Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že budete sami platit pokutu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M44a28r86e28k 72B74a18š66i28s68t10a 7973322563610

Záznam z kamery se dá hodit na youtube anonymně ... že autore článku, jen ať si další dají pozor jak se budou příště chovat na cestě.

+2/0
25.7.2017 20:21

M30a65r24t67i17n 60N18o80v42o50t85n54ý 8649224177314

Proč doposud žádný výrobce aut nenabízí kameru vestavěnou? Ta kamera na přísavce a kabel přes půl auta mi vadí. Přitom když auto má navigaci či parkovací kameru, tak displej už tam je, tak je to jen o tom přidat za zrcátko tu kameru...

+1/−1
25.7.2017 9:37

L52u81k12á35š 57C38h60o80u40t97k33a 9810276859315

proč kabel přes půl auta? pár desítek kamer jsem namontoval a vždy se schovala za zrcátko a zapojila do stropní lampy, tak že kamerka nebyla od řidiče vůbec vidět a z venku podle typu auta většinou taky ne ;)

0/0
25.7.2017 10:00

M74a98r62t29i12n 16N94o29v33o35t47n54ý 8779864297524

No já jsem viděl prodávat kamery které se dávají na přísavku na přední sklo a napájené ze zapalovače. V lepším případě mají vestavěnou baterii na pár hodin, ale pak aby člověk zase furt hlídal, zda je nabitá.

Za zrcátkem jsou dešťová čidla a podobně, a okolo je takové to tečkované poloprůhledné sklo, takže stejně tu kameru nemůžete schovat za zrcátko ale musíte jí dát někam kus od něj. Ty kabely asi jde vytáhnout odněkud ze stropu, ale furt je to nějaký bastl, kabely vám sice nevedou přes celé auto ale jen ze stropu, ale furt je to opičárna. Když chcete něco nastavit, tak k té kameře blbě můžete, když si chcete přehrát záznam buď jí musíte sundat nebo vyndat kartu a v něčem přehrát...

Přitom přidat za zrcátko do toho domečku s čidly ještě kameru a připojit jí k palubnímu systému nemůže být problém. Spousta aut má funkci rozpoznání značek, takže tam předpokládám nějaká kamera stejně je.

+2/0
25.7.2017 10:18

J53i21n47d56ř25i30c31h 14Š91k14o43p37e18k 4375351620555

i originál kabel se nechá protáhnout tak, že není není vidět a nepřekáží

+1/0
25.7.2017 10:34

M29a20r55t11i92n 15N24o57v62o78t98n20ý 8829824927214

Tu kameru nemůžete dát přímo za zrcátko bebo těsně pod strop, takže ta kamera a kus kabelu tam budou pořád strašit. Zatímco výrobce by to mohl úplně schovat.

+1/−1
25.7.2017 10:37

D78a70n78i39e15l 53P76a57n37e96k 6722661202940

Ja ji tam mam. Mala kamerka za zrcatkem. Clovek o ni ani nevi. Kabel mam vedeny podel skla za internim vycpanim. Nikde mi nic nestrasi.

0/0
28.7.2017 9:57

M10a83r98t57i75n 72N51o60v15o33t97n62ý 8509324937184

Já mám na okně za zrcátkem na skle takový domeček s čidly a cca 15 cm do stran a 5 cm dolů je takový ten přechod z teček, takže já bych kameru musel dát dost daleko od okraje.

Ale o to nejde, jde o to, že když už tam je ten domeček s čidlem pro stěrače, pro automatické přepínání světel, na čtení značek a kdoví co ještě, tak by tam mohla být i ta záznamová kamera. A překvapuje mě, že to výrobci běžně nenabízí jako volitelnou výbavu.

+1/0
28.7.2017 10:03

J31i49r26i 63F57i63n82k 6257239667788

Nový Citroen C3 už ji nabízí..

0/0
25.7.2017 22:45

M53a64r18t50i90n 51N82o97v35o83t34n27ý 8479134277644

První vlaštovka :-) Třeba se to časem stane běžnou součástí výbavy, jako parkovací kamera či navigace.

+1/0
25.7.2017 22:50

J55i41ř51í 12K54o63c29u74r33e50k 6565474455118

Oni totiž fízlové strašně neradi, když nekdo natočí a zveřejní totok:

https://www.youtube.com/watch?v=OGcdkXbZFwA

https://www.youtube.com/watch?v=ZzDswdogXpE

https://www.youtube.com/watch?v=p-ClyCmKkbE

+4/0
24.7.2017 19:24

J83i44ř19í 92K96o95c96u82r16e21k 6675334685348

PS: To prostřední video je z tramvaje... Ale jistě s tím lítal kilo pade po magistrále.

