Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta

Švédský výrobce osobních aut Volvo Car Group nyní přesouvá zájem od vozů s čistě spalovacím motorem směrem k elektrickým a hybridním automobilům. Firma čerstvě oznámila, že všechny nové modely uvedené na trh od roku 2019 budou plně elektrické nebo hybridní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V50l94a80d89i86m10í79r 86V56o91n78d25r34á92k 5663962944905

Hranaté škatule mi byly kdysi docela sympatické, stejně jako se mi líbila poměrně neobvyklá koncepce využívání pětiválců. Nic z toho bohužel nepřetrvává a Volvo buduje naprosto odlišný image značky.

0/0
19.7.2017 17:48

Z59d91e60n19ě96k 67H42a20n71z97l 1641746502914

Nedávno psali že se 90% aut Vovo prodá s naftou

0/0
7.7.2017 19:11

J93a21k55u55b 89F12e37i34f87a62r 7429669106959

Po Volvu jsem nikdy netoužil a teď je definitivně jasné, že si ko nikdy nekoupím.

+1/0
7.7.2017 16:33

M30a72r28t23i96n 15B91a11r49t77e96k 5267251451173

Hybridy nebudou o moc srazsi nez klasicka auta

0/0
7.7.2017 17:38

R85a75d10i45m 87K22a95l68a77s 2430616342591

Pojedou především hybridy. A jsem si téměř jistý, že spotřební cyklus bude probíhat následovně. První majitel samozřejmě zakoupí nové auto a bude si užívat předností elektromotorem vylepšeného pohonu. Elektromotor jako pohonná jednotka má něco do sebe. Druhý majitel zakoupí auto se slábnoucím akumulátorem, který následně oddělá. A bude záviset jen na legislativě a na stanicích technické kontroly do jaké míry ponechají taková auta v provozu. Jsem si ale téměř jistý, že prakticky nikdo akumulátor měnit nebude.

Doba, na kterou jsou auta konstruována se neustále snižuje. Takže i z tohoto pohledu nepůjde o nic, co by vyčnívalo ze současného trendu.

Volvo má navíc ještě jeden důvod a možná úplně ten nejzásadnější. Je to relativně malá automobilka, která nemá v nabídce malá auta s nízko objemovými motory, která by jí vylepšovala čísla souhrnné produkce škodlivin. To je ostatně i důvod, proč už nemá v nabídce pěti a šesti válce. Tímto krokem si Volvo zajistí přežití, protože ekologický tlak se bude dále stupňovat a Volvo by nemělo, jak a čím mu čelit.

Je to tedy svým způsobem nutnost a hra o další přežití.

0/0
7.7.2017 12:31

M94a39r45t78i53n 45B15a78r95t24e95k 5537751781743

Zivotnost baterek 20 a vice let nebude za par let vyjimkou. Driv odejde spalovaci motor v hybridu nez baterka

0/0
7.7.2017 17:41

J48i69ř24í 12S90c45h74w66a73c87h 8658444948236

cena malé baterie v hybridu není už dnes nijak astronomická a bude klesat a přijít o cca 10-20 procent výkonu který se hodně projevuje hlavně při akceleraci v nízkých otáčkách spalováku, kdy to může být třeba i polovina jeho aktuálního výkonu, velmi snadno donutí majitele k tomu, aby špatnou baterii vyměnil.

0/0
7.7.2017 20:32

P32e82t60r 36B47á65č44a 8985116115285

Kdo chce tam ..

+3/0
7.7.2017 8:23

J41i16ř10í 60B74o73č19e15k 6339134765876

Většinou bývají takovéhle plány o 20 a více let dopředu a to je dobře, nedožiju se toho. Výrobci automobilů měli přes sto let na to aby automobily nebyly závislé na ropě, čehož nevyužili navzdory tomu že věda míří mílovými kroky k energetické.soběstačnosti lidstva. Jediné automobily s nulovými emisemi bude totiž vyrábět vw, zaplatí si to jako minule a bude tomu tleskat Merkelová protože je to blbá kráva. V tu dobu bude u vw pracovat.nezanedbatelné procento přistěhovalců kterým bude celá ekologie u pihele.

0/0
7.7.2017 1:44

P46e92t60r 43Č32e55r70m83á77k 9408405799960

Proč ne, v mainstreamu je konkurence velká a musí se nějak zaujmout. Zmínka o premium segmentu je vcelku úsměvná ;-)

0/0
6.7.2017 21:05

V52á73c59l82a17v 62P24o50l25á71k 1645612500840

Doufám, že sběrné suroviny budou slušně platit za baterie, aby nám jisté etnikum

nevymřelo. Mědi tam bude také dost.

