Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dobrá zpráva: Škoda radikálně zlevňuje filtry pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Značky koncernu Volkswagen v Česku přistupují k úpravám cen. Pro nejběžnější modely starších škodovek, které jsou tímto problematickým dílem vybaveny, se nyní dají pořídit od necelých 13 tisíc, podmínkou je ovšem vrátit starý filtr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15i13n42d47ř45i49c42h 53S60t59a51r95ý 7432751655383

vw 1.9 sdi 2001 jezdí venku za 4 v praze za 5 a filtr ještě neměl :))) budu ho hodně dlouho opatrovat

0/0
7.9.2017 1:39

J77i82n79d27ř53i42c24h 83S40t76a59r51ý 7962151915153

jo a tyhle motory najedou 750000 ale bohužel karoserie tak dlouho nevydrží

0/0
7.9.2017 1:44
Foto

V78i33t 82C90h84a14l29u90p38a 5952117622396

Chtěl jsem odprodat staršího turbodiesla bazaru. Po porohlídce mi řekli...pane Váš vůz nemá filtr tuhých částic...odpovídám...ale on ho nikdy ani neměl....

To nás nezajímá, my vykupujem pouze diesly s filtrem....

0/0
18.7.2017 7:49

J55a11n 58M28a38c98h69á18č 3197796713872

Ekologický výmysl Evropské Komise.Když tu ekologii ženou tak na ostří nože různými příkazy a zákazy,tak mohli už dávno,když mají starost o naší přírodu,vydat směrnici,o povinnosti automobilek měnit DPF po dobu třeba deseti let zdarma.Nebo v tom tak ekologie není,a jsou v tom zase prachy?

+1/0
17.7.2017 17:02

J57i16ř68í 88K90r55u55t66i45l 8268193915741

Oktávka poskládá z náhradních dílů vyjde na cca 2 000 000 Kč.

Oktávka poskládaná z náhradních dílu po výrazné slevě vyjde na cca 1 970 000 Kč.

+2/0
14.7.2017 13:35

J53a73r62o88s87l57a40v 60Š53m84e75j11d33a 8682169329950

Kupujte benzíňáky a bude klid šetřílkové !!!

+2/0
13.7.2017 7:59

J69a53r20o12s37l96a60v 11Š47m50e55j95d93a 8382909659530

Pro strejdu s důchodem 11.000 kč ,který si většinou starého diesela pořídí je to stále ještě ranec peněz. Ale pochopili že by neprodali za pár let ani jednoho diesela . Tato auta se stejně brzy přestanou vyrábět.

+1/0
13.7.2017 7:57
Foto

V83i34t 16C29h31a32l41u37p13a 5312917872666

Proč si strejda s důchodem 11tis. Kč vůbec musí pořizovat auto, a když tak proč diesla? Pochybuju, že důchodce najezdí ročně cca 25-30 tis km, tak aby se mu vůbec nafťák vyplatil. At si takoví lidi kupujou benziňáka nebo jezdí autobusem....

+5/0
13.7.2017 8:32
Foto

P85e49t44r 48J56a65n81o71v26s75k12ý 1868490162838

proc by se mu nevyplatil\? asi netušíte, že provozni naklady na diesla jsou mensi 1,9 tdi octavia jede za 5 L/100Km ukažte mi benzín, co to dá:))))) jinak nekupujete nic :) takze i na "par " kilometrech ušetříte a auto i něco uveze a motor vydrží.

0/0
13.7.2017 18:35

J64i59ř56í 84S44c79h83w80a25c76h 8478304778736

a která Octavia s 1.9TDI má ten DPF o kterém je řeč v úvodu vlákna?

0/0
13.7.2017 22:42
Foto

V33i75t 67C23h79a63l16u60p54a 5802357822806

Takže:

1) Pořizovací náklady diesla jsou něco málo větší (i ustarších aut), např. Oktávka 1,6 benzín stejného roku výroby stojí míň než 1,6 či 1,9 TDI

2) Pokud s tím penzista bude camrat po městě a jezdit 2-3 km do kauflandu, tak spotřeba nebude nic moc lepší než v benzínu

3) Údržba diesla je obecně dražší než u benzíňáka (vlastní zkušenost se servisy - mají jiné sazby na diesly (složitější motor) než na benzíny)

4) U těch starších dieslů navíc žádný DPF není

5) Já jsem reagoval na článek výše o dostupnosti náhradních dílů pro penzistu s 11 tis. Kč důchodu - ceny autodílů jsou určeny náklady na jejich vývoj a výrobu, nikoliv tak aby byly levné a dostupné pro každého.....

