Diskuse k článku

Hongkong už nechce sponzorovat bohaté. Zrušil úlevy pro elektroauta

Další rána pro elektromobily: daňová zvýhodnění končí i v Hongkongu. Po ukončení daňových prázdnin na pořízení elektromobilu se tam v dubnu neprodal ani jeden elektrický vůz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54o69s82e68f 83Š13o43l35t75e29s 8674468350523

Je snad jasné, že když zrušíte nějakou výhodu k nějakému datu, že se po tom datu nic nějakou dobu neprodá, protože člověk by musel být padlý na hlavu, aby si to neobjednal o měsíc dřív za cenu o 80 % nižší. Tohle o elektromobilitě neříká vůbec nic. A dodal bych, že je velký rozdíl, jestli něco vypouští emise přímo ve městě nebo za městem s kvalitním odsířením a filtrováním.

+13/0
3.7.2017 12:43

M91a84r45e73k 15M36a71l10ý 1152928861890

Ano, proto bude zajímavější statistika žekněme po roce, porovnat prodeje se zvýhodněním a bez. A klidně se vsadím, že ten propad bude obrovský, minimálně o polovinu. Lidi prostě myslí ekonomicky spíš než ekologicky.

+1/0
3.7.2017 14:00

V47a67c92l56a12v 52M78e71d69e26k 5891192335815

ani po roce to nepůjde srovnávat. Před tím zrušením nakoupili všichni, co uvažovali, že by si mohli Teslu pořídit v několika dalších letech. Ten propad obrovský bude, ale to nic neznamená. To množství nakoupené před zrušením zvýhodnění odpovídá několikaleté poptávce.

0/0
3.7.2017 14:41

M56a83r31e32k 52M91a91l36ý 1232318871180

Uvidíme... je nějaká statistika, kolik těch EV se prodalo rok před skončením zvýhodnění a kolik dva roky před skončením zvýhodnění? Ten nárust by pak cca. odpovídal tomu "předzásobení". Pak by se uvidělo, jestli to byla několikaletá poptávka.

0/0
3.7.2017 14:47

V69a14c67l79a45v 11M89e56d41e81k 5961572965305

Trh s elektromobily zatím není na takové úrovni, aby se daly posuzovat nějaké statistiky za 2 roky dozadu.

0/0
3.7.2017 14:49

M44a43r82e20k 37M60a51l82ý 1832788181770

Myslím, že v tom Hong-Kongu by to mělo cenu. Protože já si myslím, že ten nárůst nákupů před zrušením zvýhodnění zdaleka nepokryje několikaletou poptávku. Myslím, že nakoupili ti, co nakoupit chtěli v horizontu měsíců - jednoho roku.. A další prodej EV bude drasticky nižší právě i z toho důvodu neexistujícího zvýhodnění.

0/0
3.7.2017 14:53

V78a65c11l38a96v 88M88e31d16e77k 5801232845175

prodej Tesly před 2 a více lety nebyl limitován poptávkou, ale nízkou možností výroby.

0/0
3.7.2017 14:58

M22a75r83e36k 48M87a48l42ý 1632408841390

Já neměl na mysli jenom Teslu, ale všechny EV, které se v HK prodávaly.

Prostě si myslím, že to zrušení zvýhodnění bude mít negativní dopad na prodeje a že uživatelé se předzásobili tak na pár měsíců. To je vše, co jsem chtěl sdělit, můj názor.

0/0
3.7.2017 15:02

V46a18c98l90a34v 12M77e17d13e11k 5661192745295

Ale já s vámi vpodstatě souhlasím. Jen říkám, že vzhledem ke stavu trhu ta čísla nebude možné ověřit.

0/0
3.7.2017 17:55

J75o83s44e36f 30Š16o35l11t21e63s 8444508240763

Ono EV nejsou jenom Tesla. Hyundai Ioniq, nový Nissan Leaf, nový Tesla model 3, Renault Zoe, přichází i Audi e-Quattro... Až budou na trhu auta nové generace a ne jen šíleně drahá Tesla Model 3, pak lze něco usuzovat. Tato auta si může v Hongkongu dovolit i normální střední třída. A z jejich prodejů se bude dát odvodit skutečnou poptávku po EV. Nikoliv pouze po milionářských vozech.

