Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. A ta nejslavnější čezeta, skútr řečený „prase“, letos slaví 60. narozeniny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O41n56d93ř73e38j 51K45r37y13š56t26o75f 6843911

Jawa 21 Elektro to bude teprve ten pravý sršeň:-/

0/0
29.6.2017 21:10

J93i90ř47í 17K18o14c58u54r95e62k 6745674435848

Mám ale řešení: všechna auta v Praze bych mimo okruh zakázal a nařídil lidem si pořídit elektrický skútr.

---

Taky bych věděl, jak zajistit odbyt pro zboží. Třeba pro pěticípé hvězdy. No když přikážeme, aby si je všichni pořídili, tak odbyt bude, ne? A povinnost nosit ji hrotem dolů.

0/0
29.6.2017 18:55

O80n13d41ř70e19j 87Č23a23p67k51a 6541801563904

Skútry a motorky určitě (i benzínová verze toho spálí o dost míň, než auto). Ale spíš než zakazování by to chtělo podporu, třeba víc krytého a bezpečného parkování za rozumnou cenu pro ty, co nemají barák s garáží. Auto venku stát může, u motorky je slušná šance, že tam už ráno nebude.

+2/0
29.6.2017 21:06

Z17d76e72n53ě63k 54Š59ť21a53s47t65n93ý 7805855591400

A už je to tady zase,

žasnu hned po první větě.

Nikdo nikdy neřek prase,

když byla řeč o čezetě.

+2/0
29.6.2017 16:00

M98i69c17h60a56e10l 25S54e66d95l77á80č32e95k 4626363569672

No vidíte a otec měl 2 a jinak se tomu neřeklo.

+1/0
29.6.2017 16:48

P46a29v89e30l 14S87ý35k68o59r92a 4154246172364

A kde žije vase rodina? My Pražáci jsme tomuhle skútru nikdy neřekli ,, prase,, jsem ročník 1956.

0/0
29.6.2017 17:05

M62i36c52h84a72e95l 44S17e60d27l85á66č75e77k 4876563849382

Otec je ročník 41 a pochází z Prahy. Možná jiná čtvrť?

+1/0
29.6.2017 17:06

P47a23v49e40l 50S77ý64k29o35r86a 4504326492524

Je to možné, tipoval jsem Moravu.

0/0
29.6.2017 17:12

T88o51m27á95š 53T77a63t60í32č39e67k 5710442460218

Ušetřím na nový velorex džínový, mají ho v tuzexu v Praze.

0/0
29.6.2017 15:53

T56o80m12á18š 75M76a92x86a 5323850735297

Je to ikonická legenda, ale cena bezmála 400.000 Kč je za skútr na mý gusto nějak moc. Pokud si to svoje zákazníky ale i tak najde, proč ne :-)

+1/0
29.6.2017 11:52

L53u69k56á65š 38K76o43h76o34u59t 7918134162749

Zajímalo by mě čím si tento pán zasluhuje tu pozornost a už 3tí stejný prakticky článek.Kolik platí....

Je to celé pasé, zvláště když je vidět, že stále nenahradil ono vražedné řešení přívodu nabíječky. Tedy pokud i to video není recyklát, ale zdá se mi, že tam jsou nové pasáže.

Takže pán by měl vyměnit zásuvku za něco jiného, protože mít vidlici na přívodu znamená, že se klub majitelů tohoto výtvoru začne poměrně rychle zmenšovat a budou jich plné hřbitovy.

+2/0
29.6.2017 10:03

H85o89n19z72a 78T43a27r 3179782154472

Vidlice na přivodu nevadí, protože je bez napětí / proudu .

Klasická inteligentní nabíječka má připojovací svorky bez napětí, aby se aktivovala, musi se svorky přilozit na akumulátor.

