Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T85o32m58á78š 63R47á51k45o52s 7569560604769

jestli je v tunelech něco rizikovým faktorem, tak je to přehnané množství rychlostních radarů, které se tam s oblibou instalují. To se pak mnozí řidiči přestávají soustředit na provoz, nesledují zrcátka a hypnotyzují tachometr, aby nepřekročili o 5 km/h povoleou rychlost.

+47/0
doporučit
27.7.2017 0:18
Foto

J64a75k95u61b 61M57e64l11z83o39c42h 6485645485602

Většina řidičů zápasí s úzkosti na jakékoli víceproudé silnici, což se projevuje jízdou v prostředním nebo levém pruhu. Jakmile by snad nedej bože měli přejet do pravého pruhu, začnou pomalu ztrácet kontrolu nad svým vědomím a z domnělého pocitu méněcennosti upadají do mdlob. Snad pouze při opouštění rychlostních silnic odbočovacím pruhem je český řidič krátkodobé po velmi omezenou dobu ochoten připustit, že pravý pruh je rovněž adekvátní náhradou zbylých pruhů a tudíž způsobilý pro jízdu osobního automobilu.

+34/−3
doporučit
27.7.2017 6:17

Z52d88e22n40ě98k 53W38o74l66f 9831310117575

Min. na severu Itálie v oblasti kolem Udine v tunelech nejsou radary a jezdí se tam plnou rychlostí. Jezdím tam už leta a nikdy jsem si nevšimnul nehody.

Problém konkrétně pražských tunelů jsou psychopati, kteří se Vám nalepí na zadek a takovouto agresivní jízdou si vynucují puštění přes sebe, ikdyž už já sám jedu na sedmdesátce 79kmph na hranici tolerance radaru. To vždy lituju že na autě nemám nainstalovaný nějaký h*vnomet kterým bych vystřelil na čelní sklo takového magora.

+23/−3
doporučit
27.7.2017 6:15

J73a61n 61M16o44t91ů25r14e22k 7910212231289

Ad tunel Blanka, vezmete si, na co vse se musi soustredit ridic: znaceni nansilnici, znaceni na stene, znaceni u stropu, hlidat porad tachometr abyste nejel rychle nebo pomalu, pak davat pozor na pripojovaci pruh z prava, mit prehled jak se vam tam nekdo nacpe z leva a obcas si hlidat pro prehled co je za vami.

Coz o to, to by mel kazdy ridic zvladnout, ale porad se musite pekelne soustredit na znacku 70, ktera je snad kazdych 100m a hlavne obcas je na ni 50, a to klidne na stridacku 70-50-70.

+17/−1
doporučit
27.7.2017 8:05

P66e12t91r 25T40. 98D97v90o91ř63á44k 4254618323

Jízda mezi dvěma kamiony, není DOMĚLE riziková jízda. Je to riziková jízda. Každý druhý kamioňák se za jízdy kvůli rutinně nesoustředí. Já mezi nimi radši nebudu, až nedobrzdí.

+21/−3
doporučit
27.7.2017 5:13

M36a11r38e77k 39K55l16u36f31a 3768354134726

Domnívám se, že z devadesáti procent není ona zmíněná úzkost u řidičů vyvolána tunelem nebo nějakým střídáním tmy a světla, ale spíš úsekovým měřením rychlosti, které je ve většině těchto tunelů nainstalováno.

+11/0
doporučit
27.7.2017 8:04

L32a56d40a 95N10o27v79a86k 4362813507

důležité je v tunelech striktně měřit rychlost, protože jinak by řidiči mohli spíše než na tachometr koukat třeba kolem sebe a nevěnovali se dostatečně udržování povolené rychlosti....

+9/0
doporučit
27.7.2017 16:43

P53e32t13r 66P80r97u27s 7907825689882

V Blance řidiči zápasí s tím že nepoznají kdy je do kopce a kdy z kopce. Z kopce se jim to rozjede, čehož si v 80 všimnou a začnou brzdit. Najednou přijde zlom, což nepoznají, nepřidají a začnou zvolňovat na 50. Pak se leknou že je všichni předjíždí, šlápnou prudce na plyn. Pak přijde zlom a tak pořád dokola...

+9/−1
doporučit
27.7.2017 7:43

J12i82ř24í 80Z66ý22k39a 9799253891360

v tunelech mám stres z jediného ... z radarů. Obzvláště pokud jedu v autě bez tempomatu. Případně jde o tunel s velkým sklonem dolů, kdy tempomat nezvládne udržovat nastavenou rychlost. Takže místo toho, abych čuměl 100% na silnici, tak dobrých 25% času věnuji sledování tachometru.

