Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že jen pro chystané modely by do roku 2025 potřeboval produkci baterií ze 40 gigatováren konkurenční Tesly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R59o88m25a62n 28F79o23j91t68í52k 4641749748885

Prostě se ukazuje, že elektromobily jsou nafouknutá bublina a to je vše, jednou to přejde a budeme na to vzpomínat jako na úsměvnou automobilovou epizodu.... R.

;-)

0/0
20.7.2017 23:58

M64i14c81h29a27l 76P27i22n94d58j10a83k 5303744477977

Moc nechapu, proc se tu argumentuje absolutnima cislama poctu automobilu, kolik bude treba elektriny, kde dobijet atd.. Je prece jasne, ze i kdyby nekdo nakrasno chtel vymenit byt jen treba 50% vsech aut za elektroauta, bude to trvat desitky let a za tu dobu se muze ledacos zmenit. Prejit kompletne na elektro byt jen u osobnich aut, je podle me otazka 50+ let.

0/0
18.7.2017 1:01

Z28d60e33n65ě22k 24M19o73r49á88v66e23k 5137328958443

Byl jsem donucen všelijakými línými "staviteli Temelínů" pohledat nějaká čísla, abych jim ukázal, jak snadno se jejich domeček z karet zbourá.

Průměrný Čech najezdí v autě 10-20 tisíc km. viz zde

http://www.auto.cz/cesi-rocne-ujedou-deset-az-dvacet-tisic-kilometru-77823

Berme průměrnou spotřebu elektromobilu 20 kWh na 100 km, to je reálé číslo třeba pro Teslu Model S. Pokud tedy české auto ujede 20000 km ročně, je to 4 MWh na elektromobil za rok. Kdyby bylo elektromobilů 1 moilión, potřebovali bychom ročně 4TWh, což je něco víc než 1/4 produkce Temelína (15 RWh za rok). V roce 2013 (klidně si najděte novější čísla) jsme měli přebytek 17 TWh (vývoz 27,5 TWh, dovoz 10,5 TWh).

http://technet.idnes.cz/jak-se-pocita-cena-elektriny-d12-/tec_technika.aspx?c=A140204_234241_tec_technika_mla

TAK SE PTÁM, PROČ BYCHOM MĚLI STAVĚT DALŠÍ TEMELÍNY?

0/0
17.7.2017 12:24

J46i89ř22í 97K86r11u54t60i68l 8418763305141

tuto prapodivnost prosazuje ČSSD v čele se Sobotkou a vědecky podporovaná Pačesdrábovou komisí.

Ona je to osvědčená metoda která již tady byla odzkoušena při stavbě všech jaderných elektráren. Na začátku nějaká cena, po dokončení původní cena x nějaký koeficient. Nejlépe koeficient 2,5.

Jako kuriozitu lze považovat že poměrně chudý stát se chystá podporovat krachující divize nadnárodních monopolů v tomto oboru.

Nalili jsme prachy do Nomuri tak proč ne do Toshiby.

Tak se ptám, bude sleva zadarmo?

0/0
17.7.2017 13:14

Z28d94e91n27ě31k 53M46o23r51á32v52e89k 5717558768863

Tedy téhle změti nesmyslů jsem fakt nerozuměl. Něco k tématu by nebylo? Připomínám že tématem je dostatek enrgie pro elektromobily v České republice.

0/0
17.7.2017 13:24
Foto

I60v98a90n 35K14o48p82t83a 5347982401597

Portože současný Temelín někdy mezi 2030-2035 skončí. Prostě už nebude technicky způsobilý.

další důvod je ten že aut u nás jezdí zhruba 5.16 milionu. Tedy pětinásobek (samozřejmě obnova by pár let trvala), neboli 11/10 výkonu Temelína který by vyráběl jen pro auta, pro nic jiného.

+1/0
17.7.2017 13:56

Z77d15e52n81ě41k 52M45o70r70á30v85e11k 5517978338483

Temelín skončí ještě před Dukovanama? Nějaký zdroj, odkud to máte?

Takže každý druhý jezdí autem včetně důchodců a nemluvňat?

