Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hongkong už nechce sponzorovat bohaté. Zrušil úlevy pro elektroauta

Další rána pro elektromobily: daňová zvýhodnění končí i v Hongkongu. Po ukončení daňových prázdnin na pořízení elektromobilu se tam v dubnu neprodal ani jeden elektrický vůz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37o16s59e28f 74Š72o10l86t72e52s 8404328100323

Je snad jasné, že když zrušíte nějakou výhodu k nějakému datu, že se po tom datu nic nějakou dobu neprodá, protože člověk by musel být padlý na hlavu, aby si to neobjednal o měsíc dřív za cenu o 80 % nižší. Tohle o elektromobilitě neříká vůbec nic. A dodal bych, že je velký rozdíl, jestli něco vypouští emise přímo ve městě nebo za městem s kvalitním odsířením a filtrováním.

+13/0
3.7.2017 12:43

M45a23r87e16k 67M25a81l61ý 1272368161460

Ano, proto bude zajímavější statistika žekněme po roce, porovnat prodeje se zvýhodněním a bez. A klidně se vsadím, že ten propad bude obrovský, minimálně o polovinu. Lidi prostě myslí ekonomicky spíš než ekologicky.

+1/0
3.7.2017 14:00

V58a59c48l47a77v 63M74e76d54e49k 5631682295105

ani po roce to nepůjde srovnávat. Před tím zrušením nakoupili všichni, co uvažovali, že by si mohli Teslu pořídit v několika dalších letech. Ten propad obrovský bude, ale to nic neznamená. To množství nakoupené před zrušením zvýhodnění odpovídá několikaleté poptávce.

0/0
3.7.2017 14:41

M79a36r95e85k 97M85a94l42ý 1122398331310

Uvidíme... je nějaká statistika, kolik těch EV se prodalo rok před skončením zvýhodnění a kolik dva roky před skončením zvýhodnění? Ten nárust by pak cca. odpovídal tomu "předzásobení". Pak by se uvidělo, jestli to byla několikaletá poptávka.

0/0
3.7.2017 14:47

V56a48c80l75a88v 32M22e38d23e50k 5481352745765

Trh s elektromobily zatím není na takové úrovni, aby se daly posuzovat nějaké statistiky za 2 roky dozadu.

0/0
3.7.2017 14:49

M57a32r77e95k 59M29a86l67ý 1452548641400

Myslím, že v tom Hong-Kongu by to mělo cenu. Protože já si myslím, že ten nárůst nákupů před zrušením zvýhodnění zdaleka nepokryje několikaletou poptávku. Myslím, že nakoupili ti, co nakoupit chtěli v horizontu měsíců - jednoho roku.. A další prodej EV bude drasticky nižší právě i z toho důvodu neexistujícího zvýhodnění.

0/0
3.7.2017 14:53

V38a30c50l26a56v 19M24e55d17e36k 5951782595405

prodej Tesly před 2 a více lety nebyl limitován poptávkou, ale nízkou možností výroby.

0/0
3.7.2017 14:58

M55a90r85e38k 87M70a21l31ý 1372718631150

Já neměl na mysli jenom Teslu, ale všechny EV, které se v HK prodávaly.

Prostě si myslím, že to zrušení zvýhodnění bude mít negativní dopad na prodeje a že uživatelé se předzásobili tak na pár měsíců. To je vše, co jsem chtěl sdělit, můj názor.

0/0
3.7.2017 15:02

V78a14c44l87a12v 36M20e58d92e91k 5861962925395

Ale já s vámi vpodstatě souhlasím. Jen říkám, že vzhledem ke stavu trhu ta čísla nebude možné ověřit.

0/0
3.7.2017 17:55

J20o28s68e31f 36Š98o45l28t72e94s 8804168650933

Ono EV nejsou jenom Tesla. Hyundai Ioniq, nový Nissan Leaf, nový Tesla model 3, Renault Zoe, přichází i Audi e-Quattro... Až budou na trhu auta nové generace a ne jen šíleně drahá Tesla Model 3, pak lze něco usuzovat. Tato auta si může v Hongkongu dovolit i normální střední třída. A z jejich prodejů se bude dát odvodit skutečnou poptávku po EV. Nikoliv pouze po milionářských vozech.

