Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie chce do roku 2040 ukončit prodej aut na benzin i naftu

Ve Francii by se do roku 2040 měly přestat prodávat benzinové i naftové automobily. Ambiciózní cíl představil francouzský ministr životního prostředí Nicolas Hulot. Zatím není příliš jasné, jakým způsobem toho chce francouzská vláda dosáhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š68t21ě27p48á91n 95H84r49d17e29k 3610420785433

tak francouzští komouši se už pod vlivem eu a makarona úplně zbláznili8-ostředověk nekončí-trvá!!

0/0
10.7.2017 15:41

F92r82a54n20t74i25š61e74k 44M73i63c69h57a74l95i84c35a 8916368645856

Výkřik do tmy

0/0
10.7.2017 6:12

V21l62a29d95i34m22í69r 21R49e71t94t38i77n21g91e23r 5845756985775

Američani protěžujou CNG v Evropě už x let pro osobní auta, LNG pro lodě, vlaky a nákladní vozidla a to jejich váha a síla je úplně jiná než EU potažmo Francouzi s jejich protěžovanou elektromobilitou a jednou se střetnou a myslím, že Američani to vyhrají.

0/0
8.7.2017 21:46

K15a51r69e72l 95F20a59j56t 5798642741313

Ať už jdou s tou výlučnou podporou elektromobility (jako jediné alternativy) někam ... pokud by too mysleli vážně, už teď by měli ne přemýšlet, ale makat na zdrojích a sítích pro potřebnou kapacitu. Pokud pominu to, že státní rozpočty přijdou o gigantické peníze ze spotřebních daní a tyto peníze neumí ni neplánují ušetřit, znamená to, že se díky dani rapidně zvedne cena energie. To by nebyl až takový problém, pokud by to byla energie pro dopravu, ale problém to bude když to zdraží otop, světlo, chlazení ... Navíc reálně nejsme schopni zajistit napájení možná ani pětiny počtu automobilů, protože každý holt garáž nemá a mít nebude a nabíjecí stojany co šest metrů podél silnic s parkováním jsou kravina, stejně jako to (co nefunguje i teď), že řidič elektroauta odjede od stojanu hned po nabití ... prostě tam stojí jak na parkovišti dokud potřebuje. Takže dokud nebude baterka pro auto na zaklapnutí a odnesení na nabití domů, tzn, do váhy nějakých šesti kilo, je to celé kravina - a dojezd přitom až tak nehraje roli, při řádově dvou či tří stovkách kilometrů reálného provozu to bude chtít mít každej nabité max. co druhý den.

+1/0
8.7.2017 21:07

M25a24r96t58i41n 50C62e74r88n78y 2158942518773

Dobre jim tak.;-D;-D

0/0
8.7.2017 12:54

V44l89a29d85i56m85í84r 94R22e24t52t68i48n54g57e93r 5895346575975

A jak to bude, když v té době už se EU dávno rozpadne (rozpadl se SSSR na věčné časy i Tisíciletá říše), ale ostatní země spalovací motory nezakážou? Čili cizinci budou mít výkonější a lepší vozy než Francouzi.

+5/−3
8.7.2017 11:06

P79e46t70r 38N47e94h95a93s82i62l 4722355824754

A jak jste přišel na to, že cizinci budou mít výkonnější a lepší vozy? Už teď je jasné i malému děcku, že elektromobili jsou výkonnější a lepší. Ano dnes ještě mají menší dojezd a pomalé nabíjení, ale sorry to už se určitě za 20 let řešit nebude, protože to bude vyřešené. Stačí se podívat do historie a rozdíl o proti současnosti. Před 10 lety obycejna eauta dojezd 80km, Tesla Roadster 300km. Dnes obyčejná eauta dojezd 200 km, a už se prodává i Bolt s 300 km dojezdu. Tesla dojezd 450 km.

Za 10 let to bude opět o něco více postupnou evolucí, žádná revoluce, ale řekl bych že za 20 let se už dojezd u eaut řešit opravdu nebude, protože bude dostatečný. A nabíjení také ne.

Takže to vaše přihlášení nemá žádnou logiku ani reálný základ. Spíš to bude přesně naopak.

