Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou aktualizaci softwaru. S odvoláním na dokumenty Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) to napsal německý magazín Focus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a40r97o33m72í77r 84P83o91p44l56e10r 4983261651174

Měli se soudit, navozit auta k prodejcům a chtít peníze nazpět, jako v Americe nebo jsme jini lidé?

0/0
11.8.2017 13:58

J41o13s47e34f 54P55o31s81p64í94š68i59l69í79k 5358481140176

Za první vydělané peníze jsem si přesně před 8 lety koupil nádherné auto - Tiguana. Jezdím s ním jen 10000km ročně. Díky VW znám všechy servisy v okolí. Parsklé řemeny dnes po 3 letech, děravé hadičky, zatékání do auta, vyhořelá elektronika po 3,5 letech. Po 32 tisícíh výměna motoru. Nic mi VW nedal. Znal problémy s touhle sérií ale nikoho nesvolával jako Toyota - teda jen jednou, kdy se pokazila jakási Lambda - na Slovesnku mi udělali diagnostiku za 20 euro a za 50 by ji vyměnili. Neměli ji. Poté v Čr jsem za to samé zaplatil 5 tisíc a za měsíc mi přišel dopis, že to zdarma u všech vyměňují, ať se dostavím do servisu.

Nyní zaplať Pán Bůh mi auto jezdí dobře. Co když se po tom přečipování něco začne kazit? Vždyť VW 3 roky po koupi s najetým 30 kily nepřispěje na výměnu vadného motoru ani korunu!!!!

0/−1
29.7.2017 12:07

P96e47t24r 82Č59e67r10m33á78k 9788655559170

To jsou zase trochu pohádky a nebo s tím jezdíte někam ke garážistům a tam je logické že vw nic platit nebude. Kdo jezdí pravidelně do autorizáků, tomu se měnil motor v rámci kulance výrobce samozřejmě zcela zdarma a naprosto běžně (např při náběhu downsizingových tsi šlo o tisíce ks jenom v ČR). To samé svolávačka na díl - pokud by se prokazatelně měnil před akcí, v rámci kulance by to bylo kompenzováno.

To pochopitelně funguje jen u zákazníků autorizovaných servisů, které o tom dobře vědí a dělají ve vlastním zájmu maximum pro to aby to tak fungovalo - jsou to pro ně zajimavé a snadné peníze které jim zaplatí výrobce či dovozce a především obchod jako takový - v opačné variantě z toho nemají v podstatě nic, protože nikdo není takový blázen aby ze svého platil nový motor a jeho výmněnu v cenách originálních dílů a práce autorizovaného servisu.

+4/0
29.7.2017 12:43

P11e59t29r 12M21i63c17h83a20l 2360894361352

Německo chce trestat občany za podvod výrobce? Fakt super.

0/0
29.7.2017 10:18

P63e11t33r 33Č44e33r31m30á59k 9198105409530

Ne, německo trestá občany za neuposlechnutí výzvy dostavit se na svolávačku.

0/0
29.7.2017 12:30

P28e31t43r 90M24i97c53h68a77l 2330434251342

Který zákon nařizuje občanovi uposlechnout takovou výzvu?

0/0
29.7.2017 13:13

P24e79t72r 72Č25e93r32m50á67k 9698785609560

Nenařizuje uposlechnout ale umožňuje omezit jeho provoz pokud tak neučiní.

0/0
29.7.2017 14:04

P32e64t92r 13M15i60c33h87a30l 2900594951552

A to je právě ten trest za cizí podvod.

+1/0
29.7.2017 15:22

P27e62t19r 68Č77e82r65m74á53k 9698725379540

Není, o žádný podvod tu nejde, jestli svolávačku dělá výrobce kvůli stěračům nebo brzdám je zcela jedno, prostě dělá svolávačku a kdo se jí vyhýbá tak v neměecku musí s tímhle procesem počítat.

