Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Prahu brázdí auto na vodík, ale nemá kde tankovat

Je to jako s tou slepicí a vejcem - dokud nebude kde natankovat, nebudou ani jezdit auta na vodík. Jenže postavit plničku na palivo, které tankuje jen pár aut, se nevyplatí. Aut na vodík v běžném provozu hned tak nepotkáme. Jedno takové ale právě v pondělí ráno dorazilo do Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L30a42d21i48s83l36a79v 83K33a61l93o12u76s 7815486941390

No a co jezdit na kyslík ? To by frčelo jak raketa, parkovat u toho bych ale nechtěl,ani u vodíku.

0/0
13.7.2017 17:23

D46a55n39i61e60l 98P21a35n93e59k 6832161292730

To auto je strasne osklive... design fakt tragikomicky. Cena 55EUR za 5Kg vodiku? ufff. Trosku drahe ne? Ale ano tohle se mi zda jako budoucnost o proti soucasnym elektrickym autum na baterky.

0/0
12.7.2017 11:25

S22t30a17n34i30s16l88a72v 94K67r64e64j15c87a59r 6677646473944

Nu je to další možný směr náhrady ropných produktů. V době mého mládí, nás strašili nejen atomovou bombou shozenou na Hirošimu a Nagasaki ale i další podobnou jež měla název vodíková. Ve vývoji energetiky se mnoho desetiletí mluví o náhradě atomových elektráren vodíkovými s pomalými reaktory. Pokud tedy jako předkolo budou vodíková vozidla předobrazem tohoto směru bude jen dobře. Jen už žádný malý černobyl ani fukušimu někde na městském sídlišti nebo satelitu.

0/0
11.7.2017 17:34

J31i37ř80í 72Z22ý68k43a 9109233891760

5eur za 1kg vodíku ... reálná spotřeba 1,2kg/100km, tj 6eur/100km, tj. 160Kč/100km, tj. asi jako auto se spotřebou 6L/100km.

Na první pohled zajímavé. Na druhý - servis bude extra drahý, je v tom li-ion baterka, která také nebude levná na výměnu, auto je drahé - srovnatelně velké a silné bude odhadem kolem 600t kč.

Nezajímavé.

+1/−1
11.7.2017 12:36

R94o76b14i87n 81Ž81i68ž57k28a 2888504736596

Auta na vodík jsou na samém začátku vývoje, takže nemá tak úplně smysl je odsuzovat předem.

navíc pokud zvítězí politický tlak na "čistou" dopravu, bude vodík jediná cesta, jak se rozumně dostat na delší vzdálenosti .

+1/−2
11.7.2017 14:10

V71í96t 94O93ž33a75n35a 1938468215964

Baterie jsou již dnes použitelné a s rychlodobíjením s výkonem 350kW to bude ještě snazší.

0/0
11.7.2017 14:37

R46o40b57i94n 64Ž85i16ž75k81a 2288714876606

Promiňte, ale tenhle nesmysl jsem tu už rozebíral xkrát. najděte si to.

0/0
11.7.2017 15:20

M27a15r77t97i17n 29S16i80c62h30y10n25g72r 1497756471640

zajímavé jak to vše víte, máte hybridní toyotu a již jste měnil baterku ?, proč bude servis extra drahý ?, moje a mých známých jsou zkušenosti s hybridy od Toyoty zcela opačné, baterky se rozhodně nemění ( záruka je na ně 10 let a cena pokud by je někdo musel po té době měnit není vůbec vysoká ). Ten přepočet na spotřebu při českých cenách je také lehce zavádějící. V německu také nestojí benzín jako v ČR, když to přepočtu podle německých cen tak je to lehce jinak.

0/0
11.7.2017 16:02

J81i58ř65í 17Z50ý50k33a 9739913411820

cenu vodíku jsem psal podle cen za které tankují v ČR experimentální autobusy na vodík.