0/−3
8.7.2017 20:46

V34l13a70d93i68m62í17r 72R54e57t14t83i56n71g50e41r 5805346585805

No já myslím, že Vás mohu zařadit mezi snílky ala ABC nebo snění soudruhů ala 50.léta. Jistý pokrok zcela jistě bude, ale to jsou jen čisté dojezdy bez všeho co dělá auto autem. Když budete počítat i to, vrátíte se na dojezd cca 30 až 50 km dnes.

+2/0
8.7.2017 21:41

P48e95t94r 32N91e73h32a22s69i39l 4472275654774

Slova klasika: "pane vy jste vůl". Sorry na to se nedalo nic jiného napsat, takovou blbost jsem už dlouho neslyšel.

Měl byste ještě napsat co myslíte tím "jen čisté dojezdy bez všeho co dělá auto autem". Protože jinak jste len lhář co závidí že nemá na Teslu.

Ten starý Nissan Leaf s 24 kWh baterii má dojezd dle normy 175 km. To je ale nereálná hodina dle EU měření. Reálná praxe je 130 bez omezení tj.se vším co od auta očekáváte topení, klimatizace, větrání, rádio :), svícení , ... Zde máte praktické zkušenosti bez příkras:

http://www.roznovan.cz/~kubis/leaf.php

Už je nová verze která má 30kWh baterii a na příští rok se chystá další s baterii kolem 50kWh.

Všechno co jsem psal jsou současná fakta. Jestli pro vás připadají jako sci-fi tak jste zamrzl v těch vašich 50. Letech minulého století. :)))

Stačí se probudit možná se budete divit.

0/−2
8.7.2017 22:25

V59l88a40d82i60m12í49r 75R62e23t66t95i63n24g68e33r 5815336385865

Nenapsal jsem nic hanlivého a první čím reagujete, je urážka a hned za tím mně podsouváte závist, že nemohu mít elektromobil Tesla. Já jsem vyrovnaný člověk a je mně celkem jedno kdo co má. Na světě je tisíce věcí, které nikdy nebudu mít, tisíce pěkných míst, které nikdy nenavštívím a nemám skutečně potřebu někomu závidět. Ani bych neodmítal elektromobily, já celý automobilový život používám alternativní paliva i za cenu určitého nepohodlí. Nicméně najezdím 48 000 km ročně a se 130 km, bych se nevrátil ani z práce. Ostatně pána co zkoušel dojíždět do práce na D4 s Nissan Leaf do Prahy jsem pozorně sledoval v reálnem provozu. Vydržel do půl roku a přešel na spalovací motor. Myslím, že nabízené probuzení do reálného světa se týká spíš Vás a ne mně.

0/0
9.7.2017 10:41

P53e42t38r 47N81e98h32a68s54i88l 4792535934254

A vy se divíte? Předem jsem se omluvil, protože na to co jste napsal mne nic jiného nenapadlo. A nenapsal jsem to nijak vulgárně naopak jsem se snažil aby to bylo napsáno s humorem.

Za nadávku se ještě jednou omlouvám.

Napište co jste myslel tím cituji:

"jsou jen čisté dojezdy bez všeho co dělá auto autem. Když budete počítat i to, vrátíte se na dojezd cca 30 až 50 km dnes."

Pak můžeme pokračovat v diskusi.

0/−2
9.7.2017 15:40

P88e89t38r 41N58e95h66a81s98i40l 4182325494504

Navíc místo aby jste napsal nějaké argumenty pro váš první příspěvek, tak jste mne načal snílkem a přirovnal k soudruhům, sorry ale vy na tom nejste lépe než já.

Odpovídejte na to co se píše a nehýbejte od tématu. Napište nějaké argumenty které by podpořili vaše tvrzení že eauta jsou, resp. budou horší a méně výkonné než spalováky.

