Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu auta, která se pravidelně pohybují v provozu. Kdo si nechal filtr pevných částic z výfuku vykuchat, může čekat při cestě na dovolenou přes Rakousko problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V98i68t 27C92h52a19l63u58p58a 5842577342676

Tak jsem si dnes šáhl s hadříkem do výfuku....čistý jak dětská prdýlka....mám atmosférický benzín...

0/0
30.6.2017 8:01

R30o32m46a31n 10F89o42j84t22í76k 4361179798815

Stejně je to zajímavé ta ekologie, potom co jsem deaktivoval EGR u motoru MB , auto prakticky vůbec nekouří, lépe táhne vocpodu a má menší spotřebu, kde tedy udělali soudruzi asi chybu???

0/0
29.6.2017 22:11

J90i71ř68í 57S36c27h40w12a40c53h 8938474768386

hmm, zřejmě v těch automobilkách dělají jen ti co neustále chyběli ve škole a Fojtíkovi patenty neuznávají....a chtějí, aby auto mělo spotřebu co nejvyšší....jsou zřejmě podplacení ropnými magnáty....;-D

0/0
29.6.2017 23:42

J36i66ř33í 88S77c87h45w57a86c13h 8558354928856

od 18 let:

co si myslí Bivoj Čech co právě "vyřešil" problém s DPF:

Sousedi ať klidně chcípnou na rakovinu, jsou s nimi jenom problémy.

Klidně ať chcípnou na rakovinu i všichni co jedou za mnou, nebudou na silnici takové zácpy. Klidně ať na rakovinu chcípne ta moje stará, už je stejně stará.

Klidně ať na rakovinu chcípnou i ti moji parchanti, co nechtějí poslouchat.

A klidně ať chcípnu i já, ale hlavně, že jsem právě ušetřil pár tisícovek!

0/−1
29.6.2017 9:41

R91o90m84a71n 37F72o86j88t37í30k 4171369288905

typický názor mediálně zpracovaného ovčana, který evidentně chyběl v hodinách fyziky a chemie....

0/0
29.6.2017 22:15

J92i37ř62í 23S13c79h84w19a12c27h 8128934548246

jj, Bivoj Čech evidentně chyběl...

0/0
29.6.2017 23:38

T81o53m80á91š 46K25u48c62h18a75ř 3497651278461

V době, kdy stále ještě z velké části topíme hnědým uhlím a dokonce je možné na uhelný kotel dostat "zelenou" dotaci, mi tato štvavá kampaň proti dieselům přijde poněkud neadekvátní.

Stejně tak mohlo někomu rupnout v bedně a mohli být nyní lynčováni majitelé benzínových motorů, protože na ujetý km spálí více neobnovitelných zdrojů a majitelé větších SUV s vyšší spotřebou by mohli být rovnou stříleni. :-P

+3/−1
28.6.2017 11:26

T39o12m80á50š 68K53u64c59h50a42ř 3317231118811

No a pochopitelně musíme snížit rychlost na dálnicích na 80 km/h, protože u většiny aut spotřeba i emise při vyšších rychlostech zcela zádadně rostou. Dále musíme zakázat úrovňové přechody chodců přes silnice, aby se zvýšila plynulost provozu, protože směs vyházející z výfuku při zbytečné akceleraci je přímo vražednžná. :-P

0/0
28.6.2017 11:32

J87i67ř68í 42K27o72c17u83r49e25k 6885134515398

Kdyby jenom topení. Zelené a ekologické německo vyrábí z uhlí cca stejný podíl elektřiny jako zastaralá fosilní ČR.

+1/0
28.6.2017 12:52

J28i85ř72í 47S61c47h79w10a46c61h 8348114588316

před 2 roky topilo uhlím 13% domácností, z nich část zřejmě topí uhlí černým. Takž tvrzení "V době, kdy stále ještě z velké části topíme hnědým uhlím" je trochu mimo.

A k těm dotacím: moderní kotel na uhlí je z hlediska emisí trochu jiný kafe, než 50 let starý kamna.....

0/0
29.6.2017 9:48

F12r48a69n33t24i66š74e50k 16F16l47i54n39t55a 1624650609653

Jen bych chtěl poznamenat, že saze ve výfuku má samozřejmě i diesel, který nikdy neměl filtr pevných částic. Takže tvrzení v titulku je velmi zjednodušující.

+1/0
28.6.2017 10:09

A12d34a40m 63H68u82r61t62a 2111862307170

V Rakousku jsou schopni taková auta dostat hned mimo provoz, proč to nejde tady?