A k té ceně servisu ... na tohle auto je zapotřebí extra vyškolený specialista a toho si nechá autoservis hezky zaplatit

0/0
11.7.2017 18:10

M74a90r41e10k 18K44l76u27f96a 3368864264146

Ideální pohon, nesmrdí, nevypouští bordel do ovzduší a vyrábí pouze VODU, které je (a čím dál víc kvůli oteplování planety bude) nedostatek. Navíc tankujete srovnatelně rychle jako u vůz na fosilní palivo. Nad čím ještě špekulujete? Přestaňte vymýšlet elektrické a hybridní kraviny bez akceptovatelného dojezdu a investujte do vývoje laciné výroby vodíku a do rozšíření čerpacích stanic na tento pohon budoucnosti. Co se týče elektrického nesmyslu, baterie jsou těžké a mají omezenou životnost a navíc rozvodné sítě nejsou na dobíjení velkého množství aut ani náhodou konstruovány (počet zásuvek a kabelů na ulicích, napěťové špičky v exponovaných dobách ...).

+1/−1
11.7.2017 12:22

G26e82o20r56g 79K90o45m39b38e27r46e22c 9314531756631

o dojezdu ani nemluve.

0/0
11.7.2017 12:35

V53í33t 24O86ž33a16n71a 1888108165384

Děkuji, ale vůz s vodíkem natlakovaným na 70MPa pod zadkem nechci.

0/0
11.7.2017 13:04

R72o58b49i37n 94Ž42i60ž90k67a 2408754936106

A baterku z Note7 ano? (to je totiž podobně blbej argument jako ten váš)

0/0
11.7.2017 14:11

V94í52t 45O73ž94a86n86a 1908108625534

:)

0/0
11.7.2017 14:38

V12í71t 38O80ž19a21n31a 1568738625724

Elektromobily jsou mnohem efektivnější. Proč vyrýbět pomocí proudu s 30% účinností vodík a pak z něj s 55% účinnosti vyrábět proud, když můžu proud uložit do akumulátorové baterie při účinnosti 95%?!

0/0
11.7.2017 13:02

G79a87b89r50i79e69l 62H17o33r76t39e23n 9911799693974

Musíte do toho započítat i energii (a další vstupy) na výrobu té baterie, která vydrží navíc podstatně menší počet "natankování", než nádrž na klasická paliva.

0/0
11.7.2017 13:10

V93í22t 28O46ž71a94n95a 1348338135794

Do vodíku taky musíte započítat ten materiál na výrobu nádrží, vysokotlakých čerpadel a armatur.

0/0
11.7.2017 13:48

V80í56t 19O29ž30a47n32a 1718568825534

Akumulátor s velkou kapacitou vydrží déle než to auto, které napájí. Třeba i milion kilometrů.

0/0
11.7.2017 13:50

G17a26b38r91i39e75l 72H57o46r10t49e23n 9361449543264

Při běžném provozu budete potřebovat vyměnit v autě baterii po cca osmi letech, protože baterie stárnutím ztrácí kapacitu - v zimě mimochodem rychleji. Nádrž nikoliv.

0/0
11.7.2017 14:26

V10í84t 91O64ž27a76n89a 1818608245574

Nesmysl, akumulátoru nejvíce "škodí" vysoká teplota, ale novější chemie článků tento problém řeší. Ta ztráta kapacity je nejvyšší na samém počátku provozu a pak už je zcela zanedbatelná. Vydrží mnoho set tisíc km.

0/−1
11.7.2017 14:41

G18a75b69r17i22e24l 49H15o12r18t78e65n 9291619753654

Vidím, že jste mnohem chytřejší než výrobci baterií, takže se mějte hezky.:-)

0/0
11.7.2017 15:18

P78a40v43e81l 84K75u30t31i86l 9640286363399

A Vy zase tvrdíte, že baterie vydrží 8 let. Výrobce dává třeba na Tesla baterii záruku právě těch 8 let. To vám hjunaj na nádrž určitě nedá. Víte že zkušenost je -7% po 600.000 km? Baterii vadí více věcí, ale auto ji dokáže temperovat i chladit. To si pletete s vaší olověnnou startovací kyselinovou baterií.

