Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Prahu brázdí auto na vodík, ale nemá kde tankovat

Je to jako s tou slepicí a vejcem - dokud nebude kde natankovat, nebudou ani jezdit auta na vodík. Jenže postavit plničku na palivo, které tankuje jen pár aut, se nevyplatí. Aut na vodík v běžném provozu hned tak nepotkáme. Jedno takové ale právě v pondělí ráno dorazilo do Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L98a84d53i63s84l71a15v 22K88a17l95o75u89s 7215636731700

No a co jezdit na kyslík ? To by frčelo jak raketa, parkovat u toho bych ale nechtěl,ani u vodíku.

0/0
13.7.2017 17:23

D15a73n68i27e42l 45P77a47n90e35k 6222811742580

To auto je strasne osklive... design fakt tragikomicky. Cena 55EUR za 5Kg vodiku? ufff. Trosku drahe ne? Ale ano tohle se mi zda jako budoucnost o proti soucasnym elektrickym autum na baterky.

0/0
12.7.2017 11:25

S63t19a23n35i32s38l15a59v 82K82r81e55j97c48a46r 6727786403254

Nu je to další možný směr náhrady ropných produktů. V době mého mládí, nás strašili nejen atomovou bombou shozenou na Hirošimu a Nagasaki ale i další podobnou jež měla název vodíková. Ve vývoji energetiky se mnoho desetiletí mluví o náhradě atomových elektráren vodíkovými s pomalými reaktory. Pokud tedy jako předkolo budou vodíková vozidla předobrazem tohoto směru bude jen dobře. Jen už žádný malý černobyl ani fukušimu někde na městském sídlišti nebo satelitu.

0/0
11.7.2017 17:34

J44i33ř42í 71Z52ý66k48a 9759253931450

5eur za 1kg vodíku ... reálná spotřeba 1,2kg/100km, tj 6eur/100km, tj. 160Kč/100km, tj. asi jako auto se spotřebou 6L/100km.

Na první pohled zajímavé. Na druhý - servis bude extra drahý, je v tom li-ion baterka, která také nebude levná na výměnu, auto je drahé - srovnatelně velké a silné bude odhadem kolem 600t kč.

Nezajímavé.

+1/−1
11.7.2017 12:36

R91o39b23i58n 42Ž65i76ž84k40a 2458644546896

Auta na vodík jsou na samém začátku vývoje, takže nemá tak úplně smysl je odsuzovat předem.

navíc pokud zvítězí politický tlak na "čistou" dopravu, bude vodík jediná cesta, jak se rozumně dostat na delší vzdálenosti .

+1/−2
11.7.2017 14:10

V85í45t 86O46ž39a11n28a 1568818655404

Baterie jsou již dnes použitelné a s rychlodobíjením s výkonem 350kW to bude ještě snazší.

0/0
11.7.2017 14:37

R34o30b46i69n 68Ž82i61ž88k65a 2478894516416

Promiňte, ale tenhle nesmysl jsem tu už rozebíral xkrát. najděte si to.

0/0
11.7.2017 15:20

M49a15r79t95i92n 98S79i78c78h51y85n16g79r 1127456241750

zajímavé jak to vše víte, máte hybridní toyotu a již jste měnil baterku ?, proč bude servis extra drahý ?, moje a mých známých jsou zkušenosti s hybridy od Toyoty zcela opačné, baterky se rozhodně nemění ( záruka je na ně 10 let a cena pokud by je někdo musel po té době měnit není vůbec vysoká ). Ten přepočet na spotřebu při českých cenách je také lehce zavádějící. V německu také nestojí benzín jako v ČR, když to přepočtu podle německých cen tak je to lehce jinak.

0/0
11.7.2017 16:02

J87i20ř73í 81Z34ý21k29a 9169263561820

cenu vodíku jsem psal podle cen za které tankují v ČR experimentální autobusy na vodík.

