Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu auta, která se pravidelně pohybují v provozu. Kdo si nechal filtr pevných částic z výfuku vykuchat, může čekat při cestě na dovolenou přes Rakousko problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V73i63t 40C72h60a18l49u98p36a 5612397892196

Tak jsem si dnes šáhl s hadříkem do výfuku....čistý jak dětská prdýlka....mám atmosférický benzín...

0/0
30.6.2017 8:01

R10o24m41a38n 12F17o31j89t80í81k 4581459698765

Stejně je to zajímavé ta ekologie, potom co jsem deaktivoval EGR u motoru MB , auto prakticky vůbec nekouří, lépe táhne vocpodu a má menší spotřebu, kde tedy udělali soudruzi asi chybu???

0/0
29.6.2017 22:11

J79i85ř96í 89S87c10h89w67a53c82h 8488114248556

hmm, zřejmě v těch automobilkách dělají jen ti co neustále chyběli ve škole a Fojtíkovi patenty neuznávají....a chtějí, aby auto mělo spotřebu co nejvyšší....jsou zřejmě podplacení ropnými magnáty....;-D

0/0
29.6.2017 23:42

J62i64ř85í 19S77c27h78w61a80c59h 8128244118246

od 18 let:

co si myslí Bivoj Čech co právě "vyřešil" problém s DPF:

Sousedi ať klidně chcípnou na rakovinu, jsou s nimi jenom problémy.

Klidně ať chcípnou na rakovinu i všichni co jedou za mnou, nebudou na silnici takové zácpy. Klidně ať na rakovinu chcípne ta moje stará, už je stejně stará.

Klidně ať na rakovinu chcípnou i ti moji parchanti, co nechtějí poslouchat.

A klidně ať chcípnu i já, ale hlavně, že jsem právě ušetřil pár tisícovek!

0/−1
29.6.2017 9:41

R92o80m81a37n 89F41o68j23t39í71k 4501899298425

typický názor mediálně zpracovaného ovčana, který evidentně chyběl v hodinách fyziky a chemie....

0/0
29.6.2017 22:15

J69i57ř88í 10S92c75h36w26a94c48h 8668514968286

jj, Bivoj Čech evidentně chyběl...

0/0
29.6.2017 23:38

T14o46m86á72š 98K75u73c71h11a21ř 3217811858491

V době, kdy stále ještě z velké části topíme hnědým uhlím a dokonce je možné na uhelný kotel dostat "zelenou" dotaci, mi tato štvavá kampaň proti dieselům přijde poněkud neadekvátní.

Stejně tak mohlo někomu rupnout v bedně a mohli být nyní lynčováni majitelé benzínových motorů, protože na ujetý km spálí více neobnovitelných zdrojů a majitelé větších SUV s vyšší spotřebou by mohli být rovnou stříleni. :-P

+3/−1
28.6.2017 11:26

T34o24m68á86š 97K46u90c32h69a11ř 3307341868751

No a pochopitelně musíme snížit rychlost na dálnicích na 80 km/h, protože u většiny aut spotřeba i emise při vyšších rychlostech zcela zádadně rostou. Dále musíme zakázat úrovňové přechody chodců přes silnice, aby se zvýšila plynulost provozu, protože směs vyházející z výfuku při zbytečné akceleraci je přímo vražednžná. :-P

0/0
28.6.2017 11:32

J85i42ř69í 47K44o50c18u92r83e76k 6905524675968

Kdyby jenom topení. Zelené a ekologické německo vyrábí z uhlí cca stejný podíl elektřiny jako zastaralá fosilní ČR.

+1/0
28.6.2017 12:52

J56i77ř88í 21S89c85h90w80a79c78h 8528594368806

před 2 roky topilo uhlím 13% domácností, z nich část zřejmě topí uhlí černým. Takž tvrzení "V době, kdy stále ještě z velké části topíme hnědým uhlím" je trochu mimo.

A k těm dotacím: moderní kotel na uhlí je z hlediska emisí trochu jiný kafe, než 50 let starý kamna.....

0/0
29.6.2017 9:48

F75r84a52n73t87i96š85e68k 50F72l46i45n40t40a 1404900959553

Jen bych chtěl poznamenat, že saze ve výfuku má samozřejmě i diesel, který nikdy neměl filtr pevných částic. Takže tvrzení v titulku je velmi zjednodušující.

+1/0
28.6.2017 10:09

A78d92a75m 91H22u19r44t10a 2831152627890

V Rakousku jsou schopni taková auta dostat hned mimo provoz, proč to nejde tady?

