Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpomal, budeš rychlejší. Nová kampaň učí řidiče jezdit v uzavírkách

Odjezdy na dovolenou a prázdninový provoz budou komplikovat uzavírky, hlavně projet dálnici D1 je utrpení. BESIP připravil speciální kampaň zaměřenou na jízdu v uzavírkách, kterých jsou teď české silnice plné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T92o77m42á60š 37H60e43r19c15e73g 3480519250870

Nechápu, proč se blbých 200km dálnice opravuje 10 let.

A proč už dávno nejsou dostavěné dálnice, které se už desítky let slibují, např. D3.

+2/0
2.7.2017 16:04

V28i77l67é12m 35B28a92r53á94k 4966677569626

Se vším se dá souhlasit, v uzavírkách by mělo být automaticky měření. Hlavně je třeba zrychlit opravy, ale to min. dopravy neumí.

Když projíždíme kolem „opravovaného“ úseku, kde je pusto a prázdno, tak viníkem určitě nejsou stavební firmy, ale výhradně investor. Ministerstvo dopravy přiznalo, že nedokáže (je neschopné) uzavřít smlouvy, které by stavbaře donutily pracovat na dvě směny. O třetí směně ani neuvažuje a vymlouvá se, že práci v noci nepovolí stavební úřady. To není pravda. Při opravě dálnic určitě nevzniká větší hluk, snad s výjimkou drcení starého povrchu, než při jejím běžném provozu.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=583775

0/0
1.7.2017 19:57

V82l77a62d42i17m93í91r 31F96i10b21i19g14e43r 5404721401244

Stát neumí investovat. Stavební technologie jsou známy, časová náročnost také, tak není důvod, aby investor stanovil minimální délku opravy plus mínus. U nás teď budou opravovat pitomé 2km rovné silnice 1. Třídy skoro 2 roky. Je tam 1 vjezd z vedlejší a žádný most nebo propustek. Kolony jsou tam každý den až několik km.

0/0
1.7.2017 21:06

T66o44m46á96š 43K42r91a57i46n98a 7744840874658

No bodejť, když má stavební firma vysoutěžených 20 zakázek a kapacitu stěží na pět... To se potom flekuje jednou tady, jednou tam, však někdy se to dokončí. To, že se několik měsíců či let trápí motoristé v kolonách nikoho nezajímá. Takovým příkladem byly protihlukové stěny na silnici 56 mezi FM a Frýdlantem. Prakticky 3 leté omezení kvůli několika set metrům prefabrikátů. Ale pracovalo se tam celkem pravidelně - každou (pěknou) sobotu 11 - 13 h...

+1/0
2.7.2017 7:34

V39i92l85é55m 32B94a84r18á18k 4936367569706

A prudíte? Ptáte se u investora, proč a koho za to vyhodí? Kontaktujte místní noviny, založte FB a dávejte tam fotky nicnedělání.........

Nejvíc mě štve, budeme stát řídit jako firmu, ale toto je neúspěšné řízení a dotyční zaslouží vyhodit.

Podle odhadů Ústředního automotoklubu, z velké části zbytečné postávání v kolonách z důvodů havárií a oprav komunikací, stálo v roce 2015 řidiče zhruba 118 miliard korun.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=583775

0/0
2.7.2017 7:39

V11l24a19d88i19m63í33r 36F42i95b47i41g64e98r 5744111431834

No jenže aby se pomaleji jezdilo ve výsledku rychleji by to museli dodržovat všichni. Jedu na dálnici v omezení předpisových 80 a jsem za d****a protože mě dost aut předjede. Jako je to lkepší než třeba před 3 lety ale stejně je dost těch co se tam musejí narvat a u zúžení do 1 pruhu to je marný. ZIP skoro nikdo nedodržuje:-/

0/0
1.7.2017 18:22

R96u35d35o30l48f 14V47á86l83e91k 2701589384883

No hlavně že je D1 samé omezení kvůli práci na opravách pozemní komunikace, ale nějak není tu práci vidět.

