Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Prahu brázdí auto na vodík, ale nemá kde tankovat

Je to jako s tou slepicí a vejcem - dokud nebude kde natankovat, nebudou ani jezdit auta na vodík. Jenže postavit plničku na palivo, které tankuje jen pár aut, se nevyplatí. Aut na vodík v běžném provozu hned tak nepotkáme. Jedno takové ale právě v pondělí ráno dorazilo do Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59a38d17i40s64l98a62v 40K76a17l48o30u89s 7975826611590

No a co jezdit na kyslík ? To by frčelo jak raketa, parkovat u toho bych ale nechtěl,ani u vodíku.

0/0
13.7.2017 17:23

D45a95n97i88e43l 20P96a63n17e47k 6932661972340

To auto je strasne osklive... design fakt tragikomicky. Cena 55EUR za 5Kg vodiku? ufff. Trosku drahe ne? Ale ano tohle se mi zda jako budoucnost o proti soucasnym elektrickym autum na baterky.

0/0
12.7.2017 11:25

S33t59a73n13i70s37l95a18v 86K62r79e52j44c61a45r 6787436833894

Nu je to další možný směr náhrady ropných produktů. V době mého mládí, nás strašili nejen atomovou bombou shozenou na Hirošimu a Nagasaki ale i další podobnou jež měla název vodíková. Ve vývoji energetiky se mnoho desetiletí mluví o náhradě atomových elektráren vodíkovými s pomalými reaktory. Pokud tedy jako předkolo budou vodíková vozidla předobrazem tohoto směru bude jen dobře. Jen už žádný malý černobyl ani fukušimu někde na městském sídlišti nebo satelitu.

0/0
11.7.2017 17:34

J15i66ř44í 39Z87ý26k27a 9199753561600

5eur za 1kg vodíku ... reálná spotřeba 1,2kg/100km, tj 6eur/100km, tj. 160Kč/100km, tj. asi jako auto se spotřebou 6L/100km.

Na první pohled zajímavé. Na druhý - servis bude extra drahý, je v tom li-ion baterka, která také nebude levná na výměnu, auto je drahé - srovnatelně velké a silné bude odhadem kolem 600t kč.

Nezajímavé.

+1/−1
11.7.2017 12:36

R67o73b77i82n 25Ž70i25ž93k21a 2348624376186

Auta na vodík jsou na samém začátku vývoje, takže nemá tak úplně smysl je odsuzovat předem.

navíc pokud zvítězí politický tlak na "čistou" dopravu, bude vodík jediná cesta, jak se rozumně dostat na delší vzdálenosti .

+1/−2
11.7.2017 14:10

V45í19t 89O75ž45a28n37a 1138198755924

Baterie jsou již dnes použitelné a s rychlodobíjením s výkonem 350kW to bude ještě snazší.

0/0
11.7.2017 14:37

R66o87b30i85n 85Ž53i27ž29k60a 2358934166736

Promiňte, ale tenhle nesmysl jsem tu už rozebíral xkrát. najděte si to.

0/0
11.7.2017 15:20

M61a46r73t63i49n 71S65i51c39h36y92n78g36r 1517736571280

zajímavé jak to vše víte, máte hybridní toyotu a již jste měnil baterku ?, proč bude servis extra drahý ?, moje a mých známých jsou zkušenosti s hybridy od Toyoty zcela opačné, baterky se rozhodně nemění ( záruka je na ně 10 let a cena pokud by je někdo musel po té době měnit není vůbec vysoká ). Ten přepočet na spotřebu při českých cenách je také lehce zavádějící. V německu také nestojí benzín jako v ČR, když to přepočtu podle německých cen tak je to lehce jinak.

0/0
11.7.2017 16:02

J57i57ř96í 84Z26ý36k50a 9399173671170

cenu vodíku jsem psal podle cen za které tankují v ČR experimentální autobusy na vodík.