Fakt jste studnice vědomostí.

0/0
17.7.2017 14:03
Foto

I88v55a95n 38K98o83p80t80a 5777392771237

Plánovaná životnost JETE je 30 let, zda dostane povolení k prodloužení provozu je ve hvězdách. S velkou pravděpodobností ano, ale taky nemusí. Nyní má povolení do roku 2022.

Třeba na oenergetice.cz

V ČR je registrovaných přes pět milionů vozidel. http://www.autosap.cz/zakladni-prehledy-a-udaje/slozeni-vozoveho-parku-v-cr/ Mimochodem SAP statistiky zpracovává z pověření ministerstva dopravy.

Tak nějak přepokládám že když si to během dvou tří minut dokážu najít, že i vy si to dokážete za stejnou dobu ověřit.

+1/0
18.7.2017 10:10

Z55d18e42n95ě53k 15M62o72r27á98v18e40k 5127418268883

Jistě každé zařízení (a tedy i Temelín) má svou životnost, takže se buď bude obnovovat (u Temelína vemi pravděpodobně) nebo nahrazovat (časem určitě i Temelín). Ale není to kvůli elektromobilům, které při současném výkonu naše zdroje uživí. Typicky noční dobíjení - v noci nejedou podniky a tak klesá odběr a výroba až o 20%, což je hrubě spočteno 4,7 TWh za rok. Dále jsou tu víkendy, kdy můžete nabíjet téměř celé dva dny bez výpadku dodávek i při současné výrobní kapacitě.

Ano těch 5 miliónů registrovaných vozidel je pravda, ale už to neznamená, že všechny jezdí (to jste původně napsal). Co jsem byl schopen spočítat, tak na základě prodeje beznínu se dá odvodit, že u nás jezdí přibližně 1,5 miliónu benzínových aut s průměrným nájezdem asi 20 tisíc km ročně. U nafty je to těžké, protože nelze odvodit, kolik z ní se spotřebuje v osobních a kolik v nákladních autech a další technice. Já bych tipoval dalších 1,5 miliónu a zbytek jsou auta na opravdu občasné použití nebo neodhlášená nepoužívaná vozidla. Ale to už je jen odhad a mohu se mýlit.

0/0
18.7.2017 15:15

P77e14t34r 61Č50e59r45m45á53k 9438315789310

Neužíví, noční proud to neřeší protože je potřeba nabíjet ve dne, a nepočítejte radši nic když tomu nerozumíte, přepravní výkon iad je dobře znám ;-)

0/0
18.7.2017 15:41
Foto

I70v10a63n 23K66o56p24t21a 5537152971917

Nevím jak jste došel k tomu číslu o nájezdu, loni se prodalo 2.09 mld litrů benzínu, podíl benzínových aut je zhruba 50% a z toho při spotřebě 6,5l/100 vychází průměrný nájezd ca. 12800km/rok a vozidlo. Což odpovídá zhruba udávanému odhadovanému průměrnému nájezdu. Z toho si odvozuji že ten počet 2.500.000 aut +/- sedí, i proto že benzínová auta jsou povětšinou soukromá.

No ten noční proud. Ono to není až tak zcela v noci. Mám doma, bojler, tedy jede na tzv. noční proud (8h/den) a ten je zhruba v následujících časech 4-8 a 15-19 hodin. U Vás to ovšem může být jinak.

Pokud jste četl tu statistiku, tak 5.000.000 je jen osobních aut. Jistě nejezdí denně všechna. Navíc co bude s rozvojem elektromobility také bezpodmínečné tak to budou masivní investice do rozvodné sítě. Takřka 100% se dá říct že rozvodná síť třeba takového jižního města by to rozhodně neustála. A jsou místa kde Vám distribuční společnost už nyní nepovolí třeba elektrokotel, či akumulačky kvůli vysokému odběru. A nejde jen o zapadlé vesničky.

