Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií chce začít prodávat za pět let, napsal japonský list Čúniči šimbun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T33o74m88á15š 76K19u46c46h69a71ř 3237441538521

Hmmm, další pravidelný optimistický článeček o tom, jak už jsou tu baterie s násobně lepším poměrem energie k hmotnosti, v tomto případě ještě navíc super rychle nabíjitelné. Všichni o nich mluví, jen je zatím ještě nikdo neviděl a i ty pitomé mobily vydrží nabité jen den. ;-);-D

+1/0
13.8.2017 1:26

J39i91r34i 67D52o39m64i41n49i89k 1471438771480

Dobrý a významný krok dopředu. Na elektroautech mi ale stále "skřípe" jedna zásadní věc, a to ta, že ta elektrika se také musí z něčeho vyrobit a drtivá většina energie ve světě se dnes stále vyrábí z fosilních zdrojů. Voda, vítr, slunce a nebo i atom stále tvoří "okrajové" zdroje. Ale při rychlosti vývoje nejenom v této oblasti věřím, že i tento, dle mého názoru největší problém se podaří také v dohledné době vyřešit,

0/0
28.7.2017 10:14

Z51d14e14n33ě97k 52M40o93r94á10v10e34k 5227358888833

Já to nevidím zase tak tragicky. Když vyrobíme energii z jádra (u nás skoro polovina), tak toho odpadu zase tolik není a těžba není pro přírodu tak problematická, jako těžba uhlí, jsou to výrazně menší objemy. A vzhledem k tomu, že na noc se snižuje výroba kvůli nižší spotřebě, tak se noční nabíjení přímo nabízí.

0/0
31.7.2017 10:50

H96o20n97z72a 74T30a52r 3269892904772

Toyota chystá masovou výrobu elektromobilů pro Číňany. Vychází vstříc přísným kvótám

Zdroj: http://byznys.lidovky.cz/toyota-planuje-masovou-vyrobu-elektromobilu-v-cine-fy5-/firmy-trhy.aspx?c=A170723_111944_firmy-trhy_ELE

0/0
27.7.2017 10:58

P91e35t97r 66N42o41v97e94k 6652672892456

jaký asi bude průměr nabíjecích kabelů ? 8-o

+1/0
26.7.2017 23:52

M10i22c45h95a34l 66R27e26i39t51e64r 7925373444

Je to uplna pitomost. Nebylo by jednodussi vyrobit univerzalni vymenitelne baterie a clovek by si pak proste prijel do nabijeci stanice pro baterii nabitou a nechal by tam vybitou? Pri dobre priprave by vymena mohla trvat treba minutu.

+2/0
26.7.2017 18:03

J14a72n 31M60o86t42ů17r74e48k 7670952421679

To ma hned nekolik uskali: univerzalnost - kdo ji nastavi a proc a velke omezeni pro vyrobce ve vlastnim designu; a jak se vam bude libit, ze k pumpe prijedete s vlastni uplne novym aku a dostanete neco co ma za sebou treba uz 1000 cyklu....

0/−1
26.7.2017 18:19
Foto

M91i24r39o33s26l16a73v 97O59s39t33ř28a59n71s74k47ý 2505693153386

Co kdyby jste mel baterii jen pronajatou, napr. zaplatil by jste za pausalne za vymenu ( v ceně by byl jeden nabijeci cyklus) plus odebranou energii od posledni vymeny.

0/0
26.7.2017 18:40

R34a72d15e79k 57H38o34d73a76ň 9106917981353

Tak fungoval Tesla battery swap - jenže ten už je po smrti, protože bylo lepší investovat do superchargerů.

0/0
26.7.2017 22:06

Z11d98e28n48ě85k 62D46u53b43e96c42k37ý 3697414360978

V Izraeli takto funguje pár taxíků. Ale už si nevzpomenu, která auta takto upravili.

0/0
27.7.2017 14:53
Foto

J96i90ř13í 69D65v89o65ř28á46k 5585459730858

Tak fyzikální zákony zjevně někdo novelizoval. Hurá.

