Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Taková auta se dnes vlastně ani nevyrábějí. Jednoduchá, účelná, postavená přesně k tomu, pro co mají být určena. Vlastně není divu, že se německá pošta naštvala a takové auto si vyrábí sama. Elektrická dodávka není levná, vyjde asi na 33 tisíc eur, ale vyplatí se. A je opravdu skvělá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P44a48t38r31i52k 15C20h67r77z 4478319852439

Když už tam nedali klimatizaci, mohli tam dát alespoň nějaký větrák, třeba poháněný solárními panely (jako to mají některá auta místo střešního okna, aby se snížila teplota vzduchu u odstaveného auta), místa na té krabici nahoře bude dost :)

0/0
20.7.2017 8:34
Foto

P72a96t23r16i22k 61C65h42r65z 4788179312169

Překvapuje mě, že nenaplánovali nějaký rychlý systém výměny baterií - v garážích by tak mohli mít náhradní sady baterií a v případě, že by "došla šťáva", tak jednoduše "cvak-cvak" vyměnit baterie za nové.

Případně i nějaká možnost "škálovatelnosti", kdy by se baterie vybíjely postupně po jednotlivých částech a po konci směny by se vyměnily jen ty vybité části.

0/0
20.7.2017 8:25

L11u22d55v52í74k 87G61a79j43d65o35š32í48k 2245613114262

Mě spíš překvapuje, že na střeše té skříně není solární panel.

0/0
20.7.2017 15:02

J31a33n 78V94á77c92l97a86v66í96k 3822706361269

Proč by to dělali? ta vozítka jezdí od-do a přes noc to stihnou nabít.

0/0
21.7.2017 20:05

T31o30m39á59š 66V91a89l85d51e52r 7773460749

Za rozumnou cenu. ;-D Ale jinak chválím počin. Když vidím jak nastartují pošťáci, sociální pracovníci.diesel, popojedou vypnou motor a opět pokračují, je mi zle. Otázkou je ale opět lidský činitel u nás. V zemi, kde se běžně přelívá z popelářského vozu nafta do kanystru v osobáku. Na hradě za Havla měli také elektromobily a jelikož neměli žádné bokem, tak jim flákali údržbu až je zhuntovali. Následné vyhodnocení: nevhodné do pravidelné služby.

0/0
20.7.2017 1:02

J73a90r60o59m48í20r 42K10r22á53l 4220129344889

Ano, takovýhle elektromobil význam má.

+1/0
19.7.2017 9:00

S55t91a27n35i62s21l44a95v 72S80r31b70a 4255744788544

hezký počin. rizikem je, že 16 let je tak dlouhá doba, že ani německá pošta neví, jak bude vypadat doručování za 16 let. možná budou už za pár let létat drony a tisíce dodávek tak nestihne využít svou jednoduchost a začne být vyhozeným penízem. s poštou to obecně vypadá bledě-německa, aby se uživila, provozuje autobusovou dopravu, něco jako banku, česká tu roznáší cigarety, tu sbírá u benzinek ceny nafty...projekt za desítky miliónů eur už musí být joooo životaschopný. ještě že se tak děje v Německu, které potřebujeme dohnat.

0/−2
19.7.2017 7:42

L41u30d13v11í46k 36G27a85j50d69o24š72í18k 2275143694212

Německá pošta - na rozdíl od té české, která to podle všeho už vzdala - funguje jako plnohodnotný konkurent dopravců navázaných na e-shopy. Dokonce má v tomto segmentu v Německu dominantní postavení. Takže obava o její krach není zase až tak velká.

+1/0
20.7.2017 15:08

P98a71v59e88l 40K42u50t11i92l 9680886443739

Ano, stejne tak jako vozime za mesto odpadky a nehazime je z okna, kde by nam smrdeli pod nos.

To ale nemeni nic na tom ze elektrinu lze vyrobit i bez emisi. A taky na tom, ze na vyrobu benzinu se spotrebuje opravdu hodne elektriny.