0/0
11.7.2017 22:36

R36o56b41i25n 28Ž63i80ž76k91a 2378974866386

Nějak vám tam vypadla účinnost výroby a přenosu elektrické energie, kterou chcete ten akumulátor nabíjet, jsem si jistý, že to bylo jen nedopatření...

0/0
11.7.2017 14:17

V51í17t 31O28ž72a12n50a 1208208505274

ta je stejná jako pro tu elektrolýzu není-liž pravda?

0/0
11.7.2017 14:42

R41o72b42i54n 47Ž30i57ž94k22a 2748754616476

No není, protože výrobu vodíku lze plánovat dle využívání "odpadní" elektřiny a tím zvyšovat efektivitu celé přenosové sítě.

0/0
11.7.2017 15:24

O50n11d97ř93e88j 85Č13a44p93k55a 6331231103674

Elektromobil je zase náročnější na infrastrukturu - potřebujete zajistit dobíjení a odpovídající přenosovou kapacitu v podstatě pro každé dlouhodobé parkovací místo. U vodíku stejně jako u benzínu stačí dostatečně hustá síť pump.

0/0
12.7.2017 15:54

M90a26r84t29i25n 15V24a82j54s30a35r 5389713786136

Vody kvůli globálnímu oteplování máme pořád stejně, plné oceány. To, čeho bude brzy málo, je pitná voda, a v produkci pitné vody palivové články nepomohou ani zbla.

Vizionáři navíc předpokládají výrobu vody elektrolýzou v době přebytků elektřiny z OZE, takže ta voda, která v tom autě během provozu bude vznikat, předtím ve fabrice na vodík zanikne. Ale aspoň jde o uzavřený cyklus.

Aktuální situace ovšem tak radostná není, vodík se průmyslově vyrábí z fosilních paliv (hlavně ze zemního plynu) a vedlejším produktem jsou CO a CO2, tedy skleníkové plyny. Pokud tedy chcete koupí auta přispět k boji proti globálnímu oteplování, aktuálně je pravděpodobně lepší pořídit auto na baterku, tam je pořád ještě šance, že část té energie pochází z OZE nebo z jádra.

0/0
12.7.2017 14:08

B73o63h75u55m82í77r 70E13l56i31á33š 1471818464272

auta mají jezdit na benzín a nějaký vodík nebo CNG..a nedej bože na na naftu.

0/−2
11.7.2017 11:21

J18a41k47u62b 65F77e37i55f60a55r 7339669566769

Je ovšem třeba uvažovat o tom, že vodík se vyrábí elektrolýzou, na kterou je opět potřeba dost elektřiny. Tedy pokud bychom byli schopni získávat elektřinu nikoli splováním fosilních paliv, je to jistě velký krok kupředu.

0/0
11.7.2017 11:14

V67í59t 24O33ž41a30n90a 1578668265884

Elektrolýzou se vyrábí zlomek. Levnější je to ze zemního plynu.

0/0
11.7.2017 11:15

O30n22d38ř96e90j 67Č41a45p37k22a 6931891193234

Zatím. Každopádně možnost výroby bez použítí fosilních paliv existuje.

Kombinace jaderné elektrárny jako zdroje tepla a elektřiny pro podpůrnou technologii (s tím, že převážná většina generovaného výkonu jde do sítě) a samotné elektrolýzy napájené ze solární nebo větrné farmy by nemusela být špatná... elektrolýza je při vysoké teplotě účinnější a obnovitelný zdroj by v takovémhle případě nepotřeboval zálohu, kolísání výkonu tu nevadí.

0/0
11.7.2017 11:33

G34e46o18r25g 10K59o20m24b36e87r70e19c 9234501266351

frantici a nemci chystaji od roku 2040 stavet tokamaky. 2025 by meli uvest do provozu ITER. Vyvoj se nezastavi a i kdyby se to protahlo tak jakmile budou tyto elektrarny tak bude proudu ze snim budem moc dlazdit kdyby to slo. Pan Otto nebo pan Benz by dnes koukali jak se ty jejich vynalezy do dneska zdokonalily.

