Diskuse k článku

Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií chce začít prodávat za pět let, napsal japonský list Čúniči šimbun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T19o34m89á45š 94K73u76c66h95a20ř 3317141728341

Hmmm, další pravidelný optimistický článeček o tom, jak už jsou tu baterie s násobně lepším poměrem energie k hmotnosti, v tomto případě ještě navíc super rychle nabíjitelné. Všichni o nich mluví, jen je zatím ještě nikdo neviděl a i ty pitomé mobily vydrží nabité jen den. ;-);-D

+1/0
13.8.2017 1:26

J16i36r57i 98D23o80m86i84n92i61k 1521588771240

Dobrý a významný krok dopředu. Na elektroautech mi ale stále "skřípe" jedna zásadní věc, a to ta, že ta elektrika se také musí z něčeho vyrobit a drtivá většina energie ve světě se dnes stále vyrábí z fosilních zdrojů. Voda, vítr, slunce a nebo i atom stále tvoří "okrajové" zdroje. Ale při rychlosti vývoje nejenom v této oblasti věřím, že i tento, dle mého názoru největší problém se podaří také v dohledné době vyřešit,

0/0
28.7.2017 10:14

Z81d69e12n71ě64k 58M17o47r19á26v20e45k 5247818138923

Já to nevidím zase tak tragicky. Když vyrobíme energii z jádra (u nás skoro polovina), tak toho odpadu zase tolik není a těžba není pro přírodu tak problematická, jako těžba uhlí, jsou to výrazně menší objemy. A vzhledem k tomu, že na noc se snižuje výroba kvůli nižší spotřebě, tak se noční nabíjení přímo nabízí.

0/0
31.7.2017 10:50

H65o71n25z60a 60T85a52r 3459112674582

Toyota chystá masovou výrobu elektromobilů pro Číňany. Vychází vstříc přísným kvótám

Zdroj: http://byznys.lidovky.cz/toyota-planuje-masovou-vyrobu-elektromobilu-v-cine-fy5-/firmy-trhy.aspx?c=A170723_111944_firmy-trhy_ELE

0/0
27.7.2017 10:58

P32e48t96r 83N51o24v97e51k 6232492282426

jaký asi bude průměr nabíjecích kabelů ? 8-o

+1/0
26.7.2017 23:52

M18i75c97h88a47l 81R12e45i72t12e88r 7675863854

Je to uplna pitomost. Nebylo by jednodussi vyrobit univerzalni vymenitelne baterie a clovek by si pak proste prijel do nabijeci stanice pro baterii nabitou a nechal by tam vybitou? Pri dobre priprave by vymena mohla trvat treba minutu.

+2/0
26.7.2017 18:03

J62a62n 30M82o59t35ů63r89e57k 7250692291369

To ma hned nekolik uskali: univerzalnost - kdo ji nastavi a proc a velke omezeni pro vyrobce ve vlastnim designu; a jak se vam bude libit, ze k pumpe prijedete s vlastni uplne novym aku a dostanete neco co ma za sebou treba uz 1000 cyklu....

0/−1
26.7.2017 18:19
Foto

M92i98r83o60s78l25a52v 81O52s84t87ř62a96n28s65k23ý 2585463183256

Co kdyby jste mel baterii jen pronajatou, napr. zaplatil by jste za pausalne za vymenu ( v ceně by byl jeden nabijeci cyklus) plus odebranou energii od posledni vymeny.

0/0
26.7.2017 18:40

R63a37d44e88k 91H66o68d16a53ň 9856497721763

Tak fungoval Tesla battery swap - jenže ten už je po smrti, protože bylo lepší investovat do superchargerů.

0/0
26.7.2017 22:06

Z62d75e51n72ě28k 37D88u71b42e79c20k45ý 3947954380448

V Izraeli takto funguje pár taxíků. Ale už si nevzpomenu, která auta takto upravili.

0/0
27.7.2017 14:53
Foto

J34i44ř65í 33D21v20o39ř70á48k 5715869580838

Tak fyzikální zákony zjevně někdo novelizoval. Hurá.

