Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T78o61m76á40š 21K42u53c61h94a65ř 3657651408641

Já např. v omezení vjezdu dieselů do měst vidím především problém ztráty důvěry v právní stát. Na jedné straně úřady stanoví v rámci homologacce nějaké emisní normy pro nové vozy a já jako občan a zákazník právem očekávám, že podle těchto norem vyrobené auto budu moci vzhledem k nemalé investici po nějakou rozumnou dobu, minimálně 10..15 let bez omezení používat.

No a nyní se úřady najednou rozhodnou, že diesel je špatný (třebas jen pár let starý) a že mu zakážou vjezd do měst, nebo alespoň napaří např. vysokou dálniční či silniční daň. A tohle už nechápu, protože zákazník v dobré víře koupil vůz jako každý jiný, který splňoval všechny zákonné normy, přesto mu o něm úřady najednou tvrdí, že jeho vůz je "špatný" a že za něj musí platit jakési "pokuty".

Jsou tu jen dvě možnosti:

1. Buď co se týče emisí chybovaly úřady a potom nemají právo na majitele dieselů přenášet zodpovědnost za tuto chybu, nebo 2. Automobilky při testech podváděly a potom to opět nemůže být zákazník, kdo na toto bude doplácet, ale musí to být ti, co podváděli, či mu vůz s podvodně získanou homologací prodali.

Třetí možnost v právním státě nevidím.

+55/−5
doporučit
25.7.2017 7:48

J35o26s69e23f 67L76e57b49d73u58š45k59a 4382643593465

Celé to ukazuje na pitomost členů EK i různých eroposlanců a euroúředníků. Nejprve stanoví nesplnitelné normy na emise a k tomu předpis testu, který je naprosto nereálný, zkousi se na holém motoru bez přídavných systémů chlazení, alternátory a pod. Důsledkem je, že skutečně emise při provozu jsou daleko vyšší, vyšší je i spotřeba a tak se vymýšlí další hovadiny jako systémy stop start, který je nebezpečný a většina ŕidičů jej vypíná, lití močoviny která sice likviduje nějaké oxidy, ale zase vytváří něco jiného o čem za pár let možná zjistíme, ze je to ještě horší, podobně jako u biosložek v naftě. Vymýšli se módní elektromobily, ktere však nejsou ve skutečnosti vůbec ekologické a další hlouposti. Přitom jediným měřítkem je spotřeba, co se nespálí, emise nedělá. A naprostá většina řidlčů si přeje co nejnižší spotřebu. Ovšem ne tu papírovou, ale tu skutečnou. Je jen zajímavé že stará stodvacítka měla spotřebu velmi podobnou autům prodávaným dnes, při rozumné jízdě se s ni dalo jet pod šest litrů. Přitom méla motor bez elektroniky, bez turba, bez vstřikování motor vyvinutý někdy v tricatých letech 20.sttoletí, který jen doznal drobných vylepšení.

+34/−5
doporučit
25.7.2017 9:14

J76o57s87e72f 38V45a90l35a 9610883953133

novinari by meli psat objektivne. Bezemisni auto je technicky nesmysl, ty emise jsou pouze "odlozeny" nekam jinam. V principu jsou diesely zhuba stejne skodlive co benziny! NOx je trochu ekologisticky nesmysl , ve srovnani se skodlivosti uhlikovych castic jsou ale NOx k uhlikovym mikrocasticim asi jako e-cigareta k normalni cigarete. Tzn. uhlikove mikrocastice jsou x-krat nebezpecnejsi. Jenomze v pripade produkce uhlikovych mikrocastic jsou na tom benzinove a naftove motory skoro stejne ( nektere moderni benziny s vysokotlakym vstrikovanim produkuji vice uhlikovych mikrocastic nez diesely.) Navic ve mestech je pouze asi jenom 10-15% uhlikovych mikrocastic vytvoreno provozem vznetovych motoru osobnich aut. Zbytek ( 85-90%) vznika v topenistich na pevna paliva, elektrarnach, oderem pri provozu pneumatik (tahle slozka je velmi dulezita a tvori zhruba 10% vsech uhlikovych mikrocastic) a provozem nakladnich aut

+21/−2
doporučit
25.7.2017 13:49

R10a53d45e93k 73P67l96a33ň74a75n27s13k55ý 3506965279920

I když nakrásně eurokomisaři vymyslí a stanoví nové přísnější emisní limity, tak je stejně výrobci nemají šanci splnit. Sice to hezky vypadá na papíře, ale současný stav technologií je bohužel někde jinde. Pohádky o ekologických elektromobilech bych snad raději ani nezmiňoval - sice nemají žádné přímé emise, ale už se nemluví o tom, že se elektřina musí někde vyrobit a používané baterie také nejsou k přírodě zrovna dvakrát přátelské...

+22/−4
doporučit
25.7.2017 11:43

P44e84t65r 87B65á29č73a 8405786745395

By me zajimalo kolik tahle myslitelka bere za tu svoji "praci".

+14/−1
doporučit
25.7.2017 14:21

P22a68v68e31l 81P83a81ž75o34u70t 3823201613147

Bezemisni auto může vymyslet jen úředník EU

+15/−2
doporučit
25.7.2017 17:46

M95a79r40t93i38n 53K78r13o68u41p25a 2651343349240

Tato osoba je typickým produktem humanitního vzdělávání. O Strojírenství ani dopravě nemá tucha, ale má moc o tom rozhodovat. Jourová taky kafrá do aut a přitom má taky vystudovanej nějakej paznecht filozofickej nesmyl. Fakt odborníci na dopravu a na slovo vzatí. :-P Jak může takovej materiál mít takovou moc? :-P

Vypadá to že EU-skeptici mají asi pravdu, že čím dřív to skončí tím líp.

