Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou aktualizaci softwaru. S odvoláním na dokumenty Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) to napsal německý magazín Focus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a48r13o16m44í14r 82P54o91p21l27e84r 4383731951724

Měli se soudit, navozit auta k prodejcům a chtít peníze nazpět, jako v Americe nebo jsme jini lidé?

0/0
11.8.2017 13:58

J68o84s96e34f 16P70o78s18p17í56š24i25l75í23k 5128611790336

Za první vydělané peníze jsem si přesně před 8 lety koupil nádherné auto - Tiguana. Jezdím s ním jen 10000km ročně. Díky VW znám všechy servisy v okolí. Parsklé řemeny dnes po 3 letech, děravé hadičky, zatékání do auta, vyhořelá elektronika po 3,5 letech. Po 32 tisícíh výměna motoru. Nic mi VW nedal. Znal problémy s touhle sérií ale nikoho nesvolával jako Toyota - teda jen jednou, kdy se pokazila jakási Lambda - na Slovesnku mi udělali diagnostiku za 20 euro a za 50 by ji vyměnili. Neměli ji. Poté v Čr jsem za to samé zaplatil 5 tisíc a za měsíc mi přišel dopis, že to zdarma u všech vyměňují, ať se dostavím do servisu.

Nyní zaplať Pán Bůh mi auto jezdí dobře. Co když se po tom přečipování něco začne kazit? Vždyť VW 3 roky po koupi s najetým 30 kily nepřispěje na výměnu vadného motoru ani korunu!!!!

0/−1
29.7.2017 12:07

P10e62t89r 65Č81e61r11m21á90k 9888275689600

To jsou zase trochu pohádky a nebo s tím jezdíte někam ke garážistům a tam je logické že vw nic platit nebude. Kdo jezdí pravidelně do autorizáků, tomu se měnil motor v rámci kulance výrobce samozřejmě zcela zdarma a naprosto běžně (např při náběhu downsizingových tsi šlo o tisíce ks jenom v ČR). To samé svolávačka na díl - pokud by se prokazatelně měnil před akcí, v rámci kulance by to bylo kompenzováno.

To pochopitelně funguje jen u zákazníků autorizovaných servisů, které o tom dobře vědí a dělají ve vlastním zájmu maximum pro to aby to tak fungovalo - jsou to pro ně zajimavé a snadné peníze které jim zaplatí výrobce či dovozce a především obchod jako takový - v opačné variantě z toho nemají v podstatě nic, protože nikdo není takový blázen aby ze svého platil nový motor a jeho výmněnu v cenách originálních dílů a práce autorizovaného servisu.

+4/0
29.7.2017 12:43

P91e57t93r 24M23i68c25h41a46l 2690934971872

Německo chce trestat občany za podvod výrobce? Fakt super.

0/0
29.7.2017 10:18

P88e67t78r 78Č18e64r15m14á72k 9438825129120

Ne, německo trestá občany za neuposlechnutí výzvy dostavit se na svolávačku.

0/0
29.7.2017 12:30

P44e33t94r 78M88i90c47h94a32l 2660804971872

Který zákon nařizuje občanovi uposlechnout takovou výzvu?

0/0
29.7.2017 13:13

P91e64t91r 63Č91e94r67m92á72k 9438425229790

Nenařizuje uposlechnout ale umožňuje omezit jeho provoz pokud tak neučiní.

0/0
29.7.2017 14:04

P61e63t56r 28M24i21c22h20a34l 2900454661792

A to je právě ten trest za cizí podvod.

+1/0
29.7.2017 15:22

P13e59t92r 66Č10e96r79m30á71k 9508225189500

Není, o žádný podvod tu nejde, jestli svolávačku dělá výrobce kvůli stěračům nebo brzdám je zcela jedno, prostě dělá svolávačku a kdo se jí vyhýbá tak v neměecku musí s tímhle procesem počítat.

