- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Asi nejde jen o to se trefit na silnici. To už zvládly moje modýlky v dětství. Sice z promitivní výpočetní technikou primitivně jezdily. Spíše jde o UI jako takovou. znát předpisy, dopravní značení. Vyhodnocovat provoz na silnici. To vše bez jakékoliv újmy všech účastníků provozu. Ano nějaké ztráty jsou určitě povoleny
Vážení,
nic nového "pod sluncem". Obdobný systém byl vyvinut před léty brněnským Vojenským výzkumným ústavem a výrobou byl pověřen VOP Šenov, který jej nabízel na letošním IDETu pod označením: UGV Taros 6x6.
Špičkou ve vývoji autonomního řízení v ČR je Valeo.
Uz se tesim. Pro cecha super. Hned rano se ozeru, pak.poslu auto s rodinou kam bude treba. V aute budu mit minibar. Whisky, slivka, pivo. No parada. Kdyz bude nehoda, tak to nebude moje chyba. Za prejete dite mne nezavrou. Co vic si prat. Na ty debilni zakony v cesku je autonomni auto vyhra. Protoze tady vas zabasnou i za chodce srazeneho mimo prechod. A pritom vul je ten chodec a ne vy....
Jenže naše legislativa je na tom tak špatně, že by se mohlo stát, že danou siatuaci AI vyhodnotí jako neřešitelný problém a provede sebedestrukci. To proto, že stojící vozidlo je také nezákonné.
Přikázaný směr jízdy doleva, ale bez silnice vlevo: https://mapy.cz/s/1P0Wi
Nemluvě o dopravním značením udělanám tak, že přestupek stejně spácháte ať chcete nebo ne: https://mapy.cz/s/1P0UD
Ta 70 je ukončená po cca 10 metrech připojovacím pruhem, ten je totiž brán jako křižovatka. Jinak by pro řidiče jedoucí po hlavní platila jiná rychlost než pro řidiče, kteří na hlavní vjeli.
No ukázka to byla naprosto katastrofální. Kousek to jelo rovně a pak se to velkým obloukem vyhnulo lokomotivě. Povídání bylo OK.
K čemu bude autonomní řízení? Já na řízení zbožnuji svobodu jet kam chci a kdy chci, jinak můžu vlézt do autobusu a do vlaku, které mně rovněž odvezou do místa určení a zase odjedou.
Řízení nijak zvlášť nemiluji, ale radši než autem s autonomním řízením pojedu čistým vlakem se slušnými lidmi. Ale nějaký software, co zabrání nehodám, nebo drastickému porušování předpisů, by měl podle mne větší význam.