+13/−2
doporučit
25.7.2017 18:53

M32a34r14t46i24n 49S91p10e92v41a71k 4393446234964

Samotna vyroba auta (akehokolvek) vyprodukuje viac odpadu a emisii ako auto za svoju zivotnost (ktora sa vdaka technologiam krasne skracuje).

+13/−2
doporučit
25.7.2017 16:36

J63a53n 71J58e21n50i69c 1704464597734

Nemám z toho moc dobrý pocit. Skoro to vypadá, že Němci jdou masivně na elektroauta a chtějí si v Evropě udělat náskok před konkurencí. No a EU je pro tohle vhodná platforma.

Vsadím se, že co nevidět někdo zjistí, že i benzín je hodně špatný. Bomba by byla, kdyby se třeba Japoncům podařilo rychle a za rozumnou cenu vymyslet auto na vodík. To by pak elektroauta měla docela problém...

+9/0
doporučit
25.7.2017 18:09

J87a43k54u97b 56S78e45k60e84r78a 6826270306415

Co je bezemisni automobil? To je nejaka utajovana mimozemska technologie?

+10/−1
doporučit
25.7.2017 16:30

S65t45a26n96i73s98l17a54v 56R90o54s93e86c74k50ý 9445909591479

A vypadá taková eurobojovnice jako bojovnice z akčních her?

+7/−1
doporučit
25.7.2017 16:37

R67u69d56o48l17f 62P88e22k23á80r40e28k 9372741839213

To ekopatistické šílenství a zejména "hlasování o přírodních zákonech" snad musí jednou skončit! Každému soudnému člověku je jasné, že elektromobil je jen auto s vejfuckem v elektrárně, nebo že kdyby se do nafty nepřidávaly biosraczky, tak jsou ty emise čistší... Tady se hraje hlavně o obrovský balíky peněz na dotování ekologických nesmyslů...;-€

+7/−1
doporučit
25.7.2017 16:23

S43t25a23n55i14s78l11a67v 14R63o65s29e96c92k25ý 9315439201679

Co to je bezemisní vůz? Žebříňák nez potahu?

+7/−1
doporučit
25.7.2017 16:17

J52a53r31d44a 65S55o71k41o69l 1456568391791

Ani koňský potah není bezemisní pnii odborniceRv

+8/−2
doporučit
25.7.2017 18:32

J40a70n 70J42e32n55i82c 1114504597554

Když chce Bůh někoho potrestat, odebere mu rozum: eurobojovnice a bezemisní auto

+8/−2
doporučit
25.7.2017 18:05

R91o40b54e11r55t 38S85e96d91l18á38r 4497112

Koľko dostala "eurobojovnica" keď tak zaradila spiatočku ?

+8/−2
doporučit
25.7.2017 11:26

D54a77n97i73e98l 69P96a42n30e43k 6732231912730

Az se bude elektrina vyrabet POUZE cistou cestou, pak provoz elektromobilu bude "cistou" zalezitosti. Ale do te doby je to jen presouvani emisi na elektrarny, ktere jsou stale v presile uhelnych / chcete li spalovacich nad tema cistyma.

+6/−1
doporučit
26.7.2017 8:43

P71e87t27r 36M97i51c74h16a78l 2570784331412

Až si zainteresovaní namastí kapsy, tak elektrobublina praskne.

+6/−1
doporučit
26.7.2017 7:27

O94t55a 83B12o41r95e71c72k35ý 3229628671765

Já, eurokomisařka, bez jakýchkoli znalostí o dané problematice a bez toho, abych byla demokraticky zvolena, vám, vy evropští pohůnkové nařizuji zavedení bezemisních aut.

Je to trdlo.

Kdyby si aspoň přečetla Malého prince, kapitolu o absolutistickém králi.

+6/−1
doporučit
25.7.2017 18:13

J45a62n 27S68i65n83n29r40e44i32c85h 6383795690761

Socialisticke planovane hospodarstvi v praxi. Konecny produkt lze spatrit ve Venezuele.

+5/−1
doporučit
25.7.2017 17:32

J23a81n 52M89a95l37ý 3102702572175

Přes komára nevidíme slona, protože osobní automobilová doprava se celosvětově podílí na emisích pod 10% z celkové oso i nákladní dopravy na zemi i ve vzduchu.

+4/0
doporučit
26.7.2017 15:29

J60a60n 34B96a35r34t10á66č41e67k 6555755440359

Tady je vidět, ja velký že jsou emise problém. Jde jen o velký podvod rudozelených neomarxistů a to nynější tažení proti dieselům, uhlí a pokud by to pokračovalo dále, tak i benzíňákům a nakonec proti všem spalovákům, ačkoli jako alternativa se nabízí pouze auto s elektromotorem, bohužel s energií ve velmi nepraktických bateriích.

+5/−2
doporučit
25.7.2017 17:24

M92a93r60t35i77n 69V29a88n16ě74k 6441353502159

ženská nemá co rozhodovat o motorech. Tečka.

+4/−2
doporučit
25.7.2017 21:37

P59e25t84r 38P30o43s41p82í61š97i75l 4758204936546

Diesel je tak strašně mrtvý .... ha ha. Je zajímavé, že třeba Karoq nelze objednat ve verzi 4x4 s jinou motorizací než s dieselem.

+3/−1
doporučit
25.7.2017 19:46

J76o82s62e56f 73Š29v76e48c 6935956224813

Vymyslete perpetum mobile, ten bude bezemisní, Bienkowská! ;-D

+2/0
doporučit
25.7.2017 21:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.