Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jak vypadá filtr pevných částic

Jak ten prokletý filtr pevných částic vůbec vypadá? Moderní auto s naftovým motorem už bez něj nekoupíte a brzy jej dostanou i benziňáky. Majitele dokáže filtr potrápit, hlavně když jezdí krátké trasy po městě, což nemají moderní turbodiesely v oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T44o46m58á39š 72H46o36c68h31m55u49t31h 4234872430565

Ta myšlenka honu na diesely mi jde proti srsti. Zvlášť když vím, že jsou tu mnohem horší zvěrstva k řešení. Loni jsem vlastnil novější model dieselu, kde již byl filtr odstraněn. Profi firmou včetně úpravy SW. A zajímavé je, že vůz téměř nekouřil, koncovka špinavá spíše jako u běžného staršího benzínu a navíc jsem nemusel řešit kraviny s regeneracemi a cpát prachy výrobcům DPF. A pro rejpaly. Vůz prošel zcela legálně technickou i emisemi, které jsou svými obrovskými limity tak rozevřené, že běžně projdou i 15leté Golfy čmoudící jak prokoplá kamna. A jak tu někdo brečel, že to musí dýchat. A co asi dělají přímovstřikové benzíny (TSI, GDI, IDE, TCe, atp.). Ty produkují saze také. A co víc. Umí i oxidy síry a ty dusíku umí navic několikanásobně vyšší, než nafťák. Když řekneme A, měli bychom říci i B.

0/0
3.8.2017 13:08

P91e10t51r 14Č18e12r48m50á63k 9708155539390

Zase akorát bububu a skutek utek... Vymlacování filtrů sice osobně nijak zvlášť nepodporuji, ale v článku to jsou zase perly... Ano, i auto s funkčním filtrem tedy může mít špinavý výfuk, to je známá věc a zcela vyvrací mýty o tom kterak někdo bude peskovat s bílou rukavící - takto to zkrátka nefunguje. Na STK to projde zcela bez problému a na ME ve většině případů také - pochopitelně za předpokladu že to je profiúprava a ne někde na hulváta na koleni flexou vyřízlé... Ano někdy k tomu bude zapotřebí i "dobrá vůle" technika ale ani nové pravidla měrění na tom nic nemění - stále to půjde.

Problém se pak samozřejmě ani zdaleka netýká statisíců aut, to je naprostý nesmysl který předpokládá že každé auto z doby před E5 jej má už vykuchaný... Je pravdou že drtivá většina z těchto vozů dnes má najeto více než je ta uvedená životnost filtru a je jedině dobře že v poslední době začali výrobci cenu dílu snižovat na přijatelné sumy.

+2/0
1.8.2017 21:21

O33n17d89ř75e92j 88L64o26š13o57t67h 1695145345421

Výrobci je vyrábějí pořád stejně drahé, jen automobilky přestaly nákupní cenu násobit 3x a více.

+1/0
1.8.2017 21:37

M43i43r80e82k 25G73a56j58e38r 5261426429970

Neni zadny mytus, ze kdyz na vyfuku saze nejsou, tak filtr funguje. A o to jde, aby takovi nebyli zbytecne buzerovani. Takze novy mytus sirite vy.

0/0
2.8.2017 2:35

P17e74t12r 40Č81e39r97m47á58k 9548295989780

Chtělo by to lépe číst ;-) Já mýtus nešířím, jen jeden co v poslední době na idnesu opakovaně rezonuje vyvracím R^

0/0
2.8.2017 9:51

J39o88s52e82f 43Š14o76l16t17e30s 8884328380643

No já vám nevím. Moje auto má najeto 200000 km a na výfuku saze nejsou. Respektive je výfuk trochu opálený, ale po šáhnutí rukou čistý. Pokud tam jsou saze, filtr prostě nefunguje jak má.

+1/0
2.8.2017 8:41

P76e58t60r 59Č60e56r66m18á38k 9558375879740

To je právě nesmysl, ani auto s funkčním filtrem nemusí mít výfuk čistý, což ale pochopitelné neznamená že nemůže ;-)

+2/−1
2.8.2017 9:49

P36e93t83r 87P60a83v45l44a66t16a 7556810387641

Třeba já jsem koupil nový originál, i když auto je 2009....