0/0
18.7.2017 22:29

M41a86r67t90i50n 21C65o97l70l69e51r 3563216888

A vsadite se,že to zanedlouho bude Česká pošta mít?

0/0
18.7.2017 21:59

M13a27r90e12k 69J32a97n65e84č47k21a 1907296193411

"Pošťák, který s autem mezi zastávkami ujede často sotva pár set metrů by ji nejspíš ani neocenil, brzy by z ní nejspíš dostal přinejmenším rýmu. Důležitější je, že v zimě zvládne auto zatopit, ale ani to by se nemělo přehánět."

Už chybí pouze napsat, co tam není, to se nemůže pokazit. U takového smýšlení si někdy říkám, když nebude ani ten motor, může se to přece tlačit a člověk udělá aspoň něco pro své tělo ;-D

+1/−5
18.7.2017 18:18

M56i91r53e54k 62G11a32j32e96r 5611166979510

Ano, ta klimatizace tam neni proto, ze ji neni z ceho pohanet. Baterie by to neutahly, kdyz ridic porad nastupuje a vystupuje a vetra. I to topeni podle dovetku zrejme az moc nefunguje. Ale pro ty kolem, kdo to nebudou ridit, je to jen dobre, ze tohle bude jezdit na elektrinu.

0/0
18.7.2017 18:26

M57i25r48e98k 37G25a58j97e33r 5461906779870

Prekvapilo me, ze zvolili tak maly dojezd, pouhych 80 km. To je dost riskantni, ze casto nekdo zustane na trase viset. Asi je to urceno jen do huste mestske zastavby. Myslim, ze by bylo levnejsi zvolit dojezd 120 km, aby ta auta mohla jezdit celou pracovni smenu, treba se stridajicimi ridici.

0/0
18.7.2017 18:15

M92a74r76t71i40n 78N18o15v27o24t87n54ý 8879664157644

Kámoš jezdí u ČP a jeho trasa má 17 km, jsou prý i kratší v centru.

+2/0
18.7.2017 21:18

J84a14r28o73m82í26r 85K20r95á41l 4300859944659

S jednou várkou těžko ujede 80 km a po absolvování jedné trasy může auto vyměnit za jiné. V tom bych problém neviděl.

0/0
19.7.2017 9:02

T23o64m61a87s 34T60u91m28a 4532100796365

a najednou strašák, že až dojde ropa tak naše civilizace zanikne je najednou tatam...

0/0
18.7.2017 15:56

P69e69t59r 42B31á60č73a 8935156725175

Elektromobil, ktery dava smysl NEEXISTUJE.

+2/−10
18.7.2017 14:57

L61u12k81á78š 45Š51m54a82h51e90l 2627624102304

Tak pro vás nemá smysl žádné auto, kterým se nedá jet aspoň 160 a po sešlápnutí plynu na podlahu dá z nuly na 100 pod 9 sekund, ale představte si, že lidé používají auta i k jiným účelům, než je závodění na silnici.

+8/−1
18.7.2017 15:00

P37e73t85r 21B83á33č90a 8145236665525

9 sekund? 8-o Mam to za 5,8 ;-)

0/0
18.7.2017 21:54

P87a44v67e35l 79K32u58t61i62l 9780186883199

Si kupte teslu. Budete to mit za 2,7

+4/0
18.7.2017 22:31

P46e44t11r 19B27á73č68a 8485326675445

Kupuji si poradny auta, ne kramy a hracky.

0/0
19.7.2017 13:42

T48o88m70á23š 67V92a93l58d93e43r 7763250739

Ale pořád vám v tomto co se chlubíte dá na frak. A o dost. Uvidíte tečku. Velkou, ale tečku.