+2/0
24.7.2017 19:25

P95a32v77e59l 40R97e37z83n70i63c33e88k 3445424264502

nojo.. strazci zakona ho preci nemusi dodrzovat ze ne.. hlavne kdyz jedou na obedove menicko, tak otaceni ve svetelne krizovatce nic neni.. a na co poustet modry svetla kdyz by je hned za 10 metru zase vypnuli :D

0/0
25.7.2017 10:01

J93i45n62d34ř10i89c17h 53Š15k31o67p71e34k 4405441310945

A proč bych záznam zveřejňoval ? Kameru v autě mám čistě pro případ dopravní nehody, takže jediný komu bych záznam dal, jsou policajti. Nechápu lidi, co mají potřebu exhibovat na youtube.com.

Pokud jim chování jiných vadí, nechť dají záznam policii.

+1/−1
24.7.2017 18:17

R94o77b11e71r96t 16M46a72t98u72l55a 8687189606635

Nejlepší jsou ti co upozornují na ostatní a sami by přišli během 5 minut 2x o řidičák;-D

+2/0
24.7.2017 18:20

J65i65n26d32ř69i44c33h 16Š24k33o53p19e40k 4645581400295

přesně tak

0/0
24.7.2017 18:42

P12e93t49r 63B25á77č96a 8385256605105

A ze takovych videii od podobnych chytrolinu na ytb je.

0/0
24.7.2017 19:10

J27o61s84e96f 69Š13o16l68t23e21s 8604598700713

Já si osobně myslím, že zveřejňování záznamů hovad na silnicích, se jménem, adresou a fotografií obličeje je velmi prospěšná činnost a pokud mu to zničí život, tak jen dobře.

+10/−1
24.7.2017 15:02

R85o47b53e96r16t 18G50o41r36c 6662233203

Máte na to nějakou směrnici jak určit kdo jede jako hovado a kdo jede jen jinak než ostatní co vezou plato vajec a maj na hlavě klobouk?

+1/−1
25.7.2017 17:07

Z10d49e86n29ě93k 54M82o33r88á62v48e55k 5487378578893

Lepší je předat záznam policii a ta video zhodnotí a v dnešní době takové věci řeší. Takže případní pachatelé přestupků problémy skutečně mají. Nejste soudce, abyste sám rozhodl, jestli se ostatní chovají správně nebo ne.

0/0
29.7.2017 23:58

P26e17t51r 43B77á91č38a 8405526415195

Pokud si nekdo porizuje kameru kvuli vybrzdovani, tak je sam naprosto otresny ridic.

Ono se to totiz nedeje jenom kvuli tomu, ze to nekoho bavim, ale ze to nemehlo tam vzdycky neco vyvede.

Ja ji mam osobne kvuli tomu, ze mi pred dvema lety urazil zrcatko borec co jel pul metra za stredovou carou a to jen zrcatko, protoze ja kvuli nemu lizal prikopu a nakonec mel jeste tu drzost tvrdit, ze za to muzu ja.

Ale s nejakym lepenim na zadek nebo vybrzdovanim jsem nikdy nemel problem, cim to ?

+5/−16
24.7.2017 14:21

R51o58b84e34r27t 83K58o13c65i80á92n 5279157766477

Už ta první věta ukazuje, že máte nadbytek sebevědomí a nedostatek intelektu.

+10/−6
24.7.2017 14:35

P81e33t98r 96B57á77č59a 8605246285255

Diky za vycerpavajici odpoved plnou argumentu.

+4/−7
24.7.2017 14:46

R79o41b17e20r56t 76K61o45c40i73á13n 5379307716897

Lidé jako vy jsou vůči argumentům bohužel imunní.

+5/−4
24.7.2017 15:23

P34e90t18r 33B89á45č66a 8405196155415

Takze radsi nalepkujte a urazejte, jak je libo ;-)

+4/−5
24.7.2017 15:30

P54a83v40e91l 97N69e15k12v13a26s94i54l 2348263641692

Vaše reakce spíše ukazuje neschopnost pochopit psaný text.

+3/0
25.7.2017 8:16

L45u72d78v94í77k 35G67a53j67d51o90š38í78k 2225113964152

Pane Báčo, vybržďování je nepřípustný řidičský manévr a je naprosto lhostelné co mu předchází, nebo "co řidič vybržďovateli vyvede". Nelze ho omluvit NIČÍM.

+14/−5
24.7.2017 14:39

P25e31t77r 14B48á74č42a 8315286675725

Nikde ho neomlouvam pokud dobre vidim :-)

+4/−6
24.7.2017 14:45

P38e46t82r 16M35i74c31h66a40l 2190624291262

Vidíš blbě:

"Ono se to totiz nedeje jenom kvuli tomu, ze to nekoho bavim, ale ze to nemehlo tam vzdycky neco vyvede."