0/0
29.7.2017 19:16

P86e44t19r 71M88i62c66h19a38l 2830484131512

Nevím o tom, že by neúčast na svolávačce, které byly mimochodem vždy kvůli bezpečnosti, byla důvodem k zákazu jízdy takového auta.

Podvod je to v tom, že ve skutečnosti po aktualizaci softwaru dochází ke zvýšení spotřeby a snížení výkonu auta. Kromě zkušeností majitelů těch aut to potvrdil testem i TÜV.

0/0
29.7.2017 20:42

P68e85t77r 67Č72e55r96m22á91k 9178105169420

Tak už o tom víte, mluvíme samozřejmě o německu.

Podvod to není, protože výrobce udává vždy všechny parametry pouze dle měření uskutečněných na základě předepsané metodiky, nijak jinak nesmí, a v těchto měření jsou parametry stále stejné, což kontrolovala i KBA. TUV si může měřit co chce jak chce, to nemá žádnou relevanci, homologační autorita je KBA. R^

0/0
29.7.2017 21:02

P44e42t59r 88M23i44c19h73a34l 2760114621122

I v Německu je to protiprávní nesmysl. Jedině by ta auta ztratila homologaci a v tom případě by musela ze silnic celosvětově.

TÜV je nezávislá organizace, která dělala nezávislé testy. Ne homologační měření, ale test výkonu a spotřeby aut před a po softwarové úpravě. Výkon klesl, spotřeba stoupla, oboje u většiny aut zhruba o 5 - 10 procent.

0/0
29.7.2017 22:02

P82e10t70r 73Č75e54r62m57á37k 9928515149760

V německu právě nikoliv, tamní legislativa je zkrátka nastavená tak že znemožní další provoz. Na ostatní státy to nemá vliv, homologace jako taková platí, je to obdobné jako když v ČR byl nedávno zrušen polopřevod.

Ano TUV nemá žádný oficiální statut pro taková měření, takže si je může dělat jak chce kdy chce podle čeho chce, ale nemá to sebemenší relevanci. Jediné údaje které garantuje výrobce jsou ty změřené při homologaci, a ty jsou neměnné. Že to v nějakých jiných režimech vykazuje jinou spotřebu či jinný průběh výkonu (maximální hodnota je stejná) je z tohoto pohledu zcela jedno - nikdo tyto údaje negarantuje předtím ani potom, takže nelze cokoliv žalovat.

0/0
29.7.2017 22:25

P65e21t38r 93M36i18c65h56a27l 2330584491692

Takže když auto před úpravou jezdilo za pět litrů a po úpravě za pět a půl, je to irelevantní a je to v pořádku? Ty jsi dobrý demagog. :-)

0/0
30.7.2017 9:15

P13e93t77r 44Č18e75r15m70á72k 9958505289410

Samozřejmě že je, někomu to jezdí za 5 jinému za 10, to je zcela irelevantní údaj, jediný podstatný je ten zjištěný v cyklu nedc ;-)

0/0
31.7.2017 21:13

Š55t52ě83p17á48n 17H84r45d77e97k 3440390505923

tolik vraků jezdí po silnicích evropy a oni chtějí likvidovat funkční auta8-o a to těm zeleným bláznům nevadí-takové mrhání surovinami a ničení prostředíRv

+6/0
28.7.2017 20:28

J95i54ř64í 75N21o33v15á50k 1674793917838

Německý establishment se zločinně spolčil s WW proti svým ovčanům, kteří byli podvedeni a jako jediní za nic nemohou. Jediným správným a spravedllivým řešením je vrátit plnění jako v USA.

+2/−1
28.7.2017 17:09

P75e98t16r 91Č24e86r74m94á62k 9228715209840

Až bude legislativa EU a US shodná a dojde tedy k nějakému porušení tak pak ano, v současné chvíli není v EU ke kompenzacím žádný legitimní důvod a dobrovolně to prostě žádná komerční firma dělat nebude, tím spíš že na prodejnost to žádný vliv nemá a stoupají.