0/0
3.7.2017 19:09

J92o49s28e91f 38Š16v63e86c 6525986734783

Z čeho se elektřina vyrábí? Podle Vás pouze z uhlí?

Už vidím, jak jste přímo nadšený z toho, že Vám 10km od Vašeho domu postaví sklad vyhořelého paliva.

Určitě se zapojíte a co nejrychleji podepíšete petici proti skladu Rv ať si to postaví někde jinde, že?

0/0
4.7.2017 16:35

J55o74s42e92f 98Š10o90l21t66e41s 8174618290303

Proč? Naopak bych byl nadšený. Obec by byla skvěle vybavení, byla by schopna dotovat kvalitní školku a školu... Samá pozitiva.

+3/0
4.7.2017 19:03

J94i94ř92í 32K96o84c82u84r77e95k 6465794665758

Pane Ševc: Takže když 10 km od vašeho domu budeme chtít otevřít důl na lithium...

0/0
5.7.2017 13:53

D95a38v69i93d 37R17y34c20h98e96t12s43k62ý 9576721530320

Je to o bateriích, vše ostatní je vyvinuto a připraveno. Pokud ale máte baterie na úrovni 0,1 a potřebujete aspoň 1, začínat elektromobily stavět masově je blbost a tunel.

0/−3
3.7.2017 10:38

V98a16c19l78a13v 66M31e76d42e74k 5181662475125

Tak vše ostatní je vyvinuto už nejméně 100 let. Jen ty baterie jsou stále slabinou. V elektromotorech desítky let žádná masivní inovace neproběhla.

+1/−2
3.7.2017 10:40

J77i63ř63í 61Z37ý89k14a 9629883811680

inovace samozřejmě proběhly i na těch elektromotorech, nicméně to hlavní je jejich řízení. A to bylo realizovatelné bez zásadních ztrát tak maximálně 20 let zpátky.

A koneckonců i ty baterie prodělaly solidní vývoj ...

+4/0
3.7.2017 11:26

J76a60k21u38b 49F60e70i67f41a83r 7489529796599

ovšem podle řady analýz nelze v technickém rozvoji baterií očekávat nějaký zásadní objev či skokové zlepšení vlastností.

Z toho vyplývá, že baterie jsou spíše slepou vývojovou cestou rozvoje elektromobility.

+1/−2
3.7.2017 13:59

V34a41c84l19a16v 74M14e83d55e68k 5411852275315

Změna nelze udělat ani u účinnosti motoru, ani u účinnosti baterií. Obojí je přes 90%, a žádné výrazné zlepšení už tudíž není možné.

Vývoj může pokračovat u cena:kapacita, objem:kapacita a hmotnost:kapacita.

To sice může učinit elektromobily dostupnější a s delším dojezdem. Zásadní slabinou ale dobíjecí proces zůstane - naopak s případným nárůstem kapacity a většímu rozšíření dostupnějších elektromobilů se ještě zvětší. A s nabývajícím počtem elektromobilů bude dokonce narůstat exponenciálně. Přenosová soustava nemá na to (a v dohledné době mít nebude), aby mohl být supercharger na každém rohu, jako jsou dnes benzinky.

0/0
3.7.2017 14:48

M44a19r98t20i92n 44K48a92r29á73s44e25k 9578143488308

No k te prenosove soustave - paterni site a spol na to dimezovane jsou, uz dneska tam ty proudy jsou a porad maji rezervu. Problem je jen v lokalni distribuci, coz neni neresitelne (CEZ to rad zkapacitni, protoze se mu to bohate vrati v tom, ze se proda vice eletriny)...

