Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpomal, budeš rychlejší. Nová kampaň učí řidiče jezdit v uzavírkách

Odjezdy na dovolenou a prázdninový provoz budou komplikovat uzavírky, hlavně projet dálnici D1 je utrpení. BESIP připravil speciální kampaň zaměřenou na jízdu v uzavírkách, kterých jsou teď české silnice plné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T30o62m16á27š 58H32e35r39c37e45g 3930569580320

Nechápu, proč se blbých 200km dálnice opravuje 10 let.

A proč už dávno nejsou dostavěné dálnice, které se už desítky let slibují, např. D3.

+2/0
2.7.2017 16:04

V37i33l12é46m 46B82a56r61á44k 4226187439836

Se vším se dá souhlasit, v uzavírkách by mělo být automaticky měření. Hlavně je třeba zrychlit opravy, ale to min. dopravy neumí.

Když projíždíme kolem „opravovaného“ úseku, kde je pusto a prázdno, tak viníkem určitě nejsou stavební firmy, ale výhradně investor. Ministerstvo dopravy přiznalo, že nedokáže (je neschopné) uzavřít smlouvy, které by stavbaře donutily pracovat na dvě směny. O třetí směně ani neuvažuje a vymlouvá se, že práci v noci nepovolí stavební úřady. To není pravda. Při opravě dálnic určitě nevzniká větší hluk, snad s výjimkou drcení starého povrchu, než při jejím běžném provozu.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=583775

0/0
1.7.2017 19:57

V93l15a56d44i87m80í82r 55F68i16b21i77g18e77r 5164141271244

Stát neumí investovat. Stavební technologie jsou známy, časová náročnost také, tak není důvod, aby investor stanovil minimální délku opravy plus mínus. U nás teď budou opravovat pitomé 2km rovné silnice 1. Třídy skoro 2 roky. Je tam 1 vjezd z vedlejší a žádný most nebo propustek. Kolony jsou tam každý den až několik km.

0/0
1.7.2017 21:06

T58o54m51á81š 56K50r65a73i65n54a 7674280924188

No bodejť, když má stavební firma vysoutěžených 20 zakázek a kapacitu stěží na pět... To se potom flekuje jednou tady, jednou tam, však někdy se to dokončí. To, že se několik měsíců či let trápí motoristé v kolonách nikoho nezajímá. Takovým příkladem byly protihlukové stěny na silnici 56 mezi FM a Frýdlantem. Prakticky 3 leté omezení kvůli několika set metrům prefabrikátů. Ale pracovalo se tam celkem pravidelně - každou (pěknou) sobotu 11 - 13 h...

+1/0
2.7.2017 7:34

V25i47l40é33m 80B11a15r74á75k 4756687269896

A prudíte? Ptáte se u investora, proč a koho za to vyhodí? Kontaktujte místní noviny, založte FB a dávejte tam fotky nicnedělání.........

Nejvíc mě štve, budeme stát řídit jako firmu, ale toto je neúspěšné řízení a dotyční zaslouží vyhodit.

Podle odhadů Ústředního automotoklubu, z velké části zbytečné postávání v kolonách z důvodů havárií a oprav komunikací, stálo v roce 2015 řidiče zhruba 118 miliard korun.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=583775

0/0
2.7.2017 7:39

V68l37a15d50i57m26í97r 59F87i41b22i58g15e78r 5234251371864

No jenže aby se pomaleji jezdilo ve výsledku rychleji by to museli dodržovat všichni. Jedu na dálnici v omezení předpisových 80 a jsem za d****a protože mě dost aut předjede. Jako je to lkepší než třeba před 3 lety ale stejně je dost těch co se tam musejí narvat a u zúžení do 1 pruhu to je marný. ZIP skoro nikdo nedodržuje:-/

0/0
1.7.2017 18:22

R50u22d13o61l70f 46V81á32l26e18k 2831789744223

No hlavně že je D1 samé omezení kvůli práci na opravách pozemní komunikace, ale nějak není tu práci vidět.