Ono vůbec dobíjení ze zásuvky či stanice je myslím slepou uličkou. Kolik nabíjecích stanic by muselo být na takové normální dálniční benzince. Odhaduju to na desítky. Při současném stavu nabíjecího cyklu ca. 3h na 100%. To zas obsahuje ale vybudování náležitých rozvodů. Taková ta normální pro domácí dobíjení má 22kW/32A. Cestou by snad mohli být snadno výměnné akumulátory. najedete robot vymění a jedete dál.

Jen pro zajímavost, četl jsem že jen pro nová auta prodaná za jeden rok v EU by byl potřeba výkon šesti temelínských elektráren. Myslíte že v EU je tolik volných výrobních kapacit. A to je jen pro auta prodaná za 1 rok.

0/0
18.7.2017 15:59

Z70d75e71n55ě87k 97M95o51r64á91v10e35k 5537618158583

Jen oprava - já bral spotřebu 7 litrů ale to je detail. Problém je v tom, že benzín se spálí jen v benzínových autech, takže těch 50% máte blbě. Kdy budete mít menší spotřebu, bude nájezd větší. Ale to už jsem v nějaké statistice viděl, že průměrné autop najezdí kolem těch 20 tisíc za rok, včetně těch, co najezdí těch 100 a více tisíc.

Nabíjení v noci jsem nemyslel přímo na sazbu nořního proudu, i když to se hodí. Jde mi o to, že odpoledne klesá spotřeba a tomu se elektrárny přizpůsobují a v rámci možností snižují produkci. Tím pádem jsou kapacity na noční pomalé nabíjení. Za osm hodin nabijete i ze zásuvky na denní běžné ježdění do práce a tak.

Ano, rozvody jsou mnohde zastaralé a bude potřeba rekonstrukce, ale to je potřeba i bez elektromobilů a dělá se běžně, v ceně elektřiny je poplatek za údržbu sítě. Na stránkách Čezu jsem četl, že zrovna teď se chýystá někde rekonstrukce rozvodů, snad Pelhřimov nebo kde.

Ano, infrastruktura nabíječek bude vypadat jinak než benzínky. Ale uvědomte si, že u benzínky potřebujete podzemní nádrže dodávky z cisteren a tak, není to o nic jednodušší. Naopak velká nabíjecí stanice u dálnice je vlastně elektrifikované parkoviště.

Šest Temelínů pro celou EU není zase tak hrozné. Ale my neřešíme EU, ale Česko, to má vlastní elektřiny momentálně dost. Když Německo blbne s pálením zemního plynu pro výrobu elektřiny, neznamená to, že musejí blbnout všichni.

0/0
18.7.2017 16:33
Foto

I95v59a98n 70K41o92p95t38a 5177752881737

Čím mám těch 50% špatně? 50% registrovaných osobáků spálí uvedené množství benzínu, pravda neuvažuju turisty. Diesel je zvlášť a jeho prodej je násobně vyšší.

0/0
18.7.2017 18:06

Z69d73e65n59ě28k 62M57o88r69á73v97e55k 5327828788163

Aha, to jsme si nerozuměli, já jsem bral nájezd 20 tisíc jako dané číslo a ze spotřeby jsem počítal, kolik benzínových aut musí být, aby to při tom nájezdu spotřebovalo. Vůbec si netroufám odhadovat, jaký je podíl benzínových a naftových osobáků, ty staré jsou většinou benzínové, před pár lety se prodávaly víc naftové, teď se to zase obrací. Ze spotřeby nafty se to odvodit nedá, tu používají i náklaďáky a jiná technika. Kdybych to bral 1:1, tak mě z té spotřeby a nájezdu vyšlo něco kolem 1.5 miliónu benzínových aut, takže dohromady něco přes 3 milióny pravidelně jezdících aut, což mi přijde jako reálné. Zbytek jsou málo jezdící a nejezdící. Mám kamaráda, co má tři auta a dohromady na nich najezdí těch 20 tisíc za rok.

0/0
19.7.2017 11:09

P18e63t86r 23Č93e19r62m56á54k 9978305389820

Pořád stejně bludný kruh. ;-)

Když opomenu pochybnost vstupních čísel (např. průměrný nájezd), tak se dá zhruba souhlasit s tím že milion elektromobilů si bude jen na spotřebě nárokovat řádově několik TWh (jestli 4 nebo 8 není pro toto porovnání ne zas tak podstatné). To je tedy velmi významná část produkce celého Temelína který vyrábí cca 20% celého produkce ČR.

