Diskuse k článku
Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
V83l74a29d47i86m22í36r 62V37o43n52d50r63á58k 5113122224135Hranaté škatule mi byly kdysi docela sympatické, stejně jako se mi líbila poměrně neobvyklá koncepce využívání pětiválců. Nic z toho bohužel nepřetrvává a Volvo buduje naprosto odlišný image značky. |
![]() |
Z29d35e87n36ě40k 18H27a73n10z37l 1131816142314Nedávno psali že se 90% aut Vovo prodá s naftou |
![]() |
J13a18k85u97b 38F15e66i65f50a42r 7459779446199Po Volvu jsem nikdy netoužil a teď je definitivně jasné, že si ko nikdy nekoupím. |
![]() |
M31a22r57t30i95n 34B86a27r51t56e44k 5217291231213Hybridy nebudou o moc srazsi nez klasicka auta |
![]() |
R97a59d54i39m 30K47a55l71a12s 2720176462621Pojedou především hybridy. A jsem si téměř jistý, že spotřební cyklus bude probíhat následovně. První majitel samozřejmě zakoupí nové auto a bude si užívat předností elektromotorem vylepšeného pohonu. Elektromotor jako pohonná jednotka má něco do sebe. Druhý majitel zakoupí auto se slábnoucím akumulátorem, který následně oddělá. A bude záviset jen na legislativě a na stanicích technické kontroly do jaké míry ponechají taková auta v provozu. Jsem si ale téměř jistý, že prakticky nikdo akumulátor měnit nebude. Doba, na kterou jsou auta konstruována se neustále snižuje. Takže i z tohoto pohledu nepůjde o nic, co by vyčnívalo ze současného trendu. Volvo má navíc ještě jeden důvod a možná úplně ten nejzásadnější. Je to relativně malá automobilka, která nemá v nabídce malá auta s nízko objemovými motory, která by jí vylepšovala čísla souhrnné produkce škodlivin. To je ostatně i důvod, proč už nemá v nabídce pěti a šesti válce. Tímto krokem si Volvo zajistí přežití, protože ekologický tlak se bude dále stupňovat a Volvo by nemělo, jak a čím mu čelit. Je to tedy svým způsobem nutnost a hra o další přežití. |
![]() |
M83a54r90t61i72n 18B51a86r79t81e85k 5787441841653Zivotnost baterek 20 a vice let nebude za par let vyjimkou. Driv odejde spalovaci motor v hybridu nez baterka |
![]() |
J39i63ř27í 84S52c53h52w82a89c48h 8238704758506cena malé baterie v hybridu není už dnes nijak astronomická a bude klesat a přijít o cca 10-20 procent výkonu který se hodně projevuje hlavně při akceleraci v nízkých otáčkách spalováku, kdy to může být třeba i polovina jeho aktuálního výkonu, velmi snadno donutí majitele k tomu, aby špatnou baterii vyměnil. |
![]() |
P54e57t87r 87B33á42č96a 8655816475215Kdo chce tam .. |
![]() |
J70i33ř27í 76B68o59č85e61k 6889424485546Většinou bývají takovéhle plány o 20 a více let dopředu a to je dobře, nedožiju se toho. Výrobci automobilů měli přes sto let na to aby automobily nebyly závislé na ropě, čehož nevyužili navzdory tomu že věda míří mílovými kroky k energetické.soběstačnosti lidstva. Jediné automobily s nulovými emisemi bude totiž vyrábět vw, zaplatí si to jako minule a bude tomu tleskat Merkelová protože je to blbá kráva. V tu dobu bude u vw pracovat.nezanedbatelné procento přistěhovalců kterým bude celá ekologie u pihele. |
![]() |
P31e92t19r 41Č70e10r23m58á46k 9758465359330Proč ne, v mainstreamu je konkurence velká a musí se nějak zaujmout. Zmínka o premium segmentu je vcelku úsměvná |
![]() |
V96á90c21l52a68v 72P80o79l72á80k 1295352160310Doufám, že sběrné suroviny budou slušně platit za baterie, aby nám jisté etnikum nevymřelo. Mědi tam bude také dost. |