+3/0
14.7.2017 8:36

B67o58h13u41m80í25r 56E72l52i73á17š 1521868114672

Provozni naklady na naftu jsou vyssi nez u benzinu..

Musite zapocitat vse,,servis,nahradni dily,pojistka..

0/0
16.7.2017 18:58
Foto

V29i71t 19C44h13a97l91u98p44a 5732697522776

Ale to bohužel fandům do nafty nevysvětlíte....oni vidí jen dvě věci....žere to 5l/100 a táhne to pěkně vocpodu :-)...víc neřeší

+3/0
17.7.2017 8:09

I14v14o 74J59a60n97á26č32e21k 8443653151312

Až budete mít nové auto, pak to možná pochopíte jak to je. Pokud kupujete staré vraky, tam to asi může být tak, jak píšete.

0/0
17.7.2017 11:39
Foto

V11i80t 11C59h70a91l61u47p40a 5822717892796

Pořizovací náklady nového auta v naftě je cca o 10-20% vyšší než srovnatelného vozu s benzínovým motorem. Ale na těch 10-20% což je v průměru tak 50 tis. Kč (uvažuji spíše vyšší střední třídu nebo rodinné vozy, malá auta už se "naštěstí" moc v naftě nevyrábějí), musíte mít dostatečný nájezd, aby se Vám ten rozdíl ve spotřebě vůbec vyplatil. Coz počítám, že dědula s penzí 11 tisíc, nenajezdí...

+2/0
17.7.2017 13:14

I82v74o 58J68a67n21á72č78e68k 8483983571902

Já ale reagoval na něco úplně jiného.

0/0
17.7.2017 16:38

J87i84n45d17ř37i52c39h 81S96t21a97r84ý 7122761895403

prý to umí 1.2 TSI

0/0
7.9.2017 1:46
Foto

V72i30t 12C68h80a25l50u72p52a 5752547412526

Navíc myslím, že důchodce s penzí 11 tis. těžko bude mít vůbec na moderního turbodiesla s filtrem....

0/0
18.7.2017 7:50
Foto

V41i42t 12C11h78a14l76u11p32a 5552297602976

Nechápu jak můžou napsat, že neoriginální filtr může zničit motor...vždyt je přece až za ním motoru už může být jedno co se děje se spalinami, které laicky řečeno poslal výfukem pryč...Jediné co mě napadá , je že špatná vestavba ve filtru by mohla způsobit ve výfuku přetlak a hnát spaliny zpět k motoru, ale to by zase měly hlídat čidla tlaku před a za filtrem...

0/0
13.7.2017 7:48

V85á63c60l83a64v 44V81l47č95e27k 1958880194716

filtr=okrádání majitelů aut ;-O!!

+2/−2
12.7.2017 23:23

J43i72ř64í 60S96c96h39w64a78c94h 8828334728236

povinnost čistit odpadní vody a nutit obyvatele, aby to ještě platili = okrádání obyvatel! ;-D

Vždyť by se zase mohlo zpívat:

Po vodě plavaly, plavaly hovn@ triiii,

ludé si mysleli, že sú to ondatryyyy.....

(cenzore to nejsou vulgarismy, to je lidová píseň ;-))

+5/−1
13.7.2017 0:12

P39e49t74r 82H17a82r39i85p22r67a20s20a58d 14H45a24j15i22č 5681416423370

Tak s problematickým dílem. Aha.

0/0
12.7.2017 22:39

A67n93t31o63n67í30n 84Š64v11i41h71n68o18s 8568517221802

Tak nejlepší by bylo se vrátit k normálním naftovým motorům s klasickým vstřikovacím čerpadlem, kde motor sice produkuje velké saze, ale s těmi si umí filtrační systém člověka poradit. Problém přeci přišel až s common raily , kde vznikají mikroskopické saze, se kterými si plíce neumí poradit.

