Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Prahu brázdí auto na vodík, ale nemá kde tankovat

Je to jako s tou slepicí a vejcem - dokud nebude kde natankovat, nebudou ani jezdit auta na vodík. Jenže postavit plničku na palivo, které tankuje jen pár aut, se nevyplatí. Aut na vodík v běžném provozu hned tak nepotkáme. Jedno takové ale právě v pondělí ráno dorazilo do Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L65a98d58i59s12l57a73v 49K56a25l89o24u38s 7815776941260

No a co jezdit na kyslík ? To by frčelo jak raketa, parkovat u toho bych ale nechtěl,ani u vodíku.

0/0
13.7.2017 17:23

D63a87n11i12e20l 46P72a12n45e18k 6252861472600

To auto je strasne osklive... design fakt tragikomicky. Cena 55EUR za 5Kg vodiku? ufff. Trosku drahe ne? Ale ano tohle se mi zda jako budoucnost o proti soucasnym elektrickym autum na baterky.

0/0
12.7.2017 11:25

S44t37a77n83i39s57l85a80v 35K43r38e34j96c89a63r 6927876943454

Nu je to další možný směr náhrady ropných produktů. V době mého mládí, nás strašili nejen atomovou bombou shozenou na Hirošimu a Nagasaki ale i další podobnou jež měla název vodíková. Ve vývoji energetiky se mnoho desetiletí mluví o náhradě atomových elektráren vodíkovými s pomalými reaktory. Pokud tedy jako předkolo budou vodíková vozidla předobrazem tohoto směru bude jen dobře. Jen už žádný malý černobyl ani fukušimu někde na městském sídlišti nebo satelitu.

0/0
11.7.2017 17:34

J49i98ř30í 86Z74ý62k87a 9219863981210

5eur za 1kg vodíku ... reálná spotřeba 1,2kg/100km, tj 6eur/100km, tj. 160Kč/100km, tj. asi jako auto se spotřebou 6L/100km.

Na první pohled zajímavé. Na druhý - servis bude extra drahý, je v tom li-ion baterka, která také nebude levná na výměnu, auto je drahé - srovnatelně velké a silné bude odhadem kolem 600t kč.

Nezajímavé.

+1/−1
11.7.2017 12:36

R33o69b77i38n 79Ž10i14ž93k64a 2688764176756

Auta na vodík jsou na samém začátku vývoje, takže nemá tak úplně smysl je odsuzovat předem.

navíc pokud zvítězí politický tlak na "čistou" dopravu, bude vodík jediná cesta, jak se rozumně dostat na delší vzdálenosti .

+1/−2
11.7.2017 14:10

V67í81t 22O74ž22a80n25a 1368908125214

Baterie jsou již dnes použitelné a s rychlodobíjením s výkonem 350kW to bude ještě snazší.

0/0
11.7.2017 14:37

R44o16b90i18n 75Ž68i74ž92k35a 2318724106376

Promiňte, ale tenhle nesmysl jsem tu už rozebíral xkrát. najděte si to.

0/0
11.7.2017 15:20

M21a35r23t86i90n 50S83i40c53h78y98n94g16r 1987226861400

zajímavé jak to vše víte, máte hybridní toyotu a již jste měnil baterku ?, proč bude servis extra drahý ?, moje a mých známých jsou zkušenosti s hybridy od Toyoty zcela opačné, baterky se rozhodně nemění ( záruka je na ně 10 let a cena pokud by je někdo musel po té době měnit není vůbec vysoká ). Ten přepočet na spotřebu při českých cenách je také lehce zavádějící. V německu také nestojí benzín jako v ČR, když to přepočtu podle německých cen tak je to lehce jinak.

0/0
11.7.2017 16:02

J49i95ř77í 75Z27ý44k93a 9229843881980

cenu vodíku jsem psal podle cen za které tankují v ČR experimentální autobusy na vodík.

