Diskuse k článku

Das Kartell: Německé automobilky mají obří průšvih a začínají se hádat

Německé automobilky měly dvacet let přesně koordinovat všechny kroky. Daimler vyrábějící mercedesy, BMW a Volkswagen se svými prémiovými značkami Porsche a Audi měly úzce spolupracovat. Kartel, který tak mohl výrazně ovlivňovat světový autoprůmysl posledních dekád, vyšetřuje Evropská komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27i60l52a64n 14K16u89b64i38š84t69a 8540589262115

Nedávno pokutovali Microsoft, že neposkytuje informace, teď jim vadí v případě automobilek opak. Jestliže je vadný (např.) monopol Microsoftu, musí být vadný i monopol EK. Jestliže jsou vadné (např.), diesely, proč se řeší několik let po homologacích metodika homologací. Ale k té EK - začínám pochybovat o tom E - je Evropská komice vůbec (pro)evropská?

0/0
4.8.2017 9:18

J55a82n 84H36o62l86i20c49k60ý 8986877721421

Zas další pokus EK jak vytáhnout z automobilek miliardy eur... Pokud se automobilky nebudou takto domlouvat na dílech např. platforem, autobaterií, atd. tak se poté samotný výsledek zlevní? Čiže když bude dodavatel dílů dělat pro více automobilek více druhů dílů a ne např, jeden pro všechny bude to levnější? Proboha, všichni vědí že MB, Audi, BMW jsou premierove vozy a hold jsou dražší (ale také kvalitnější). Pokud se to někomu nelíbí, nechť si koupí např. premiérový automobil KIA, Hyundai, apod...

0/0
4.8.2017 8:51

F13r92a79n43t43a 26N35u81d79l30i73s 5155143728167

A co je na tom celým špatnýho? Kdyby se tak nedohodli, tak stejně, jeden po druhým, přijdou na to, že třeba stahovat střechu u kabrioletu v rychlosti vyšší než 50 km/h je "drahý" a prostě by to tak vyráběli. Nebo tlak na ceny dílů - mají tlačit jeden po druhým nebo všichni dohromady? Výsledek je stejnej - chtějí nízkou cenu, ale ne zas tak nízkou, aby to dodavatele položilo.

Jasně asi na tom něco špatnýho je. Ale obecně - spolupráce vždycky vedly k lepším výsledkům než válčení. A je historickej fakt, že válčící strany po skončení konfliktu vždycky rozjely větší kšefty než měly spolu před válkou.

0/0
3.8.2017 8:32

J80a68n 12K71u81b72í71č77e67k 3374511288781

nějak nám to v říši skřípe, dieselgate, uprchlíci a ted tohle...

+1/0
2.8.2017 11:58
Foto

K25a77r84e80l 80M25o23u18r64e56k 9841724193491

Mam reseni: Pokud se dve firmy tajne domluvi, tak to musi okamzite zverejnit.

0/0
31.7.2017 21:35

Z74d61e21n30ě57k 23M14á68č91a95l25a 1903685419240

Ty jo... počátek další ekonomické krize je v dohledu...... My jsme na autoprůmyslu vysoce závislý a takové pokuty nevěstí nic dobrého.

+3/0
31.7.2017 14:16

J22a15n 91G97a56z66d12a 6442918343887

Němci vždy vše dělají trochu později než ostatní,ale o to důkladněji. Ještě si o tom vedou evidenci. Stejně úzce spolupracují Japonci i Francouzi, v Itálii jsou všechny automobilky rovnou propojeny v jediném koncernu, o Číně se pak nemá moc smyslu bavit, když mají národní hospodářství s částečnou zahraniční kapitalizací. Osobně bych to tak tragické neviděl, pokud bych si nekoupil japonské auto, asi bych přemýšlel o dobře proti krádeži pojištěném německém autě.

0/0
31.7.2017 12:26

J59a97r25o21m27i98r 72H33o95b25l55i17k 1925147735

Většina evropských automobilek a jejich dodavatelů dnes jede na minimální, ještě udržitelné marži. Automobilky těžce tlačí dodavatele do nižších cen, ale samy ví, že je nesmí nechat padnout. Neměl by pro ně kdo vyrábět. A protože samy nemohou vystřelit ceny nahoru, tak se domlouvají na platformách a standartizaci, aby vyráběly stejné díly ve větších sériích a prodávaly tak levněji a při tom dokázaly platit evropské platy, daně a sociální benefity.

Pokud se podaří do tohoto EK zasáhnout, sesype se automotive v Evropě jak domeček z karet a budou zde jen US a China plechovky a chudí Evropané.