+1/0
1.7.2017 10:09

V40l59a96d45i59m14í20r 12F94i58b37i15g28e74r 5754321901584

Však to jsou probíhající technologické přestávky ne?;-)

0/0
1.7.2017 18:22

P47a87v28e13l 86N16o66v68á67k 2345987882752

Takže, z videa 8 mám pocit, že nejlepší by bylo, kdyby se na dálnici jezdilo jen po jednom autě a až dojede do cíle, sjede z dálnice, může vyrazit další :-D

Ty uváděné kilometry, ztráta času apod., no, ono být to jen na těch 5 km, OK, ale kolik km je takto uzavřených letos? Tuším kolem 75 km, a to už dělá krásných 22 minut... :-(

0/0
30.6.2017 23:57

V18á66c98l28a54v 80B76e65r33a76n 2472277545340

Šedá je teorie, zelený je strom života. Jinými slovy, toliko situací na silnicích potkáš, že by tisíce instruktážních videí nestačilo.

+1/0
30.6.2017 20:54

D64a28v17i55d 93K27o34r40b85a93č36k71a 3899789904455

The Simple Solution to Traffic:

https://www.youtube.com/watch?v=iHzzSao6ypE

0/0
30.6.2017 20:25

J84a13n 16K81a28r48e28l 55N30o50v23a92k 5246214798856

ok.. z animace ve spodní části je krásně vidět, že provoz zpomaluje modrý pomalu jedoucí vůz..

zjednodušeně řečeno... omezení na 80 a jedou tam 60 a někdy i méně.. proto se předjíždí a pak "dohání".. je to velkej problém udělat jako v německu? tzn dát tam betonové zábrany a nechat 2 pruhy normálně na 130km/h ? [>-]Rv

+2/0
30.6.2017 19:27

M42a80r11e49k 60H77r15u70b50y 6767792151908

Zajimalo by me, proc je v tech zuzenich snizena rychlost na 80, kdyz na stejne sirokych rychlostnich silnicich lze uplne v pohode jet 110, zvlaste za slabsiho provozu.

O ochranu silnicaru jit nemuze, zadni tam nejsou.:-P

+5/0
30.6.2017 15:29

P82e89t97r 74M86i90c44h20a71l 2160264981602

Rychlostní silnice mají šířku pruhů 3 a 2,2 metru? Povídej, přeháněj. ;-D

0/−1
30.6.2017 15:35

M35a53r13e40k 26H73r23u50b39y 6197762501848

Normovana sirka silnice I. tridy je 11 metru, kde je problem?;-)

0/0
30.6.2017 16:00

P16e97t44r 41M50i67c23h64a47l 2590244281372

Psal jsi o rychlostní silnici.

0/0
30.6.2017 18:52

J30a45n 74K70a74r84e49l 10N52o61v66a19k 5606154908496

když se u nás dělají z rychlostních silnic dálnice.. ehm.. tak proč né

0/0
30.6.2017 19:28

J52i80ř31í 34K12o83h46o75u40t 3644571853945

Souhlasím s vámi. Někdy mi připadá, že ty značky dává, kde jaký brigoš. Podle mne by to měl dělat dobře školený člověk.

+2/0
30.6.2017 17:17

V86l92a87d22i88m53í77r 75F68i43b90i10g83e63r 5454761311894

To nic není, nejlepší jsou 30tky na silnicích, které jsou už dávno "opravené" a ani je neotočé směrem z vozovky aby to nebudilo zbytečné rozpaky a možnost dávat vysoké pokuty.

0/0
1.7.2017 18:24

V61l31a24d93i77m92í93r 34F45i97b98i39g19e36r 5634141641674

Tak 110 třeba ne ale těch 90 která je povolená i na nejzapadlejší silnici 1 třídy by tam být mohla.

0/0
1.7.2017 18:23

P77e96t71r 61D22v73o83r47a39k 3331270307109

Mě by třeba zajímalo, proč se poslední dobou rozmáhá takový nešvar umisťovat řádově stovky metrů před zúžení bílo-červené patníky s rozestupem cca 10metrů, celé staveniště takto opatníkovat a za staveništěm zase nechat zúžení několik stovek metrů...