0/0
3.7.2017 19:09

J28o17s91e78f 61Š51v39e20c 6215286334693

Z čeho se elektřina vyrábí? Podle Vás pouze z uhlí?

Už vidím, jak jste přímo nadšený z toho, že Vám 10km od Vašeho domu postaví sklad vyhořelého paliva.

Určitě se zapojíte a co nejrychleji podepíšete petici proti skladu Rv ať si to postaví někde jinde, že?

0/0
4.7.2017 16:35

J67o11s47e63f 14Š88o44l58t59e92s 8614168440643

Proč? Naopak bych byl nadšený. Obec by byla skvěle vybavení, byla by schopna dotovat kvalitní školku a školu... Samá pozitiva.

+3/0
4.7.2017 19:03

J69i60ř41í 49K17o95c69u26r39e85k 6985174445518

Pane Ševc: Takže když 10 km od vašeho domu budeme chtít otevřít důl na lithium...

0/0
5.7.2017 13:53

D98a10v17i50d 96R66y41c44h80e18t89s91k70ý 9176441350550

Je to o bateriích, vše ostatní je vyvinuto a připraveno. Pokud ale máte baterie na úrovni 0,1 a potřebujete aspoň 1, začínat elektromobily stavět masově je blbost a tunel.

0/−3
3.7.2017 10:38

V84a43c96l80a78v 78M70e21d36e98k 5511712605635

Tak vše ostatní je vyvinuto už nejméně 100 let. Jen ty baterie jsou stále slabinou. V elektromotorech desítky let žádná masivní inovace neproběhla.

+1/−2
3.7.2017 10:40

J95i53ř92í 58Z58ý84k21a 9189773321340

inovace samozřejmě proběhly i na těch elektromotorech, nicméně to hlavní je jejich řízení. A to bylo realizovatelné bez zásadních ztrát tak maximálně 20 let zpátky.

A koneckonců i ty baterie prodělaly solidní vývoj ...

+4/0
3.7.2017 11:26

J78a32k58u25b 35F62e80i13f40a24r 7729479696309

ovšem podle řady analýz nelze v technickém rozvoji baterií očekávat nějaký zásadní objev či skokové zlepšení vlastností.

Z toho vyplývá, že baterie jsou spíše slepou vývojovou cestou rozvoje elektromobility.

+1/−2
3.7.2017 13:59

V31a45c38l70a66v 89M71e29d53e93k 5471772585855

Změna nelze udělat ani u účinnosti motoru, ani u účinnosti baterií. Obojí je přes 90%, a žádné výrazné zlepšení už tudíž není možné.

Vývoj může pokračovat u cena:kapacita, objem:kapacita a hmotnost:kapacita.

To sice může učinit elektromobily dostupnější a s delším dojezdem. Zásadní slabinou ale dobíjecí proces zůstane - naopak s případným nárůstem kapacity a většímu rozšíření dostupnějších elektromobilů se ještě zvětší. A s nabývajícím počtem elektromobilů bude dokonce narůstat exponenciálně. Přenosová soustava nemá na to (a v dohledné době mít nebude), aby mohl být supercharger na každém rohu, jako jsou dnes benzinky.

0/0
3.7.2017 14:48

M49a43r75t65i73n 56K98a55r22á94s11e46k 9698673308498

No k te prenosove soustave - paterni site a spol na to dimezovane jsou, uz dneska tam ty proudy jsou a porad maji rezervu. Problem je jen v lokalni distribuci, coz neni neresitelne (CEZ to rad zkapacitni, protoze se mu to bohate vrati v tom, ze se proda vice eletriny)...