+2/−4
24.7.2017 17:37

P85e34t56r 78B76á33č90a 8255966495195

Aha, takze tradicne nepochopili.

+4/0
24.7.2017 21:10

P94e85t65r 95M97i45c72h59a67l 2930254311682

K poslední větě - protože v Need For Speed to nevadí.

0/−4
24.7.2017 17:37

S83t13a13n90i43s66l94a61v 12S61r27b24a 4285634548944

osobně se mi natáčení hnusí. 90% těch, co kritizují NASA ze špehování má v autě kameru, aby mohli špehovat sami. Kamera je zapnutá X hodin, ale jako prostředek o ochraně majetku slouží těch pár sekund před a po nehodě. Po zbytek nedělá nic jiného než špehuje. Ale uznávám, že takový je trend. Jen je potom škoda, že se všem neměří stejně. Kameru na garáži musíte hlásit, kameru v autě nikoli. A o kameře na helmě cyklisty už nikdo ani nepíše.

+3/−7
24.7.2017 13:02

J76i56ř40í 95J72u21ř48i19c34a 2688933461

Já ne, já ji zapínám vždy minutu před nehodou a vypnu hned po ní. 8-o

+13/0
24.7.2017 14:00

P13e61t31r 70M12i86c93h73a29l 2980814401532

Správně, tak to má být. ;-D

+2/0
24.7.2017 17:38

P57e91t34r 47B81á78č81a 8285646895475

Nataceni mne nevadi, mne vadi ty nemehla co sami jedou jak kdyby vylezli z autoskoly a maji plny youtube nejakych ptakovin, jak je nekde nekdo predjel pul metra pres plnou caru.

+2/−2
24.7.2017 14:22

L83u34d94v72í63k 93G65a73j72d58o57š49í39k 2565213404682

Zákon o ochraně osobních údajů se týká jakéhokoliv záznamu kamery. Tedy i té na cyklistické helmě. Poku záznam zveřejňujete, musíte s tím počíat. Pokud na to koukáte sám, tak se nic neděje.

Hlásit musíte pouze kamery, které trvale monitorují veřejný prostor. Jinak nikoliv.

Kameru snímající garáž na vašem oploceném pozemku hlásit pochopitelně nemusíte.

+2/0
24.7.2017 14:45

J79o74s76e74f 10Š52o25l28t23e71s 8514898220273

Spousta kamer jede ve smyčce pár minut, takže jakékoliv natáčení čehokoliv je v podstatě vyloučeno.

+4/−2
24.7.2017 15:02

P48a70v83e85l 77Š91v31a19r34c42e18r 1660938982517

Asi špatné kamery. Já mám ve své kartu 32gb, záznam cca 4 hodiny a kteroukoliv část si lze jednoduše za jízdy uložit - zabránit přepsání

0/0
26.7.2017 12:35

Z93d89e70n47ě22k 47M88o23r71á83v80e78k 5537498328243

Potom ale špehujete vy a ne ta kamera.

0/0
30.7.2017 0:03

J82i60n41d19ř78i55c70h 42Š48k47o69p50e43k 4665421580255

hm to je fakt špehování, když ukládá na smyčku, která se po pár h automaticky přemazává

+1/−1
24.7.2017 18:43

V75á29c80l80a51v 98M78r59á56z 9211124956236

Mně by zajímalo, zda mám povinnost ten záznam z kamery příp. kameru samotnou PČR po vyžádání poskytnout. Nikde jsem jasné stanovisko nenašel. Modelová situace: hlídka mě zastaví, uvidí kameru, vyžádá si záznam. Nebo jiná, někdo to do mě napálí, ale já jedu v tu chvílí mimo obec 98km/h. V tu chvíli mě záznam usvědčuje jako spoluviníka. Je to prostě dvousečná věc a zatím jsem si ji nepořídil právě kvůli těmto pochybnostem.

+3/0
24.7.2017 12:55

J76o69s12e28f 34Š16o62l89t72e48s 8294378980733

Nemusíte nic poskytnout. Pokud to svědčí ve váš neprospěch.

+8/0
24.7.2017 15:03

J77i48ř79í 15K50o32c62u77r30e51k 6435414605618

Ta kamera není schváleným, natož certifikovaným měřidlem rychlosti, takže si tam můžere klidně zobrazit 255 uzlů (knots) a nebude to prokazatelné měření.