0/0
20.7.2017 1:06

O60n91d38ř10e82j 90Č41a27p36k51a 6191741163274

Nesouhlasím, zrovna na takovýhle režim provozu se to hodí. Okružní cesta z firemních v zimě vytápěných garáží, kde není problém zařídit nabíječku, každých pár metrů zastavit, zamknout, doručit a znova. Rychlost není potřeba, stejně se skoro pořád pohybuje po obytných zónách. Výdrž na ten jeden rozvoz asi mají taky spočítanou.

IMHO by tady víc trpěl spalovací motor, zamknout nastartované auto nejde, takže pošťák musí popojet, chcípnout motor, doručit, nastartovat, popojet, chcípnout motor... tohle vadí elektromotoru o dost míň.

+7/0
18.7.2017 15:19

M44a74r43t84i52n 95N78e64r65m63u64t 4669130848744

To nic, to je Báča, s ním se nehádejte

0/0
24.7.2017 18:08

P21a92v72e82l 18O79b26d89r77ž17á14l40e92k 6386234648952

Tohle je podle mě příklad, kde má elektromobil smysl.

Předem je jasné kolik hodin za den bude jezdit, na noc má jisté parkovací místo a rezervovanou nabíječku. Jezdí se s ním okolo komína, nikam mimo domovské město se v životě nepodívá.

Dost výrazdný rozdíl proti běžnému osobnímu autu provozovaného občanem, kde tohle mnohdy nemůže už z principu fungovat.

+8/−1
18.7.2017 12:54

J32i28ř60í 73S50c47h97w59a18c96h 8378704958976

a mnohdy to fungovat může.....;-)

+1/−1
18.7.2017 13:45

M26i29c33h63a67l 10K94r88č37á66l 6668388536592

Proč se pořád snaží dělat elektromobil jako auto? Nač elektromotor, převodovku a diferenciál. Elektromotory mohou být klidně součástí každého kola. Pro předpokládané rychlosti ve městě jsou kola a pneumatiky dimenzovaná na nějakých 160 km/h naprostá zbytečnost. A dalo by se pokračovat dál. Třeba využít solární panely na části karoserie. Minimálně na střechu té krabice.

+3/−2
18.7.2017 12:24

V66í64t 10O69ž40a46n16a 1398438365234

Elektromotor v kole to je velká neodpružená hmota - nevýhodné.

+2/−1
18.7.2017 12:37

P42e64t85r 80Z18a30s90k61o86č79i76l 2355372288749

Je tam potřeba převodovka, protože napřímo elektromotor těžší auto neutáhne, Tesla tam má převodovku 1:10. Kromě toho u elektromobilu jde hlavně o hmotnost a mít tam motory 2x je docela nevýhoda, navíc silnější elektromotor až tak malý není.

0/0
18.7.2017 12:42

B68e65d60ř31i29c90h 79K42u59d47r65n89a 1648668632880

Když se elektromotor dá jako součást kola (nebo těhlice) tak se bude otáčet velká hmotnost, která bude bránit zatáčení, budou potřeba robustněji dimenzované tlumiče ,....

0/0
18.7.2017 12:54

P16a90v98e80l 29R86y68m45e14š 8799572764345

To že kola a pneumatiky jsou naprosto zbytečně dimenzované na 160 km/h je třeba proto, že kdyby chtěli vyrobit jiné, tak by díky malým sériím vycházely dráž než ty standardně vyráběné. Prostě je levnější použít to co je na trhu, než si to nechat speciálně vyrobit, byť s nižšími parametry.

+2/0
18.7.2017 14:28

L38u46d34v11í73k 84G84a20j52d55o79š82í26k 2305893534632

Protože by to nestálo 800, ale dvakrát tolik.

0/0
20.7.2017 15:00

J37á71n 80P88o76d53h18o41r16e32c 7616807723511

Česká pošta zavírá pobočky, německá pošta si vyrábí vlastní dodávky... Čím to je?

+3/−1
18.7.2017 10:55

J66i51ř95í 34E46r90b15e78n 1553204426357

1) Deutsche Post má asi desetkrát více zákazníků, kteří jí platí v eurech - tudíž má mnohonásobně vyšší kapitálovou kapacitu než ČP s jejím usmoleným půleurem za dopis.

