Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpomal, budeš rychlejší. Nová kampaň učí řidiče jezdit v uzavírkách

Odjezdy na dovolenou a prázdninový provoz budou komplikovat uzavírky, hlavně projet dálnici D1 je utrpení. BESIP připravil speciální kampaň zaměřenou na jízdu v uzavírkách, kterých jsou teď české silnice plné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T42o20m45á77š 45H57e98r27c51e78g 3520169570310

Nechápu, proč se blbých 200km dálnice opravuje 10 let.

A proč už dávno nejsou dostavěné dálnice, které se už desítky let slibují, např. D3.

+2/0
2.7.2017 16:04

V48i97l19é20m 79B18a41r51á39k 4966347659846

Se vším se dá souhlasit, v uzavírkách by mělo být automaticky měření. Hlavně je třeba zrychlit opravy, ale to min. dopravy neumí.

Když projíždíme kolem „opravovaného“ úseku, kde je pusto a prázdno, tak viníkem určitě nejsou stavební firmy, ale výhradně investor. Ministerstvo dopravy přiznalo, že nedokáže (je neschopné) uzavřít smlouvy, které by stavbaře donutily pracovat na dvě směny. O třetí směně ani neuvažuje a vymlouvá se, že práci v noci nepovolí stavební úřady. To není pravda. Při opravě dálnic určitě nevzniká větší hluk, snad s výjimkou drcení starého povrchu, než při jejím běžném provozu.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=583775

0/0
1.7.2017 19:57

V97l81a35d88i18m88í12r 10F28i17b68i12g24e27r 5504451891464

Stát neumí investovat. Stavební technologie jsou známy, časová náročnost také, tak není důvod, aby investor stanovil minimální délku opravy plus mínus. U nás teď budou opravovat pitomé 2km rovné silnice 1. Třídy skoro 2 roky. Je tam 1 vjezd z vedlejší a žádný most nebo propustek. Kolony jsou tam každý den až několik km.

0/0
1.7.2017 21:06

T70o75m22á70š 58K51r73a67i68n49a 7444840794918

No bodejť, když má stavební firma vysoutěžených 20 zakázek a kapacitu stěží na pět... To se potom flekuje jednou tady, jednou tam, však někdy se to dokončí. To, že se několik měsíců či let trápí motoristé v kolonách nikoho nezajímá. Takovým příkladem byly protihlukové stěny na silnici 56 mezi FM a Frýdlantem. Prakticky 3 leté omezení kvůli několika set metrům prefabrikátů. Ale pracovalo se tam celkem pravidelně - každou (pěknou) sobotu 11 - 13 h...

+1/0
2.7.2017 7:34

V46i74l73é37m 43B88a50r16á38k 4246797959946

A prudíte? Ptáte se u investora, proč a koho za to vyhodí? Kontaktujte místní noviny, založte FB a dávejte tam fotky nicnedělání.........

Nejvíc mě štve, budeme stát řídit jako firmu, ale toto je neúspěšné řízení a dotyční zaslouží vyhodit.

Podle odhadů Ústředního automotoklubu, z velké části zbytečné postávání v kolonách z důvodů havárií a oprav komunikací, stálo v roce 2015 řidiče zhruba 118 miliard korun.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=583775

0/0
2.7.2017 7:39

V91l39a72d51i14m68í31r 22F93i36b56i18g66e30r 5674541261304

No jenže aby se pomaleji jezdilo ve výsledku rychleji by to museli dodržovat všichni. Jedu na dálnici v omezení předpisových 80 a jsem za d****a protože mě dost aut předjede. Jako je to lkepší než třeba před 3 lety ale stejně je dost těch co se tam musejí narvat a u zúžení do 1 pruhu to je marný. ZIP skoro nikdo nedodržuje:-/

0/0
1.7.2017 18:22

R36u70d92o37l85f 83V60á93l82e17k 2561959264753

No hlavně že je D1 samé omezení kvůli práci na opravách pozemní komunikace, ale nějak není tu práci vidět.

