Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci jako jedni z mála na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70i82ř50í 74S41c47h11w35a85c63h 8318954168396

To co je na tom autě tak atraktivní až "moderní" i z hlediska dnešního designu je absence nárazníku (který je dnes integrován do karosérie) a ten obrovský gril. ;-)

0/0
9.8.2017 21:54

R30o43b28e51r47t 36P45r67a86ž50á53k 4898796275910

Tento vůz byl v hlavní roli jedné detektivky.

+1/0
9.8.2017 19:22

P82e61t44r 88N43ě28m29e10č41e64k 1752744552403

Krása R^

+2/0
9.8.2017 14:59

P68e34t37r 65K65u65č21e74r15a 6559132514129

No myslim, ze z techto aut se cerpa dodnes, hlavne u tech nejdrazsich a nejrychlejsich. Treba napriklad bugatti veyron

https://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron#/media/File:Bugatti_Veyron_16.4_%E2%80%93_Frontansicht_(3),_5._April_2012,_D%C3%BCsseldorf.jpg

0/0
9.8.2017 14:33

V95á98c30l51a67v 82Š43u13l12i86s17t72a 9204107420868

Úžasné vozidlo, kde mohl tenhle stát být bez války a bolševika.

+1/0
9.8.2017 14:13

J85o70s60e88f 36B27a26b26k34a 3230619792187

Asi jako dnes, už nic není České:-/

0/0
9.8.2017 21:49

J55a88n 85H91l25e32d10í20k 8238189918226

nemusí být české vždycky hezké,-- v létech 1948, 1968 odešlo cca 400.000 Čechů na západ, drtivou většinou těch, co něco dobře uměli

0/0
24.8.2017 17:00

P37a65v47e29l 92P54o65s77p86í28š83i51l 7620752788828

Vazne nadhernej design... R^;-)

+11/0
9.8.2017 10:44

J14a27r53o31s62l93a55v 96T31o79m94a76n 6416759720617

Krásný auto, ale proč na něj dali ten současnej lesklej lak, rekonstrukci to docela znevěrohodnilo. Škodovka má doazjista peněz dotst, aby dokázala autu opatřit ten původní, tvrdý lak s tehdejším leskem. Tohle je tuctová šedá současná metalíza, co vidíme na Fábkách, Oktávkách, Kodiakách, ne?

+2/−7
9.8.2017 10:26

J67i76ř98í 60E78r95b40e67n 1953124306377

Máte pravdu, s tím leskem to přehnali. Ve 30. letech byly metalízy mnohem matovější - respektive mírně zmatněly oxidací během pár měsíců po nalakování (krásně je to vidět třeba na Tatře 87 Hanzelky a Zikmunda), zatímco dnešní metalízy se ani po dvaceti letech skoro nezmění.

+2/0
9.8.2017 11:12

A15n43d39r49e53j 27M16a94s64a70r58y42k 9200493976220

skoda ze se to auto neprosadilo ... dovolim si tvrdit ze dnes by byla škoda uplne nekde jindy kdyby vyrabeli takove auta s boxerem a takovou technikou....

+5/0
9.8.2017 9:46
Foto

T58o87m45á21š 55B31u82r84a 2754274130175

Kdyby, kdyby ... Podle mého nebyla. Protože nesměla. Viz i některé modely, které tehdejší AZNP dotáhla do nulté série a pak přišel z Moskvy zákaz. Stejně jako v některých jiných případech (vlaky do metra). Tak to prostě v RVHP chodilo: všude, kde by mohla povstat kokurence CCCP produkci bylo soudružsky rozhodnuto, že věc do výroby nepůjde. Šmytec. Vot socijalističeskoje sotrudničestvo.

