Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej rád vypustil na konci roku. Šetří přírodu, potrénuje svaly, lehce zaparkuje a nemělo by stát více než osmdesát tisíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i82l63a38n 44C34h43a98l30u35p40a 7134126167943

Kolik to má hvězdiček z crash testů NCAP?

0/0
19.7.2017 23:15

J22a44n 61S87t30a82r76ý 8587430482935

Tolik práce a taková blbost..

+2/0
18.7.2017 23:39

M63a68r49e15k 81J76a57n91e97č31k28a 1137636293541

Pobavilo, další prototyp už bude Flinstonecar ;-D

+3/0
18.7.2017 18:02

V12í43t 43H41r28a87d21i34l 2534645421792

Super, líbí se mi to... Asi tady nezapadnu mezi tyhle nevrlé komentáře, ale mě se to líbí...

+5/−1
18.7.2017 12:25

P41e86t66r 44B69á73č74a 8835386265525

I Multiplu si nekdo dokazal koupit.

+1/0
18.7.2017 15:12

J76a48n 15K80o86n90v58a25l17i85n86k48a 5440401541365

Ano. Měli jsme ji. Hnusné auto, ale zároveň dokonale praktické. Něco jsem s ní najezdil a musím říct, že to bylo asi nejšikovnější MPV, které jsem poznal.

+1/0
19.7.2017 10:41

J68a19n 13D17l34o50u89h90ý 7564379560539

Sved objevil objevene ;-D Jinak je to vec k nicemu Rv

+2/−1
18.7.2017 11:05

L29a35d12a 11B34r93y38c 7592400967620

totální nesmysl, vysvetlete mi co s timX

+2/−1
18.7.2017 10:56

L18a46d78a 55B40r95y56c 7212180107640

ješte také tusim, ze to bude stejně drahé jako solidn bílé (elektronické), co "jede"

0/0
18.7.2017 10:59

L70a76d13a 75B62r85y91c 7762330437710

oprava...

....bike-elektrobike....

0/0
18.7.2017 11:00

P33a23v15e60l 92R20y83m10e57š 8739602724345

Moc se mi to líbí. Jenom si nedovedu představit, že by to jezdilo rychlostí 25 km/h v běžném silničním provozu. Předjíždění veloautomobilu bude složitější než předjet normálního cyklistu.

0/−1
18.7.2017 9:45

P60e92t54r 43S79i48m36e91k 6811523319364

čtu tady jenom samý negativní názory. Jedná se v podstatě o elektrokolo na 4 kolech. V ČR a Evropě nejsou úplně všude přeplněné silnice a cyklostezky. Jsou lokality, kde není provoz tak velký a v kopcích elektropohon pomůže.

+1/0
18.7.2017 8:47

D48r48a11h60o36m95í34r 38S94t40r27o62u30h21a55l 4625448492904

Tříkolka by asi byla vhodnější. Elektromotor v zadním kole, baterky položený vepředu a nemuselo by se ani šlapat. Celý by to bylo hadrový, jen nosná konstrukce a plexi pevné. Velorex hadr... Oh, wait!

0/0
18.7.2017 8:37

M46i25l19a30n 28P15o53k49o41r61a 6299112854662

Nevím, tříkolka asi bude méně stabilní. Už tak bych měl strach, že mě při předjíždění sfoukne ze silnice kdejaká menší dodávka.

0/0
18.7.2017 11:31

D22r90a59h57o13m33í44r 64S41t16r97o72u43h86a27l 4135858102444

Tak to musíte na kole zažívat hotové peklo.

+1/0
18.7.2017 11:52

J36a22n 15M29a42c57h20á94č 3437146373182

Možná je to jenom kvůli emisním normám,aby mohl vyrábět normální auto s osmiválcovým pětilitrem a vešel se do celkového limitu.....

