Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Všechno nejlepší! Nejitalštějšímu autu je šedesát let

„Fiat 500 byl první auto, které jsem řídil, první auto, které si koupil, a první auto, díky kterému jsem si vyzkoušel snad všechny polohy kamasutry,“ popsal nedávno svůj vztah k tomu malému-velkému autu turínský starosta. A vyjadřuje to snad všechno. Fiat 500 je prostě esence italskosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M32i60r22o54s25l18a49v 81S90t65e91i70n93e76r 6828594343855

Fiat 500 byl v r. 1962 auto, které rezavělo už na prospektu. Na málo viditelných místech nebyl proti korozi chráněn vůbec- ostaně se to vyskytlo u u Fiata 124S.

Měl jsem 1964- 1969 Fiata Cinquecento Familiare, minikombíčko, kde byl motor uklizen pod podlahu zadního zavazadelníku.

Vešli jsme se oba i s dvěma dětičkami, vzadu se vše naložilo až ke stropu a jelo se k babičce na prázdniny na Slezsko.

Ale se slezskou babičkou se přední sedadlo rozloučilo- zvuk, jako když se otevírá zip a babička se sedačkou seděla na silnici. Vyřešilo to prkno, protažené pod sedačkou, dojeli jsme.

Místní karosář v Kožlí na Odře tenkrát páral sudy od benzinu, aby získal plech a vařil a vařil, za měsíc to jakžtakž začínalo budit naději. Prý ale nebylo,na co navařit, vše hořelo, jako papír.

Konec přišel 1972, nový majitel zůstal stát na Zbraslavi s nějakou poruchou motoru, objednaný odtahovák zabral a utrhl celý předek, s akumulátorem a snad i s řízením.

+1/−1
4.7.2017 22:07

S52t62a24n38i11s51l24a59v 72K50r96e14j44c95a34r 6557436533934

Ano, v autoprůmyslu se hledělo na váhu, a snažilo se ušetřit kde se dalo. Fenomén samonosné karoserie vyžadoval použít plech karoserie 0,5 mm,sověti používali 0,9. Berte dobu našeho mládí, kdy antikorozní ochrana podvozku vozidel byl Tlumex a Gumoasfalt. U těch domácích kutilů později Rudé právo a Eprozin. ;-D!!

+2/0
5.7.2017 9:36

S29t81a72n82i39s58l81a47v 55K87r15e50j52c91a67r 6197946643344

Pokud porovnáte váhu Fiatu 600D a Jawy Minor, tak pochopíte rozdíl mezi samonosnou a žebřinovou karoserií.

+1/0
5.7.2017 10:17

D56a76v58i89d 61H15e38r96i45a20n 2969219472330

Krásné auto. Jen nevím, jestli poslední generace je prodejním trhákem, sice nádhera, ale dost drahé a tolik jich zase nejezdí.A 500L to už nemá s 500 nic společného, to se nepovedlo.

+4/0
4.7.2017 17:42

J76i86ř39í 63S56c72h84w18a82c15h 8648184258506

poslední generace je stylovka pro naprosto jinou cílovou skupinu za mnohem vyšší cenu, než původní model. Stejně na tom je třeba dnešní Mini.

0/0
4.7.2017 20:35

T36o85m15á72š 50V15a56l57d19e83r 7613440159

Ano. a proto kdo chtějí stylovku si koupí pětistovku. Kdo chce levné autíčko a Fiata, si koupí Pandu.

0/0
8.7.2017 9:41

V80o93k17o90u41n 42V65l44a19d62i53m86i48r 8832298909538

Ovsem reseni jak te petistovky, tak i sestistovky vychazi uz z predvalecneho Topolina.

+1/0
4.7.2017 13:29

V27ě21r10a 81F48o36l35t45ý75n41o51v81á 1788476327249

Předběhl jste mě. Měli jsme ho doma. Tatínkovi sloužilo celou druhou světovou.