+1/0
1.7.2017 10:09

V65l21a11d26i63m80í23r 72F84i65b88i66g16e17r 5744441331844

Však to jsou probíhající technologické přestávky ne?;-)

0/0
1.7.2017 18:22

P12a52v85e68l 19N17o77v77á67k 2965227352952

Takže, z videa 8 mám pocit, že nejlepší by bylo, kdyby se na dálnici jezdilo jen po jednom autě a až dojede do cíle, sjede z dálnice, může vyrazit další :-D

Ty uváděné kilometry, ztráta času apod., no, ono být to jen na těch 5 km, OK, ale kolik km je takto uzavřených letos? Tuším kolem 75 km, a to už dělá krásných 22 minut... :-(

0/0
30.6.2017 23:57

V28á69c45l16a50v 65B86e40r52a45n 2702807365310

Šedá je teorie, zelený je strom života. Jinými slovy, toliko situací na silnicích potkáš, že by tisíce instruktážních videí nestačilo.

+1/0
30.6.2017 20:54

D77a19v26i70d 97K14o13r19b57a65č57k43a 3339589664675

The Simple Solution to Traffic:

https://www.youtube.com/watch?v=iHzzSao6ypE

0/0
30.6.2017 20:25

J87a76n 65K94a53r60e64l 51N86o13v80a49k 5416714588466

ok.. z animace ve spodní části je krásně vidět, že provoz zpomaluje modrý pomalu jedoucí vůz..

zjednodušeně řečeno... omezení na 80 a jedou tam 60 a někdy i méně.. proto se předjíždí a pak "dohání".. je to velkej problém udělat jako v německu? tzn dát tam betonové zábrany a nechat 2 pruhy normálně na 130km/h ? [>-]Rv

+2/0
30.6.2017 19:27

M41a97r60e17k 68H91r19u25b48y 6627222111818

Zajimalo by me, proc je v tech zuzenich snizena rychlost na 80, kdyz na stejne sirokych rychlostnich silnicich lze uplne v pohode jet 110, zvlaste za slabsiho provozu.

O ochranu silnicaru jit nemuze, zadni tam nejsou.:-P

+5/0
30.6.2017 15:29

P91e97t29r 52M75i78c74h36a75l 2650354321222

Rychlostní silnice mají šířku pruhů 3 a 2,2 metru? Povídej, přeháněj. ;-D

0/−1
30.6.2017 15:35

M88a58r72e40k 60H20r34u59b81y 6267882741588

Normovana sirka silnice I. tridy je 11 metru, kde je problem?;-)

0/0
30.6.2017 16:00

P72e38t13r 82M52i77c72h52a66l 2590144691662

Psal jsi o rychlostní silnici.

0/0
30.6.2017 18:52

J45a82n 80K15a74r48e27l 20N29o77v63a37k 5386614298656

když se u nás dělají z rychlostních silnic dálnice.. ehm.. tak proč né

0/0
30.6.2017 19:28

J13i33ř69í 79K46o75h91o83u97t 3914811643615

Souhlasím s vámi. Někdy mi připadá, že ty značky dává, kde jaký brigoš. Podle mne by to měl dělat dobře školený člověk.

+2/0
30.6.2017 17:17

V83l88a16d94i76m38í28r 83F43i98b77i55g79e18r 5104741301324

To nic není, nejlepší jsou 30tky na silnicích, které jsou už dávno "opravené" a ani je neotočé směrem z vozovky aby to nebudilo zbytečné rozpaky a možnost dávat vysoké pokuty.

0/0
1.7.2017 18:24

V21l69a29d96i79m67í92r 73F61i84b87i33g19e85r 5424311221824

Tak 110 třeba ne ale těch 90 která je povolená i na nejzapadlejší silnici 1 třídy by tam být mohla.

0/0
1.7.2017 18:23

P86e97t19r 76D85v66o34r77a89k 3711460117709

Mě by třeba zajímalo, proč se poslední dobou rozmáhá takový nešvar umisťovat řádově stovky metrů před zúžení bílo-červené patníky s rozestupem cca 10metrů, celé staveniště takto opatníkovat a za staveništěm zase nechat zúžení několik stovek metrů...

