Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Das Kartell: Německé automobilky mají obří průšvih a začínají se hádat

Německé automobilky měly dvacet let přesně koordinovat všechny kroky. Daimler vyrábějící mercedesy, BMW a Volkswagen se svými prémiovými značkami Porsche a Audi měly úzce spolupracovat. Kartel, který tak mohl výrazně ovlivňovat světový autoprůmysl posledních dekád, vyšetřuje Evropská komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i36l10a52n 63K14u69b95i44š86t78a 8590939382215

Nedávno pokutovali Microsoft, že neposkytuje informace, teď jim vadí v případě automobilek opak. Jestliže je vadný (např.) monopol Microsoftu, musí být vadný i monopol EK. Jestliže jsou vadné (např.), diesely, proč se řeší několik let po homologacích metodika homologací. Ale k té EK - začínám pochybovat o tom E - je Evropská komice vůbec (pro)evropská?

0/0
4.8.2017 9:18

J55a36n 33H68o82l76i36c74k89ý 8256947111441

Zas další pokus EK jak vytáhnout z automobilek miliardy eur... Pokud se automobilky nebudou takto domlouvat na dílech např. platforem, autobaterií, atd. tak se poté samotný výsledek zlevní? Čiže když bude dodavatel dílů dělat pro více automobilek více druhů dílů a ne např, jeden pro všechny bude to levnější? Proboha, všichni vědí že MB, Audi, BMW jsou premierove vozy a hold jsou dražší (ale také kvalitnější). Pokud se to někomu nelíbí, nechť si koupí např. premiérový automobil KIA, Hyundai, apod...

0/0
4.8.2017 8:51

F34r83a32n18t85a 92N73u10d25l37i12s 5685793738607

A co je na tom celým špatnýho? Kdyby se tak nedohodli, tak stejně, jeden po druhým, přijdou na to, že třeba stahovat střechu u kabrioletu v rychlosti vyšší než 50 km/h je "drahý" a prostě by to tak vyráběli. Nebo tlak na ceny dílů - mají tlačit jeden po druhým nebo všichni dohromady? Výsledek je stejnej - chtějí nízkou cenu, ale ne zas tak nízkou, aby to dodavatele položilo.

Jasně asi na tom něco špatnýho je. Ale obecně - spolupráce vždycky vedly k lepším výsledkům než válčení. A je historickej fakt, že válčící strany po skončení konfliktu vždycky rozjely větší kšefty než měly spolu před válkou.

0/0
3.8.2017 8:32

J98a22n 40K66u88b23í98č93e91k 3144441778881

nějak nám to v říši skřípe, dieselgate, uprchlíci a ted tohle...

+1/0
2.8.2017 11:58
Foto

K58a72r76e72l 88M74o94u10r61e93k 9361844523281

Mam reseni: Pokud se dve firmy tajne domluvi, tak to musi okamzite zverejnit.

0/0
31.7.2017 21:35

Z80d35e17n40ě79k 18M55á11č38a26l81a 1693765459700

Ty jo... počátek další ekonomické krize je v dohledu...... My jsme na autoprůmyslu vysoce závislý a takové pokuty nevěstí nic dobrého.

+3/0
31.7.2017 14:16

J32a24n 92G87a38z31d36a 6782398913177

Němci vždy vše dělají trochu později než ostatní,ale o to důkladněji. Ještě si o tom vedou evidenci. Stejně úzce spolupracují Japonci i Francouzi, v Itálii jsou všechny automobilky rovnou propojeny v jediném koncernu, o Číně se pak nemá moc smyslu bavit, když mají národní hospodářství s částečnou zahraniční kapitalizací. Osobně bych to tak tragické neviděl, pokud bych si nekoupil japonské auto, asi bych přemýšlel o dobře proti krádeži pojištěném německém autě.

0/0
31.7.2017 12:26

J83a85r14o21m77i71r 62H37o56b75l21i78k 1375477185

Většina evropských automobilek a jejich dodavatelů dnes jede na minimální, ještě udržitelné marži. Automobilky těžce tlačí dodavatele do nižších cen, ale samy ví, že je nesmí nechat padnout. Neměl by pro ně kdo vyrábět. A protože samy nemohou vystřelit ceny nahoru, tak se domlouvají na platformách a standartizaci, aby vyráběly stejné díly ve větších sériích a prodávaly tak levněji a při tom dokázaly platit evropské platy, daně a sociální benefity.

Pokud se podaří do tohoto EK zasáhnout, sesype se automotive v Evropě jak domeček z karet a budou zde jen US a China plechovky a chudí Evropané.

