Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dobrá zpráva: Škoda radikálně zlevňuje filtry pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Značky koncernu Volkswagen v Česku přistupují k úpravám cen. Pro nejběžnější modely starších škodovek, které jsou tímto problematickým dílem vybaveny, se nyní dají pořídit od necelých 13 tisíc, podmínkou je ovšem vrátit starý filtr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35i97n10d68ř21i42c17h 91S69t76a27r58ý 7212271985603

vw 1.9 sdi 2001 jezdí venku za 4 v praze za 5 a filtr ještě neměl :))) budu ho hodně dlouho opatrovat

0/0
7.9.2017 1:39

J49i62n80d35ř53i82c44h 89S47t13a82r60ý 7962191705683

jo a tyhle motory najedou 750000 ale bohužel karoserie tak dlouho nevydrží

0/0
7.9.2017 1:44
Foto

V65i77t 27C95h23a36l90u25p32a 5852527182536

Chtěl jsem odprodat staršího turbodiesla bazaru. Po porohlídce mi řekli...pane Váš vůz nemá filtr tuhých částic...odpovídám...ale on ho nikdy ani neměl....

To nás nezajímá, my vykupujem pouze diesly s filtrem....

0/0
18.7.2017 7:49

J12a26n 46M15a66c95h65á42č 3217776903172

Ekologický výmysl Evropské Komise.Když tu ekologii ženou tak na ostří nože různými příkazy a zákazy,tak mohli už dávno,když mají starost o naší přírodu,vydat směrnici,o povinnosti automobilek měnit DPF po dobu třeba deseti let zdarma.Nebo v tom tak ekologie není,a jsou v tom zase prachy?

+1/0
17.7.2017 17:02

J61i65ř38í 81K20r82u97t17i61l 8798923315841

Oktávka poskládá z náhradních dílů vyjde na cca 2 000 000 Kč.

Oktávka poskládaná z náhradních dílu po výrazné slevě vyjde na cca 1 970 000 Kč.

+2/0
14.7.2017 13:35

J34a58r46o58s48l11a73v 89Š87m31e65j76d93a 8102539389570

Kupujte benzíňáky a bude klid šetřílkové !!!

+2/0
13.7.2017 7:59

J86a85r20o43s56l96a18v 15Š48m87e44j56d73a 8182949609800

Pro strejdu s důchodem 11.000 kč ,který si většinou starého diesela pořídí je to stále ještě ranec peněz. Ale pochopili že by neprodali za pár let ani jednoho diesela . Tato auta se stejně brzy přestanou vyrábět.

+1/0
13.7.2017 7:57
Foto

V17i59t 16C92h19a13l11u29p40a 5102617872196

Proč si strejda s důchodem 11tis. Kč vůbec musí pořizovat auto, a když tak proč diesla? Pochybuju, že důchodce najezdí ročně cca 25-30 tis km, tak aby se mu vůbec nafťák vyplatil. At si takoví lidi kupujou benziňáka nebo jezdí autobusem....

+5/0
13.7.2017 8:32
Foto

P39e69t59r 73J92a82n86o38v36s49k40ý 1198600662278

proc by se mu nevyplatil\? asi netušíte, že provozni naklady na diesla jsou mensi 1,9 tdi octavia jede za 5 L/100Km ukažte mi benzín, co to dá:))))) jinak nekupujete nic :) takze i na "par " kilometrech ušetříte a auto i něco uveze a motor vydrží.

0/0
13.7.2017 18:35

J25i78ř35í 14S95c85h50w46a44c47h 8838844898136

a která Octavia s 1.9TDI má ten DPF o kterém je řeč v úvodu vlákna?

0/0
13.7.2017 22:42
Foto

V56i45t 30C95h19a28l84u81p80a 5342177322546

Takže:

1) Pořizovací náklady diesla jsou něco málo větší (i ustarších aut), např. Oktávka 1,6 benzín stejného roku výroby stojí míň než 1,6 či 1,9 TDI

2) Pokud s tím penzista bude camrat po městě a jezdit 2-3 km do kauflandu, tak spotřeba nebude nic moc lepší než v benzínu

3) Údržba diesla je obecně dražší než u benzíňáka (vlastní zkušenost se servisy - mají jiné sazby na diesly (složitější motor) než na benzíny)

4) U těch starších dieslů navíc žádný DPF není

5) Já jsem reagoval na článek výše o dostupnosti náhradních dílů pro penzistu s 11 tis. Kč důchodu - ceny autodílů jsou určeny náklady na jejich vývoj a výrobu, nikoliv tak aby byly levné a dostupné pro každého.....