+13/0
30.7.2017 0:37

V56l84a88d64i89m55í81r 92R51e50t92t74i61n81g72e27r 5285956685635

Upřímně řečeno, kdyby automobilky odkoukaly třeba zvyky z letadel, tak tam se běžně mění motory různých výrobců podle toho kdo jaké preferuje.

+2/0
29.7.2017 21:37

L16a52d79i78s26l28a44v 44H98a65š97k97a 4933826201260

no Brexit musí někdo zaplatit a oškubat automobilky je tak sociální

+2/0
29.7.2017 21:01

M55i36r44e42k 77G14a72j70e33r 5341206519330

Diskuse vypada presne podle toho, jak spatne znalosti o fungovani kapitalismu a o dulezite roli anti-monopolnich a protikartelovych zakonu mezi lidmi jsou.

0/0
29.7.2017 17:23

J97a37r21o33m50i67r 13H15o20b47l70i21k 1465937855

v tomto případě je třeba pro výroky o antikartelu vzít v potaz srovnatelnost podmínek pro výrobu aut v Evropě a v Číně nebo Indii. A z tohoto pohledu je akce EK zadupávání kvalitní evropské výroby, která za daných pdomínek (platy, daně, sociální programy) jede na ještě udržitelném minimu profitu.

+2/0
30.7.2017 0:18

M51i93c79h78a71l 55N71o90v60a36k 7849116797191

oni snad v EU nechapou ze uz jsme na jedny lodi a ze nam nase firmy spolupracuji proti tem co na stejny lodi nejsou (USA, cina, ...) je uplne v poradku

+1/−2
29.7.2017 14:58

M54i91c17h92a20l 10N38o86v73a53k 7249166217441

nechapu komu to vadi .... umi snad japonsko, amerika, cina, ... udelat lepsi automobily? Ne? tak to preci delaji spravne .... kdyby akcionari meli odvahu a rekli narovinu ok od zitra zavreme kram protoze do nas rejete uplne nesmyslne .... propusti desetitisice/statisice lidi, EU ekonomika skrtne desitky miliard EUR a muzeme si tu nakupovat americky plechovky avsichni budeme asi spokojeni :D

+1/−2
29.7.2017 14:57
Foto

Š87t72ě31p40á20n 86B28i39n53k41o 3786764353466

Mně se líbí, jak si Evropská unie řeže větev, která jí ještě drží nad vodou. Místo toho, aby své dojné krávy chránila, tak je chce zlikvidovat. Kdo v EU v součtu zaměstnává více lidí a platí vyšší daně? Navíc co je v tom článku tak šíleného? Konkurují si reálně? Ano. Že sdílí technologické know-how je snad normální.......

+19/−1
29.7.2017 14:24

R59o96b64e65r32t 94M64á55s63l27o 1361921567637

Bláboly Evropské komise.

Konkurenci v automobilovém průmyslu by naopak mnohem více prospěla ještě větší standardizace, kdy si klidně od "místního prodejce" necháte sestavit auto kam mrsknete třeba motor z BMW, podvozek z Audi a třeba nějakou nonamovou kastli v Číny (nebo naopak "designovou" z Itálie), brzdy od Bosche, atd....

Stejně jako v PC, kde si také necháte sestavit komp z dílů různých firem, podle toho na čem Vám zrovna víc záleží a do čeho chcete investovat.

To, že výrobci snaží dohodnout na nějakých nějakých vzájemných standardech, včetně velikosti nádrže na chcanky je zcela přirozená věc. A právě jejich pozice na trhu jim dává za pravdu. Toto je právě důsledek tržní ekonomiky, nikoliv něco co by šlo proti ní.

Co budou chtít ty paka z EU příště? Aby si každý výrobce dělal vlastní šrouby s různým stoupáním a směrem závitu?

+12/−4
29.7.2017 14:18
Foto

Š29t36ě63p64á44n 36B12i87n15k54o 3906914893256

Přesně, navíc to usnadňuje použití neznackovych náhradních dílů.....

+1/0
29.7.2017 14:29

P48e75t24r 42Š73i91m37e76k 2889587836258

To, že se výrobci automobilů domluví na tom, jak velká má být nádržka na močovinu, typ konektoru na dobíjení, nebo třeba komunikační rozhraní auta, mi přijde jako spíš výhoda pro zákazníka a ne kartel. Zažili jsme to u nabíječek na telefony a pak to standardizovala EU. Tam to nikomu nevadí? Každý výrobce elektroniky může začít vyrábět třeba svoji síťovou vidlici a zásuvku.