+2/−1
26.7.2017 17:37

E74r98i98c47h 89L29o64r88m71a84n 9272794365917

ak mame 3 fazy, kazda 20A poistku, tak 3x20x230=13.8kW. tesla ma tusim 100kWh, teda pod 7h sa doma tazko dostat

+3/−2
26.7.2017 17:30

M93a63r77t55i70n 71H77a18r60t15i16g 9539514642226

Začněme tím, že se podíváte třeba na nabíječku k telefonu na štítek. Třeba Vás to trkne a bude to stačit. :-P

0/0
26.7.2017 21:30

O12n78d65r11a 23M58a15r20a46d57a 7160183787444

I nabijecky k telefonu musi respektovat zakon zachovani energie

+1/0
27.7.2017 7:57

R71a80d16e40k 83H46o75d83a92ň 9406867211963

Aby to fungovalo, je třeba mít na to parametry na obou stranách - jak akumulátor něčeho takového schopný, tak připojení. Jenže ono už 22 kW/32 A/3f je v mnoha místech značný problém, a Teslu to nabíjí hodinu. No, a chcete-li to stihnout za pár minut (tedy řekněme deset), požadujete 200 A připojení. Což je bez šance.

Menší akumulátor by se pravda dobil rychleji, jenže tohle už jsou zase značné nároky i po stránce chlazení aku - ten chemický proces fakt bez tepla neproběhne.

0/0
26.7.2017 17:29

M89i47c41h82a75l 23F34r59ý82d47a 1242349783452

a co když se nejedná o standardní chemický proces, jak jej znáte doposud, ale o něco nového, co tu chemii nepoužívá nebo to probíhá jinak

0/0
27.7.2017 12:54

L58a67d19i22s65l68a38v 26Z43o35c47h 8202798744358

A výjimku ze zákona zachování energie vylobbují zelení....

+2/0
28.7.2017 7:32

R94a71d70e35k 46H17o30d97a26ň 9336427651203

Jasně, pojede to na jednorožce.

+1/0
28.7.2017 10:19
Foto

Z22d97e67n26ě59k 67K40o35u35d30e74l55k37a 7609311979564

Tak z toho všem benzinakum a naftarum praskne žilka....

+2/−6
26.7.2017 17:28

J38a13n 53P83a56v52e51l63k52a 3977511464211

Spíš praskne bublina.

+4/0
26.7.2017 18:07

L95a41d36i72s15l30a37v 78Z92o30c16h 8942698454498

Příklad: 600km dojezd, 60km/h, výkon 50kW. Počítejme průměrný výkon 25kW. Takže 25kW krát 10hodin je 250kWh. Chceme-li to dostat do auta za 5 minut, musíme tam tlačit výkon 12 x 250 = 3000kW. Tu přípojku chci vidět...... (běžný byt je omezen na cca 3 kW). Ztráty nepočítany.

+9/−1
26.7.2017 17:19

J60a89n 79M68o75t28ů75r13e62k 7650372501249

Ano, vzdy me take napadne, kde se pak bude tolik energie na dobijecim miste bude brat a to i hned pro nekolik aut.

+1/0
26.7.2017 17:28

J74a94n 24M41o83t87ů19r77e23k 7110872251769

Coz jen ukazuje, jak uzasny je benzin z energetickeho hlediska. A to te energie z neho vyuzijeme v motoru s nizkou ucinnosti jeste dost malo.

+1/0
26.7.2017 17:33

O29n58d19r33a 76M61a82r15a24d91a 7170713777444

Jaderna elektrarna ma udavanou ucinnost cca 30%. Turbodiesel 35%. Tepelna elektrarna az 40% paroplynova elektrarna 55%.

K tomu zapocitejte ztraty rozvodovou soustavou nabijenim/vybijenim a pohony... On ten turbodiesel je vlastne jeden z nejucinejsich zpusobu pohonu.

+2/0
26.7.2017 19:21

Z77d65e32n20ě49k 91M85o64r28á34v91e63k 5847578398813

Když u elektřiny počítáte účinnost výroby a rozvodu, tak ke spalováku započtěte těžbu ropy, dopravu, její rafinaci a rozvoz na benzínky. Nemůžete u jednoho řetězce brát všechno a u druhého jen ten konec.

