Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Jak vypadá filtr pevných částic

Jak ten prokletý filtr pevných částic vůbec vypadá? Moderní auto s naftovým motorem už bez něj nekoupíte a brzy jej dostanou i benziňáky. Majitele dokáže filtr potrápit, hlavně když jezdí krátké trasy po městě, což nemají moderní turbodiesely v oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T45o22m16á48š 38H40o87c91h49m64u60t58h 4664912740905

Ta myšlenka honu na diesely mi jde proti srsti. Zvlášť když vím, že jsou tu mnohem horší zvěrstva k řešení. Loni jsem vlastnil novější model dieselu, kde již byl filtr odstraněn. Profi firmou včetně úpravy SW. A zajímavé je, že vůz téměř nekouřil, koncovka špinavá spíše jako u běžného staršího benzínu a navíc jsem nemusel řešit kraviny s regeneracemi a cpát prachy výrobcům DPF. A pro rejpaly. Vůz prošel zcela legálně technickou i emisemi, které jsou svými obrovskými limity tak rozevřené, že běžně projdou i 15leté Golfy čmoudící jak prokoplá kamna. A jak tu někdo brečel, že to musí dýchat. A co asi dělají přímovstřikové benzíny (TSI, GDI, IDE, TCe, atp.). Ty produkují saze také. A co víc. Umí i oxidy síry a ty dusíku umí navic několikanásobně vyšší, než nafťák. Když řekneme A, měli bychom říci i B.

0/0
3.8.2017 13:08

P33e32t29r 29Č46e83r85m87á58k 9158375859840

Zase akorát bububu a skutek utek... Vymlacování filtrů sice osobně nijak zvlášť nepodporuji, ale v článku to jsou zase perly... Ano, i auto s funkčním filtrem tedy může mít špinavý výfuk, to je známá věc a zcela vyvrací mýty o tom kterak někdo bude peskovat s bílou rukavící - takto to zkrátka nefunguje. Na STK to projde zcela bez problému a na ME ve většině případů také - pochopitelně za předpokladu že to je profiúprava a ne někde na hulváta na koleni flexou vyřízlé... Ano někdy k tomu bude zapotřebí i "dobrá vůle" technika ale ani nové pravidla měrění na tom nic nemění - stále to půjde.

Problém se pak samozřejmě ani zdaleka netýká statisíců aut, to je naprostý nesmysl který předpokládá že každé auto z doby před E5 jej má už vykuchaný... Je pravdou že drtivá většina z těchto vozů dnes má najeto více než je ta uvedená životnost filtru a je jedině dobře že v poslední době začali výrobci cenu dílu snižovat na přijatelné sumy.

+2/0
1.8.2017 21:21

O32n28d41ř95e55j 45L85o36š90o61t44h 1695405625921

Výrobci je vyrábějí pořád stejně drahé, jen automobilky přestaly nákupní cenu násobit 3x a více.

+1/0
1.8.2017 21:37

M61i64r82e43k 16G84a64j71e92r 5651966609360

Neni zadny mytus, ze kdyz na vyfuku saze nejsou, tak filtr funguje. A o to jde, aby takovi nebyli zbytecne buzerovani. Takze novy mytus sirite vy.

0/0
2.8.2017 2:35

P28e89t32r 13Č11e16r27m45á28k 9628215559870

Chtělo by to lépe číst ;-) Já mýtus nešířím, jen jeden co v poslední době na idnesu opakovaně rezonuje vyvracím R^

0/0
2.8.2017 9:51

J63o41s69e83f 59Š15o30l92t35e92s 8324928780983

No já vám nevím. Moje auto má najeto 200000 km a na výfuku saze nejsou. Respektive je výfuk trochu opálený, ale po šáhnutí rukou čistý. Pokud tam jsou saze, filtr prostě nefunguje jak má.

+1/0
2.8.2017 8:41

P66e56t48r 40Č57e84r59m18á11k 9398405679340

To je právě nesmysl, ani auto s funkčním filtrem nemusí mít výfuk čistý, což ale pochopitelné neznamená že nemůže ;-)

+2/−1
2.8.2017 9:49

P45e56t42r 12P70a86v27l31a33t11a 7186150907401

Třeba já jsem koupil nový originál, i když auto je 2009....

