Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. A ta nejslavnější čezeta, skútr řečený „prase“, letos slaví 60. narozeniny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O32n39d62ř93e32j 40K89r70y73š70t17o91f 6923571

Jawa 21 Elektro to bude teprve ten pravý sršeň:-/

0/0
29.6.2017 21:10

J54i34ř40í 59K26o98c25u63r16e98k 6435144815548

Mám ale řešení: všechna auta v Praze bych mimo okruh zakázal a nařídil lidem si pořídit elektrický skútr.

---

Taky bych věděl, jak zajistit odbyt pro zboží. Třeba pro pěticípé hvězdy. No když přikážeme, aby si je všichni pořídili, tak odbyt bude, ne? A povinnost nosit ji hrotem dolů.

0/0
29.6.2017 18:55

O41n42d92ř55e92j 36Č81a58p60k10a 6181541803574

Skútry a motorky určitě (i benzínová verze toho spálí o dost míň, než auto). Ale spíš než zakazování by to chtělo podporu, třeba víc krytého a bezpečného parkování za rozumnou cenu pro ty, co nemají barák s garáží. Auto venku stát může, u motorky je slušná šance, že tam už ráno nebude.

+2/0
29.6.2017 21:06

Z58d35e88n65ě85k 49Š80ť42a72s21t30n91ý 7435325941570

A už je to tady zase,

žasnu hned po první větě.

Nikdo nikdy neřek prase,

když byla řeč o čezetě.

+2/0
29.6.2017 16:00

M22i76c97h56a77e28l 77S80e20d43l96á53č26e84k 4786683499882

No vidíte a otec měl 2 a jinak se tomu neřeklo.

+1/0
29.6.2017 16:48

P74a50v23e93l 33S48ý81k30o22r11a 4214696402334

A kde žije vase rodina? My Pražáci jsme tomuhle skútru nikdy neřekli ,, prase,, jsem ročník 1956.

0/0
29.6.2017 17:05

M46i82c12h61a76e61l 78S77e24d55l67á41č32e94k 4636143709402

Otec je ročník 41 a pochází z Prahy. Možná jiná čtvrť?

+1/0
29.6.2017 17:06

P27a92v19e10l 33S72ý93k76o44r76a 4164176492854

Je to možné, tipoval jsem Moravu.

0/0
29.6.2017 17:12

T96o23m50á63š 18T26a88t71í74č29e81k 5800702380848

Ušetřím na nový velorex džínový, mají ho v tuzexu v Praze.

0/0
29.6.2017 15:53

T76o59m80á83š 28M60a40x98a 5723880355277

Je to ikonická legenda, ale cena bezmála 400.000 Kč je za skútr na mý gusto nějak moc. Pokud si to svoje zákazníky ale i tak najde, proč ne :-)

+1/0
29.6.2017 11:52

L10u55k71á37š 38K57o54h89o67u85t 7468244972659

Zajímalo by mě čím si tento pán zasluhuje tu pozornost a už 3tí stejný prakticky článek.Kolik platí....

Je to celé pasé, zvláště když je vidět, že stále nenahradil ono vražedné řešení přívodu nabíječky. Tedy pokud i to video není recyklát, ale zdá se mi, že tam jsou nové pasáže.

Takže pán by měl vyměnit zásuvku za něco jiného, protože mít vidlici na přívodu znamená, že se klub majitelů tohoto výtvoru začne poměrně rychle zmenšovat a budou jich plné hřbitovy.

+2/0
29.6.2017 10:03

H96o20n37z38a 94T86a27r 3269622924862

Vidlice na přivodu nevadí, protože je bez napětí / proudu .

Klasická inteligentní nabíječka má připojovací svorky bez napětí, aby se aktivovala, musi se svorky přilozit na akumulátor.