Po připojeni elektronika inteligentní nabiječky zkontroluje napětí akumulátoru

až pak, pokud je vše OK se do zapojené vidlice pustí napětí a akumulátory se začmu nabíjet . Tuto technologii použivají i klasické nabiječka pro 12v olověné akumulátory, které chrání i proti nechtěnému přepolování . Bohužel některé nabíječky neumí nabíjet hluboce vybité akumulátory. Musíte nejprve obyčejnou nabíječkou akumulátor oživit, zvýšít napětí a až nasledně připojit tu chytrou nabíječku, která proces nabíjení dokončí. Pak se přepne do udržovacího režimu pokud je touto funkcí vybavena .

http://www.akumulatorybosch.cz/download/c3-zarucni-list.pdf

U elektromobilů při použití rychlonabijecí stanice je nabíjení jestě sofistikovanější . Elektromobil s nabíjecí stanci oboustraně komunikuje .

http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-druhy-pouziti-jak-nenaletet

0/0
29.6.2017 11:58

L23u73c75i95e 63S94m20i78t58h 1196895754726

Vazeny pane Kouhote, dekujeme za vas nazor. Pozornost si zrejme zasluhuje tento pocin tim, ze je zajimavy a muzu vas ubezpecit, ze nikomu nic neplatime. Veskere investice se vkladaji do projektu. Opravdu si mysite, ze nas skutr projde homologaci, pokud bude zabijet lidi pri dobijeni?? Uverejneni obrazek je jeste stary skutr. Pokud mate zajem zjistit, jak dobijeni funguje, prosim kontaktujte nas tym.

+4/0
29.6.2017 13:12

J38a93r10o69s86l95a88v 97P11r10o89c12h76á59z17k40a 3110454904504

Hezky jste mu to nandala, vážená Lady. Že ta přípojka je hrůza hrůz, je ovšem také fakt.

0/0
29.6.2017 17:59

H27o24n13z66a 79T69a63r 3819342574642

U produkční verze bude nabíječka interní nebo externí ? U Externí je problém s využitím veřejných nabíjecích stojanu. Hrozí odcizení nabiječky .

0/0
29.6.2017 23:26

P95e24t46r 43M83i42k57y30s81k26a 5482224735858

Ja vám nevím, my jsme tomu tak teda rikali odjakživa.

0/0
29.6.2017 9:44

I93v86a45n 12M48i57n73á97ř 7342544247901

Opravdu nevím, proč se dnes, tomuto designově krásnému veteránu říká - prase !? Ne, že bych byl v tomto směru přecitlivělý, ale v době jeho největší popularity takto nazýván rozhodně nebyl !! V šedesátých letech, době svého vzniku, byl vnímán jako vrchol elegance. Mladé ženy na něm - nemusely sedět obkročmo a tím jeho atraktivitu ještě zvyšovaly. Ani nikdo z mé generace, jež jsem (pro jistotu) v tomto směru oslovil - tento název neslyšel. Obávám se, že autorovi jde o pouhou a doslova vymyšlenou floskuli .. jen pro hloupou atraktivitu v názvu článku :-( !

+5/−2
29.6.2017 9:40

R43o88b26e41r16t 73G53o44r92c 6862403253

Neříká se mu tak jen dnes, ale od začátku co vyjel z výroby, leč někteří flustrovaní majitelé toto označení do dnes nepřenesli přes srdce tak jeho dobovou existenci popírají.

+4/0
29.6.2017 12:30

P32e96t52r 25L19a34n78g12e39r 3801856821280

Jo a nechápu proč ten článek dáváte znovu. Byl tu před 2 lety.

+3/0
29.6.2017 8:55

P78e84t10r 90L97a89n90g29e91r 3981686141490

To není kříšení ale prznění historie. Prasit prasátka na elektriku a předělávat takhle krásného veterána na rádoby modernu je k breku.

+3/0
29.6.2017 8:53

J19o74s67e38f 92B16a56b29k78a 3500149572877

Skútru se nikdy neříkalo "prase". To chybně vymyslel autor předchozího článku a dychtivě je to opakováno i v tomto článku;-)

+5/−7
29.6.2017 8:26

I10v75a21n 61M61i12n42á23ř 7372874527521

Naprosto s Vámi souhlasím ! Měl jsem totiž ten samý dojem. Jde o zcela záměrné zkreslování motoristické historie. Aniž bych ještě Váš příspěvek četl - vyjádřil jsem se výše, k tomuto "označení" - obdobně R^.

0/0
29.6.2017 9:51

A93l95e48n95a 40S97a83s20k68o24v13a 6433101873782

Před 20 lety ho měl přítel a říkal mu prase...tak nevím, kdo to kdy vymyslel.