0/0
3.8.2017 14:19

J42a91r95o10m20i31r 16K60a88s79p31a62r 1708381547391

Už aby se dělaly kontroly. Miluji, když nějaký bezfiltrák přidá plyn, vyvalí se černý dým, že člověk ani nestačí zapnout vnitřní okruh a vše naleze do kabiny. Na motorce zadrzim dech a rychle predjedu. Ani nechci přemýšlet co mam kvůli těmto debilum v plicích.

+12/−7
1.8.2017 20:55

P40e52t90r 80Č84e46r91m90á60k 9158615779420

Drtivá většina aut co hulí jak fabrika jsou starý vylítaný diesly co nikdy žádný filtr neměli...

+7/0
1.8.2017 21:23

J54a39r34o65m53í26r 26Č15e38c30h 1453278847662

Máte tam saze a další jiné částice nejenom z dieselu.Kdyby nebylo kauzy VW tak by po tomto problému ani pes nesetkal. Současný svět trápí daleko větší problemy než nějaký diesel.Valecne konflikty sucho,prelidneni, vymírání druhu vlivem lacnosti lidské generace.

+7/0
1.8.2017 21:57

M61i79r18e26k 88G76a92j69e64r 5241206549940

Ani jeden z tech vami jmenovanych problemu nepostihuje Prazany a obyvatele dalsich ceskych mest. Zato splodiny z dieslu ano.

0/−9
2.8.2017 2:37

J98a15r48o14m69í38r 27Č44e50c96h 1953268217382

Ale ohrožuje pane z Prahy.Tyto problémy ohrožují celé lidstvo.Já, zapomněl lidé jsou jen v Praze.Toto je těžká forma alibismu

+2/0
2.8.2017 8:11

J34i11ř32í 55Š62i10m78e40k 5206521885729

Doporucuji Vam pro jistotu nedychat vubec 

+7/0
2.8.2017 0:15

P11a49v83e73l 20N55e98k31v27a98s89i26l 2748873671322

Až na to, že diesel bez filtru se neprtojevuje černým dýmem, ale šířit nesmysly by vám šlo. Taková drobnost, že evidentně jde o motor a auto, které filtr nikdy nemělo vám trošku uniká, jinak pokud dým není modrý nebo bílý, tak vám garantuju, že přes váš nepodložený povyk by takové auto při kontrole ve věšině případů obstálo. Dále potkat vyloženě čudící auto, to už se mi několik roků nepodařilo potkat, víceméně napsled snad co dojezdili ve větší míře Š 105/120, které smrděli, protože brali olej a to byli benzíňáky.

+7/0
2.8.2017 7:57

J21o82s21e10f 76Š48o67l68t42e68s 8564548250683

Čudící díesely jsou zpravidla načipované Euro 3/4 bez filtru.

0/0
2.8.2017 8:42

P93e95t25r 96M36i76c59h75a86l 2500274891212

Euro 5 s vykuchaným DPF je taky solidní dýmovnice. A že už jsem jich "pár" viděl.

0/−1
2.8.2017 9:38

J35a21r16o79m73í42r 56Č28e37c41h 1883948627812

To by mě zajímalo jak poznáte které auto má Euro 5.Filtry se kuchaji u Euro 4,kdyz už jsme u toho.

+1/0
2.8.2017 19:10

P25e41t51r 97M54i15c57h14a92l 2100764601892

Auto zjevně mladší sedmi let. A jejich majitelé se tím ještě chlubí.

0/−1
2.8.2017 22:54
Foto

M71i44r94o69s81l85a36v 42S56t36e87i81n21e68r 4490662630366

Zejména není dobře, dojíždět někam na rezervu. Regenerace DPF nasadí jenom, když je v nádrži dost nafty a motor točí nejméně 2000 otáček. Takže i po delší jízdě na rezervu se vám může rozsvítit kontrolka DPF. Jak to napravit: natankovat plnou a vydat se na pokud možno bezpřekážkovou trasu asi 30 km, udržovat otáčky kolem 2500 co nejdéle.

Potom doma vymažete chybu klasickou VW- metodou: zapalování na 5 s. zapnout, vypnout na 40 s. a stejný cyklus opakovat pětkrát. Potom vám ta chyba z tachometru musí zmizet.