![]() |
M87i37c18h85a17l 15B13r65e93š24k10o35v65e68c 4881748934856Mám rád uklidňující zvuk svého pětiválcového traktoru s tichounce ševelícím turbem - vyměnil bych to tak za vodíkový pohon, ale nějaké baterky nebo hybrid pro mě nejsou ten pravý step ahead. |
![]() |
M52i70r68e74k 19G30a69j67e74r 5581216889160Evidentne nemate potuchy, co hybrid vlastne znamena. Podivejte se alespon na tato super silna auta: http://www.pocket-lint.com/news/133695-11-best-electric-and-hybrid-supercars-over-1-300hp-from-an-electric-it-s-here |
![]() |
M64i77c34h30a37l 89B38r29e30š40k95o95v51e42c 4161218894976To ale přeci není o výkonu, hovořil jsem o pokroku v technologiích, za které by se mi vyplatilo vyměnit můj milovaný nafťák. A to pro mě baterky, nebo hybrid prostě nejsou. |
![]() |
M85i42r42e62k 60G29a62j98e65r 5471476379170Je to převratný pokrok v technologiích, když automobilky na tuto technologii masivně přecházejí. Nic na tom nemění to, jestli a nebo kdy si takové auto koupíte. |
![]() |
A81n34t93o70n86í43n 67S46e14b57e72r31a 7393718770669Tak to znamena jedine. Uz tak cenove nedostupne Volvo bude v zakladu jeste drazsi..... |
![]() |
J86a62n 55H83á59l34a 8555725110277Jen aby Volvo neskončilo jako Saab blahé paměti. |
![]() |
R15a67d37i33m 90K80a92l33a23s 2710576712281Saab skončil proto, že v některých parametrech začal zaostávat. Ne, že by dělal špatná auta, ale některé nedostatky se už neslučovaly s jeho vysokou pořizovací cenou. |
![]() |
J76a32n 61V81á84c69l40a30v57í84k 3422776841909Tak uvidíme. Kdo ví, co bude za pár let, a hybridy to jistí. |
![]() |
P53e57t57r 78N30o68v69á38k 8105189800
- O 76% jiná spotřeba než deklarovaná http://vw-passat.blogspot.com/2017/02/podvody-s-emisemi-spotrebou-automobilu.html |
![]() |
J65o90s38e16f 57N16o18v25á43k 2772619973529No tak deklarovanou spotřebu snad nikdo dneska nebere vážně u žádného auta. Velká SUV nebo sporťáky s výkonem 300+ koní a spotřeba prý 7 na 100. |
![]() |
M69i13r70e95k 56G81a94j54e16r 5881486749650Vykon 300 koni neni u motoru s touhle spotrebou problem. Jenom ty kone nesmite popohnat bicikem, musite jezdit v podstate na volnobeh. |
![]() |
M91i36c13h58a47e31l 52K10o29n77e11č24n10ý 6772333629509No pokud odejdou akumulátory jako u vrtačky, vysavače nebo elektrokola každý dva roky, tak to bude fakt ekonomický a ekologický. |
![]() |
M22a90r59t14i18n 27K97a72r81á27s23e35k 9598123888408Jo jo, mozna ze tam jsou ty baterky jednorazove a musi se dokonce meni po kazde jizde ne? Nic proti, ale baterky v autech jsou uz dost dlouho, a treb I obstarozni NiMH baterky v temer 20 let starych priusech porad fungujou (a to je to technologie jako z praveku oproti modelnim lithiovkam). Baterky v elektroautech taky drzi uz x let (nejstarsi tesly maji dneska uz skoro 10 let), a u aktualnich modelu jsou bezne i auta s najetymi x set tisici kilometry a svete div se - baterky jim opravdu neodchazeji.... |
![]() |
V90í23t 81O22ž84a39n39a 1548518505354Akumulátory v mém voze již mají 7 let a dojezd je stále stejný (úbytek nelze rozeznat). |
![]() |
P68a80v56e14l 70K90u64t75i57l 9250616833199Nesmite kupovat aku vrtačky v kauflandu nebo lidlu. Ja jsem koupil svoji akučku s Li baterii v roce 2008 a bez problemu. |
![]() |
M14i84c65h14a39e74l 68K74o21n83e18č64n51ý 6502643819619Metabo za pětku a u vysavače 2x Hoover ve vyšší cenové relalaci (aby to vydrželo |