+2/0
24.7.2017 18:52

V58á31c44l67a46v 35M70r10á47z 9241414366946

Ono o to ale vůbec nejde, jestli to je nebo není certifikované. Já se nebojím toho, že bych na základě této kamerky dostal pokutu za rychlost. Spíše toho, zda bych v případě, že do mi to do auta někdo napálí, neměl povinnost vydat záznam. Respektive vytáhnou-li mě z vraku a odvezou do nemocnice, tak mám docela pochybnosti, že bude policie čekat, až se proberu a dám jim souhlas k přezkoumání záznamu.

Ten GPS modul ne všechny kamery mají a u těch, které ano, jde vypnout. Takže v kameře údaj o rychlosti nebude. Ale znalec tu předpokládanou rychlost dokáže spočítat už jen na základě obrazového záznamu. A určí ji mnohem přesněji než bez něj.

+3/0
24.7.2017 19:20

D35a13n80i60e52l 52P34a11n21e76k 6152611722590

Do dnes nechapu co dela RZ na seznamu osobnich udaju 8-o Je to verejne citelne, ale kdo v aute sedi se nedozvite. Do registru RZ bezna populace nema zadny pristup a dostanou se k udajum pouze zainteresovani urednici ci policie. Tak jaky je to proboha osobni udaj?

+23/−1
24.7.2017 10:09

Z98d48e59n84ě92k 55D10a40n50d13a 1611905

To s Vámi vřele souhlasím. Máte plnou pravdu. U nás je to takové celé socialistické. Dopředu učiníme opatření, aby nikdo nemohl...

Místo toho aby se velmi přísně trestalo zveřejnění záznamu a případná dehonestace. Jako v pohádce : Trestám je raději dříve..později už by to nemělo cenu. To samé s kamerami v domech a okolí. Někdy to působí, že si to politici dělají pro sebe, aby je nikdo nemohl natočit - tak to dopředu zakážou všem.

0/0
24.7.2017 10:34

D73a13n76i10e64l 72P24a37n37e73k 6492891902870

Uprimne nevidim ani problem s uverejnenim. Pokud nekdo jedna jako pitomec jen at to verejnost vidi. Nemusi byt videt oblicej, ale dotycny se pozna podle RZ. Ono nekdy nejlepsim trestem a zaroven resenim byva na daneho cloveka poukazat. Spousta z nich si pak takove jednani pro priste rozmysli. Samozrejme jsou i takove pripady kdy je se to zcela mine ucinkem.

+1/0
24.7.2017 10:46

S35t59a47n54i38s16l72a74v 71S60r86b39a 4485794938934

jenže pranýř byl jako trest zrušen. a jestli nevíte, co je pranýř, tak to je přesně to co píšete: trest ve formě zveřejnění. a k té RZ: RZ sama o sobně ní osobním údajem. každý ví, jak se RZ tvoří. ale ve spojení s událostí, osobou je to už osobní údakj. podobně jako telefonní číslo-každý ví, že je to kombinace 9 číslic a tedy každý ví, že i 602458789 je nebo byl mobil na někoho.

0/0
24.7.2017 12:56

J61i76ř98í 60K78o31c34u21r22e41k 6465454325348

No vidíte, právě jste zveřejní něčí telefonní číslo. Narozdíl od RZ není telefonní číslo viditelné pro veřejnost.

Neměli bychom zakrýt čísla popisná a čísla orientační? Co jména na schránkách? A co svědkové? Nemyslím teď svědky jehovovy. Co kdyby si RZ zapamatovali, to je taky záznam. Pošleme je na výmaz mozku?

A neměli bychom zakázat fotcení vlaků? Ta lokomotiva má taky unikátní číslo... takže pro jistotu zablokovat railpictures.net ?

+1/0
24.7.2017 18:57

D98a69n93i14e29l 50P92a95n74e54k 6272971402250

Nemusite ze me delat hlupaka vim moc dobre co je pranyr. A vsak od toho puvodniho pranyre se tenhle vyrazne lisi. A to tim, ze verejnost nevi kdo je se za danou RZ schovava. Je to pouze smes cisel a pismene. Ktere navic dle upravy uz ani neukazuje na to odkud dotycny pochazi. Jelikoz nove si nemusite pri koupi auta z jineho kraje menit RZ. Muzete si koupit auto z Olomouckeho kraje ale jezdit s nim bude napriklad Liberecak.

V tom je podstatny rozdil. Pozna se maximalne on a ti co znaji jeho poznavacku. A uprimne kolik lidi si pamatuje svoji poznavacku? Spousta ji ani nezna. Stejne tak pribuzni. Max prvni 3 znaky. Opravdu RZ neni jako telefonni cislo ale jen ID udaj motoroveho vozidla kde ale nezjistite osobu pokud nejste urednik nebo policie. U telefonniho cisla si zjistim kdo jste jako bezny obcan.

0/0
28.7.2017 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.