+2/0
28.7.2017 17:12

P51e64t33r 34M94i42c15h67a82l 2180254171302

A co tak kompenzace za to, že autu klesne výkon a vzroste spotřeba? A to je ve hře i snížení životnosti.

0/0
29.7.2017 13:16

P39e94t35r 14Č84e14r24m63á41k 9848395849820

Ani jedno se nekoná, i po updatu musí vše zůstat v homologovaných parametrech.

0/0
29.7.2017 14:05

P57e63t54r 39M83i82c54h89a69l 2680814251712

Což je samozřejmě nesmysl.

+2/0
29.7.2017 15:23

P46e86t26r 91Č90e90r84m93á56k 9798695579370

To je samozřejmě realita, jinak by to ztratilo homologaci ;-)

0/0
29.7.2017 19:16

P66e95t30r 19M78i93c49h22a83l 2500234531332

Jasně, v TÜV jsou pitomci a jenom ty jsi letadlo.

0/0
29.7.2017 20:44

P41e62t39r 69Č35e52r87m22á67k 9368475489930

No na letadlo to zatím vypadá u tebe, TUV s tím nemá nic společného a KBA to prověřovala s výsledkem který píšu ;-)

0/0
29.7.2017 20:59

P48e10t88r 10M83i84c80h56a26l 2570694591882

KBA se zřejmě podílí na podvodu, aby VW nemusel platit odškodnění jako v USA. Nic víc za tím nehledej.

0/0
29.7.2017 22:35

P87e75t59r 61Č46e12r48m66á58k 9318635869530

Tak určitě ;-D A všechny ostatní homologační autority v evropě které homologují další koncernové značky jim v tom megaspiknutí dobrovolně pomáhají co ;-D;-D

Jestli ono nebude lepší konečně pochopit pravdu že všechny udávané údaje se zkrátka a dobře vztahují jen k jedné konkrétní sekvenci nedc a cokoliv se děje při jakémkoliv jiném způsobu jízdy je z hlediska práva a legislativy nepodstatné.

0/0
29.7.2017 22:57

P26e68t24r 97M69i82c69h83a54l 2480324831662

Jenže při tom cyklu NEDC ta auta vyhovovala i předtím, tak proč ty úpravy? Začínáš se do toho zamotávat. :-)

0/0
30.7.2017 9:18

P38e71t75r 24Č14e69r19m45á64k 9228615169880

No dyť to ti právě celou dobu píšu a ty to nějak nechápeš ;-) Právě proto že to vyhohovalo i předtím to má stále platné homologace a může to zcela legálně jezdit. Update sw je jen běžná aktualizace kterých jsou jinak desítky akorát nemají tu mediální pozornost a nedělá se na ně obvykle svolávačka ;-)

0/0
31.7.2017 21:16

M44i10r37e88k 77G34a22j39e67r 5211416279870

Zajimave reseni. Proste by udelali nove falesne testy podvodne potvrzujici, ze pouha uprva softwaru nekolikanasobne snizi produkci oxidu dusiku, aby se dostala do limitu a zadne vykonove ani jine emisni parametry se nezmeni. 8-o

0/0
29.7.2017 17:01

P85e88t15r 42Č37e36r77m79á73k 9758895439270

Testy můžou být vždy jen ty podle předepsané metodiky a jeho výsledky musí být pochopitelně stejné a odpovídající již získáné homologaci. Smysl úpravy je že emise mohou být nižší i v jiných jízdních režimech než sleduje a vyžaduje nedc cyklus - a o to jde R^

0/0
29.7.2017 19:19

P93e77t18r 61M56i62c91h79a47l 2690564641692

A jsme u toho. Protože v těch jiných jizdních režimech dochází k růstu spotřeby a poklesu výkonu.