0/−3
6.7.2017 9:22
Foto

M87i55c58h29a71l 48B38r79e76š80k65o67v69e31c 4311498664566

Mám rád uklidňující zvuk svého pětiválcového traktoru s tichounce ševelícím turbem - vyměnil bych to tak za vodíkový pohon, ale nějaké baterky nebo hybrid pro mě nejsou ten pravý step ahead.

+3/−3
6.7.2017 8:28

M26i53r22e59k 68G88a60j47e25r 5471606149140

Evidentne nemate potuchy, co hybrid vlastne znamena. Podivejte se alespon na tato super silna auta:

http://www.pocket-lint.com/news/133695-11-best-electric-and-hybrid-supercars-over-1-300hp-from-an-electric-it-s-here

+1/0
6.7.2017 16:21
Foto

M84i12c83h31a55l 97B63r59e23š38k81o52v38e43c 4491168964966

To ale přeci není o výkonu, hovořil jsem o pokroku v technologiích, za které by se mi vyplatilo vyměnit můj milovaný nafťák. A to pro mě baterky, nebo hybrid prostě nejsou.

0/0
6.7.2017 18:04

M13i22r95e71k 88G47a72j18e96r 5241666639360

Je to převratný pokrok v technologiích, když automobilky na tuto technologii masivně přecházejí. Nic na tom nemění to, jestli a nebo kdy si takové auto koupíte.

+2/0
6.7.2017 20:16

A94n55t35o67n14í20n 17S91e66b23e28r82a 7133168610709

Tak to znamena jedine. Uz tak cenove nedostupne Volvo bude v zakladu jeste drazsi.....

+4/0
6.7.2017 6:23

J84a48n 50H52á58l23a 8415955860867

Jen aby Volvo neskončilo jako Saab blahé paměti.

+1/0
6.7.2017 23:18

R27a66d28i12m 17K33a55l34a70s 2440466762361

Saab skončil proto, že v některých parametrech začal zaostávat. Ne, že by dělal špatná auta, ale některé nedostatky se už neslučovaly s jeho vysokou pořizovací cenou.

0/0
7.7.2017 12:34

J86a24n 93V96á59c35l86a49v95í29k 3592826821699

Tak uvidíme. Kdo ví, co bude za pár let, a hybridy to jistí.

0/0
5.7.2017 23:55

P75e49t77r 87N16o64v95á85k 8615669940

;-D znáte hybridy?

-

O 76% jiná spotřeba než deklarovaná!!

http://vw-passat.blogspot.com/2017/02/podvody-s-emisemi-spotrebou-automobilu.html

0/0
5.7.2017 23:49

J78o81s16e76f 28N47o76v87á87k 2242659183269

No tak deklarovanou spotřebu snad nikdo dneska nebere vážně u žádného auta. Velká SUV nebo sporťáky s výkonem 300+ koní a spotřeba prý 7 na 100.

+1/0
6.7.2017 12:06

M22i46r14e14k 56G90a78j33e29r 5271896389840

Vykon 300 koni neni u motoru s touhle spotrebou problem. Jenom ty kone nesmite popohnat bicikem, musite jezdit v podstate na volnobeh.

0/0
6.7.2017 16:23

M82i78c80h57a15e18l 26K77o22n57e97č61n80ý 6622503659699

No pokud odejdou akumulátory jako u vrtačky, vysavače nebo elektrokola každý dva roky, tak to bude fakt ekonomický a ekologický. :-/

+10/−2
5.7.2017 23:35

M33a71r45t31i96n 36K40a75r68á70s37e20k 9948123348298

Jo jo, mozna ze tam jsou ty baterky jednorazove a musi se dokonce meni po kazde jizde ne?

Nic proti, ale baterky v autech jsou uz dost dlouho, a treb I obstarozni NiMH baterky v temer 20 let starych priusech porad fungujou (a to je to technologie jako z praveku oproti modelnim lithiovkam). Baterky v elektroautech taky drzi uz x let (nejstarsi tesly maji dneska uz skoro 10 let), a u aktualnich modelu jsou bezne i auta s najetymi x set tisici kilometry a svete div se - baterky jim opravdu neodchazeji....

+4/0
6.7.2017 10:15

V22í38t 59O19ž74a66n67a 1568448585944

Akumulátory v mém voze již mají 7 let a dojezd je stále stejný (úbytek nelze rozeznat).

0/0
6.7.2017 19:41

P47a43v32e28l 43K12u31t90i58l 9610266213509

Nesmite kupovat aku vrtačky v kauflandu nebo lidlu. Ja jsem koupil svoji akučku s Li baterii v roce 2008 a bez problemu.

