Diskuse k článku

Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Taková auta se dnes vlastně ani nevyrábějí. Jednoduchá, účelná, postavená přesně k tomu, pro co mají být určena. Vlastně není divu, že se německá pošta naštvala a takové auto si vyrábí sama. Elektrická dodávka není levná, vyjde asi na 33 tisíc eur, ale vyplatí se. A je opravdu skvělá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P40a50t29r94i27k 15C32h36r53z 4368539302789

Když už tam nedali klimatizaci, mohli tam dát alespoň nějaký větrák, třeba poháněný solárními panely (jako to mají některá auta místo střešního okna, aby se snížila teplota vzduchu u odstaveného auta), místa na té krabici nahoře bude dost :)

0/0
20.7.2017 8:34
Foto

P87a16t97r41i51k 32C83h16r81z 4348859422809

Překvapuje mě, že nenaplánovali nějaký rychlý systém výměny baterií - v garážích by tak mohli mít náhradní sady baterií a v případě, že by "došla šťáva", tak jednoduše "cvak-cvak" vyměnit baterie za nové.

Případně i nějaká možnost "škálovatelnosti", kdy by se baterie vybíjely postupně po jednotlivých částech a po konci směny by se vyměnily jen ty vybité části.

0/0
20.7.2017 8:25

L74u76d52v23í28k 19G56a97j65d69o56š84í90k 2175673604522

Mě spíš překvapuje, že na střeše té skříně není solární panel.

0/0
20.7.2017 15:02

J16a61n 77V82á40c71l49a85v19í42k 3562446471709

Proč by to dělali? ta vozítka jezdí od-do a přes noc to stihnou nabít.

0/0
21.7.2017 20:05

T41o72m51á60š 76V82a39l11d69e78r 7893320469

Za rozumnou cenu. ;-D Ale jinak chválím počin. Když vidím jak nastartují pošťáci, sociální pracovníci.diesel, popojedou vypnou motor a opět pokračují, je mi zle. Otázkou je ale opět lidský činitel u nás. V zemi, kde se běžně přelívá z popelářského vozu nafta do kanystru v osobáku. Na hradě za Havla měli také elektromobily a jelikož neměli žádné bokem, tak jim flákali údržbu až je zhuntovali. Následné vyhodnocení: nevhodné do pravidelné služby.

0/0
20.7.2017 1:02

J50a56r59o24m25í54r 38K27r33á64l 4970449144139

Ano, takovýhle elektromobil význam má.

+1/0
19.7.2017 9:00

S37t18a76n98i62s27l98a25v 21S49r56b90a 4765224158914

hezký počin. rizikem je, že 16 let je tak dlouhá doba, že ani německá pošta neví, jak bude vypadat doručování za 16 let. možná budou už za pár let létat drony a tisíce dodávek tak nestihne využít svou jednoduchost a začne být vyhozeným penízem. s poštou to obecně vypadá bledě-německa, aby se uživila, provozuje autobusovou dopravu, něco jako banku, česká tu roznáší cigarety, tu sbírá u benzinek ceny nafty...projekt za desítky miliónů eur už musí být joooo životaschopný. ještě že se tak děje v Německu, které potřebujeme dohnat.

0/−2
19.7.2017 7:42

L97u92d17v35í97k 38G58a27j40d88o18š53í17k 2185533264712

Německá pošta - na rozdíl od té české, která to podle všeho už vzdala - funguje jako plnohodnotný konkurent dopravců navázaných na e-shopy. Dokonce má v tomto segmentu v Německu dominantní postavení. Takže obava o její krach není zase až tak velká.

+1/0
20.7.2017 15:08

P79a12v92e91l 78K36u14t46i35l 9440206673349

Ano, stejne tak jako vozime za mesto odpadky a nehazime je z okna, kde by nam smrdeli pod nos.

To ale nemeni nic na tom ze elektrinu lze vyrobit i bez emisi. A taky na tom, ze na vyrobu benzinu se spotrebuje opravdu hodne elektriny.