0/0
27.7.2017 23:58

J76a77k79u60b 50K55o54s 3526422600884

Pořád to budou jen zlomky. Notabene těžbu uhlí nebo uranu bychom mohli počítat i k elektrárnám.

0/0
29.7.2017 17:17

Z41d68e80n32ě33k 22M20o74r98á57v77e77k 5747848428933

Nejsou to jen malá procenta, ale pro zjednodušení je lepší počítat, co se skutečně spotřebuje na ten provoz - tedy od tankovací pistole/zásuvky na kola.

0/0
31.7.2017 10:52
Foto

J90i97ř84í 97D96v57o83ř19á40k 5925969820378

Film Jáchyme, hoď ho do stroje . " Hudební auto " . Vzpoměl jsem si na dobu, kdy se prodávaly malé kazeťáky s hrdým nápisem " 2 * 1 000 W " . Třeba počítají taky z "hudebním výkonem ".

0/0
26.7.2017 17:42

J20a77n 67M17o41t96ů32r58e53k 7690392721469

Ono by to slo leda tak, ze doma budete mit jeste jeden akumulator, ten si pomalu nabijete a pak si, az budete potrebovat, tu energii za par minut prelejete. Ale co tomu ten zasobni aku rekne, to nevim...

0/0
26.7.2017 17:46

J64a81r29o10s12l84a65v 22Š59t60r43e74i90t 4433214960223

3kW? To není pravda!

0/0
26.7.2017 19:05

L91a29d22i90s71l46a98v 20Z67o52c45h 8702428544258

230V x 16A je tedy kolik W?

0/0
26.7.2017 20:19

Z67d33e20n29ě36k 21M91o94r97á71v96e27k 5167728658163

U elektromobilu počítejte spotřebu 20 kWh na 100 km. Tedy pro vašich 600 km potřebujete 120 kWh.

0/0
27.7.2017 23:55

L88a46d55i56s47l53a34v 73Z20o81c10h 8902268224768

I když Vaše vozidlo pojede spíše jako Trabant, stejně budete potřebovat přípojku aspoň 1MW.

0/−1
28.7.2017 7:31

Z88d27e87n59ě32k 19M10o77r84á79v36e26k 5917108498813

Tesla Model S není trabant, ale auto vyšší střední třídy. Ta má spotřebu těch 20 kWh / 100 km, jak jsem psal. Jak jsem spočítal níže, tak pokud byste chtěl dojezd 400 km (80 kWh) nabít za 1 hodinu, potřeboval byste třífázovou zásuvku 400V 115 A. Protože se dá očekávat pomalejší nabíjení přes celou noc, bude se nabíjet 8 hodin a ta třífázová zásuvka pak stačí 16A. Navíc se neočekává denně ježdění 400 km, pak vám postačí i slabší zásuvka.

Tím 1MW jste myslel co?

0/0
29.7.2017 23:40

L13a93d85i38s81l94a97v 67Z30o78c85h 8542268394908

Článek původně hovořil ne o "pár", ale o PĚTI minutách, k tomu byl příspěvek. Takže když vynásobím Vašich 400V 115 dvanácti, kolik dostanu?

0/0
2.8.2017 20:04

Z14d80e58n29ě38k 87M84o16r82á78v46e77k 5717668278173

Doma nepotřebujete nabíjet za pět minut, takže jsem počítal s nočním nabíjením, tedy 8 hodin. Až budete nabíjet někde na cestě u rychlonabíječky, bude její připojení starostí provozovatele.

"Pár minut" je hned v titulku článku.

0/0
7.8.2017 11:15

P80e20t41r 28B86á32č35a 8485166325895

A pro koho? :-P Pro to zanedbatelny procento?

Vas boj.

0/0
26.7.2017 17:11

J90a12n 40P24a32v67e50l45k22a 3217501294521

Jen jestli se dá novinám s názvem jako Čúniči šimbun a ještě v okurkové sezóně věřit.