+1/0
28.6.2017 9:29

J18i26ř23í 85T80o11m54e65š 5872830643772

Protože spoustě lidí, spíš mladších a jednodušších, se líbí přidat plyn na podlahu a s rachotem z výfuku, kvílením pneumatik a černou kouřovou clonou za nimi to všem ostatním "nandat". Před TK to přeprogramují, upraví, po TK vše zpět a mají 2 roky klid, většinou to jsou týpky, známé firmy, které si policie ani netroufá zastavit, byly by jen problémy.

0/0
2.7.2017 14:35

J66a98n 17K18o34n47v79a11l68i97n34k89a 5470781861715

Čím přísnější norma na spalování, tím menší částice. Čím menší částice, tím víc riziko pro zdraví. Analogicky tedy staré diesely - Euro 4 a starší, nebyly z hlediska produkce částic tak nebezpečné jako ty nové s nefunkčními filtry.

Moje auto plní euro 4, nemá DPF a já nemám problém s jeho výměnou. Výfuk je uvnitř černý jak bota (překvapení 8-o) I přesto mi to auto smrdí zdravěji než kamarádův stroj plnící euro 5 s vykuchaným DPF.

Celá ta ekologie mi přijde jako lobby zájmových skupin okolo výrobců všelijakých ekoteroristických součástek do aut. :-/

+1/−1
28.6.2017 7:30

L61u65d86v29í97k 97G31a41j52d73o60š20í93k 2765283684622

A nenapadlo vás, že celý problém není v té normě, ale v tom, že si váš kamarád vykuchal filtr?

S filterm by totiž vypouštěl asi setinu toho co vy.

+1/−1
28.6.2017 9:31

F82i12l82i53p 53H76r49b50e16k 2494270876940

To vaše auto chrlí větší a menší částice zároveň. Nevím, z čeho usuzujete, že vaše spaliny jsou vlastně zdravější než ty nové (o vykuchaných DPF nemluvě, to je kapitola sama pro sebe).

+1/0
28.6.2017 11:34

L43u31k67a93s 36N28o77v57a81k 4679769753648

Medialni masaz o nicem...

On ma cisty vyfuk....

Mam auto od noveho, jezdim vicemene po meste, regenerace probiha pravidelne a stejne jsem uz v 30kkm mel vyfuk vevnitr cerny jak bota....

+1/0
28.6.2017 3:04

D59a85n69i16e90l 79P64a37n63e76k 6132271172870

" jezdim vicemene po meste, " to bude asi ten problem. Vemte ho za mesto, trosku mu nalozte, nechte ho poradne zahrat a uvidite jak se to pekne procisti. ;-)

0/0
28.6.2017 10:08

M46a78r91e58k 14J52a57n40e38č52k10a 1507986903141

Ono se ne nadarmo říká, když si někdo pořídí opici, musí mít i na banány. Ale očividně někteří na ty banány (DPF) už nějak nemají a přesto si tu opici (diesel ojetinu) pořizují. Takže ano, trestat a velmi přísně, protože takové rachotiny díky majiteli již nesplňují to, co výrobce u tohoto vozu zaručuje a v provozu již nemají co dělat.

+5/0
27.6.2017 20:52

B11o43h15u77m87í27r 62E79l98i57á47š 1321668784542

Nafta nepatri do osobaku ale do traktoru,nakladaku,mozna do nejaky dodavky ..ale urcite ne do osobaku

Benzin panove..benzin..

+3/−2
27.6.2017 19:11

J63a76r28o40s40l78a88v 19P72o32r17t 7299577269165

Tak diesely si můžem odfajfkovat a co bude následovat dál , zážehový motory , tučný , alkohol ?

+2/0
27.6.2017 18:25

P49a79v73e32l 61J43e97ř48á29b70e82k 7971912104667

Kolo, trakař, nosítka

+1/0
27.6.2017 22:21

J29i89ř61í 83K87o32c31u68r59e34k 6215334425558

Výtahy, vodovod a ústřední topení. Chůze je zdravá.

0/0
28.6.2017 12:50

P80e97t15r 63H92o18r66á58k 1439263209654

Mám obavu, jestli ty filtry vyfiltrují ty nejmenší a možná nejnebezpečnější částice do 1 mikronu.

0/0
27.6.2017 18:24

M38a98r68t56i80n 96K19a16r13á26s67e73k 9378823288218

A jestli ne, tak to jako nema cenu a budeme spolu s temi nejmensi dychat uplne vsechen bordel?

0/0
27.6.2017 23:04

P24e97t49r 19H65o92r47á72k 1779433979914

Pak je třeba se zbavit dieselů úplně.

0/0
28.6.2017 6:29

R10o70m55a44n 72F32o93j31t98í13k 4531249248355

a mikročástice budou v klidu produkovat jen TSI.......za pár let se zakážou benzíny a potom se vrátíme na stromy ;-)

0/0
28.6.2017 10:04

P51e64t39r 41H35o19r88á54k 1449453759104

Já nevím, ale na mém desetiletém benzinu mám černý výfuk taky. Ani teda nečekám, že by mohl být čistý. Ale že by to byly saze?