2) DP za výrazné podpory politiků (!) expandovala a výnosně ji živí zahraniční aktivity, zejména DPD. Česká pošta nemá tolik peněz a politici ji ještě stahují dolů.

3) DP také zavírá pobočky, a to klidně i v pětitisícovém městě.

+3/−1
18.7.2017 11:06

P17e82t59r 38P42o14s18p41í97š68i98l 4798294146276

U nás stojí poštovné za dopis 16 Kč, v DE stojí 0,70 Eur. To je celkem malý rozdíl. Věřím, že rozdíl ve mzdě německého a českého pošťáka je mnohem větší.

+4/0
18.7.2017 12:17

S77t22a13n22i67s85l14a83v 57K78r39e84j73c17a26r 2391558813936

Kolik u nás stojí novinářský řádek v mediích v porovnání s Německem případně EU? Je to lepší být redaktorem než poštákem nebo naopak?;-D;-D;-D

0/0
19.7.2017 8:21

T93o79m97á12š 24V29a82l14d52e85r 7313900169

Spíše jde o jiný způsob podnikání se stejnou, nebo podobnou filozofií. :-) s dvojkou lze souhlasit.

0/0
20.7.2017 1:11

S68t77a12n65i87s34l38a51v 59K13r30e53j68c96a91r 6127526863154

Nu je to tí, že Němci jsou dnešními zlatými ručičkami Evropy! Pokud Německá pošta dokáže mít ve svých řadách zkušené montážníky dílů čehokoli je to kladem společnosti, v ČR budeme brečet nad nespravedlností daněmi a vším možným. Porovnávat Německé Euro s Českou korunou by se mělo porovnávat šířeji. Nejen výškou platu a hodinovou sazbou, ale i běžnými sociálními náklady na bydlení, stravování, lékaře a dopravu. Ano, bylo by jistě spravedlivé, aby v unijních státech byly tyto položky na stejné úrovni jako jsou v Plzenském nebo Olomouckém kraji. Proč podobná firemní vozidla nevyrábí VŠBO, v rámci své odbornosti, pokud to dokáží němečtí poštáci ve velkém tak proč něco podobného nejde v Čechách nebo Moravě? Je to opravdu rozdílným vzděláním nebo firemním přístupem?

0/0
18.7.2017 12:37

I85v49a16n 25B63r92e29z18i25n98a 7811917503201

Nemecka posta nic nevyvynula. "Jen" koupila start-up ktery dela presne to co potrebuje. Ceska posta nic koupit nemuze, protoze je vazana zakony o vyberovem rizeni. Naposledy kdyz ceska posta kupovala reseni na balikomaty, tak vyberove rizeni trvalo desne dlouho - nekdo z ucastniku odvolal, mezitim ale puvodni vyherce zkrachoval a cela sranda zacala uplne od zacatku. A vysledek neni zadny.

+1/0
18.7.2017 13:07

J61a82k18u28b 90Š10a14f31a90n72d36a 7395147321261

No. Jsem z toho takový rozpačitý. Ne z toho, že je to elektromobil, zde to dává naprosto smysl. Nejprve pár otázek:

Proč to má tak velký předek? Co v něm je? Proč to nemá pravostranné řízení, když už to má kabinu z osobáku? Proč to vůbec má kabinu z osobáku? Proč to má normální dveře? Jak se do toho nastupuje?

Mě se líbí něco jako třeba dodávky UPS (ty na zakázku). Ano, je to větší auto ale podle mě by něco takového šlo udělat i v menším provedení. Jak je napsáno, aerodynamika nehraje roli tak proč neudělat krabici komplet, včetně kabiny? U UPS může řidič vystoupit na pravou stranu (nevylézá stále do silnice), může projít přímo do nákladového prostoru (třeba v dešti nemusí obíhat auto a moknout, z auta vyběhne už přímo s balíčkem), vpravo není sedačka, takže v tomto prostoru klidně může se zákazníkem vyřídit předání zásilky (když se sejdou na ulici a třeba prší... https://goo.gl/JeJvky). Plusem jsou šoupací dveře, takže když má řidič zastávky po pár desítkách metrů tak nemusí stále dveře zavírat a otevírat...