+13/0
30.7.2017 0:37

V50l26a75d44i72m91í34r 33R26e33t13t70i58n39g52e13r 5795616495265

Upřímně řečeno, kdyby automobilky odkoukaly třeba zvyky z letadel, tak tam se běžně mění motory různých výrobců podle toho kdo jaké preferuje.

+2/0
29.7.2017 21:37

L48a26d52i22s70l90a14v 82H42a74š48k81a 4193116831280

no Brexit musí někdo zaplatit a oškubat automobilky je tak sociální

+2/0
29.7.2017 21:01

M37i23r25e71k 21G93a78j87e61r 5481586669970

Diskuse vypada presne podle toho, jak spatne znalosti o fungovani kapitalismu a o dulezite roli anti-monopolnich a protikartelovych zakonu mezi lidmi jsou.

0/0
29.7.2017 17:23

J45a67r74o56m84i67r 34H76o58b91l60i31k 1435297435

v tomto případě je třeba pro výroky o antikartelu vzít v potaz srovnatelnost podmínek pro výrobu aut v Evropě a v Číně nebo Indii. A z tohoto pohledu je akce EK zadupávání kvalitní evropské výroby, která za daných pdomínek (platy, daně, sociální programy) jede na ještě udržitelném minimu profitu.

+2/0
30.7.2017 0:18

M90i37c31h75a29l 50N29o61v34a36k 7109766147571

oni snad v EU nechapou ze uz jsme na jedny lodi a ze nam nase firmy spolupracuji proti tem co na stejny lodi nejsou (USA, cina, ...) je uplne v poradku

+1/−2
29.7.2017 14:58

M42i81c38h64a33l 75N76o12v23a44k 7539976597131

nechapu komu to vadi .... umi snad japonsko, amerika, cina, ... udelat lepsi automobily? Ne? tak to preci delaji spravne .... kdyby akcionari meli odvahu a rekli narovinu ok od zitra zavreme kram protoze do nas rejete uplne nesmyslne .... propusti desetitisice/statisice lidi, EU ekonomika skrtne desitky miliard EUR a muzeme si tu nakupovat americky plechovky avsichni budeme asi spokojeni :D

+1/−2
29.7.2017 14:57
Foto

Š45t66ě79p60á72n 45B68i28n57k30o 3446314263266

Mně se líbí, jak si Evropská unie řeže větev, která jí ještě drží nad vodou. Místo toho, aby své dojné krávy chránila, tak je chce zlikvidovat. Kdo v EU v součtu zaměstnává více lidí a platí vyšší daně? Navíc co je v tom článku tak šíleného? Konkurují si reálně? Ano. Že sdílí technologické know-how je snad normální.......

+19/−1
29.7.2017 14:24

R55o93b60e40r33t 10M54á43s27l48o 1141631197247

Bláboly Evropské komise.

Konkurenci v automobilovém průmyslu by naopak mnohem více prospěla ještě větší standardizace, kdy si klidně od "místního prodejce" necháte sestavit auto kam mrsknete třeba motor z BMW, podvozek z Audi a třeba nějakou nonamovou kastli v Číny (nebo naopak "designovou" z Itálie), brzdy od Bosche, atd....

Stejně jako v PC, kde si také necháte sestavit komp z dílů různých firem, podle toho na čem Vám zrovna víc záleží a do čeho chcete investovat.

To, že výrobci snaží dohodnout na nějakých nějakých vzájemných standardech, včetně velikosti nádrže na chcanky je zcela přirozená věc. A právě jejich pozice na trhu jim dává za pravdu. Toto je právě důsledek tržní ekonomiky, nikoliv něco co by šlo proti ní.

Co budou chtít ty paka z EU příště? Aby si každý výrobce dělal vlastní šrouby s různým stoupáním a směrem závitu?

+12/−4
29.7.2017 14:18
Foto

Š60t29ě61p84á96n 30B12i30n90k43o 3956534843966

Přesně, navíc to usnadňuje použití neznackovych náhradních dílů.....

+1/0
29.7.2017 14:29

P23e20t17r 12Š40i54m85e96k 2879597466288

To, že se výrobci automobilů domluví na tom, jak velká má být nádržka na močovinu, typ konektoru na dobíjení, nebo třeba komunikační rozhraní auta, mi přijde jako spíš výhoda pro zákazníka a ne kartel. Zažili jsme to u nabíječek na telefony a pak to standardizovala EU. Tam to nikomu nevadí? Každý výrobce elektroniky může začít vyrábět třeba svoji síťovou vidlici a zásuvku.