+3/−2
9.8.2017 10:22

J85i84ř35í 60E73r28b91e86n 1493554336247

Můžete mi prosím sdělit nějaký typ škodovek, který zakázala Moskva? 8-o

Ono se to moskevské vměšování totiž s oblibou traduje, ale typové řady 720, 740 i 760 zašly na vlastní československou neschopnost něco dotáhnout do konce, respektive na boje stranických křídel uvnitř Štrougalových federálních vlád.

+4/−2
9.8.2017 10:47

J69i76ř96í 96E27r65b50e38n 1973274196177

Pane Březino, mínusovat můžete jak chcete, ale fakta nezničíte :-)

0/−1
9.8.2017 11:07
Foto

T65o19m80á83š 60B53u72r36a 2234984190785

Strpení. Vyhledám. Uvedu. Díky

0/0
9.8.2017 11:56

J44i96ř68í 91E57r21b71e13n 1633314516777

Mám dojem, že vyhledávání se Vám nepovede. Všechny dostupné prameny, zejména pak ty spřažené s automobilkou (Králík, Nachtmann, Tuček, Cedrych) a s ÚVMV (Hrdlička, Barčák), jednomyslně mluví o tom, že:

- projekt vozu střední třídy Škoda 720 (nástupce sedanu Š 1200) zařízla v roce 1971 československá Štrougalova vláda odmítnutím investic do AZNP a direktivním převedením projektu do tehdy neexistujícího BAZu (jehož stavba stála pár miliard a skutečnou automobilu z něj udělal až Volkswagen po roce 1990), definitivně ho ukončilo vládní usnesení v listopadu 1972 o orientaci na spolupráci s NDR

- projekt malého vozu Škoda 740 (nástupce embéček) ukončila sama automobilka a vyvinula místo něj typ 742 (známé stopětky a stodvacítky)

- projekt univerzální typové řady Škoda 760 i odvozené 761-765 ukončila neschopnost vlády NDR dodávat domluvené díly a sestavy

- projekt malého vozu Škoda 780 byl technicky tristní a musel být naprosto překopán, aby z něj mohla být odvozena typová řada 781-787 Favorit/Forman

0/0
10.8.2017 11:58
Foto

R33o84m67a20n 76K74o19z67e75l 4277936643464

Moskva nic nezakázala, je to jen povídačka dobře živená díky okupaci 1968, důvod proč se nevyráběly škodovky 720 byl v penězích a že by to znamenalo další velké zadlužení již tak velmi zchudlé automobily kvůli výstavbě závodů pro 1000 MB.

To naopak dnes zakazuje a diktuje VW.

+1/0
9.8.2017 12:01
Foto

T18o36m95á82š 95B10u70r67a 2274614300965

Máte pravdu, že Vámi uvedené ekonomické hledisko v případě Š 720 spolupůsobilo. Ovšem tento fakt sám o sobě by nebyl smrtelný. Zaříznutí bylo opravdu politického charakteru - a mělo to i logiku: tenhle typ by na trhu byl přímým konkurentem žigulíků. Takhle si Moskva do polívčičky foukat nikdy nenechala - viz i příklady z jiných oborů.

0/0
9.8.2017 12:19
Foto

R57o79m85a55n 16K52o44z66e13l 4597746853614

Podle jiných zdrojů naopak SSSR nabádal své satelity, aby byli samostatní, to kvůli velkému hladu po autech a také výrobní kapacita škodovky byla asi 6x menší než výrobní možnosti VAZu.

+1/0
9.8.2017 12:32
Foto

T59o48m88á50š 13B27u12r13a 2544494830755

Opět Vám musím dát částečně zapravdu. Jenomže v dané situaci se jednalo více než o kvantitu, o kvalitu. Kdybyste (čirou náhodou, měl v prodejně Mototechny si možnost vybrat zda poruchového žigulíka s celkově špatným servisem, nebo domácí škodovku v předmětném provedení, asi byste neváhal. A potom tu byla otázka ceny. Nesrovnatelné: kalkulovaná cena Š 720ky viz výchozí článek. Jenom připomínám, že VAZ 2105 1500 kubíků stál v době svého uvedení na "trh" něco okolo 85.000 Kčs. Dle mého už jenom z důvodu ceny by byl žigulík, co se týká prodejnosti, druhý.