+1/0
1.7.2017 10:09

V49l15a44d86i44m84í64r 95F77i11b16i65g53e59r 5834631291194

Však to jsou probíhající technologické přestávky ne?;-)

0/0
1.7.2017 18:22

P43a91v91e72l 72N75o87v87á49k 2155267462522

Takže, z videa 8 mám pocit, že nejlepší by bylo, kdyby se na dálnici jezdilo jen po jednom autě a až dojede do cíle, sjede z dálnice, může vyrazit další :-D

Ty uváděné kilometry, ztráta času apod., no, ono být to jen na těch 5 km, OK, ale kolik km je takto uzavřených letos? Tuším kolem 75 km, a to už dělá krásných 22 minut... :-(

0/0
30.6.2017 23:57

V49á34c87l13a75v 59B68e66r56a48n 2222697395520

Šedá je teorie, zelený je strom života. Jinými slovy, toliko situací na silnicích potkáš, že by tisíce instruktážních videí nestačilo.

+1/0
30.6.2017 20:54

D46a97v80i42d 34K17o17r38b29a54č57k23a 3719239684955

The Simple Solution to Traffic:

https://www.youtube.com/watch?v=iHzzSao6ypE

0/0
30.6.2017 20:25

J75a55n 72K83a68r22e13l 34N94o60v53a58k 5746344458336

ok.. z animace ve spodní části je krásně vidět, že provoz zpomaluje modrý pomalu jedoucí vůz..

zjednodušeně řečeno... omezení na 80 a jedou tam 60 a někdy i méně.. proto se předjíždí a pak "dohání".. je to velkej problém udělat jako v německu? tzn dát tam betonové zábrany a nechat 2 pruhy normálně na 130km/h ? [>-]Rv

+2/0
30.6.2017 19:27

M60a15r57e45k 13H17r44u13b27y 6427272591828

Zajimalo by me, proc je v tech zuzenich snizena rychlost na 80, kdyz na stejne sirokych rychlostnich silnicich lze uplne v pohode jet 110, zvlaste za slabsiho provozu.

O ochranu silnicaru jit nemuze, zadni tam nejsou.:-P

+5/0
30.6.2017 15:29

P30e11t54r 94M42i78c25h93a83l 2790614381682

Rychlostní silnice mají šířku pruhů 3 a 2,2 metru? Povídej, přeháněj. ;-D

0/−1
30.6.2017 15:35

M39a98r21e55k 84H69r79u32b77y 6477622631478

Normovana sirka silnice I. tridy je 11 metru, kde je problem?;-)

0/0
30.6.2017 16:00

P40e52t65r 48M65i93c70h16a45l 2760324571292

Psal jsi o rychlostní silnici.

0/0
30.6.2017 18:52

J39a12n 54K44a21r73e65l 50N77o75v73a28k 5306704738236

když se u nás dělají z rychlostních silnic dálnice.. ehm.. tak proč né

0/0
30.6.2017 19:28

J50i78ř76í 57K79o25h77o62u41t 3244231723735

Souhlasím s vámi. Někdy mi připadá, že ty značky dává, kde jaký brigoš. Podle mne by to měl dělat dobře školený člověk.

+2/0
30.6.2017 17:17

V67l91a74d78i62m22í59r 91F74i91b27i52g73e73r 5114861721904

To nic není, nejlepší jsou 30tky na silnicích, které jsou už dávno "opravené" a ani je neotočé směrem z vozovky aby to nebudilo zbytečné rozpaky a možnost dávat vysoké pokuty.

0/0
1.7.2017 18:24

V75l50a44d71i62m80í77r 52F81i32b38i66g57e41r 5514371151124

Tak 110 třeba ne ale těch 90 která je povolená i na nejzapadlejší silnici 1 třídy by tam být mohla.

0/0
1.7.2017 18:23

P16e35t54r 91D20v11o90r85a12k 3641620727139

Mě by třeba zajímalo, proč se poslední dobou rozmáhá takový nešvar umisťovat řádově stovky metrů před zúžení bílo-červené patníky s rozestupem cca 10metrů, celé staveniště takto opatníkovat a za staveništěm zase nechat zúžení několik stovek metrů...

