Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V56a81c18l49a26v 86M34e32d94e55k 5591422495575

Nevěřím statistikám, které jsem sám nezfalšoval ;-D

NOx jsou porovnávány s dieselem, CO2 s benzínem - taková krásná malá manipulace ve stylu "když dělám nějaký průzkum, již předem vím, co mi vyjde"

+12/0
doporučit
13.7.2017 15:05

J95o89s15e34f 26N16o77v57á78k 2482319813889

Zas CNG masírka a o LPG ani slovo. Kdo je ta tajemná CNG lobby, co si objednává tyhle články?

+12/−1
doporučit
13.7.2017 15:03

M58a24r69e81k 93J62a51n19e48č68k70a 1707566763211

Přesto, že jsme v rodině všichni aktivní fandové plynu, konkrétně LPG, tak tenhle lobismus za CNG je už vážně směšný a spíše zoufalí pokus plynárenských společností. Očividně se to "skvělé" CNG nemá šanci bez pobídek a mediální masáže prosadit oproti LPG, tak je potřeba vsadit na zelenou vlnu a vypracovat si vlastní studie, jak je to eko.

+9/−2
doporučit
13.7.2017 16:11

J77a32k75u74b 31S98e39k38e44r50a 6186310756985

Jako nevim, bylo by dobre srovnani emisi LPG a CNG. Jak jsem byl na STK, tak si pamatuju, ze po prepnuti na LPG to hazelo minimalni hodnoty, ale nepamatuju uz ceho.

Pokud je u lobistu zajmovych skupin ovsem vubec zajem v tomto state neco takoveho zverejnovat, protoze LPG je podezrele opomijeho a pritom jich jezdi 300tis

+5/0
doporučit
13.7.2017 18:07

J13i69ř28í 44Z96ý74k17a 9349723641780

a už mají Škodovky kompozitní nádrže na CNG, nebo jezdí stále na levné oceláky, které se můžou proměnit v časovanou bombu? Jak z hlediska výbuchu, tak z hlediska ceny za výměnu zkorodované nádrže. VW s tím měl docela dost velké problémy, u pár aut se orezlá nádrž rozlítla i s půlkou auta po čerpací stanici. Nádrže ještě nebyly za termínem životnosti.

LPG je v tomto jiné. V nádržích není takový tlak a hlavně nádrže bývají uvnitř auta, u CNG vně.

+3/0
doporučit
13.7.2017 15:32

V97r48a56t30i44s62l69a38v 65Š78p56á72n56e60k 5890295850354

Zaparkujete = vlastní zkušenost. Tam, kde se nezaparkuje = příčina je v provozovateli krytého parkování nikoli v nařízení státu.

+3/0
doporučit
13.7.2017 13:49
Foto

V41i85t 41C74h19a45l97u52p36a 5582127132536

ale stejně se budou dál kupovat diesly, protože to pěkně táhne vocpodu ;-D

To je přece to nejdůležitější ;-D

+4/−5
doporučit
13.7.2017 14:19

P58e20t95r 33N59e81s17v10a86d47b91a 2194305556969

LPG jako ekologické palivo je úlet. Asi jako elektromobily. Už jen proto že se LPG na místo tankování musí dovézt... CNG stanici stačí jednoduše připojit na veřejnou síť. LPG by se mělo zdanit stejně jako benzín, nafta a CNG.

+1/0
doporučit
15.7.2017 20:15

J70a82n 17D55l31o98u41h78ý 7464329390209

To jsem se fakt pobavil, jak dlouho ne;-D. Srovnavejte srovnatelne. To je jako tvrdit, ze dieselova lokomotiva ma pozitivni vliv na emise, protoze cmoudi min nez parni lokomotiva ;-D. Daleko vice by me zajimalo, jak to je v porovnani v LPG? To bylo kecu pred 20 lety, jak LPG je "ciste" palivo a jak je eko atd. a jak vsichni ti LPGckari budou mit ty vyhody (HLAVNE V PRAZE) a jak to vypada dneska?! Radsi nez plnit sliby, tak se meni "akcni plan" a budujou se famy o CNG. Dopadne to uplne stejne jako s LPG. Jenom snuzka slibu...Rv

+1/0
doporučit
14.7.2017 10:48

K31a90r36e21l 36F61i35l97i61p 3608365400460

Pro ty co tu píší o LPG a nadávají na CNG. Měl jsem možnost jezdit s auty na LPG a jezdím s auty na CNG. LPG katastrofa. Za prvé po přepnutí na CNG naprosto nic nepoznáte, že jedete na CNG. U LPG to bylo poznat vždy. Nicméně než něco odsoudím zajímám se proč. Takže za prvé u LPG sakra moc záleží odkud čerpadlář LPG odebírá. Rozdíl může být na jízdních vlastnostech a také tomu odpovídající spotřebě opravdu znatelný. U CNG rozdíl není, zemní plyn prostě v distribuční soustavě musí splňovat nějaké hodnoty. Další věc je účinnost LPG a CNG. Jak to porovnat? Vycházejme z toho, že auta jsou konstruována a jezdí na Natural 95. Ten má nějakou výhřevnost, i LPG a CNG mají nějakou výhřevnost. Když tyto výhřevnosti spočítáme a porovnáme tak už chápu proč to na CNG jede a na LPG to nejede. Výhřevnost Naturalu 95 je rovna 95 oktanům, výhřevnost LPG se pohybuje pod 85 oktanů naopak výhřevnost CNG se pohybuje od 100 oktanů výše. Další rozdíl mezi CNG a LPG u LPG jsem nezaznamenal originální zástavbu LPG od prodejce. CNG má v většině případů originální zástavby a mohu je jedině doporučit. Dodatečná přestavba na CNG není už tak ono jako ta originální zástvba CNG, ale oproti LPG je to pořád dobré. LPG považuji za nebezpečnější než benzín v nádrži. U CNG ten plyn uteče, rozptýlí se a nečeká zrádně na sirku, vajgl jako LPG. CNG považuji tedy za bezpečnější dokonce než benzínová nádrž a kultivovanější v chodu motoru. Měl jsem možnost srovnat a po vyzkoušení LPG nebo nafťák do baráku nechci. JInak jsem jen uživatel auta na CNG ždáné PR.

+1/−4
doporučit
14.7.2017 0:53

J77i35ř53í 47M49y65š88k89a 6111807527

Souhlasím se všemi, kteří se vyjadřují také k LPG. Proč není LPG tak propagované jako CNG. Jasná výhoda. S nádrží na LPG dojedete dále než se stejnou nádrží na LPG (hustota energie!!!!!!) a emise jsou úplně stejné. Je to jedině tím, že CNG podporuje plynárenská loby. LPG je totiž přívažek k ZP, který se musí oddělit od ZP. V podstatě za nulové náklady přináší plynárenské loby zisk a přesto ho nepodporuje. Plynárenská loby, podporuj vývoj raketových motorů na zkapalněný zemní plyn a budeš mít spotřebu, kterou na autech nedokážeš.

0/−1
doporučit
13.7.2017 22:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.