Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Das Kartell: Německé automobilky mají obří průšvih a začínají se hádat

Německé automobilky měly dvacet let přesně koordinovat všechny kroky. Daimler vyrábějící mercedesy, BMW a Volkswagen se svými prémiovými značkami Porsche a Audi měly úzce spolupracovat. Kartel, který tak mohl výrazně ovlivňovat světový autoprůmysl posledních dekád, vyšetřuje Evropská komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i71l92a33n 12K86u52b11i67š80t98a 8210559592365

Nedávno pokutovali Microsoft, že neposkytuje informace, teď jim vadí v případě automobilek opak. Jestliže je vadný (např.) monopol Microsoftu, musí být vadný i monopol EK. Jestliže jsou vadné (např.), diesely, proč se řeší několik let po homologacích metodika homologací. Ale k té EK - začínám pochybovat o tom E - je Evropská komice vůbec (pro)evropská?

0/0
4.8.2017 9:18

J11a54n 42H66o82l84i97c18k22ý 8456217971741

Zas další pokus EK jak vytáhnout z automobilek miliardy eur... Pokud se automobilky nebudou takto domlouvat na dílech např. platforem, autobaterií, atd. tak se poté samotný výsledek zlevní? Čiže když bude dodavatel dílů dělat pro více automobilek více druhů dílů a ne např, jeden pro všechny bude to levnější? Proboha, všichni vědí že MB, Audi, BMW jsou premierove vozy a hold jsou dražší (ale také kvalitnější). Pokud se to někomu nelíbí, nechť si koupí např. premiérový automobil KIA, Hyundai, apod...

0/0
4.8.2017 8:51

F66r32a59n10t90a 47N77u47d45l37i75s 5665273168227

A co je na tom celým špatnýho? Kdyby se tak nedohodli, tak stejně, jeden po druhým, přijdou na to, že třeba stahovat střechu u kabrioletu v rychlosti vyšší než 50 km/h je "drahý" a prostě by to tak vyráběli. Nebo tlak na ceny dílů - mají tlačit jeden po druhým nebo všichni dohromady? Výsledek je stejnej - chtějí nízkou cenu, ale ne zas tak nízkou, aby to dodavatele položilo.

Jasně asi na tom něco špatnýho je. Ale obecně - spolupráce vždycky vedly k lepším výsledkům než válčení. A je historickej fakt, že válčící strany po skončení konfliktu vždycky rozjely větší kšefty než měly spolu před válkou.

0/0
3.8.2017 8:32

J85a46n 76K83u75b82í66č59e30k 3744411608621

nějak nám to v říši skřípe, dieselgate, uprchlíci a ted tohle...

+1/0
2.8.2017 11:58
Foto

K79a87r90e88l 77M44o45u30r97e30k 9171804883641

Mam reseni: Pokud se dve firmy tajne domluvi, tak to musi okamzite zverejnit.

0/0
31.7.2017 21:35

Z26d65e10n65ě78k 85M57á36č98a44l23a 1973825649100

Ty jo... počátek další ekonomické krize je v dohledu...... My jsme na autoprůmyslu vysoce závislý a takové pokuty nevěstí nic dobrého.

+3/0
31.7.2017 14:16

J79a26n 15G27a84z64d49a 6842768483707

Němci vždy vše dělají trochu později než ostatní,ale o to důkladněji. Ještě si o tom vedou evidenci. Stejně úzce spolupracují Japonci i Francouzi, v Itálii jsou všechny automobilky rovnou propojeny v jediném koncernu, o Číně se pak nemá moc smyslu bavit, když mají národní hospodářství s částečnou zahraniční kapitalizací. Osobně bych to tak tragické neviděl, pokud bych si nekoupil japonské auto, asi bych přemýšlel o dobře proti krádeži pojištěném německém autě.

0/0
31.7.2017 12:26

J75a39r86o26m68i12r 86H27o50b93l30i18k 1615747145

Většina evropských automobilek a jejich dodavatelů dnes jede na minimální, ještě udržitelné marži. Automobilky těžce tlačí dodavatele do nižších cen, ale samy ví, že je nesmí nechat padnout. Neměl by pro ně kdo vyrábět. A protože samy nemohou vystřelit ceny nahoru, tak se domlouvají na platformách a standartizaci, aby vyráběly stejné díly ve větších sériích a prodávaly tak levněji a při tom dokázaly platit evropské platy, daně a sociální benefity.

Pokud se podaří do tohoto EK zasáhnout, sesype se automotive v Evropě jak domeček z karet a budou zde jen US a China plechovky a chudí Evropané.

