Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status zaslouží. Těch zbožštělých aut je hned několik, francouzština má pod svatým číslem (sacré numero) ikonický malý peugeot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i98c29h11a40l 76T15e65s73a51ř 4848352140311

Já už to viděl jako prototyp

https://youtu.be/13WMAsV3tqM

0/0
17.7.2017 15:54

F94r14a83n90t65i77š49e19k 91K97o61c23o26u10r92e20k 6300323617169

Starý pažout dobrý, ale ty nové pežoty jsou už pár let jalové, nudné a bezpohlavní...

0/0
17.7.2017 13:56

M51a33r56t64i21n 91B42a55r64t57á74k 8697443916165

Dodnes na 205 1,9 GTi vzpomínám. Měl jsem jí sedm let. Když šla z domu, i slza ukápla.

0/0
17.7.2017 12:12

P71e34t31r 80K21ů32l91a 8897378121788

Udělejte už konečně něco převratného, nového a neopírejte se stále o to, co bylo a neříkejte tomu retro. Alpina, Fiat 500, Novaque 200RS (erko na základech R8) a teď 205

0/0
15.7.2017 17:16

L62u88d65v79í41k 64G12a52j25d53o80š36í36k 2535853164622

"...žádné už nikdy věhlasu „jeho svátosti“ nedosáhlo..."

Možná je to tím, že od té doby celá značka Peugeot šla do kopru a dnes jsou to spíše podprůměrné vozy, které válcuje kdejaký korejec.

+1/0
15.7.2017 16:55

J36a49n 85M53a80c17h86á47č 3947116793932

Tu 208 jsem ani nezaregistroval....a hlavně je neuvěřitelně hnusná.

0/−1
15.7.2017 11:50

J28i40ř66í 36T18o22m78e66š 5982770423142

Každé auto nemusí mít motor a přední kapotu přes půlku délky auta.

0/0
16.7.2017 11:05
Foto

M42i49r89o28s53l94a54v 66S46t84e36i10n62e91r 4190172570916

Já zase vzpomínám na svoji dóševó 2CV. Měli jsme celkem dvě, jednu žlutou a druhou červenou, jezdila v nich manželka a dcera. 5l na stovku byla tenkrát senzačně nízká spotřeba, lehké auto jezdilo i po strništi jako nic.

Bral jsem si tu 2CV na cestu do práce, každý víkend 620 km tam, 620 km zpátky, Mnichov- Kolín/Rýnem a zpět. Moje rodinné auto, Mercedes 220/8 pod 12l na stovku nešel, zůstal v garáži.

+2/0
15.7.2017 9:17

M93i69c11h71a30l 34N49a68j98m44a72n 7369943376700

To musel být zážitek 620 km s takovým strojem......:-/. Není nad to, mít doma drahé velké a pohodlné auto a pak řešit vysokou spotřebu.....

+5/0
15.7.2017 10:52

L52u48d48v67í95k 28G50a16j35d37o81š55í40k 2365553304692

Možná by bylo dopbré připomenout, že v době, kdy se v Německu jezdilo s 2CV u nás brázdily silnice Škody 100, Trabanty, Žiguly a velké a drahé auto na dlouhé cesty byla Volha.

+1/0
15.7.2017 17:04

J59i50ř84í 48S44c41h76w68a93c14h 8358544318726

v 2CV jsem sice nikdy nejel ale jsem si naprosto jistý,že jakýkoliv Žigulík byl oproti 2CV naprostý luxus (oproti Š100 taky). ;-)

+1/0
15.7.2017 22:39

L57u41d71v90í48k 69G67a88j95d75o29š93í45k 2925513924382

To se hodně pletete. Na rozdíl od vás jsem řídil oboje. Žigulík je sice prostornější, ale 2CV neskonale pohodlnější a daleko lépe se řídí. Rozdíl mezi předním a zadním náhonem je zde zásadní.

0/0
16.7.2017 11:28

T71o88m51á66š 45V85a85l14d14e17r 7893360349

Když bude někdy nějaká 205, tak už to nebude ta ona jedinečná 205. Dnes máme 208 apod. je to podobné. Něco jiného je Fiat 500. Tam mělo smysl udělat retro auto. U 205 GTi to smysl nedává. Ani Mini se nedá chápat jako pravé retro auto.

0/0
15.7.2017 7:45
Foto

P45e79t79r 15Č18e96r97n63i63c80k98ý 6905617880

Vzpomínám na svou 1.9 GTi...

Mým snem bylo vlastnit 205 Turbo 16...Třeba se mi sen jednou splní...

0/0
15.7.2017 6:34

M72i25r46o41s75l51a20v 96C81a42n30k90a94ř 2849158438653

Delala se i 405ka Turbo 16, myslim..

0/0
15.7.2017 7:14

L60u98d68v50í82k 24G65a87j42d95o39š18í35k 2705663534342

"405ka" je co?

0/0
15.7.2017 17:06

M95a41r88e70k 58K60l81u35f82a 3968714864156

Peugeot 405 T16

0/0
17.7.2017 9:11

M13i78c57h46a43l 40F62i30n31s41t32e75r86l18e 7249660733168

Problém dnešní doby je ten, že z hlediska profese designu se technologie posunuly do té míry, že ho dnes může fakticky dělat kde kdo. A tak to taky vypadá, člověk bez předchozí "řehole" výtvarného řemesla se pouští do sféry o které mnohdy nemá ani páru. A je jedno, jestli se jedná o design v rámci průmyslu, jehož součástí je i transport design, ale i tak design grafický a tedy potažmo i reklama. Vše je na "jedno brdo", kreativita dostává na p*del a běžný MBA manažer nedokáže rozpoznat ( a ani neví podle jakého mustru) talent, který firmě může přinést kýžený zisk... Zlatá 205ka přišla v době, kdy vše ještě fungovalo tak, jak mělo, howgh... !!!!!!

+8/−1
15.7.2017 1:30

L59i34b50o59r 19M12a75c88h49a17l68e57k 1404675255548

Kdyby se jim podarilo dostal uroven haubny na nebo dostal nce pod horni hranu prednich pneumatik, tak by ten design mel smysl, ale to by chtelo opravdu plochy motor.

0/0
15.7.2017 9:35

L89u36d38v76í33k 32G23a71j75d20o56š48í82k 2725723204262

Ono takových pár kresbiček jaro nedělá. Podobné čmáranice dělali studenti designu z dlouhé chvíle na nudných přednáškách. Sloužili jen k ukrácení nudy. K ničemu víc.

Sám mám podobných blbostí plný šuplík.

To jen redaktoři na iDnesu z toho mají vánoce.

+1/0
15.7.2017 17:13







Najdete na iDNES.cz