Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dobrá zpráva: Škoda radikálně zlevňuje filtry pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Značky koncernu Volkswagen v Česku přistupují k úpravám cen. Pro nejběžnější modely starších škodovek, které jsou tímto problematickým dílem vybaveny, se nyní dají pořídit od necelých 13 tisíc, podmínkou je ovšem vrátit starý filtr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12i31n63d35ř27i49c86h 54S93t73a16r66ý 7142321775143

vw 1.9 sdi 2001 jezdí venku za 4 v praze za 5 a filtr ještě neměl :))) budu ho hodně dlouho opatrovat

0/0
7.9.2017 1:39

J95i46n21d47ř16i85c51h 56S12t67a72r17ý 7282201215213

jo a tyhle motory najedou 750000 ale bohužel karoserie tak dlouho nevydrží

0/0
7.9.2017 1:44
Foto

V20i86t 26C10h72a64l16u82p21a 5762957602196

Chtěl jsem odprodat staršího turbodiesla bazaru. Po porohlídce mi řekli...pane Váš vůz nemá filtr tuhých částic...odpovídám...ale on ho nikdy ani neměl....

To nás nezajímá, my vykupujem pouze diesly s filtrem....

0/0
18.7.2017 7:49

J84a29n 91M91a14c26h58á36č 3147836253792

Ekologický výmysl Evropské Komise.Když tu ekologii ženou tak na ostří nože různými příkazy a zákazy,tak mohli už dávno,když mají starost o naší přírodu,vydat směrnici,o povinnosti automobilek měnit DPF po dobu třeba deseti let zdarma.Nebo v tom tak ekologie není,a jsou v tom zase prachy?

+1/0
17.7.2017 17:02

J17i32ř58í 76K78r36u83t62i93l 8568263155771

Oktávka poskládá z náhradních dílů vyjde na cca 2 000 000 Kč.

Oktávka poskládaná z náhradních dílu po výrazné slevě vyjde na cca 1 970 000 Kč.

+2/0
14.7.2017 13:35

J40a41r39o38s35l39a88v 90Š46m26e48j80d25a 8232929629840

Kupujte benzíňáky a bude klid šetřílkové !!!

+2/0
13.7.2017 7:59

J16a12r10o29s65l41a57v 16Š41m49e22j96d24a 8382129859230

Pro strejdu s důchodem 11.000 kč ,který si většinou starého diesela pořídí je to stále ještě ranec peněz. Ale pochopili že by neprodali za pár let ani jednoho diesela . Tato auta se stejně brzy přestanou vyrábět.

+1/0
13.7.2017 7:57
Foto

V73i84t 28C96h77a54l35u88p69a 5162207942636

Proč si strejda s důchodem 11tis. Kč vůbec musí pořizovat auto, a když tak proč diesla? Pochybuju, že důchodce najezdí ročně cca 25-30 tis km, tak aby se mu vůbec nafťák vyplatil. At si takoví lidi kupujou benziňáka nebo jezdí autobusem....

+5/0
13.7.2017 8:32
Foto

P22e90t10r 19J49a23n14o58v73s10k81ý 1328930882768

proc by se mu nevyplatil\? asi netušíte, že provozni naklady na diesla jsou mensi 1,9 tdi octavia jede za 5 L/100Km ukažte mi benzín, co to dá:))))) jinak nekupujete nic :) takze i na "par " kilometrech ušetříte a auto i něco uveze a motor vydrží.

0/0
13.7.2017 18:35

J92i31ř86í 45S93c11h49w18a43c86h 8388574748396

a která Octavia s 1.9TDI má ten DPF o kterém je řeč v úvodu vlákna?

0/0
13.7.2017 22:42
Foto

V95i34t 47C20h77a36l31u96p15a 5872877812646

Takže:

1) Pořizovací náklady diesla jsou něco málo větší (i ustarších aut), např. Oktávka 1,6 benzín stejného roku výroby stojí míň než 1,6 či 1,9 TDI

2) Pokud s tím penzista bude camrat po městě a jezdit 2-3 km do kauflandu, tak spotřeba nebude nic moc lepší než v benzínu

3) Údržba diesla je obecně dražší než u benzíňáka (vlastní zkušenost se servisy - mají jiné sazby na diesly (složitější motor) než na benzíny)

4) U těch starších dieslů navíc žádný DPF není

5) Já jsem reagoval na článek výše o dostupnosti náhradních dílů pro penzistu s 11 tis. Kč důchodu - ceny autodílů jsou určeny náklady na jejich vývoj a výrobu, nikoliv tak aby byly levné a dostupné pro každého.....

