Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Hongkong už nechce sponzorovat bohaté. Zrušil úlevy pro elektroauta

Další rána pro elektromobily: daňová zvýhodnění končí i v Hongkongu. Po ukončení daňových prázdnin na pořízení elektromobilu se tam v dubnu neprodal ani jeden elektrický vůz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je snad jasné, že když zrušíte nějakou výhodu k nějakému datu, že se po tom datu nic nějakou dobu neprodá, protože člověk by musel být padlý na hlavu, aby si to neobjednal o měsíc dřív za cenu o 80 % nižší. Tohle o elektromobilitě neříká vůbec nic. A dodal bych, že je velký rozdíl, jestli něco vypouští emise přímo ve městě nebo za městem s kvalitním odsířením a filtrováním.

13 0
možnosti
MM

M51a94r10e91k 18M13a36l59ý

3. 7. 2017 14:00

Ano, proto bude zajímavější statistika žekněme po roce, porovnat prodeje se zvýhodněním a bez. A klidně se vsadím, že ten propad bude obrovský, minimálně o polovinu. Lidi prostě myslí ekonomicky spíš než ekologicky.

1 0
možnosti
DR

Je to o bateriích, vše ostatní je vyvinuto a připraveno. Pokud ale máte baterie na úrovni 0,1 a potřebujete aspoň 1, začínat elektromobily stavět masově je blbost a tunel.

0 3
možnosti
VM

Tak vše ostatní je vyvinuto už nejméně 100 let. Jen ty baterie jsou stále slabinou. V elektromotorech desítky let žádná masivní inovace neproběhla.

1 2
možnosti
PV

Wow, masivní zpráva, v honkonkgu se nenajde jedinej dement co by v dubnu koupil auto který mohl v březnu dostat bez daně ;-D;-D;-D

4 0
možnosti
MG

Nutno pripomenout, ze dan je tam padesát až osmdesát procent jeho ceny!

2 0
možnosti
MN

Elektromobily by měli řešit situaci ve městech a proto by měly být podporovány malé a a jednoduché elektroauta. U Tesly, která je cenově na úrovni 100 tis. EUR je jakákoli podpora nesmysl. Navíc ty malá auta musejí dávat i ekonomický smysl.....

3 0
možnosti
JS

čistirna odpadní vody města, továrny nebo spalin v elektrárně pro provozovatele nikdy žádný ekonomický smysl nedávala, ale naopak je to pro ně ekonomická zátěž.

2 0
možnosti
HF

Krásný příklad, jak jsou nesmyslné různé ekopodpory v této oblasti. Kdyby nebyly, tak si takové auto koupí leda blázen.

0 2
možnosti
VM

Nemusí jít zrovna o blázna. Stačí nadšenec do moderních technologií s neomezeným rozpočtem.

1 0
možnosti
VM

Podpora elektromobilů by měla smysl u malých aut do města. Aby státy "dotovaly" prodej Tesly za 100.000€ je fakt úchylárna. Kdo na Teslu má, má i na daň.

12 1
možnosti
JS

na druhou stranu za auto se spalovákem "smrdícím přímo pod nosem" za 50.000 euro je nyní daň cca poloviční jak za nesmrdící elektromobil za dvojnásobnou cenu. Jaký to má smysl?

2 1
možnosti
MS

ještě zaveďte 60%-ní daně na zdroj el. energie a trh bude vyrovnán...

0 0
možnosti
VM

opravdu si přejete, aby se kažé domácnosti zdražila elektřina?

3 0
možnosti
LK

Pokud se to bude nebude schopné prosadit bez dotací samo v rámci trhu, pak to nemá smysl. Prostě bude třeba ještě počkat, protože stávající baterie stejně nelze využívat v masovějším měřítku. Už teď se objevuje problém s nedostatkem kobaltu. Tedy ukazuje se, že aktuální představa elektromotor plus velká baterie není při současných technologiích příliš reálná. Dotace by pouze současný stav zabetonovaly a to by nebylo pro další vývoj pozitivní.

Je třeba aby probíhal vývoj řešení, které obejde současná omezení a nabídce lepší cenu ve srovnání s vozem na fosilní paliva. V tomto směru se mu zatím podstatně víc líbí hybridy. Ono už jen to nabíjení. Ono z pohledu majitele rodinného domu to nevypadá špatně. Ale vemte si, kolik aut parkuje na sídlištích. Na sídlištích, kde je pomalu problém udržovat chodníky a asfalt na silnici v provozschopném stavu. Představa, že tam někdo buduje nabíjecí stanice je dost zcestná. A pár míst s nabíječkami po městě do nezachrání, pokud u nich budete stát půl hodiny, než se to nabije nebo tak dvě hodiny, než se nabijou čtyři auta ve frontě před vámi. Ono i na benzínkách se občas dělají fronty u stojanů a to vám natankování zabere i se zaplacením a záchodem ani ne 5 minut.

4 1
možnosti
TK

Chtě nechtě se hlavně bude muset něco udělat s tím, že pro přepravu našich zadků do práce je současně přepravováno 1,5 tuny železa. Ta spotřeba energie i potřeba a amortizace drahého krámu, to prostě nedává smysl.

2 2
možnosti
JZ

J47i73ř51í 51Z24ý96k46a

3. 7. 2017 8:46

a máte nějaký nápad, nebo jste jen brblal, teoretik? Myslíte si, že se automobilky nesnaží o snížení hmotnosti vozů? Nebo si snad myslíte, že hromadná doprava je na tom lépe?

0 0
možnosti
Foto

Bez dotací je elektromobil neprodejný a bez dotací nikdy nevznikne ani infrastruktura, která zajistí jeho provoz. Navíc je to slepá cesta. Tedy v provedení elektromotor, baterie. Budoucnost je někde jinde. Možná palivové články. Možná mikro reaktory. Kdoví. Dotace vývoj spíše brzdí než mu pomáhají a také ničí konkurenční prostředí.

4 4
možnosti
JZ

J80i30ř51í 33Z55ý70k46a

3. 7. 2017 8:55

v ČR žádné dotace nejsou, přesto se tu několik tisíc elektromobilů již prodalo. Infrastruktura se již pomalu buduje. A že je to slepá cesta? Nemyslím si, je to další cesta jako motor na benzin, naftu, LPG, CNG. Někomu budou užitné vlastnosti vyhovovat a tak si to koupí, někomu ne a tak si pořídí něco jiného.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!