0/0
3.8.2017 14:19

J90a10r53o22m18i52r 73K30a88s97p94a68r 1518211307601

Už aby se dělaly kontroly. Miluji, když nějaký bezfiltrák přidá plyn, vyvalí se černý dým, že člověk ani nestačí zapnout vnitřní okruh a vše naleze do kabiny. Na motorce zadrzim dech a rychle predjedu. Ani nechci přemýšlet co mam kvůli těmto debilum v plicích.

+12/−7
1.8.2017 20:55

P95e55t55r 39Č49e21r32m42á37k 9478915309190

Drtivá většina aut co hulí jak fabrika jsou starý vylítaný diesly co nikdy žádný filtr neměli...

+7/0
1.8.2017 21:23

J52a14r77o32m90í74r 18Č83e42c28h 1443108157152

Máte tam saze a další jiné částice nejenom z dieselu.Kdyby nebylo kauzy VW tak by po tomto problému ani pes nesetkal. Současný svět trápí daleko větší problemy než nějaký diesel.Valecne konflikty sucho,prelidneni, vymírání druhu vlivem lacnosti lidské generace.

+7/0
1.8.2017 21:57

M84i92r91e41k 33G23a16j19e10r 5361976259790

Ani jeden z tech vami jmenovanych problemu nepostihuje Prazany a obyvatele dalsich ceskych mest. Zato splodiny z dieslu ano.

0/−9
2.8.2017 2:37

J76a20r84o69m59í53r 21Č46e92c26h 1463608467222

Ale ohrožuje pane z Prahy.Tyto problémy ohrožují celé lidstvo.Já, zapomněl lidé jsou jen v Praze.Toto je těžká forma alibismu

+2/0
2.8.2017 8:11

J75i63ř36í 20Š39i43m15e47k 5496451165679

Doporucuji Vam pro jistotu nedychat vubec 

+7/0
2.8.2017 0:15

P16a12v42e14l 50N33e74k93v40a73s56i58l 2848553931682

Až na to, že diesel bez filtru se neprtojevuje černým dýmem, ale šířit nesmysly by vám šlo. Taková drobnost, že evidentně jde o motor a auto, které filtr nikdy nemělo vám trošku uniká, jinak pokud dým není modrý nebo bílý, tak vám garantuju, že přes váš nepodložený povyk by takové auto při kontrole ve věšině případů obstálo. Dále potkat vyloženě čudící auto, to už se mi několik roků nepodařilo potkat, víceméně napsled snad co dojezdili ve větší míře Š 105/120, které smrděli, protože brali olej a to byli benzíňáky.

+7/0
2.8.2017 7:57

J90o75s54e79f 86Š11o40l54t72e26s 8684818740393

Čudící díesely jsou zpravidla načipované Euro 3/4 bez filtru.

0/0
2.8.2017 8:42

P70e48t63r 90M47i19c13h88a75l 2230844511802

Euro 5 s vykuchaným DPF je taky solidní dýmovnice. A že už jsem jich "pár" viděl.

0/−1
2.8.2017 9:38

J12a17r77o34m82í49r 46Č55e72c89h 1353808147702

To by mě zajímalo jak poznáte které auto má Euro 5.Filtry se kuchaji u Euro 4,kdyz už jsme u toho.

+1/0
2.8.2017 19:10

P87e41t34r 63M92i29c11h12a17l 2930924181832

Auto zjevně mladší sedmi let. A jejich majitelé se tím ještě chlubí.

0/−1
2.8.2017 22:54
Foto

M65i12r10o41s94l44a30v 38S46t94e90i85n42e38r 4820962580386

Zejména není dobře, dojíždět někam na rezervu. Regenerace DPF nasadí jenom, když je v nádrži dost nafty a motor točí nejméně 2000 otáček. Takže i po delší jízdě na rezervu se vám může rozsvítit kontrolka DPF. Jak to napravit: natankovat plnou a vydat se na pokud možno bezpřekážkovou trasu asi 30 km, udržovat otáčky kolem 2500 co nejdéle.

Potom doma vymažete chybu klasickou VW- metodou: zapalování na 5 s. zapnout, vypnout na 40 s. a stejný cyklus opakovat pětkrát. Potom vám ta chyba z tachometru musí zmizet.