+2/−1
26.7.2017 17:37

E61r33i35c59h 46L72o48r31m31a29n 9752604815897

ak mame 3 fazy, kazda 20A poistku, tak 3x20x230=13.8kW. tesla ma tusim 100kWh, teda pod 7h sa doma tazko dostat

+3/−2
26.7.2017 17:30

M71a51r87t95i97n 75H78a18r87t38i69g 9219424102116

Začněme tím, že se podíváte třeba na nabíječku k telefonu na štítek. Třeba Vás to trkne a bude to stačit. :-P

0/0
26.7.2017 21:30

O37n26d72r67a 81M73a16r77a32d68a 7870753757714

I nabijecky k telefonu musi respektovat zakon zachovani energie

+1/0
27.7.2017 7:57

R37a19d82e10k 89H55o93d70a49ň 9746207811243

Aby to fungovalo, je třeba mít na to parametry na obou stranách - jak akumulátor něčeho takového schopný, tak připojení. Jenže ono už 22 kW/32 A/3f je v mnoha místech značný problém, a Teslu to nabíjí hodinu. No, a chcete-li to stihnout za pár minut (tedy řekněme deset), požadujete 200 A připojení. Což je bez šance.

Menší akumulátor by se pravda dobil rychleji, jenže tohle už jsou zase značné nároky i po stránce chlazení aku - ten chemický proces fakt bez tepla neproběhne.

0/0
26.7.2017 17:29

M47i31c76h61a15l 31F29r90ý58d87a 1242179123652

a co když se nejedná o standardní chemický proces, jak jej znáte doposud, ale o něco nového, co tu chemii nepoužívá nebo to probíhá jinak

0/0
27.7.2017 12:54

L73a64d36i20s10l13a46v 59Z28o85c20h 8512538174658

A výjimku ze zákona zachování energie vylobbují zelení....

+2/0
28.7.2017 7:32

R76a96d57e10k 58H67o55d54a16ň 9816537551793

Jasně, pojede to na jednorožce.

+1/0
28.7.2017 10:19
Foto

Z77d31e68n91ě87k 89K30o15u22d64e19l77k77a 7869121909504

Tak z toho všem benzinakum a naftarum praskne žilka....

+2/−6
26.7.2017 17:28

J62a77n 22P34a81v89e66l17k52a 3967271194291

Spíš praskne bublina.

+4/0
26.7.2017 18:07

L37a56d57i66s81l96a27v 28Z63o63c86h 8602638414478

Příklad: 600km dojezd, 60km/h, výkon 50kW. Počítejme průměrný výkon 25kW. Takže 25kW krát 10hodin je 250kWh. Chceme-li to dostat do auta za 5 minut, musíme tam tlačit výkon 12 x 250 = 3000kW. Tu přípojku chci vidět...... (běžný byt je omezen na cca 3 kW). Ztráty nepočítany.

+9/−1
26.7.2017 17:19

J31a80n 79M53o63t65ů28r74e42k 7540942401129

Ano, vzdy me take napadne, kde se pak bude tolik energie na dobijecim miste bude brat a to i hned pro nekolik aut.

+1/0
26.7.2017 17:28

J84a44n 91M12o95t91ů37r62e30k 7200152151739

Coz jen ukazuje, jak uzasny je benzin z energetickeho hlediska. A to te energie z neho vyuzijeme v motoru s nizkou ucinnosti jeste dost malo.

+1/0
26.7.2017 17:33

O32n98d23r35a 73M28a58r28a84d71a 7260733557634

Jaderna elektrarna ma udavanou ucinnost cca 30%. Turbodiesel 35%. Tepelna elektrarna az 40% paroplynova elektrarna 55%.

K tomu zapocitejte ztraty rozvodovou soustavou nabijenim/vybijenim a pohony... On ten turbodiesel je vlastne jeden z nejucinejsich zpusobu pohonu.

+2/0
26.7.2017 19:21

Z18d80e24n21ě85k 65M24o43r28á70v83e64k 5707148838113

Když u elektřiny počítáte účinnost výroby a rozvodu, tak ke spalováku započtěte těžbu ropy, dopravu, její rafinaci a rozvoz na benzínky. Nemůžete u jednoho řetězce brát všechno a u druhého jen ten konec.

