Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status zaslouží. Těch zbožštělých aut je hned několik, francouzština má pod svatým číslem (sacré numero) ikonický malý peugeot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72i82c54h43a69l 54T11e82s31a60ř 4258232890921

Já už to viděl jako prototyp

https://youtu.be/13WMAsV3tqM

0/0
17.7.2017 15:54

F93r77a33n29t43i90š35e89k 29K71o87c70o14u49r14e45k 6190883257239

Starý pažout dobrý, ale ty nové pežoty jsou už pár let jalové, nudné a bezpohlavní...

0/0
17.7.2017 13:56

M62a20r88t28i64n 25B61a22r91t51á38k 8707283686135

Dodnes na 205 1,9 GTi vzpomínám. Měl jsem jí sedm let. Když šla z domu, i slza ukápla.

0/0
17.7.2017 12:12

P29e70t42r 62K22ů49l82a 8637818541988

Udělejte už konečně něco převratného, nového a neopírejte se stále o to, co bylo a neříkejte tomu retro. Alpina, Fiat 500, Novaque 200RS (erko na základech R8) a teď 205

0/0
15.7.2017 17:16

L50u61d77v84í50k 35G97a76j39d83o88š15í63k 2285383224972

"...žádné už nikdy věhlasu „jeho svátosti“ nedosáhlo..."

Možná je to tím, že od té doby celá značka Peugeot šla do kopru a dnes jsou to spíše podprůměrné vozy, které válcuje kdejaký korejec.

+1/0
15.7.2017 16:55

J77a43n 26M51a45c45h84á74č 3757356123722

Tu 208 jsem ani nezaregistroval....a hlavně je neuvěřitelně hnusná.

0/−1
15.7.2017 11:50

J79i56ř16í 72T65o74m98e44š 5162100123722

Každé auto nemusí mít motor a přední kapotu přes půlku délky auta.

0/0
16.7.2017 11:05
Foto

M50i39r29o39s64l78a43v 82S37t84e84i48n38e56r 6148264923205

Já zase vzpomínám na svoji dóševó 2CV. Měli jsme celkem dvě, jednu žlutou a druhou červenou, jezdila v nich manželka a dcera. 5l na stovku byla tenkrát senzačně nízká spotřeba, lehké auto jezdilo i po strništi jako nic.

Bral jsem si tu 2CV na cestu do práce, každý víkend 620 km tam, 620 km zpátky, Mnichov- Kolín/Rýnem a zpět. Moje rodinné auto, Mercedes 220/8 pod 12l na stovku nešel, zůstal v garáži.

+2/0
15.7.2017 9:17
Foto

M74i98c94h13a59l 36N82a42j97m53a39n 7769903766400

To musel být zážitek 620 km s takovým strojem......:-/. Není nad to, mít doma drahé velké a pohodlné auto a pak řešit vysokou spotřebu.....

+5/0
15.7.2017 10:52

L53u10d15v26í54k 19G96a91j29d45o93š70í66k 2445193694822

Možná by bylo dopbré připomenout, že v době, kdy se v Německu jezdilo s 2CV u nás brázdily silnice Škody 100, Trabanty, Žiguly a velké a drahé auto na dlouhé cesty byla Volha.

+1/0
15.7.2017 17:04

J51i94ř35í 12S77c47h79w91a56c32h 8808894528596

v 2CV jsem sice nikdy nejel ale jsem si naprosto jistý,že jakýkoliv Žigulík byl oproti 2CV naprostý luxus (oproti Š100 taky). ;-)

+1/0
15.7.2017 22:39

L92u17d17v83í55k 98G98a47j10d76o17š74í66k 2645643254962

To se hodně pletete. Na rozdíl od vás jsem řídil oboje. Žigulík je sice prostornější, ale 2CV neskonale pohodlnější a daleko lépe se řídí. Rozdíl mezi předním a zadním náhonem je zde zásadní.

0/0
16.7.2017 11:28

T88o83m55á35š 95V51a38l74d62e35r 7333960869

Když bude někdy nějaká 205, tak už to nebude ta ona jedinečná 205. Dnes máme 208 apod. je to podobné. Něco jiného je Fiat 500. Tam mělo smysl udělat retro auto. U 205 GTi to smysl nedává. Ani Mini se nedá chápat jako pravé retro auto.

0/0
15.7.2017 7:45
Foto

P26e11t75r 85Č11e62r58n59i62c69k82ý 6135937570

Vzpomínám na svou 1.9 GTi...

Mým snem bylo vlastnit 205 Turbo 16...Třeba se mi sen jednou splní...

0/0
15.7.2017 6:34

M93i12r79o24s36l41a34v 91C15a96n33k96a65ř 2789188918723

Delala se i 405ka Turbo 16, myslim..

0/0
15.7.2017 7:14

L75u49d23v60í16k 98G80a62j12d65o47š35í23k 2715313114922

"405ka" je co?

0/0
15.7.2017 17:06

M43a72r81e20k 95K65l61u34f94a 3788614144966

Peugeot 405 T16

0/0
17.7.2017 9:11

M79i50c69h96a17l 63F80i96n87s13t98e60r34l75e 7869650913348

Problém dnešní doby je ten, že z hlediska profese designu se technologie posunuly do té míry, že ho dnes může fakticky dělat kde kdo. A tak to taky vypadá, člověk bez předchozí "řehole" výtvarného řemesla se pouští do sféry o které mnohdy nemá ani páru. A je jedno, jestli se jedná o design v rámci průmyslu, jehož součástí je i transport design, ale i tak design grafický a tedy potažmo i reklama. Vše je na "jedno brdo", kreativita dostává na p*del a běžný MBA manažer nedokáže rozpoznat ( a ani neví podle jakého mustru) talent, který firmě může přinést kýžený zisk... Zlatá 205ka přišla v době, kdy vše ještě fungovalo tak, jak mělo, howgh... !!!!!!

+8/−1
15.7.2017 1:30

L12i94b72o45r 45M20a61c78h83a61l36e20k 1294285585158

Kdyby se jim podarilo dostal uroven haubny na nebo dostal nce pod horni hranu prednich pneumatik, tak by ten design mel smysl, ale to by chtelo opravdu plochy motor.

0/0
15.7.2017 9:35

L85u95d64v26í64k 67G29a94j54d69o81š59í71k 2895733674132

Ono takových pár kresbiček jaro nedělá. Podobné čmáranice dělali studenti designu z dlouhé chvíle na nudných přednáškách. Sloužili jen k ukrácení nudy. K ničemu víc.

Sám mám podobných blbostí plný šuplík.

To jen redaktoři na iDnesu z toho mají vánoce.

+1/0
15.7.2017 17:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.