0/0
9.8.2017 13:19

O29d67s31t80r19a15n33ě47n23ý 28U93ž32i22v69a73t59e96l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
9.8.2017 19:39

J42i57ř61í 19E31r46b60e80n 1263244446277

Víte, ona ta Š 720 sice měla předběžně stanovenou maloobchodní cenu 30 tisíc Kčs za 1250 ccm nebo 35 tisíc Kčs za 1500 ccm, jenže to byl naprostý nesmysl stanovený kýmsi od stolu - už obyčejné stovky a stodvacítky (= malé vozy) se ve skutečnosti prodávaly za dvojnásobek, takže je směšná představa, aby sedmsetdvacítka coby vůz střední třídy stála polovic ;-)

0/0
10.8.2017 11:25

V92o12k40o11u78n 85V84l23a85d92i53m51i48r 8472408539668

Zejo!

Citygo, Fabia, Rapid, Oktavia , Superb, Yeti, Kodiaq, Karoq, Roomster. Vic jim VW zakazuje.

0/0
9.8.2017 12:24
Foto

R38o43m52a52n 15K21o90z32e65l 4977306693104

V 90.letech měla škodovka připravený motor 1,6, ale místo něho se do felicií montoval obstarožní motor 1,6 od VW. Do Octavií VW cpe motor 1,0, ale do Passatu by ho nedal.

+2/0
9.8.2017 12:38
Foto

M92i90l87a29n 29S25t63r30n42a82d87e46l 4211496149190

Vždyť do suberbu ho taky nedává. Porovnavejte porovnatelné.

0/0
9.8.2017 12:53

J70i82ř15í 17S23c87h80w90a74c86h 8898484778236

Takže volně přeloženo: Škoda byl za komoušů zcela svobodný podnik, co si mohl dělat co uznal za vhodné, ale dnes trpí pod diktátem VW.... ;-D;-D;-D

0/0
9.8.2017 13:52
Foto

R87o63m52a85n 10K62o62z28e27l 4257886463944

To jsem neřekl, za komunistů státní podnik, co dlouho vyráběl auta s překonanou a zavrhnutou koncepcí. Jen diktát od VW je větší než diktát z Ruska (ve skutečnosti žádný nebyl). Je na diskuzi, zda VW při koupi nesliboval zachovat vývoj ve větší míře a zda má smysl vyrábět zkopírované auta jen s jinou značkou.

+1/0
9.8.2017 14:04

J60i64ř15í 93S71c86h23w93a25c25h 8618854148206

prostě a jasně: státní podnik musel "poslouchat" KSČ a ta musela "poslouchat" KSSS.... a ne, že ne....

a VW je dnes prostě vlastník a byla by to ekonomická vražda vyvíjet už vyvinuté..... tu si škodovka mohla "dovolit", když byla v té ohradě obehnané ostnatým drátem, která ji na jednu stranu chránila, na druhou stranu způsobila její technický úpadek....

0/0
9.8.2017 14:26

L96a54d42i34s25l51a29v 93K33a92l34o48u50s 7565526641890

To je nějaký nový model ? Moc pěkné, nadčasové.

+3/0
9.8.2017 9:23

T27o76m91á29š 36R68o91m28a60n64č28í72k 2482909103958

:-)

0/0
9.8.2017 13:48

J52a64n 72K84o89n73v93a74l65i40n21k69a 5330461651515

Jsem zvědavý, zda v budoucnu Škoda zneužije jméno tohoto vozu. Včera článek o Felicii, dnes Dynamic. Nebo spíš Dynamiq ;-D

Stejně to Q v názvech škodovek působí vtipně. Kodiaq, Karoq. Mohli by udělat Oqtavii, Qabii, Citiqo, Superq. Hezky by působil i Qapid nebo Raqip.

