Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Formule Tatra se potkají na trati poprvé od roku 1958

V padesátých létech vládly formule Tatra československým okruhům a pomýšlet mohly i na start ve Formuli 1. V roce 1958 ale jejich kariéra skončila v muzeu a na trati se už nikdy nepotkaly. To se teď změní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S83t17a84n42i67s73l68a73v 15K79r37e85j57c80a47r 6107576263294

Je obdivuhodné, že v době padesátých let, v době politických procesů a nástupu komunistů k moci a budování socialismu, mohlo něco podobného vzniknout. Viděl jsem kdysi závod "old time" automobilových závodáků v rámci Ceny Prachovských skal v Jičíně. A bylo to něco neskutečného, bohužel pouze jediný rok, více nikdy. Na městském závodním okruhu. - Pokud pominu dnešní "závodníky" ve městech a vesnicích za běžného provozu.

0/0
9.7.2017 8:28

P43e61t44r 64D10o49h85n54a56l 6442459265789

Tak se stavte ten příští víkend do toho Brna. Jede se na výstavišti, to je v podstatě městský okruh.

Jinak začátek padesátých let ještě těžil z obrovské technické vyspělosti před válkou. Tyhle tatry jsou přesně ten případ.

+10/0
9.7.2017 11:41

M80a36r82t43i25n 40C78e41r81n62y 2588152568813

Na prirodnich okruzich dnes jezdi hlavne motorky. Jak soucasne, tak veterani. Ja jako Plzenak kazdy rok navstevuju Nepomucky trojuhelnik a je to pastva pro oci. Jinak jak pise pan Dohnal. Tyto formule jsou jeste pozustatkem toho co tady bylo vybudovano pred valkou. Dalsi vyvoj se zastavil s nastupem komunisticke strany a planovaneho hospodarstvi, kdy vyvoj nebyl temer treba. Kdyz mely fabriky po revoluci necim konkurovat ve vyspelem svete, nebylo cim. Kdyby do Skodovky nevstoupil zahranicni investor a nenalil sem sileny penize, dneska uz by jako dalsi obrovske mnozstvi fabrik neexistovala a nebo by byla na okraji zajmu. Jedine co snad prezilo konkurenci bylo extremni tezke strojirenstvi v Plzenske skodovce nebot slo o obor tak malo rozsireny, ze prezil i automatizaci strojirenstvi a i dnes dodava unikatni klikove hridele do lodnich motoru.

+1/0
9.7.2017 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.