A k té ceně servisu ... na tohle auto je zapotřebí extra vyškolený specialista a toho si nechá autoservis hezky zaplatit

0/0
11.7.2017 18:10

M75a88r52e95k 93K54l96u33f30a 3328634814856

Ideální pohon, nesmrdí, nevypouští bordel do ovzduší a vyrábí pouze VODU, které je (a čím dál víc kvůli oteplování planety bude) nedostatek. Navíc tankujete srovnatelně rychle jako u vůz na fosilní palivo. Nad čím ještě špekulujete? Přestaňte vymýšlet elektrické a hybridní kraviny bez akceptovatelného dojezdu a investujte do vývoje laciné výroby vodíku a do rozšíření čerpacích stanic na tento pohon budoucnosti. Co se týče elektrického nesmyslu, baterie jsou těžké a mají omezenou životnost a navíc rozvodné sítě nejsou na dobíjení velkého množství aut ani náhodou konstruovány (počet zásuvek a kabelů na ulicích, napěťové špičky v exponovaných dobách ...).

+1/−1
11.7.2017 12:22

G61e55o78r60g 62K88o80m25b73e88r58e78c 9774591256931

o dojezdu ani nemluve.

0/0
11.7.2017 12:35

V60í88t 76O51ž96a13n89a 1988888225354

Děkuji, ale vůz s vodíkem natlakovaným na 70MPa pod zadkem nechci.

0/0
11.7.2017 13:04

R14o22b92i53n 34Ž38i86ž30k78a 2428674526376

A baterku z Note7 ano? (to je totiž podobně blbej argument jako ten váš)

0/0
11.7.2017 14:11

V75í66t 11O98ž93a27n26a 1938818395694

:)

0/0
11.7.2017 14:38

V42í85t 39O88ž58a65n79a 1718508625764

Elektromobily jsou mnohem efektivnější. Proč vyrýbět pomocí proudu s 30% účinností vodík a pak z něj s 55% účinnosti vyrábět proud, když můžu proud uložit do akumulátorové baterie při účinnosti 95%?!

0/0
11.7.2017 13:02

G13a80b45r33i50e89l 38H46o60r91t45e49n 9751399113894

Musíte do toho započítat i energii (a další vstupy) na výrobu té baterie, která vydrží navíc podstatně menší počet "natankování", než nádrž na klasická paliva.

0/0
11.7.2017 13:10

V14í71t 95O40ž32a81n33a 1208488975974

Do vodíku taky musíte započítat ten materiál na výrobu nádrží, vysokotlakých čerpadel a armatur.

0/0
11.7.2017 13:48

V71í23t 62O95ž12a73n98a 1628308625694

Akumulátor s velkou kapacitou vydrží déle než to auto, které napájí. Třeba i milion kilometrů.

0/0
11.7.2017 13:50

G75a35b65r44i77e76l 96H46o63r58t56e74n 9741989543324

Při běžném provozu budete potřebovat vyměnit v autě baterii po cca osmi letech, protože baterie stárnutím ztrácí kapacitu - v zimě mimochodem rychleji. Nádrž nikoliv.

0/0
11.7.2017 14:26

V53í30t 57O35ž84a51n91a 1668338975954

Nesmysl, akumulátoru nejvíce "škodí" vysoká teplota, ale novější chemie článků tento problém řeší. Ta ztráta kapacity je nejvyšší na samém počátku provozu a pak už je zcela zanedbatelná. Vydrží mnoho set tisíc km.

0/−1
11.7.2017 14:41

G42a75b76r75i80e37l 44H94o69r74t86e14n 9551239113444

Vidím, že jste mnohem chytřejší než výrobci baterií, takže se mějte hezky.:-)

0/0
11.7.2017 15:18

P48a24v47e86l 95K57u50t54i42l 9710366833349

A Vy zase tvrdíte, že baterie vydrží 8 let. Výrobce dává třeba na Tesla baterii záruku právě těch 8 let. To vám hjunaj na nádrž určitě nedá. Víte že zkušenost je -7% po 600.000 km? Baterii vadí více věcí, ale auto ji dokáže temperovat i chladit. To si pletete s vaší olověnnou startovací kyselinovou baterií.