0/0
7.7.2017 8:21

M70i61c13h83a96e65l 83K97o87n85e24č94n93ý 6302213389349

Metabo za pětku a u vysavače 2x Hoover ve vyšší cenové relalaci (aby to vydrželo;-D). Co už lepšího?;-)

0/0
8.7.2017 9:05

P11a97v78e91l 37K54u77t21i75l 9930836603639

Ja na metabo nenám dopustit. Máme jich ve firmě asi 6 a používáme denně.

0/0
11.7.2017 22:46

P66a19v54e61l 53V90a67n78ě69č30e62k 4104263321931

Nezáleží na zákaznících, záleží na infrastruktuře !

0/−2
5.7.2017 23:20

V92í41t 14K52o97u31b17a 6476980744758

Nemám možnost nabíjet doma ani v práci, v momentě, kdy mne bude vláda nutit koupit něco na elektřinu, tak mne vlastně odsoudí k nemožnosti to používat, tudíž si to určitě nekoupím. Nějaké hybridní uspořádání, je jen nesmyslné prodražení vozidla kvůli velmi špatně měřitelné úspoře paliva. Prostě, dokud nebude uzákoněn jediný typ baterie, kterou Vám někde u pumpy do 2 minut vymění za plně nabitou a budete moci pokračovat v jízdě je to hromadně nepoužitelné.

Pokud nabíjení trvá cca 15minut (a to si fandíme), pak to je cca 10x déle než nyní tankování. Pak by za předpokladu všech vozidel na elektřinu musely být všechny čerpací stanice cca 10x větší.

Nechápu současnou masáž na idnesu, kdy téměř denně čteme články jak je budoucnost elektroaut ohromná a neodvratná, přitom běžný lid má k tomu spíše odpor.

+10/−1
5.7.2017 22:45

O76n51d29ř39e55j 38U45r43b93a56n 8267340109577

Doma/v práci taky netankujete

0/−4
5.7.2017 23:19

J38a18n 78V14á84c60l33a11v78í89k 3672556841859

Tankovat nepotřebuje tak často (a tak dlouho).

+2/0
5.7.2017 23:38

V86á88c66l34a31v 96K62o32v44á75ř 1722461757254

To je argument, nebo jen rejpanec?

Hybrid - dejme tomu krmí to spalovací motor běžící v úsporném Atkinsonově cyklu a tím je úspornější. OK. Ale čistě elektrické auto je zatím pro běžný provoz nepoužitelné, pokud nemáte barák a možnost tu věc doma nabíjet.

+2/−1
5.7.2017 23:54

J73a65k84u62b 98H67á47j96e16k 8670187166309

Nejsem vůbec nějaký zastánce elektromobility a rád řídím auta se spalovacím motorem. Tady bych ale nesouhlasil. Už dnes jsou elektroauta s dojezdem 500 a více kilometrů. Do práce denně asi nejezdíte ani pětinu, nebo alespoň většina lidí ne. A když jedete delší cestu, tak taky nejdete durch. Za těch 500 km určitě někde zastavíte a dáte pauzu. No a v tu chvíli je to o té infrastruktuře, jak už někdo psal. Když bude na odpočívadle dost stanic, nejlépe na každém parkovacím místě, třeba bezkontaktní na indukci, já hodím do automatu dvě tři eura a za 20 minut mám nabito, tak v tom by problém nebyl. Navíc na takto dlouhé cesty nejezdíte z náhlého rozhodnutí. Víte o nich předem. Jasně, neříkám že to nebude mít porodní bolesti, než to dospěje do takového stadia. A vůbec to nehájím. Znovu říkám, žemi spalovací motory vyhovují. Trend k tomu ale spěje a asi se tomu bohužel jednou nevyhneme. Hlavně když budu moci řídit ještě sám a ne nějaký autopilot...

+3/0
6.7.2017 7:15
Foto

R91a65d42i49m 88K13r23o46u41t33i80l 7570361216619

a) Které auto má dojezd 500 km na jedno nabití a nestojí víc než půl miliónu korun?

b) Není to trend. Je to masírka výrobců automobilů, kteří to téhle slepé uličky narvaly miliardy a musí se jim to nějak vrátit.

c) Když pojedu někam dál, třeba vezmu omílané Chorvatsko, ano, naplánuji si cestu s nabíjecími stanicemi, ale takhle to udělají úplně všichni a ve výsledku budou vznikat zácpy a už vidím tu ohromnou radost místních lidí, až se budou stavět ohromné "elektroparky", kde si budou stovky aut co chvíli nabíjet auta.

Elektromobilita se tlačí silou a všechno, co se tlačí silou, je špatně.