+10/−2
doporučit
27.7.2017 9:22

P35e74t44r 60K66o43v96a80ř45í10k 1291873339167

Já to pozoruji nejen v tunelech, ale třeba i při jízdě s kopce, nebo při průjezdu lesem. Do kopce jedou hodně přes 100, ale jak se přehoupnou přes vršek, z mně nepochopitelného důvodu náhle začnou výrazně brzdit, často až na 50 km/h. Stejně tak okamžitě po vjezdu do lesa. Dělá to odhadem tak 3/4 řidičů. Jen výjimečně potkám řidiče jedoucího plynule. Dosud jsem tento jev nepochopil a jsem vždy otrávený z tohoto zbytečného blokování plynulosti jízdy.

+7/0
doporučit
27.7.2017 7:38

J52o49s55e33f 59K44a30r13f43í53k 7572815296590

Zejména bych pokutoval ty Ynteligenty s denním svícením. Nejen v tunelu, ale i při nepříznivém svícení si prostě nerozsvítí:-P

+6/0
doporučit
27.7.2017 11:02

D67u56š55a66n 60M26o95u37r32e29k 7412827927111

Ano, a protože autoři tohoto článku zřejmě rozhodují i o rychlostních omezeních na českých dálnicích, tak je nutné zpomalovat před 100 metrů dlouhým tunelem Valík u Plzně , kterým je vidět skrz naskrz, ze 130 na 80 km/h a samozřejmě je tam RADAR...

Proč se po dálnici musí jezdit téměř stejnou rychlostí jako esíčkem v Blance?

Podobně všechny dálniční tunely u nás. Zatímco v Itálii jsou tunelů stovky, obvykle se tam jezdí 130 a nikdo s tím nemá problém.

Zajímavá je ještě jedna věc - zatímco klikatou Blankou v Praze lze jezdit legálně 70, což je pro ni asi optimum, v úplně rovných tunelech pod Královým Polem v Brně nastavil nějaký chytrák 60 km/h. Že by nějaký bezpečák předpokládal o tolik nižší řidičské umění brněnských řidičů?

+5/0
doporučit
27.7.2017 16:47

J33a88n 82S93v89a73t24e72k 4838566648546

Má zkušenost ze soustavy tunelů v Praze je taková, že řidiči jezdí v tunelu tak trochu odpovědněji a plynuleji než třeba na Jižní spojce. Na ní se vždy objeví aspoň jeden "inteligent", který klidně přejíždí i přes dva pruhy, aniž by se pokusil ostatním signalizovat svůj úmysl změnit směr jízdy z pruhu do pruhu. Možná je to skutečně tím, že v tunelu se o to raději nepokouší (že by úzkost?). Asi mají pocit, že případná pomoc na otevřené komunikaci je časově i prostorově dostupnější než v tunelu...

+5/0
doporučit
27.7.2017 5:04

M16i32c41h89a13l 83H24o47r23á88k 5536621361162

Myslím, že omezování rychlosti v tunelu je nesmysl. Pokudsrovnám například Rakousko a Itálii (kam řadu let jezdíme na dovolenou), tak v Rakouskuje všude důsledně omezená rychlost na 80 km/h. Musím tedy zpomalovat, sledovattachometr, po výjezdu zase zrychlovat. Naopak v Itálii omezení v tunelechvůbec nejsou, a to jsou mnohdy v horším technickém stavu, bez odstavnéhopruhu a méně osvětlené.

V Itálii jsem nikdy nehodu v tunelu neviděl, v Rakouskuněkolikrát. Je tedy vidět, kam všechna tahle zbytečná omezení vedou – ke zhoršeníbezpečnosti.

Ono vůbec se v Rakousku cestuje poslední dobou hůře. V duchuvšudypřítomné eko filozofie jsou ta omezení skoro všude, 130 aby člověkpohledal. Kolem každého města je omezení kvůli hluku (Larmschütz) a taky všude tam,kde jsou trochu zatáčky.

V reálu se jako řidič vždy těším, až přejedeme hranicedo IT, protože i samotné dálnice mají lepší. Škoda že jsou tam horšíodpočívadla a ten příšerný systém placení mýtného. Ale to je jiné téma.

+4/0
doporučit
27.7.2017 14:43

Z19u25z26a35n90a 76V51o28l79n53a 1709624912546

Nekteri ridici se neciti dobre ani na kruhovem objezdu, natoz v tunelu ;-)

+4/0
doporučit
27.7.2017 8:25

L45u93k71a98s 11M15u20d73r94a 6416266562681

Stale plati pro vsechny a vsude jednoduche pravidlo, ktere resi vsechny "fobie" a nejistoty - pokud vam rizeni dela nekde nekdy nejake problemy a pusobi nepohodli, tak do toho prece nesedejte - autobusy, vlaky, tramvaje, metro vas odvezou pohodlne a bez starosti, a ti schopnejsi ucastnici silnicniho provozu kolem vas nebudou muset ustavicne trnout, co zas na te silnici vyvedete treba proto, ze ja nevim jste se lekli prilis cervene znacky nebo na vas byla v noci prilis velka tma.