A k té ceně servisu ... na tohle auto je zapotřebí extra vyškolený specialista a toho si nechá autoservis hezky zaplatit

0/0
11.7.2017 18:10

M12a23r50e45k 18K21l46u10f55a 3118484984606

Ideální pohon, nesmrdí, nevypouští bordel do ovzduší a vyrábí pouze VODU, které je (a čím dál víc kvůli oteplování planety bude) nedostatek. Navíc tankujete srovnatelně rychle jako u vůz na fosilní palivo. Nad čím ještě špekulujete? Přestaňte vymýšlet elektrické a hybridní kraviny bez akceptovatelného dojezdu a investujte do vývoje laciné výroby vodíku a do rozšíření čerpacích stanic na tento pohon budoucnosti. Co se týče elektrického nesmyslu, baterie jsou těžké a mají omezenou životnost a navíc rozvodné sítě nejsou na dobíjení velkého množství aut ani náhodou konstruovány (počet zásuvek a kabelů na ulicích, napěťové špičky v exponovaných dobách ...).

+1/−1
11.7.2017 12:22

G36e13o62r21g 19K80o62m74b79e47r90e33c 9144581456181

o dojezdu ani nemluve.

0/0
11.7.2017 12:35

V77í92t 78O65ž94a41n50a 1648578585974

Děkuji, ale vůz s vodíkem natlakovaným na 70MPa pod zadkem nechci.

0/0
11.7.2017 13:04

R86o75b86i83n 47Ž56i77ž24k89a 2408404106746

A baterku z Note7 ano? (to je totiž podobně blbej argument jako ten váš)

0/0
11.7.2017 14:11

V18í45t 36O43ž12a53n83a 1178868645474

:)

0/0
11.7.2017 14:38

V32í55t 30O94ž40a71n21a 1558608315644

Elektromobily jsou mnohem efektivnější. Proč vyrýbět pomocí proudu s 30% účinností vodík a pak z něj s 55% účinnosti vyrábět proud, když můžu proud uložit do akumulátorové baterie při účinnosti 95%?!

0/0
11.7.2017 13:02

G87a14b60r17i84e56l 79H30o27r47t62e77n 9891869943244

Musíte do toho započítat i energii (a další vstupy) na výrobu té baterie, která vydrží navíc podstatně menší počet "natankování", než nádrž na klasická paliva.

0/0
11.7.2017 13:10

V31í54t 15O23ž78a87n31a 1458258115574

Do vodíku taky musíte započítat ten materiál na výrobu nádrží, vysokotlakých čerpadel a armatur.

0/0
11.7.2017 13:48

V29í59t 68O29ž53a23n85a 1808488385514

Akumulátor s velkou kapacitou vydrží déle než to auto, které napájí. Třeba i milion kilometrů.

0/0
11.7.2017 13:50

G46a98b60r16i44e30l 84H92o51r14t52e75n 9961349153254

Při běžném provozu budete potřebovat vyměnit v autě baterii po cca osmi letech, protože baterie stárnutím ztrácí kapacitu - v zimě mimochodem rychleji. Nádrž nikoliv.

0/0
11.7.2017 14:26

V50í18t 26O38ž70a69n55a 1328108665774

Nesmysl, akumulátoru nejvíce "škodí" vysoká teplota, ale novější chemie článků tento problém řeší. Ta ztráta kapacity je nejvyšší na samém počátku provozu a pak už je zcela zanedbatelná. Vydrží mnoho set tisíc km.

0/−1
11.7.2017 14:41

G42a33b75r10i23e74l 91H13o68r24t28e80n 9861259393184

Vidím, že jste mnohem chytřejší než výrobci baterií, takže se mějte hezky.:-)

0/0
11.7.2017 15:18

P15a25v16e91l 32K29u17t69i40l 9390226233749

A Vy zase tvrdíte, že baterie vydrží 8 let. Výrobce dává třeba na Tesla baterii záruku právě těch 8 let. To vám hjunaj na nádrž určitě nedá. Víte že zkušenost je -7% po 600.000 km? Baterii vadí více věcí, ale auto ji dokáže temperovat i chladit. To si pletete s vaší olověnnou startovací kyselinovou baterií.