+1/0
28.6.2017 9:29

J93i83ř23í 37T26o97m34e27š 5642690213862

Protože spoustě lidí, spíš mladších a jednodušších, se líbí přidat plyn na podlahu a s rachotem z výfuku, kvílením pneumatik a černou kouřovou clonou za nimi to všem ostatním "nandat". Před TK to přeprogramují, upraví, po TK vše zpět a mají 2 roky klid, většinou to jsou týpky, známé firmy, které si policie ani netroufá zastavit, byly by jen problémy.

0/0
2.7.2017 14:35

J37a26n 73K53o55n60v50a87l82i96n80k42a 5140831721425

Čím přísnější norma na spalování, tím menší částice. Čím menší částice, tím víc riziko pro zdraví. Analogicky tedy staré diesely - Euro 4 a starší, nebyly z hlediska produkce částic tak nebezpečné jako ty nové s nefunkčními filtry.

Moje auto plní euro 4, nemá DPF a já nemám problém s jeho výměnou. Výfuk je uvnitř černý jak bota (překvapení 8-o) I přesto mi to auto smrdí zdravěji než kamarádův stroj plnící euro 5 s vykuchaným DPF.

Celá ta ekologie mi přijde jako lobby zájmových skupin okolo výrobců všelijakých ekoteroristických součástek do aut. :-/

+1/−1
28.6.2017 7:30

L38u86d23v80í15k 59G77a61j31d13o23š41í65k 2775893184812

A nenapadlo vás, že celý problém není v té normě, ale v tom, že si váš kamarád vykuchal filtr?

S filterm by totiž vypouštěl asi setinu toho co vy.

+1/−1
28.6.2017 9:31

F87i63l95i45p 89H54r33b64e74k 2174950136800

To vaše auto chrlí větší a menší částice zároveň. Nevím, z čeho usuzujete, že vaše spaliny jsou vlastně zdravější než ty nové (o vykuchaných DPF nemluvě, to je kapitola sama pro sebe).

+1/0
28.6.2017 11:34

L32u42k35a91s 87N76o56v40a81k 4769479213328

Medialni masaz o nicem...

On ma cisty vyfuk....

Mam auto od noveho, jezdim vicemene po meste, regenerace probiha pravidelne a stejne jsem uz v 30kkm mel vyfuk vevnitr cerny jak bota....

+1/0
28.6.2017 3:04

D51a46n18i31e14l 17P72a59n25e29k 6762951482420

" jezdim vicemene po meste, " to bude asi ten problem. Vemte ho za mesto, trosku mu nalozte, nechte ho poradne zahrat a uvidite jak se to pekne procisti. ;-)

0/0
28.6.2017 10:08

M88a26r40e52k 81J58a50n80e80č16k73a 1897236613511

Ono se ne nadarmo říká, když si někdo pořídí opici, musí mít i na banány. Ale očividně někteří na ty banány (DPF) už nějak nemají a přesto si tu opici (diesel ojetinu) pořizují. Takže ano, trestat a velmi přísně, protože takové rachotiny díky majiteli již nesplňují to, co výrobce u tohoto vozu zaručuje a v provozu již nemají co dělat.

+5/0
27.6.2017 20:52

B16o86h58u34m66í13r 86E55l52i12á88š 1401308164222

Nafta nepatri do osobaku ale do traktoru,nakladaku,mozna do nejaky dodavky ..ale urcite ne do osobaku

Benzin panove..benzin..

+3/−2
27.6.2017 19:11

J58a94r49o44s67l23a50v 34P64o62r81t 7709647129575

Tak diesely si můžem odfajfkovat a co bude následovat dál , zážehový motory , tučný , alkohol ?

+2/0
27.6.2017 18:25

P24a92v20e18l 19J42e27ř71á80b39e11k 7691872494917

Kolo, trakař, nosítka

+1/0
27.6.2017 22:21

J28i30ř73í 67K56o77c50u78r92e37k 6645624925708

Výtahy, vodovod a ústřední topení. Chůze je zdravá.

0/0
28.6.2017 12:50

P84e42t31r 52H94o87r94á29k 1219963799404

Mám obavu, jestli ty filtry vyfiltrují ty nejmenší a možná nejnebezpečnější částice do 1 mikronu.

0/0
27.6.2017 18:24

M32a67r14t65i53n 62K83a72r43á61s95e96k 9548783738248

A jestli ne, tak to jako nema cenu a budeme spolu s temi nejmensi dychat uplne vsechen bordel?

0/0
27.6.2017 23:04

P27e79t53r 79H34o10r94á96k 1789263929614

Pak je třeba se zbavit dieselů úplně.

0/0
28.6.2017 6:29

R95o98m18a76n 87F26o54j81t73í37k 4831129778305

a mikročástice budou v klidu produkovat jen TSI.......za pár let se zakážou benzíny a potom se vrátíme na stromy ;-)

0/0
28.6.2017 10:04

P37e33t45r 34H97o25r23á80k 1129413529984

Já nevím, ale na mém desetiletém benzinu mám černý výfuk taky. Ani teda nečekám, že by mohl být čistý. Ale že by to byly saze?

