Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byla vyrobena první Tesla 3. Rozběh produkce je pomalý

První Tesla 3 sjela o víkendu z výrobní linky. Čtyřdveřový elektromobil bude prodáván od 35 tisíc dolarů (800 tisíc korun), což je téměř polovina ceny zatím nejlevnějšího modelu této americké automobilky. Šéf firmy Elon Musk vůz hned ukázal na svém účtu na Twitteru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e36t17r 82H95a60r15i98p66r24a92s89a37d 64H59a51j83i25č 8753840294697

Pořád všude čtu, že Tesla zatím vyrobila 1 ks Tesla 3. Skutečnost je taková, že vyrobila první produkční kus, i když to je otázka. Na videu jsou vidět hned 3 předprodukční kusy a asi toho bude ještě mnohem víc... Problém je v tom, že rozjet vysokokacitní linku a seřídit roboty trvá normálně asi rok. Musk se pokouší tuto dobu maximálně zkkrátit, takže podle mě postupně budou nabíhat jednotlivé části linky tak, jak se je povede zprovoznit. Zbytek bude ruční práce, jejíž podíl se bude postupně zmenšovat. To je to celé. Proto ten pomalý náběh.

0/0
12.7.2017 20:57

J73o50s19e71f 16N32o59v18á70k 2362619763289

Tak prý EK chce nařídit, aby všechny nové nebo zásadně rekonstruované domy s garážovými stáními (bytové i nebytové) měly u každého takového místa přípravu na budoucí nabíječku pro elektroauta. Distributoři elektřiny počítají s tím, že v takovém případě se bude muset eletroinstalace postavit 2-4x silnější, než nyní. A protože to bude stát peníze, náklady se promítnou do cen elektřiny. Přitom není jisté jestli a kdy se na daných místech nabíječky opravdu nainstalují. Takže to nakonec zaplatíme všichni, i kdyby to nakonec využito nebylo. A je myslím jasné, že s růstem spotřeby pro nabíjení to stát jen tak nenechá a nějakým způsobem se bude snažit elektřinu zdanit, aby si taky urval něco pro sebe.

0/−1
11.7.2017 22:02

J75i41ř14í 16E52r64b20e16n 1733514366497

Distributoři poněkud kecají - oni už teď musejí při výstavbě sítí plánovat dostatečnou rezervu pro špičkové odběry, zatímco nabíječky pojedou v základním zatížení během odběrového sedla.

0/0
12.7.2017 7:47

A47d35a45m 58F24a18r42i44n28i42c 5412867886976

twitter.com/BloombergNEF/status/882991364698513408

mimo to mit misto na nabijecku neznamena ze ji musi utahnout komplet vasi dodavaci externa sit.. staci v budoucnu dalsi powerwall nebo lokalni zdroj vitr slunce etd..

+1/0
12.7.2017 14:45

M75a17r16t31i63n 75K86a41r75á51s20e68k 9428643588118

Jen pro formu - EK nam opravdu nic naridit nemuze. EK muze zpracovat navrh, ktery pak projednaji vykonne organy EU a pokud se jim bude pozdavat, tak muze schvali parlament...

0/0
12.7.2017 17:03

P10e98t81r 31H68a95r23i59p56r27a28s42a98d 42H98a27j27i53č 8873130104517

Pokud budete mít doma hyvridní FVE s bateriovým úložištěm, k čemu vám dodatečný externí zdroj bude? Jistě, dnes se to ještě nevyplatí, ale co není teď, za pár let bude běžné.

0/0
12.7.2017 21:01

P87a59v61e15l 58K93u48t54i75l 9760846263419

To je totalni blabol, stejne, jako ze bude potreba postavit novy temelin. Naopak energetici si budou chrochtat, ze stoupa spotreba v noci, kdy elektrarny bezi na prazdno. Elektromobilu stačí na noční nabíjení příkon rychlovarné konvice.

0/0
13.7.2017 20:16

O42t15a66k38a79r 92F55u73k45a 8561543411434

trocha konkrétních údajů

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-neni-automobilka-je-to-financni-experiment-pripomina-letadlo/

+2/−5
10.7.2017 21:32

J51a92r51o87s76l55a11v 58C20h31a69l62u46p29a 8214121515515

Zajímavý článek. Nechť budoucnost ukáže kde je pravda.