+3/0
14.7.2017 8:36

B98o83h46u74m82í64r 58E95l47i29á73š 1101618724822

Provozni naklady na naftu jsou vyssi nez u benzinu..

Musite zapocitat vse,,servis,nahradni dily,pojistka..

0/0
16.7.2017 18:58
Foto

V65i31t 21C65h39a28l77u74p44a 5212267622556

Ale to bohužel fandům do nafty nevysvětlíte....oni vidí jen dvě věci....žere to 5l/100 a táhne to pěkně vocpodu :-)...víc neřeší

+3/0
17.7.2017 8:09

I94v26o 97J57a22n46á50č33e96k 8213543911262

Až budete mít nové auto, pak to možná pochopíte jak to je. Pokud kupujete staré vraky, tam to asi může být tak, jak píšete.

0/0
17.7.2017 11:39
Foto

V43i57t 15C72h19a25l63u47p41a 5822757322516

Pořizovací náklady nového auta v naftě je cca o 10-20% vyšší než srovnatelného vozu s benzínovým motorem. Ale na těch 10-20% což je v průměru tak 50 tis. Kč (uvažuji spíše vyšší střední třídu nebo rodinné vozy, malá auta už se "naštěstí" moc v naftě nevyrábějí), musíte mít dostatečný nájezd, aby se Vám ten rozdíl ve spotřebě vůbec vyplatil. Coz počítám, že dědula s penzí 11 tisíc, nenajezdí...

+2/0
17.7.2017 13:14

I45v30o 19J12a63n66á12č12e10k 8313303261872

Já ale reagoval na něco úplně jiného.

0/0
17.7.2017 16:38

J25i32n59d68ř19i66c72h 23S83t30a69r70ý 7112101975173

prý to umí 1.2 TSI

0/0
7.9.2017 1:46
Foto

V63i43t 31C34h69a10l29u23p94a 5572867892236

Navíc myslím, že důchodce s penzí 11 tis. těžko bude mít vůbec na moderního turbodiesla s filtrem....

0/0
18.7.2017 7:50
Foto

V43i36t 84C56h31a98l41u87p71a 5722197582386

Nechápu jak můžou napsat, že neoriginální filtr může zničit motor...vždyt je přece až za ním motoru už může být jedno co se děje se spalinami, které laicky řečeno poslal výfukem pryč...Jediné co mě napadá , je že špatná vestavba ve filtru by mohla způsobit ve výfuku přetlak a hnát spaliny zpět k motoru, ale to by zase měly hlídat čidla tlaku před a za filtrem...

0/0
13.7.2017 7:48

V61á10c49l40a61v 65V13l93č45e87k 1978900274256

filtr=okrádání majitelů aut ;-O!!

+2/−2
12.7.2017 23:23

J13i45ř73í 61S79c82h98w50a92c83h 8238784118666

povinnost čistit odpadní vody a nutit obyvatele, aby to ještě platili = okrádání obyvatel! ;-D

Vždyť by se zase mohlo zpívat:

Po vodě plavaly, plavaly hovn@ triiii,

ludé si mysleli, že sú to ondatryyyy.....

(cenzore to nejsou vulgarismy, to je lidová píseň ;-))

+5/−1
13.7.2017 0:12

P28e90t69r 22H74a40r47i28p73r63a94s30a85d 29H96a48j85i65č 8133820384527

Tak s problematickým dílem. Aha.

0/0
12.7.2017 22:39

A97n21t39o75n38í20n 16Š64v27i82h64n46o74s 8548277841252

Tak nejlepší by bylo se vrátit k normálním naftovým motorům s klasickým vstřikovacím čerpadlem, kde motor sice produkuje velké saze, ale s těmi si umí filtrační systém člověka poradit. Problém přeci přišel až s common raily , kde vznikají mikroskopické saze, se kterými si plíce neumí poradit.