![]() |
P15a62v66e90l 38K90u34t23i51l 9430936353419Ja na metabo nenám dopustit. Máme jich ve firmě asi 6 a používáme denně. |
![]() |
P25a39v38e72l 17V98a73n35ě24č76e81k 4594563961471Nezáleží na zákaznících, záleží na infrastruktuře ! |
![]() |
V48í28t 50K10o92u95b19a 6986260274758Nemám možnost nabíjet doma ani v práci, v momentě, kdy mne bude vláda nutit koupit něco na elektřinu, tak mne vlastně odsoudí k nemožnosti to používat, tudíž si to určitě nekoupím. Nějaké hybridní uspořádání, je jen nesmyslné prodražení vozidla kvůli velmi špatně měřitelné úspoře paliva. Prostě, dokud nebude uzákoněn jediný typ baterie, kterou Vám někde u pumpy do 2 minut vymění za plně nabitou a budete moci pokračovat v jízdě je to hromadně nepoužitelné. Pokud nabíjení trvá cca 15minut (a to si fandíme), pak to je cca 10x déle než nyní tankování. Pak by za předpokladu všech vozidel na elektřinu musely být všechny čerpací stanice cca 10x větší. Nechápu současnou masáž na idnesu, kdy téměř denně čteme články jak je budoucnost elektroaut ohromná a neodvratná, přitom běžný lid má k tomu spíše odpor. |
![]() |
O33n92d93ř41e45j 15U40r22b55a40n 8167410449377Doma/v práci taky netankujete |
![]() |
J45a17n 19V76á38c68l22a49v16í44k 3842696291239Tankovat nepotřebuje tak často (a tak dlouho). |
![]() |
V40á84c93l98a54v 25K63o46v78á18ř 1442621487234To je argument, nebo jen rejpanec? Hybrid - dejme tomu krmí to spalovací motor běžící v úsporném Atkinsonově cyklu a tím je úspornější. OK. Ale čistě elektrické auto je zatím pro běžný provoz nepoužitelné, pokud nemáte barák a možnost tu věc doma nabíjet. |
![]() |
J63a88k43u36b 63H80á60j29e60k 8670767316419Nejsem vůbec nějaký zastánce elektromobility a rád řídím auta se spalovacím motorem. Tady bych ale nesouhlasil. Už dnes jsou elektroauta s dojezdem 500 a více kilometrů. Do práce denně asi nejezdíte ani pětinu, nebo alespoň většina lidí ne. A když jedete delší cestu, tak taky nejdete durch. Za těch 500 km určitě někde zastavíte a dáte pauzu. No a v tu chvíli je to o té infrastruktuře, jak už někdo psal. Když bude na odpočívadle dost stanic, nejlépe na každém parkovacím místě, třeba bezkontaktní na indukci, já hodím do automatu dvě tři eura a za 20 minut mám nabito, tak v tom by problém nebyl. Navíc na takto dlouhé cesty nejezdíte z náhlého rozhodnutí. Víte o nich předem. Jasně, neříkám že to nebude mít porodní bolesti, než to dospěje do takového stadia. A vůbec to nehájím. Znovu říkám, žemi spalovací motory vyhovují. Trend k tomu ale spěje a asi se tomu bohužel jednou nevyhneme. Hlavně když budu moci řídit ještě sám a ne nějaký autopilot... |
![]() |
R62a65d51i88m 72K87r50o48u29t71i87l 7960621656819a) Které auto má dojezd 500 km na jedno nabití a nestojí víc než půl miliónu korun? b) Není to trend. Je to masírka výrobců automobilů, kteří to téhle slepé uličky narvaly miliardy a musí se jim to nějak vrátit. c) Když pojedu někam dál, třeba vezmu omílané Chorvatsko, ano, naplánuji si cestu s nabíjecími stanicemi, ale takhle to udělají úplně všichni a ve výsledku budou vznikat zácpy a už vidím tu ohromnou radost místních lidí, až se budou stavět ohromné "elektroparky", kde si budou stovky aut co chvíli nabíjet auta. Elektromobilita se tlačí silou a všechno, co se tlačí silou, je špatně. |