0/0
18.7.2017 8:15

O73t15o 70S69t62r51á38n10s84k59ý 1401260458865

No, dovedu si představit, že takový důchodce, kterýmu už seberou řidičák se s tím dostane i v blbým počasí k doktorovi, na nákup a tak. Prostě zůstává mobilní a to je pro tyto lidi sakra důležité.:-)

0/0
18.7.2017 7:12

J41i86ř49í 63N40e27u91m87e80i46s79t43e49r 2622695283161

To je blbý, to se bude líbit.

0/0
18.7.2017 6:59

P55e66t10r 36M13i79c44h87a13l 2110494131202

Super. Jestli se to uchytí, tak budou na našich úzkých a přecpaných silnicích jezdit 25 km/h všichni, protože to nepůjde předjet. A tím pádem bude i po problému s počtem zranění a úmrtí při dopravních nehodách. :-/

0/0
17.7.2017 23:00

P75e27t87r 54S17i56m63e26k 6221483379374

nebydlím ani v Praze,ani v Brně a u nás žádný přecpaný úzký silnice nemáme. Hodně lidí se tu v kopcích pohybuje na elektrokolech. Tohle by určitě prošlo.

0/−1
18.7.2017 8:33

P35e37t30r 10M81i19c92h38a91l 2390884421172

Já bydlím na Jižní Moravě a u nás to problém fakt je. Cyklostezek je málo a tak musí řidiči každou chvíli brzdit za cyklistou před zatáčkou, protože tam není dobře vidět a předjížděcí manévr je nebezpečný.

+1/0
18.7.2017 9:00

V95i98k46t61o90r 23Š81p22i62č57k34a 6358912984

No jo Hadraplán by dneska už nesplnil unijní předpisy, zato švédské kopii nic v cestě na Tchaiwan nestojí...

Ale liší testy bych chtěl u tohoto zcvrklíka vidět.

0/0
17.7.2017 22:44

P52e16t66r 28M39i74c98h81a78l 2620774191722

Asi jsi měl na mysli losí testy. No, v rychlosti 25 km/h to zřejmě nebude problém. :-)

0/0
17.7.2017 23:06

M56i72c30h42a20l 91P55i70n93d71j12a39k 5363744787107

Dokud nepotkate 300 kg losa, ktery pobezi 50 km/h ;-D potom, uz problem bude.

0/0
18.7.2017 0:17

P11e37t11r 38M13i36c19h62a63l 2890604371432

Jo, to je pravda. :-D

0/0
18.7.2017 6:39
Foto

M30i36c87h43a49l 61N78a52j65m77a64n 7969363506750

A co bezpečnost? Jak se to bude chovat při kolizi s normálním autem? Zlatý moped, pojede to daleko rychleji a manévrovatelnost bude o dva řády lepší (a proto bude i bezpečnější).

0/0
17.7.2017 22:40

L40u53b60o74m96í53r 77H33r74a82c63h93o19v39i81n81a 6578352436160

Jak se bude chovat při kolizi... Bude-li to auto stát, bude o chlup bezpečnějsí, než moped;-D

0/0
18.7.2017 8:29

P38e61t77r 57S31i22m31e45k 6391733879364

tohle je v podstatě elektrokolo na 4 kolech. U nás na vesnici elektorkolo používá celkem dost seniorů i rodičů s dětskou sedačkou. tohle by určitě šlo, pokud bude nižší cena

0/0
18.7.2017 8:36

J95i65ř12í 88K92o16c58u19r55e53k 6345484405318

Ten šlapohyb vytápí hodinu předem než jde z práce? Tak to ho asi energie moc netrápí. Kdyby tam měl instalovaný obyčejný fén, tak má natopeno za půl minuty.

Bezpečnost vzal čert, není na tom o nic hůř než cyklista na kole, aspoň má zpětné zrcátko a odrazky v kolech, takže uivídí a bude vidět. Narozdíl od některých...