+1/0
12.7.2017 13:24

P57e81t10r 66H21a59r24i18p20r53a76s51a13d 17H72a25j51i54č 8123860104387

Letadlo je případ, kdy se nic neprodukuje. Rozdíl u této společnosti je v tom, že produkuje a zatím se jí daří. Tím, jak roste její hodnověrnost, tak jsou investoři ještě víc půjčit. To je to celé. Bublina by splaskla, pokud by to panu Muskovi nevyšlo. V opačném případě z ní bude největší automobilka světa.

+1/0
12.7.2017 21:15

O25t82a31k82a96r 74F42u72k44a 8711933151954

další nesmysl. viz např. čerstvě https://byznys.ihned.cz/c1-65796480-u-akcii-tesly-nam-cervene-sviti-temer-vsechno-rika-investor-pravda-ktery-sazi-na-pokles-automobilky

0/0
13.7.2017 0:13

P59a42t84r80i91k 73M68a45r56e80k 8682287628896

no snad vylepsi ten interier., na tech pred-produkcnihc modelech to bylo vylozene otresne, aspon pro mne,

Model S to ma docela ok,

tim ze bude vic a vic elektromobilu, tak aspon zbude vic benzinu pro nas ostatni ;)

0/0
10.7.2017 21:12
Foto

P31e76t65r 10P64r50o28c65h27á44z37k61a 3482746462194

Musk je vizionář, to mu nelze upřít. Jeho nápady ač se někdy zdá, že jsou šílené možná v budoucnu bude lidstvo využívat. Co se týká elektromobilů, tak pokud budou mít stejné podmínky prodeje a ceny jako auta na fosilní paliva pak budou neprodejné. Doba pro ně není vhodná. Nejsou kvalitní baterky a neexistuje síť dobíjecích stanic pro maximální využití. Také koncepce elektromotor baterie není cestou budoucnosti, ale jen slepou uličkou. Nevím, co bude budoucnost a jaká koncepce se jí stane, ale tohle určitě ne. Pomůže to překlenout dobu než vynálezci přijdou s něčím lepším a méně náročným.

+5/−5
10.7.2017 20:23

P15a57v96e20l 23K82u66t73i19l 9230416923689

Zde se každý může podívat na tu neexistující síť.

Ještě je potřeba upozornit, že toto jsou pouze nabíječky tesly! Ostatních veřejných stanic v evropě je cca 50.000

https://www.tesla.com/en_EU/findus?redirect=no#/bounds/49.7628205,16.331457,49.6734328,16.22723129999997?search=supercharger,destination%20charger,

+5/0
10.7.2017 22:58
Foto

P12e62t64r 44P84r21o94c78h71á39z63k77a 3922256502524

Okolní svět mě ani tak vzhledem k dojezdu a rychlosti nabíjení nezajímá. U nás je to horší. V podstatě bych neměl ani kde dobíjet po cestě republikou.:-(

0/0
11.7.2017 16:10

P39a34v92e97l 47K75u21t30i51l 9750476203919

Vaše komentáře vychází pouze z neznalosti. I v naší malé republice již máme cca 50 rychlo-nabíječek. A těch pomalejších jsou stovky. Těch úplně nejpomalejších, které se ale pro nabíjení EV používají většinou (obyčejné 230V zásuvky) je v republice snad miliarda. Zde mapa našich stanic: www.evmapa.cz Kolik najezdíte ročně kilometrů, že by bylo elektrické auto pro Vás nepoužitelné?

+1/0
11.7.2017 21:48

J89i50ř19í 35E96r25b80e72n 1273624636507

Pana Procházky se musím trochu zastat, z dřívějších diskusí jsem pochopil, že pracuje na technologických projektech po celé republice i v blízkém zahraničí a "courá" tedy často a dlouho.

0/0
12.7.2017 7:49
Foto

P39e43t28r 43P42r29o66c25h30á78z87k47a 3932306352514

Ročně soukromým autem cca 50k, služebním zhruba stejně.