+3/0
14.7.2017 8:36

B67o28h95u42m52í85r 84E49l14i94á65š 1111678914342

Provozni naklady na naftu jsou vyssi nez u benzinu..

Musite zapocitat vse,,servis,nahradni dily,pojistka..

0/0
16.7.2017 18:58
Foto

V21i89t 17C92h82a80l89u28p44a 5102427802446

Ale to bohužel fandům do nafty nevysvětlíte....oni vidí jen dvě věci....žere to 5l/100 a táhne to pěkně vocpodu :-)...víc neřeší

+3/0
17.7.2017 8:09

I44v53o 27J81a50n27á32č50e11k 8933963981492

Až budete mít nové auto, pak to možná pochopíte jak to je. Pokud kupujete staré vraky, tam to asi může být tak, jak píšete.

0/0
17.7.2017 11:39
Foto

V98i61t 79C28h37a27l92u72p91a 5722417342516

Pořizovací náklady nového auta v naftě je cca o 10-20% vyšší než srovnatelného vozu s benzínovým motorem. Ale na těch 10-20% což je v průměru tak 50 tis. Kč (uvažuji spíše vyšší střední třídu nebo rodinné vozy, malá auta už se "naštěstí" moc v naftě nevyrábějí), musíte mít dostatečný nájezd, aby se Vám ten rozdíl ve spotřebě vůbec vyplatil. Coz počítám, že dědula s penzí 11 tisíc, nenajezdí...

+2/0
17.7.2017 13:14

I63v48o 83J95a10n71á50č50e95k 8853233241822

Já ale reagoval na něco úplně jiného.

0/0
17.7.2017 16:38

J45i51n32d27ř91i18c52h 83S29t20a10r16ý 7822481175523

prý to umí 1.2 TSI

0/0
7.9.2017 1:46
Foto

V71i22t 92C40h86a78l47u53p11a 5322557572536

Navíc myslím, že důchodce s penzí 11 tis. těžko bude mít vůbec na moderního turbodiesla s filtrem....

0/0
18.7.2017 7:50
Foto

V22i47t 65C44h91a74l69u55p98a 5632887492316

Nechápu jak můžou napsat, že neoriginální filtr může zničit motor...vždyt je přece až za ním motoru už může být jedno co se děje se spalinami, které laicky řečeno poslal výfukem pryč...Jediné co mě napadá , je že špatná vestavba ve filtru by mohla způsobit ve výfuku přetlak a hnát spaliny zpět k motoru, ale to by zase měly hlídat čidla tlaku před a za filtrem...

0/0
13.7.2017 7:48

V52á48c76l22a60v 63V97l78č82e91k 1828360144966

filtr=okrádání majitelů aut ;-O!!

+2/−2
12.7.2017 23:23

J96i31ř94í 46S59c97h71w80a54c64h 8248174788616

povinnost čistit odpadní vody a nutit obyvatele, aby to ještě platili = okrádání obyvatel! ;-D

Vždyť by se zase mohlo zpívat:

Po vodě plavaly, plavaly hovn@ triiii,

ludé si mysleli, že sú to ondatryyyy.....

(cenzore to nejsou vulgarismy, to je lidová píseň ;-))

+5/−1
13.7.2017 0:12

P53e17t32r 53H18a44r39i70p41r50a67s57a78d 69H29a64j39i40č 8933770484597

Tak s problematickým dílem. Aha.

0/0
12.7.2017 22:39

A62n14t89o77n49í97n 83Š62v14i81h11n54o70s 8608487731902

Tak nejlepší by bylo se vrátit k normálním naftovým motorům s klasickým vstřikovacím čerpadlem, kde motor sice produkuje velké saze, ale s těmi si umí filtrační systém člověka poradit. Problém přeci přišel až s common raily , kde vznikají mikroskopické saze, se kterými si plíce neumí poradit.