+8/−6
doporučit
27.7.2017 8:00

D55a86n43i44e30l 67P82a63n97e55k 6572641862130

Takovy tunel je dost agresivni, kdyz u lidi zpusobuje pocit uzkosti a strachu ;-D Mel by se jim prizpusobit a vic se otevrit.

Lidem kteri nejsou schopni ridit vozidlo v klidu a jistote v tunelu ( ted nemyslim zacatecniky ) by meli vratit RP. Takovy jedinec je pak dost nebezpecny a ohrozuje ostatni na zivote a zdravi. RP by se zkratka nemel davat jen za zkousku, ale vzhledem k tomu co se vsechno vyskytuje na silnicich by meli lide prochazet i psychotesty.

+3/0
doporučit
27.7.2017 10:00

M87a52r86t29i49n 91K68ř11í29ž 9263542600317

Na tunelech je nejhorší střídání slunce a tmy, typicky v létě při cestě z Itálie. Slunce pere, sluneční brýle jsou nutné, vjedete do tunelu, vidíte kulovno, sundate brýle a zase hybaj na slunicko. A tak pořád dokola, tunelu je na cestě do ČR víc než stovka. To pak má člověk oči jak angorskej křeček.

+3/0
doporučit
27.7.2017 8:00

B95a45r29b84o19r44a 17M95a40r45e19š50o94v18á 7892462482230

Zatím jedna z nejnepříjemnějších situací v Blance pro mě nastala, když jsem chtěla přejet do odbočovacího pruhu. Zapla jsem blinkr téměř na jeho začátku, ale motorka je holt rychlejší než auto - za mnou (cca ob dvě auta) do něj vjely zrovna dvě a rychlostí jen o málo vyšší, než byla rychlost pravého pruhu (tzn. hned se ke mě přiblížily a jely dlouho vedle mě). Blikání mi nepomohlo, prostě nezrychlily ani nezpomalily, ale blokovaly moje odbočování téměř po celou dobu trvání odbočovacího pruhu. Co v takové situaci dělat? Nakonec jsem na ně zatroubila, tak ten druhý trochu zrychlil a já jsem mohla odbočit... Jediná opravdu bezpečná varianta by asi byla tento výjezd přejet a zkusit vyjet až na dalším (v tomto případě cca +3 km).

+3/−1
doporučit
27.7.2017 7:57

R43a24d12o32m31í18r 21J75e64d98l53i67č27k89a 2687466860280

Lidi, kteří nedokážou jezdit v tunelech, ve zúženích a na vícepruhových silnicích normálně, předvídatelně a bez omezování okolního provozu by vůbec neměli dostat řidičák a mělo by se to testovat už rovnou v autoškole. V tunelech se pravidelně setkávám s tím, že někdo jede sotva 60 v levém pruhu, ještě se u toho s autem motá, ale nemůže uhnout, aby normální řidič mohl bez problémů projet povolenou rychlostí :-/

+5/−7
doporučit
27.7.2017 1:23

M78a70r48t30i79n 17N56o17v77o78t54n82ý 8779634797124

Pokud nezvládnete hlídat vše uvedené, nepatříte za volant. Mimo tunel toho máte na hlídání úplně stejně

+2/0
doporučit
27.7.2017 20:11
Foto

J20a46r29o73m24í21r 72H42l79u17b51e71k 2276280804581

Tunel a jízda mezi dvěma kamiony je neporovnatelný rozdíl. V tunelu mi v podstatě nic nehrozí, mám rozhled a mohu sledovat okolní provoz, ale mezi dvěma kamiony mi jde o život, nic nevidím, nemám přehled, co se kolem mne děje, nevím co je před předním kamionem, nevím co je za zadním kamionem. Když se něco stane vpředu, tak mne ten zadní kamion slisuje k tomu přednímu, tak ať se nikdo nediví, že se z takového, smrtelného nebezpečí snažím co nejdřív dostat, ale žádná úzkost v tom není, je to jen pud sebezáchovy.

+2/0
doporučit
27.7.2017 9:08

R31a71d67i77m 74K23a43l93a74s 2240396412311

"Tito řidiči se snaží projet tunelem pomaleji a předjíždějí méně často než ostatní."

Také se snažím projet tunelem pomaleji... protože v některých se měří rychlost:-)

+2/0
doporučit
27.7.2017 8:45

M80a30r89t87i24n 78K32ř26í23ž 9133672960167

Na tunelech je nejhorší střídání slunce a tmy, typicky v létě při cestě z Itálie. Slunce pere, sluneční brýle jsou nutné, vjedete do tunelu, vidíte kulovno, sundate brýle a zase hybaj na slunicko. A tak pořád dokola, tunelu je na cestě do ČR víc než stovka. To pak má člověk oči jak angorskej křeček.

+2/0
doporučit
27.7.2017 8:17

L50a71d65i84s88l58a97v 94K61a16l95o12u37s 7965126341970

A když přestane fungovat motor,vystrčíme pádla a začneme pádlovat.

+1/0
doporučit
27.7.2017 20:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.