Jsme tedy u toho že už při podílu jen cca 20% elektromobilů v rámci vozového parku by to znamenalo nutnost posílit síť o polovinu největší jaderné elektrárny.

Pokud bychom tedy tedy někdy v horizontu 50ti let uvažovali o opravdu masivnějším a plošném nástupu elektromobilů, znamenalo by to reálně postavit další 2 Temelíny R^

0/0
17.7.2017 14:27

Z74d27e80n31ě17k 77M94o27r43á74v34e97k 5567698368853

Ano, to je vaše "argumentace" - plácáte hovadiny bez jakýchkoli podkladů a když vám někdo přinese ověřitelná (!!!) čísla, tak je stejně zpochybníte. Mnou spočítané údaje klidně zdvojnásobíte, aby vám to zase nevycházelo. Počet registrovaných vozidel je něco jiného než počty denně jezdících automobilů, víc než 45% je starších než 15 let, to už si většinou lidi nechávají na občasný nákup. No ale to je jedno, dám vám zase nějaká čísla na zpochybňování.

Výchozí předpoklad - nejdřív se budou vzhleddem k nákladům na provoz nahrazovat benzínová vozidla, kdo si promyšleně koupí nafťáka, tak zatím elektromobil moc neužije. V roce 2015 se prodaly cca 2 miliardy litrů benzínu

https://www.novinky.cz/ekonomika/396494-spotreba-benzinu-loni-mirne-rostla-u-nafty-stoupla-skoro-o-pet-procent.html

to je při spotřebě cca 7 litrů na 100 km necelých 29 miliard ujetých kilometrů. Když vezmu ten průměrný nájezd 20000 km, tak to je dohromady necelých 1,5 miliónů vozidel. Na to potřebujemě tedy 6 TWh elektřiny, což je trochu víc než třetina našeho čistého vývozu z předchozích výpočtů.

Jestli nejste ochoten nebo schopen (sázím na to druhé) najít nějaké údaje, které by vaše výroky jakkoli podpořily, tak raději nic nepište.

0/−1
17.7.2017 15:05

P11e25t19r 20Č27e31r97m22á11k 9598745649120

Bohužel krom toho že nevíte nic o dané problematice (což u laika jako vy není zas tak překvapující, překvapující je pouze jak dáváte tu neznalost na odiv a plácáte se v ní), máte poměrně problém i s chápáním psaného textu, ale to zase není můj problém.

Jediné číslo které je relevantní je kolik Temelín vyrobil energie. Zbytek jsou čísla vycucaná z prstu, přesto jsem připustil že řádově ten výsledek souhlasí, a z něj pak zcela jasně vyplývá proč bude případně (verze že elektromobily by se jednou skutečně prosadili) potřeba stavět další Temelíny - už jen těch 20% by potřebovalo půlku. ;-)

Vaše amatérská logika skladby dopravy je pak vskutku k smíchu, nikdo nepsal že 100% aut je zároveň v provozu, a i ten megaoptimistický výhled za 50let počítal jen s 80%, příčemž vůbec nejde o počet aut ale o dopravní výkon který odvedou. Jinými slovy pletou se vám hrušky s jabklama, na jednu stranu byste chtěl počítat s nízkým průměrným nájezdem, ale na druhou se vám nehodí ten počet aut který do toho průměru je započten ;-) Kdybyste jen neplácal a alespoň zdánlivě tušil která bije, tak byste byl zticha a ani neplknul, protože kdyby se bral v potaz pouze nějaký reprezentativní model počtu aktivně užívaných aut a jejich km, je to mnohem větší průměrný dopravní výkon, a tedy při nahrazení elektromobily mnohem větší potřeba energie ;-)R^

Holt někdy mlčeti zlato, obzlášť když nic nevíte a veškeré informaci si musíte hledat honem rychle na googlu a skládat jak puzzle - jednou to vyjde, 3x ne ;-)