Po připojeni elektronika inteligentní nabiječky zkontroluje napětí akumulátoru

až pak, pokud je vše OK se do zapojené vidlice pustí napětí a akumulátory se začmu nabíjet . Tuto technologii použivají i klasické nabiječka pro 12v olověné akumulátory, které chrání i proti nechtěnému přepolování . Bohužel některé nabíječky neumí nabíjet hluboce vybité akumulátory. Musíte nejprve obyčejnou nabíječkou akumulátor oživit, zvýšít napětí a až nasledně připojit tu chytrou nabíječku, která proces nabíjení dokončí. Pak se přepne do udržovacího režimu pokud je touto funkcí vybavena .

http://www.akumulatorybosch.cz/download/c3-zarucni-list.pdf

U elektromobilů při použití rychlonabijecí stanice je nabíjení jestě sofistikovanější . Elektromobil s nabíjecí stanci oboustraně komunikuje .

http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-druhy-pouziti-jak-nenaletet

0/0
29.6.2017 11:58

L55u19c85i33e 34S25m46i18t69h 1276435454706

Vazeny pane Kouhote, dekujeme za vas nazor. Pozornost si zrejme zasluhuje tento pocin tim, ze je zajimavy a muzu vas ubezpecit, ze nikomu nic neplatime. Veskere investice se vkladaji do projektu. Opravdu si mysite, ze nas skutr projde homologaci, pokud bude zabijet lidi pri dobijeni?? Uverejneni obrazek je jeste stary skutr. Pokud mate zajem zjistit, jak dobijeni funguje, prosim kontaktujte nas tym.

+4/0
29.6.2017 13:12

J36a90r12o51s47l62a61v 24P85r17o33c11h14á85z70k18a 3630164684254

Hezky jste mu to nandala, vážená Lady. Že ta přípojka je hrůza hrůz, je ovšem také fakt.

0/0
29.6.2017 17:59

H28o51n34z29a 73T31a77r 3759952634302

U produkční verze bude nabíječka interní nebo externí ? U Externí je problém s využitím veřejných nabíjecích stojanu. Hrozí odcizení nabiječky .

0/0
29.6.2017 23:26

P36e83t45r 36M52i49k64y64s48k17a 5782324185818

Ja vám nevím, my jsme tomu tak teda rikali odjakživa.

0/0
29.6.2017 9:44

I47v62a17n 82M11i11n12á25ř 7932464167261

Opravdu nevím, proč se dnes, tomuto designově krásnému veteránu říká - prase !? Ne, že bych byl v tomto směru přecitlivělý, ale v době jeho největší popularity takto nazýván rozhodně nebyl !! V šedesátých letech, době svého vzniku, byl vnímán jako vrchol elegance. Mladé ženy na něm - nemusely sedět obkročmo a tím jeho atraktivitu ještě zvyšovaly. Ani nikdo z mé generace, jež jsem (pro jistotu) v tomto směru oslovil - tento název neslyšel. Obávám se, že autorovi jde o pouhou a doslova vymyšlenou floskuli .. jen pro hloupou atraktivitu v názvu článku :-( !

+5/−2
29.6.2017 9:40

R80o73b70e65r96t 93G58o33r86c 6732603463

Neříká se mu tak jen dnes, ale od začátku co vyjel z výroby, leč někteří flustrovaní majitelé toto označení do dnes nepřenesli přes srdce tak jeho dobovou existenci popírají.

+4/0
29.6.2017 12:30

P16e52t24r 98L88a91n20g69e85r 3661666471750

Jo a nechápu proč ten článek dáváte znovu. Byl tu před 2 lety.

+3/0
29.6.2017 8:55

P74e93t48r 35L88a76n29g54e78r 3771976671540

To není kříšení ale prznění historie. Prasit prasátka na elektriku a předělávat takhle krásného veterána na rádoby modernu je k breku.

+3/0
29.6.2017 8:53

J57o54s44e43f 31B11a56b63k68a 3110229192147

Skútru se nikdy neříkalo "prase". To chybně vymyslel autor předchozího článku a dychtivě je to opakováno i v tomto článku;-)

+5/−7
29.6.2017 8:26

I34v59a49n 58M43i96n95á71ř 7582674687561

Naprosto s Vámi souhlasím ! Měl jsem totiž ten samý dojem. Jde o zcela záměrné zkreslování motoristické historie. Aniž bych ještě Váš příspěvek četl - vyjádřil jsem se výše, k tomuto "označení" - obdobně R^.

0/0
29.6.2017 9:51

A66l29e80n67a 17S84a69s51k43o56v76a 6473831203132

Před 20 lety ho měl přítel a říkal mu prase...tak nevím, kdo to kdy vymyslel.