Při nájezdu přes 200 tis.km ovšem může jít opravdu o filtr ucpaný popelem ze špatné nafty nebo oleje. Pak je ta volba těžká- regenerace kolem 7000 Kč, nebo výměna filtru od Škody-VW za více, než dvojnásobek. Kvalita regenerace zatím nebudí přehnanou důvěru, snad to bude časem lepší.

0/0
1.8.2017 20:54

L20u43d47v24í56k 50G58a91j32d78o98š98í82k 2415743644792

Je to trochu složitější.

Otáčky nad 2000 to platí pro automatický regenerační cyklus, při kterém musí řídící jednotka přejít do zvláštního režimu. Při něm vstřikuje do motoru větší množství nafty, čímž se zvyšuje teplota výfukových plynů a filtr se tím vypálí.

Potíž je v tom, že pro spuštění tohoto automatického cyklu je třeba splnit poměrně dost podmínek, aby k tomu vůbec došlo. V režimu trvalého městského ježdění ty podmínky nejste schopem splnit prakticky nikdy.

V takovém případě je nutné přistoupit k vypálení DPF "násilím".

K tomu potřebujete nepřerušovaně minimálně 3500 otáček po dobu asopoň 15 minut. Nejlépe pak ještě doplnit nádrž lepší naftou a aditivem na čištění DPF, které snižuje zápalnou teplotu sazí.

0/0
1.8.2017 21:14

T52o72m58á40š 45V82a42l50d45e43r 7773590909

Aha. Takže natankuji plnou a budu hledat nějakou cestu bez překážek 30km. Nejlépe dálnici. Někde jako ve Slezku jsou obce vzdálené méně než čtyři kilometry. Jinde běžně 5-8km. Někde ani dálnice není 50km od bydliště. Hmm být otrokem vlastního vozu ;-D. A dělat povinné výlety? Ještě, že nejsem vlastníkem moderního dieselu a mám jen benzín se spotřebou o max. dva litry větší bez jakýkoliv starostí. Žádné opravy, přemýšlení jak vypálit FAP, levný servis. Pravda. Každých 100km vyšší náklad na palivo o cca 50-60Kč. Nedivím se, že pak lempl vykuchává FAP.

0/0
1.8.2017 23:44
Foto

M27i14r58o65s82l73a46v 50S55t58e81i12n22e50r 4380472210596

Není to tak hrozné, krátké snížení rychlosti v obci vykompenzujete přeřazením na . nebo 3., je třeba jenom na to občas pomyslet.

Rozhodně však vám diesel bude dělat problémy, pokud se pohybujete výhradně v městském provozu.

Pokud se pravidelně dostane na provozní teplotu a občas "profoukne" na několikakilometrovém úseku, nebude mít problémy, nemá třeba zapalovací svíčky. I ty je třeba čas od času "profouknout".

0/0
2.8.2017 8:45

T20o76m57á40š 33V98a96l73d59e15r 7733200179

Rád profoukávám svíčky. Vytočit 6600 ot/min a slyšet motůrek je návykové. Ovšem zbytečné, jelikož má sílu do 5800. Samozřejmě znám problematiku dieselů, ale napsal jste to divně a tak jsem si malinko rýpnul. ;-) Základ ovšem zůstává. Dnešní motory jsou moc složité v honbě za co nejnižší CO2 a ostatní tak nějak házíme za hlavu. Diesel opravdu ne.

0/0
2.8.2017 9:11

L80u41d40v61í93k 50G26a57j10d28o39š96í23k 2765373334412

Ono opravdu záleží na tom, v jakém režimu jezdíte.

Obrovský krouťák dieselů je návykový a po přesednutí do benzínu člověk trochu trpí, než si zase zvykne. Samozřejmě každé má něco, ale DPF z vás rozhodně nedělá otroka svého auta. Za 8 let provozu jsem to řešil jen jedinkrát. Jinak ani nevíte, že v autě něco takového máte.

Je ale pravda, že u dieselu musíte trochu víc koukat na kvalitu paliva, které tankujete. Zvláště pak v zimě.