+2/−2
12.7.2017 21:41

J36i64ř80í 36S87c79h37w51a26c24h 8348294398406

ty staré diesely by neplnily dnešní normy v řadě dalších emisních limitů....

0/0
13.7.2017 23:48

J11a89n 13K42o75p67ř46i55v17a 7360678668135

Já být diktátor tak auta zakážu :P A je to. Není nic krásnějšího než čistá prázdná ulice bez parkujících plechovek ;)

+2/0
12.7.2017 20:48

P17e19t80r 90Č47e65r66m22á67k 9338735339610

Tak je fakt že pak by ta ulice byla čistá a prázdná skutečně dokonale - nebyli tam ani lidé ;-)

0/0
12.7.2017 21:50

D35a33n82i59e42l 74S51c98h63n67i27t71z15e54r 5281294381226

Jistě ta kontrola je objektivní, pan od FORDU, se zaměří na čisté výfuku FORDU, a koncernové vw jsou špinavé. Kolik si zaplatil ford za poškození konkurence?

0/0
12.7.2017 19:30

J84a72k28u69b 34S76e67k61e26r71a 6776250796795

Tak to si hned běžím koupit ojeteho dyzla od koncernu!!! Za ty prachy, to už se vyplatí!!!

0/−1
12.7.2017 12:44

J49a44r62o94s73l60a26v 66B48i49r90n19e84r 4918465472828

sleva 60%.

Pěkně si doposud mastili kapsu.

0/0
12.7.2017 12:20

P54e63t88r 59Č43e65r97m16á90k 9798575789310

Tak podnikání není charita, proč by to nedělali když mohli... Spíše otázka proč to nyní tak zlevňují.

+2/0
12.7.2017 12:30

J47a87k47u32b 70S91e32k54e77r94a 6126450336365

A proč nyní zlevňují přes tak drahou Agro reklamu

0/0
12.7.2017 12:42

P60e49t83r 31S24t43e27j23s36k29a46l 3829458564146

Asi snaha napravit si dieselgate reputaci

0/0
13.7.2017 16:09

M93i12c47h44a11l 60K53r85č24á10l 6238928156592

A proč ne když mají monopol a nikdo je neomezuje. Divím se že si ji nemastí dál a ještě víc. Nic jim v tom nebrání a zákazník je jako oslík co se vždycky otřese a zaplatí.

0/0
12.7.2017 12:45

M60a53r36t16i15n 58K32a69r65á24s61e17k 9218683118488

Jaky monopol? Do skodovky fakt nejde dat jiny filtr nez ten z originalnich ND?

0/0
12.7.2017 13:45
Foto

S35t45a28n60i74s56l67a44v 71D82o73n35á82t 6173303377660

Nafta patří do kamen a na pole.

+5/−3
12.7.2017 11:24

M62a82r91t39i77n 85K33a44r37á86s85e36k 9898913528478

Ja bych tu naftu na pole radeji nelil :-D

+1/0
12.7.2017 16:46
Foto

V87i64t 94C42h40a13l92u19p64a 5332407332486

Všichni co se obáváte problémů s DPF a plánujete koupi ojetého auta, nejelegantnější řešení: Kupte si benzíňáka, v případě, že jezdíte víc, nejlépe předělaného na LPG. Budete řšit desetinu problémů a za menší peníz než u nějakého ojetého pochybného turbodiesla. A poku kupujete nové, tak zavčas benzíńáka taky, za rok budou mít DPF také.

+6/0
12.7.2017 11:23

P61e45t86r 93Č54e37r76m70á69k 9488215839320

Spíše CNG a ideálně tovární nebo importérskou přestavbu. LPG s moderními benzíny také není žádná výhra a problémů a nebo nákladů je s tím také dost.

0/0
12.7.2017 11:46

J86a69k40u53b 79S40e36k46e28r22a 6866960636685

U LPG záleží na motoru... Do přímovstřiku se to nevyplatí. Tovární se dá sehnat stále i u nového auta.