0/0
30.7.2017 9:19

P96e70t36r 69Č59e43r95m26á82k 9298405329840

No a to je právě jedno, na to se žádná garance výrobce nikdy nevztahovala a nevztahuje, takže to nemůže ani nikdo vymáhat R^

0/0
31.7.2017 21:16

P34e37t19r 70S33u46c55h60ý 1408449304166

A čím byli podvedeni? Snad jen ti, kteří si vybírají auto podle emisí, ale takových je naprosté minimum a většina lidí se na to při pořizování vozu absolutně nedívá. Všem to začalo vadit až nyní, ale vůbec ne kvůli emisí, ale jen kvůli odškodnému....

+3/0
28.7.2017 17:13

P64e78t35r 18H48o29r57á76k 1669383179524

Nemysleli si, že se budou vzájemně zabíjet. Takže byli silně podvedeni.

0/−1
28.7.2017 20:22

J13i26ř56í 46E11r20b58e76n 1383714376637

A čím se zabíjejí? Tím, že jejich auta produkují tisíckrát méně škodlivin než o třicet let dříve?

0/0
29.7.2017 12:10

M69i76c45h20a19e19l 66M35e15n63s94i63k 8701186440982

Jediným správným řešením je, aby se (evropská) legislativa vrátila do reality:

- bez spalování paliva se opravdu spalovací motor neroztočí :-)

- smyslem emisních předpisů je omezení SKUTEČNÝCH emisí ve SKUTEČNÉM ovzduší, nikoli čísla na papíře někde v šanonu

- nafta je hnůj (a marná sláva, bez dodatečných - tvrdě vymáhaných - opatření na silnice nepatří)

+1/0
29.7.2017 9:29

J82i55ř27í 94E30r66b66e17n 1893184596307

Tak, a teď už jen definovat ten SKUTEČNÝ provoz. Pusťte se do toho, určitě jste chytřejší než ty desetitisíce techniků, kteří na tom dělali v posledních šedesáti letech ;-D

0/0
29.7.2017 12:12

M85i53c76h91a51e70l 47M70e82n47s66i56k 8711806460492

No, jestli si desetitisíce techniků myslí,

že skutečný provoz je "vyndej z auta všechnu povinnou výbavu, namontuj poloviční nádrž, obuj ho na galusky nahuštěné na 4,5 atmosféry, na kterých by vylítl v první zatáčce, pak na válcích absolvuj tři fiktivní úseky po fiktivní rovině a fiktivním povrchu bez valivého tření při třech zcela nesmyslných otáčkách" atd.,

pak jsem asi chytřejší než oni :-)

0/0
30.7.2017 12:01

K30a91r75e92l 74P58l93š82e53k 9418428138207

Nejhorší na celém článku je přístup od Auto Škoda a ministerstva dopravy. Prohlásit jako Škoda Auto, že nevidí důvod pro odebrání registrací u aut bez aktualizace softwaru či že lze "vozy používat bez omezení i před provedením technických úprav" ,to už je hrubé pohrdání občany a jejich zdravím, jen když přihlédneme k faktu, že auta bez úprav chrlí do ovzduší několikanásobně vyšší emise než s jakými byly původně díky nelegálnímu software homologovány...

A i ministerstvo dopravy jasně deklaruje za jakou stranu "kope". Prohlásit jako pan Neusar, že "nechceme pokutovat majitele, kteří si koupili auto v dobré víře" evidentně vychází z principu potrestat poškozeného ještě jednou a nikoliv ze snahy potrestat pachatele. Ano, auta by se měla odebrat, ale veškeré náklady a pokuty by měly jít za výrobcem, nikoli majitelem.

A z těchto dvou prohlášení musí být každému zcela jasné, jak celá věc u nás dopadne...

+1/−4
28.7.2017 16:59

P38e30t11r 59Č46e49r61m85á12k 9228985699730

Vyjádření obou institucí je logické - taková jsou fakta a na základě nich oni jednají a jinak nemohou.