0/0
18.7.2017 22:29

M77a26r22t41i65n 15C36o78l14l97e59r 3583676738

A vsadite se,že to zanedlouho bude Česká pošta mít?

0/0
18.7.2017 21:59

M19a55r18e13k 95J39a28n95e19č21k98a 1297656123871

"Pošťák, který s autem mezi zastávkami ujede často sotva pár set metrů by ji nejspíš ani neocenil, brzy by z ní nejspíš dostal přinejmenším rýmu. Důležitější je, že v zimě zvládne auto zatopit, ale ani to by se nemělo přehánět."

Už chybí pouze napsat, co tam není, to se nemůže pokazit. U takového smýšlení si někdy říkám, když nebude ani ten motor, může se to přece tlačit a člověk udělá aspoň něco pro své tělo ;-D

+1/−5
18.7.2017 18:18

M72i93r48e59k 16G21a90j40e74r 5521486889920

Ano, ta klimatizace tam neni proto, ze ji neni z ceho pohanet. Baterie by to neutahly, kdyz ridic porad nastupuje a vystupuje a vetra. I to topeni podle dovetku zrejme az moc nefunguje. Ale pro ty kolem, kdo to nebudou ridit, je to jen dobre, ze tohle bude jezdit na elektrinu.

0/0
18.7.2017 18:26

M75i14r43e43k 20G62a94j90e26r 5411246379150

Prekvapilo me, ze zvolili tak maly dojezd, pouhych 80 km. To je dost riskantni, ze casto nekdo zustane na trase viset. Asi je to urceno jen do huste mestske zastavby. Myslim, ze by bylo levnejsi zvolit dojezd 120 km, aby ta auta mohla jezdit celou pracovni smenu, treba se stridajicimi ridici.

0/0
18.7.2017 18:15

M80a16r10t42i46n 48N34o90v41o13t20n97ý 8619614277244

Kámoš jezdí u ČP a jeho trasa má 17 km, jsou prý i kratší v centru.

+2/0
18.7.2017 21:18

J42a60r57o50m35í30r 15K77r64á18l 4130179954559

S jednou várkou těžko ujede 80 km a po absolvování jedné trasy může auto vyměnit za jiné. V tom bych problém neviděl.

0/0
19.7.2017 9:02

T62o34m31a10s 39T83u40m42a 4162980646125

a najednou strašák, že až dojde ropa tak naše civilizace zanikne je najednou tatam...

0/0
18.7.2017 15:56

P44e10t32r 45B58á10č76a 8765826805655

Elektromobil, ktery dava smysl NEEXISTUJE.

+2/−10
18.7.2017 14:57

L86u79k59á10š 31Š77m37a44h27e93l 2847504852754

Tak pro vás nemá smysl žádné auto, kterým se nedá jet aspoň 160 a po sešlápnutí plynu na podlahu dá z nuly na 100 pod 9 sekund, ale představte si, že lidé používají auta i k jiným účelům, než je závodění na silnici.

+8/−1
18.7.2017 15:00

P60e31t43r 82B10á53č57a 8845326855155

9 sekund? 8-o Mam to za 5,8 ;-)

0/0
18.7.2017 21:54

P55a29v59e13l 39K28u71t81i67l 9440296793839

Si kupte teslu. Budete to mit za 2,7

+4/0
18.7.2017 22:31

P19e63t77r 63B47á17č58a 8585456685965

Kupuji si poradny auta, ne kramy a hracky.

0/0
19.7.2017 13:42

T77o43m93á82š 36V18a11l56d73e94r 7743570769

Ale pořád vám v tomto co se chlubíte dá na frak. A o dost. Uvidíte tečku. Velkou, ale tečku.