Nějak mi u tohoto auta uniká rozdíl oproti klasické menší dodávce předělané na elektromobil...

+12/0
18.7.2017 7:16

M40a26r46t10i81n 84P90l15z83á81k 2577729348554

Taky nechápu ty oslavné ódy. Navíc vevnitř je to lacině provedené auto bez odkládacích prostor apod., přitom stojí slušnou pálku.

0/0
18.7.2017 8:05

V58í18t 92B68r70z60o77b10o11h47a64t24ý 7220222763211

Co se týče tvarů a vybavení tak ta dodávka je taková skládačka z už existujících dílů navybíraných v PTC a poskládaných dohromady, "vlastních" věcí je tam naprosté minimum. Na fotkách co jsou na internetu k dispozici mají tyto dodávky deutsche post jenom sedadlo řidiče, tedy uspořádání je trošku jiné, než u tohoto kusu.

Dodávka UPS je ve skutečnosti upravená klasická dodávka americké poštovní služby (USPS), kterou v USA používají snad všechny poštovní/kurýrní služby a mnohé další právě kvůli Vámi zmíněné variabilitě.

+3/0
18.7.2017 8:35

J40a76k88u90b 77Š98a10f17a59n14d76a 7105597541661

Tyto upravené dodávky jezdí i u nás.

0/0
18.7.2017 8:59

V54í54t 23B96r14z65o78b35o31h24a91t61ý 7320862683171

ano já vím, jenom podotýkám, že to není žádný vynález UPS ;)

0/0
18.7.2017 9:02

J78o73z17e91f 65M94r34v55á51ň 8585872917699

Jak bylo napsáno, použili vyrobené díly od subdodavatelu, splacali řešení, které už byli použité do jednoho auta, a přidali elektromotor. Neříkám, že to je špatný nápad, jen se všechno podřídilo ceně. Další věc je vytápění auta konstrukce UPS. Spotřeba u elektroaut stoupá až o 30% díky používání topení a klimatizace. Proto tu klimu vypustili. Ale umíte si představit vytápět celou skříň? Ano, mohla by tam být pevná zeď s dvirkami a izolaci, jen tohle by chtělo další vývoj, peníze, pridaloby to hmotnost. Takhle by se dalo pokračovat celý den. Myslím, že pánové měli více variant, a rahle se jevila jako nejvhodnější.

+1/0
18.7.2017 11:06

M10a33r42t56i92n 51P26e17l56u97c84h 5195611967381

Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Už nadpis je dobrý oxymóron.

+1/−9
18.7.2017 7:06

I55v21i40c98a 79B40o68j18i92č 4599410977122

Podle původních zpráv před rokem měla dodávka stát 5000€.

" Vůz je extrémně jednoduchý a lehký (váží 1495 kg). Už vývoj určil, že cena by měla být asi 5000 eur (asi 135 000 Kč)."

+4/0
18.7.2017 7:03

V63í19t 22B95r77z12o88b66o97h20a15t79ý 7210192933641

no co, původní cena nebyla zasazena do reálného ekonomického rámce ;)

+2/0
18.7.2017 8:39

V55l94a36d48i23m24í51r 77F56i32b61i16g72e11r 5584901861164

Za 5000E nejsou ani akumulátory. Ty budou v ceně vozu minimálně 10000E. Nemělo být 50000E?

0/0
18.7.2017 10:24

J94a60n 29V82a30c93h97u28d49a 7412286887858

Jedno nabití 300 kč a to se vyplatí.. !

+2/−8
18.7.2017 6:36







Najdete na iDNES.cz