0/0
11.7.2017 12:53

V60í74t 31O72ž45a65n98a 1578688865904

To je hodně vzdálená budoucnost.

0/0
11.7.2017 13:08

M31a28r64t73i69n 15V20a17j82s82a42r 5669653776156

Jaderná fúze se nachází 20 let od komerčního využití už někdy od roku 1960.

0/0
12.7.2017 14:12

V85á49c35l81a54v 90V28a11n60ě28k 2683453778671

Třeba Kalifornie provozuje přes tři tisíce těchto Toyot a má rozsáhlou síť plnících stanic.

Pokud si toto auto koupíte dostanete s ním zadarmo vodík na tři roky dopředu, tedy nulové výdaje na PHM.

Kde jsme proti nim u nás?

+3/0
11.7.2017 0:40

V47í59t 55O22ž68a88n94a 1708238115134

A mimo tu Kalifornii jste namydlený. O tom, že byste s Mirai objel svět za 80 dní jako to dokázali s Teslama si můžete nechat jen zdát.

0/0
11.7.2017 11:04

G13e43o43r52g 28K18o64m93b39e78r58e31c 9864421106121

co to placate? 8-o koukne te se na F-CELL World Drive

0/0
11.7.2017 12:41

V27í14t 55O10ž69a42n48a 1458328855534

Vozit za "soutěžními" vozy dalšími auty vodík to umí každý blb. Já mluvím o jízdě s nezávislým nabíjením po trase "závodu".

0/0
11.7.2017 13:07

M96i88l19a24n 36V34o77t50a56v84a 5584426201132

ty zadní trojúhelníková světla to kazí, jinak hezký auto

0/0
10.7.2017 23:36

P50a47v88o88l 38H68a78n68k85o 6779666676

A Arabove nebudou mit co zrat! Komu tim prospejete?;-D

0/0
10.7.2017 23:29

M10i43r70e94k 96G29a42j63e66r 5141296639310

Z ceho myslite, ze se vodik vyrabi?

+1/0
10.7.2017 23:44

K96a18r91e52l 27L68a70n44g95r 2282937580568

Pokud se vodík rozšíří, budou rozšířeny i jaderky s novými reaktory. Výroba z ropy je v současné době okolo 30% a je z hlediska ekologie pasé.

0/0
10.7.2017 23:50

V93í27t 73O38ž13a41n57a 1688338445794

Ve velkém se nevyrábí z ropy, ale ze zemního plynu a je to přes 65%.

0/0
11.7.2017 11:08

J61i86ř38í 10H55r46a46d27e34c 9668407590864

Z Arabů?

0/0
12.7.2017 15:08

V25l67a19d94i32s14l25a75v 45N50o35h24e88j38l 7118877168621

jak mi jsou elektroauta proti srsti, tak ten vodik vypada slibne R^ ale doufam, ze benzin jeste par desitek let bude frcet, ten zvuk a vune se proste neda nahradit. ;-)

+4/−1
10.7.2017 23:27

P73a73v22e90l 40J39e70ř87á59b81e76k 7341882624667

Vůně benzinu - no dobře.

Jestli rád čucháte karcinogen, tak si dopřejte. ;-D

+1/−1
10.7.2017 23:33

V86l22a44d32i61s45l29a29v 13N26o45h12e84j65l 7178447388271

necucham, jen mi to voni. a voni to spouste motoristum desitky let. ale treba kdyz potkam nejakej dvoutakt, tak to schvalne jedu kus za nim, abych si nostalgicky pocuchal. ;-)

+2/0
10.7.2017 23:50

V13í66t 85O74ž34a37n78a 1338438535434

Smrad, hluk - odporné.

0/0
11.7.2017 13:51

V97í20t 61O71ž57a12n25a 1658658535274

Vodík vypadá jako budoucnost už 50 let a dalších 50 bude vypadat stejně.

0/0
11.7.2017 11:05

J53a54n 18D73ě93t36á85k 4321524469470

Doufám, že tahle autíčka budou mít i ventil pro případné plnění balónků.

0/0
10.7.2017 22:26







Najdete na iDNES.cz