0/0
20.7.2017 1:06

O41n86d74ř22e68j 27Č41a41p51k59a 6731451753924

Nesouhlasím, zrovna na takovýhle režim provozu se to hodí. Okružní cesta z firemních v zimě vytápěných garáží, kde není problém zařídit nabíječku, každých pár metrů zastavit, zamknout, doručit a znova. Rychlost není potřeba, stejně se skoro pořád pohybuje po obytných zónách. Výdrž na ten jeden rozvoz asi mají taky spočítanou.

IMHO by tady víc trpěl spalovací motor, zamknout nastartované auto nejde, takže pošťák musí popojet, chcípnout motor, doručit, nastartovat, popojet, chcípnout motor... tohle vadí elektromotoru o dost míň.

+7/0
18.7.2017 15:19

M47a25r36t55i19n 59N62e35r95m34u88t 4559590428714

To nic, to je Báča, s ním se nehádejte

0/0
24.7.2017 18:08

P15a87v43e15l 10O32b60d42r45ž89á27l37e65k 6356834308462

Tohle je podle mě příklad, kde má elektromobil smysl.

Předem je jasné kolik hodin za den bude jezdit, na noc má jisté parkovací místo a rezervovanou nabíječku. Jezdí se s ním okolo komína, nikam mimo domovské město se v životě nepodívá.

Dost výrazdný rozdíl proti běžnému osobnímu autu provozovaného občanem, kde tohle mnohdy nemůže už z principu fungovat.

+8/−1
18.7.2017 12:54

J59i24ř62í 41S46c48h65w97a24c15h 8898494338226

a mnohdy to fungovat může.....;-)

+1/−1
18.7.2017 13:45

M67i97c68h45a70l 39K39r74č69á86l 6818908656902

Proč se pořád snaží dělat elektromobil jako auto? Nač elektromotor, převodovku a diferenciál. Elektromotory mohou být klidně součástí každého kola. Pro předpokládané rychlosti ve městě jsou kola a pneumatiky dimenzovaná na nějakých 160 km/h naprostá zbytečnost. A dalo by se pokračovat dál. Třeba využít solární panely na části karoserie. Minimálně na střechu té krabice.

+3/−2
18.7.2017 12:24

V32í96t 98O22ž14a51n94a 1448788395684

Elektromotor v kole to je velká neodpružená hmota - nevýhodné.

+2/−1
18.7.2017 12:37

P49e77t17r 85Z27a69s91k22o76č59i38l 2955882228899

Je tam potřeba převodovka, protože napřímo elektromotor těžší auto neutáhne, Tesla tam má převodovku 1:10. Kromě toho u elektromobilu jde hlavně o hmotnost a mít tam motory 2x je docela nevýhoda, navíc silnější elektromotor až tak malý není.

0/0
18.7.2017 12:42

B16e84d53ř75i59c55h 82K73u74d27r15n76a 1458808272320

Když se elektromotor dá jako součást kola (nebo těhlice) tak se bude otáčet velká hmotnost, která bude bránit zatáčení, budou potřeba robustněji dimenzované tlumiče ,....

0/0
18.7.2017 12:54

P29a38v76e31l 61R32y88m52e27š 8899772874415

To že kola a pneumatiky jsou naprosto zbytečně dimenzované na 160 km/h je třeba proto, že kdyby chtěli vyrobit jiné, tak by díky malým sériím vycházely dráž než ty standardně vyráběné. Prostě je levnější použít to co je na trhu, než si to nechat speciálně vyrobit, byť s nižšími parametry.

+2/0
18.7.2017 14:28

L93u10d19v98í23k 45G20a90j13d79o23š66í13k 2415673214912

Protože by to nestálo 800, ale dvakrát tolik.

0/0
20.7.2017 15:00

J56á41n 59P36o19d67h22o90r38e83c 7946107583691

Česká pošta zavírá pobočky, německá pošta si vyrábí vlastní dodávky... Čím to je?

+3/−1
18.7.2017 10:55

J76i93ř42í 80E27r95b77e31n 1453174416257

1) Deutsche Post má asi desetkrát více zákazníků, kteří jí platí v eurech - tudíž má mnohonásobně vyšší kapitálovou kapacitu než ČP s jejím usmoleným půleurem za dopis.