+2/0
29.6.2017 10:52

T78o74m61á83š 43M11a39x37a 5693210815807

Mně přijde, že se tomu "prase" říkalo odjakživa....

+3/0
29.6.2017 11:53

H36o19n85z87a 97T77a23r 3499422484772

U nás se tomu také jinak než Prase / Čuník neříkalo.

+2/0
29.6.2017 12:07

J97a59n 77B61u37r85i74a39n 5559647317444

ale někteří to zjistili až dnes a hrozně je to pohoršuje ;-D

+2/0
29.6.2017 21:58

T86o24m65á39š 29H95o18r97s86k80ý 1750824633454

Zkupovat na burzách a po inzerátech krásné veterány a prasit je na elektrický pohon asi napadne jen cizince. Pohádce o výrobě elektrické repliky po dvou letech slibů už věří jen- nikdo.

+2/0
29.6.2017 8:26

S78t62a97n51i70s34l79a25v 82K31r15e25j63c96a24r 6567596463484

U skůtru Čezeta 175, nebyl problém výkon motoru ale brzdy, jež svým účinkem neodpovídaly váze stroje. Pokud se u elektrické verze zvýší výkon tak problém zůstane. Je dobře, že se český skůtr vrací, možná bude i konkurencí těm čínským výrobkům jež jsou zde nabízeny. Jen by jsem prosil, s cenou se neopičte po cenách Velorexu a Favoritu 21. století. Ani Čezeta,Velorex nebo Favorit se nikdy nemůže rovnat Tesle nebo Nissanu!!

0/0
29.6.2017 9:27

J93a30n 57M78a80r15t50i55n 6672120249

hovori vam nieco vyraz rekuperacia energie u elektromobilov? hovori vam nieco 60 rokov rozdiel v technologii brzd? (ak by tam dal 200mm kotuc z kdeakeho horaku a dvojpiestikove hoci aj cyklobrzdy, tak to bude vzdy brzdit lepsie ako 60 rokov stare bubnovky). Ja som rad za takyto pocin, elektroskuter je do mesta fakt paradna vec

+2/−1
29.6.2017 9:32

S95t42a82n74i86s33l67a30v 83K16r60e65j18c49a75r 6317816613484

Už se těším až bude předělávat Jawácké "vajíčko" na baterky. Jawa Kalifornia 350, byla silnější verzí skůtrů. Pro své jízdní problémy se od nich rychle ustoupilo.

0/0
29.6.2017 9:35
Foto

J49i41ř80í 62F15e65i97x 2569573940136

Tak ne nedávno, dva roky to je :http://auto.idnes.cz/cz-175-prase-csj-/motorky.aspx?c=A151104_160356_motorky_fdv;-D

0/0
29.6.2017 7:42
Foto

J32i64ř29í 50F48e40i38x 2399393930716

Nebyl tu článek o elektro praseti nedávno ?8-o

+2/0
29.6.2017 7:41
Foto

M52i85c82h84a79l 81N57a98j53m12a16n 7359303616890

A to se jako nesmí?

+2/−1
29.6.2017 7:50

T76o83m27á39š 38D64v97o28ř86á19k 7275776217461

Ne.

0/0
29.6.2017 16:46
Foto

M91i86c88h94a63l 57N94a81j33m18a98n 7139543886760

Číza pěkná, ale proč když někdo začne dělat retromotorku, tak tam nacpe elektromotor? A ta cena to úplně zabíjí.....:-/

+1/−1
29.6.2017 6:46

P11e13t38r 73S63v23o97b11o73d95a 9523653757654

Teda az na tu cenu... kdyz si to naklikam komplet, tak za 387000 nevim nevim...

+2/0
29.6.2017 6:12

V17a68c44l65a21v 63P16e51r77o34u79t66k68a 6848237834481

prase na baterky je tedy hodně zprasený projekt.

+3/0
29.6.2017 0:29

V86l95a25d58i45s62l64a22v 45N27o90h45e39j87l 7918877238871

souhlasim, ale zas lepsi nez nic a trend cpat do mesta elektrinu tu proste je, tj asi vetsi obchodni potencial.

0/0
29.6.2017 2:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.