My děti jsme se rády vozily po přední masce - krásná skluzavka.:-)

0/0
4.7.2017 14:31

V17o50k98o29u60n 77V68l41a30d45i42m86i60r 8492338179318

Jo, to bylo auticko. Podarilo se mi na kole kdyz na mne volal kamarad a ja se po nem otocil pres to Toploplino bez jakehokoliv urazu ci poskozeni prejet.

+1/0
4.7.2017 16:19

V82o48k85o13u62n 97V25l68a68d26i34m24i44r 8882118759278

A kdo ho nezna, https://www.google.de/search?q=fiat+topolino&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjZvP2a6e_UAhXDY1AKHb5QDVAQ_AUICigB&biw=1280&bih=611#imgrc=6XJKnjHbcUnifM:

0/0
4.7.2017 16:20

J17i62ř82í 57N65e66u70m75e73i27s52t85e58r 2722785523661

Ale no tak, "myška" měla kapalinou chlazený čtyřválec vepředu, a úplně všechno tam bylo jinak, včetně karoserie s rámem. To vycházení u 500 Nuovo ze staré pětistovky spatřujete přesně kde? Kromě názvu a snahy o co nejlevnější konstrukci? 500 Nuovo vychází konstrukčně z fiatu 600, což v článku i zmiňují.

+1/0
4.7.2017 18:20

S20t78a16n88i91s16l20a28v 84K59r61e77j47c86a75r 6307886723584

Ano legenda minulého období, Je zajímavé, jak se názory čechů generacemi mění! V našem mládí, byl majitel Fiatu 500/600D něčím více než Trabantista. Dnes ten kdo vlastní Citigo, Aygo nebo C1 břídil jenž se nezmohl na pořádné auto.

+1/0
4.7.2017 19:26

J89i77ř95í 88S23c34h19w40a14c88h 8618374418186

Jestli to nebylo tím, že to auto bylo prostě ze "západu" a bylo stejně drahé jako mnohem větší škodovky (tedy mnohem dražší jak ten trabant) a (asi) nebylo "pro každého" ;-)

+1/0
4.7.2017 20:44

S33t69a26n26i65s38l25a94v 80K45r76e97j26c83a48r 6557966443474

V tehdejší Mototechně se na něho čekalo pět let, s odsouhlasenou vinkulací vkladu. To samé platilo i pro Fiata 850. Pro zelináře,řezníky a pumpaře včetně holičů zde byla možnost ještě nakupování v Tuzexu. Ale v té době legální práce v zahraničí za tuzexové bony byla minimální. S vyjímkou pozdějšího Orenburgu a Krivoj Rogu.

0/0
5.7.2017 9:42

T68o22m62á30š 26V77a56l83d81e49r 7113680939

Lídí a destinacích bylo více. Pracovali v Lýbii, Iráku, SSSR, na Kubě. Pak i v Africe.nejen na stavbách, ale i na vysílačích pod. Těch bylo.

+1/0
8.7.2017 9:46

J32i61ř51í 16Z40ý52k90a 9559743501310

tato miniautíčka jsou populární po celém světě. Takže ta populárnost není způsobena zápaďáckým puncem.

+1/0
5.7.2017 11:31

J98a53n 74D64l96o77u83h71ý 7834799570359

To auto je vsechno, jenom ne symbol dokonalosti a spolehlivosti. Naprostej krap to byl! Jedinej kdo v te dobe umel mala spolehliva auta, byli japonci. Ty se ale k nam do evropy v te dobe nedostala...

+1/−6
4.7.2017 12:41

J82a67r57o31s43l76a73v 88P50o92r85t 7519517429275

Když jste ho koupil jako křáp z druhý ruky tak jo . Japonci v tý době měli jiný starosti a o malých autech si mohli nechat zdát .

+1/0
4.7.2017 12:53

J55i52ř69í 82S70c43h77w57a42c97h 8988574978816

řeč je o konci 50-tých let, to s těmi Japonci ses minul tak o 20-30 let.....;-)

+7/0
4.7.2017 13:20

J53a46n 59D55l87o61u64h46ý 7654499140419

No bavim se o dobe, kdy se prodaval u nas cili nejakej rok 1970. V te dobe japonci u sebe na kontitentu mrskali mini auta jedno za druhym. Docela pekne to ukazuje serial s James May - lidove auticko. Tam porovnava co v te same dobe vladlo napric svetem v segmentu malych aut a evropa byla naprosta tragedie!