2) DP za výrazné podpory politiků (!) expandovala a výnosně ji živí zahraniční aktivity, zejména DPD. Česká pošta nemá tolik peněz a politici ji ještě stahují dolů.

3) DP také zavírá pobočky, a to klidně i v pětitisícovém městě.

+3/−1
18.7.2017 11:06

P57e62t63r 57P89o31s41p34í42š46i38l 4148844416966

U nás stojí poštovné za dopis 16 Kč, v DE stojí 0,70 Eur. To je celkem malý rozdíl. Věřím, že rozdíl ve mzdě německého a českého pošťáka je mnohem větší.

+4/0
18.7.2017 12:17

S17t84a61n24i89s54l20a45v 71K70r60e50j25c24a35r 2951518943926

Kolik u nás stojí novinářský řádek v mediích v porovnání s Německem případně EU? Je to lepší být redaktorem než poštákem nebo naopak?;-D;-D;-D

0/0
19.7.2017 8:21

T19o58m36á79š 93V73a68l33d36e40r 7653370959

Spíše jde o jiný způsob podnikání se stejnou, nebo podobnou filozofií. :-) s dvojkou lze souhlasit.

0/0
20.7.2017 1:11

S84t98a69n45i83s91l50a70v 47K27r91e86j38c79a26r 6197176503854

Nu je to tí, že Němci jsou dnešními zlatými ručičkami Evropy! Pokud Německá pošta dokáže mít ve svých řadách zkušené montážníky dílů čehokoli je to kladem společnosti, v ČR budeme brečet nad nespravedlností daněmi a vším možným. Porovnávat Německé Euro s Českou korunou by se mělo porovnávat šířeji. Nejen výškou platu a hodinovou sazbou, ale i běžnými sociálními náklady na bydlení, stravování, lékaře a dopravu. Ano, bylo by jistě spravedlivé, aby v unijních státech byly tyto položky na stejné úrovni jako jsou v Plzenském nebo Olomouckém kraji. Proč podobná firemní vozidla nevyrábí VŠBO, v rámci své odbornosti, pokud to dokáží němečtí poštáci ve velkém tak proč něco podobného nejde v Čechách nebo Moravě? Je to opravdu rozdílným vzděláním nebo firemním přístupem?

0/0
18.7.2017 12:37

I19v90a32n 47B79r15e66z50i31n30a 7821157163421

Nemecka posta nic nevyvynula. "Jen" koupila start-up ktery dela presne to co potrebuje. Ceska posta nic koupit nemuze, protoze je vazana zakony o vyberovem rizeni. Naposledy kdyz ceska posta kupovala reseni na balikomaty, tak vyberove rizeni trvalo desne dlouho - nekdo z ucastniku odvolal, mezitim ale puvodni vyherce zkrachoval a cela sranda zacala uplne od zacatku. A vysledek neni zadny.

+1/0
18.7.2017 13:07

J64a65k25u54b 88Š22a59f54a32n71d41a 7445927641921

No. Jsem z toho takový rozpačitý. Ne z toho, že je to elektromobil, zde to dává naprosto smysl. Nejprve pár otázek:

Proč to má tak velký předek? Co v něm je? Proč to nemá pravostranné řízení, když už to má kabinu z osobáku? Proč to vůbec má kabinu z osobáku? Proč to má normální dveře? Jak se do toho nastupuje?

Mě se líbí něco jako třeba dodávky UPS (ty na zakázku). Ano, je to větší auto ale podle mě by něco takového šlo udělat i v menším provedení. Jak je napsáno, aerodynamika nehraje roli tak proč neudělat krabici komplet, včetně kabiny? U UPS může řidič vystoupit na pravou stranu (nevylézá stále do silnice), může projít přímo do nákladového prostoru (třeba v dešti nemusí obíhat auto a moknout, z auta vyběhne už přímo s balíčkem), vpravo není sedačka, takže v tomto prostoru klidně může se zákazníkem vyřídit předání zásilky (když se sejdou na ulici a třeba prší... https://goo.gl/JeJvky). Plusem jsou šoupací dveře, takže když má řidič zastávky po pár desítkách metrů tak nemusí stále dveře zavírat a otevírat...