0/0
3.7.2017 15:48

V14a22c49l24a63v 14M15e88d63e80k 5321952675985

Ona to není žádní sranda. Malá 11kW nabíjecí stanice potřebuje 3x16A

Tesla Supercharger má 150kW - to odpovídá nějakým 3x230A

Takže stanice s 16 stojany bude mít nějakých 3x3700A

Mít takovou stanici v každém městě by opravdu současná přenosová soustava nezvládla. Realita bude zkrátka taková, že většina obyvatel bude odkázána na dobíjecí dobu okolo 8h. A to zkrátka jakýkoliv masivnější nárůst elektromobilismu zablokuje.

0/0
3.7.2017 18:04

A48n76t96o78n71í14n 77S46v36o21b94o78d16a 3864303919512

proto má Musk podíl ve fabrice na baterie, když by nabíjecí stanice měla v sobě baterie na nabití desítek aut, mohla by je nabíjet za levné peníze průběžně do zásoby, takový systém dokáže akumulovat levnou elektřinu v inteligentní elektrické síti, klasické nabíjení je elektrický pravěk, bez inteligentních sítí to bude problém, potřebujeme levně vyrobenou elektřinu skladovat na vykrývání špiček, baterie mají vyšší účinnost než přečerpávací vodní elektrárny, jsou decentralizované a dají se průběžně rozšiřovat

0/0
3.7.2017 18:56

R98o89b96e89r33t 63M63a97t62u86l12a 8517929946715

A materiál na výrobu těch baterek si vycucáte z prstu nebo přivezete z Marsu za předpokladu, že tam nějaký je?

0/0
3.7.2017 19:04

J95o50s11e40f 46Š20o76l37t35e34s 8164618930713

Lithia je ve skutečnosti dost. Udávané zásoby jsou jenom malým zlomkem rentabilně těžitelných. Celá statistika lithia je v plenkách.

+3/0
3.7.2017 19:10

A61n16t98o65n89í97n 42S14v11o84b89o93d36a 3774183169502

u nás je ho dost, ale jinde ho snad vytěží levněji a my necháme suroviny v zemi :-)

0/0
3.7.2017 19:22

M85a19r64t41i94n 20K92a65r27á91s37e13k 9288703578638

No ony ty baterky nejsou z nejakych vzacnych kovu, lithium je dost hojne a neni zasadni problem tezbu zmnohonasobit, z jinych kovu je trochu problematicky kobalt (I kdyz porad je to na zemi 30. nejhojnejsi prvek), ale v baterkach neni zdaleka "povinny" - pouziva ho treba tesla, ale nekteri jinni vyrobci maji baterky bez kobaltu...

+1/0
3.7.2017 23:21

M41a72r87t69i47n 91K19a81r11á23s33e31k 9408693908278

No vtip je v tom, ze obri cast zakazniku nebude mit s beznym dobijenim za 8 hodin problem, protoze v noci zatimco spi, auto nepotrebujou, a v zacatcich proste budou elektroauta vhodnejsi pro lidi s domkem, co muzou v pohode pres noc dobijet (a ti zaroven vice najedou protoze denne dojizdi).

Stanice SC s 16 stojany, tj stanice o priikonu 8*150 kw ze by neutahla prenosova soustava? Proc? V takovem beznem mestecku je spousta provozu s vyrazne vyssi energetickou narocnosti....

A opet je treba pripomenout to, ze rychlodobijeci stanice nebudou nikdy ekvivalentem klasickych bezninek, protoze drtiva vetsina nabijeni se bude dit pomalu (v zacatcich u domu, pozdeji muzou pomale zasuvky bezne na parkovistich na sidlistich v obchodacich, firemnich parkovistich apod)....

Nejzasadnejsi problem vidim v letnich cestach na dovolenou - tam verim ze to bude s nabijenim v masovem meritku celkem problem...

+2/0
3.7.2017 23:16

J69o91s20e51f 11Š15o44l23t70e62s 8714378840493

Promiňte, ale proč byste potřeboval 3x3700A? Pokud budete mít nabíjecí stanici s 16 stojany, rozhodně tam nebudete mít trafo na 230 V, potažmo 400 V, ale dotáhnete tam VN na 22 kV. Rázem máte těch ampér 37, což to vedení v pohodě snese, je dělané i na podstatně větší zatížení.