0/0
2.8.2017 9:22

T13o13m34á83š 66V82a43l86d79e59r 7673190239

Jen jsem příspěvek napsal v duchu příspěvku na který jsem reagoval.:-)Taky jsem měl diesel. Každý to máme nastavené jinak. Návykový je kopanec v tryskovým letadle. Když podřadíte tak i benzín vyrazí jak raketa a hlavně nezdechne ve 4600 ot. Horské silnice jsem si nikdy s TDi tolik neužil jako s benzíny. Před i po TDi jsem měl benzíny a nikdy nezklamaly. Jediný problém je, že nejsem schopen se přizpůsobit blbým zlozvykům řidičů s turbomotory, že do kopce šlápnou motorům na krk a s kopce pak zbytečně brzdí i když by se dalo jet volně. Nahoru nejsem schopen atmosférou zachytit zrychlení, abych je pak dojel a útrpně sledoval jejich nerovnoměrnou jízdu. Pak je předjedu, ale stačí další prudký kopec se slimákem na úpatí. Vůz nerozjedu a situace se opakuje. Naštěstí do práce mám rovinu a tam se rozdíly stírají.

0/0
2.8.2017 10:00

P40e75t44r 51M11i70c80h88a44l 2960934111202

Tome, ale o tom to je. Vyhovuje Ti benzín, jezdíš s benzínem. Mně zase nafta, tak ji mám. Za pět a něco let o DPF zatím nevím. Jezdím kombinovaný provoz včetně dálnic. Kdo si ale koupí naftu na městský a příměstský provoz, tak se pak diví a nadává na filtr. Ona ta spotřeba není všechno. :-)

0/0
2.8.2017 9:33

T58o27m43á20š 32V69a50l28d11e70r 7853330239

Úplně souhlasím. Každý by měl zvážit jak jezdí a dle toho si koupit to nejlepší. S benzíny neplatím skoro vůbec žádné opravy. Průměr na vůz za celé používání cca 2000-3000 kč. Jinak údržba. Diesel mne stál 16000 až 20000Kč + údržba, která je dražší. Abych byl spravedlivý u motoru oprava cca 8500Kč.

0/0
2.8.2017 10:10

P58e96t74r 23M89i57c48h85a86l 2620624711742

Přesně tak jsem to myslel. Já zatím kromě běžné údržby do auta nedal ani korunu. Předtím jsem měl benzín a kromě drobných provozních věcí, startér, ložiska alternátoru etc. mě taky nestál nic navíc. Ono je to buď tak, že člověk prostě narazí na špatný kus, nebo mu nepatří do ruky ani koloběžka. :-)

0/0
2.8.2017 13:13

P66e51t52r 67M16i39c81h56a33l 2250524691362

Naftu kupuju od Čepra (EO), filtr mám původní a vůbec o něm nevím. Možná to bude tím, že nejezdím poskoky se studeným motorem. Miluju týpky, co si koupí nafťák kvůli nízké spotřebě a jezdí s tím každý den 3 km do práce. :-/

+10/0
1.8.2017 16:53

M97i68r94e38k 15G57a28j87e21r 5821246309160

... místo aby jezdili na kole.

0/0
1.8.2017 17:01

P45e62t33r 70M63i79c47h56a12l 2970744431642

Já bych pochopil i maloobjemový benzín, ale dvoulitrovou naftu ne.

0/0
1.8.2017 17:15

J56i50ř66í 34K81o31c52u63r59e79k 6895574565148

Což je fajn, když je člověk mladý, zdravý, bezdětný a není zrovna podzim nebo zima, nebo moc hic ... a v práci je k dipozici sprcha. A nedělá fyzicky náročnou práci, jako třeba zdravotní sestra na LDN.

Krom toho: 3 km je slabých 20 minut chůze, takže mu můžeme zakázat i to kolo - podmínky výše uvedené zůstávají v platnosti. ;-D

0/0
1.8.2017 20:28

J53i86ř54í 67K37o46c98u92r29e32k 6615604725328

Ještě jsem zapomněl: Malé převýšení.

Ono je rozdíl ujet 3 kilometry na kole po rovině a vyjet do 10. patra výtahem nebo ujet 3 km na kole a nastoupat 70 metrů, což je 2x tolik než 10. patro.

0/0
1.8.2017 20:36

M78i95r69e30k 94G50a11j76e30r 5851116929770

Za prve, 3 km chuze je na pul hodiny. Vasich 20 minut lze docilit jen behem nebo specialni sportovni rychlochuzi, kterou skoro nikdo neovlada. Za druhe, jestli potrebujete sprchu po 3 km na kole, tak proste jedete zbytecne rychle a nezalezi na tom, zda do kopce nebo po rovine. Proste to chce zvolnit.