0/0
11.7.2017 22:36

R38o15b83i43n 62Ž16i59ž28k37a 2528624316416

Nějak vám tam vypadla účinnost výroby a přenosu elektrické energie, kterou chcete ten akumulátor nabíjet, jsem si jistý, že to bylo jen nedopatření...

0/0
11.7.2017 14:17

V12í56t 36O89ž44a50n55a 1408468275834

ta je stejná jako pro tu elektrolýzu není-liž pravda?

0/0
11.7.2017 14:42

R60o85b20i14n 67Ž39i82ž44k78a 2888924846236

No není, protože výrobu vodíku lze plánovat dle využívání "odpadní" elektřiny a tím zvyšovat efektivitu celé přenosové sítě.

0/0
11.7.2017 15:24

O96n53d61ř33e57j 86Č86a63p39k11a 6861151233134

Elektromobil je zase náročnější na infrastrukturu - potřebujete zajistit dobíjení a odpovídající přenosovou kapacitu v podstatě pro každé dlouhodobé parkovací místo. U vodíku stejně jako u benzínu stačí dostatečně hustá síť pump.

0/0
12.7.2017 15:54

M49a76r72t29i97n 67V66a58j12s29a49r 5239693226786

Vody kvůli globálnímu oteplování máme pořád stejně, plné oceány. To, čeho bude brzy málo, je pitná voda, a v produkci pitné vody palivové články nepomohou ani zbla.

Vizionáři navíc předpokládají výrobu vody elektrolýzou v době přebytků elektřiny z OZE, takže ta voda, která v tom autě během provozu bude vznikat, předtím ve fabrice na vodík zanikne. Ale aspoň jde o uzavřený cyklus.

Aktuální situace ovšem tak radostná není, vodík se průmyslově vyrábí z fosilních paliv (hlavně ze zemního plynu) a vedlejším produktem jsou CO a CO2, tedy skleníkové plyny. Pokud tedy chcete koupí auta přispět k boji proti globálnímu oteplování, aktuálně je pravděpodobně lepší pořídit auto na baterku, tam je pořád ještě šance, že část té energie pochází z OZE nebo z jádra.

0/0
12.7.2017 14:08

B85o61h23u63m50í76r 47E96l92i16á88š 1391968964562

auta mají jezdit na benzín a nějaký vodík nebo CNG..a nedej bože na na naftu.

0/−2
11.7.2017 11:21

J18a26k62u26b 78F94e11i26f73a86r 7549399936599

Je ovšem třeba uvažovat o tom, že vodík se vyrábí elektrolýzou, na kterou je opět potřeba dost elektřiny. Tedy pokud bychom byli schopni získávat elektřinu nikoli splováním fosilních paliv, je to jistě velký krok kupředu.

0/0
11.7.2017 11:14

V17í72t 27O50ž59a24n34a 1918598625724

Elektrolýzou se vyrábí zlomek. Levnější je to ze zemního plynu.

0/0
11.7.2017 11:15

O39n75d36ř90e78j 36Č61a15p72k40a 6961161943104

Zatím. Každopádně možnost výroby bez použítí fosilních paliv existuje.

Kombinace jaderné elektrárny jako zdroje tepla a elektřiny pro podpůrnou technologii (s tím, že převážná většina generovaného výkonu jde do sítě) a samotné elektrolýzy napájené ze solární nebo větrné farmy by nemusela být špatná... elektrolýza je při vysoké teplotě účinnější a obnovitelný zdroj by v takovémhle případě nepotřeboval zálohu, kolísání výkonu tu nevadí.

0/0
11.7.2017 11:33

G90e59o95r88g 63K31o18m12b43e13r80e66c 9794551966931

frantici a nemci chystaji od roku 2040 stavet tokamaky. 2025 by meli uvest do provozu ITER. Vyvoj se nezastavi a i kdyby se to protahlo tak jakmile budou tyto elektrarny tak bude proudu ze snim budem moc dlazdit kdyby to slo. Pan Otto nebo pan Benz by dnes koukali jak se ty jejich vynalezy do dneska zdokonalily.