0/0
12.7.2017 16:19

T73o36m16á47š 61M84a81c90e10j91k80a 6611242807767

Chtěl jsem v LPG Mazdu 6. Nejde to. Tovární není a přestavba poškozuje (nejen) hlavu válců a sama Mazda přestavby nedoporučuje.

0/0
12.7.2017 22:39

P48e53t20r 19H52a42r62i64p83r91a13s86a30d 49H57a89j40i85č 8633490634317

Ale nekupujte tříválce. Ten ECO Boost je také podvod.

0/0
12.7.2017 22:44

P86e35t12r 40S86t77e58j91s64k58a58l 3969748114766

Nj ale kdyz tech firemnich Octavii je v bazarech mrte, jejich ceny to tlaci jeste vic dolu a koncernovy benzin do 2014 byl nic moc. Vetsina lidi v republice potrebuje mit Skodu, tak jich to automaticky tahne k TDI 3-4roky stare, pro ne idelanich 150tisic na tachecu. No nekup to.

0/0
13.7.2017 16:13

M53i30c16h18a51l 23K43r74č64á41l 6438198606942

Je načase aby antimonopolní úřad zatnul automobilkám tipec a vysvobodil nešťastné majitele jejich výrobků kteří jsou při každém nákupu jakéhokoliv náhradního dílu na auto nestydatě okrádáni. Stačí málo. Zákon že součet cen všech náhradních dílů na celé auto nesmí být vyšší než cena nového auta. Automobilky by ještě ušetřily na tom, že z těch dílů to auto nemusí skládat.

0/−2
12.7.2017 11:03

L96u74d26v54í61k 27G18a77j64d63o13š71í29k 2425543884542

Větší hloupost už jsem dlouho neslyšel.

Náhradní díly jsou VŽDY dražší než celý výrobek. Nejen u aut. Jinak to totiž ekonomicky nefunguje. Logistika náhradních dílů totiž stojí neskutečné peníze a mnohdy představuje i 3/4 jejich ceny.

+2/0
12.7.2017 11:11

M47i79c45h20a79l 54S96e50m87r21á70d 3692966777279

Lež... logistika cenu nenavyšuje... to co navyšuje cenu náhradních dílů jsou marže všech překupníků v řetězci...

Vrcholem ceny je potom cena od výrobce, ten totiž nenabízí díl levné díly hlavně proto, aby častěji zazněla věta: "To se nevyplatí opravovat, kupte si nové auto"

0/−1
12.7.2017 11:16

J62a93r88o42m13í45r 57K91r97á88l 4650129464329

Marže překupníků je např. u výfuku Bosal na Golfa okolo 30%. Zdá se Vám to moc ?

0/0
12.7.2017 15:38

A79n88t85o19n93í62n 73Š50v25i52h77n75o66s 8508557481802

A když jsou ty překupníci tři za sebou, je to už 90%.

0/0
12.7.2017 21:28

M86i46c49h77a39l 10K50r53č96á55l 6818568536762

Ale fungovalo by to. Jenom by přestalo několik desítek, možná stovek firem kroužit po evropě s náhradními díly, několikrát denně s nimi zajíždět do různých autoservisů a nechat si za to těžce platit. Na druhou stranu by oprava auta trvala minimálně 2 dny. První den by v servise zjistili jaké náhradní díly jsou potřeba a druhý den by je přivezly.

Nepřipadá mě normální, aby v kalkulaci dílů nového auta stálo DPF několik desetikorun max stokorun a jako náhradní díl se prodávalo za desítky tisíc.

0/0
12.7.2017 11:24
Foto

V18i73t 69C98h34a60l74u44p14a 5762477512216

Co ty pracovní místa v logistice?

0/0
12.7.2017 11:43

M65i45c93h11a52l 27K12r29č61á67l 6928788476422

A co s nimi má být? Půjdou dělat něco jiného. Firmy křičí že nemohou vyrábět protože nemají lidi. Ale bude to pro ně těžké. Zavést brzdové destičky 30 km do nějakého servisu je přecejenom lehčí práce.

0/0
12.7.2017 11:54







Najdete na iDNES.cz