0/0
5.7.2017 17:36

J33i74ř56í 83E91r93b63e98n 1353384846807

Dneska by se to mohlo svádět na EU... ;-D

0/0
7.7.2017 9:53

M98a37r11e24k 21K70l87u87f21a 3348134364456

Viděl jsem onehdy na Florenci toto autíčko pěkně vyvedené v růžové barvě. A vzadu z motoru tomu koukal obří klíček (jakoby na natahování) a ten se za jízdy otáčel. Řídila to taková pěkná slečna. Takové všeobecně hezké pokoukání. ;-)R^

+6/0
4.7.2017 11:34

J46i19ř19í 51K98o67č76í 9874179432527

Krásné svezení,spousta veteránistů jezdí i s kočárkem na střeše dodnes.

0/0
4.7.2017 11:27

P28e57t26r 98M30i96c66h42a74l 2710664751362

S tím bych jezdit nemohl. Kdo by mě pak tahal ven? :-)

+1/−3
4.7.2017 8:49

Z60d20e30n13ě93k 31W80e75r88n16h13a85r30t 6567175802688

Vím o rodince, co to měla a jezdili s tím všude, často na střeše kočárek. Dva dospělí, dvě děti a tradá třeba i na dovolenou. Dneska těžko představitelné.

+4/0
4.7.2017 9:26

P80e77t40r 43M81i45c98h30a21l 2830724921162

Jo, u nás tak jezdila rodina s Maluchem. Taky celkem masochismus. :-)

0/−1
4.7.2017 10:22

R42o51b86i38n 74Ž19i60ž73k12a 2868854446466

Není tam někde zip? :-)

0/0
4.7.2017 11:20

S87t45a31n89i62s84l95a75v 51N54ý90v63l67t 2144865603

Užasná věc, bohužel dnes už neobstojí, je velmi pomalá a při nehodě jste mrtví. Ale jako exponát je krásnej.

+4/−2
4.7.2017 8:44
Foto

Š17á92r15k65a 37M42e11d98k43o21v69á 7924335596870

Mrtví můžete být i v nové Oktávce.Tohle je úžasný retro kousek, na ježdění po okreskách,ale 120 z něj dostanete na dálnici taky.:-)

+1/0
4.7.2017 16:07

P76e57t84r 69M56i74c30h30a15l 2880294811442

Pravděpodobnost toho úmrtí ale bude úplně jinde, že?

0/−2
4.7.2017 17:26

J93i32ř18í 81Z28ý71k12a 9529733741530

tou Oktávkou jezdíte denně do práce, pospícháte, občas nedbáte nebezpečí (náledí atp.) ... s fiátkem jedete jen za hezkého počasí, nikam nepospícháte, na jízdu se soustředíte, protože si jí chcete vychutnat, víte, že to mizerně brzdí, tak si necháváte větší odstupy ...

+2/0
4.7.2017 19:43

V64i84k42t22o14r 98Š35p28i75č34k69a 6578782834

Z kopce dolů :) ...Jj Maluch mi taky dával 115-120 , jen se pak vždy zakuckal cukl s sebou a zbrzdil na pár metrech , což mi k tomu dědovi nepřipadalo fér a zadřít jsem taky nic nechtěl .

0/0
5.7.2017 17:37

J14i26ř22í 69Z95ý83k18a 9699983561690

kdo by s tím jezdil dennodenně, nebo po nějakých rychlejších silnicích? Tohle je na projížďky po zapomenutých okreskách a na to to stačí.

+2/0
4.7.2017 18:22
Foto

Š46á25r37k47a 26M74e72d58k59o51v80á 7494595716360

Přesně to jsem měla na mysli:-)

0/0
4.7.2017 21:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.