Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status zaslouží. Těch zbožštělých aut je hned několik, francouzština má pod svatým číslem (sacré numero) ikonický malý peugeot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i20c42h12a37l 42T47e52s85a48ř 4768352520571

Já už to viděl jako prototyp

https://youtu.be/13WMAsV3tqM

0/0
17.7.2017 15:54

F32r80a44n72t71i85š92e59k 62K52o83c81o58u31r75e24k 6190393117779

Starý pažout dobrý, ale ty nové pežoty jsou už pár let jalové, nudné a bezpohlavní...

0/0
17.7.2017 13:56

M90a73r12t30i16n 69B61a69r67t16á30k 8327603726715

Dodnes na 205 1,9 GTi vzpomínám. Měl jsem jí sedm let. Když šla z domu, i slza ukápla.

0/0
17.7.2017 12:12

P12e64t29r 89K87ů30l86a 8597788591538

Udělejte už konečně něco převratného, nového a neopírejte se stále o to, co bylo a neříkejte tomu retro. Alpina, Fiat 500, Novaque 200RS (erko na základech R8) a teď 205

0/0
15.7.2017 17:16

L60u87d31v19í33k 66G94a50j79d40o17š42í52k 2655253404892

"...žádné už nikdy věhlasu „jeho svátosti“ nedosáhlo..."

Možná je to tím, že od té doby celá značka Peugeot šla do kopru a dnes jsou to spíše podprůměrné vozy, které válcuje kdejaký korejec.

+1/0
15.7.2017 16:55

J94a46n 63M59a96c57h14á21č 3537196203892

Tu 208 jsem ani nezaregistroval....a hlavně je neuvěřitelně hnusná.

0/−1
15.7.2017 11:50

J69i85ř51í 50T56o26m11e80š 5462950953642

Každé auto nemusí mít motor a přední kapotu přes půlku délky auta.

0/0
16.7.2017 11:05
Foto

M65i31r90o70s57l86a47v 31S15t55e68i83n22e89r 4110892720156

Já zase vzpomínám na svoji dóševó 2CV. Měli jsme celkem dvě, jednu žlutou a druhou červenou, jezdila v nich manželka a dcera. 5l na stovku byla tenkrát senzačně nízká spotřeba, lehké auto jezdilo i po strništi jako nic.

Bral jsem si tu 2CV na cestu do práce, každý víkend 620 km tam, 620 km zpátky, Mnichov- Kolín/Rýnem a zpět. Moje rodinné auto, Mercedes 220/8 pod 12l na stovku nešel, zůstal v garáži.

+2/0
15.7.2017 9:17

M21i23c84h39a89l 70N30a89j11m19a98n 7399183576500

To musel být zážitek 620 km s takovým strojem......:-/. Není nad to, mít doma drahé velké a pohodlné auto a pak řešit vysokou spotřebu.....

+5/0
15.7.2017 10:52

L66u93d41v35í23k 49G94a31j72d67o64š40í82k 2655443364102

Možná by bylo dopbré připomenout, že v době, kdy se v Německu jezdilo s 2CV u nás brázdily silnice Škody 100, Trabanty, Žiguly a velké a drahé auto na dlouhé cesty byla Volha.

+1/0
15.7.2017 17:04

J90i72ř90í 83S50c79h90w10a10c37h 8968454228156

v 2CV jsem sice nikdy nejel ale jsem si naprosto jistý,že jakýkoliv Žigulík byl oproti 2CV naprostý luxus (oproti Š100 taky). ;-)

+1/0
15.7.2017 22:39

L25u59d36v71í32k 16G57a46j90d71o27š63í66k 2325153894162

To se hodně pletete. Na rozdíl od vás jsem řídil oboje. Žigulík je sice prostornější, ale 2CV neskonale pohodlnější a daleko lépe se řídí. Rozdíl mezi předním a zadním náhonem je zde zásadní.

0/0
16.7.2017 11:28

T45o73m72á39š 27V84a58l81d53e61r 7443220499

Když bude někdy nějaká 205, tak už to nebude ta ona jedinečná 205. Dnes máme 208 apod. je to podobné. Něco jiného je Fiat 500. Tam mělo smysl udělat retro auto. U 205 GTi to smysl nedává. Ani Mini se nedá chápat jako pravé retro auto.

0/0
15.7.2017 7:45
Foto

P67e33t36r 55Č59e24r33n39i71c13k93ý 6425357980

Vzpomínám na svou 1.9 GTi...

Mým snem bylo vlastnit 205 Turbo 16...Třeba se mi sen jednou splní...

0/0
15.7.2017 6:34

M22i33r26o34s77l94a46v 90C10a47n41k85a41ř 2509228498623

Delala se i 405ka Turbo 16, myslim..

0/0
15.7.2017 7:14

L95u12d78v31í58k 39G40a75j55d75o82š16í12k 2685453844582

"405ka" je co?

0/0
15.7.2017 17:06

M59a69r29e45k 20K44l53u31f42a 3368174274376

Peugeot 405 T16

0/0
17.7.2017 9:11

M90i87c59h63a41l 45F33i30n89s74t85e92r11l49e 7709170923458

Problém dnešní doby je ten, že z hlediska profese designu se technologie posunuly do té míry, že ho dnes může fakticky dělat kde kdo. A tak to taky vypadá, člověk bez předchozí "řehole" výtvarného řemesla se pouští do sféry o které mnohdy nemá ani páru. A je jedno, jestli se jedná o design v rámci průmyslu, jehož součástí je i transport design, ale i tak design grafický a tedy potažmo i reklama. Vše je na "jedno brdo", kreativita dostává na p*del a běžný MBA manažer nedokáže rozpoznat ( a ani neví podle jakého mustru) talent, který firmě může přinést kýžený zisk... Zlatá 205ka přišla v době, kdy vše ještě fungovalo tak, jak mělo, howgh... !!!!!!

+8/−1
15.7.2017 1:30

L71i50b56o91r 61M79a42c60h91a44l77e37k 1954135685378

Kdyby se jim podarilo dostal uroven haubny na nebo dostal nce pod horni hranu prednich pneumatik, tak by ten design mel smysl, ale to by chtelo opravdu plochy motor.

0/0
15.7.2017 9:35

L47u91d28v51í15k 13G48a34j39d78o54š58í26k 2425143594342

Ono takových pár kresbiček jaro nedělá. Podobné čmáranice dělali studenti designu z dlouhé chvíle na nudných přednáškách. Sloužili jen k ukrácení nudy. K ničemu víc.

Sám mám podobných blbostí plný šuplík.

To jen redaktoři na iDnesu z toho mají vánoce.

+1/0
15.7.2017 17:13



Najdete na iDNES.cz