0/0
12.7.2017 18:39

P43a91v18e72l 84K86u80t87i53l 9520956103689

No tak to je docela dost. Ja osobakem 40 a dodavkou 30. Obe jsou na elektrinu.

0/0
13.7.2017 20:26

P79e22t70r 39H57a17r42i91p86r19a55s80a93d 70H20a62j71i40č 8753880394387

No tak pokud ta překlenovací doba bude stejná jako u spalovacích motorů, což je už víc jak sto let, tak to bude celkem dobré. Spalovací motory vlastně překlenovaly elektromobily, které potřebovaly delší čas na to, se začaly prosazovat. :-)

0/0
12.7.2017 21:04
Foto

P35e53t89r 65P52r61o40c88h89á33z66k56a 3492666262184

Velký pokrok elektromobil za těch sto let neudělal....:-)

0/0
13.7.2017 17:17

J46o23z92e58f 55K82o61s91t90e25l70a34n81s21k29ý 8215382509866

Suché, nič nehovoriace čísla. Tak to vyzerá, keď sa z akciového trhu urobí božstvo. Ale akciový trh hovorí len a len o NÁLADE trhu.

Inak je veľmi zaujímavé sledovať reakcie "škarohlídov". Najskôr sa smiali z toho, že je nemožné, aby Tesla tak rýchlo spustila výrobu úplne nového modelu. Potom si zase ťukali na čelo, že 35.000 dolárov je utopická a nezmyselná cena. Nakoniec Tesla začala model 3 vyrábať s dvojtýždenným predstihom.

Tak už "experti" na Teslu si pískajú inú pesničku: že vraj nová Tesla má nedokonalé spáry, že vraj kvalita bude nanič - tak ako všetky produkty od Tesly atď. :-)

Nie som fanatik do Tesly, ale je až komické sledovať, ako prakticky všetci novinári píšu články proti Tesle. A ako sa v diskusiách potom "mudruje", že Tesla je len bublina postavená na dotáciách, a že elektropohon v autách nemá budúcnosť atď. atď.

Veľmi mi to pripomína názory "expertov" z prelomu 19. a 20. storočia o tom, že ľudstvo nikdy nebude môcť lietať, a ak aj bude niekedy lietať, tak určite nebudú eroplány prepravovať ľudí, pretože lietadlo predsa logicky nemôže vo vzduchu zastaviť ako vlak. :-)

Alebo že autá sú len slepá ulička a že budúcnosť aj tak patrí konským povozom. Alebo v polovici 19. storočia iní "experti" tvrdili, že preprava cestujúcich vlakom nebude možné, pretože ľudia by sa pri rýchlosti väčšej ako 50 km/h zadusili. :-)

Je nesmierne zaujímavé trochu sa zaujímať o históriu a potom ju porovnávať so súčasťou. Človek zistí, že ľudia sa prakticky vôbec nemenia, menia sa len technológie okolo nich.

V novinách sme.sk bývajú občas výstrižky zo storočných novín. Tie veci, o ktorých sa tam píše, by mohli byť aj v súčasných novinách, len by sa trochu musel upraviť trochu archaický jazyk.

+6/−1
10.7.2017 20:23

Z26d48e90n63ě79k 61M97o29r32á23v46e31k 5537458628923

R^

0/0
11.7.2017 13:12

R62i94c80h81a51r90d 97M74r37a90z15e16k 8778130559271

Je to všechno bublina, jako všechno od Muska. Stejně jako se mu nikdy nepodaří dostat do vesmíru raketu co by dotáhla náklad až k ISS, natož aby se mu první stupeň vrátil a to, že by třeba mohl letět znovu, tak to je už úplná utopie.

Stejně tak to bude i s Teslou!

Zkrátka, kdyby to šlo, tak by to klíčoví hráči dělali už dávno!!!

+5/−3
10.7.2017 17:37

R97a79d98e68k 54N58o22v95a57k 9624393779530

Vy jste asi posledních pět let spal...