0/0
27.7.2017 23:58

J69a74k48u89b 42K29o61s 3176792760814

Pořád to budou jen zlomky. Notabene těžbu uhlí nebo uranu bychom mohli počítat i k elektrárnám.

0/0
29.7.2017 17:17

Z82d98e71n75ě38k 49M38o28r81á16v97e28k 5487588888793

Nejsou to jen malá procenta, ale pro zjednodušení je lepší počítat, co se skutečně spotřebuje na ten provoz - tedy od tankovací pistole/zásuvky na kola.

0/0
31.7.2017 10:52
Foto

J51i50ř19í 56D54v44o83ř12á50k 5345649300888

Film Jáchyme, hoď ho do stroje . " Hudební auto " . Vzpoměl jsem si na dobu, kdy se prodávaly malé kazeťáky s hrdým nápisem " 2 * 1 000 W " . Třeba počítají taky z "hudebním výkonem ".

0/0
26.7.2017 17:42

J29a16n 41M19o83t41ů43r55e94k 7550242421849

Ono by to slo leda tak, ze doma budete mit jeste jeden akumulator, ten si pomalu nabijete a pak si, az budete potrebovat, tu energii za par minut prelejete. Ale co tomu ten zasobni aku rekne, to nevim...

0/0
26.7.2017 17:46

J12a93r70o56s98l40a53v 48Š19t65r70e30i36t 4483254690343

3kW? To není pravda!

0/0
26.7.2017 19:05

L13a83d17i39s61l98a66v 18Z64o27c54h 8332558944948

230V x 16A je tedy kolik W?

0/0
26.7.2017 20:19

Z23d69e41n88ě41k 93M35o33r76á49v20e50k 5707888568913

U elektromobilu počítejte spotřebu 20 kWh na 100 km. Tedy pro vašich 600 km potřebujete 120 kWh.

0/0
27.7.2017 23:55

L28a85d70i51s39l35a55v 49Z94o13c47h 8432238974248

I když Vaše vozidlo pojede spíše jako Trabant, stejně budete potřebovat přípojku aspoň 1MW.

0/−1
28.7.2017 7:31

Z62d69e74n16ě66k 16M36o38r39á77v60e39k 5887518588953

Tesla Model S není trabant, ale auto vyšší střední třídy. Ta má spotřebu těch 20 kWh / 100 km, jak jsem psal. Jak jsem spočítal níže, tak pokud byste chtěl dojezd 400 km (80 kWh) nabít za 1 hodinu, potřeboval byste třífázovou zásuvku 400V 115 A. Protože se dá očekávat pomalejší nabíjení přes celou noc, bude se nabíjet 8 hodin a ta třífázová zásuvka pak stačí 16A. Navíc se neočekává denně ježdění 400 km, pak vám postačí i slabší zásuvka.

Tím 1MW jste myslel co?

0/0
29.7.2017 23:40

L29a17d34i36s47l84a53v 64Z86o23c91h 8932378564908

Článek původně hovořil ne o "pár", ale o PĚTI minutách, k tomu byl příspěvek. Takže když vynásobím Vašich 400V 115 dvanácti, kolik dostanu?

0/0
2.8.2017 20:04

Z20d78e34n56ě79k 94M81o89r85á91v57e41k 5727788958653

Doma nepotřebujete nabíjet za pět minut, takže jsem počítal s nočním nabíjením, tedy 8 hodin. Až budete nabíjet někde na cestě u rychlonabíječky, bude její připojení starostí provozovatele.

"Pár minut" je hned v titulku článku.

0/0
7.8.2017 11:15

P96e45t17r 27B35á88č70a 8765776265205

A pro koho? :-P Pro to zanedbatelny procento?

Vas boj.

0/0
26.7.2017 17:11

J28a52n 24P42a11v82e86l49k60a 3637941774111

Jen jestli se dá novinám s názvem jako Čúniči šimbun a ještě v okurkové sezóně věřit.