+4/0
29.7.2017 14:15

J79i42ř19í 14K14o26c39u64r19e26k 6765234425988

No právě. Tam to standardizovala EU. Tady se to obešlo bez EU - a to vadí. Přece není možné úřady EU vynechat, pak by mohlo někoho napadnout, že je úřad vlastně zbytečný a lidi si poradí i bez něj.

+9/0
29.7.2017 14:36

M43i71l90o19š 74S39e15t49í16k 3869129924280

R^

+2/0
29.7.2017 22:50

P64e36t52r 47M15a80r28e56č68e78k 1113501739628

A kdo se nabonzuje u nás? Vodafone nebo T-Mobile?? :-)

+3/0
29.7.2017 14:09

P35e15t31r 98M10a10r74e57č65e84k 1783821539208

"Mercedes das bonzák" :-)

0/0
29.7.2017 13:56

J39a36r31o11s21l96a73v 37P66o78l71e42n23s52k73y 5916894689

To je prakticky jistota. Uz se to nekolikrat propiralo v mediich. Vzdycky to vysumelo.

0/0
29.7.2017 13:55

P11e76t79r 43M83a87c11h91á53č17e69k 9667684313

Původ tohoto skandálu s 'kartelem' hledejte u toho, komu oslabení Německa nejvíce prospěje.

0/0
29.7.2017 13:49

O37n18d27ř42e56j 98Š39i75m87e96k 5483522367678

A komu to prospeje?

0/0
29.7.2017 14:04

P85e31t82r 72M94a19c81h76á39č94e51k 9427984283

To zatím nevím. Ale ono se to brzo ukáže.

0/0
29.7.2017 14:37

J53a66n 66K10u20b49í14č14e35k 3414451898391

americe, číně ?

0/0
2.8.2017 11:59

J35a87r81o93m41i60r 42H15o31b33l96i70k 1585497605

že by francouzům? Od nich je to do Bruselu blízko. Ne,ne, tohle je výkřik,aby EK ukázala, že něco řeší - ke škodě Evropy.

0/0
30.7.2017 0:22

R78i31c89h23a10r20d 32V31a39c48e42k 5861638802958

Koukám, že novodobý Babinský nemusí čekat v lese na pocestného, ale vyhlédně si někoho bohatého a se zástupem právníků na boháče vždy něco najde. Nejvíc takových Babinských je dnes ve Švýcarsku, USA, EU - vlastně státech s nejvyspělejší demokracií.:-)

+1/0
29.7.2017 13:27

D51a37n14i79e56l 87R56o10z20s81n65y22o 5310439695388

Tak ono kdyz mate jednoho dodavatele komponent (ZF, Bosch) tak po nem nemuzou chtit vsichni 3 zakaznici neco naraz, ale rozlozi se to v case - prvni, druhy, treti. Takze vlastne - ten pozadavek konkurovani si, by byla brzdou pokroku :)

+2/0
29.7.2017 13:25

T60o98m53á35š 13C50h31r89a28s12t66n52ý 2551974731783

Není BMW a Daimler reálně jedna rodina, kam se přiženilo VW s Porsche?

0/0
29.7.2017 13:24

I33v34o 81U69r66b78á92n71e31k 2306797417

Samotné automobilky nepopírají, že jde o podvod, ale většině diskutujících tento fakt jaksi unikl. Nebo už je opravdu tak normální podvádět??? Smutné... Rv

+1/−3
29.7.2017 13:21

P43e97t10r 87Č69e20r80m86á19k 9558925109150

Nepopírají ale ani nepotvrzují, zatím pouze konstatují že kooperovali v mnoha věcech. Jestli něco z toho skutečně mohlo ovlivnit situaci na trhu víc než je dovolené je věc jiná.

+7/−1
29.7.2017 14:12

V24l60a53d31i14m54í21r 17R85e87t95t60i10n71g81e16r 5815146815705

No je jasné, že někdo se na konkurenčním trhu automobilek dnes neudrží. Tohle byla jedna z cest jak ano. A jestli Vw neustojí dieselgate a ještě tohle, bude to on kdo půjde pryč, doted to vypadalo na PSA.

0/−1
29.7.2017 13:15

P88e55t30r 12M77a82r44e27č85e69k 1773411819638

Taky že to bude PSA :-)! VW je příliš silné na to aby ho něco takového položilo.

0/0
29.7.2017 14:05

Z51u27z49a49n26a 75V67o33l56n19a 1149364682486

Lide, uvedomte si ze neco jineho je vymena informaci a neco jineho je zamerne omezovani vyvoje a rozvoje!