0/0
17.7.2017 16:10

Z12d73e64n36ě59k 86M97o79r73á10v75e10k 5217908298223

Vy vážně neumíte počítat!!!! Já si to jen myslel, ale teď už je to jasné. Jediné co zvládnete jsou kecy kecy kecy. Vy jste milostivě připustil, že mi to řádově sedí, ale vy jste nic nespočítal, vy prostě plácáte něco jako "hrušky s jablkama" ale nejste schopen najít v mých výpočtech jedinou chybu. Tak si zkoušíte nahonit ego rádoby zpochybněním mých výpočtů, ale to je marné, když nic nespočítáte. Já jsem jen normální člověk, mohu se splést, klidně mi tam mohla někde vypadnout nula a bylo by to jinak, ale vty to nedokážete ověřit a tak ani popřít.

Ještě pokus o doplnění vašeho vzdělání - tady najdete graf (sice starý, ale to na věci nic nemění, mám i novější a je to podobné), kde je vidět, jak kolísá spotřeba energie v průběhu celého dne. Snadno zjistíte, že v noci, kdy většina lidí spí a podniky nejedou, je spotřeba o 20% nižší než ve dne a elektrárny v rámci možností snižují produkci. Takže v případě potřeby je Česko schopno v nočních hodinách vyrobit ještě více elektřiny, než vyrábí v současnosti.

https://www.cez.cz/edee/content/microsites/elektrina/3-3.htm

0/0
17.7.2017 16:40

P88e95t61r 92Č30e67r95m14á29k 9718575949810

Fajn že jste připustil že se pletete, ono to že neumíte pracovat s číslama ani když je máte přímo před očima je opravdu do očí bijící negramotnost.

Ale že jste se přiznal tak Vás přestanu déle koupat ve vaší neznalosti a ztrapňovat Vás a budeme se věnovat tématu. ;-)

Nějaké přepočty na průměrné km a počet aut jsou zcela mimo a zavádějící, jde o přepravní výkon IAD a ten je jasný a dnes je okolo 70 -75mld km. Kolik z toho si tedy vy představujete že má nahradit elektřina? 20-30-40-50%?? I než se to stane tak ten přepravní výkon mezitím zase stoupne, ale pokud budeme mluvit z pohledu dneška a zvolíme třeba modely 30 a 50% tak jsme na potřebě cca 5,5TWh a 8,3TWh. Tedy zhruba 1/3 a 1/2 výkonu Temelína. Už to tedy konečně chápete proč tedy bude potřeba nový Temelín resp. nějaké navýšení kapacity výroby?? ;-)

Poslední odstavec opět korunuje absolutní dezorientaci v dané problematice - volná kapacita v noci je k ničemu, elektromobily se stejně jako normální auta budou dobíjet primárně přes den, takže celá ta omáčka okolo je zbytečná ;-)

0/0
18.7.2017 14:12

Z19d15e27n29ě62k 40M71o59r43á29v19e49k 5877308508183

Zaprvé - já jsem nenapsal, že se pletu, ale že se jako normální člověk mohu plést. Nerozumíte ani psanému slovu, přečtěte si to znovu.

Zadruhé - konečně jste přinesl nějaká čísla a ejhle - ona jsou stejná, jaká jsem napsal já. Kokněte se vejš - psal jsem 29 miliard kilometrů za benzínová auta přepočtených na 6 TWh. A vy přijdete se 70-75 miliardami za všechna auta a z nich 30% (23-25 mld km) vám vyšlo na 5,5 TWh. Takže děkuji, ač jste to evidentně nechtěl a doposud to nevidíte, tak jste došel k téměř stejnému číslu.

VY JSTE POTVRDIL MÉ VÝPOČTY, POPRVÉ Z VÁS VYPADLO NĚCO UŽITEČNÉHO!!!!!

No a k tomu dalšímu Temelínu - máme takový výkon, že ročně 17 TWh vyvážíme. Takže kdybysme měli pokrýt těch vašich 100%, tak to je kolem 18 TWh. Ejhle nic se stavět nemusí. Tedy dostavět plánované bloky Temelína a nvé bloky v Dukovanech jsou rozhodně dobrý nápad, zavřeme ty uhelné elektrárny.