+1/0
28.7.2017 17:08

P25e44t87r 69S33u49c29h26ý 1868969424656

Tak ale jestli by se měly zakázat ta auta kvůli emisím, tak by to dávalo smysl jen tehdy, kdyby byly zakázány i všechna starší auta, která to nesplňují.

Přirovnal bych to asi k tomu, že nyní řešíte že auto bez nového SW vytvoří 10 jednotek emisí a auto s novým SW 5 jednotek..... už vás ale vůbec nezajímá, že různá starší auta vyprodukuji 50 jednotek.....

+3/−1
28.7.2017 17:17

J54i37n58d93ř48i19c37h 43Š60k54o26p64e96k 4355411830625

ty jsi taky pohrdání občany ;-D

Čím novější auto, tím větší scifi je spotřeba odlišná v reálu od údajů v TP. Roky to nikomu nevadilo, i když to lidi stojí prachy a emise jsou taky velký.

Ale si automobilky dovolily oklamat nesmyslný EU směrnice, tak je najednou budeme trestat ? Takže EU je víc než lidi ?

0/0
28.7.2017 18:30

J78i75ř32í 11H42l58i94s82n18i92k82o92v50s32k68ý 9923901222121

Jednak jsem si sám analyzoval porovnání diesel - benzín, jednak byla nějaká i na netu, diesely byly "výhodné", pokud roční nájezd byl 20 000 - 30 000 km a vyšší. Což mají tak max auta ve firemních flotilách. A to se nepočítalo s vyššími náklady na údržbu podvozku, apod., protože diesely byly těžší.

0/0
28.7.2017 16:38

P91e63t12r 71S36u23c69h27ý 1328729964186

nemyslíte měsíční nájezd? Myslím že 20000 - 30000 ročně najede snad každé služební auto, a i většina soukromých aut (pokud se nejedná o druhé auto do rodiny)

+1/0
28.7.2017 16:41

J44i63ř68í 28H66l43i52s93n98i98k65o11v44s59k66ý 9143931952141

Nenajede. Auta používána pro ježdění do práce 35 km daleko - to je 200 x 35 = 14 000. Dovolená dejme tomu 2500 - 4000 km. A stále není 20 000 km.

0/0
28.7.2017 16:46

J43i28ř80í 69H63l76i14s95n87i71k40o71v20s21k83ý 9483391802141

200 x 70 = 14 000, tedy 200 x 2 x 35 km.

0/0
28.7.2017 16:47

P12a59t48r27i13k 92Z97a11b36r75a55n65s33k35y 1681629885633

no vidite to, jakmile vam docvaklo ze 35 km do prace je 70 dene, nikoliv 35 jste na 200 krat 70, to je 14000.Plus dovolena, nakej ten vylet o vikendu a jste u najezdu 20000 pro cloveka co jezdi z prace, do prace a jinak celkem velmi malo.

+1/0
29.7.2017 20:43

P92e15t50r 62S47u64c32h68ý 1368549894596

ale spousta lidí jezdí např. o víkendech a svátcích na chaty nebo k rodině, nehledě na odpolední vyjížďky dalších příslušníků rodiny. Mi máme v rodině 3 auta a pod 20000 se nedostaneme ani u jednoho (a taky naprostá většina lidí co znám a bavil jsem se s nimi o tom se pod 20000 nedostanou)

0/0
28.7.2017 16:48

P21e37t32r 89Č93e53r94m10á77k 9768645759760

Najede úplně s přehledem, 20-30 je normální rodinný nájezd, manageři kolem 50ti.

+2/0
28.7.2017 16:49

J29i41ř15í 17H45l50i57s94n83i45k74o62v49s21k82ý 9943431662521

82 km úplně každý den v roce? To jsou skoro celé 2 h dennodenně v autě. Jen lidé v Praze, kterých znám hodně, toto nemají šanci najet.

+2/0
28.7.2017 17:08







Najdete na iDNES.cz