A k té ceně servisu ... na tohle auto je zapotřebí extra vyškolený specialista a toho si nechá autoservis hezky zaplatit

0/0
11.7.2017 18:10

M43a75r82e50k 12K26l23u97f53a 3738624474206

Ideální pohon, nesmrdí, nevypouští bordel do ovzduší a vyrábí pouze VODU, které je (a čím dál víc kvůli oteplování planety bude) nedostatek. Navíc tankujete srovnatelně rychle jako u vůz na fosilní palivo. Nad čím ještě špekulujete? Přestaňte vymýšlet elektrické a hybridní kraviny bez akceptovatelného dojezdu a investujte do vývoje laciné výroby vodíku a do rozšíření čerpacích stanic na tento pohon budoucnosti. Co se týče elektrického nesmyslu, baterie jsou těžké a mají omezenou životnost a navíc rozvodné sítě nejsou na dobíjení velkého množství aut ani náhodou konstruovány (počet zásuvek a kabelů na ulicích, napěťové špičky v exponovaných dobách ...).

+1/−1
11.7.2017 12:22

G50e36o61r37g 16K59o12m52b71e42r77e46c 9184871456191

o dojezdu ani nemluve.

0/0
11.7.2017 12:35

V33í33t 41O14ž58a18n62a 1538518755194

Děkuji, ale vůz s vodíkem natlakovaným na 70MPa pod zadkem nechci.

0/0
11.7.2017 13:04

R37o75b14i54n 93Ž20i86ž43k88a 2748234326576

A baterku z Note7 ano? (to je totiž podobně blbej argument jako ten váš)

0/0
11.7.2017 14:11

V65í64t 70O43ž14a14n93a 1378778875294

:)

0/0
11.7.2017 14:38

V49í31t 42O60ž42a73n18a 1848408495734

Elektromobily jsou mnohem efektivnější. Proč vyrýbět pomocí proudu s 30% účinností vodík a pak z něj s 55% účinnosti vyrábět proud, když můžu proud uložit do akumulátorové baterie při účinnosti 95%?!

0/0
11.7.2017 13:02

G75a67b87r82i36e30l 53H55o44r20t11e83n 9481939463284

Musíte do toho započítat i energii (a další vstupy) na výrobu té baterie, která vydrží navíc podstatně menší počet "natankování", než nádrž na klasická paliva.

0/0
11.7.2017 13:10

V48í47t 80O81ž58a86n83a 1148728765354

Do vodíku taky musíte započítat ten materiál na výrobu nádrží, vysokotlakých čerpadel a armatur.

0/0
11.7.2017 13:48

V11í24t 65O37ž91a17n90a 1878138555314

Akumulátor s velkou kapacitou vydrží déle než to auto, které napájí. Třeba i milion kilometrů.

0/0
11.7.2017 13:50

G76a73b83r31i53e18l 48H46o92r66t95e54n 9691479583674

Při běžném provozu budete potřebovat vyměnit v autě baterii po cca osmi letech, protože baterie stárnutím ztrácí kapacitu - v zimě mimochodem rychleji. Nádrž nikoliv.

0/0
11.7.2017 14:26

V25í88t 82O82ž20a58n93a 1528408775824

Nesmysl, akumulátoru nejvíce "škodí" vysoká teplota, ale novější chemie článků tento problém řeší. Ta ztráta kapacity je nejvyšší na samém počátku provozu a pak už je zcela zanedbatelná. Vydrží mnoho set tisíc km.

0/−1
11.7.2017 14:41

G18a76b57r15i42e72l 27H69o17r96t36e43n 9751649363824

Vidím, že jste mnohem chytřejší než výrobci baterií, takže se mějte hezky.:-)

0/0
11.7.2017 15:18

P67a14v69e95l 89K42u48t74i98l 9300716203289

A Vy zase tvrdíte, že baterie vydrží 8 let. Výrobce dává třeba na Tesla baterii záruku právě těch 8 let. To vám hjunaj na nádrž určitě nedá. Víte že zkušenost je -7% po 600.000 km? Baterii vadí více věcí, ale auto ji dokáže temperovat i chladit. To si pletete s vaší olověnnou startovací kyselinovou baterií.