+13/0
30.7.2017 0:37

V53l87a56d74i79m60í79r 30R28e13t12t63i14n98g75e79r 5325266185195

Upřímně řečeno, kdyby automobilky odkoukaly třeba zvyky z letadel, tak tam se běžně mění motory různých výrobců podle toho kdo jaké preferuje.

+2/0
29.7.2017 21:37

L28a48d82i74s21l20a64v 24H15a59š17k53a 4513796211600

no Brexit musí někdo zaplatit a oškubat automobilky je tak sociální

+2/0
29.7.2017 21:01

M38i12r67e20k 95G18a67j22e66r 5471826289730

Diskuse vypada presne podle toho, jak spatne znalosti o fungovani kapitalismu a o dulezite roli anti-monopolnich a protikartelovych zakonu mezi lidmi jsou.

0/0
29.7.2017 17:23

J23a96r91o53m64i84r 14H15o80b62l69i95k 1645247685

v tomto případě je třeba pro výroky o antikartelu vzít v potaz srovnatelnost podmínek pro výrobu aut v Evropě a v Číně nebo Indii. A z tohoto pohledu je akce EK zadupávání kvalitní evropské výroby, která za daných pdomínek (platy, daně, sociální programy) jede na ještě udržitelném minimu profitu.

+2/0
30.7.2017 0:18

M94i57c21h33a87l 24N51o30v57a96k 7229196807691

oni snad v EU nechapou ze uz jsme na jedny lodi a ze nam nase firmy spolupracuji proti tem co na stejny lodi nejsou (USA, cina, ...) je uplne v poradku

+1/−2
29.7.2017 14:58

M18i73c37h46a49l 91N61o25v98a86k 7939166547561

nechapu komu to vadi .... umi snad japonsko, amerika, cina, ... udelat lepsi automobily? Ne? tak to preci delaji spravne .... kdyby akcionari meli odvahu a rekli narovinu ok od zitra zavreme kram protoze do nas rejete uplne nesmyslne .... propusti desetitisice/statisice lidi, EU ekonomika skrtne desitky miliard EUR a muzeme si tu nakupovat americky plechovky avsichni budeme asi spokojeni :D

+1/−2
29.7.2017 14:57
Foto

Š48t97ě24p40á93n 97B27i18n35k58o 3396594713756

Mně se líbí, jak si Evropská unie řeže větev, která jí ještě drží nad vodou. Místo toho, aby své dojné krávy chránila, tak je chce zlikvidovat. Kdo v EU v součtu zaměstnává více lidí a platí vyšší daně? Navíc co je v tom článku tak šíleného? Konkurují si reálně? Ano. Že sdílí technologické know-how je snad normální.......

+19/−1
29.7.2017 14:24

R43o55b51e74r33t 45M72á87s41l58o 1251321167787

Bláboly Evropské komise.

Konkurenci v automobilovém průmyslu by naopak mnohem více prospěla ještě větší standardizace, kdy si klidně od "místního prodejce" necháte sestavit auto kam mrsknete třeba motor z BMW, podvozek z Audi a třeba nějakou nonamovou kastli v Číny (nebo naopak "designovou" z Itálie), brzdy od Bosche, atd....

Stejně jako v PC, kde si také necháte sestavit komp z dílů různých firem, podle toho na čem Vám zrovna víc záleží a do čeho chcete investovat.

To, že výrobci snaží dohodnout na nějakých nějakých vzájemných standardech, včetně velikosti nádrže na chcanky je zcela přirozená věc. A právě jejich pozice na trhu jim dává za pravdu. Toto je právě důsledek tržní ekonomiky, nikoliv něco co by šlo proti ní.

Co budou chtít ty paka z EU příště? Aby si každý výrobce dělal vlastní šrouby s různým stoupáním a směrem závitu?

+12/−4
29.7.2017 14:18
Foto

Š58t34ě38p80á68n 93B80i59n82k81o 3256814513986

Přesně, navíc to usnadňuje použití neznackovych náhradních dílů.....

+1/0
29.7.2017 14:29

P48e78t16r 89Š29i85m81e52k 2449287826198

To, že se výrobci automobilů domluví na tom, jak velká má být nádržka na močovinu, typ konektoru na dobíjení, nebo třeba komunikační rozhraní auta, mi přijde jako spíš výhoda pro zákazníka a ne kartel. Zažili jsme to u nabíječek na telefony a pak to standardizovala EU. Tam to nikomu nevadí? Každý výrobce elektroniky může začít vyrábět třeba svoji síťovou vidlici a zásuvku.