+5/−1
29.7.2017 13:08

P97e80t36r 50M20a38r25e67č39e50k 1523311199938

To je nepochopitelné. ;-DNejdříve se napakuje na kartelu společně s kumpány a potom je udá aby se vyhnul trestu. Zdá se že u Mercedesu pracují ti největší bezcharakteráci. Rv Já věděl proč je mi ta značka tak nesympatická. :-)

+2/0
29.7.2017 12:07

M31a26r20t63i78n 45H29r64o65u41d87n16ý 5137652984217

Tohle oligopolní chování je v hi-tech oborech naprosto běžné. Buď si firmy rozsegmentují trh (tj. konkurují si maximálně v překrývacích se okrajích segmentů trhu) a nebo se zkrátka nějak vzájemně sladí. Solidně vydělávat chtějí všichni a to v podmínkách reálné konkurence nelze. Jestli si někdo myslí, že v těchto oborech panuje nějaká skutečná konkurence, tak se krutě mýlí.

Pro člověka je až na výjimky vždy výhodnější se nějak dohodnout. Kdyby se vše řešilo konkurenčně, tak až tu máme aspoň 7. světovou válku.

+25/0
29.7.2017 12:05

J96i51ř23í 95E28r14b42e37n 1313524486837

To teoretici, kteří k průmyslové výrobě a její standardizaci v životě ani nepřičichli, nikdy nepochopí.

+6/−1
29.7.2017 12:08

M87a97r95t93i65n 73Z12v40o97n49í57č33e28k 2432255933624

... a EU z toho výdělku chce desátek, geniální myšlenka. Korporace předstírají, že si konkurují a EU, že je trestá. Neměli bychom tedy předstírat, že jim to věříme, když si s tim dali tu práci? :D.

+3/0
29.7.2017 13:19

J13a35n 59L68i28b53i11c18h 9232748265823

Volkswagen - Das Schwindel Auto

+2/0
29.7.2017 11:40

J82i41ř35í 96E45r76b67e44n 1923494386627

Nicht nur Volkswagen, soundern auch Audi, Mercedes-Benz, Porsche und BMW ;-)

+2/0
29.7.2017 12:03

M68a22r56t92i89n 76Š84i88m48e74k 4280274878245

A co tento “kartel" způsobil za škodu?

Z článku vyplývá, že firmy spolu vyvíjely některé technologie v oblasti bezpečnosti, motoru, karoserie apod. Podívejte se jaké technologie dokázali v posledních letech vyvinout. Nějak nevidím v čem je problém

+6/−4
29.7.2017 11:37

M69a54r94e85k 52J98a84n 2563252184312

U našich třech mobilních operátorů taky nevidíte problém To je kartel jako hrom.. Obdobné je to u těch automobilek.

+8/0
29.7.2017 11:47

J35i82ř66í 57E59r68b62e95n 1953104156957

Jestli je podle vás šíření digitálního signálu vzduchem z pevných "obdobné" jako vývoj stovek hi-tech komponentů pro automobilní průmysl, tak se prosím vraťte do školy.

+3/−5
29.7.2017 11:58

M17a27r45t89i37n 44Š17i23m18e18k 4300164228495

Děláte si srandu?

Naši mobilní operátoři sotva stíhají dohánět svět okolo.

Neměcké automobilky posunuli vývoj celého odvětví o notný kus dál. Co nového přinesli naši operátoři mobilnímu odvětví?

+7/−1
29.7.2017 12:21

T17o96m39á76š 21C96h48r70a63s93t27n41ý 2871154641303

Důkaz, že aspoň někde - tj. že zde lze zákazníka obrat do kosti - je svět ještě v pořádku.

+2/0
29.7.2017 13:25

P90e24t63r 58M86a67r16e19č57e22k 1183941239268

Zřejmě společně tlačili na dodavatele a domlouvali se na tvorbě cen. Již jen to je kartel jako vyšitý.:-)

+3/0
29.7.2017 12:05

M61a59r44t19i61n 65Š66i28m87e18k 4560454638515

Když se podíváte na vývoj cen vozidel v čase a na výbavu i těch nejzákladnějších modelů, tak Vám snad musí být jasné, že jinak, než tlakem na cenu nešlo cenu vozidel držet tak nízko, to že tlačilo několik automobilek společně tlak zvýšilo

+3/0
29.7.2017 12:23

J71i94ř55í 11E57r86b26e15n 1523634616487

A taky je velký rozdíl vyvíjet speciální výlisek či hydraulický rozváděč pro použití ve dvou tisících aut, nebo ve dvou stech tisících. Ty vývojové náklady a hlavně pořizovací nálady na výrobní technologie jsou enormní a na čím vyšší produkci se rozpočítají, tím lépe pro výrobce, dodavatele a koneckonců i pro přírodu.

+8/0
29.7.2017 12:33

Najdete na iDNES.cz