodu nevadí, protože je bez napětí / proudu .

Klasická inteligentní nabíječka má připojovací svorky bez napětí, aby se aktivovala, musi se svorky přilozit na akumulátor.

Po připojeni elektronika inteligentní nabiječky zkontroluje napětí akumulátoru

až pak, pokud je vše OK se do zapojené vidlice pustí napětí a akumulátory se začmu nabíjet . Tuto technologii použivají i klasické nabiječka pro 12v olověné akumulátory, které chrání i proti nechtěnému přepolování . Bohužel některé nabíječky neumí nabíjet hluboce vybité akumulátory. Musíte nejprve obyčejnou nabíječkou akumulátor oživit, zvýšít napětí a až nasledně připojit tu chytrou nabíječku, která proces nabíjení dokončí. Pak se přepne do udržovacího režimu pokud je touto funkcí vybavena .

http://www.akumulatorybosch.cz/download/c3-zarucni-list.pdf

U elektromobilů při použití rychlonabijecí stanice je nabíjení jestě sofistikovanější . Elektromobil s nabíjecí stanci oboustraně komunikuje .

http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-druhy-pouziti-jak-nenaletet

0/0
29.6.2017 11:58

L67u68c60i54e 89S20m33i64t27h 1266935754626

Vazeny pane Kouhote, dekujeme za vas nazor. Pozornost si zrejme zasluhuje tento pocin tim, ze je zajimavy a muzu vas ubezpecit, ze nikomu nic neplatime. Veskere investice se vkladaji do projektu. Opravdu si mysite, ze nas skutr projde homologaci, pokud bude zabijet lidi pri dobijeni?? Uverejneni obrazek je jeste stary skutr. Pokud mate zajem zjistit, jak dobijeni funguje, prosim kontaktujte nas tym.

+4/0
29.6.2017 13:12

J57a71r59o28s43l88a76v 31P39r92o21c69h53á98z15k14a 3750504304794

Hezky jste mu to nandala, vážená Lady. Že ta přípojka je hrůza hrůz, je ovšem také fakt.

0/0
29.6.2017 17:59

H54o95n39z58a 13T51a13r 3939332144442

U produkční verze bude nabíječka interní nebo externí ? U Externí je problém s využitím veřejných nabíjecích stojanu. Hrozí odcizení nabiječky .

0/0
29.6.2017 23:26

P76e57t74r 52M95i51k93y30s64k98a 5602454385678

Ja vám nevím, my jsme tomu tak teda rikali odjakživa.

0/0
29.6.2017 9:44

I42v30a65n 33M59i23n49á53ř 7542824137741

Opravdu nevím, proč se dnes, tomuto designově krásnému veteránu říká - prase !? Ne, že bych byl v tomto směru přecitlivělý, ale v době jeho největší popularity takto nazýván rozhodně nebyl !! V šedesátých letech, době svého vzniku, byl vnímán jako vrchol elegance. Mladé ženy na něm - nemusely sedět obkročmo a tím jeho atraktivitu ještě zvyšovaly. Ani nikdo z mé generace, jež jsem (pro jistotu) v tomto směru oslovil - tento název neslyšel. Obávám se, že autorovi jde o pouhou a doslova vymyšlenou floskuli .. jen pro hloupou atraktivitu v názvu článku :-( !

+5/−2
29.6.2017 9:40

R30o69b40e47r72t 37G16o88r76c 6912943343

Neříká se mu tak jen dnes, ale od začátku co vyjel z výroby, leč někteří flustrovaní majitelé toto označení do dnes nepřenesli přes srdce tak jeho dobovou existenci popírají.

+4/0
29.6.2017 12:30

P62e17t34r 56L10a24n54g45e92r 3301446181820

Jo a nechápu proč ten článek dáváte znovu. Byl tu před 2 lety.

+3/0
29.6.2017 8:55

P37e10t53r 30L37a14n29g69e92r 3751736591340

To není kříšení ale prznění historie. Prasit prasátka na elektriku a předělávat takhle krásného veterána na rádoby modernu je k breku.

+3/0
29.6.2017 8:53

J61o86s18e32f 77B65a37b69k97a 3960159242967

Skútru se nikdy neříkalo "prase". To chybně vymyslel autor předchozího článku a dychtivě je to opakováno i v tomto článku;-)

+5/−7
29.6.2017 8:26

I54v67a57n 39M36i49n94á38ř 7892984157441

Naprosto s Vámi souhlasím ! Měl jsem totiž ten samý dojem. Jde o zcela záměrné zkreslování motoristické historie. Aniž bych ještě Váš příspěvek četl - vyjádřil jsem se výše, k tomuto "označení" - obdobně R^.

