Diskuse k článku

Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status zaslouží. Těch zbožštělých aut je hned několik, francouzština má pod svatým číslem (sacré numero) ikonický malý peugeot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76i15c28h71a48l 43T53e71s58a45ř 4498572970261

Já už to viděl jako prototyp

https://youtu.be/13WMAsV3tqM

0/0
17.7.2017 15:54

F30r64a50n95t64i20š66e87k 43K50o54c50o77u98r74e97k 6320433237309

Starý pažout dobrý, ale ty nové pežoty jsou už pár let jalové, nudné a bezpohlavní...

0/0
17.7.2017 13:56

M71a70r15t56i16n 84B37a27r25t49á52k 8577913566905

Dodnes na 205 1,9 GTi vzpomínám. Měl jsem jí sedm let. Když šla z domu, i slza ukápla.

0/0
17.7.2017 12:12

P53e90t17r 67K28ů52l87a 2705773264969

Udělejte už konečně něco převratného, nového a neopírejte se stále o to, co bylo a neříkejte tomu retro. Alpina, Fiat 500, Novaque 200RS (erko na základech R8) a teď 205

0/0
15.7.2017 17:16

L65u53d96v59í23k 15G43a76j53d59o59š93í89k 2795813494712

"...žádné už nikdy věhlasu „jeho svátosti“ nedosáhlo..."

Možná je to tím, že od té doby celá značka Peugeot šla do kopru a dnes jsou to spíše podprůměrné vozy, které válcuje kdejaký korejec.

+1/0
15.7.2017 16:55

J92a97n 95M58a31c18h30á17č 3257756943762

Tu 208 jsem ani nezaregistroval....a hlavně je neuvěřitelně hnusná.

0/−1
15.7.2017 11:50

J83i98ř36í 39T18o29m82e29š 5652360473242

Každé auto nemusí mít motor a přední kapotu přes půlku délky auta.

0/0
16.7.2017 11:05
Foto

M24i12r41o93s96l26a87v 45S13t25e77i79n30e48r 4430452760526

Já zase vzpomínám na svoji dóševó 2CV. Měli jsme celkem dvě, jednu žlutou a druhou červenou, jezdila v nich manželka a dcera. 5l na stovku byla tenkrát senzačně nízká spotřeba, lehké auto jezdilo i po strništi jako nic.

Bral jsem si tu 2CV na cestu do práce, každý víkend 620 km tam, 620 km zpátky, Mnichov- Kolín/Rýnem a zpět. Moje rodinné auto, Mercedes 220/8 pod 12l na stovku nešel, zůstal v garáži.

+2/0
15.7.2017 9:17

M97i38c48h10a69l 59N32a64j81m59a98n 7299163666600

To musel být zážitek 620 km s takovým strojem......:-/. Není nad to, mít doma drahé velké a pohodlné auto a pak řešit vysokou spotřebu.....

+5/0
15.7.2017 10:52

L81u43d28v75í35k 20G97a86j58d72o68š31í56k 2185683844472

Možná by bylo dopbré připomenout, že v době, kdy se v Německu jezdilo s 2CV u nás brázdily silnice Škody 100, Trabanty, Žiguly a velké a drahé auto na dlouhé cesty byla Volha.

+1/0
15.7.2017 17:04

J52i22ř37í 18S74c24h41w80a71c42h 8448384468836

v 2CV jsem sice nikdy nejel ale jsem si naprosto jistý,že jakýkoliv Žigulík byl oproti 2CV naprostý luxus (oproti Š100 taky). ;-)

+1/0
15.7.2017 22:39

L18u20d28v48í14k 24G68a50j42d98o51š88í36k 2115383744552

To se hodně pletete. Na rozdíl od vás jsem řídil oboje. Žigulík je sice prostornější, ale 2CV neskonale pohodlnější a daleko lépe se řídí. Rozdíl mezi předním a zadním náhonem je zde zásadní.

0/0
16.7.2017 11:28

T22o74m60á75š 92V38a52l16d29e86r 7943620769

Když bude někdy nějaká 205, tak už to nebude ta ona jedinečná 205. Dnes máme 208 apod. je to podobné. Něco jiného je Fiat 500. Tam mělo smysl udělat retro auto. U 205 GTi to smysl nedává. Ani Mini se nedá chápat jako pravé retro auto.

0/0
15.7.2017 7:45

O62d58s22t88r59a20n38ě69n64ý 69U78ž12i79v38a65t85e87l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
15.7.2017 6:34

M40i52r96o85s32l63a84v 18C24a81n75k42a84ř 2379738878643

Delala se i 405ka Turbo 16, myslim..

0/0
15.7.2017 7:14

L46u91d76v46í50k 27G46a85j57d14o81š73í23k 2105853304402

"405ka" je co?

0/0
15.7.2017 17:06

M55a51r64e89k 40K94l37u80f45a 3388614364786

Peugeot 405 T16

0/0
17.7.2017 9:11

M41i14c24h24a91l 73F19i50n89s35t60e10r74l58e 7129430113808

Problém dnešní doby je ten, že z hlediska profese designu se technologie posunuly do té míry, že ho dnes může fakticky dělat kde kdo. A tak to taky vypadá, člověk bez předchozí "řehole" výtvarného řemesla se pouští do sféry o které mnohdy nemá ani páru. A je jedno, jestli se jedná o design v rámci průmyslu, jehož součástí je i transport design, ale i tak design grafický a tedy potažmo i reklama. Vše je na "jedno brdo", kreativita dostává na p*del a běžný MBA manažer nedokáže rozpoznat ( a ani neví podle jakého mustru) talent, který firmě může přinést kýžený zisk... Zlatá 205ka přišla v době, kdy vše ještě fungovalo tak, jak mělo, howgh... !!!!!!

+8/−1
15.7.2017 1:30
Foto

L89i22b53o81r 31M32a73c15h96a48l65e15k 1874835585778

Kdyby se jim podarilo dostal uroven haubny na nebo dostal nce pod horni hranu prednich pneumatik, tak by ten design mel smysl, ale to by chtelo opravdu plochy motor.

0/0
15.7.2017 9:35

L71u76d59v97í18k 22G20a89j65d25o14š89í65k 2465343464432

Ono takových pár kresbiček jaro nedělá. Podobné čmáranice dělali studenti designu z dlouhé chvíle na nudných přednáškách. Sloužili jen k ukrácení nudy. K ničemu víc.

Sám mám podobných blbostí plný šuplík.

To jen redaktoři na iDnesu z toho mají vánoce.

+1/0
15.7.2017 17:13

Najdete na iDNES.cz