0/0
27.6.2017 18:21

F15i32l72i17p 85H36r69b31e75k 2444520286180

A proč by nebyly?

0/0
28.6.2017 11:36

P37e33t91r 50T88ů94m51a 5115145724715

Prestante uz kupivat ty dyzly vy dobytci

+4/−2
27.6.2017 17:41

F60r54a28n76t48i25š96e76k 33F87l21i32n19t65a 1504570419553

A kolik škodlivin vyprodukuje srovnatelný benzínový motor, když spotřebuje o 30% více paliva? Mimochodem ty mikročástice, pro které jsou na tapetě diesely produkují benzíny také a DPF budou mít od příštího roku i benzínové škodovky.

0/0
28.6.2017 10:13

J54i91ř79í 27K26o69c91u31r40e22k 6455114965118

Omyl. Spotřebuje zcela stejně paliva, jen to musíte vážit v kilogramech.

A chemie se počítá na hmotnost, ne na objem.

0/0
28.6.2017 12:51
Foto

P58a10v56e41l 17K92a82l59u47s 6754936296262

Pane Víte Chalupo, běžte s tou Čínou víte kam. Někdy se podívejte, jak Číňané řeší nějaké saze. Asi tak, že ve městě nevidí na 50 metrů. Rozhodně si nemyslím, že čínský filtr něco odfiltruje.

0/0
27.6.2017 16:53
Foto

V10i82t 83C47h47a20l54u59p79a 5902437372576

Pane Kalusi, reagoval jsem na text pana Kryštofa ohledně ceny DPF nebo FAP. Je opravdu neuvěřitelné, že jedna součástka má cenu skoro jak půl auta...Prostě výrobci si z téhle kr*aviny udělali zlatý důl, vsadím se, že výrobní náklady této součástky nejsou ani třetinové.....

Ceny snížit ale přinutí dodavatele jen trh resp. situace na trhu...

Vemte si příklad např. u pneumatik, před cca 6-7 lety stály kvalitní gumy R16 continental nebo pirelli víc jak 2500 Kč, dnes (po náplavě levných čínských a korejských gum) je běžně seženete za cca 1500-1700 Kč...

Nebo povinné ručení - před 10-15 lety (kdy existovala ČP, Generali a pak ještě 2-3 pojišťovny) jsem platil za roční pojistku na auto s kubaturou 1,8 cca 8 tisíc, dneska (když máme dalších 150 pojišťoven, epojisteni.cz, klik.cz, dám 2-3tisíce (s max. bonusem i míň)....

Vysoká konkurence výrobců je pro nás zákazníky velmi výhodná....

0/0
28.6.2017 8:07

J84a26n 84M83a40c32h89á20č 3727186193192

A jak šahá do tý díry,tak má výraz jak Fuko...

0/0
27.6.2017 16:39

O49n48d72ř93e54j 13K32r95y53š90t47o55f 6733961

Snížit cenu filtru a nikdo s tím čachry dělat nebude.

+11/0
27.6.2017 15:08
Foto

V90i51t 51C78h18a23l13u58p17a 5652737622456

Přesně tak. Jenomže cenu určuje výrobce a k její snížení ho k tomu musí donutit situace na trhu.....až se budou DPF filtry jako lecos ostatního kupovat např. přes Aliexpress z Číny za pár desítek dolarů (možná už tak lze), tak se budou výrobci DPF v Evropě vztekat jak psi, ale nakonec jim nezbyde než jít s cenami dolů. Takhle to platí u jakéhokoliv zboží, at to je spotřební elektronika nebo i autodíly

+1/0
27.6.2017 15:28

O71n38d16ř37e73j 74K38r96y71š81t64o34f 6873201

jj No v kamionové dopravě to bez nafty ještě pár let nepůjde - jinak 1 zámořská dopravní kontejnerová loď vydá zplodin víc než si dovedeme vůbec představit-- akorát že někde jinde.-

0/−1
27.6.2017 19:14

J41i14ř93í 78K38o19c42u40r48e67k 6935984945158

Jenže zámořská dopravní kontejnerová loď nejezdí po Praze.

Mimochodem, spotřebuje 2 deci paliva na 1 kontejner a 1000 kilometrů. Kdybyste to složil na 10 menších, tak spotřebujete asi 4x tolik paliva.

0/0
28.6.2017 12:58

J89i40ř16í 30K91o67c59u66r46e63k 6735804455108

100 kiloemtrů. Skočila mi tam nula navíc.