0/0
3.7.2017 15:48

V33a16c32l37a36v 49M81e47d20e42k 5621582785645

Ona to není žádní sranda. Malá 11kW nabíjecí stanice potřebuje 3x16A

Tesla Supercharger má 150kW - to odpovídá nějakým 3x230A

Takže stanice s 16 stojany bude mít nějakých 3x3700A

Mít takovou stanici v každém městě by opravdu současná přenosová soustava nezvládla. Realita bude zkrátka taková, že většina obyvatel bude odkázána na dobíjecí dobu okolo 8h. A to zkrátka jakýkoliv masivnější nárůst elektromobilismu zablokuje.

0/0
3.7.2017 18:04

A76n56t14o94n62í95n 47S17v72o23b31o75d33a 3434683309292

proto má Musk podíl ve fabrice na baterie, když by nabíjecí stanice měla v sobě baterie na nabití desítek aut, mohla by je nabíjet za levné peníze průběžně do zásoby, takový systém dokáže akumulovat levnou elektřinu v inteligentní elektrické síti, klasické nabíjení je elektrický pravěk, bez inteligentních sítí to bude problém, potřebujeme levně vyrobenou elektřinu skladovat na vykrývání špiček, baterie mají vyšší účinnost než přečerpávací vodní elektrárny, jsou decentralizované a dají se průběžně rozšiřovat

0/0
3.7.2017 18:56

R14o98b13e69r41t 55M30a58t10u61l38a 8547409926495

A materiál na výrobu těch baterek si vycucáte z prstu nebo přivezete z Marsu za předpokladu, že tam nějaký je?

0/0
3.7.2017 19:04

J76o56s28e53f 42Š74o15l33t12e25s 8424188160603

Lithia je ve skutečnosti dost. Udávané zásoby jsou jenom malým zlomkem rentabilně těžitelných. Celá statistika lithia je v plenkách.

+3/0
3.7.2017 19:10

A25n48t77o89n23í58n 59S74v93o44b11o82d45a 3614443189612

u nás je ho dost, ale jinde ho snad vytěží levněji a my necháme suroviny v zemi :-)

0/0
3.7.2017 19:22

M41a29r80t98i75n 24K24a87r54á97s74e11k 9548983468238

No ony ty baterky nejsou z nejakych vzacnych kovu, lithium je dost hojne a neni zasadni problem tezbu zmnohonasobit, z jinych kovu je trochu problematicky kobalt (I kdyz porad je to na zemi 30. nejhojnejsi prvek), ale v baterkach neni zdaleka "povinny" - pouziva ho treba tesla, ale nekteri jinni vyrobci maji baterky bez kobaltu...

+1/0
3.7.2017 23:21

M97a84r22t59i64n 27K44a89r11á62s82e52k 9588383528888

No vtip je v tom, ze obri cast zakazniku nebude mit s beznym dobijenim za 8 hodin problem, protoze v noci zatimco spi, auto nepotrebujou, a v zacatcich proste budou elektroauta vhodnejsi pro lidi s domkem, co muzou v pohode pres noc dobijet (a ti zaroven vice najedou protoze denne dojizdi).

Stanice SC s 16 stojany, tj stanice o priikonu 8*150 kw ze by neutahla prenosova soustava? Proc? V takovem beznem mestecku je spousta provozu s vyrazne vyssi energetickou narocnosti....

A opet je treba pripomenout to, ze rychlodobijeci stanice nebudou nikdy ekvivalentem klasickych bezninek, protoze drtiva vetsina nabijeni se bude dit pomalu (v zacatcich u domu, pozdeji muzou pomale zasuvky bezne na parkovistich na sidlistich v obchodacich, firemnich parkovistich apod)....

Nejzasadnejsi problem vidim v letnich cestach na dovolenou - tam verim ze to bude s nabijenim v masovem meritku celkem problem...

+2/0
3.7.2017 23:16

J92o63s10e87f 35Š60o49l33t63e11s 8684598830733

Promiňte, ale proč byste potřeboval 3x3700A? Pokud budete mít nabíjecí stanici s 16 stojany, rozhodně tam nebudete mít trafo na 230 V, potažmo 400 V, ale dotáhnete tam VN na 22 kV. Rázem máte těch ampér 37, což to vedení v pohodě snese, je dělané i na podstatně větší zatížení.