+6/−1
9.8.2017 8:49

J60i34ř44í 18E21r89b70e85n 1493164636857

Koukám, jedno písmenko, a i to stačí některým lidem na dlouhodobou zábavu... ;-)

0/0
9.8.2017 10:48

J11a31n 84K12o34n52v97a90l78i78n10k52a 5820261631955

Ano. Kolikrát stačí velmi málo. Jsem v tomto ohledu skromný člověk. :-)

+1/0
9.8.2017 11:01

R57o32m94a24n 98M75i22r24o56s90l83a62v 4937863457826

Uměq si pohrávaq i se slovíčky je dobrý qarakterový rys, musím dát qlus:-)

+1/0
9.8.2017 13:15

J20i17ř73í 44S55c18h45w79a47c74h 8718804348906

Co je to za nesmyslný výraz "zneužije"? Jsou to názvy Škodovky z její dlouhé historie. Může je používat opakovaně a naprosto libovolně klidně napříč kategoriemi. A to "vtipkování" na téma "Q" bych očekával od hň*pů na úrovni nedokončené 7 třídy nikoliv od tebe.

0/−2
9.8.2017 12:07

J35a93n 35K74o38n27v21a49l86i34n19k69a 5550421681455

Jiří, děkuji, že o mně smýšlíš tak pěkně. Někdy se rád bavím primitivním způsobem. Ostatně, diskuse na iDnesu někdy zavání pomocnou školou...

Zneužít a použít. Máš pravdu, že si mohou pojmenovat cokoliv jakkoliv. Patrně mají i nějak ošetřeno, že tato jména nemůže použít někdo jiný (třeba Fiat Tudor, Peugeot 1000 MB, Porsche Forman, Bentley 1203, apod.). Slovo zneužít jsem použil v souvislosti s historickou hodnotou a odkazem konkrétního pojmenování. Třeba Felicia - původně skvostný (leč technicky debilní) kabriolet. V 90 tých letech tuctová lidová srajda nevalné kvality. Rapid - pěkné sportovní kupé (na popměry plánovaného hospodářství). Teď škatule slepená z výběhových dílů.

Napadá mě alegorie s Čapkovou Dášeňkou. Pěkné povídání o pejskovi, které znají generace lidí. Co kdyby nyní vlastníci autorských práv k čapkovu dílu natočili pornofilm, který by se jmenoval Dášeňka (a nemuselo by to být nutně o pejscích). Měli by na to právo, ale poškodili by historický odkaz. Proto jsem použil slovo zneužít.

+1/0
9.8.2017 12:56

J96i91ř43í 26S42c74h52w29a50c48h 8858244758336

bohužel ten tvůj příklad s Dášeňkou je silně nadsazená nadsázka, navíc totálně měnící "obsah díla" ano to je zneužití. Pokud ale vlastnící práv na Dášeňku vydají knihu v mírně pozměněné formě, třeba místo A5 na výšku ve formátu A4 naležato nebo třeba jako kreslenou s desetinou textu, tak to je jejich právo a žádné zneužití se nejedná natož o nějaké poškození historického odkazu.... a to je případ škodováckých jmen.

0/0
9.8.2017 14:15

J13a40n 88K65o64n88v36a29l58i27n70k70a 5300481341845

Uznávám, že alegorie Dášeňky coby pornografického díla mohla působit přehnaně. Ale uznej. Třeba ta Felicie. Dvoudvéřové stylové kabrio nezaměnitelného designu. Pak najednou derivát na základě favoritu - auto pro masy. A pak další derivát z derivátu - škodovka na baterky. Jakákoliv návaznost na původní záměr a určení felicie tam není. Ani vzhledově, ani filosoficky.