0/0
28.6.2017 12:58

O29n69d86ř53e30j 12K71r54y23š86t45o52f 6123411

uf vždyť to píšu - ty 2 deci nevěřím,ale to je můj problém-- faktem zůstává že bez dieslů se ještě nějaký čas neobejdem ty kamiony nás ještě nějaký čas trápit budou - ono ani benzin není i s katalyzátorem bůhví jak čistej vzdoušek-- jinak diesel je ve svém původním funkčním složení odolný el.magnetickému impulsu a funguje dále - což oceňuje nejedna armáda.

0/0
28.6.2017 13:44

P89e47t42r 74P78e32t16r 6403742438423

Když nemám na banány tak si nepořídím opici. Ceny filtrů jsou známé, lehce dohledatelné a předvídatelné. Pokud na něj člověk nemá tak si přece nepořídí auto. Navíc dnes už se dají koupit neoriginální, repasované nebo se dá zaplatit jen čištění filtru (který čistý pak moc dlouho nevydrží ale každá opravovaná součástka většinou vydrží o dost méně jak nová a to ve všech oborech)

Když vám odejde spojka nebo převodovka tak si taky zaplatíte novou místo toho, abyste si ji nechali vymontovat a nahradit nějakým podomácku vyrobeným řešením.

Auta jsou dnes poměrně levná a masová záležitost, může si jej dovolit snad úplně každý takže je logické, že se výrobci snaží zbohatnout na náhradních dílech a doplňkové výbavě.

0/0
30.6.2017 9:35

O29n60d73ř66e40j 15K56r73y42š21t77o80f 6493781

Cena zdaleka neodpovídá nákladům - a je nesmyslně přemrštěná -

0/0
30.6.2017 9:47

P92e43t45r 26B29á84č48a 8655286765985

Ekoteroristi a jejich kramy v aute;-O

+4/−4
27.6.2017 14:53

D30a97l12i23b92o87r 93J52a21n10d51í96k 1869823810871

Ten "krám" jak píšete čistí, alespoň část toho špatného, co z našich aut jde. Pokud chcete naplno zažít, jaké je to ve městech, kde se "krámy" typu katalizátor/DPF vůbec nepoužívají, pak doporučuji dovolenou ve městech jako Kalkata, Peking a pod. Věřte, škrábání v krku si budete do smrti pamatovat.

+4/0
27.6.2017 15:27

A78n68t30o21n65í92n 94S84e87b70e24r55a 7583928630419

Asi tak. I když budete jíst zdravě, budete mít zažívání v pořádku, budete pravidelně navštěvovat doktora, tak když si strčíte prst do zadku i tak nebude čistý ;-D

0/−3
27.6.2017 14:51

V95í67t 19K16o53u60b48a 6326830384388

Blábolíte nesmysly, saze ve výfuku mohou mít asi tak 15 různých příčin. A to od netěsných střiků, špatného EGR ventilu, špatné regulace turba až po jen prostě zanesený palivový filtr. Ne vždy znamenají zvýšené emise investice v řádech mnoha desítek tisíc. Vždy je nutná podrobná diagnostika a zjištění skutečného problému.

Setkal jsem se i s tím, že problém dělalo řídké těsnění na palivovém čerpadle, které občas trošku utíkalo. Elektronika motoru to potom nezvládne vyhodnotit a prostě to zlobilo.

V každém případě i ušpiněný výfuk auta s filtrem má sotva desetinové emise proti běžnému EURO 3.

Na ulici běžně narážíme na Tatry a Avie vyrobené na sklonku socialismu, které vyprodukují jen při nastartování půl kila sazí a to nikomu nevadí.

+5/−1
27.6.2017 14:21

L77a50d45i58s43l47a95v 69K95a97l64o42u37s 7125266341320

Problém je v tom, že čím "čistší" motor Euro5,6, tak tím menší díry ve vstřikovačích. Čím menší díry ve střikovačích, tím analogicky menší částice sazí. No a bohužel lidská buňka ty velké saze nevstřebává, ktežto ty superminiaturní saze bez problému vlítnou do lidské buňky a mohou způsobit rakovinu. Takže vykuchané DPF pro Euro 4 je lepší, než vykuchané DPF na Euro 6 !! Lze předpokládat, že se už ani nebudou vyvíjet naftové motory např. s Euro 7 .

+2/0
27.6.2017 14:57

F73i48l92i27p 45H19r11b29e72k 2754430276300

Čím menší díry, tím menší saze - šlo by to nějak více rozvést? Nebo když vstříknu naftu do válce milimetrovou dírou, vyletí mi milimetrové saze?

0/0
28.6.2017 11:40

J96i37ř37í 63K27o43c52u22r80e17k 6625334675438

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pevn%C3%A9_%C4%8D%C3%A1stice#Zdravotn.C3.AD_vlivy

Odkazy na zdroje tam jsou.

0/0
28.6.2017 13:01







Najdete na iDNES.cz