Skoro mám i dojem, že ta zlodějská sebranka teď nemá jiný způsob, jak podojit, tak nakoupili patníky a pronajímají je. RvRvRv

0/0
30.6.2017 14:46
Foto

P60a85v32e61l 67P81o26k94o41r42n91ý 2506934730562

To je novina pro české řidiče, pořád neumí tím staveništěm dálnic dobře projíždět.

Za začátku: Aby si řidiči začali uvědomovat, že bude zúžení a stačili se na to psychicky připravit, některým to trvá déle..

Na konci: A když zúžení skončí, tak aby ihned nezačalo předjíždění a honička, kdo dříve rozjede auto na 130 či více.

+1/0
30.6.2017 22:11

J65a56n 42P96r31i11b64y52l 5460545447517

Já to vidím tak, že na druhém videu brzdí dopravu bezohlední řidiči, kteří bezdůvodně jedou vlevo a to pomalu. Žádného rychlého řidiče, který by svojí rychlostí zpomaloval dopravu tam nevidím.

0/0
30.6.2017 14:38

S16t17a31n91i12s10l97a64v 70C51h13y25t36r80a 3494933577259

Kdyby raději ŘSD učilo dělníky na silnicích intenzivně pracovat a to hlavně po celý týden, tak by se všem jezdilo lépe. Stačí se zajet podívat např. do Rakouska, jak tam Strabag maká. U nás to je samá "technologická přestávka" a výmluvy, že v noci se pracovat nedá. Zajímavé, že v Rakousku s tím stejná firma problémy nemá ;-€

+2/0
30.6.2017 13:55

P12a38v10e77l 44N92e50š44k45u27d24l41a 1864206600732

Co mě vytáčí je, když se stojí jen kvůli tomu, že se někdo chce podívat na bouračku v protisměru nebo dokonce na stroje, co opravují dálnici ..

+2/0
30.6.2017 13:25

M94i12r39o42s93l84a33v 32S53t50r29a60c56h36o53t49a 9503189538661

Tak to první video, kde ukazují střídavou jízdu ve zúžení snad nemyslí vážně? Na obyčejné dálnici bez omezení nejsou schopni se lidi zařazovat zpět do pravého pruhu a někdo je bude chtít učit střídavou jízdu ve zúžení??? Tento způsob by znamenal, že se rychlost řídí nejpomalejším vozidlem v koloně. Chápu, že chtějí nějak řešit tato kritická zúžení, ale to musí být na základě reálných podmínek, takhle to rozhodně nikdy fungovat nebude. Za mne osobně si myslím, že tato zúžení na 2,2 m vůbec neměla vzniknout, v aktuální situaci kdy je uzavřená dálnice 2 x denně by bylo smysluplnější mít 2 regulérní pruhy v jednom směru a 1 v protisměru se zipem...sice by se to tam štosovalo, ale jelo by to, ne jak ve středu.

0/0
30.6.2017 13:24

P16e23t66r 85M55i83c85h66a77l 2590894381292

Když byla takhle D1 upravená z důvodu opravy nájezdu a mostu ma 210. km směrem na Brno, tak byly kolony až po 218. 2 + 2 je vždycky propustnější.

0/0
30.6.2017 15:35

A33n51t17o10n71i91n 79C84h59a57l83o45u23p90k95a 8768156869290

A když se pojede 30, ztráta je jen 3 minuty!

0/0
30.6.2017 11:52

P14e46t17r 19S56v54o55b36o17d72a 7412241304

No zaklad problemu je v tom ze ridici jsou vetsinou sobecka hovada. Kdyby se navzajem respektovali, dodrzovali zip a primerenou vzdalenost tak se jede v useku cca 80 a to neni zas takova traga. Ale protoze jsou to sobecka hovada a kazdy musi honem honem ziskat naskok 3 metry pred tim ve vedlejsim pruhu a nikdo nedodrzuje rozumny odstup tak dochazi k situaci ze v miste zipovani to prakticky vzdy temer "stoji" .. cimz padem to zacne stat pred mistem zipovani .. cimz padem to zacne stat nekolik kilokemtru. Kdyby ale si nechali v miste zipovani rozumnej rozestup a nesnazili se "ulovit" ty 3 metry (ktere jsou uplne zbytecne) tak by to i v miste zipovani jelo plynule 80 ... jenze oni jsou hovada a v miste zipovani se vsichni meni v sobecke zavodniky co musi honem honem nahnat ty 3 metry .. asi tak necelou sekundu .. a tak prispivaji k tomu ze to stoji a stoji.