Skoro mám i dojem, že ta zlodějská sebranka teď nemá jiný způsob, jak podojit, tak nakoupili patníky a pronajímají je. RvRvRv

0/0
30.6.2017 14:46
Foto

P87a39v36e49l 80P96o26k56o13r25n81ý 2436174200522

To je novina pro české řidiče, pořád neumí tím staveništěm dálnic dobře projíždět.

Za začátku: Aby si řidiči začali uvědomovat, že bude zúžení a stačili se na to psychicky připravit, některým to trvá déle..

Na konci: A když zúžení skončí, tak aby ihned nezačalo předjíždění a honička, kdo dříve rozjede auto na 130 či více.

+1/0
30.6.2017 22:11

J63a59n 93P41r32i73b81y69l 5840505957527

Já to vidím tak, že na druhém videu brzdí dopravu bezohlední řidiči, kteří bezdůvodně jedou vlevo a to pomalu. Žádného rychlého řidiče, který by svojí rychlostí zpomaloval dopravu tam nevidím.

0/0
30.6.2017 14:38

S60t61a89n91i49s27l69a65v 62C68h12y24t86r33a 3154883777509

Kdyby raději ŘSD učilo dělníky na silnicích intenzivně pracovat a to hlavně po celý týden, tak by se všem jezdilo lépe. Stačí se zajet podívat např. do Rakouska, jak tam Strabag maká. U nás to je samá "technologická přestávka" a výmluvy, že v noci se pracovat nedá. Zajímavé, že v Rakousku s tím stejná firma problémy nemá ;-€

+2/0
30.6.2017 13:55

P38a66v82e74l 59N10e12š77k71u65d65l53a 1794946560302

Co mě vytáčí je, když se stojí jen kvůli tomu, že se někdo chce podívat na bouračku v protisměru nebo dokonce na stroje, co opravují dálnici ..

+2/0
30.6.2017 13:25

M51i63r90o51s66l92a82v 97S96t35r39a17c86h58o64t95a 9713549758321

Tak to první video, kde ukazují střídavou jízdu ve zúžení snad nemyslí vážně? Na obyčejné dálnici bez omezení nejsou schopni se lidi zařazovat zpět do pravého pruhu a někdo je bude chtít učit střídavou jízdu ve zúžení??? Tento způsob by znamenal, že se rychlost řídí nejpomalejším vozidlem v koloně. Chápu, že chtějí nějak řešit tato kritická zúžení, ale to musí být na základě reálných podmínek, takhle to rozhodně nikdy fungovat nebude. Za mne osobně si myslím, že tato zúžení na 2,2 m vůbec neměla vzniknout, v aktuální situaci kdy je uzavřená dálnice 2 x denně by bylo smysluplnější mít 2 regulérní pruhy v jednom směru a 1 v protisměru se zipem...sice by se to tam štosovalo, ale jelo by to, ne jak ve středu.

0/0
30.6.2017 13:24

P93e16t26r 89M26i67c86h90a13l 2460694171372

Když byla takhle D1 upravená z důvodu opravy nájezdu a mostu ma 210. km směrem na Brno, tak byly kolony až po 218. 2 + 2 je vždycky propustnější.

0/0
30.6.2017 15:35

A58n67t72o98n22i46n 25C25h81a76l12o14u52p42k57a 8778946259980

A když se pojede 30, ztráta je jen 3 minuty!

0/0
30.6.2017 11:52

P83e75t38r 29S69v84o35b76o75d24a 7202161324

No zaklad problemu je v tom ze ridici jsou vetsinou sobecka hovada. Kdyby se navzajem respektovali, dodrzovali zip a primerenou vzdalenost tak se jede v useku cca 80 a to neni zas takova traga. Ale protoze jsou to sobecka hovada a kazdy musi honem honem ziskat naskok 3 metry pred tim ve vedlejsim pruhu a nikdo nedodrzuje rozumny odstup tak dochazi k situaci ze v miste zipovani to prakticky vzdy temer "stoji" .. cimz padem to zacne stat pred mistem zipovani .. cimz padem to zacne stat nekolik kilokemtru. Kdyby ale si nechali v miste zipovani rozumnej rozestup a nesnazili se "ulovit" ty 3 metry (ktere jsou uplne zbytecne) tak by to i v miste zipovani jelo plynule 80 ... jenze oni jsou hovada a v miste zipovani se vsichni meni v sobecke zavodniky co musi honem honem nahnat ty 3 metry .. asi tak necelou sekundu .. a tak prispivaji k tomu ze to stoji a stoji.