Nějak mi u tohoto auta uniká rozdíl oproti klasické menší dodávce předělané na elektromobil...

+12/0
18.7.2017 7:16

M51a24r29t88i78n 28P14l61z60á88k 2407269508284

Taky nechápu ty oslavné ódy. Navíc vevnitř je to lacině provedené auto bez odkládacích prostor apod., přitom stojí slušnou pálku.

0/0
18.7.2017 8:05

V49í63t 22B84r53z72o24b10o64h28a38t36ý 7630682593151

Co se týče tvarů a vybavení tak ta dodávka je taková skládačka z už existujících dílů navybíraných v PTC a poskládaných dohromady, "vlastních" věcí je tam naprosté minimum. Na fotkách co jsou na internetu k dispozici mají tyto dodávky deutsche post jenom sedadlo řidiče, tedy uspořádání je trošku jiné, než u tohoto kusu.

Dodávka UPS je ve skutečnosti upravená klasická dodávka americké poštovní služby (USPS), kterou v USA používají snad všechny poštovní/kurýrní služby a mnohé další právě kvůli Vámi zmíněné variabilitě.

+3/0
18.7.2017 8:35

J45a22k12u57b 79Š16a63f25a37n23d60a 7135637641581

Tyto upravené dodávky jezdí i u nás.

0/0
18.7.2017 8:59

V94í19t 35B81r17z29o58b48o90h78a50t58ý 7100602523641

ano já vím, jenom podotýkám, že to není žádný vynález UPS ;)

0/0
18.7.2017 9:02

J44o11z55e52f 28M24r92v48á43ň 8985952577409

Jak bylo napsáno, použili vyrobené díly od subdodavatelu, splacali řešení, které už byli použité do jednoho auta, a přidali elektromotor. Neříkám, že to je špatný nápad, jen se všechno podřídilo ceně. Další věc je vytápění auta konstrukce UPS. Spotřeba u elektroaut stoupá až o 30% díky používání topení a klimatizace. Proto tu klimu vypustili. Ale umíte si představit vytápět celou skříň? Ano, mohla by tam být pevná zeď s dvirkami a izolaci, jen tohle by chtělo další vývoj, peníze, pridaloby to hmotnost. Takhle by se dalo pokračovat celý den. Myslím, že pánové měli více variant, a rahle se jevila jako nejvhodnější.

+1/0
18.7.2017 11:06

M22a20r45t98i68n 42P26e38l86u51c85h 5865731207771

Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Už nadpis je dobrý oxymóron.

+1/−9
18.7.2017 7:06

I38v56i62c64a 83B58o25j11i18č 4219390807262

Podle původních zpráv před rokem měla dodávka stát 5000€.

" Vůz je extrémně jednoduchý a lehký (váží 1495 kg). Už vývoj určil, že cena by měla být asi 5000 eur (asi 135 000 Kč)."

+4/0
18.7.2017 7:03

V85í48t 18B32r10z17o78b67o15h59a40t27ý 7350352573591

no co, původní cena nebyla zasazena do reálného ekonomického rámce ;)

+2/0
18.7.2017 8:39

V68l65a54d13i24m20í86r 45F41i73b80i95g18e37r 5864391601104

Za 5000E nejsou ani akumulátory. Ty budou v ceně vozu minimálně 10000E. Nemělo být 50000E?

0/0
18.7.2017 10:24

J51a48n 43V63a85c65h41u19d32a 7962316467588

Jedno nabití 300 kč a to se vyplatí.. !

+2/−8
18.7.2017 6:36

Najdete na iDNES.cz