0/0
29.6.2017 9:51

A55l64e90n15a 92S24a57s81k49o89v92a 6573841963662

Před 20 lety ho měl přítel a říkal mu prase...tak nevím, kdo to kdy vymyslel.

+2/0
29.6.2017 10:52

T52o54m67á11š 56M25a22x17a 5733110455467

Mně přijde, že se tomu "prase" říkalo odjakživa....

+3/0
29.6.2017 11:53

H19o39n32z96a 18T26a43r 3209722784922

U nás se tomu také jinak než Prase / Čuník neříkalo.

+2/0
29.6.2017 12:07

J14a90n 66B24u14r76i63a80n 5519517387854

ale někteří to zjistili až dnes a hrozně je to pohoršuje ;-D

+2/0
29.6.2017 21:58

T44o41m14á87š 40H52o82r40s90k78ý 1210454403604

Zkupovat na burzách a po inzerátech krásné veterány a prasit je na elektrický pohon asi napadne jen cizince. Pohádce o výrobě elektrické repliky po dvou letech slibů už věří jen- nikdo.

+2/0
29.6.2017 8:26

S70t60a75n80i32s42l81a87v 18K51r33e54j92c68a34r 6807646943674

U skůtru Čezeta 175, nebyl problém výkon motoru ale brzdy, jež svým účinkem neodpovídaly váze stroje. Pokud se u elektrické verze zvýší výkon tak problém zůstane. Je dobře, že se český skůtr vrací, možná bude i konkurencí těm čínským výrobkům jež jsou zde nabízeny. Jen by jsem prosil, s cenou se neopičte po cenách Velorexu a Favoritu 21. století. Ani Čezeta,Velorex nebo Favorit se nikdy nemůže rovnat Tesle nebo Nissanu!!

0/0
29.6.2017 9:27

J10a46n 61M76a22r55t78i29n 6942610239

hovori vam nieco vyraz rekuperacia energie u elektromobilov? hovori vam nieco 60 rokov rozdiel v technologii brzd? (ak by tam dal 200mm kotuc z kdeakeho horaku a dvojpiestikove hoci aj cyklobrzdy, tak to bude vzdy brzdit lepsie ako 60 rokov stare bubnovky). Ja som rad za takyto pocin, elektroskuter je do mesta fakt paradna vec

+2/−1
29.6.2017 9:32

S22t54a78n73i26s92l30a74v 69K15r52e62j52c94a45r 6167966893704

Už se těším až bude předělávat Jawácké "vajíčko" na baterky. Jawa Kalifornia 350, byla silnější verzí skůtrů. Pro své jízdní problémy se od nich rychle ustoupilo.

0/0
29.6.2017 9:35
Foto

J65i96ř55í 49F72e59i34x 2979983680766

Tak ne nedávno, dva roky to je :http://auto.idnes.cz/cz-175-prase-csj-/motorky.aspx?c=A151104_160356_motorky_fdv;-D

0/0
29.6.2017 7:42
Foto

J62i61ř91í 55F38e21i98x 2249943170876

Nebyl tu článek o elektro praseti nedávno ?8-o

+2/0
29.6.2017 7:41

M43i30c96h94a92l 98N33a26j19m72a32n 7159893566240

A to se jako nesmí?

+2/−1
29.6.2017 7:50

T98o38m11á66š 67D32v74o11ř38á88k 7105596487161

Ne.

0/0
29.6.2017 16:46

M94i96c74h75a58l 19N21a29j75m64a40n 7979753526660

Číza pěkná, ale proč když někdo začne dělat retromotorku, tak tam nacpe elektromotor? A ta cena to úplně zabíjí.....:-/

+1/−1
29.6.2017 6:46

P89e39t86r 65S81v95o10b84o93d50a 9293213547944

Teda az na tu cenu... kdyz si to naklikam komplet, tak za 387000 nevim nevim...

+2/0
29.6.2017 6:12

V65a14c98l72a76v 13P76e34r39o24u97t14k86a 6198357124371

prase na baterky je tedy hodně zprasený projekt.

+3/0
29.6.2017 0:29

V33l98a58d70i98s69l72a82v 34N97o96h88e81j17l 7888107738791

souhlasim, ale zas lepsi nez nic a trend cpat do mesta elektrinu tu proste je, tj asi vetsi obchodni potencial.

0/0
29.6.2017 2:17

Najdete na iDNES.cz