0/0
11.7.2017 22:36

R78o40b90i74n 35Ž39i68ž45k61a 2628814516766

Nějak vám tam vypadla účinnost výroby a přenosu elektrické energie, kterou chcete ten akumulátor nabíjet, jsem si jistý, že to bylo jen nedopatření...

0/0
11.7.2017 14:17

V51í69t 87O54ž17a28n83a 1748358475704

ta je stejná jako pro tu elektrolýzu není-liž pravda?

0/0
11.7.2017 14:42

R80o92b75i38n 81Ž16i22ž10k16a 2518384666456

No není, protože výrobu vodíku lze plánovat dle využívání "odpadní" elektřiny a tím zvyšovat efektivitu celé přenosové sítě.

0/0
11.7.2017 15:24

O67n50d34ř66e47j 16Č50a86p53k22a 6901771863534

Elektromobil je zase náročnější na infrastrukturu - potřebujete zajistit dobíjení a odpovídající přenosovou kapacitu v podstatě pro každé dlouhodobé parkovací místo. U vodíku stejně jako u benzínu stačí dostatečně hustá síť pump.

0/0
12.7.2017 15:54

M22a53r36t52i52n 91V29a92j42s63a40r 5629543506816

Vody kvůli globálnímu oteplování máme pořád stejně, plné oceány. To, čeho bude brzy málo, je pitná voda, a v produkci pitné vody palivové články nepomohou ani zbla.

Vizionáři navíc předpokládají výrobu vody elektrolýzou v době přebytků elektřiny z OZE, takže ta voda, která v tom autě během provozu bude vznikat, předtím ve fabrice na vodík zanikne. Ale aspoň jde o uzavřený cyklus.

Aktuální situace ovšem tak radostná není, vodík se průmyslově vyrábí z fosilních paliv (hlavně ze zemního plynu) a vedlejším produktem jsou CO a CO2, tedy skleníkové plyny. Pokud tedy chcete koupí auta přispět k boji proti globálnímu oteplování, aktuálně je pravděpodobně lepší pořídit auto na baterku, tam je pořád ještě šance, že část té energie pochází z OZE nebo z jádra.

0/0
12.7.2017 14:08

B45o35h23u13m51í85r 66E92l26i37á29š 1961828374792

auta mají jezdit na benzín a nějaký vodík nebo CNG..a nedej bože na na naftu.

0/−2
11.7.2017 11:21

J83a59k94u62b 98F55e78i97f84a74r 7269749176709

Je ovšem třeba uvažovat o tom, že vodík se vyrábí elektrolýzou, na kterou je opět potřeba dost elektřiny. Tedy pokud bychom byli schopni získávat elektřinu nikoli splováním fosilních paliv, je to jistě velký krok kupředu.

0/0
11.7.2017 11:14

V35í83t 61O10ž15a18n85a 1778748445664

Elektrolýzou se vyrábí zlomek. Levnější je to ze zemního plynu.

0/0
11.7.2017 11:15

O55n60d20ř24e33j 94Č45a65p61k79a 6801671903504

Zatím. Každopádně možnost výroby bez použítí fosilních paliv existuje.

Kombinace jaderné elektrárny jako zdroje tepla a elektřiny pro podpůrnou technologii (s tím, že převážná většina generovaného výkonu jde do sítě) a samotné elektrolýzy napájené ze solární nebo větrné farmy by nemusela být špatná... elektrolýza je při vysoké teplotě účinnější a obnovitelný zdroj by v takovémhle případě nepotřeboval zálohu, kolísání výkonu tu nevadí.

0/0
11.7.2017 11:33

G36e66o36r37g 37K35o21m58b32e89r53e66c 9954771286931

frantici a nemci chystaji od roku 2040 stavet tokamaky. 2025 by meli uvest do provozu ITER. Vyvoj se nezastavi a i kdyby se to protahlo tak jakmile budou tyto elektrarny tak bude proudu ze snim budem moc dlazdit kdyby to slo. Pan Otto nebo pan Benz by dnes koukali jak se ty jejich vynalezy do dneska zdokonalily.