0/0
26.7.2017 17:09

I47v27o 48Ž44i88ž53k79a 8853907561931

Je zapotřebí udržovat chudý lid v nevědomosti, aby ti bohatí mohli létat tryskáčema. Naštěstí se do nich bude nalévat stále kvalitní benzín, takže v těchto případech baterie nehrozí. :-)

+3/0
26.7.2017 17:07
Foto

V57l29a38d64i30m17í57r 78Š63ť84a62s46t70n59ý 1561576855383

I kdyby to náhodou byla pravda, velice rychle by se projevily limity naší distribuční soustavy. Nabití v řádu minut by zvládly pouze speciální nabíjecí stanice připojené na extrémně tvrdý zdroj, takže by to znamenalo jezdit třeba desítky kilometrů k pořádné nabíječce, nebo nabíjet hezky pomalu.

+5/−4
26.7.2017 17:06

J44a12k12u67b 16V79i18k50t36o86r33a 8463339373941

Asi byste měl zavolat do Toyoty a říct jim, že to dělají zbytečně. ;-D[>-]

+4/−5
26.7.2017 17:20
Foto

V30l83a80d53i32m29í52r 16Š25ť24a25s83t80n76ý 1841426945933

To je jejich boj, vyrobit něco, co bude použitelné.

0/0
26.7.2017 17:36

R56o55m54a90n 88S23t57r56a79j80t 8696548275604

Takhle to fungovat samozřejmě nebude. V komerčních dobíjecích stanicích budou vysokokapacitní baterie a nabíjet se bude elektromobil z nich. Tyto baterie se budou dobíjet průběžně ze sítě.

0/0
26.7.2017 17:49

V35l50a49d74i74m14í62r 19H91r94u86b52ý 1894951367722

Hmm, takže baterky v autech, baterky v dobíječkách, baterky na vyrovnávání výpadků solárů a větrníků ... nebude pak na světě poněkud přebaterkováno?

+2/0
26.7.2017 18:12

O50n54d38r51a 75M80a50r39a93d67a 7950753497714

Kdyz si predstavim jaky je provoz na benzinkach u hlavnich tahu, tak zbyva otazka kdy se budou nabijet ty baterky na dobijeckach. A jak takove baterky budou vypadat.

+1/0
27.7.2017 8:02

P45e69t96r 64S58e40d36l20á67k 1891404472637

Až se počet aut na elektřinu začne blížit těm na ropu.. Co to udělá s cenou elektřiny? Uvalí se stejná spotřební daň na elektřinu jako na benzín a naftu? Nebude pak provoz defacto dražší než u dnešních aut? A energie do sporáku bude stejně drahá jako ta na dobíjení aut? Jak to kdo rozliší, když si budeme auta dobíjet doma?

+8/0
26.7.2017 17:03
Foto

V46l32a61d29i16m39í25r 25Š74ť83a53s98t20n79ý 1161186865693

Něco takového se určitě stane, protože zdaňování PHM, cigaret a alkoholu je ta největší státní zlodějina, která také nejvíc vynáší. Výpadek bude potřeba nějak nahradit, jinak by politici neměli z čeho dělat dobro.;-D

+4/0
26.7.2017 17:08

I29v59a26n 55G35o46u95b45e40j 5866477215385

Záleží na tom, kde se usadíte. Pokud se Tesle a SolarCity Elona Muska podaří vybudovat oznámenou síť dobíjecích stanic napájených solárními panely v USA, a dle oznámení bude dobíjení bezplatné, tak se můžete přestěhovat, koupit nějaký model Tesla a do smrti už nevysolit za benzín a naftu ani dolar.

0/−3
26.7.2017 17:26
Foto

V27l90a35d57i45m43í55r 42Š41ť30a54s32t79n15ý 1401266395603

Pozor, nebavíme se o ceně ale o daních. Teoreticky může být cena nula a daň klidně sto. I v Americe.

+2/0
26.7.2017 17:39

M81i52l77o43š 98V86o89n95d24r33u69š98k38a 5765631557354

Přesně tak, výrobní cena krabičky cigaret je také pár korun. Cena elektřiny na burze je dnes občas někdy i záporná, což na koncovou cenu nemá vliv. A jak se dají na cenu elektřiny nabalovat různé podpory "zelené energie" již víme.

+2/0
27.7.2017 9:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.