+2/−2
12.7.2017 21:41

J36i41ř56í 59S96c50h86w47a34c28h 8638894698636

ty staré diesely by neplnily dnešní normy v řadě dalších emisních limitů....

0/0
13.7.2017 23:48

J79a11n 80K79o60p53ř24i19v11a 7570668778485

Já být diktátor tak auta zakážu :P A je to. Není nic krásnějšího než čistá prázdná ulice bez parkujících plechovek ;)

+2/0
12.7.2017 20:48

P89e94t88r 71Č91e41r42m98á85k 9778695539440

Tak je fakt že pak by ta ulice byla čistá a prázdná skutečně dokonale - nebyli tam ani lidé ;-)

0/0
12.7.2017 21:50

D25a42n11i31e74l 40S77c40h88n17i74t71z61e36r 5211324551126

Jistě ta kontrola je objektivní, pan od FORDU, se zaměří na čisté výfuku FORDU, a koncernové vw jsou špinavé. Kolik si zaplatil ford za poškození konkurence?

0/0
12.7.2017 19:30

J39a71k48u57b 39S39e90k96e38r30a 6416930336215

Tak to si hned běžím koupit ojeteho dyzla od koncernu!!! Za ty prachy, to už se vyplatí!!!

0/−1
12.7.2017 12:44

J26a38r81o17s79l82a35v 10B18i10r87n23e10r 4408145302758

sleva 60%.

Pěkně si doposud mastili kapsu.

0/0
12.7.2017 12:20

P40e74t39r 81Č95e66r13m71á39k 9768125569970

Tak podnikání není charita, proč by to nedělali když mohli... Spíše otázka proč to nyní tak zlevňují.

+2/0
12.7.2017 12:30

J94a83k63u45b 44S97e39k25e74r29a 6146710396565

A proč nyní zlevňují přes tak drahou Agro reklamu

0/0
12.7.2017 12:42

P50e25t89r 65S34t10e65j62s57k80a54l 3309708774446

Asi snaha napravit si dieselgate reputaci

0/0
13.7.2017 16:09

M49i15c33h52a19l 15K14r59č64á95l 6158898596642

A proč ne když mají monopol a nikdo je neomezuje. Divím se že si ji nemastí dál a ještě víc. Nic jim v tom nebrání a zákazník je jako oslík co se vždycky otřese a zaplatí.

0/0
12.7.2017 12:45

M55a35r19t65i20n 62K55a48r21á77s56e42k 9418353818908

Jaky monopol? Do skodovky fakt nejde dat jiny filtr nez ten z originalnich ND?

0/0
12.7.2017 13:45
Foto

S24t37a61n79i34s23l80a29v 30D51o45n64á34t 6693283197150

Nafta patří do kamen a na pole.

+5/−3
12.7.2017 11:24

M97a11r54t44i63n 60K25a88r10á93s55e95k 9768733778778

Ja bych tu naftu na pole radeji nelil :-D

+1/0
12.7.2017 16:46
Foto

V73i80t 77C38h78a39l42u54p89a 5452677262896

Všichni co se obáváte problémů s DPF a plánujete koupi ojetého auta, nejelegantnější řešení: Kupte si benzíňáka, v případě, že jezdíte víc, nejlépe předělaného na LPG. Budete řšit desetinu problémů a za menší peníz než u nějakého ojetého pochybného turbodiesla. A poku kupujete nové, tak zavčas benzíńáka taky, za rok budou mít DPF také.

+6/0
12.7.2017 11:23

P23e50t58r 46Č36e42r34m36á55k 9598765469900

Spíše CNG a ideálně tovární nebo importérskou přestavbu. LPG s moderními benzíny také není žádná výhra a problémů a nebo nákladů je s tím také dost.

0/0
12.7.2017 11:46

J33a28k34u32b 52S77e67k86e60r87a 6506800356675

U LPG záleží na motoru... Do přímovstřiku se to nevyplatí. Tovární se dá sehnat stále i u nového auta.