Podívej se třeba na VW Beetle nebo Fiat 500. Ani jedno z nich není tím autem "pro masy". Naopak. Jsou hnusně drahá. Nicméně nesou alespoň vizuální odkaz svých dávných předchůdců. Nebo Toyota Corolla. Současná i minulá - pokračuje v odkazu svých předchůdců. Všude tady bych použil slovo "použít". V případě Felicie budu trvat na zneužití - teď i v devadesátých letech.

0/0
9.8.2017 14:32

J62i13ř21í 12E77r79b47e17n 1573604516167

Mimochodem i ten Rapid už byl recyklován dříve. Prvními Rapidy byla typová řada z let 1934-47 a šlo o malá rodinná auta, tedy naprosto srovnatelná s dnešní typovou řadou. Dvoudveřové jakosporťáky Rapid 1984-90 z Kvasin byly už taky jmenným vykrádáním sebe sama :-)

0/0
10.8.2017 12:06

J34a89n 40H95l72a62v30a 1771792893764

By mé zajímal srovnávací ,,test,, s proudnicovou Tatrou! To byl článek se skvělými fotkami..no, ale k tomu asi Škodu nepůjčí. Aspon je videt stat vedle sebe....

0/0
9.8.2017 7:33

J79i18ř76í 43E25r54b71e53n 1133934646847

Velké Tatry s osmiválcem byly vždycky výkonnější, ale taky rozežranější než škodovky. Ostatně i to byl důvod (spolu se šíleným zpřevodováním), proč se nikdy nevyráběly vojenské vozy T803 a T804, a proč T805 přinášela jen problémy.

0/0
9.8.2017 10:50
Foto

T82o13m72á55š 33B92u81r18a 2144474300945

Pane Erbene, kačeny přece běžně používal ČSLA (osobní zkušenost). To, že byly neustále v dílně je také ovšem pravda. U těch našich neustále odcházely poloosy, či jak se nazývá v tomto případě zavěšení kol. Zejména ty zadní - asi byly přetěžovány.

0/0
9.8.2017 12:12

S68t85a73n96i66s27l56a14v 71L35á40t93a10l 8468317611841

Ani pánové Hanzelka a Zikmund T805 moc nechválili. Měli sebou mechanika p.Drijáka, bez kterého by se daleko nedostali.

U první výpravy jeli sériovým vozem (vyzvednutým v Egyptě v obchodě) a automechanika sebou nepotřebovali ;-D

0/0
9.8.2017 13:17

J16i47ř21í 68E14r57b92e98n 1163964836977

Říkám snad něco jiného? T805 bylo auto sice s dobrou průchodivostí, ale s nedořešenou životností a trvanlivostí řady dílů a hlavně s nesmyslně zpřevodovaným vysokootáčkovým motorem T603, který žral pomalu i trávu okolo silnice.

0/0
10.8.2017 12:02
Foto

T81o72m41á87š 81B73u38r79a 2734864850465

Povedená věcička. Jak ta původní, tak i ta renovovaná. Obé museli dělat machři ve svém oboru.

A mimochodem: koncepce zádi a zavěšení zadní nápravy mi trochu připomíná konstrukční ideu fantomasova Citroenu.

+6/0
9.8.2017 2:42

S60t22a57n71i78s55l85a71v 29K32r96e98j19c35a64r 6387806973594

Nádherná nostalgie vývoje člověka a motoristy . Jak by asi tento skvost minulosti obstál s dnešními konkurenty o výkonu 55 hp? Pokud opomeneme veteránskou krásu a porovnáme s TPCA nebo Citigo jak by se tento retro automobil v této konkurenci prodával? Ve vyspělém světě existují minifirmy jež na historické nostalgii postavili svůj podnikatelský úspěch.

0/0
9.8.2017 8:01

J30i72ř15í 89E62r98b15e27n 1713914806207

55 HP má i sériová Škoda 130 z roku 1984, která se koncepčně té Š 935 velmi podobá, akorát že má řadový čtyřválec a nádrž na bezpečnějším místě...

+1/0
9.8.2017 10:52







Najdete na iDNES.cz