+4/0
30.6.2017 11:46
Foto

T91o47m79á30š 16H38e97r54c62e84g 3770899430230

Pokud tam všichni pojedou 80, tak OK. Ale často potkám někoho, kdo telefonuje, žere nebo nedává pozor a jede třeba 71. To se pak nedivte, že ho všichni předjíždí, a nemyslím si, že jsou kvůli tomu sobci nebo hovada.

To je spíš ten, kdo zbytečně zdržuje. Těch zúžení na té dálnici není málo a je to pěkne otravné.

0/0
2.7.2017 16:09

P23e62t44r 57H54o67f74m90a38n73n 6909444795510

Kolik hovad to bylo?

0/0
4.7.2017 21:25

M61a88r48e15k 61H90r97u29b49y 6207972741188

Predevsim by pomohlo uzavirky omezovat jen na useky, kde se skutecne pracuje. Takze namisto uzavrenych 40km (z 200!) by to mely byt tak nanejvys 2;-)

Stavebni stroje at si prislusne firmy parkuji mimo dalnici:-P

+4/0
30.6.2017 11:18

A70n84t31o74n43i90n 93C91h63a61l61o75u57p76k34a 8718876919410

To úplně nejde, že

0/0
30.6.2017 11:53

M46a63r74e21k 33H87r51u37b60y 6327642241178

Nadnesene predpokladam, ze tech aktualne uzavrenych 45 kilometru je vyuzito ALESPON jako parkoviste, a ne uplne zbytecne:-P

Ti 3 aktualne pracujici delnici tuhle vzdalenost stejne nemaji sanci pokryt:-/

0/0
30.6.2017 15:28

M44i68r10o81s66l88a69v 69N46o59v66á96k 6843523980250

Uz jsem ve zuzeni videl jak dodavka s podvalem predjizdi kamion. Cekal jsem ze budou litat jiskry od betonu nebo se opre o kamion. Nastesti projel ale takovy idiot ze bych mu hned sebral papiry. A byl to cech

+2/0
30.6.2017 11:06

R49a51d25e47k 20K81o76p33a31r 4558631192139

pokud je dodávka do šíře 2,2 metru, tak tam jet může. A jestli to měl v prackách a vešel se, tak nevím, o co jde. Jsou řidiči, kteří se do 2,20 vejdou s autem 2,15 a projedou jako nůž máslem a pak řidiči, co by tam neprojeli ani na kole.

+7/0
30.6.2017 11:45

M52i63r12o39s96l60a50v 42N64o71v15á34k 6513763930370

Budme radi za 80 a nekde za 100. Na slovakach maji 60

+1/0
30.6.2017 11:02

D60a66v89i65d 83K61r16a24j71í91č96e58k 7273153436677

Zip, ani zpomalování nic neřeší, protože fyziku neo...... Pokud je aut víc, než dokáže projet zúžením, provoz se před zúžením zastaví a popojíždí.

Jediná fyzikálně průchozí cesta je nařídit v zúženém úseku dvojnásobnou rychlost, než je před ním a auta se štosovat nebudou. (ironie, ale smutná)

+5/0
30.6.2017 10:56

R23a15d36e56k 23K43o81p22a12r 4638981192599

děti tomu říkají trychtýř.

I když do něj chrstneš barel vody, stejně to z něj bude téct tak rychle, jak úzké hrdlo dovolí...