0/0
11.7.2017 22:36

R43o97b21i78n 80Ž63i70ž86k82a 2748464406146

Nějak vám tam vypadla účinnost výroby a přenosu elektrické energie, kterou chcete ten akumulátor nabíjet, jsem si jistý, že to bylo jen nedopatření...

0/0
11.7.2017 14:17

V83í57t 66O26ž11a22n82a 1178528525844

ta je stejná jako pro tu elektrolýzu není-liž pravda?

0/0
11.7.2017 14:42

R21o10b84i34n 31Ž43i18ž10k59a 2708354756746

No není, protože výrobu vodíku lze plánovat dle využívání "odpadní" elektřiny a tím zvyšovat efektivitu celé přenosové sítě.

0/0
11.7.2017 15:24

O34n73d58ř40e57j 64Č48a10p56k91a 6721921873254

Elektromobil je zase náročnější na infrastrukturu - potřebujete zajistit dobíjení a odpovídající přenosovou kapacitu v podstatě pro každé dlouhodobé parkovací místo. U vodíku stejně jako u benzínu stačí dostatečně hustá síť pump.

0/0
12.7.2017 15:54

M70a24r11t26i89n 55V36a67j80s78a46r 5649493666466

Vody kvůli globálnímu oteplování máme pořád stejně, plné oceány. To, čeho bude brzy málo, je pitná voda, a v produkci pitné vody palivové články nepomohou ani zbla.

Vizionáři navíc předpokládají výrobu vody elektrolýzou v době přebytků elektřiny z OZE, takže ta voda, která v tom autě během provozu bude vznikat, předtím ve fabrice na vodík zanikne. Ale aspoň jde o uzavřený cyklus.

Aktuální situace ovšem tak radostná není, vodík se průmyslově vyrábí z fosilních paliv (hlavně ze zemního plynu) a vedlejším produktem jsou CO a CO2, tedy skleníkové plyny. Pokud tedy chcete koupí auta přispět k boji proti globálnímu oteplování, aktuálně je pravděpodobně lepší pořídit auto na baterku, tam je pořád ještě šance, že část té energie pochází z OZE nebo z jádra.

0/0
12.7.2017 14:08

B79o43h58u80m90í91r 36E62l52i59á86š 1131838634182

auta mají jezdit na benzín a nějaký vodík nebo CNG..a nedej bože na na naftu.

0/−2
11.7.2017 11:21

J21a40k43u27b 47F85e58i53f45a30r 7489659926799

Je ovšem třeba uvažovat o tom, že vodík se vyrábí elektrolýzou, na kterou je opět potřeba dost elektřiny. Tedy pokud bychom byli schopni získávat elektřinu nikoli splováním fosilních paliv, je to jistě velký krok kupředu.

0/0
11.7.2017 11:14

V93í91t 25O81ž63a76n57a 1248218955334

Elektrolýzou se vyrábí zlomek. Levnější je to ze zemního plynu.

0/0
11.7.2017 11:15

O43n60d57ř66e12j 51Č52a14p72k66a 6151301313284

Zatím. Každopádně možnost výroby bez použítí fosilních paliv existuje.

Kombinace jaderné elektrárny jako zdroje tepla a elektřiny pro podpůrnou technologii (s tím, že převážná většina generovaného výkonu jde do sítě) a samotné elektrolýzy napájené ze solární nebo větrné farmy by nemusela být špatná... elektrolýza je při vysoké teplotě účinnější a obnovitelný zdroj by v takovémhle případě nepotřeboval zálohu, kolísání výkonu tu nevadí.

0/0
11.7.2017 11:33

G59e31o88r23g 59K52o35m43b82e57r66e71c 9314291866591

frantici a nemci chystaji od roku 2040 stavet tokamaky. 2025 by meli uvest do provozu ITER. Vyvoj se nezastavi a i kdyby se to protahlo tak jakmile budou tyto elektrarny tak bude proudu ze snim budem moc dlazdit kdyby to slo. Pan Otto nebo pan Benz by dnes koukali jak se ty jejich vynalezy do dneska zdokonalily.