Podle mne i dnes se po spalovacích proti elektromobilům rozhodně nedá říct že jsou výkonnější a lepší. To platí přesně naopak pro elektromobily. Ty jsou o proti spalovákům výkonnější a lepší, protože dnešní eauta mají daleko větší sílu a zrychlení. A ano naopak mají menší dojezd a pomalé nabíjení "nádrže". Ale lepší jsou z toho důvodů že nedělají smrad, nevypouští jedy do vzduchu, který dýcháme, mají malou hlučnost, a jsou téměř bez vibrací. By to spalovák nemá a nikdy nebude mít.

Když je smog v zimě, na podzim tak spalovaci tomu smogu přidávají cca 50%. Město pak funguje jako hrnec s pokličkou vzduch se nehýbe a všechno zůstává dole a my pak prakticky dýcháme jen ty jedy z výfuků.

0/−1
9.7.2017 15:54

J87o40s51e93f 84Š36v40e77c 6895176244163

Už vymysleli dopravní letadla na baterie či lodě? ;-D

+2/0
8.7.2017 11:03

P23e68t31r 67N97e76h16a35s82i19l 4372245504394

Dávno, kde žijete? V 15. Století?

0/−1
8.7.2017 20:47

R56o44m19a88n 95P92a67v80l73i68k 8628491754144

;-D a to jsem si myslel, že nejblbější politiky máme my,;-D

+6/0
8.7.2017 10:26
Foto

M17i74r82o25s72l37a37v 68S15t91e15i35n23e21r 6358464113945

Francie přejde na šlapací pohon, i když to zvýší produkci metanu- skleníkového plynu par excelence.

Do té doby bude i "ochrana klimatu" už jenom historie, jako nemoc šílených krav nebo "le Waldsterben". Jistě si politika vymyslí jiné zdroje mimořádných daní.

+1/0
8.7.2017 8:37

T58o75m46á43š 83K31u36c49h46a60ř 3297541628891

A ještě by mohli zákonem nařídit vědcům do té doby navrhnout supermini fůzní reaktor, který ty spalovací motory nahradí. A nebo zakázat zbytečné přemisťování lidí. ;-)

+1/0
7.7.2017 23:55

M12i32r19o20s81l98a55v 45S46u51c19h94y 5770699560650

Francie roku 2040 přechází na velbloudy?

+5/0
7.7.2017 23:09

M85i25l92a25n 15Z91e82l80e35n46k64a 1526814748779

No v té době už nebude třeba ženy nikam vozit autem. Dokonce nebudou potřebovat ani opalovací krémy. Černej pytel přes hlavu a zákaz vycházení z domova vyřeší spousty problémů. Opalování je prý stejně škodlivé.

+5/−1
7.7.2017 21:43

P12e68t94r 24B40r21o79ž 8102644536484

Francie bude mít v roce 2040 úplně jiné starosti, než zakazování aut na benzín...

+10/0
7.7.2017 21:07

J79i68ř72í 37K65u49n33e52š 4440230625790

Jojo, jak říkal F.R.Čech: "Já teda už se nedožiju, ale vy si ještě zastřílíte."

+10/0
7.7.2017 21:25

M19i76l85a54n 66Z10e34l76e42n76k55a 1946644658899

Ringo je xenofob, razista a 10 z devíti sluničkářů ví, že měl být už dávno kamenován.

+3/0
7.7.2017 21:51

M55i11c42h75a22e55l 42K63o26n40e11č92n29ý 6392283949689

;-D;-D;-D

0/0
7.7.2017 23:27

M35i82c49h57a40e86l 13K67o87n96e53č25n13ý 6822813649179

Technologický rozvoj neřídí politici a když to někdy zkusí tak z toho vždy vypadne nesmysl. Viz falšování emisí automobilkami.:-/

+1/0
7.7.2017 20:26

L56u40k88a80s 98N62o77v74a91k 4359379803388

Pomatenej zelenej.... :(

+5/−1
7.7.2017 20:09

M17i17c92h16a46l 33K77a85l87e22n44s32k96ý 7519582815611

Čímpak budou zapalovat auta, když nebude benzín?

+5/0
7.7.2017 19:54

P32e53t62r 40B57r29o42d89s60k90ý 5246303585579

..... Francie nebude v roce 2040 existovat, tak k čemu takovej bengálVEU?!?