Skoro mám i dojem, že ta zlodějská sebranka teď nemá jiný způsob, jak podojit, tak nakoupili patníky a pronajímají je. RvRvRv

0/0
30.6.2017 14:46
Foto

P97a19v74e94l 64P80o92k24o94r28n63ý 2176784760382

To je novina pro české řidiče, pořád neumí tím staveništěm dálnic dobře projíždět.

Za začátku: Aby si řidiči začali uvědomovat, že bude zúžení a stačili se na to psychicky připravit, některým to trvá déle..

Na konci: A když zúžení skončí, tak aby ihned nezačalo předjíždění a honička, kdo dříve rozjede auto na 130 či více.

+1/0
30.6.2017 22:11

J33a63n 46P79r97i77b98y34l 5280105187497

Já to vidím tak, že na druhém videu brzdí dopravu bezohlední řidiči, kteří bezdůvodně jedou vlevo a to pomalu. Žádného rychlého řidiče, který by svojí rychlostí zpomaloval dopravu tam nevidím.

0/0
30.6.2017 14:38

S20t40a63n69i16s25l97a10v 30C44h41y97t33r71a 3524823777179

Kdyby raději ŘSD učilo dělníky na silnicích intenzivně pracovat a to hlavně po celý týden, tak by se všem jezdilo lépe. Stačí se zajet podívat např. do Rakouska, jak tam Strabag maká. U nás to je samá "technologická přestávka" a výmluvy, že v noci se pracovat nedá. Zajímavé, že v Rakousku s tím stejná firma problémy nemá ;-€

+2/0
30.6.2017 13:55

P53a43v96e54l 23N74e86š47k31u31d98l84a 1564946550402

Co mě vytáčí je, když se stojí jen kvůli tomu, že se někdo chce podívat na bouračku v protisměru nebo dokonce na stroje, co opravují dálnici ..

+2/0
30.6.2017 13:25

M81i82r41o58s56l91a79v 75S17t88r32a47c55h36o34t25a 9553209568741

Tak to první video, kde ukazují střídavou jízdu ve zúžení snad nemyslí vážně? Na obyčejné dálnici bez omezení nejsou schopni se lidi zařazovat zpět do pravého pruhu a někdo je bude chtít učit střídavou jízdu ve zúžení??? Tento způsob by znamenal, že se rychlost řídí nejpomalejším vozidlem v koloně. Chápu, že chtějí nějak řešit tato kritická zúžení, ale to musí být na základě reálných podmínek, takhle to rozhodně nikdy fungovat nebude. Za mne osobně si myslím, že tato zúžení na 2,2 m vůbec neměla vzniknout, v aktuální situaci kdy je uzavřená dálnice 2 x denně by bylo smysluplnější mít 2 regulérní pruhy v jednom směru a 1 v protisměru se zipem...sice by se to tam štosovalo, ale jelo by to, ne jak ve středu.

0/0
30.6.2017 13:24

P52e64t27r 87M81i68c92h75a11l 2450874451522

Když byla takhle D1 upravená z důvodu opravy nájezdu a mostu ma 210. km směrem na Brno, tak byly kolony až po 218. 2 + 2 je vždycky propustnější.

0/0
30.6.2017 15:35

A91n88t69o51n28i59n 60C62h30a46l34o52u49p91k94a 8968826389450

A když se pojede 30, ztráta je jen 3 minuty!

0/0
30.6.2017 11:52

P47e79t86r 27S65v53o75b87o97d14a 7732711114

No zaklad problemu je v tom ze ridici jsou vetsinou sobecka hovada. Kdyby se navzajem respektovali, dodrzovali zip a primerenou vzdalenost tak se jede v useku cca 80 a to neni zas takova traga. Ale protoze jsou to sobecka hovada a kazdy musi honem honem ziskat naskok 3 metry pred tim ve vedlejsim pruhu a nikdo nedodrzuje rozumny odstup tak dochazi k situaci ze v miste zipovani to prakticky vzdy temer "stoji" .. cimz padem to zacne stat pred mistem zipovani .. cimz padem to zacne stat nekolik kilokemtru. Kdyby ale si nechali v miste zipovani rozumnej rozestup a nesnazili se "ulovit" ty 3 metry (ktere jsou uplne zbytecne) tak by to i v miste zipovani jelo plynule 80 ... jenze oni jsou hovada a v miste zipovani se vsichni meni v sobecke zavodniky co musi honem honem nahnat ty 3 metry .. asi tak necelou sekundu .. a tak prispivaji k tomu ze to stoji a stoji.