0/0
27.6.2017 18:21

F98i44l61i95p 77H46r97b26e16k 2424690326100

A proč by nebyly?

0/0
28.6.2017 11:36

P15e87t95r 22T21ů54m35a 5945395504825

Prestante uz kupivat ty dyzly vy dobytci

+4/−2
27.6.2017 17:41

F42r46a18n88t12i54š36e20k 67F71l32i58n69t12a 1344160259963

A kolik škodlivin vyprodukuje srovnatelný benzínový motor, když spotřebuje o 30% více paliva? Mimochodem ty mikročástice, pro které jsou na tapetě diesely produkují benzíny také a DPF budou mít od příštího roku i benzínové škodovky.

0/0
28.6.2017 10:13

J29i19ř93í 17K40o30c30u91r42e32k 6905494155698

Omyl. Spotřebuje zcela stejně paliva, jen to musíte vážit v kilogramech.

A chemie se počítá na hmotnost, ne na objem.

0/0
28.6.2017 12:51
Foto

P93a77v63e41l 37K19a23l60u15s 6594636376812

Pane Víte Chalupo, běžte s tou Čínou víte kam. Někdy se podívejte, jak Číňané řeší nějaké saze. Asi tak, že ve městě nevidí na 50 metrů. Rozhodně si nemyslím, že čínský filtr něco odfiltruje.

0/0
27.6.2017 16:53
Foto

V39i36t 19C86h47a20l96u19p40a 5882347152876

Pane Kalusi, reagoval jsem na text pana Kryštofa ohledně ceny DPF nebo FAP. Je opravdu neuvěřitelné, že jedna součástka má cenu skoro jak půl auta...Prostě výrobci si z téhle kr*aviny udělali zlatý důl, vsadím se, že výrobní náklady této součástky nejsou ani třetinové.....

Ceny snížit ale přinutí dodavatele jen trh resp. situace na trhu...

Vemte si příklad např. u pneumatik, před cca 6-7 lety stály kvalitní gumy R16 continental nebo pirelli víc jak 2500 Kč, dnes (po náplavě levných čínských a korejských gum) je běžně seženete za cca 1500-1700 Kč...

Nebo povinné ručení - před 10-15 lety (kdy existovala ČP, Generali a pak ještě 2-3 pojišťovny) jsem platil za roční pojistku na auto s kubaturou 1,8 cca 8 tisíc, dneska (když máme dalších 150 pojišťoven, epojisteni.cz, klik.cz, dám 2-3tisíce (s max. bonusem i míň)....

Vysoká konkurence výrobců je pro nás zákazníky velmi výhodná....

0/0
28.6.2017 8:07

J67a20n 22M13a28c28h66á62č 3637906483912

A jak šahá do tý díry,tak má výraz jak Fuko...

0/0
27.6.2017 16:39

O77n16d83ř68e13j 44K52r12y48š90t64o32f 6453521

Snížit cenu filtru a nikdo s tím čachry dělat nebude.

+11/0
27.6.2017 15:08
Foto

V39i17t 59C63h88a38l35u49p50a 5132477122406

Přesně tak. Jenomže cenu určuje výrobce a k její snížení ho k tomu musí donutit situace na trhu.....až se budou DPF filtry jako lecos ostatního kupovat např. přes Aliexpress z Číny za pár desítek dolarů (možná už tak lze), tak se budou výrobci DPF v Evropě vztekat jak psi, ale nakonec jim nezbyde než jít s cenami dolů. Takhle to platí u jakéhokoliv zboží, at to je spotřební elektronika nebo i autodíly

+1/0
27.6.2017 15:28

O45n70d28ř74e44j 70K93r69y13š23t50o36f 6543811

jj No v kamionové dopravě to bez nafty ještě pár let nepůjde - jinak 1 zámořská dopravní kontejnerová loď vydá zplodin víc než si dovedeme vůbec představit-- akorát že někde jinde.-

0/−1
27.6.2017 19:14

J12i49ř75í 54K88o66c74u87r58e12k 6105124195658

Jenže zámořská dopravní kontejnerová loď nejezdí po Praze.

Mimochodem, spotřebuje 2 deci paliva na 1 kontejner a 1000 kilometrů. Kdybyste to složil na 10 menších, tak spotřebujete asi 4x tolik paliva.

0/0
28.6.2017 12:58

J37i64ř79í 30K11o13c17u41r29e26k 6305614515828

100 kiloemtrů. Skočila mi tam nula navíc.