0/0
29.7.2017 19:16

P17e37t47r 66M97i54c70h32a48l 2570224601692

Nevím o tom, že by neúčast na svolávačce, které byly mimochodem vždy kvůli bezpečnosti, byla důvodem k zákazu jízdy takového auta.

Podvod je to v tom, že ve skutečnosti po aktualizaci softwaru dochází ke zvýšení spotřeby a snížení výkonu auta. Kromě zkušeností majitelů těch aut to potvrdil testem i TÜV.

0/0
29.7.2017 20:42

P33e55t55r 41Č24e97r29m55á31k 9948955599410

Tak už o tom víte, mluvíme samozřejmě o německu.

Podvod to není, protože výrobce udává vždy všechny parametry pouze dle měření uskutečněných na základě předepsané metodiky, nijak jinak nesmí, a v těchto měření jsou parametry stále stejné, což kontrolovala i KBA. TUV si může měřit co chce jak chce, to nemá žádnou relevanci, homologační autorita je KBA. R^

0/0
29.7.2017 21:02

P40e92t58r 77M93i69c63h56a47l 2720274961442

I v Německu je to protiprávní nesmysl. Jedině by ta auta ztratila homologaci a v tom případě by musela ze silnic celosvětově.

TÜV je nezávislá organizace, která dělala nezávislé testy. Ne homologační měření, ale test výkonu a spotřeby aut před a po softwarové úpravě. Výkon klesl, spotřeba stoupla, oboje u většiny aut zhruba o 5 - 10 procent.

0/0
29.7.2017 22:02

P13e63t40r 29Č43e63r47m82á85k 9158425229750

V německu právě nikoliv, tamní legislativa je zkrátka nastavená tak že znemožní další provoz. Na ostatní státy to nemá vliv, homologace jako taková platí, je to obdobné jako když v ČR byl nedávno zrušen polopřevod.

Ano TUV nemá žádný oficiální statut pro taková měření, takže si je může dělat jak chce kdy chce podle čeho chce, ale nemá to sebemenší relevanci. Jediné údaje které garantuje výrobce jsou ty změřené při homologaci, a ty jsou neměnné. Že to v nějakých jiných režimech vykazuje jinou spotřebu či jinný průběh výkonu (maximální hodnota je stejná) je z tohoto pohledu zcela jedno - nikdo tyto údaje negarantuje předtím ani potom, takže nelze cokoliv žalovat.

0/0
29.7.2017 22:25

P23e59t59r 46M72i90c28h34a37l 2720864441932

Takže když auto před úpravou jezdilo za pět litrů a po úpravě za pět a půl, je to irelevantní a je to v pořádku? Ty jsi dobrý demagog. :-)

0/0
30.7.2017 9:15

P81e40t36r 69Č18e71r55m19á64k 9168795179450

Samozřejmě že je, někomu to jezdí za 5 jinému za 10, to je zcela irelevantní údaj, jediný podstatný je ten zjištěný v cyklu nedc ;-)

0/0
31.7.2017 21:13

Š45t23ě67p49á74n 34H49r30d82e29k 3620650415903

tolik vraků jezdí po silnicích evropy a oni chtějí likvidovat funkční auta8-o a to těm zeleným bláznům nevadí-takové mrhání surovinami a ničení prostředíRv

+6/0
28.7.2017 20:28

J36i36ř41í 18N30o64v37á83k 1394463507908

Německý establishment se zločinně spolčil s WW proti svým ovčanům, kteří byli podvedeni a jako jediní za nic nemohou. Jediným správným a spravedllivým řešením je vrátit plnění jako v USA.

+2/−1
28.7.2017 17:09

P73e71t11r 88Č19e39r63m52á38k 9628915459460

Až bude legislativa EU a US shodná a dojde tedy k nějakému porušení tak pak ano, v současné chvíli není v EU ke kompenzacím žádný legitimní důvod a dobrovolně to prostě žádná komerční firma dělat nebude, tím spíš že na prodejnost to žádný vliv nemá a stoupají.