0/0
26.7.2017 17:09

I24v19o 79Ž54i13ž58k30a 8953637611781

Je zapotřebí udržovat chudý lid v nevědomosti, aby ti bohatí mohli létat tryskáčema. Naštěstí se do nich bude nalévat stále kvalitní benzín, takže v těchto případech baterie nehrozí. :-)

+3/0
26.7.2017 17:07
Foto

V73l16a96d71i26m58í33r 80Š31ť65a94s25t80n48ý 1321556135253

I kdyby to náhodou byla pravda, velice rychle by se projevily limity naší distribuční soustavy. Nabití v řádu minut by zvládly pouze speciální nabíjecí stanice připojené na extrémně tvrdý zdroj, takže by to znamenalo jezdit třeba desítky kilometrů k pořádné nabíječce, nebo nabíjet hezky pomalu.

+5/−4
26.7.2017 17:06

J80a93k69u68b 21V74i71k23t55o92r13a 8733699933481

Asi byste měl zavolat do Toyoty a říct jim, že to dělají zbytečně. ;-D[>-]

+4/−5
26.7.2017 17:20
Foto

V77l44a58d61i52m72í95r 61Š27ť48a30s58t24n63ý 1731646355733

To je jejich boj, vyrobit něco, co bude použitelné.

0/0
26.7.2017 17:36

R92o47m79a84n 13S46t84r95a53j45t 8766868285914

Takhle to fungovat samozřejmě nebude. V komerčních dobíjecích stanicích budou vysokokapacitní baterie a nabíjet se bude elektromobil z nich. Tyto baterie se budou dobíjet průběžně ze sítě.

0/0
26.7.2017 17:49

O34d31s41t69r86a96n50ě72n18ý 96U17ž51i72v54a23t97e91l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
26.7.2017 18:12

O28n47d47r94a 11M10a96r59a54d24a 7670753527264

Kdyz si predstavim jaky je provoz na benzinkach u hlavnich tahu, tak zbyva otazka kdy se budou nabijet ty baterky na dobijeckach. A jak takove baterky budou vypadat.

+1/0
27.7.2017 8:02

P49e60t12r 66S88e42d41l93á48k 1761514742717

Až se počet aut na elektřinu začne blížit těm na ropu.. Co to udělá s cenou elektřiny? Uvalí se stejná spotřební daň na elektřinu jako na benzín a naftu? Nebude pak provoz defacto dražší než u dnešních aut? A energie do sporáku bude stejně drahá jako ta na dobíjení aut? Jak to kdo rozliší, když si budeme auta dobíjet doma?

+8/0
26.7.2017 17:03
Foto

V86l94a94d22i51m39í46r 84Š68ť79a53s39t29n40ý 1721376515363

Něco takového se určitě stane, protože zdaňování PHM, cigaret a alkoholu je ta největší státní zlodějina, která také nejvíc vynáší. Výpadek bude potřeba nějak nahradit, jinak by politici neměli z čeho dělat dobro.;-D

+4/0
26.7.2017 17:08

I14v41a53n 90G11o21u51b55e19j 5586857535985

Záleží na tom, kde se usadíte. Pokud se Tesle a SolarCity Elona Muska podaří vybudovat oznámenou síť dobíjecích stanic napájených solárními panely v USA, a dle oznámení bude dobíjení bezplatné, tak se můžete přestěhovat, koupit nějaký model Tesla a do smrti už nevysolit za benzín a naftu ani dolar.

0/−3
26.7.2017 17:26
Foto

V27l58a35d34i71m58í28r 54Š34ť22a79s63t91n31ý 1221586225103

Pozor, nebavíme se o ceně ale o daních. Teoreticky může být cena nula a daň klidně sto. I v Americe.

+2/0
26.7.2017 17:39

M30i20l35o25š 69V40o42n14d92r10u98š83k37a 5355811367544

Přesně tak, výrobní cena krabičky cigaret je také pár korun. Cena elektřiny na burze je dnes občas někdy i záporná, což na koncovou cenu nemá vliv. A jak se dají na cenu elektřiny nabalovat různé podpory "zelené energie" již víme.

+2/0
27.7.2017 9:22

Najdete na iDNES.cz