+1/0
4.7.2017 13:24

J69i22ř11í 34K88o84c97u33r49e71k 6855434115358

Dotaz k tvrzení: 3x3700A by současná přenosová soustava nezvládla

Jak to řešíme u lokomotivy? To je sice jen 2000A, ale zato při napětí 3000V, což dává 6000 kW. Vy požadujete 2550 kW, což jsou 3 tramvaje 15T.

0/0
5.7.2017 14:05

M28a74r95t34i81n 85K12a22r36á43s92e77k 9108603848968

Vase dedukce "nelze ocekavat skokove zlepseni, tedy je to na nic" je opravdu zajimava....

Ono treba zlepseni parametru o nekolik jednotek procent rocne by znamenalo v blizke budoucnosti baterku paradnich parametru idealne pouzitelnou do osobnich aut (a pritom tam zadne "skokove zlepseni" nebude...

0/0
4.7.2017 21:00

J31i96ř79í 76K34o47c32u16r29e28k 6415364905838

s poznámkou: Minimálně 20 let zpátky. Tyristorové řízení je technologie konce 70. let.

0/0
5.7.2017 14:00

M32a35r19t19i41n 84K60a59r10á50s56e90k 9228503488918

No otazka co je za vas zasadni inovace....

0/0
3.7.2017 12:04

V63a11c53l72a47v 47M20e93d15e10k 5431682435965

Zásadní inovace je případ, kdy dokážete navýšit efektivitu ne o jednotky, ale o desítky procent. Což vzhledem k účinnosti elektromotoru, a limitaci proudu při dobíjení z podstaty nelze.

Současný "supercharger" od Tesly má příkon jako menší panelák, nabíjecí stanice s 16 stojany se dá přirovnat k menšímu sídlišti - a přesto nabití baterií na dalších 300km jí trvá půl hodiny. A z principu tady není prostor pro žádné zásadní zlepšení. I když vymyslíme baterie, které půjdou nabíjet rychleji, stejně nebudeme mít dostatečnou kapacitu takové rychlonabíjení "nakrmit". Rozhodně ne v množství, aby se o elektromobilech dalo mluvit jako o plnohodnotné náhradě spalovacího motoru.

+1/0
3.7.2017 12:45

M62a75r12t26i12n 18K27a49r59á44s50e39k 9838383378418

No co se tyce kapacit, tak na nabijeni vsech 5 milionu osobaku co mame v cr (pokud by byly na elektrinu a ne na benzin/naftu) by stacil cca vykon elektrarny ekvivalentni temelinu (nebo s rezervou nas rocni export), tzn ty proudy v prenosove soustave uz davno behaji a porad se slusnou rezervou, problem je jen dimenzovani siti nizsiho vedeni, ktere ale vlastni dratu (CEZ, EON, PRE) rad zaplati, protoze se mu to bohate vrati diky vetsim prodejum elektriny...

+1/0
3.7.2017 23:24

M83i30r62e56k 80G92a25j96e77r 5321906499750

Málokdo nebude po 300 km jízdy rád za půlhodinovou přestávku na jídlo.

+1/0
4.7.2017 3:04

V43a31c83l56a83v 47M48e73d71e90k 5141512335275

člověk by si rád dal oběd tam, kde se dobře vaří - a ne tam, kde je nabíjecí stanice a stánek s hotdogy

0/0
4.7.2017 9:18

M25a44r15t63i88n 41K58a29r49á53s46e29k 9408833628508

No nevim jake jsou vase cestovni zvyklosti, ja zpravidla zastavim tam, kde mi to vychazi (vetsinou proste na nejblizsi odpocivadle ktere vypada pouzitelne a je s obcerstvenim), neznam nikoho, kdo by jezdil dalky tak, ze by si predem vyhledaval nejake restaurace po ceste, a na kazdou pauzu sjizdel z dalnice a heldal kyzeny podnik...

0/0
4.7.2017 20:58

J68o85s43e91f 74Š95o11l65t21e46s 8334898600133

Zásadní inovace je rozhodně elektronické vektorové řízení třífázových motorů. To je velice zásadní.