+2/0
28.7.2017 17:12

P60e13t85r 60M75i97c84h77a35l 2140274891432

A co tak kompenzace za to, že autu klesne výkon a vzroste spotřeba? A to je ve hře i snížení životnosti.

0/0
29.7.2017 13:16

P77e28t36r 15Č58e25r21m21á41k 9148835319260

Ani jedno se nekoná, i po updatu musí vše zůstat v homologovaných parametrech.

0/0
29.7.2017 14:05

P76e14t65r 91M50i58c15h13a12l 2730924151212

Což je samozřejmě nesmysl.

+2/0
29.7.2017 15:23

P20e44t42r 58Č60e89r56m14á55k 9418365619580

To je samozřejmě realita, jinak by to ztratilo homologaci ;-)

0/0
29.7.2017 19:16

P35e52t94r 11M96i81c58h11a15l 2790654241692

Jasně, v TÜV jsou pitomci a jenom ty jsi letadlo.

0/0
29.7.2017 20:44

P84e41t82r 87Č70e31r59m26á88k 9598625159600

No na letadlo to zatím vypadá u tebe, TUV s tím nemá nic společného a KBA to prověřovala s výsledkem který píšu ;-)

0/0
29.7.2017 20:59

P87e29t29r 93M55i64c86h70a91l 2900434261422

KBA se zřejmě podílí na podvodu, aby VW nemusel platit odškodnění jako v USA. Nic víc za tím nehledej.

0/0
29.7.2017 22:35

P20e27t49r 87Č83e25r69m10á37k 9518525669210

Tak určitě ;-D A všechny ostatní homologační autority v evropě které homologují další koncernové značky jim v tom megaspiknutí dobrovolně pomáhají co ;-D;-D

Jestli ono nebude lepší konečně pochopit pravdu že všechny udávané údaje se zkrátka a dobře vztahují jen k jedné konkrétní sekvenci nedc a cokoliv se děje při jakémkoliv jiném způsobu jízdy je z hlediska práva a legislativy nepodstatné.

0/0
29.7.2017 22:57

P16e66t13r 70M64i33c19h16a48l 2410684931612

Jenže při tom cyklu NEDC ta auta vyhovovala i předtím, tak proč ty úpravy? Začínáš se do toho zamotávat. :-)

0/0
30.7.2017 9:18

P25e36t84r 69Č70e81r60m29á78k 9918145819910

No dyť to ti právě celou dobu píšu a ty to nějak nechápeš ;-) Právě proto že to vyhohovalo i předtím to má stále platné homologace a může to zcela legálně jezdit. Update sw je jen běžná aktualizace kterých jsou jinak desítky akorát nemají tu mediální pozornost a nedělá se na ně obvykle svolávačka ;-)

0/0
31.7.2017 21:16

M58i43r94e64k 20G23a54j23e95r 5921186759630

Zajimave reseni. Proste by udelali nove falesne testy podvodne potvrzujici, ze pouha uprva softwaru nekolikanasobne snizi produkci oxidu dusiku, aby se dostala do limitu a zadne vykonove ani jine emisni parametry se nezmeni. 8-o

0/0
29.7.2017 17:01

P58e56t70r 38Č66e30r19m90á20k 9868175779170

Testy můžou být vždy jen ty podle předepsané metodiky a jeho výsledky musí být pochopitelně stejné a odpovídající již získáné homologaci. Smysl úpravy je že emise mohou být nižší i v jiných jízdních režimech než sleduje a vyžaduje nedc cyklus - a o to jde R^

0/0
29.7.2017 19:19

P56e12t11r 92M21i88c74h71a24l 2420514891832

A jsme u toho. Protože v těch jiných jizdních režimech dochází k růstu spotřeby a poklesu výkonu.