+4/0
30.6.2017 11:46
Foto

T95o19m49á36š 80H57e69r32c93e19g 3320779520930

Pokud tam všichni pojedou 80, tak OK. Ale často potkám někoho, kdo telefonuje, žere nebo nedává pozor a jede třeba 71. To se pak nedivte, že ho všichni předjíždí, a nemyslím si, že jsou kvůli tomu sobci nebo hovada.

To je spíš ten, kdo zbytečně zdržuje. Těch zúžení na té dálnici není málo a je to pěkne otravné.

0/0
2.7.2017 16:09

P58e16t79r 79H57o55f52m31a20n75n 6959604725640

Kolik hovad to bylo?

0/0
4.7.2017 21:25

M28a47r70e38k 60H73r95u85b20y 6487162821918

Predevsim by pomohlo uzavirky omezovat jen na useky, kde se skutecne pracuje. Takze namisto uzavrenych 40km (z 200!) by to mely byt tak nanejvys 2;-)

Stavebni stroje at si prislusne firmy parkuji mimo dalnici:-P

+4/0
30.6.2017 11:18

A20n80t68o63n24i96n 47C75h55a59l26o88u91p19k29a 8238876629260

To úplně nejde, že

0/0
30.6.2017 11:53

M38a32r61e65k 57H58r80u65b83y 6197982961878

Nadnesene predpokladam, ze tech aktualne uzavrenych 45 kilometru je vyuzito ALESPON jako parkoviste, a ne uplne zbytecne:-P

Ti 3 aktualne pracujici delnici tuhle vzdalenost stejne nemaji sanci pokryt:-/

0/0
30.6.2017 15:28

M46i73r82o67s95l78a57v 84N27o14v12á58k 6773283400590

Uz jsem ve zuzeni videl jak dodavka s podvalem predjizdi kamion. Cekal jsem ze budou litat jiskry od betonu nebo se opre o kamion. Nastesti projel ale takovy idiot ze bych mu hned sebral papiry. A byl to cech

+2/0
30.6.2017 11:06

R18a33d92e20k 83K30o35p61a32r 4878961392869

pokud je dodávka do šíře 2,2 metru, tak tam jet může. A jestli to měl v prackách a vešel se, tak nevím, o co jde. Jsou řidiči, kteří se do 2,20 vejdou s autem 2,15 a projedou jako nůž máslem a pak řidiči, co by tam neprojeli ani na kole.

+7/0
30.6.2017 11:45

M47i77r67o22s51l15a33v 23N50o64v12á45k 6213363730830

Budme radi za 80 a nekde za 100. Na slovakach maji 60

+1/0
30.6.2017 11:02

D26a97v71i42d 90K98r25a76j61í83č50e94k 7703653906207

Zip, ani zpomalování nic neřeší, protože fyziku neo...... Pokud je aut víc, než dokáže projet zúžením, provoz se před zúžením zastaví a popojíždí.

Jediná fyzikálně průchozí cesta je nařídit v zúženém úseku dvojnásobnou rychlost, než je před ním a auta se štosovat nebudou. (ironie, ale smutná)

+5/0
30.6.2017 10:56

R17a58d90e59k 52K53o15p89a94r 4158861812839

děti tomu říkají trychtýř.

I když do něj chrstneš barel vody, stejně to z něj bude téct tak rychle, jak úzké hrdlo dovolí...