+1/0
4.7.2017 13:24

J49i45ř63í 69K46o76c32u58r95e24k 6845904965228

Dotaz k tvrzení: 3x3700A by současná přenosová soustava nezvládla

Jak to řešíme u lokomotivy? To je sice jen 2000A, ale zato při napětí 3000V, což dává 6000 kW. Vy požadujete 2550 kW, což jsou 3 tramvaje 15T.

0/0
5.7.2017 14:05

M41a71r38t25i54n 85K18a90r97á58s86e46k 9448883958628

Vase dedukce "nelze ocekavat skokove zlepseni, tedy je to na nic" je opravdu zajimava....

Ono treba zlepseni parametru o nekolik jednotek procent rocne by znamenalo v blizke budoucnosti baterku paradnich parametru idealne pouzitelnou do osobnich aut (a pritom tam zadne "skokove zlepseni" nebude...

0/0
4.7.2017 21:00

J58i84ř15í 37K23o46c87u87r91e75k 6665434665858

s poznámkou: Minimálně 20 let zpátky. Tyristorové řízení je technologie konce 70. let.

0/0
5.7.2017 14:00

M13a44r63t36i91n 90K72a53r14á97s65e57k 9468153818108

No otazka co je za vas zasadni inovace....

0/0
3.7.2017 12:04

V41a42c62l43a65v 98M85e69d98e93k 5831502335785

Zásadní inovace je případ, kdy dokážete navýšit efektivitu ne o jednotky, ale o desítky procent. Což vzhledem k účinnosti elektromotoru, a limitaci proudu při dobíjení z podstaty nelze.

Současný "supercharger" od Tesly má příkon jako menší panelák, nabíjecí stanice s 16 stojany se dá přirovnat k menšímu sídlišti - a přesto nabití baterií na dalších 300km jí trvá půl hodiny. A z principu tady není prostor pro žádné zásadní zlepšení. I když vymyslíme baterie, které půjdou nabíjet rychleji, stejně nebudeme mít dostatečnou kapacitu takové rychlonabíjení "nakrmit". Rozhodně ne v množství, aby se o elektromobilech dalo mluvit jako o plnohodnotné náhradě spalovacího motoru.

+1/0
3.7.2017 12:45

M29a73r34t22i54n 52K82a17r96á14s89e14k 9798163718648

No co se tyce kapacit, tak na nabijeni vsech 5 milionu osobaku co mame v cr (pokud by byly na elektrinu a ne na benzin/naftu) by stacil cca vykon elektrarny ekvivalentni temelinu (nebo s rezervou nas rocni export), tzn ty proudy v prenosove soustave uz davno behaji a porad se slusnou rezervou, problem je jen dimenzovani siti nizsiho vedeni, ktere ale vlastni dratu (CEZ, EON, PRE) rad zaplati, protoze se mu to bohate vrati diky vetsim prodejum elektriny...

+1/0
3.7.2017 23:24

M10i81r15e91k 43G33a80j32e30r 5131586929370

Málokdo nebude po 300 km jízdy rád za půlhodinovou přestávku na jídlo.

+1/0
4.7.2017 3:04

V96a17c31l30a34v 77M90e33d34e59k 5391262345455

člověk by si rád dal oběd tam, kde se dobře vaří - a ne tam, kde je nabíjecí stanice a stánek s hotdogy

0/0
4.7.2017 9:18

M58a52r60t28i78n 96K43a93r11á44s41e45k 9958913118918

No nevim jake jsou vase cestovni zvyklosti, ja zpravidla zastavim tam, kde mi to vychazi (vetsinou proste na nejblizsi odpocivadle ktere vypada pouzitelne a je s obcerstvenim), neznam nikoho, kdo by jezdil dalky tak, ze by si predem vyhledaval nejake restaurace po ceste, a na kazdou pauzu sjizdel z dalnice a heldal kyzeny podnik...

0/0
4.7.2017 20:58

J51o93s88e79f 98Š95o67l83t55e38s 8794418740313

Zásadní inovace je rozhodně elektronické vektorové řízení třífázových motorů. To je velice zásadní.