+4/0
30.6.2017 11:52

P75a15v56e34l 56N37e28š12k51u22d85l78a 1504336810872

Teoreticky by to kolonu pred zuzenim (2 na 1) nemuselo zastavit, ale maximalne zpomalit na polovinu rychlosti ve zuzeni (tj. z 80 na 40). V pripade mensi hustoty provozu by i rychlost mohla byt vyssi

0/0
30.6.2017 13:23

Z57d44e16n53ě10k 90D83u63f87e10k 2134534568

Myslím si, že celý problém je v tom, že řidiči neumí pravidlo zipu a vždy se najde pár i..ů, kteří se tam narvou, protože strašně pospíchají a pak celý dopravní proud oni zpomalí a začne se to štosovat.

+1/0
30.6.2017 10:03

J83a70n 59N52o25v62á42k 9305528694795

Základní pravidlo zipu při pomalu popojíždějící koloně je:

Řadit se do průběžného pruhu vždy až na konci! - když se tam někdo vnucuje dřív, dělá akorát zmatek v pravidelném střídání, protože ti za ním ho předjedou a řadí se pak před něj.

Pokud je provoz plynulý bez brzdění před spojením pruhů, je to jedno.

+9/0
30.6.2017 10:29

A85n40t94o12n84i44n 36C63h41a88l29o74u50p73k52a 8318156659500

Základní pravidlo je, že v Čechách by tam musel být policajt a sbírat papíry, jinak to vždycky bude někdo blokovat. Dílem z blbosti, dílem úmyslně

+2/0
30.6.2017 11:56

P92e48t27r 98M97i65c12h18a89l 2790664351252

Máš pravdu. Na druhou stranu, víš kolikrát jsem takhle ušetřil stání v kilometrové koloně, protože dlouho dopředu bylo vidět, který pruh končí a všichni se cpali do toho průběžného? :-)

0/0
30.6.2017 15:38

L23u63d82v29í14k 53G67a84j25d68o27š91í51k 2805403764742

Možná, kdyb místo těchto nesmyslných videí peníze dali raději do toho, aby PČR v uzavírce postavila radar s úsekovým měřením, udělali by pro bezpečnost provozu podstatně více.

Problém je totiž to, že 2/3 řidičů na 80 kašlou a ještě mají pocit, že ten kdo se omezením řídí, je zdržuje. Právě z toho vznikají nebezpečné situace.

Můžeme samozřejmě diskutovat o tom, proč je v takovém úseku 80, když na státní silnici, která se situací nijak neliší, nebo je dokonce horší je 90, ale to je trochu jiné téma.

0/−5
30.6.2017 9:35

J87a88n 98N47o14v38á92k 9905778134865

Pokud je na dálnici v omezení dvoupruh rozdělený svodidly (levý je v protisměrném pásu, pravý ne), bývá v levém pruhu omezení jen na 100Km/h.

Pokud jsou oba pruhy u sebe, levý zúžený, je tam jen společná 80 - z důvodů, že ve vyšší rychlosti není v zúženém pruhu bezpečné předjíždění.

0/0
30.6.2017 10:33

Z78b33y55n50ě19k 61P49r34o59c88h47á84z60k95a 8345633113396

Ne vždy, Brno-Vyškov, kousek za Brnem zúžení do dvou pruhů, povolených 100km/h.

0/0
30.6.2017 10:37

J79a72n 60N36o59v13á91k 9475368244255

Není tam ten rychlý pruh širší?

0/0
30.6.2017 10:39

P77e89t20r 62M89i80c38h89a92l 2460104711772

Je, proto je tam ta stovka. Zpomalení na 80 je jenom u nájezdů.

0/0
30.6.2017 15:40
Foto

T37o49m37á10š 60H61e53r41c68e37g 3750729160150

Vždyť to tam je, a je to naprostý nesmysl, s bezpečností to nemá nic společného, půlka vybraných peněz jde CzechRadaru nebo někomu podobnému.

A hlavně dálnice se má opravovat tak rychle, aby tyhle pitomosti vůbec nebyly potřeba a aby to nebylo rozkopané 10 let.

0/0
2.7.2017 16:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.