+4/−1
7.7.2017 19:46

M95i59c93h90a16l 90Z34e96l93e51n71k34a 3425464319261

Na potápějící se lodi řeší snídaňovou nabídku na příští den.

+11/0
7.7.2017 19:35

J10i55ř30í 38K94u78n61e95š 4260550125900

2040? To je zhruba za dvacet let, to jsem v klidu. Dvacet let je prognostická konstanta už od mého dávného dětství. Za dvacet let měla být zvládnuta řízená jaderná fúze, za dvacet let měla dojít ropa, za dvacet let měli lidé letět na Mars...

+12/0
7.7.2017 19:31

M26i73c30h89a37l 27S53l25a15v27í61k 2861208594296

takže budou je šlapací , ale s naloženým kamionem to bude dost dřina...

+2/0
7.7.2017 19:24

J29a92r36o12s41l44a39v 61B29e50n96d60a 3780146911983

To je každýmu u pr... Další článek, ze kterého penim, roste mi tlak.. Kdyby raději řešili problémy cmoudu co se sem valej na nafukovacích člunech. Nebo to, proč se dnešní ozbrojený složky boji proti smazkam a dememtum zasáhnout, brutálně tak, jak si zaslouží... Jen si tak vesele protestují, zapaluji auta. Nejlepe samo hori ty nejdražší. Svět jde do kopru, ale my si budeme bezvyznamne řešit, že už nám běžná paliva nejsou dost dobrá.

+7/0
7.7.2017 19:21

J89a27n 14V16á66c33l28a19v37í29k 3692386891949

2040 je daleko, do té doby se tam protočí hromady politiků s vlastními cíli, tak proč neříct něco líbivého? Nicméně takhle daleko do budoucnosti to klidně možné je, konečně zejména hybridy začínají vypadat dost nevyhnutelně (ať se nám to líbí nebo ne).

Pokud jde o snížení podílu jaderných elektráren, tak tam bych to viděl méně ideologicky a více pragmaticky - dojde na vyřazení některých stávajících bloků, které nebudou stíhat nahrazovat stavbou nových, přičemž mnohé obnovitelné zdroje musí mít větší instalovanou kapacitu.

0/0
7.7.2017 19:17

M11a19r11k 52P59o64k80o26r49n71y 4741761686217

;-D V roce 2040 bude patřit Francie mezi státy třetího světa. A tam se nehledí na nějaký benzín, naftu. Hlavně když to jede.....

+6/0
7.7.2017 19:08
Foto

J33a35r54o34m86í22r 54H30l85u41b20e91k 2736660724511

Dobrá cesta jak zkrachovat, pokud se do té doby neobjeví zásadní průlom v technologiích výroby, uchovávání a zpětného uvolňování elektrické energie. Ale toto nemůže žádný stát zařídit.

+2/0
7.7.2017 19:06

J49a38r52o28s97l47a95v 96H86e52j36n24a 4507451949

"Zatím není příliš jasné, jakým způsobem toho chce francouzská vláda dosáhnout."

To je přece úplně jasné: zakážou to!

+4/0
7.7.2017 19:06

M42a97r72t83i49n 16K24o18ž13í62n 1905276361850

Síla eurobyrokratova je nezměrná.

+2/0
7.7.2017 19:07

V85á23c40l86a96v 53K76o38v71á23ř 1452821277204

Krásná hláška R^

0/0
7.7.2017 23:25

P46e75t59r 86B87a68r35t51ů67n51ě64k 9471864469349

Levicové pomatení ve Francii dosahuje vrcholu. Necháme se překvapit s čím v roce 2040 přijde vedení Francouzského chalífátu...:-/

+6/0
7.7.2017 19:01

M90a22r60t82i65n 10K54o82ž47í21n 1725816961250

S těmi velbloudy místo automobilů.

+1/0
7.7.2017 19:03

P55e73t12r 40B64a30r25t93ů64n74ě68k 9431314749539

Zatím preferují pick-upy Toyota se spaciální výbavouV

+3/0
7.7.2017 19:07

R49o71b61e64r77t 88D56o45d37e44k 1718357120

No a az vyjedou frantici svymi vozy nekam po Evrope, tak budou mit mistni odtahovky zne.