+3/0
10.7.2017 18:14

R93i26c87h28a28r66d 25M57r67a44z34e49k 8268360889551

...proč?

0/0
10.7.2017 18:40

P90a50v28e67l 28K32u73t46i93l 9470146823839

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nakladni-lod-dragon-dorazila-k-iss-v-kosmu-je-jiz-podruhe/r~ace3d7724a1a11e7bdee002590604f2e/?redirected=1499718263

https://www.svethardware.cz/spacex-ma-za-sebou-dalsi-uspesny-start-falcon-9-se-opet-vratil/43957

0/0
10.7.2017 22:25

P34e87t61r 30H30a43r73i27p87r59a46s39a69d 39H44a73j29i38č 8313330504657

On si z vás utahuje. Je to jako s panem Peroutkou. Ten taky vychvaloval Hitlera, ale ti, co četli mezi řádky se tomu smáli.

0/0
12.7.2017 21:09

M22a21r19t34i71n 52D51u34f79e61k 3422727438554

Vy nejdřív píšete, že Musk má jen jakési bubliny a v další větě přiznáváte, že provozuje rakety!

0/0
10.7.2017 18:45

R72i29c95h92a24r38d 13M90r80a37z58e91k 8388710739191

...mankote dyt je to ironie, jsem velky fanda SpaceX a jen jsem pripomnel ty argumenty z doby pred par lety...

+1/0
10.7.2017 18:50

J81i58ř43í 67E75r50b21e95n 1713314746627

Ironické příspěvky je zvykem doplňovat o emotikon ;-)

0/0
11.7.2017 8:03

P78e83t96r 95H95a88r11i10p42r38a18s21a62d 30H39a80j74i78č 8233780594707

To byla chyba, na to odpovídat. Měl jste je nechat...

+1/0
12.7.2017 21:11

V79l82a39d74i78m32í17r 98F30i92b62i49g21e96r 5404611941494

Kdyby se nikdo nesnažil posunout hranice, tak stále svítíme loučemi. Ono to třeba 1000x nejde ale pak se na to přijde.

+1/0
10.7.2017 19:42

L70u73k76á53š 50Š31m15a54h20e39l 2307914172954

Příspěvek byl ironie na diskutéry, kteří tady všechno od Muska jen kritizují.

0/0
10.7.2017 20:32

R13i18c14h24a65r30d 19M77r91a42z17e24k 8578230199421

...a někteří to stále nechápou... :)

+1/0
10.7.2017 22:52

M50a23r82t73i18n 84H92e36j41t18m69á34n21e76k 9776387851668

Přesně !!

0/0
11.7.2017 5:55

V46l13a91d26i94m73í40r 92F81i43b45i36g72e90r 5454771881174

Elektromobil je fajn, ale ještě hodně vody uteče, než se to srovná s obyčejným autem které ujede 1000km na nádrž kterou naplní za 2 minuty.

Taky by mne zajímal dojezd auta v zimě, jestli se třeba dojezd nezkracuje. Jak je známo akumulátory zimu moc rády nemají, ale příliš velké horko také ne.

Jsem zvědavý co bude v nabídce řekněme za 5 let, jaké budou ceny a dojezd.:-)

+4/0
10.7.2017 17:16

L18e43o86p27o24l77d 81P57r60o83k65e24š 8639784387

Testy v Top Gearu prokázaly na okruhu asi poloviční dojezd než byl udáván , plus nějaké potíže s teplotou.

0/0
10.7.2017 18:13

P90e76t15r 49P33o27s19p42í25š13i58l 4898154456776

Ježdění po okruhu a ́la Top Gear je typické využití elektroauta?

+2/0
11.7.2017 10:01

M87a43r87t70i29n 52K78a28r88á24s43e47k 9238553368678

Jo jo, a taky se jim povedlo udelat test, kde prius zral vice nez tusi petkove BWM....

+1/0
11.7.2017 14:21

M79a66r96t81i24n 40K37a65r88á98s10e71k 9248643868758

Jn, a kdyz budete jezdit s libobolnym beznym osobakem na okruhu, tak zjistite ze se doslova rozpadne po par tisicich kilometrech ..... wow, z toho plyne jasny zaver, ze kazdy bezny osobak ze po par tisici kilometrech rozpadne...