+4/0
29.7.2017 14:15

J83i59ř66í 64K25o70c90u47r58e10k 6295584895778

No právě. Tam to standardizovala EU. Tady se to obešlo bez EU - a to vadí. Přece není možné úřady EU vynechat, pak by mohlo někoho napadnout, že je úřad vlastně zbytečný a lidi si poradí i bez něj.

+9/0
29.7.2017 14:36

M93i83l71o69š 59S50e92t72í48k 3629519344120

R^

+2/0
29.7.2017 22:50

P30e96t15r 89M19a97r59e19č30e91k 1283661539898

A kdo se nabonzuje u nás? Vodafone nebo T-Mobile?? :-)

+3/0
29.7.2017 14:09

P14e49t48r 58M57a10r51e90č96e79k 1733681429258

"Mercedes das bonzák" :-)

0/0
29.7.2017 13:56

J20a21r13o22s89l68a70v 49P53o19l19e60n39s67k72y 5906534139

To je prakticky jistota. Uz se to nekolikrat propiralo v mediich. Vzdycky to vysumelo.

0/0
29.7.2017 13:55

P15e59t88r 32M10a13c93h33á60č39e10k 9347254503

Původ tohoto skandálu s 'kartelem' hledejte u toho, komu oslabení Německa nejvíce prospěje.

0/0
29.7.2017 13:49

O65n43d98ř19e87j 15Š75i84m29e63k 5953382487968

A komu to prospeje?

0/0
29.7.2017 14:04

P69e82t27r 15M36a70c63h81á36č86e20k 9107284653

To zatím nevím. Ale ono se to brzo ukáže.

0/0
29.7.2017 14:37

J17a41n 49K28u92b68í93č94e68k 3624121478361

americe, číně ?

0/0
2.8.2017 11:59

J29a40r34o36m70i63r 95H63o77b21l93i97k 1545867825

že by francouzům? Od nich je to do Bruselu blízko. Ne,ne, tohle je výkřik,aby EK ukázala, že něco řeší - ke škodě Evropy.

0/0
30.7.2017 0:22

R17i21c98h87a86r19d 77V87a24c77e44k 5791128732238

Koukám, že novodobý Babinský nemusí čekat v lese na pocestného, ale vyhlédně si někoho bohatého a se zástupem právníků na boháče vždy něco najde. Nejvíc takových Babinských je dnes ve Švýcarsku, USA, EU - vlastně státech s nejvyspělejší demokracií.:-)

+1/0
29.7.2017 13:27

D64a13n87i43e43l 50R12o60z48s45n31y12o 5380299545298

Tak ono kdyz mate jednoho dodavatele komponent (ZF, Bosch) tak po nem nemuzou chtit vsichni 3 zakaznici neco naraz, ale rozlozi se to v case - prvni, druhy, treti. Takze vlastne - ten pozadavek konkurovani si, by byla brzdou pokroku :)

+2/0
29.7.2017 13:25

T48o81m20á87š 57C63h24r60a27s51t52n19ý 2571354831933

Není BMW a Daimler reálně jedna rodina, kam se přiženilo VW s Porsche?

0/0
29.7.2017 13:24

I88v63o 55U90r20b20á52n42e14k 2606597527

Samotné automobilky nepopírají, že jde o podvod, ale většině diskutujících tento fakt jaksi unikl. Nebo už je opravdu tak normální podvádět??? Smutné... Rv

+1/−3
29.7.2017 13:21

P64e16t48r 67Č68e58r95m97á90k 9858655119870

Nepopírají ale ani nepotvrzují, zatím pouze konstatují že kooperovali v mnoha věcech. Jestli něco z toho skutečně mohlo ovlivnit situaci na trhu víc než je dovolené je věc jiná.

+7/−1
29.7.2017 14:12

V36l26a91d97i91m12í22r 60R37e23t74t72i63n18g37e38r 5775826965135

No je jasné, že někdo se na konkurenčním trhu automobilek dnes neudrží. Tohle byla jedna z cest jak ano. A jestli Vw neustojí dieselgate a ještě tohle, bude to on kdo půjde pryč, doted to vypadalo na PSA.

0/−1
29.7.2017 13:15

P70e94t20r 13M83a49r98e39č84e12k 1123971549128

Taky že to bude PSA :-)! VW je příliš silné na to aby ho něco takového položilo.

0/0
29.7.2017 14:05

Z83u93z60a43n21a 57V47o90l37n91a 1739934152496

Lide, uvedomte si ze neco jineho je vymena informaci a neco jineho je zamerne omezovani vyvoje a rozvoje!