Kromě toho máme rezervy. V noci klesá odběr a souběžně i klesá výroba. Téměř na 8 hodin i o 20%. To se hodí, protože nejvíc nabíjení bude právě v noci. Technicky vzato, když běžně vyrábíme 70 TWh za rok, tak bez nočního poklesu výroby jsme schopni vyrobit navíc (pozor výpočet) 70 / 3 / 5 = 4,67 TWh. To je trochu nadsazené číslo, ale zase jsou tu ještě víkendy, což je jako noc natažená na dva dny.

Já nevím, fakt nepotřebujeme sadu dalších Temelínů, i když jsem zastáncem, že ještě jeden by se někde postavit měl a zavřít uhelné elektrárny.

0/0
18.7.2017 14:52

P44e26t20r 17Č91e87r70m77á12k 9198815169670

No a taky že se pletete, což na sice fandu elektroaut ale jinak naprostého laika není nic tak podivného, podivná je jen ta míra odhodlání se ve svém omylu stále plácat.

Pokud umíte číst a rozumíte psanému textu, hned nahoře jsem v prvním příspěvku právě připustil že řádově to číslo zhruba sedí (tedy jednotky TWh při částečném použití elektromobilů), o výpočtu nebyla řeč protože ten byl zcela nesmyslný, jako když malé dítě počítá na počítadle odmocninu 4 a náhodou mu to vyjde. Jak se dostat k relevantním číslům jsem vám pak musel napsat já ;-)

Takže máme kolik potřebujeme energie. Na to navazuje další vaše hurvínkovství, že si myslíte že kladné číslo bilance dovoz/vývoz znamená že máme nějaký přebytek či snad dokonce nějakou volnou energii. To samozřejmě nemáme!! Kdyby to bylo takto jednoduché tak vůbec nemusíme dovážet nic a o to více by stačilo vyrobit že ;-) Jenomže tak to samozřejmě není.

Další blud je nějaký noční proud - ten je k ničemu, vetšina elektromobilů by se nabíjela přes den. ;-)

Takže nepotřebujeme sadu temelínů, ale minimálně jeden další (nebo adekvátní kapacitní navýšení stávajících zdrojů) ano. O tom to celé je ;-)R^

0/0
18.7.2017 15:54

Z32d40e24n49ě84k 91M89o69r81á90v38e88k 5507388628413

Došel jste ke stejnému číslu a jestli jste si ho nevycucal z prstu, tak to náhoda není. Své výpočty jsem dokládal tak, aby i člověk se základním vzděláním byl schopen je ověřit. Kdybyste nebyl líný, tak byste to mohl udělat i vy a zjistil byste, že vaše výpady proti mně jsou zcela zbytečné a děláte ze sebe jen blbce.

A znovu - přes den autem jezdím, v noci stojí, takže je jasné, že nabíjet se bude většinou v noci.

0/0
18.7.2017 16:11

Z83d79e78n75ě63k 20M37o40r84á74v27e26k 5567508598313

Dal bych vám za tento příspěvek i plus, kdybyste si ovšem všiml, že jste potvrdil mé výpočty a zaslepeně nevymýšlel nesmysly o tom co jsem napsal.

0/0
18.7.2017 15:17

P88e53t74r 96Č77e35r47m45á58k 9278735439280

Vy budete poněkud schizofrenní, v předchozím příspěvku jste mě naopak za potvrzení že to řádově sedí kritizoval ;-) Jen jsem k tomu musel doplnit relevantní výpočet.

0/0
18.7.2017 15:56

Z78d13e47n41ě25k 70M35o11r36á91v67e29k 5857198108263

Ne zase se pletete - já vás kritizoval, že poté co jste mi odsouhlasil "řádově sedí" jste mnou spočítané číslo zdvojnásobil. A vzápětí jste došel ke stejnému, čímž jste svůj omyl potvrdil.

0/0
18.7.2017 16:13

Z72d52e35n49ě77k 67M61o84r86á43v15e54k 5417408148913

Elektromobily se samozřejmě budou primárně dobíjet v době kdy je nepotřebujete, protože spíte, tedy v noci.