Při nájezdu přes 200 tis.km ovšem může jít opravdu o filtr ucpaný popelem ze špatné nafty nebo oleje. Pak je ta volba těžká- regenerace kolem 7000 Kč, nebo výměna filtru od Škody-VW za více, než dvojnásobek. Kvalita regenerace zatím nebudí přehnanou důvěru, snad to bude časem lepší.

0/0
1.8.2017 20:54

L12u73d94v44í44k 45G52a72j84d62o30š27í15k 2125223514842

Je to trochu složitější.

Otáčky nad 2000 to platí pro automatický regenerační cyklus, při kterém musí řídící jednotka přejít do zvláštního režimu. Při něm vstřikuje do motoru větší množství nafty, čímž se zvyšuje teplota výfukových plynů a filtr se tím vypálí.

Potíž je v tom, že pro spuštění tohoto automatického cyklu je třeba splnit poměrně dost podmínek, aby k tomu vůbec došlo. V režimu trvalého městského ježdění ty podmínky nejste schopem splnit prakticky nikdy.

V takovém případě je nutné přistoupit k vypálení DPF "násilím".

K tomu potřebujete nepřerušovaně minimálně 3500 otáček po dobu asopoň 15 minut. Nejlépe pak ještě doplnit nádrž lepší naftou a aditivem na čištění DPF, které snižuje zápalnou teplotu sazí.

0/0
1.8.2017 21:14

T82o41m70á16š 18V35a49l67d14e62r 7253420469

Aha. Takže natankuji plnou a budu hledat nějakou cestu bez překážek 30km. Nejlépe dálnici. Někde jako ve Slezku jsou obce vzdálené méně než čtyři kilometry. Jinde běžně 5-8km. Někde ani dálnice není 50km od bydliště. Hmm být otrokem vlastního vozu ;-D. A dělat povinné výlety? Ještě, že nejsem vlastníkem moderního dieselu a mám jen benzín se spotřebou o max. dva litry větší bez jakýkoliv starostí. Žádné opravy, přemýšlení jak vypálit FAP, levný servis. Pravda. Každých 100km vyšší náklad na palivo o cca 50-60Kč. Nedivím se, že pak lempl vykuchává FAP.

0/0
1.8.2017 23:44
Foto

M17i46r39o73s74l86a94v 36S10t59e27i19n11e73r 4210382300846

Není to tak hrozné, krátké snížení rychlosti v obci vykompenzujete přeřazením na . nebo 3., je třeba jenom na to občas pomyslet.

Rozhodně však vám diesel bude dělat problémy, pokud se pohybujete výhradně v městském provozu.

Pokud se pravidelně dostane na provozní teplotu a občas "profoukne" na několikakilometrovém úseku, nebude mít problémy, nemá třeba zapalovací svíčky. I ty je třeba čas od času "profouknout".

0/0
2.8.2017 8:45

T68o68m82á66š 35V92a29l92d48e55r 7753390819

Rád profoukávám svíčky. Vytočit 6600 ot/min a slyšet motůrek je návykové. Ovšem zbytečné, jelikož má sílu do 5800. Samozřejmě znám problematiku dieselů, ale napsal jste to divně a tak jsem si malinko rýpnul. ;-) Základ ovšem zůstává. Dnešní motory jsou moc složité v honbě za co nejnižší CO2 a ostatní tak nějak házíme za hlavu. Diesel opravdu ne.

0/0
2.8.2017 9:11

L36u39d48v54í82k 87G40a37j35d56o57š82í81k 2525953174602

Ono opravdu záleží na tom, v jakém režimu jezdíte.

Obrovský krouťák dieselů je návykový a po přesednutí do benzínu člověk trochu trpí, než si zase zvykne. Samozřejmě každé má něco, ale DPF z vás rozhodně nedělá otroka svého auta. Za 8 let provozu jsem to řešil jen jedinkrát. Jinak ani nevíte, že v autě něco takového máte.

Je ale pravda, že u dieselu musíte trochu víc koukat na kvalitu paliva, které tankujete. Zvláště pak v zimě.