+2/0
3.7.2017 12:44

A75n74t19o86n32í79n 68S83v79o95b93o13d16a 3864883879812

ale to je zde již desítky roků, v průmyslu se toto řešení používá určitě od osmdesátých let ve velkém

0/0
3.7.2017 13:04

V97í32t 42O18ž44a36n53a 1468618835754

Jenže tehdy to byla výkonová elektronika ve 2 m vysoké skříni (racku) a ne něco, co se vejde do náruče.

0/0
3.7.2017 13:27

A72n49t27o11n28í78n 67S65v36o19b69o31d32a 3664243929842

v roce 1990 SEW a Lenze dělali malé měniče, pamatuji toho hodně :-), to co popisujete je český výrobek za soudruhů ze Vsetína a nebo slovenský měnič

+1/0
3.7.2017 13:44

J95o89s80e94f 66Š56o80l19t42e23s 8414488640503

Trochu tomu nevěřím. Respektive nevěřím tomu počítačovému řízení od 80. let. Opravdu funkční a levné je až tak od 90. let.

0/0
3.7.2017 13:47

A69n94t92o21n39í78n 91S83v36o28b32o61d72a 3384103199512

v roce 1990 jsem viděl nasazení SEW a Lenze u nás, takže v zahraničí to již bylo běžné dřív, bylo to v průmyslu, protože ten si to mohl finančně dovolit, polovodiče již byly na slušné úrovni, procesor Intel 286 byl uveden v roce 1982, Intel 386 v roce 1986

0/0
3.7.2017 13:58

A30n43t67o49n71í12n 79S15v92o45b91o84d65a 3364273719672

ABB nasadilo modernější přímé řízení DTC někdy před rokem 1990

0/0
3.7.2017 19:42

J98i35ř38í 54K83o24c92u21r62e62k 6715144825528

Tramvaje KT8, T6, lokomotivy řady 162/163/263/362/363 ... vše počítacově řízené a vše z 80. let a vyráběno v ČR.

Pravda, ty Peršingy a Esa se dost kazily, než soudruzi nakoupili polovodiče od kapitalistických vykořisťovatelů, kteří měli už dávno zkrachovat a požrat sami sebe.

0/0
5.7.2017 14:11

P18a32v70e20l 15V95o10d97i91č22k15a 4453434987980

Wow, masivní zpráva, v honkonkgu se nenajde jedinej dement co by v dubnu koupil auto který mohl v březnu dostat bez daně ;-D;-D;-D

+4/0
3.7.2017 10:35

M69i91r15e89k 14G38a74j79e95r 5451286749380

Nutno pripomenout, ze dan je tam padesát až osmdesát procent jeho ceny!

+2/0
3.7.2017 16:01

V19a49c17l10a19v 91M83e61d94e25k 5221742675115

tak u nás si k ceně z tesla.com taky musíte připočíst 30%. Že je to u městského státu víc je celkem logické.

0/0
4.7.2017 9:16

J43i26ř48í 48K80o92c22u91r70e66k 6245784235438

Logicky... kdyby se rozneslo, že od 13. 12. 2021 (tedy 20 let od smrti Chucka Schuldinera) bude daň na elektrické kytary ve výši 150 % kupní ceny, tak se jich v lednu 2022 taky moc neprodá.

0/0
5.7.2017 14:18
Foto

M52i73c74h85a30l 71N88a51j14m14a35n 7509253466740

Elektromobily by měli řešit situaci ve městech a proto by měly být podporovány malé a a jednoduché elektroauta. U Tesly, která je cenově na úrovni 100 tis. EUR je jakákoli podpora nesmysl. Navíc ty malá auta musejí dávat i ekonomický smysl.....

+3/0
3.7.2017 10:06

J75i92ř24í 45S36c40h63w57a95c47h 8808264268786

čistirna odpadní vody města, továrny nebo spalin v elektrárně pro provozovatele nikdy žádný ekonomický smysl nedávala, ale naopak je to pro ně ekonomická zátěž.

+2/0
3.7.2017 10:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.