0/0
11.7.2017 12:53

V28í47t 92O14ž35a10n86a 1428788945614

To je hodně vzdálená budoucnost.

0/0
11.7.2017 13:08

M30a22r88t71i92n 62V13a54j68s11a61r 5529973106766

Jaderná fúze se nachází 20 let od komerčního využití už někdy od roku 1960.

0/0
12.7.2017 14:12

V10á98c40l29a32v 27V22a69n85ě81k 2383243348311

Třeba Kalifornie provozuje přes tři tisíce těchto Toyot a má rozsáhlou síť plnících stanic.

Pokud si toto auto koupíte dostanete s ním zadarmo vodík na tři roky dopředu, tedy nulové výdaje na PHM.

Kde jsme proti nim u nás?

+3/0
11.7.2017 0:40

V11í79t 80O56ž73a22n69a 1688948775684

A mimo tu Kalifornii jste namydlený. O tom, že byste s Mirai objel svět za 80 dní jako to dokázali s Teslama si můžete nechat jen zdát.

0/0
11.7.2017 11:04

G26e41o89r94g 66K94o94m14b57e10r86e11c 9584721436171

co to placate? 8-o koukne te se na F-CELL World Drive

0/0
11.7.2017 12:41

V52í12t 88O64ž47a77n33a 1668308795944

Vozit za "soutěžními" vozy dalšími auty vodík to umí každý blb. Já mluvím o jízdě s nezávislým nabíjením po trase "závodu".

0/0
11.7.2017 13:07

M33i86l17a40n 14V62o60t16a84v32a 5744286861432

ty zadní trojúhelníková světla to kazí, jinak hezký auto

0/0
10.7.2017 23:36

P20a76v31o24l 78H32a83n39k14o 6279666156

A Arabove nebudou mit co zrat! Komu tim prospejete?;-D

0/0
10.7.2017 23:29

M22i30r47e18k 32G73a86j98e70r 5261496689820

Z ceho myslite, ze se vodik vyrabi?

+1/0
10.7.2017 23:44

K48a96r66e58l 84L76a82n11g31r 2372107120528

Pokud se vodík rozšíří, budou rozšířeny i jaderky s novými reaktory. Výroba z ropy je v současné době okolo 30% a je z hlediska ekologie pasé.

0/0
10.7.2017 23:50

V51í56t 20O92ž81a88n73a 1978498405674

Ve velkém se nevyrábí z ropy, ale ze zemního plynu a je to přes 65%.

0/0
11.7.2017 11:08

J76i98ř11í 41H86r71a92d37e61c 9408397350274

Z Arabů?

0/0
12.7.2017 15:08

V80l29a50d82i14s90l91a46v 15N78o31h39e87j76l 7448597948831

jak mi jsou elektroauta proti srsti, tak ten vodik vypada slibne R^ ale doufam, ze benzin jeste par desitek let bude frcet, ten zvuk a vune se proste neda nahradit. ;-)

+4/−1
10.7.2017 23:27

P97a65v97e80l 84J75e51ř23á58b44e72k 7491222214317

Vůně benzinu - no dobře.

Jestli rád čucháte karcinogen, tak si dopřejte. ;-D

+1/−1
10.7.2017 23:33

V92l22a62d48i90s93l57a47v 31N70o29h78e12j97l 7948587768661

necucham, jen mi to voni. a voni to spouste motoristum desitky let. ale treba kdyz potkam nejakej dvoutakt, tak to schvalne jedu kus za nim, abych si nostalgicky pocuchal. ;-)

+2/0
10.7.2017 23:50

V55í41t 68O29ž10a44n73a 1418898415574

Smrad, hluk - odporné.

0/0
11.7.2017 13:51

V73í64t 66O20ž17a94n64a 1818208145894

Vodík vypadá jako budoucnost už 50 let a dalších 50 bude vypadat stejně.

0/0
11.7.2017 11:05

J50a28n 75D19ě64t96á48k 4241634859940

Doufám, že tahle autíčka budou mít i ventil pro případné plnění balónků.

0/0
10.7.2017 22:26







Najdete na iDNES.cz