+2/−2
12.7.2017 21:41

J86i76ř83í 70S19c65h58w95a79c53h 8548974578756

ty staré diesely by neplnily dnešní normy v řadě dalších emisních limitů....

0/0
13.7.2017 23:48

J27a38n 75K92o57p82ř97i11v37a 7210198468225

Já být diktátor tak auta zakážu :P A je to. Není nic krásnějšího než čistá prázdná ulice bez parkujících plechovek ;)

+2/0
12.7.2017 20:48

P65e49t53r 52Č30e10r49m26á15k 9538815889540

Tak je fakt že pak by ta ulice byla čistá a prázdná skutečně dokonale - nebyli tam ani lidé ;-)

0/0
12.7.2017 21:50

D80a79n58i65e61l 65S68c17h46n17i98t60z69e12r 5261844491716

Jistě ta kontrola je objektivní, pan od FORDU, se zaměří na čisté výfuku FORDU, a koncernové vw jsou špinavé. Kolik si zaplatil ford za poškození konkurence?

0/0
12.7.2017 19:30

J60a72k53u91b 56S35e11k34e96r17a 6586210846925

Tak to si hned běžím koupit ojeteho dyzla od koncernu!!! Za ty prachy, to už se vyplatí!!!

0/−1
12.7.2017 12:44

J14a12r12o28s52l70a59v 52B76i15r29n41e54r 4908605972328

sleva 60%.

Pěkně si doposud mastili kapsu.

0/0
12.7.2017 12:20

P41e65t80r 30Č26e11r87m32á32k 9648375689600

Tak podnikání není charita, proč by to nedělali když mohli... Spíše otázka proč to nyní tak zlevňují.

+2/0
12.7.2017 12:30

J57a34k32u15b 56S66e10k97e41r77a 6226170946485

A proč nyní zlevňují přes tak drahou Agro reklamu

0/0
12.7.2017 12:42

P71e25t80r 19S72t98e84j26s55k13a71l 3879118234946

Asi snaha napravit si dieselgate reputaci

0/0
13.7.2017 16:09

M29i15c32h83a26l 56K94r18č48á43l 6928978346982

A proč ne když mají monopol a nikdo je neomezuje. Divím se že si ji nemastí dál a ještě víc. Nic jim v tom nebrání a zákazník je jako oslík co se vždycky otřese a zaplatí.

0/0
12.7.2017 12:45

M87a67r23t30i62n 26K17a51r54á63s68e75k 9408773298428

Jaky monopol? Do skodovky fakt nejde dat jiny filtr nez ten z originalnich ND?

0/0
12.7.2017 13:45
Foto

S68t64a85n12i22s71l89a33v 77D90o76n16á42t 6753793117590

Nafta patří do kamen a na pole.

+5/−3
12.7.2017 11:24

M27a67r44t58i66n 48K96a87r77á60s67e24k 9508263268878

Ja bych tu naftu na pole radeji nelil :-D

+1/0
12.7.2017 16:46
Foto

V15i74t 38C21h31a86l25u77p88a 5522707492106

Všichni co se obáváte problémů s DPF a plánujete koupi ojetého auta, nejelegantnější řešení: Kupte si benzíňáka, v případě, že jezdíte víc, nejlépe předělaného na LPG. Budete řšit desetinu problémů a za menší peníz než u nějakého ojetého pochybného turbodiesla. A poku kupujete nové, tak zavčas benzíńáka taky, za rok budou mít DPF také.

+6/0
12.7.2017 11:23

P18e78t83r 67Č25e23r20m83á83k 9128265889230

Spíše CNG a ideálně tovární nebo importérskou přestavbu. LPG s moderními benzíny také není žádná výhra a problémů a nebo nákladů je s tím také dost.

0/0
12.7.2017 11:46

J44a21k31u18b 37S74e59k27e37r10a 6516880376405

U LPG záleží na motoru... Do přímovstřiku se to nevyplatí. Tovární se dá sehnat stále i u nového auta.