Ale furt mi přijde lepší pořídít si 80ccm skůtr. Skladné je to stejně a aspoň to jede, člověk nevytváří špunt v provozu a tím pádem kolizní situace, předjíždění Zetoru stačí.

0/0
17.7.2017 20:41

T95o69m18á52š 31K90u96c87h97a81ř 3317471528601

S tím vytápěním hodinu předem je to asi myšleno tak, že je to připojeno na vnější zdroj energie, ale stejně je to plýtvání u takového igeliťáku. Navíc on už ráno ví přesně, kdy půjde z práce? To tam mají pěkný socík. 10 minut na vyhřátí musí stačit, takže je logičtější to dálkově founem spustit v okamžiku, kdy se rozhodne jít domů..

0/0
17.7.2017 21:55

P24e14t45r 47B86á96č91a 8295466755325

Kolik plati na hodinu za to, ze do takovyho kramu nekdo sedne?

0/0
17.7.2017 20:12

J47o78s89e80f 88Č31i56h60á61k 7141779240486

Nestudoval onen vynálezce Járu Cimrmana?

0/0
17.7.2017 19:04

J98i38n23d43ř63i45c41h 90L54u73k17e66š 3369564203830

A nebo Rychly sipy a jejich slapohyb...

+1/0
18.7.2017 7:05
Foto

P30e46t69r 72P41r20o18c66h50á31z69k43a 3732466752374

K čemu něco takového je? Na silnici to nepatří, tam by to bylo vysloveně nebezpečné a řidič by se vystavil obrovskému riziku, že ho něco smete a navíc by brzdil dopravu stejně jako vozítka pro mládež, co jedou max. 50 v hodině. Na cyklo stezku to také nepatří, tam to bude akorát zavazet a překážet. Tedy vynález pro vynález k ničemu. To nemluvím o ceně, kterou bude jen málo kdo ochotný akceptovat.

+5/0
17.7.2017 18:15

M45a19r72e63k 37M82a15l83ý 1772728711330

Je to k ničemu a navíc je to hnusné. Ale nějaký uvědomělý hipster si to možná koupí, místo kola :-)

+1/0
17.7.2017 18:45
Foto

P53e42t20r 71P40r24o43c15h81á37z67k42a 3862906732294

Jedině tak.

0/0
18.7.2017 20:26

H71o93n25z27a 38T97a92r 3729282374782

Kategorie Auto pro náctileté .

Ty jsou na tom s bezpečností také mizerně.

https://www.novinky.cz/auto/399755-auta-pro-nactilete-totalne-propadla-v-bezpecnostnich-testech.html

0/0
17.7.2017 20:32
Foto

P45e68t95r 11P18r65o74c56h78á90z54k98a 3682646472684

Naprosto souhlasím.

0/0
18.7.2017 20:25

T12o31m81á89š 18V21a20l67d60e44r 7733390799

Není třeba být hned pesimista. Kdo neumí na silnici předjet překážku pohybující se 25km/hod, na silnici nepatří. Navíc je přibližovadlo široké pouze 75cm, takže na cyklostezkách nebude překážet. Naopak budepodobně rychlé, nebo malinko rychlejší než ostatní na cyklostezce. Jen ta váha je moc velká. Chtělo by to váhu snížit alespoň o třetinu. Podobné stroje existují a budou se vylepšovat. Proč hned jako motoristi toto odmítáme? Naopak kapotované jízdní kolo je rychlejší než klasické a tudíž opět o něco dále.

Jen si myslím, že je to o celkové netoleranci v naší společnosti. Lepíme se pořád někomu na zadek. Řidiči nejsou schopni pochopit, že před začátkem cedule město není nutné jet devadesát a až v obci brzdit prudce na padesát. Pokud se bude jezdit plynule a slušně, věřím, že i cyklisté nebudou nepřátelé motoristů.