0/0
18.7.2017 15:18

P63e95t65r 95Č24e78r25m35á88k 9958865279820

Nikoliv, elektormobily se budou primárně dobíjet přes den u veřejných nabíječek, v noci budou stát zaparkované venku na parkovišti. Luxus garáže nebo oploceného stání kde by mohla být nabíječka bude mít vždy jen minoritní počet uživatelů.

0/0
18.7.2017 15:58

Z38d58e49n38ě45k 41M54o30r18á77v10e45k 5857558388363

Když s autem jedete, tak se blbě nabíjí. To je jasné každému, kdo má v hlavě alespoň pár mozkových buněk. Když máte dojezd 300 km, tak přes den nemusí nabíjet 90% elektromobilů.

0/0
18.7.2017 16:07

Z29d56e94n60ě63k 36M31o22r43á30v58e73k 5207248878713

Jinak s nabíjením uvažujete postaru - benzínku nemůžete postavit kam chcete - nádrže, bezpečnost a tak. Kdežto nabíječka je jen kabel vyvedený ze země s nějakou možností placení. Na noční nabíjení stačí normální zásuvka, jeden stojan pro 2-4 auta (podle typu parkoviště) úplně v pohodě.

0/0
18.7.2017 16:17

Z73d67e13n14ě56k 15M12o94r71á47v42e87k 5877948778923

Tady máte aktuální graf ještě třeba za Prahu. Kromě propadů za noc jsou tu ještě propady za víkend.

http://www.cezdistribuce.cz/cs/distribucni-soustava/prehled-zatizeni-soustavy.html

0/0
17.7.2017 22:32

M68i95c61h75a39l 31P31i74n31d27j26a12k 5203944567977

1 milion elektromobilu nebude u nas jezdit, ani za deset, ani za 20 let. Samozrejme pokud neprijde nejaky rozkaz od EU. :-/

0/0
18.7.2017 0:23

J62i21ř73í 21K87r34u31t72i51l 8918653905881

Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly.

V tržním systému, kouzelné slovo, chybějí baterie. Řekl bych že přebývají nebo budou přebývat továrny na olejové filtry na olej ale i na naftu a benzín, na motory a převodovky atd. atd. Také nevím co budou dělat arabáči se svou ropou a z čeho budou financovat náboženské fanatiky a rusáci z čeho budou financovat svoje kosmické dobrodružství a chrastění zbraněmi.

+1/0
16.7.2017 21:20

P33e54t35r 79Č80e50r27m36á94k 9438455809390

Arabáči zlevní ropu o pár dolarů na barelu a celý ekosystém elektromobilů je v háji ;-)

0/0
17.7.2017 10:30

T35o86m85a92s 61T51u85m88a 4342820146805

no tak si ty elektromobily budem dobíjet diesel agregátem ;-)

+1/0
17.7.2017 10:32

P79e71t39r 13Č87e39r65m83á42k 9388915569840

R^;-D

0/0
17.7.2017 14:00

J25i75ř56í 45K84r77u77t51i52l 8918473635151

nepotěším, protože i továrny na výrobu strojů a nástrojů obhospodařující autoprůmysl jsou poháněny elektrickou energií takže v konečném důsledku dojde k zániku nejméně efektivních elektráren ač to tady bude samé elektroauto.

0/0
17.7.2017 11:47

J72i39ř46í 12K43r30u51t74i98l 8698553955911

V konečném důsledku velcí producenti ropy pokud nepřezbrojí na jiné technologie tak skončí.

Arabáči se vrátí původnímu stylu života-nomádi kdy dopravní prostředkem bude ťava jednokopcová nebo ťava dvojkopcová a písek.

Rusáci k zemljance 1+kk, machorka a destilační přístroj model lavór.

0/0
17.7.2017 11:56

P55e16t25r 54Č91e58r93m45á75k 9368205429880

Tak jednou pochopitelně ropa dojde a pak se do stane, ale v příštích 100letech to nebude.