+4/0
30.6.2017 11:46
Foto

T85o93m62á46š 64H73e37r59c95e21g 3310279920450

Pokud tam všichni pojedou 80, tak OK. Ale často potkám někoho, kdo telefonuje, žere nebo nedává pozor a jede třeba 71. To se pak nedivte, že ho všichni předjíždí, a nemyslím si, že jsou kvůli tomu sobci nebo hovada.

To je spíš ten, kdo zbytečně zdržuje. Těch zúžení na té dálnici není málo a je to pěkne otravné.

0/0
2.7.2017 16:09

P42e76t97r 78H28o17f51m97a71n15n 6719134965510

Kolik hovad to bylo?

0/0
4.7.2017 21:25

M71a61r58e56k 74H32r65u54b38y 6577412181108

Predevsim by pomohlo uzavirky omezovat jen na useky, kde se skutecne pracuje. Takze namisto uzavrenych 40km (z 200!) by to mely byt tak nanejvys 2;-)

Stavebni stroje at si prislusne firmy parkuji mimo dalnici:-P

+4/0
30.6.2017 11:18

A85n51t67o64n98i71n 17C43h21a98l35o54u64p58k87a 8328576749600

To úplně nejde, že

0/0
30.6.2017 11:53

M75a84r87e43k 62H74r52u69b78y 6867472501468

Nadnesene predpokladam, ze tech aktualne uzavrenych 45 kilometru je vyuzito ALESPON jako parkoviste, a ne uplne zbytecne:-P

Ti 3 aktualne pracujici delnici tuhle vzdalenost stejne nemaji sanci pokryt:-/

0/0
30.6.2017 15:28

M20i16r64o55s13l49a72v 41N89o18v59á62k 6323113200730

Uz jsem ve zuzeni videl jak dodavka s podvalem predjizdi kamion. Cekal jsem ze budou litat jiskry od betonu nebo se opre o kamion. Nastesti projel ale takovy idiot ze bych mu hned sebral papiry. A byl to cech

+2/0
30.6.2017 11:06

R76a32d79e81k 80K41o25p97a18r 4158891562119

pokud je dodávka do šíře 2,2 metru, tak tam jet může. A jestli to měl v prackách a vešel se, tak nevím, o co jde. Jsou řidiči, kteří se do 2,20 vejdou s autem 2,15 a projedou jako nůž máslem a pak řidiči, co by tam neprojeli ani na kole.

+7/0
30.6.2017 11:45

M37i55r72o58s88l44a57v 93N41o28v17á12k 6293853750370

Budme radi za 80 a nekde za 100. Na slovakach maji 60

+1/0
30.6.2017 11:02

D79a39v72i41d 95K12r64a66j67í64č77e89k 7663473976597

Zip, ani zpomalování nic neřeší, protože fyziku neo...... Pokud je aut víc, než dokáže projet zúžením, provoz se před zúžením zastaví a popojíždí.

Jediná fyzikálně průchozí cesta je nařídit v zúženém úseku dvojnásobnou rychlost, než je před ním a auta se štosovat nebudou. (ironie, ale smutná)

+5/0
30.6.2017 10:56

R26a39d61e61k 86K14o43p65a61r 4798451142729

děti tomu říkají trychtýř.

I když do něj chrstneš barel vody, stejně to z něj bude téct tak rychle, jak úzké hrdlo dovolí...