0/0
12.7.2017 16:19

T51o66m68á23š 76M57a86c68e80j83k56a 6341122157147

Chtěl jsem v LPG Mazdu 6. Nejde to. Tovární není a přestavba poškozuje (nejen) hlavu válců a sama Mazda přestavby nedoporučuje.

0/0
12.7.2017 22:39

P31e72t21r 32H18a51r13i55p80r24a95s88a81d 80H78a42j77i86č 8823680274247

Ale nekupujte tříválce. Ten ECO Boost je také podvod.

0/0
12.7.2017 22:44

P87e48t41r 36S75t39e46j60s12k71a53l 3239158374396

Nj ale kdyz tech firemnich Octavii je v bazarech mrte, jejich ceny to tlaci jeste vic dolu a koncernovy benzin do 2014 byl nic moc. Vetsina lidi v republice potrebuje mit Skodu, tak jich to automaticky tahne k TDI 3-4roky stare, pro ne idelanich 150tisic na tachecu. No nekup to.

0/0
13.7.2017 16:13

M66i29c87h47a20l 87K98r79č67á15l 6868128516772

Je načase aby antimonopolní úřad zatnul automobilkám tipec a vysvobodil nešťastné majitele jejich výrobků kteří jsou při každém nákupu jakéhokoliv náhradního dílu na auto nestydatě okrádáni. Stačí málo. Zákon že součet cen všech náhradních dílů na celé auto nesmí být vyšší než cena nového auta. Automobilky by ještě ušetřily na tom, že z těch dílů to auto nemusí skládat.

0/−2
12.7.2017 11:03

L47u29d46v85í16k 84G71a90j80d75o73š18í29k 2215343454672

Větší hloupost už jsem dlouho neslyšel.

Náhradní díly jsou VŽDY dražší než celý výrobek. Nejen u aut. Jinak to totiž ekonomicky nefunguje. Logistika náhradních dílů totiž stojí neskutečné peníze a mnohdy představuje i 3/4 jejich ceny.

+2/0
12.7.2017 11:11

M74i50c12h21a66l 94S30e16m36r87á67d 3722306887379

Lež... logistika cenu nenavyšuje... to co navyšuje cenu náhradních dílů jsou marže všech překupníků v řetězci...

Vrcholem ceny je potom cena od výrobce, ten totiž nenabízí díl levné díly hlavně proto, aby častěji zazněla věta: "To se nevyplatí opravovat, kupte si nové auto"

0/−1
12.7.2017 11:16

J94a82r64o51m17í36r 98K51r66á75l 4480219734129

Marže překupníků je např. u výfuku Bosal na Golfa okolo 30%. Zdá se Vám to moc ?

0/0
12.7.2017 15:38

A67n86t55o32n46í21n 60Š48v66i80h34n26o79s 8798957141272

A když jsou ty překupníci tři za sebou, je to už 90%.

0/0
12.7.2017 21:28

M60i86c46h23a46l 55K81r37č40á75l 6988458456282

Ale fungovalo by to. Jenom by přestalo několik desítek, možná stovek firem kroužit po evropě s náhradními díly, několikrát denně s nimi zajíždět do různých autoservisů a nechat si za to těžce platit. Na druhou stranu by oprava auta trvala minimálně 2 dny. První den by v servise zjistili jaké náhradní díly jsou potřeba a druhý den by je přivezly.

Nepřipadá mě normální, aby v kalkulaci dílů nového auta stálo DPF několik desetikorun max stokorun a jako náhradní díl se prodávalo za desítky tisíc.

0/0
12.7.2017 11:24
Foto

V82i55t 14C67h10a22l50u83p76a 5752557262836

Co ty pracovní místa v logistice?

0/0
12.7.2017 11:43

M27i89c56h28a54l 62K57r86č34á37l 6888308406722

A co s nimi má být? Půjdou dělat něco jiného. Firmy křičí že nemohou vyrábět protože nemají lidi. Ale bude to pro ně těžké. Zavést brzdové destičky 30 km do nějakého servisu je přecejenom lehčí práce.

0/0
12.7.2017 11:54







Najdete na iDNES.cz