![]() |
R73a48d96i27m 52K27r15o57u72t59i63l 7910471186509... narvali ... |
![]() |
M73a98r96t66i63n 48K43a28r14á78s33e24k 9438263548398a) zadne, ale taky nikdo netvrdi, ze se budou masove prodava napr dnesni leafy s cenovkou blizici se milionu a dojezdem 200km b) investice do elektroaut jsou ve srovnani s investicemi do spalovaku temer zanedbatelne c) I kdyby se nakrasne zacaly ve vetsim prodava EV nekdy od roku 2020, tak nejaka omena vozoveho parku je akce tak na 50 let kdyz budeme hodne optimisticti, predstava ze najednou pristi rok pojedou vsichni dochorvatska autem (a nebudou mit tedy kde dobijet) je trochu mimo, tech aut bude i pri velkych prodejich v provozu pribyvat extremne malo, tedy infrastruktura se bude vyvijet postupne |
![]() |
M11a25r77e55k 22M70a59l78ý 1232568171770Tak nějak... ten přechod bude hodně postupný a tomu se přizpůsobí infrastruktura. Ostatně, v začátcích automobilismu taky nebyla benzinka na každém rohu jako je tomu dnes Jen by to chtělo pořešit dojezd, dobu nabíjení a cenu... a pak bych se ani nebránil EV. |
![]() |
R39a18d94i12m 39K78r97o88u98t94i11l 7430391306919Jenže v dobách rozvoje automobilismu jste si mohl vzít do auta s sebou dva kanystry benzínu benzínka nebenzínka. |
![]() |
M47a28r13e71k 40M27a30l62ý 1762688621370Ano. V tomto má EV obtížnější situaci a proto ten přechod nebude "ze dne na den", ale potrvá dlouhé roky. A budou tady paralelně EV + spalováky. Jen bych byl rád, kdyby to byl přechod na základě uživatelských preferencí a ne "nasilu". |
![]() |
S49t28a52n17i40s65l88a95v 82K31r83e64j27c65a39r 6157236443264Návrat ke kořenům, spěchejme pomalu a užívejme si života dokud můžeme. Volvo není jediné, které s podobným výhledem přichází. Nakonec něco podobného přišlo i od VW i s tím, že končí s dieslem. Ale vozidla pro rok 2018 ještě s naftou počítají. Potom věřte výrobcům a jejich tiskovým mlžitelům. |
![]() |
R91a77d21i59m 20K84r75o59u18t55i28l 7420761506949a) tak proč je kolem toho takový humbuk, když pro běžného řidiče neexistuje alternativa? b) odkaz? c) tak proč je kolem toho takový humbuk, když je to věc aktuální za půl století? |
![]() |
V49í80t 51O93ž12a73n40a 1958638965284Ad b) každý viděl, kolik bylo v nedávné minulosti článků o miliardových investicích do nových motoráren, testovacích laboratoří pro spalovací motory atp. |
![]() |
M16a23r61e90k 56M63a34l46ý 1452348371670A já říkám, že je to dobře. Automobilky pořád ještě počítají se spalovacím motorem i do budoucna |
![]() |
M41a31r63t15i79n 49B64a87r16t24e31k 5257571621293Taky ze s nim pocitaji. I hybrid ma splovaci motor |
![]() |
M41a52r60e80k 56M62a91l77ý 1622978271970To je opravdu argument hodný génia |
![]() |
P64a18v40e14l 70K21u23t19i71l 9470676603559Průměrná návštěva benzínky je 12 minut. |
![]() |
M98a18r21t91i90n 46B42a92r43t91e92k 5847521801143U modernich rychlonabijecih stanic dobijete na 80 procent za 20 minut. 15 minut neni problem |
![]() |
M49a53r11e17k 61M51a10l79ý 1752198601130O jaké auto se jedná? A o jakou nabíječku a kolik jich je v ČR? A dále, jedna se o nabíjení z prakticky prázdné baterky do 80%? Jakým výkonem? A kolik pak to auto ujede? |
![]() |
P44a52v57e93l 83K98u35t56i53l 9790856703609Ja vim, to byla pouze statistika. Spousta lidi tvrdi ze natankuje za dve minuty pritom je to mimo realitu. |
předchozí | 1 2 3 4 | další |