0/0
30.7.2017 9:19

P96e65t94r 94Č27e92r58m82á73k 9818225319890

No a to je právě jedno, na to se žádná garance výrobce nikdy nevztahovala a nevztahuje, takže to nemůže ani nikdo vymáhat R^

0/0
31.7.2017 21:16

P13e88t79r 69S68u33c49h76ý 1708649394976

A čím byli podvedeni? Snad jen ti, kteří si vybírají auto podle emisí, ale takových je naprosté minimum a většina lidí se na to při pořizování vozu absolutně nedívá. Všem to začalo vadit až nyní, ale vůbec ne kvůli emisí, ale jen kvůli odškodnému....

+3/0
28.7.2017 17:13

P37e23t79r 46H64o96r86á63k 1839173869114

Nemysleli si, že se budou vzájemně zabíjet. Takže byli silně podvedeni.

0/−1
28.7.2017 20:22

J16i97ř37í 17E47r33b62e33n 1313564596757

A čím se zabíjejí? Tím, že jejich auta produkují tisíckrát méně škodlivin než o třicet let dříve?

0/0
29.7.2017 12:10

M44i11c61h15a34e85l 19M11e20n87s39i90k 8521836460732

Jediným správným řešením je, aby se (evropská) legislativa vrátila do reality:

- bez spalování paliva se opravdu spalovací motor neroztočí :-)

- smyslem emisních předpisů je omezení SKUTEČNÝCH emisí ve SKUTEČNÉM ovzduší, nikoli čísla na papíře někde v šanonu

- nafta je hnůj (a marná sláva, bez dodatečných - tvrdě vymáhaných - opatření na silnice nepatří)

+1/0
29.7.2017 9:29

J73i97ř37í 79E66r33b19e91n 1883474246657

Tak, a teď už jen definovat ten SKUTEČNÝ provoz. Pusťte se do toho, určitě jste chytřejší než ty desetitisíce techniků, kteří na tom dělali v posledních šedesáti letech ;-D

0/0
29.7.2017 12:12

M39i52c88h36a12e91l 16M72e54n13s27i19k 8421886730362

No, jestli si desetitisíce techniků myslí,

že skutečný provoz je "vyndej z auta všechnu povinnou výbavu, namontuj poloviční nádrž, obuj ho na galusky nahuštěné na 4,5 atmosféry, na kterých by vylítl v první zatáčce, pak na válcích absolvuj tři fiktivní úseky po fiktivní rovině a fiktivním povrchu bez valivého tření při třech zcela nesmyslných otáčkách" atd.,

pak jsem asi chytřejší než oni :-)

0/0
30.7.2017 12:01

K41a13r96e54l 44P24l18š64e26k 9178858188987

Nejhorší na celém článku je přístup od Auto Škoda a ministerstva dopravy. Prohlásit jako Škoda Auto, že nevidí důvod pro odebrání registrací u aut bez aktualizace softwaru či že lze "vozy používat bez omezení i před provedením technických úprav" ,to už je hrubé pohrdání občany a jejich zdravím, jen když přihlédneme k faktu, že auta bez úprav chrlí do ovzduší několikanásobně vyšší emise než s jakými byly původně díky nelegálnímu software homologovány...

A i ministerstvo dopravy jasně deklaruje za jakou stranu "kope". Prohlásit jako pan Neusar, že "nechceme pokutovat majitele, kteří si koupili auto v dobré víře" evidentně vychází z principu potrestat poškozeného ještě jednou a nikoliv ze snahy potrestat pachatele. Ano, auta by se měla odebrat, ale veškeré náklady a pokuty by měly jít za výrobcem, nikoli majitelem.

A z těchto dvou prohlášení musí být každému zcela jasné, jak celá věc u nás dopadne...

+1/−4
28.7.2017 16:59

P69e98t60r 40Č16e82r11m54á50k 9278265529420

Vyjádření obou institucí je logické - taková jsou fakta a na základě nich oni jednají a jinak nemohou.