0/0
2.8.2017 9:22

T37o39m82á76š 55V72a62l50d21e45r 7533810489

Jen jsem příspěvek napsal v duchu příspěvku na který jsem reagoval.:-)Taky jsem měl diesel. Každý to máme nastavené jinak. Návykový je kopanec v tryskovým letadle. Když podřadíte tak i benzín vyrazí jak raketa a hlavně nezdechne ve 4600 ot. Horské silnice jsem si nikdy s TDi tolik neužil jako s benzíny. Před i po TDi jsem měl benzíny a nikdy nezklamaly. Jediný problém je, že nejsem schopen se přizpůsobit blbým zlozvykům řidičů s turbomotory, že do kopce šlápnou motorům na krk a s kopce pak zbytečně brzdí i když by se dalo jet volně. Nahoru nejsem schopen atmosférou zachytit zrychlení, abych je pak dojel a útrpně sledoval jejich nerovnoměrnou jízdu. Pak je předjedu, ale stačí další prudký kopec se slimákem na úpatí. Vůz nerozjedu a situace se opakuje. Naštěstí do práce mám rovinu a tam se rozdíly stírají.

0/0
2.8.2017 10:00

P48e60t69r 76M90i78c62h29a37l 2500894571432

Tome, ale o tom to je. Vyhovuje Ti benzín, jezdíš s benzínem. Mně zase nafta, tak ji mám. Za pět a něco let o DPF zatím nevím. Jezdím kombinovaný provoz včetně dálnic. Kdo si ale koupí naftu na městský a příměstský provoz, tak se pak diví a nadává na filtr. Ona ta spotřeba není všechno. :-)

0/0
2.8.2017 9:33

T22o35m83á53š 49V33a85l86d27e46r 7563150799

Úplně souhlasím. Každý by měl zvážit jak jezdí a dle toho si koupit to nejlepší. S benzíny neplatím skoro vůbec žádné opravy. Průměr na vůz za celé používání cca 2000-3000 kč. Jinak údržba. Diesel mne stál 16000 až 20000Kč + údržba, která je dražší. Abych byl spravedlivý u motoru oprava cca 8500Kč.

0/0
2.8.2017 10:10

P66e84t13r 70M51i85c55h86a17l 2960224141612

Přesně tak jsem to myslel. Já zatím kromě běžné údržby do auta nedal ani korunu. Předtím jsem měl benzín a kromě drobných provozních věcí, startér, ložiska alternátoru etc. mě taky nestál nic navíc. Ono je to buď tak, že člověk prostě narazí na špatný kus, nebo mu nepatří do ruky ani koloběžka. :-)

0/0
2.8.2017 13:13

P26e54t41r 98M88i92c28h22a60l 2370664671952

Naftu kupuju od Čepra (EO), filtr mám původní a vůbec o něm nevím. Možná to bude tím, že nejezdím poskoky se studeným motorem. Miluju týpky, co si koupí nafťák kvůli nízké spotřebě a jezdí s tím každý den 3 km do práce. :-/

+10/0
1.8.2017 16:53

M30i94r60e31k 23G23a71j20e22r 5761256659970

... místo aby jezdili na kole.

0/0
1.8.2017 17:01

P13e12t55r 14M37i70c48h87a16l 2400544271572

Já bych pochopil i maloobjemový benzín, ale dvoulitrovou naftu ne.

0/0
1.8.2017 17:15

J62i85ř66í 16K57o46c13u55r65e59k 6355854825988

Což je fajn, když je člověk mladý, zdravý, bezdětný a není zrovna podzim nebo zima, nebo moc hic ... a v práci je k dipozici sprcha. A nedělá fyzicky náročnou práci, jako třeba zdravotní sestra na LDN.

Krom toho: 3 km je slabých 20 minut chůze, takže mu můžeme zakázat i to kolo - podmínky výše uvedené zůstávají v platnosti. ;-D

0/0
1.8.2017 20:28

J41i50ř14í 77K26o43c89u89r26e65k 6555984955288

Ještě jsem zapomněl: Malé převýšení.

Ono je rozdíl ujet 3 kilometry na kole po rovině a vyjet do 10. patra výtahem nebo ujet 3 km na kole a nastoupat 70 metrů, což je 2x tolik než 10. patro.

0/0
1.8.2017 20:36

M18i24r64e15k 13G65a60j85e52r 5161286779620

Za prve, 3 km chuze je na pul hodiny. Vasich 20 minut lze docilit jen behem nebo specialni sportovni rychlochuzi, kterou skoro nikdo neovlada. Za druhe, jestli potrebujete sprchu po 3 km na kole, tak proste jedete zbytecne rychle a nezalezi na tom, zda do kopce nebo po rovine. Proste to chce zvolnit.