0/0
11.7.2017 12:53

V16í83t 60O95ž53a93n68a 1828608785794

To je hodně vzdálená budoucnost.

0/0
11.7.2017 13:08

M19a55r90t54i25n 69V59a78j51s58a49r 5469183546966

Jaderná fúze se nachází 20 let od komerčního využití už někdy od roku 1960.

0/0
12.7.2017 14:12

V38á29c70l66a98v 67V46a67n72ě95k 2173943958411

Třeba Kalifornie provozuje přes tři tisíce těchto Toyot a má rozsáhlou síť plnících stanic.

Pokud si toto auto koupíte dostanete s ním zadarmo vodík na tři roky dopředu, tedy nulové výdaje na PHM.

Kde jsme proti nim u nás?

+3/0
11.7.2017 0:40

V96í52t 76O58ž55a12n12a 1408448375954

A mimo tu Kalifornii jste namydlený. O tom, že byste s Mirai objel svět za 80 dní jako to dokázali s Teslama si můžete nechat jen zdát.

0/0
11.7.2017 11:04

G45e98o76r44g 65K47o51m50b56e65r48e22c 9934791216711

co to placate? 8-o koukne te se na F-CELL World Drive

0/0
11.7.2017 12:41

V87í27t 58O18ž74a62n46a 1538168725874

Vozit za "soutěžními" vozy dalšími auty vodík to umí každý blb. Já mluvím o jízdě s nezávislým nabíjením po trase "závodu".

0/0
11.7.2017 13:07

M62i52l93a96n 83V43o69t62a68v68a 5324166581652

ty zadní trojúhelníková světla to kazí, jinak hezký auto

0/0
10.7.2017 23:36

P53a49v75o57l 40H81a77n43k39o 6239236856

A Arabove nebudou mit co zrat! Komu tim prospejete?;-D

0/0
10.7.2017 23:29

M28i30r81e61k 33G38a92j58e87r 5971616679640

Z ceho myslite, ze se vodik vyrabi?

+1/0
10.7.2017 23:44

K77a34r27e52l 12L65a20n10g52r 2312237700948

Pokud se vodík rozšíří, budou rozšířeny i jaderky s novými reaktory. Výroba z ropy je v současné době okolo 30% a je z hlediska ekologie pasé.

0/0
10.7.2017 23:50

V74í90t 19O29ž22a79n83a 1978248485794

Ve velkém se nevyrábí z ropy, ale ze zemního plynu a je to přes 65%.

0/0
11.7.2017 11:08

J16i45ř93í 23H98r76a54d87e18c 9928617570604

Z Arabů?

0/0
12.7.2017 15:08

V89l36a57d12i85s75l98a68v 90N37o62h12e49j67l 7858807838661

jak mi jsou elektroauta proti srsti, tak ten vodik vypada slibne R^ ale doufam, ze benzin jeste par desitek let bude frcet, ten zvuk a vune se proste neda nahradit. ;-)

+4/−1
10.7.2017 23:27

P63a84v46e45l 66J70e96ř11á74b75e34k 7611112224427

Vůně benzinu - no dobře.

Jestli rád čucháte karcinogen, tak si dopřejte. ;-D

+1/−1
10.7.2017 23:33

V58l38a84d32i80s21l47a49v 20N25o17h40e21j59l 7198687168331

necucham, jen mi to voni. a voni to spouste motoristum desitky let. ale treba kdyz potkam nejakej dvoutakt, tak to schvalne jedu kus za nim, abych si nostalgicky pocuchal. ;-)

+2/0
10.7.2017 23:50

V36í97t 72O24ž54a69n86a 1158838115324

Smrad, hluk - odporné.

0/0
11.7.2017 13:51

V43í38t 35O49ž68a89n39a 1108588125544

Vodík vypadá jako budoucnost už 50 let a dalších 50 bude vypadat stejně.

0/0
11.7.2017 11:05

J25a44n 35D30ě58t39á84k 4511654179280

Doufám, že tahle autíčka budou mít i ventil pro případné plnění balónků.

0/0
10.7.2017 22:26



Najdete na iDNES.cz