0/0
17.7.2017 14:41

M96i36c13h38a29l 46P65i33n33d91j53a95k 5353574357427

A Norove? :-)

0/0
18.7.2017 0:24

M49i75r86o88s88l85a31v 45V36l47a54s15á21k 4368630193912

Dokud se neobjeví jiný způsob akumulace energie než jsou současné články, tak je to celé jen utopie.

+4/0
16.7.2017 20:28

M11a41r53t48i94n 41P36e58l35u31c81h 5325101957321

,,EKO" zhovadělství nezná mezí ani hranic.

+2/−2
16.7.2017 10:48

J45i20ř42í 86K43r54u98t18i49l 8808913915981

nevím, nevím. Klasický spalovací motor se skládá ze cca 700 součástek.

Elektromotor se skládá a mohu je vyjmenovat: Rotor, stator, víka + ložiska, uhlíky.

0/0
17.7.2017 12:17

L21a28d22i65s89l85a43v 55H93a88š10k80a 4543626401590

To řešíme jen továrny, kde jsou ale suroviny, elektrárny....tisíce elektroaut zvládneme, ale statisíce, to už chce plán...

+5/0
15.7.2017 19:43

B10o62r13i46s 57O81n74d26e30r32k57a 1554418459984

Potřebujeme lithium, ale nemáme ho. Ovšem lithium se dá vyrábět z vody, repektive z vodíku. Dneska je to neskutečně drahé, ale bude-li taková potřeba a dají se na to peníze, nakonec to půjde i průmyslově. Mimojiné by to prakticky jistě znamenalo i mít funkční fúzní reaktor. Nemyslím si, že by to bylo možné v roce 2025, ale možná by už to poprvé po 60 letech nebyla lež, až by někdo řekl:"Jsem si jistý, že energii z fúze budeme mít do 20 let!"

0/−3
15.7.2017 16:08

Z23d48e43n58ě24k 13M69o66r19á20v87e89k 5257538858623

Jistě - stačí napodobit procesy probíhající při výbuchu supernovy a vyrobíme si třeba zlato nebo uran. Neumíme součit ani dvě jádra vodíku na helium, tak nevymýšlejte kraviny.

Lithia je dost a jeho těžba tak levná, že se zatím nevyplatí ani jeho recyklace z použitých baterií.

+1/0
16.7.2017 12:42

J98a45n 77D89ě80t39á87k 4621624459460

Emise Tesla model S podle standardů R101 vydaných Ekonomickou komisí pro Evropu při OSN (UNECE) jsou 222g CO2/km. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/v-singapuru-na-to-prisli-emise-tesly-model-s-jsou-realne-vysoke-pokutuji-je/

+1/−1
15.7.2017 14:00

V48í69t 62O85ž98a61n52a 1118668165294

444 watthodin na kilometr (44kWh/100km) není typická spotřeba Modelu S. To je potřeba tak při konstatní rychlosti 150km/hod.

Prostě hloupost singapurského úředníka.

+2/−1
15.7.2017 19:54

Z80d44e95n92ě45k 36M47o93r84á10v76e45k 5947568948673

To je zkreslující výklad. Problém je v tom, že Singapur má elektřinu kompletně z fosilních paliv, takže proto je to jednoduchý přepočet na CO2. To v Evropě samozřejmě neplatí.

Kromě toho je pochybný celý jejich test - Peugeot iOn měl podle nich třetinovou spotřebu, ale to je evidentní hovadina. Stačí postavit tuhle krabici vedle aerodynamicky čisté Tesly Model S a je zřejmé, že něco nesedí. Ano Tesla je těžší, ale to se projeví zase v rekuperaci. Zjevně by se měli soudruzi v Singapuru naučit počítat.

+1/0
16.7.2017 12:39

J19a41n 19D54ě94t61á66k 4321284499560

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektromobily-nefunguji-jsou-jen-drahym-omylem-rika-slavny-motorar-audi/

+3/0
15.7.2017 13:52

V12í89t 62O10ž84a94n92a 1268958545844

Celý život se hrabal ve ICE a teď je z něj odborník na elektromobilitu?

0/−2
15.7.2017 19:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.