+3/0
1.8.2017 21:18

M52i85k82u43l23á17š 75K93a69l56i39n46a 1952643625

Fuj na kole :)

0/0
1.8.2017 20:39

J31i43ř71í 30K58o30c83u62r19e69k 6615154125758

Od Čepra nakupují všichni vč. Shellu. S jedinou výjimkou - OMV nikoliv.

0/0
1.8.2017 20:54

P65e67t65r 44M68i56c16h46a88l 2480534951382

Důležité je i to v závorce.

0/0
1.8.2017 21:48

P19e48t40r 82Č98e85r48m55á85k 9238805439570

Od čepra nakupuje skutečně hodně značek, jedno zda premiových či nepremiových, důležité ale je že pouze ty základní paliva, všechny ty lepší (v power, maxx motoon atd atd) se dováží, proto je v tom často tak nebetečný rozdíl.

0/0
2.8.2017 9:57

M68i33r72e72k 60G11a72j27e13r 5871726119360

To nekvalitni palivo, ktere poskozuje filtr, je legalne v prodeji? Proc to stat dovoli? Staci po kontrole zaplatit malou pokutu, rozumej vypalne a jede se dal, jako by se nechumelilo?

0/0
1.8.2017 16:32

V17l55a83d54i33s75l61a90v 73B24u77r86y62š29e63k 1299782537844

je k dostání a je legální, stát to dovolí, protože ho kupují jeho voliči, vagabundi, kteří jsou schopni kvůli úspoře 20 korun vás klidně otrávit, ze stejného důvodu jsou v obchodech k dostání nekvalitní špekáčky či nekvalitní sýry

+4/0
1.8.2017 16:45

J11i21ř87í 82J72u25ř87i52c33a 2208153591

No jo no, to je ten specifický český trh. Češi to prý tak chtějí. :-(

0/0
1.8.2017 18:00

J66i80ř72í 77K91o70c41u89r14e81k 6655934185938

Nenazval bych to českým specifikem.

Nebo myslíte, že v Něcku mají párky 90 % masa a cenovku poloviční proti té, která visí kousek vedle na samotném masu?

+1/0
1.8.2017 20:31

J85a96n 80M18a96c33h43á87č 3107246293722

Já DPF v autě nemám(VW T5 2009) ,ale ta zmínka o nekvalitním palivu,to je dobré.Tím je asi myšleno nekvalitní palivo s přidanou biobabiškou,že?

+10/−2
1.8.2017 16:08

L21u38d45v33í37k 80G67a63j21d16o89š50í71k 2575473634792

Tak se sešel týden s týdnem a dlaší článek z kampaně "tažení proti dieselům" je tu v plné parádě.

Jen jsem čekal, kdy už tam bude o tom vymontovávání filtrů a tentokrát až v 6. odstavci.

iDnes - jste už trapní, trapní, trapní...

+11/−2
1.8.2017 14:48

V28l55a92d73i77s39l89a70v 24B22u80r25y78š79e57k 1589292597124

vzhledem k tomu, že existují bezohlední vagabundi, kteří nám vypouští do ovzduší z jejich vagabundských aut karciogenní částice, tak bych podobné články uvítal častěji, vždyť co jiného může zajistit nápravu, než to, že budeme o vagabundech mluvit a vyhánět je ze silnic

+2/−8
1.8.2017 15:06

J54i80n54d83ř35i54c82h 78L17u40k46e48š 3859794173810

Ale že by těch vagabundů byly statisíce?

0/0
1.8.2017 15:11

V68l35a97d42i97s54l61a22v 67B86u47r42y35š41e91k 1529972457194

tak asi jo, jen já jich vidím denně desítky, se divím, že jim to umožňujeme

0/−5
1.8.2017 15:16

L98i73b70o67r 29M94o59u81č40k77a 1728947455702

jste si opravdu jist, ze se jedna o auta, kde byl filtr povinny?

+7/0
1.8.2017 15:34

M96i88c32h30a26l 13K98a28l41e25n48s16k49ý 7539752485921

On takhle žvaní všude. Prostě těm nesmyslům věří.

+5/0
1.8.2017 15:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.