0/0
7.7.2017 18:51

J76a89n 72T23a61r48a36b86a 4436326929819

Tak to už delší dobu je realitou. Ale třeba jim ty budovatelské bláboly ve stylu komunistů 50.let pár popletených voličů sbaští.

0/0
7.7.2017 18:58

P59e32t77r 39B18a22r59t81ů30n82ě43k 9831344619869

To mají i dnes, zejména ty se znakem ženského přirození;-D

+1/0
7.7.2017 19:08

T20o11m76á37š 86L40i51s80k12a 6350419554864

Trochu faktu pro pomatence , kteří tvrdí, že autíčko na baterky je nějaký pokrok a hlavně informace proč to je nesmysl.

Auto na baterky zde bylo o 50let dříve než auto na naftu nebo benzín, přesněji v roce 1835 . Jinak řečeno je to technologie století páry, kterou pokrokově nahradil spalovací motor. Kupodivu nic z toho co způsobilo neúspěch autíčka na baterky se nezměnilo.

Příčinou neúspěchu je neschopnost levně a efektivně skladovat elektrickou energii a fakt, že elektřina se nikde na planetě nedá vytěžit a její výroba je energeticky náročná.

Problém je ovšem někde jinde, ne nebojte nezačnu zde opakovat známá fakta o neexistenci kvalitní baterie ani surovin na její výrobu, to zde bylo již 100x řečeno a kdo chtěl pochopit pochopil.

Je zde totiž podstatně větší problém, i když neustále slýcháváte jak dojde ropa tak je zde surovina ,která rozhodně dojde dříve než dojde ropa. a to měď. Ropa má jednu výhodu je to kapalina a tak se dá vrtem těžit třeba ze dna oceánu protože vám trubkou vyteče , dalším výhodou je fakt, že ropa se těží zhruba 10x kratší čas než měď. Současné světové zásoby mědi na této planetě stačí na 50 let při současné spotřebě v které rozhodně nepočítá s auty na elektřinu. V maličkém ČR je tuším skoro 5M osobáků. o pokud by byly na elektřinu tak v každém bude navíc cca 50kg mědi to dělá 250 tisíc tun mědi navíc jen pro pídi ČR pro francii cca 6x tolik, pro Evropu .... Pokud by jste začali tuto měď požadovat znamenalo by to násobný nárůst ceny mědi, z současných cca 14000Kc /tuna na mnohonásobek

Tohle je, ale jen měd v aute. Problém celého elektor auto nesmyslu je, že nikde není elektřina na jejich nabíjení, nikde není přenosová soustava kterou by se elektřina z neexistující elektrárny přenesla k té baterii . To jsou další tisíce tun mědi na transformátory, na dráty atd.

Podstatné je také, že nikde nejsou ani elektrárny a vlastně ani palivo pro ně. Jen v maličkém ČR by byly potřeba 3 až 5 nových Temelínů.

+9/0
7.7.2017 18:44

T51o59m67á22š 38L85i48s80k43a 6840559244884

I kdyby se dnes koplo tak do roku 2040 stát nebudou.

Je snad jasné jací mimoni stojí v čele EU a jednotlivých státu

+9/0
7.7.2017 18:44

J90a28r52o37m84í12r 60K71r98á10l 4130799224789

Země, kde má energetika 75% stabilních a ekologických zdrojů chce o tuto výhodu přijít ? 8-o

+1/0
7.7.2017 18:41

J33a90n 31T51a65r62a90b69a 4906956949139

Macron je jen ocásek Angely a papouškuje její bludy.

+1/−1
7.7.2017 19:00

P89e75t41r 95B21a84r19t43ů12n66ě77k 9511634419559

Angela má ocásek? Já si to vždy myslel;-D

+3/0
7.7.2017 19:02

J83o70z46e88f 88P47a64u96c24h80l92y 3849328927954

a sejkove nebudou mit co zrat ;-D

0/0
7.7.2017 18:38

P24e61t60r 52M16i48k85e89š 4650101236444

mno bohuzel to co se leje o aut je to nejmensi procento toho na co se ta ropa využívá.

+1/0
7.7.2017 18:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.