+1/0
28.7.2017 17:08

P75e28t63r 22S71u11c16h12ý 1158799484546

Tak ale jestli by se měly zakázat ta auta kvůli emisím, tak by to dávalo smysl jen tehdy, kdyby byly zakázány i všechna starší auta, která to nesplňují.

Přirovnal bych to asi k tomu, že nyní řešíte že auto bez nového SW vytvoří 10 jednotek emisí a auto s novým SW 5 jednotek..... už vás ale vůbec nezajímá, že různá starší auta vyprodukuji 50 jednotek.....

+3/−1
28.7.2017 17:17

J66i77n21d82ř52i11c47h 64Š55k38o59p84e42k 4245351600635

ty jsi taky pohrdání občany ;-D

Čím novější auto, tím větší scifi je spotřeba odlišná v reálu od údajů v TP. Roky to nikomu nevadilo, i když to lidi stojí prachy a emise jsou taky velký.

Ale si automobilky dovolily oklamat nesmyslný EU směrnice, tak je najednou budeme trestat ? Takže EU je víc než lidi ?

0/0
28.7.2017 18:30

J39i96ř94í 48H63l74i62s97n48i94k13o64v96s31k43ý 9153121562971

Jednak jsem si sám analyzoval porovnání diesel - benzín, jednak byla nějaká i na netu, diesely byly "výhodné", pokud roční nájezd byl 20 000 - 30 000 km a vyšší. Což mají tak max auta ve firemních flotilách. A to se nepočítalo s vyššími náklady na údržbu podvozku, apod., protože diesely byly těžší.

0/0
28.7.2017 16:38

P67e40t25r 65S61u23c45h80ý 1798109464186

nemyslíte měsíční nájezd? Myslím že 20000 - 30000 ročně najede snad každé služební auto, a i většina soukromých aut (pokud se nejedná o druhé auto do rodiny)

+1/0
28.7.2017 16:41

J13i67ř16í 12H25l50i32s33n72i19k36o53v43s17k49ý 9883761452491

Nenajede. Auta používána pro ježdění do práce 35 km daleko - to je 200 x 35 = 14 000. Dovolená dejme tomu 2500 - 4000 km. A stále není 20 000 km.

0/0
28.7.2017 16:46

J61i43ř34í 24H54l35i39s87n46i48k33o39v74s74k85ý 9763211632241

200 x 70 = 14 000, tedy 200 x 2 x 35 km.

0/0
28.7.2017 16:47

P93a25t34r21i58k 16Z95a89b51r16a86n15s92k42y 1611229785383

no vidite to, jakmile vam docvaklo ze 35 km do prace je 70 dene, nikoliv 35 jste na 200 krat 70, to je 14000.Plus dovolena, nakej ten vylet o vikendu a jste u najezdu 20000 pro cloveka co jezdi z prace, do prace a jinak celkem velmi malo.

+1/0
29.7.2017 20:43

P91e30t34r 13S86u18c39h56ý 1838249944366

ale spousta lidí jezdí např. o víkendech a svátcích na chaty nebo k rodině, nehledě na odpolední vyjížďky dalších příslušníků rodiny. Mi máme v rodině 3 auta a pod 20000 se nedostaneme ani u jednoho (a taky naprostá většina lidí co znám a bavil jsem se s nimi o tom se pod 20000 nedostanou)

0/0
28.7.2017 16:48

P21e58t47r 69Č57e43r67m11á72k 9118755969460

Najede úplně s přehledem, 20-30 je normální rodinný nájezd, manageři kolem 50ti.

+2/0
28.7.2017 16:49

J66i21ř44í 46H30l45i27s12n61i26k36o13v44s77k64ý 9623251472941

82 km úplně každý den v roce? To jsou skoro celé 2 h dennodenně v autě. Jen lidé v Praze, kterých znám hodně, toto nemají šanci najet.

+2/0
28.7.2017 17:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.