0/0
28.6.2017 12:58

O36n93d19ř36e44j 56K33r10y73š57t58o45f 6643571

uf vždyť to píšu - ty 2 deci nevěřím,ale to je můj problém-- faktem zůstává že bez dieslů se ještě nějaký čas neobejdem ty kamiony nás ještě nějaký čas trápit budou - ono ani benzin není i s katalyzátorem bůhví jak čistej vzdoušek-- jinak diesel je ve svém původním funkčním složení odolný el.magnetickému impulsu a funguje dále - což oceňuje nejedna armáda.

0/0
28.6.2017 13:44

P21e25t73r 41P61e38t41r 6483422298343

Když nemám na banány tak si nepořídím opici. Ceny filtrů jsou známé, lehce dohledatelné a předvídatelné. Pokud na něj člověk nemá tak si přece nepořídí auto. Navíc dnes už se dají koupit neoriginální, repasované nebo se dá zaplatit jen čištění filtru (který čistý pak moc dlouho nevydrží ale každá opravovaná součástka většinou vydrží o dost méně jak nová a to ve všech oborech)

Když vám odejde spojka nebo převodovka tak si taky zaplatíte novou místo toho, abyste si ji nechali vymontovat a nahradit nějakým podomácku vyrobeným řešením.

Auta jsou dnes poměrně levná a masová záležitost, může si jej dovolit snad úplně každý takže je logické, že se výrobci snaží zbohatnout na náhradních dílech a doplňkové výbavě.

0/0
30.6.2017 9:35

O50n73d70ř29e59j 34K37r25y91š61t64o92f 6723671

Cena zdaleka neodpovídá nákladům - a je nesmyslně přemrštěná -

0/0
30.6.2017 9:47

P61e42t37r 89B32á71č65a 8475586305135

Ekoteroristi a jejich kramy v aute;-O

+4/−4
27.6.2017 14:53

D51a87l10i22b51o86r 60J88a12n92d81í61k 1799243330301

Ten "krám" jak píšete čistí, alespoň část toho špatného, co z našich aut jde. Pokud chcete naplno zažít, jaké je to ve městech, kde se "krámy" typu katalizátor/DPF vůbec nepoužívají, pak doporučuji dovolenou ve městech jako Kalkata, Peking a pod. Věřte, škrábání v krku si budete do smrti pamatovat.

+4/0
27.6.2017 15:27

A29n72t95o55n32í11n 73S98e94b14e57r20a 7573688130249

Asi tak. I když budete jíst zdravě, budete mít zažívání v pořádku, budete pravidelně navštěvovat doktora, tak když si strčíte prst do zadku i tak nebude čistý ;-D

0/−3
27.6.2017 14:51

V49í25t 18K45o37u12b50a 6736140144708

Blábolíte nesmysly, saze ve výfuku mohou mít asi tak 15 různých příčin. A to od netěsných střiků, špatného EGR ventilu, špatné regulace turba až po jen prostě zanesený palivový filtr. Ne vždy znamenají zvýšené emise investice v řádech mnoha desítek tisíc. Vždy je nutná podrobná diagnostika a zjištění skutečného problému.

Setkal jsem se i s tím, že problém dělalo řídké těsnění na palivovém čerpadle, které občas trošku utíkalo. Elektronika motoru to potom nezvládne vyhodnotit a prostě to zlobilo.

V každém případě i ušpiněný výfuk auta s filtrem má sotva desetinové emise proti běžnému EURO 3.

Na ulici běžně narážíme na Tatry a Avie vyrobené na sklonku socialismu, které vyprodukují jen při nastartování půl kila sazí a to nikomu nevadí.

+5/−1
27.6.2017 14:21

L74a78d79i56s75l97a50v 45K74a62l74o80u50s 7245106271470

Problém je v tom, že čím "čistší" motor Euro5,6, tak tím menší díry ve vstřikovačích. Čím menší díry ve střikovačích, tím analogicky menší částice sazí. No a bohužel lidská buňka ty velké saze nevstřebává, ktežto ty superminiaturní saze bez problému vlítnou do lidské buňky a mohou způsobit rakovinu. Takže vykuchané DPF pro Euro 4 je lepší, než vykuchané DPF na Euro 6 !! Lze předpokládat, že se už ani nebudou vyvíjet naftové motory např. s Euro 7 .

+2/0
27.6.2017 14:57

F38i50l40i42p 89H66r22b63e15k 2874920276320

Čím menší díry, tím menší saze - šlo by to nějak více rozvést? Nebo když vstříknu naftu do válce milimetrovou dírou, vyletí mi milimetrové saze?

0/0
28.6.2017 11:40

J31i50ř27í 39K98o30c25u56r81e21k 6175324385618

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pevn%C3%A9_%C4%8D%C3%A1stice#Zdravotn.C3.AD_vlivy

Odkazy na zdroje tam jsou.

0/0
28.6.2017 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.