Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T93o98m92á50š 54K61u81c63h87a25ř 3617461348731

Já např. v omezení vjezdu dieselů do měst vidím především problém ztráty důvěry v právní stát. Na jedné straně úřady stanoví v rámci homologacce nějaké emisní normy pro nové vozy a já jako občan a zákazník právem očekávám, že podle těchto norem vyrobené auto budu moci vzhledem k nemalé investici po nějakou rozumnou dobu, minimálně 10..15 let bez omezení používat.

No a nyní se úřady najednou rozhodnou, že diesel je špatný (třebas jen pár let starý) a že mu zakážou vjezd do měst, nebo alespoň napaří např. vysokou dálniční či silniční daň. A tohle už nechápu, protože zákazník v dobré víře koupil vůz jako každý jiný, který splňoval všechny zákonné normy, přesto mu o něm úřady najednou tvrdí, že jeho vůz je "špatný" a že za něj musí platit jakési "pokuty".

Jsou tu jen dvě možnosti:

1. Buď co se týče emisí chybovaly úřady a potom nemají právo na majitele dieselů přenášet zodpovědnost za tuto chybu, nebo 2. Automobilky při testech podváděly a potom to opět nemůže být zákazník, kdo na toto bude doplácet, ale musí to být ti, co podváděli, či mu vůz s podvodně získanou homologací prodali.

Třetí možnost v právním státě nevidím.

+55/−5
doporučit
25.7.2017 7:48

J20o42s86e72f 46L52e45b31d80u30š66k48a 4282193663805

Celé to ukazuje na pitomost členů EK i různých eroposlanců a euroúředníků. Nejprve stanoví nesplnitelné normy na emise a k tomu předpis testu, který je naprosto nereálný, zkousi se na holém motoru bez přídavných systémů chlazení, alternátory a pod. Důsledkem je, že skutečně emise při provozu jsou daleko vyšší, vyšší je i spotřeba a tak se vymýšlí další hovadiny jako systémy stop start, který je nebezpečný a většina ŕidičů jej vypíná, lití močoviny která sice likviduje nějaké oxidy, ale zase vytváří něco jiného o čem za pár let možná zjistíme, ze je to ještě horší, podobně jako u biosložek v naftě. Vymýšli se módní elektromobily, ktere však nejsou ve skutečnosti vůbec ekologické a další hlouposti. Přitom jediným měřítkem je spotřeba, co se nespálí, emise nedělá. A naprostá většina řidlčů si přeje co nejnižší spotřebu. Ovšem ne tu papírovou, ale tu skutečnou. Je jen zajímavé že stará stodvacítka měla spotřebu velmi podobnou autům prodávaným dnes, při rozumné jízdě se s ni dalo jet pod šest litrů. Přitom méla motor bez elektroniky, bez turba, bez vstřikování motor vyvinutý někdy v tricatých letech 20.sttoletí, který jen doznal drobných vylepšení.

+34/−5
doporučit
25.7.2017 9:14

J86o32s75e76f 38V92a85l64a 9250593903763

novinari by meli psat objektivne. Bezemisni auto je technicky nesmysl, ty emise jsou pouze "odlozeny" nekam jinam. V principu jsou diesely zhuba stejne skodlive co benziny! NOx je trochu ekologisticky nesmysl , ve srovnani se skodlivosti uhlikovych castic jsou ale NOx k uhlikovym mikrocasticim asi jako e-cigareta k normalni cigarete. Tzn. uhlikove mikrocastice jsou x-krat nebezpecnejsi. Jenomze v pripade produkce uhlikovych mikrocastic jsou na tom benzinove a naftove motory skoro stejne ( nektere moderni benziny s vysokotlakym vstrikovanim produkuji vice uhlikovych mikrocastic nez diesely.) Navic ve mestech je pouze asi jenom 10-15% uhlikovych mikrocastic vytvoreno provozem vznetovych motoru osobnich aut. Zbytek ( 85-90%) vznika v topenistich na pevna paliva, elektrarnach, oderem pri provozu pneumatik (tahle slozka je velmi dulezita a tvori zhruba 10% vsech uhlikovych mikrocastic) a provozem nakladnich aut

+21/−2
doporučit
25.7.2017 13:49

R97a49d30e56k 57P47l67a90ň80a14n61s85k92ý 3716285729830

I když nakrásně eurokomisaři vymyslí a stanoví nové přísnější emisní limity, tak je stejně výrobci nemají šanci splnit. Sice to hezky vypadá na papíře, ale současný stav technologií je bohužel někde jinde. Pohádky o ekologických elektromobilech bych snad raději ani nezmiňoval - sice nemají žádné přímé emise, ale už se nemluví o tom, že se elektřina musí někde vyrobit a používané baterie také nejsou k přírodě zrovna dvakrát přátelské...

+22/−4
doporučit
25.7.2017 11:43

P15e42t72r 96B16á38č38a 8705576455275

By me zajimalo kolik tahle myslitelka bere za tu svoji "praci".

+14/−1
doporučit
25.7.2017 14:21

P56a32v56e85l 60P67a33ž41o98u20t 3893801503747

Bezemisni auto může vymyslet jen úředník EU

+15/−2
doporučit
25.7.2017 17:46

M10a81r70t89i82n 66K74r22o79u20p26a 2281793919200

Tato osoba je typickým produktem humanitního vzdělávání. O Strojírenství ani dopravě nemá tucha, ale má moc o tom rozhodovat. Jourová taky kafrá do aut a přitom má taky vystudovanej nějakej paznecht filozofickej nesmyl. Fakt odborníci na dopravu a na slovo vzatí. :-P Jak může takovej materiál mít takovou moc? :-P

Vypadá to že EU-skeptici mají asi pravdu, že čím dřív to skončí tím líp.