+2/0
18.7.2017 7:58
Foto

P23e82t91r 94P54r47o13c73h71á91z85k17a 3102286292124

Bohužel, mám to štěstí, že nejméně jednou týdně potkávám na silnici takové to vozítko pro mladé, co nejede víc jak 50. Neřídí ho sice žádný mlaďoch, ale starší dáma, která nemá papíry na velké auto. Na silnici 1 třídy, kde projede denně cca 25 000 aut s tím jet ve špičku když není místo na předjetí není zrovna šťastný nápad. Vzniká spousta nebezpečných situací a odhaduji, že nebude dlouho trvat a skončí to nějakou nehodou. Co se týká cykloztezky tak ta je už konstrukčně tak úzká, že je problém tam jet s něčím takovým a třeba malé děti nejsou schopné se tomu vyhnout. S vnukem se cyklostezkám vyhýbám po té co ho smetl málem jeden takový co víc koukal na to kolik jede než kolem sebe. Pokud by tam mělo jezdit ještě něco takového tak je lepší tam už vůbec nejezdit.

0/0
18.7.2017 20:20

T39o77m57á36š 75V21a82l20d25e68r 7763180619

no u Vás je tedy nebezpečno. Vozítko s motorem není to samé co kapotované kolo. Nemá oněch 70cm. Jede skutečně něco kolem padesáti a tak se opravdu hůře předjíždí, ale není to těžké. Stačí podřadit a šlápnout plyn v pravý čas a předjedete jej rychlostí blesku. Problém je v řidičích, že nechtějí na chvilku zpomalit. Nevím jak u vás,ale u nás mají cyklostezky šířku minimálně tři metry. Mimochodem kolo je široké cca 60cm. Ostatní je jen o tom jak jsou k sobě lidé slušní. Včera jsem také jel za ťulpasem, který se roztahoval na cyklostezce a nevěnoval se provozu. Ale stačilo počkat pár desítek sekund než se probere. Pokud by mi někdo naboural dítě na cyklostezce, už by s fungujícím dopravním prostředkem neodjel. Pro jistotu ostatních.

0/0
19.7.2017 13:17
Foto

P36e77t84r 61P73r86o95c10h61á64z89k74a 3752266242814

Tak spousta cyklo stezek nemá tři metry, někde jsou to sotva dva. Jinak máte naprosto pravdu, ale lidi nezměníte, nebo ne tak snadno a rychle jak by bylo třeba. Tak že je potíž aby něco takového jezdilo po silnicích nebo i po těch cyklo stezkách. Řidiči v autech a to jak těch osobních tak nákladních to přežijí, ten v tom vozítku těžko. Občas jezdím na motorce a ani na ty nebere spousta řidičů ohled a často je to jen o rychlosti reakce kdy se člověk vyhne nehodě.

0/0
19.7.2017 19:32

T70o87m19á80š 89V12a18l97d28e96r 7123660339

Slušnost a způsob jízdy by bylo na dlouhou diskuzi bez výsledku. Jsem sice pozitivní, ale také dokáži vypěnit nad hulvátem. Na kole jsem jezdil kolem v průměru 35km/ hod nyní jsem pomalejší ale také přemýšlím o kapotovaném kole. Ale také s myslím, že spíše patří na silnici a ne na stezku pro svou rychlost. Na stezce musíte být dost opatrný. I když má obratnost a skvělé brzdy. Na silnici je spíše nebezpečný neosvětlený, nebo ožralý, nebo ignorující cyklista. Takoví většinou skončí sražen na vozovce. Přeji vám jízdy bez nehod a s radostným užíváním si.

0/0
20.7.2017 0:43
Foto

I27v46a85n 75V94e85s40e22l30ý 4136288674467

Švédský moderní bezemisní hadraplán čili Velorex. Jen ti tělesně postižení pro které Velorex byl, jsou mimo pokud tedy nejsou schopni šlapat do pedálů.

+7/0
17.7.2017 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.