+4/0
30.6.2017 11:52

P79a61v55e48l 69N37e74š26k24u15d35l90a 1154896330662

Teoreticky by to kolonu pred zuzenim (2 na 1) nemuselo zastavit, ale maximalne zpomalit na polovinu rychlosti ve zuzeni (tj. z 80 na 40). V pripade mensi hustoty provozu by i rychlost mohla byt vyssi

0/0
30.6.2017 13:23

Z66d36e93n29ě56k 85D88u34f23e50k 2754954178

Myslím si, že celý problém je v tom, že řidiči neumí pravidlo zipu a vždy se najde pár i..ů, kteří se tam narvou, protože strašně pospíchají a pak celý dopravní proud oni zpomalí a začne se to štosovat.

+1/0
30.6.2017 10:03

J79a26n 65N60o93v86á13k 9315508954195

Základní pravidlo zipu při pomalu popojíždějící koloně je:

Řadit se do průběžného pruhu vždy až na konci! - když se tam někdo vnucuje dřív, dělá akorát zmatek v pravidelném střídání, protože ti za ním ho předjedou a řadí se pak před něj.

Pokud je provoz plynulý bez brzdění před spojením pruhů, je to jedno.

+9/0
30.6.2017 10:29

A33n43t12o34n35i70n 80C23h20a98l93o52u51p83k25a 8938716319350

Základní pravidlo je, že v Čechách by tam musel být policajt a sbírat papíry, jinak to vždycky bude někdo blokovat. Dílem z blbosti, dílem úmyslně

+2/0
30.6.2017 11:56

P29e61t78r 19M43i87c68h40a21l 2120294451252

Máš pravdu. Na druhou stranu, víš kolikrát jsem takhle ušetřil stání v kilometrové koloně, protože dlouho dopředu bylo vidět, který pruh končí a všichni se cpali do toho průběžného? :-)

0/0
30.6.2017 15:38

L39u83d95v23í82k 64G97a52j69d61o84š18í84k 2725243754782

Možná, kdyb místo těchto nesmyslných videí peníze dali raději do toho, aby PČR v uzavírce postavila radar s úsekovým měřením, udělali by pro bezpečnost provozu podstatně více.

Problém je totiž to, že 2/3 řidičů na 80 kašlou a ještě mají pocit, že ten kdo se omezením řídí, je zdržuje. Právě z toho vznikají nebezpečné situace.

Můžeme samozřejmě diskutovat o tom, proč je v takovém úseku 80, když na státní silnici, která se situací nijak neliší, nebo je dokonce horší je 90, ale to je trochu jiné téma.

0/−5
30.6.2017 9:35

J92a41n 10N25o75v57á54k 9345678454655

Pokud je na dálnici v omezení dvoupruh rozdělený svodidly (levý je v protisměrném pásu, pravý ne), bývá v levém pruhu omezení jen na 100Km/h.

Pokud jsou oba pruhy u sebe, levý zúžený, je tam jen společná 80 - z důvodů, že ve vyšší rychlosti není v zúženém pruhu bezpečné předjíždění.

0/0
30.6.2017 10:33

Z40b68y21n89ě63k 77P22r66o86c12h20á16z32k81a 8595983923106

Ne vždy, Brno-Vyškov, kousek za Brnem zúžení do dvou pruhů, povolených 100km/h.

0/0
30.6.2017 10:37

J58a24n 53N63o42v19á87k 9445108634355

Není tam ten rychlý pruh širší?

0/0
30.6.2017 10:39

P50e87t25r 29M42i21c10h50a93l 2530164601572

Je, proto je tam ta stovka. Zpomalení na 80 je jenom u nájezdů.

0/0
30.6.2017 15:40
Foto

T88o76m81á34š 77H43e26r58c60e33g 3180309210760

Vždyť to tam je, a je to naprostý nesmysl, s bezpečností to nemá nic společného, půlka vybraných peněz jde CzechRadaru nebo někomu podobnému.

A hlavně dálnice se má opravovat tak rychle, aby tyhle pitomosti vůbec nebyly potřeba a aby to nebylo rozkopané 10 let.

0/0
2.7.2017 16:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.