+13/−2
doporučit
25.7.2017 18:53

M91a85r98t11i50n 43S57p57e74v35a35k 4483856724734

Samotna vyroba auta (akehokolvek) vyprodukuje viac odpadu a emisii ako auto za svoju zivotnost (ktora sa vdaka technologiam krasne skracuje).

+13/−2
doporučit
25.7.2017 16:36

J24a61n 32J31e15n55i67c 1794734777514

Nemám z toho moc dobrý pocit. Skoro to vypadá, že Němci jdou masivně na elektroauta a chtějí si v Evropě udělat náskok před konkurencí. No a EU je pro tohle vhodná platforma.

Vsadím se, že co nevidět někdo zjistí, že i benzín je hodně špatný. Bomba by byla, kdyby se třeba Japoncům podařilo rychle a za rozumnou cenu vymyslet auto na vodík. To by pak elektroauta měla docela problém...

+9/0
doporučit
25.7.2017 18:09

J43a51k46u68b 42S87e41k30e17r33a 6906780986405

Co je bezemisni automobil? To je nejaka utajovana mimozemska technologie?

+10/−1
doporučit
25.7.2017 16:30

S52t34a95n64i57s27l88a49v 16R94o64s94e57c85k64ý 9345159341339

A vypadá taková eurobojovnice jako bojovnice z akčních her?

+7/−1
doporučit
25.7.2017 16:37

R98u98d15o20l15f 91P46e17k64á64r49e33k 9812331909613

To ekopatistické šílenství a zejména "hlasování o přírodních zákonech" snad musí jednou skončit! Každému soudnému člověku je jasné, že elektromobil je jen auto s vejfuckem v elektrárně, nebo že kdyby se do nafty nepřidávaly biosraczky, tak jsou ty emise čistší... Tady se hraje hlavně o obrovský balíky peněz na dotování ekologických nesmyslů...;-€

+7/−1
doporučit
25.7.2017 16:23

S31t70a25n26i60s61l93a45v 51R14o46s39e54c65k82ý 9285659551989

Co to je bezemisní vůz? Žebříňák nez potahu?

+7/−1
doporučit
25.7.2017 16:17

J40a46r23d89a 71S20o20k33o83l 1666708811711

Ani koňský potah není bezemisní pnii odborniceRv

+8/−2
doporučit
25.7.2017 18:32

J66a33n 42J62e88n18i71c 1464154697684

Když chce Bůh někoho potrestat, odebere mu rozum: eurobojovnice a bezemisní auto

+8/−2
doporučit
25.7.2017 18:05

R11o55b16e62r98t 81S30e67d35l33á59r 4257182

Koľko dostala "eurobojovnica" keď tak zaradila spiatočku ?

+8/−2
doporučit
25.7.2017 11:26

D80a53n15i49e38l 19P77a79n31e74k 6722301332300

Az se bude elektrina vyrabet POUZE cistou cestou, pak provoz elektromobilu bude "cistou" zalezitosti. Ale do te doby je to jen presouvani emisi na elektrarny, ktere jsou stale v presile uhelnych / chcete li spalovacich nad tema cistyma.

+6/−1
doporučit
26.7.2017 8:43

P38e56t82r 61M35i76c53h87a26l 2130574341122

Až si zainteresovaní namastí kapsy, tak elektrobublina praskne.

+6/−1
doporučit
26.7.2017 7:27

O46t12a 56B47o17r18e34c80k45ý 3139328181955

Já, eurokomisařka, bez jakýchkoli znalostí o dané problematice a bez toho, abych byla demokraticky zvolena, vám, vy evropští pohůnkové nařizuji zavedení bezemisních aut.

Je to trdlo.

Kdyby si aspoň přečetla Malého prince, kapitolu o absolutistickém králi.

+6/−1
doporučit
25.7.2017 18:13

J91a87n 79S79i43n41n75r60e91i21c52h 6713335470631

Socialisticke planovane hospodarstvi v praxi. Konecny produkt lze spatrit ve Venezuele.

+5/−1
doporučit
25.7.2017 17:32

J91a37n 11M90a13l16ý 3412772742365

Přes komára nevidíme slona, protože osobní automobilová doprava se celosvětově podílí na emisích pod 10% z celkové oso i nákladní dopravy na zemi i ve vzduchu.

+4/0
doporučit
26.7.2017 15:29

J65a21n 97B48a91r53t60á52č39e84k 6655185450699

Tady je vidět, ja velký že jsou emise problém. Jde jen o velký podvod rudozelených neomarxistů a to nynější tažení proti dieselům, uhlí a pokud by to pokračovalo dále, tak i benzíňákům a nakonec proti všem spalovákům, ačkoli jako alternativa se nabízí pouze auto s elektromotorem, bohužel s energií ve velmi nepraktických bateriích.

+5/−2
doporučit
25.7.2017 17:24

M25a58r51t53i90n 13V75a82n69ě70k 6871183122409

ženská nemá co rozhodovat o motorech. Tečka.

+4/−2
doporučit
25.7.2017 21:37

P14e88t59r 20P15o53s76p30í76š21i98l 4668914286936

Diesel je tak strašně mrtvý .... ha ha. Je zajímavé, že třeba Karoq nelze objednat ve verzi 4x4 s jinou motorizací než s dieselem.

+3/−1
doporučit
25.7.2017 19:46

J62o96s83e90f 40Š74v54e64c 6865856704593

Vymyslete perpetum mobile, ten bude bezemisní, Bienkowská! ;-D

+2/0
doporučit
25.7.2017 21:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.