0/0
12.7.2017 16:19

T68o10m54á28š 91M97a97c86e53j95k58a 6491402537507

Chtěl jsem v LPG Mazdu 6. Nejde to. Tovární není a přestavba poškozuje (nejen) hlavu válců a sama Mazda přestavby nedoporučuje.

0/0
12.7.2017 22:39

P28e30t11r 91H87a16r23i29p66r91a89s58a13d 62H61a18j65i11č 5741656363110

Ale nekupujte tříválce. Ten ECO Boost je také podvod.

0/0
12.7.2017 22:44

P41e83t47r 91S46t74e38j72s13k47a23l 3469428664486

Nj ale kdyz tech firemnich Octavii je v bazarech mrte, jejich ceny to tlaci jeste vic dolu a koncernovy benzin do 2014 byl nic moc. Vetsina lidi v republice potrebuje mit Skodu, tak jich to automaticky tahne k TDI 3-4roky stare, pro ne idelanich 150tisic na tachecu. No nekup to.

0/0
13.7.2017 16:13

M88i47c61h54a80l 86K36r12č48á94l 6338908866922

Je načase aby antimonopolní úřad zatnul automobilkám tipec a vysvobodil nešťastné majitele jejich výrobků kteří jsou při každém nákupu jakéhokoliv náhradního dílu na auto nestydatě okrádáni. Stačí málo. Zákon že součet cen všech náhradních dílů na celé auto nesmí být vyšší než cena nového auta. Automobilky by ještě ušetřily na tom, že z těch dílů to auto nemusí skládat.

0/−2
12.7.2017 11:03

L48u64d87v23í26k 88G26a53j94d68o47š89í92k 2875513444652

Větší hloupost už jsem dlouho neslyšel.

Náhradní díly jsou VŽDY dražší než celý výrobek. Nejen u aut. Jinak to totiž ekonomicky nefunguje. Logistika náhradních dílů totiž stojí neskutečné peníze a mnohdy představuje i 3/4 jejich ceny.

+2/0
12.7.2017 11:11

M30i94c68h75a62l 22S20e55m23r15á81d 3972966237839

Lež... logistika cenu nenavyšuje... to co navyšuje cenu náhradních dílů jsou marže všech překupníků v řetězci...

Vrcholem ceny je potom cena od výrobce, ten totiž nenabízí díl levné díly hlavně proto, aby častěji zazněla věta: "To se nevyplatí opravovat, kupte si nové auto"

0/−1
12.7.2017 11:16

J50a78r64o81m35í32r 25K77r32á44l 4510929164899

Marže překupníků je např. u výfuku Bosal na Golfa okolo 30%. Zdá se Vám to moc ?

0/0
12.7.2017 15:38

A93n47t59o14n38í13n 95Š28v27i84h51n76o67s 8138837441542

A když jsou ty překupníci tři za sebou, je to už 90%.

0/0
12.7.2017 21:28

M97i55c63h49a23l 33K69r19č43á14l 6268468416212

Ale fungovalo by to. Jenom by přestalo několik desítek, možná stovek firem kroužit po evropě s náhradními díly, několikrát denně s nimi zajíždět do různých autoservisů a nechat si za to těžce platit. Na druhou stranu by oprava auta trvala minimálně 2 dny. První den by v servise zjistili jaké náhradní díly jsou potřeba a druhý den by je přivezly.

Nepřipadá mě normální, aby v kalkulaci dílů nového auta stálo DPF několik desetikorun max stokorun a jako náhradní díl se prodávalo za desítky tisíc.

0/0
12.7.2017 11:24
Foto

V29i13t 64C29h66a31l93u67p20a 5872327612786

Co ty pracovní místa v logistice?

0/0
12.7.2017 11:43

M39i57c63h22a92l 86K89r53č47á52l 6508798246892

A co s nimi má být? Půjdou dělat něco jiného. Firmy křičí že nemohou vyrábět protože nemají lidi. Ale bude to pro ně těžké. Zavést brzdové destičky 30 km do nějakého servisu je přecejenom lehčí práce.

0/0
12.7.2017 11:54



Najdete na iDNES.cz