+4/0
29.7.2017 14:15

J78i44ř21í 45K42o33c40u14r19e42k 6695254685408

No právě. Tam to standardizovala EU. Tady se to obešlo bez EU - a to vadí. Přece není možné úřady EU vynechat, pak by mohlo někoho napadnout, že je úřad vlastně zbytečný a lidi si poradí i bez něj.

+9/0
29.7.2017 14:36

M29i34l90o39š 49S89e13t10í57k 3309349924550

R^

+2/0
29.7.2017 22:50

P16e83t15r 43M64a95r46e82č83e51k 1553311609208

A kdo se nabonzuje u nás? Vodafone nebo T-Mobile?? :-)

+3/0
29.7.2017 14:09

P60e65t19r 11M74a42r25e84č54e76k 1623671169788

"Mercedes das bonzák" :-)

0/0
29.7.2017 13:56

J87a41r21o86s22l98a47v 58P12o57l63e81n14s43k82y 5516174879

To je prakticky jistota. Uz se to nekolikrat propiralo v mediich. Vzdycky to vysumelo.

0/0
29.7.2017 13:55

P92e68t52r 89M95a63c25h91á80č72e68k 9307874873

Původ tohoto skandálu s 'kartelem' hledejte u toho, komu oslabení Německa nejvíce prospěje.

0/0
29.7.2017 13:49

O42n77d75ř14e62j 24Š20i72m96e61k 5283602977268

A komu to prospeje?

0/0
29.7.2017 14:04

P78e43t80r 20M92a21c60h28á84č29e87k 9307904583

To zatím nevím. Ale ono se to brzo ukáže.

0/0
29.7.2017 14:37

J83a54n 76K38u88b43í93č25e10k 3144741128341

americe, číně ?

0/0
2.8.2017 11:59

J78a58r79o91m44i44r 64H92o63b93l35i48k 1765937315

že by francouzům? Od nich je to do Bruselu blízko. Ne,ne, tohle je výkřik,aby EK ukázala, že něco řeší - ke škodě Evropy.

0/0
30.7.2017 0:22

R27i57c29h43a35r88d 81V48a77c73e82k 5691368442498

Koukám, že novodobý Babinský nemusí čekat v lese na pocestného, ale vyhlédně si někoho bohatého a se zástupem právníků na boháče vždy něco najde. Nejvíc takových Babinských je dnes ve Švýcarsku, USA, EU - vlastně státech s nejvyspělejší demokracií.:-)

+1/0
29.7.2017 13:27

D65a20n88i46e57l 92R15o70z18s37n55y23o 5290609235448

Tak ono kdyz mate jednoho dodavatele komponent (ZF, Bosch) tak po nem nemuzou chtit vsichni 3 zakaznici neco naraz, ale rozlozi se to v case - prvni, druhy, treti. Takze vlastne - ten pozadavek konkurovani si, by byla brzdou pokroku :)

+2/0
29.7.2017 13:25

T63o93m26á30š 78C86h27r82a90s53t68n96ý 2531664701813

Není BMW a Daimler reálně jedna rodina, kam se přiženilo VW s Porsche?

0/0
29.7.2017 13:24

I33v36o 58U85r82b66á15n84e69k 2636237717

Samotné automobilky nepopírají, že jde o podvod, ale většině diskutujících tento fakt jaksi unikl. Nebo už je opravdu tak normální podvádět??? Smutné... Rv

+1/−3
29.7.2017 13:21

P26e60t35r 34Č57e22r68m34á71k 9508325449400

Nepopírají ale ani nepotvrzují, zatím pouze konstatují že kooperovali v mnoha věcech. Jestli něco z toho skutečně mohlo ovlivnit situaci na trhu víc než je dovolené je věc jiná.

+7/−1
29.7.2017 14:12

V12l28a74d11i61m11í21r 83R88e51t47t36i85n84g77e20r 5595256935265

No je jasné, že někdo se na konkurenčním trhu automobilek dnes neudrží. Tohle byla jedna z cest jak ano. A jestli Vw neustojí dieselgate a ještě tohle, bude to on kdo půjde pryč, doted to vypadalo na PSA.

0/−1
29.7.2017 13:15

P62e68t28r 36M18a71r29e18č58e22k 1983641189628

Taky že to bude PSA :-)! VW je příliš silné na to aby ho něco takového položilo.

0/0
29.7.2017 14:05

Z48u35z13a65n93a 62V61o70l15n76a 1459814202846

Lide, uvedomte si ze neco jineho je vymena informaci a neco jineho je zamerne omezovani vyvoje a rozvoje!