+4/0
6.7.2017 8:40
Foto

R91a15d48i98m 96K34r42o41u92t61i86l 7750781656969

... narvali ...

0/0
6.7.2017 8:41

M11a91r81t18i58n 18K97a44r48á64s27e87k 9628133928578

a) zadne, ale taky nikdo netvrdi, ze se budou masove prodava napr dnesni leafy s cenovkou blizici se milionu a dojezdem 200km

b) investice do elektroaut jsou ve srovnani s investicemi do spalovaku temer zanedbatelne

c) I kdyby se nakrasne zacaly ve vetsim prodava EV nekdy od roku 2020, tak nejaka omena vozoveho parku je akce tak na 50 let kdyz budeme hodne optimisticti, predstava ze najednou pristi rok pojedou vsichni dochorvatska autem (a nebudou mit tedy kde dobijet) je trochu mimo, tech aut bude i pri velkych prodejich v provozu pribyvat extremne malo, tedy infrastruktura se bude vyvijet postupne

+4/0
6.7.2017 10:19

M59a68r49e71k 72M36a24l54ý 1432268861750

Tak nějak... ten přechod bude hodně postupný a tomu se přizpůsobí infrastruktura. Ostatně, v začátcích automobilismu taky nebyla benzinka na každém rohu jako je tomu dnes :-)

Jen by to chtělo pořešit dojezd, dobu nabíjení a cenu... a pak bych se ani nebránil EV.

+2/0
6.7.2017 10:41
Foto

R52a87d21i41m 37K81r25o82u23t86i55l 7430131516459

Jenže v dobách rozvoje automobilismu jste si mohl vzít do auta s sebou dva kanystry benzínu benzínka nebenzínka.

0/0
6.7.2017 11:10

M15a49r73e73k 91M31a88l60ý 1612338321800

Ano. V tomto má EV obtížnější situaci a proto ten přechod nebude "ze dne na den", ale potrvá dlouhé roky. A budou tady paralelně EV + spalováky.

Jen bych byl rád, kdyby to byl přechod na základě uživatelských preferencí a ne "nasilu".

+1/0
6.7.2017 11:20

S23t25a38n30i46s76l69a61v 33K80r14e10j16c68a88r 6157246623984

Návrat ke kořenům, spěchejme pomalu a užívejme si života dokud můžeme. Volvo není jediné, které s podobným výhledem přichází. Nakonec něco podobného přišlo i od VW i s tím, že končí s dieslem. Ale vozidla pro rok 2018 ještě s naftou počítají. Potom věřte výrobcům a jejich tiskovým mlžitelům.

0/0
6.7.2017 12:36
Foto

R97a97d43i92m 65K81r63o62u53t71i73l 7950131176459

a) tak proč je kolem toho takový humbuk, když pro běžného řidiče neexistuje alternativa?

b) odkaz?

c) tak proč je kolem toho takový humbuk, když je to věc aktuální za půl století?

0/0
6.7.2017 11:20

V47í23t 61O63ž73a39n12a 1448758265444

Ad b) každý viděl, kolik bylo v nedávné minulosti článků o miliardových investicích do nových motoráren, testovacích laboratoří pro spalovací motory atp.

0/0
6.7.2017 19:46

M59a21r91e33k 89M26a67l67ý 1492268601710

A já říkám, že je to dobře. Automobilky pořád ještě počítají se spalovacím motorem i do budoucna :-):-)

0/0
7.7.2017 9:19

M65a55r50t73i61n 26B85a67r52t46e42k 5387851691473

Taky ze s nim pocitaji. I hybrid ma splovaci motor

0/0
7.7.2017 17:35

M46a64r48e86k 50M69a75l65ý 1952948131550

To je opravdu argument hodný génia :-)

0/0
6.7.2017 8:35

P22a34v46e61l 93K73u60t44i76l 9150866653129

Průměrná návštěva benzínky je 12 minut.

0/0
7.7.2017 8:23

M47a39r73t21i73n 37B84a12r74t97e91k 5837301651673

U modernich rychlonabijecih stanic dobijete na 80 procent za 20 minut. 15 minut neni problem

0/0
7.7.2017 17:37

M19a42r26e36k 10M31a21l16ý 1172688361510

O jaké auto se jedná? A o jakou nabíječku a kolik jich je v ČR? A dále, jedna se o nabíjení z prakticky prázdné baterky do 80%? Jakým výkonem? A kolik pak to auto ujede?

0/0
7.7.2017 23:15

P30a67v10e17l 90K36u23t23i83l 9730896963139

Ja vim, to byla pouze statistika. Spousta lidi tvrdi ze natankuje za dve minuty pritom je to mimo realitu.

0/0
11.7.2017 22:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.