0/0
11.7.2017 12:53

V90í70t 66O26ž32a71n50a 1478948755134

To je hodně vzdálená budoucnost.

0/0
11.7.2017 13:08

M41a54r39t76i75n 20V55a59j33s74a94r 5699973506316

Jaderná fúze se nachází 20 let od komerčního využití už někdy od roku 1960.

0/0
12.7.2017 14:12

V72á91c86l96a69v 81V58a75n46ě15k 2453383828671

Třeba Kalifornie provozuje přes tři tisíce těchto Toyot a má rozsáhlou síť plnících stanic.

Pokud si toto auto koupíte dostanete s ním zadarmo vodík na tři roky dopředu, tedy nulové výdaje na PHM.

Kde jsme proti nim u nás?

+3/0
11.7.2017 0:40

V87í55t 51O67ž54a14n70a 1878728145904

A mimo tu Kalifornii jste namydlený. O tom, že byste s Mirai objel svět za 80 dní jako to dokázali s Teslama si můžete nechat jen zdát.

0/0
11.7.2017 11:04

G68e10o47r69g 26K74o96m27b80e50r77e54c 9174771426591

co to placate? 8-o koukne te se na F-CELL World Drive

0/0
11.7.2017 12:41

V94í63t 39O69ž73a26n75a 1648868495274

Vozit za "soutěžními" vozy dalšími auty vodík to umí každý blb. Já mluvím o jízdě s nezávislým nabíjením po trase "závodu".

0/0
11.7.2017 13:07

M39i94l26a12n 14V23o92t78a22v58a 5374756881702

ty zadní trojúhelníková světla to kazí, jinak hezký auto

0/0
10.7.2017 23:36

P41a64v86o46l 77H96a60n76k71o 6209926196

A Arabove nebudou mit co zrat! Komu tim prospejete?;-D

0/0
10.7.2017 23:29

M73i30r94e82k 70G15a39j35e78r 5861846349740

Z ceho myslite, ze se vodik vyrabi?

+1/0
10.7.2017 23:44

K50a92r84e63l 47L46a35n63g80r 2132847200778

Pokud se vodík rozšíří, budou rozšířeny i jaderky s novými reaktory. Výroba z ropy je v současné době okolo 30% a je z hlediska ekologie pasé.

0/0
10.7.2017 23:50

V49í70t 29O78ž28a54n90a 1208148295574

Ve velkém se nevyrábí z ropy, ale ze zemního plynu a je to přes 65%.

0/0
11.7.2017 11:08

J26i74ř66í 70H58r44a61d77e11c 9228127560664

Z Arabů?

0/0
12.7.2017 15:08

V91l17a72d56i82s20l48a91v 97N60o36h88e63j58l 7188667798831

jak mi jsou elektroauta proti srsti, tak ten vodik vypada slibne R^ ale doufam, ze benzin jeste par desitek let bude frcet, ten zvuk a vune se proste neda nahradit. ;-)

+4/−1
10.7.2017 23:27

P39a87v64e15l 30J70e68ř91á31b67e32k 7421752374687

Vůně benzinu - no dobře.

Jestli rád čucháte karcinogen, tak si dopřejte. ;-D

+1/−1
10.7.2017 23:33

V72l22a36d46i27s63l31a19v 19N34o76h15e43j69l 7798137688441

necucham, jen mi to voni. a voni to spouste motoristum desitky let. ale treba kdyz potkam nejakej dvoutakt, tak to schvalne jedu kus za nim, abych si nostalgicky pocuchal. ;-)

+2/0
10.7.2017 23:50

V42í27t 26O77ž36a11n52a 1848238275264

Smrad, hluk - odporné.

0/0
11.7.2017 13:51

V33í74t 28O59ž61a94n85a 1948398425654

Vodík vypadá jako budoucnost už 50 let a dalších 50 bude vypadat stejně.

0/0
11.7.2017 11:05

J75a66n 55D95ě94t93á63k 4571614869290

Doufám, že tahle autíčka budou mít i ventil pro případné plnění balónků.

0/0
10.7.2017 22:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.