+5/−1
29.7.2017 13:08

P82e48t93r 39M71a29r46e84č65e16k 1823341919488

To je nepochopitelné. ;-DNejdříve se napakuje na kartelu společně s kumpány a potom je udá aby se vyhnul trestu. Zdá se že u Mercedesu pracují ti největší bezcharakteráci. Rv Já věděl proč je mi ta značka tak nesympatická. :-)

+2/0
29.7.2017 12:07

M63a80r92t34i37n 31H76r24o71u34d21n37ý 5327102164577

Tohle oligopolní chování je v hi-tech oborech naprosto běžné. Buď si firmy rozsegmentují trh (tj. konkurují si maximálně v překrývacích se okrajích segmentů trhu) a nebo se zkrátka nějak vzájemně sladí. Solidně vydělávat chtějí všichni a to v podmínkách reálné konkurence nelze. Jestli si někdo myslí, že v těchto oborech panuje nějaká skutečná konkurence, tak se krutě mýlí.

Pro člověka je až na výjimky vždy výhodnější se nějak dohodnout. Kdyby se vše řešilo konkurenčně, tak až tu máme aspoň 7. světovou válku.

+25/0
29.7.2017 12:05

J31i41ř35í 46E96r73b38e59n 1693774906287

To teoretici, kteří k průmyslové výrobě a její standardizaci v životě ani nepřičichli, nikdy nepochopí.

+6/−1
29.7.2017 12:08

M87a28r98t87i78n 36Z77v65o22n64í88č84e56k 2612715783664

... a EU z toho výdělku chce desátek, geniální myšlenka. Korporace předstírají, že si konkurují a EU, že je trestá. Neměli bychom tedy předstírat, že jim to věříme, když si s tim dali tu práci? :D.

+3/0
29.7.2017 13:19

J47a17n 19L61i65b98i34c12h 9602238275823

Volkswagen - Das Schwindel Auto

+2/0
29.7.2017 11:40

J29i95ř77í 60E98r33b53e45n 1923374446307

Nicht nur Volkswagen, soundern auch Audi, Mercedes-Benz, Porsche und BMW ;-)

+2/0
29.7.2017 12:03

M78a78r65t28i69n 56Š21i26m76e86k 4900214528215

A co tento “kartel" způsobil za škodu?

Z článku vyplývá, že firmy spolu vyvíjely některé technologie v oblasti bezpečnosti, motoru, karoserie apod. Podívejte se jaké technologie dokázali v posledních letech vyvinout. Nějak nevidím v čem je problém

+6/−4
29.7.2017 11:37

M78a65r43e87k 54J33a27n 2523942814692

U našich třech mobilních operátorů taky nevidíte problém To je kartel jako hrom.. Obdobné je to u těch automobilek.

+8/0
29.7.2017 11:47

J88i77ř10í 72E54r23b11e24n 1803274456297

Jestli je podle vás šíření digitálního signálu vzduchem z pevných "obdobné" jako vývoj stovek hi-tech komponentů pro automobilní průmysl, tak se prosím vraťte do školy.

+3/−5
29.7.2017 11:58

M55a46r41t52i69n 71Š12i28m89e68k 4870804428665

Děláte si srandu?

Naši mobilní operátoři sotva stíhají dohánět svět okolo.

Neměcké automobilky posunuli vývoj celého odvětví o notný kus dál. Co nového přinesli naši operátoři mobilnímu odvětví?

+7/−1
29.7.2017 12:21

T36o93m55á75š 55C61h22r33a87s86t31n47ý 2751244461963

Důkaz, že aspoň někde - tj. že zde lze zákazníka obrat do kosti - je svět ještě v pořádku.

+2/0
29.7.2017 13:25

P50e95t97r 47M96a67r97e85č84e98k 1353191679708

Zřejmě společně tlačili na dodavatele a domlouvali se na tvorbě cen. Již jen to je kartel jako vyšitý.:-)

+3/0
29.7.2017 12:05

M87a41r84t73i80n 44Š86i85m71e69k 4730924348185

Když se podíváte na vývoj cen vozidel v čase a na výbavu i těch nejzákladnějších modelů, tak Vám snad musí být jasné, že jinak, než tlakem na cenu nešlo cenu vozidel držet tak nízko, to že tlačilo několik automobilek společně tlak zvýšilo

+3/0
29.7.2017 12:23

J63i82ř49í 63E51r74b32e89n 1393454686877

A taky je velký rozdíl vyvíjet speciální výlisek či hydraulický rozváděč pro použití ve dvou tisících aut, nebo ve dvou stech tisících. Ty vývojové náklady a hlavně pořizovací nálady na výrobní technologie jsou enormní a na čím vyšší produkci se rozpočítají, tím lépe pro výrobce, dodavatele a koneckonců i pro přírodu.

+8/0
29.7.2017 12:33







Najdete na iDNES.cz