+2/0
3.7.2017 12:44

A46n22t74o39n35í64n 29S13v51o95b38o24d90a 3984933439782

ale to je zde již desítky roků, v průmyslu se toto řešení používá určitě od osmdesátých let ve velkém

0/0
3.7.2017 13:04

V61í40t 79O26ž17a49n66a 1158778205244

Jenže tehdy to byla výkonová elektronika ve 2 m vysoké skříni (racku) a ne něco, co se vejde do náruče.

0/0
3.7.2017 13:27

A13n85t93o45n53í19n 27S80v98o36b42o65d21a 3534933439962

v roce 1990 SEW a Lenze dělali malé měniče, pamatuji toho hodně :-), to co popisujete je český výrobek za soudruhů ze Vsetína a nebo slovenský měnič

+1/0
3.7.2017 13:44

J41o27s48e35f 41Š30o26l50t92e97s 8674128590363

Trochu tomu nevěřím. Respektive nevěřím tomu počítačovému řízení od 80. let. Opravdu funkční a levné je až tak od 90. let.

0/0
3.7.2017 13:47

A49n70t82o59n41í77n 57S24v64o65b38o31d34a 3674953819832

v roce 1990 jsem viděl nasazení SEW a Lenze u nás, takže v zahraničí to již bylo běžné dřív, bylo to v průmyslu, protože ten si to mohl finančně dovolit, polovodiče již byly na slušné úrovni, procesor Intel 286 byl uveden v roce 1982, Intel 386 v roce 1986

0/0
3.7.2017 13:58

A89n10t41o72n57í93n 73S19v86o35b43o92d82a 3764193259762

ABB nasadilo modernější přímé řízení DTC někdy před rokem 1990

0/0
3.7.2017 19:42

J10i86ř63í 39K39o77c68u19r91e80k 6395594455368

Tramvaje KT8, T6, lokomotivy řady 162/163/263/362/363 ... vše počítacově řízené a vše z 80. let a vyráběno v ČR.

Pravda, ty Peršingy a Esa se dost kazily, než soudruzi nakoupili polovodiče od kapitalistických vykořisťovatelů, kteří měli už dávno zkrachovat a požrat sami sebe.

0/0
5.7.2017 14:11

P50a61v35e20l 18V85o27d61i45č49k65a 4583114477970

Wow, masivní zpráva, v honkonkgu se nenajde jedinej dement co by v dubnu koupil auto který mohl v březnu dostat bez daně ;-D;-D;-D

+4/0
3.7.2017 10:35

M86i64r50e67k 94G37a27j22e74r 5961286119220

Nutno pripomenout, ze dan je tam padesát až osmdesát procent jeho ceny!

+2/0
3.7.2017 16:01

V21a66c32l57a61v 24M35e16d65e24k 5731742205515

tak u nás si k ceně z tesla.com taky musíte připočíst 30%. Že je to u městského státu víc je celkem logické.

0/0
4.7.2017 9:16

J85i26ř40í 51K22o28c50u96r53e21k 6465704385318

Logicky... kdyby se rozneslo, že od 13. 12. 2021 (tedy 20 let od smrti Chucka Schuldinera) bude daň na elektrické kytary ve výši 150 % kupní ceny, tak se jich v lednu 2022 taky moc neprodá.

0/0
5.7.2017 14:18

M59i22c97h50a62l 68N10a30j24m58a92n 7859723326750

Elektromobily by měli řešit situaci ve městech a proto by měly být podporovány malé a a jednoduché elektroauta. U Tesly, která je cenově na úrovni 100 tis. EUR je jakákoli podpora nesmysl. Navíc ty malá auta musejí dávat i ekonomický smysl.....

+3/0
3.7.2017 10:06

J23i63ř51í 63S84c15h93w33a98c74h 8898744508386

čistirna odpadní vody města, továrny nebo spalin v elektrárně pro provozovatele nikdy žádný ekonomický smysl nedávala, ale naopak je to pro ně ekonomická zátěž.

+2/0
3.7.2017 10:13

Najdete na iDNES.cz