+5/−1
29.7.2017 13:08

P67e68t22r 12M68a96r27e40č15e88k 1243521129828

To je nepochopitelné. ;-DNejdříve se napakuje na kartelu společně s kumpány a potom je udá aby se vyhnul trestu. Zdá se že u Mercedesu pracují ti největší bezcharakteráci. Rv Já věděl proč je mi ta značka tak nesympatická. :-)

+2/0
29.7.2017 12:07

M74a35r20t75i27n 61H34r43o77u44d70n48ý 5647782674287

Tohle oligopolní chování je v hi-tech oborech naprosto běžné. Buď si firmy rozsegmentují trh (tj. konkurují si maximálně v překrývacích se okrajích segmentů trhu) a nebo se zkrátka nějak vzájemně sladí. Solidně vydělávat chtějí všichni a to v podmínkách reálné konkurence nelze. Jestli si někdo myslí, že v těchto oborech panuje nějaká skutečná konkurence, tak se krutě mýlí.

Pro člověka je až na výjimky vždy výhodnější se nějak dohodnout. Kdyby se vše řešilo konkurenčně, tak až tu máme aspoň 7. světovou válku.

+25/0
29.7.2017 12:05

J38i88ř44í 59E70r26b88e10n 1393574836527

To teoretici, kteří k průmyslové výrobě a její standardizaci v životě ani nepřičichli, nikdy nepochopí.

+6/−1
29.7.2017 12:08

M87a70r29t68i54n 63Z26v11o80n96í75č52e25k 2342905773404

... a EU z toho výdělku chce desátek, geniální myšlenka. Korporace předstírají, že si konkurují a EU, že je trestá. Neměli bychom tedy předstírat, že jim to věříme, když si s tim dali tu práci? :D.

+3/0
29.7.2017 13:19

J29a41n 48L71i86b59i34c17h 9522218585453

Volkswagen - Das Schwindel Auto

+2/0
29.7.2017 11:40

J20i46ř69í 76E80r54b16e24n 1123934116627

Nicht nur Volkswagen, soundern auch Audi, Mercedes-Benz, Porsche und BMW ;-)

+2/0
29.7.2017 12:03

M65a46r41t23i91n 43Š46i35m20e68k 4200254458805

A co tento “kartel" způsobil za škodu?

Z článku vyplývá, že firmy spolu vyvíjely některé technologie v oblasti bezpečnosti, motoru, karoserie apod. Podívejte se jaké technologie dokázali v posledních letech vyvinout. Nějak nevidím v čem je problém

+6/−4
29.7.2017 11:37

M11a21r94e61k 11J52a66n 2643702604152

U našich třech mobilních operátorů taky nevidíte problém To je kartel jako hrom.. Obdobné je to u těch automobilek.

+8/0
29.7.2017 11:47

J75i44ř78í 83E63r38b35e40n 1843154506287

Jestli je podle vás šíření digitálního signálu vzduchem z pevných "obdobné" jako vývoj stovek hi-tech komponentů pro automobilní průmysl, tak se prosím vraťte do školy.

+3/−5
29.7.2017 11:58

M20a25r19t73i33n 35Š50i36m54e40k 4100524948295

Děláte si srandu?

Naši mobilní operátoři sotva stíhají dohánět svět okolo.

Neměcké automobilky posunuli vývoj celého odvětví o notný kus dál. Co nového přinesli naši operátoři mobilnímu odvětví?

+7/−1
29.7.2017 12:21

T49o91m57á94š 10C74h79r17a25s98t67n51ý 2561404831833

Důkaz, že aspoň někde - tj. že zde lze zákazníka obrat do kosti - je svět ještě v pořádku.

+2/0
29.7.2017 13:25

P60e74t60r 91M83a45r91e77č43e39k 1293341609448

Zřejmě společně tlačili na dodavatele a domlouvali se na tvorbě cen. Již jen to je kartel jako vyšitý.:-)

+3/0
29.7.2017 12:05

M44a35r87t43i87n 43Š82i88m14e74k 4480134988205

Když se podíváte na vývoj cen vozidel v čase a na výbavu i těch nejzákladnějších modelů, tak Vám snad musí být jasné, že jinak, než tlakem na cenu nešlo cenu vozidel držet tak nízko, to že tlačilo několik automobilek společně tlak zvýšilo

+3/0
29.7.2017 12:23

J16i81ř78í 20E51r70b79e34n 1913124446147

A taky je velký rozdíl vyvíjet speciální výlisek či hydraulický rozváděč pro použití ve dvou tisících aut, nebo ve dvou stech tisících. Ty vývojové náklady a hlavně pořizovací nálady na výrobní technologie jsou enormní a na čím vyšší produkci se rozpočítají, tím lépe pro výrobce, dodavatele a koneckonců i pro přírodu.

+8/0
29.7.2017 12:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.