0/0
12.7.2017 17:06

M22a81r94t32i36n 91D58u84f21e57k 3262357888794

Proč myslíte, že je elektromobil fajn, když se podle Vás nesrovnává s obyčejným autem?

0/0
10.7.2017 18:47

V94l85a87d45i78m33í17r 62F63i57b15i32g80e30r 5514171141334

Je to téměř bezúdržbové auto. Nemusí se měnit olej, elektromotor má vysokou účinnost, nesmrdí atd. Jediným problémem je vysoká cena a dojezd, popřípadě rychlé dobití akumulátoru.

0/0
10.7.2017 19:41

V36a67c35l40a59v 14M41e86d17e22k 5691652245125

to je ten "jediný" trojproblém ale docela zásadní, nemyslíte?

+1/0
10.7.2017 21:39

Z75d19e13n23ě82k 78M84o63r67á58v28e47k 5267138218383

Mám auto střední třídy, něco o trochu menší než Model S. Kdy jsem s ním naposledy ujel 1000 km během jednoho dne? Před šesti lety? Na cestách po Česku mi stačí zásuvka na noc, až budou superchargery v Brně, Praze, Ostravě a pak ještě na pár dalších místech, tak bych se asi obešel i bez té zásuvky na noc. Mé poslední dovolené byly cesty do Rakouska, tak 400-500 km jedna jízda, to se s jedním nabíjením zvládnout dá, v Rakousku je nabíječek víc.

Proč všichni chcete jezdit 1000 km s elektromobilem? Takové cesty běžně podniká tak 2% řidičů, ti si koupí diesel, Zbytek nebude mít problém jezdit s elektromobilem stejně jak jezdí se spalovacím motorem, jen na dovolenou budou muset více přemýšlet.

+2/0
11.7.2017 13:24

V42l14a52d91i97m31í54r 64F35i83b13i91g25e94r 5924961431134

Tak třeba ti co chtějí velký dojezd se nechtějí na každém rohu nabíjet. Já jezdím spíše delší trasy tak by mi těch avizovaných 350km na den nestačilo. Když se do toho započítá cca 90km po dálnici jedna cesta, tak bych tak tak dojel na místo kam jedu. To co lidi chtějí a to co využijí jsou rozdílné věci. Každý si raději vybere silnější, rychlejší auto i když jeho limit v reálu nevyužije. Je to hlavně o pohodlí.

0/0
11.7.2017 13:29

Z55d71e26n38ě33k 35M48o72r98á75v22e22k 5867378758773

No ale přesně to tam píšu - pro vás je v současnosti optimální diesel. Ale tohle přece nepotřebují všichni, jen malé procento řidičů. Úplně nejběžnější auto je využíváno na dojíždění do práce cca 50 km, pak nějaké nákupy a dvakrát za rok někam dál. To zvládne i Model 3, Čechům bude hlavně vadit, že to není liftback.

+1/0
11.7.2017 13:36

M78i64r23o31s13l53a64v 48M86e98d 3744926

Tak já nevím... kdyby to auto mělo dvojnásobný dojezd a nebo poloviční cenu (optimální by bylo obojí, jenže to už je asi vyloženě sci-fi), tak by se o tom dalo uvažovat. Určitě by to šlo jako druhé auto do rodiny (dojíždění do práce, nákupy a kratší výlety), nicméně jako jediné auto (s tím, že na delší cesty bych si třeba musel půjčovat klasické auto, které má dojezd dvojnásobný a lze ho natankovat na každém rohu) mi to jako optimální nepřijde.

0/0
10.7.2017 17:06

Z47d71e65n30ě13k 22M57o48r22á14v80e26k 5527358318773

Jak často ty delší cesty jezdíte?

+1/0
11.7.2017 13:25

M51i23r96o75s26l46a26v 37M83e21d 3104126

To nehraje roli - i kdyby to bylo jen dvakrát ročně, tak u auta za ty peníze chci, aby to zvládlo.

0/0
11.7.2017 13:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.