+3/0
1.8.2017 21:18

M51i47k52u29l27á54š 70K17a46l12i62n38a 1832663715

Fuj na kole :)

0/0
1.8.2017 20:39

J69i11ř59í 57K50o83c47u50r94e30k 6825264485558

Od Čepra nakupují všichni vč. Shellu. S jedinou výjimkou - OMV nikoliv.

0/0
1.8.2017 20:54

P96e96t58r 47M79i47c52h72a45l 2380544341212

Důležité je i to v závorce.

0/0
1.8.2017 21:48

P70e22t11r 75Č28e97r87m26á51k 9568705379780

Od čepra nakupuje skutečně hodně značek, jedno zda premiových či nepremiových, důležité ale je že pouze ty základní paliva, všechny ty lepší (v power, maxx motoon atd atd) se dováží, proto je v tom často tak nebetečný rozdíl.

0/0
2.8.2017 9:57

M14i95r57e98k 44G38a32j61e48r 5141146909140

To nekvalitni palivo, ktere poskozuje filtr, je legalne v prodeji? Proc to stat dovoli? Staci po kontrole zaplatit malou pokutu, rozumej vypalne a jede se dal, jako by se nechumelilo?

0/0
1.8.2017 16:32

V28l28a95d64i30s13l26a71v 75B38u92r53y63š27e59k 1389552507864

je k dostání a je legální, stát to dovolí, protože ho kupují jeho voliči, vagabundi, kteří jsou schopni kvůli úspoře 20 korun vás klidně otrávit, ze stejného důvodu jsou v obchodech k dostání nekvalitní špekáčky či nekvalitní sýry

+4/0
1.8.2017 16:45

J19i11ř43í 56J24u45ř93i25c11a 2598323171

No jo no, to je ten specifický český trh. Češi to prý tak chtějí. :-(

0/0
1.8.2017 18:00

J95i84ř24í 79K68o29c86u35r67e21k 6165384675638

Nenazval bych to českým specifikem.

Nebo myslíte, že v Něcku mají párky 90 % masa a cenovku poloviční proti té, která visí kousek vedle na samotném masu?

+1/0
1.8.2017 20:31

J55a79n 20M72a32c92h63á26č 3807136843712

Já DPF v autě nemám(VW T5 2009) ,ale ta zmínka o nekvalitním palivu,to je dobré.Tím je asi myšleno nekvalitní palivo s přidanou biobabiškou,že?

+10/−2
1.8.2017 16:08

L80u28d36v86í24k 22G52a31j95d67o49š47í89k 2185683244292

Tak se sešel týden s týdnem a dlaší článek z kampaně "tažení proti dieselům" je tu v plné parádě.

Jen jsem čekal, kdy už tam bude o tom vymontovávání filtrů a tentokrát až v 6. odstavci.

iDnes - jste už trapní, trapní, trapní...

+11/−2
1.8.2017 14:48

V97l93a14d87i59s89l24a15v 37B37u39r52y78š13e20k 1939962487674

vzhledem k tomu, že existují bezohlední vagabundi, kteří nám vypouští do ovzduší z jejich vagabundských aut karciogenní částice, tak bych podobné články uvítal častěji, vždyť co jiného může zajistit nápravu, než to, že budeme o vagabundech mluvit a vyhánět je ze silnic

+2/−8
1.8.2017 15:06

J98i79n95d93ř84i46c67h 86L39u72k82e23š 3349494963820

Ale že by těch vagabundů byly statisíce?

0/0
1.8.2017 15:11

V18l79a82d30i38s22l80a86v 84B23u77r26y64š38e52k 1929692107254

tak asi jo, jen já jich vidím denně desítky, se divím, že jim to umožňujeme

0/−5
1.8.2017 15:16

L49i11b10o29r 51M91o12u83č42k54a 1238147135812

jste si opravdu jist, ze se jedna o auta, kde byl filtr povinny?

+7/0
1.8.2017 15:34

M30i12c24h23a27l 39K85a97l19e18n70s67k50ý 7329102295891

On takhle žvaní všude. Prostě těm nesmyslům věří.

+5/0
1.8.2017 15:59







Najdete na iDNES.cz