+4/0
30.6.2017 11:52

P20a45v87e45l 34N25e63š48k87u32d10l15a 1384116200622

Teoreticky by to kolonu pred zuzenim (2 na 1) nemuselo zastavit, ale maximalne zpomalit na polovinu rychlosti ve zuzeni (tj. z 80 na 40). V pripade mensi hustoty provozu by i rychlost mohla byt vyssi

0/0
30.6.2017 13:23

Z56d59e54n94ě85k 29D75u30f39e41k 2364124668

Myslím si, že celý problém je v tom, že řidiči neumí pravidlo zipu a vždy se najde pár i..ů, kteří se tam narvou, protože strašně pospíchají a pak celý dopravní proud oni zpomalí a začne se to štosovat.

+1/0
30.6.2017 10:03

J54a18n 25N15o40v72á48k 9265788164275

Základní pravidlo zipu při pomalu popojíždějící koloně je:

Řadit se do průběžného pruhu vždy až na konci! - když se tam někdo vnucuje dřív, dělá akorát zmatek v pravidelném střídání, protože ti za ním ho předjedou a řadí se pak před něj.

Pokud je provoz plynulý bez brzdění před spojením pruhů, je to jedno.

+9/0
30.6.2017 10:29

A12n87t16o53n62i58n 42C89h57a39l50o19u11p61k17a 8888166569180

Základní pravidlo je, že v Čechách by tam musel být policajt a sbírat papíry, jinak to vždycky bude někdo blokovat. Dílem z blbosti, dílem úmyslně

+2/0
30.6.2017 11:56

P32e58t19r 39M72i26c69h42a88l 2830414561382

Máš pravdu. Na druhou stranu, víš kolikrát jsem takhle ušetřil stání v kilometrové koloně, protože dlouho dopředu bylo vidět, který pruh končí a všichni se cpali do toho průběžného? :-)

0/0
30.6.2017 15:38

L57u66d88v42í66k 27G87a48j83d95o60š56í53k 2565183264342

Možná, kdyb místo těchto nesmyslných videí peníze dali raději do toho, aby PČR v uzavírce postavila radar s úsekovým měřením, udělali by pro bezpečnost provozu podstatně více.

Problém je totiž to, že 2/3 řidičů na 80 kašlou a ještě mají pocit, že ten kdo se omezením řídí, je zdržuje. Právě z toho vznikají nebezpečné situace.

Můžeme samozřejmě diskutovat o tom, proč je v takovém úseku 80, když na státní silnici, která se situací nijak neliší, nebo je dokonce horší je 90, ale to je trochu jiné téma.

0/−5
30.6.2017 9:35

J26a40n 92N29o96v87á39k 9705468214735

Pokud je na dálnici v omezení dvoupruh rozdělený svodidly (levý je v protisměrném pásu, pravý ne), bývá v levém pruhu omezení jen na 100Km/h.

Pokud jsou oba pruhy u sebe, levý zúžený, je tam jen společná 80 - z důvodů, že ve vyšší rychlosti není v zúženém pruhu bezpečné předjíždění.

0/0
30.6.2017 10:33

Z73b11y43n28ě81k 83P30r67o94c88h10á66z71k21a 8705123643816

Ne vždy, Brno-Vyškov, kousek za Brnem zúžení do dvou pruhů, povolených 100km/h.

0/0
30.6.2017 10:37

J64a10n 44N25o58v90á21k 9585508274945

Není tam ten rychlý pruh širší?

0/0
30.6.2017 10:39

P51e31t91r 53M86i14c64h24a75l 2350844611282

Je, proto je tam ta stovka. Zpomalení na 80 je jenom u nájezdů.

0/0
30.6.2017 15:40
Foto

T25o66m53á28š 31H27e41r15c73e69g 3110949240820

Vždyť to tam je, a je to naprostý nesmysl, s bezpečností to nemá nic společného, půlka vybraných peněz jde CzechRadaru nebo někomu podobnému.

A hlavně dálnice se má opravovat tak rychle, aby tyhle pitomosti vůbec nebyly potřeba a aby to nebylo rozkopané 10 let.

0/0
2.7.2017 16:11







Najdete na iDNES.cz