+2/0
29.6.2017 10:52

T36o98m98á44š 94M42a19x89a 5243170395467

Mně přijde, že se tomu "prase" říkalo odjakživa....

+3/0
29.6.2017 11:53

H65o70n36z81a 85T25a84r 3979202174322

U nás se tomu také jinak než Prase / Čuník neříkalo.

+2/0
29.6.2017 12:07

J48a51n 30B46u29r84i71a77n 5609737337154

ale někteří to zjistili až dnes a hrozně je to pohoršuje ;-D

+2/0
29.6.2017 21:58

T24o37m53á57š 20H84o15r34s88k10ý 1610274493424

Zkupovat na burzách a po inzerátech krásné veterány a prasit je na elektrický pohon asi napadne jen cizince. Pohádce o výrobě elektrické repliky po dvou letech slibů už věří jen- nikdo.

+2/0
29.6.2017 8:26

S41t27a28n25i89s68l29a75v 60K92r74e94j89c14a51r 6397786723424

U skůtru Čezeta 175, nebyl problém výkon motoru ale brzdy, jež svým účinkem neodpovídaly váze stroje. Pokud se u elektrické verze zvýší výkon tak problém zůstane. Je dobře, že se český skůtr vrací, možná bude i konkurencí těm čínským výrobkům jež jsou zde nabízeny. Jen by jsem prosil, s cenou se neopičte po cenách Velorexu a Favoritu 21. století. Ani Čezeta,Velorex nebo Favorit se nikdy nemůže rovnat Tesle nebo Nissanu!!

0/0
29.6.2017 9:27

J65a22n 53M42a66r74t22i14n 6812430479

hovori vam nieco vyraz rekuperacia energie u elektromobilov? hovori vam nieco 60 rokov rozdiel v technologii brzd? (ak by tam dal 200mm kotuc z kdeakeho horaku a dvojpiestikove hoci aj cyklobrzdy, tak to bude vzdy brzdit lepsie ako 60 rokov stare bubnovky). Ja som rad za takyto pocin, elektroskuter je do mesta fakt paradna vec

+2/−1
29.6.2017 9:32

S89t13a96n85i53s54l58a45v 82K63r85e47j76c59a82r 6247946113814

Už se těším až bude předělávat Jawácké "vajíčko" na baterky. Jawa Kalifornia 350, byla silnější verzí skůtrů. Pro své jízdní problémy se od nich rychle ustoupilo.

0/0
29.6.2017 9:35
Foto

J58i31ř87í 83F83e30i86x 2839603500766

Tak ne nedávno, dva roky to je :http://auto.idnes.cz/cz-175-prase-csj-/motorky.aspx?c=A151104_160356_motorky_fdv;-D

0/0
29.6.2017 7:42
Foto

J63i46ř41í 22F12e71i97x 2139603950796

Nebyl tu článek o elektro praseti nedávno ?8-o

+2/0
29.6.2017 7:41
Foto

M42i88c77h78a73l 75N81a83j60m27a13n 7109843266110

A to se jako nesmí?

+2/−1
29.6.2017 7:50

T28o23m65á65š 69D97v94o16ř10á48k 7165646567201

Ne.

0/0
29.6.2017 16:46
Foto

M26i90c49h84a77l 87N98a16j14m55a20n 7129753886590

Číza pěkná, ale proč když někdo začne dělat retromotorku, tak tam nacpe elektromotor? A ta cena to úplně zabíjí.....:-/

+1/−1
29.6.2017 6:46

P60e46t56r 95S11v52o83b47o94d36a 9813473827774

Teda az na tu cenu... kdyz si to naklikam komplet, tak za 387000 nevim nevim...

+2/0
29.6.2017 6:12

V66a21c34l72a43v 36P62e24r16o37u11t22k19a 6198547674311

prase na baterky je tedy hodně zprasený projekt.

+3/0
29.6.2017 0:29

V96l31a49d67i98s40l73a37v 49N67o60h42e36j39l 7378177538781

souhlasim, ale zas lepsi nez nic a trend cpat do mesta elektrinu tu proste je, tj asi vetsi obchodni potencial.

0/0
29.6.2017 2:17







Najdete na iDNES.cz