Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jak vypadá filtr pevných částic

Jak ten prokletý filtr pevných částic vůbec vypadá? Moderní auto s naftovým motorem už bez něj nekoupíte a brzy jej dostanou i benziňáky. Majitele dokáže filtr potrápit, hlavně když jezdí krátké trasy po městě, což nemají moderní turbodiesely v oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T35o48m55á24š 91H64o49c10h68m44u30t52h 4274202640645

Ta myšlenka honu na diesely mi jde proti srsti. Zvlášť když vím, že jsou tu mnohem horší zvěrstva k řešení. Loni jsem vlastnil novější model dieselu, kde již byl filtr odstraněn. Profi firmou včetně úpravy SW. A zajímavé je, že vůz téměř nekouřil, koncovka špinavá spíše jako u běžného staršího benzínu a navíc jsem nemusel řešit kraviny s regeneracemi a cpát prachy výrobcům DPF. A pro rejpaly. Vůz prošel zcela legálně technickou i emisemi, které jsou svými obrovskými limity tak rozevřené, že běžně projdou i 15leté Golfy čmoudící jak prokoplá kamna. A jak tu někdo brečel, že to musí dýchat. A co asi dělají přímovstřikové benzíny (TSI, GDI, IDE, TCe, atp.). Ty produkují saze také. A co víc. Umí i oxidy síry a ty dusíku umí navic několikanásobně vyšší, než nafťák. Když řekneme A, měli bychom říci i B.

0/0
3.8.2017 13:08

P17e85t42r 45Č59e55r84m80á75k 9508865169550

Zase akorát bububu a skutek utek... Vymlacování filtrů sice osobně nijak zvlášť nepodporuji, ale v článku to jsou zase perly... Ano, i auto s funkčním filtrem tedy může mít špinavý výfuk, to je známá věc a zcela vyvrací mýty o tom kterak někdo bude peskovat s bílou rukavící - takto to zkrátka nefunguje. Na STK to projde zcela bez problému a na ME ve většině případů také - pochopitelně za předpokladu že to je profiúprava a ne někde na hulváta na koleni flexou vyřízlé... Ano někdy k tomu bude zapotřebí i "dobrá vůle" technika ale ani nové pravidla měrění na tom nic nemění - stále to půjde.

Problém se pak samozřejmě ani zdaleka netýká statisíců aut, to je naprostý nesmysl který předpokládá že každé auto z doby před E5 jej má už vykuchaný... Je pravdou že drtivá většina z těchto vozů dnes má najeto více než je ta uvedená životnost filtru a je jedině dobře že v poslední době začali výrobci cenu dílu snižovat na přijatelné sumy.

+2/0
1.8.2017 21:21

O18n38d32ř66e91j 29L58o39š95o39t75h 1815275515721

Výrobci je vyrábějí pořád stejně drahé, jen automobilky přestaly nákupní cenu násobit 3x a více.

+1/0
1.8.2017 21:37

M87i48r91e79k 29G59a30j54e90r 5771826749580

Neni zadny mytus, ze kdyz na vyfuku saze nejsou, tak filtr funguje. A o to jde, aby takovi nebyli zbytecne buzerovani. Takze novy mytus sirite vy.

0/0
2.8.2017 2:35

P24e74t61r 62Č60e77r87m54á22k 9468515239540

Chtělo by to lépe číst ;-) Já mýtus nešířím, jen jeden co v poslední době na idnesu opakovaně rezonuje vyvracím R^

0/0
2.8.2017 9:51

J20o56s65e63f 42Š13o21l92t37e58s 8164858950523

No já vám nevím. Moje auto má najeto 200000 km a na výfuku saze nejsou. Respektive je výfuk trochu opálený, ale po šáhnutí rukou čistý. Pokud tam jsou saze, filtr prostě nefunguje jak má.

+1/0
2.8.2017 8:41

P63e46t53r 83Č26e70r44m64á44k 9758255149380

To je právě nesmysl, ani auto s funkčním filtrem nemusí mít výfuk čistý, což ale pochopitelné neznamená že nemůže ;-)

+2/−1
2.8.2017 9:49

P95e60t50r 95P78a35v19l13a63t90a 7586740707811

Třeba já jsem koupil nový originál, i když auto je 2009....

0/0
3.8.2017 14:19

J31a64r67o74m66i17r 23K51a10s38p30a79r 1778891757791

Už aby se dělaly kontroly. Miluji, když nějaký bezfiltrák přidá plyn, vyvalí se černý dým, že člověk ani nestačí zapnout vnitřní okruh a vše naleze do kabiny. Na motorce zadrzim dech a rychle predjedu. Ani nechci přemýšlet co mam kvůli těmto debilum v plicích.

+12/−7
1.8.2017 20:55

P50e58t13r 17Č60e51r40m78á80k 9768915889720

Drtivá většina aut co hulí jak fabrika jsou starý vylítaný diesly co nikdy žádný filtr neměli...

+7/0
1.8.2017 21:23

J86a78r22o44m48í78r 95Č68e18c17h 1893868947322

Máte tam saze a další jiné částice nejenom z dieselu.Kdyby nebylo kauzy VW tak by po tomto problému ani pes nesetkal. Současný svět trápí daleko větší problemy než nějaký diesel.Valecne konflikty sucho,prelidneni, vymírání druhu vlivem lacnosti lidské generace.

+7/0
1.8.2017 21:57

M30i25r10e44k 43G32a23j41e54r 5671206399890

Ani jeden z tech vami jmenovanych problemu nepostihuje Prazany a obyvatele dalsich ceskych mest. Zato splodiny z dieslu ano.

0/−9
2.8.2017 2:37

J85a86r97o73m28í50r 63Č31e25c85h 1413988927162

Ale ohrožuje pane z Prahy.Tyto problémy ohrožují celé lidstvo.Já, zapomněl lidé jsou jen v Praze.Toto je těžká forma alibismu

+2/0
2.8.2017 8:11

J70i43ř68í 26Š21i38m31e24k 5776451435699

Doporucuji Vam pro jistotu nedychat vubec 

+7/0
2.8.2017 0:15

P74a40v41e21l 12N14e57k92v19a70s44i87l 2488333731162

Až na to, že diesel bez filtru se neprtojevuje černým dýmem, ale šířit nesmysly by vám šlo. Taková drobnost, že evidentně jde o motor a auto, které filtr nikdy nemělo vám trošku uniká, jinak pokud dým není modrý nebo bílý, tak vám garantuju, že přes váš nepodložený povyk by takové auto při kontrole ve věšině případů obstálo. Dále potkat vyloženě čudící auto, to už se mi několik roků nepodařilo potkat, víceméně napsled snad co dojezdili ve větší míře Š 105/120, které smrděli, protože brali olej a to byli benzíňáky.

+7/0
2.8.2017 7:57

J44o83s11e51f 36Š61o78l72t38e55s 8804188750173

Čudící díesely jsou zpravidla načipované Euro 3/4 bez filtru.

0/0
2.8.2017 8:42

P50e63t14r 52M19i31c19h23a80l 2820164831442

Euro 5 s vykuchaným DPF je taky solidní dýmovnice. A že už jsem jich "pár" viděl.

0/−1
2.8.2017 9:38

J36a54r29o92m46í31r 86Č39e75c93h 1163178957672

To by mě zajímalo jak poznáte které auto má Euro 5.Filtry se kuchaji u Euro 4,kdyz už jsme u toho.

+1/0
2.8.2017 19:10

P13e64t30r 95M81i84c68h16a39l 2440384111642

Auto zjevně mladší sedmi let. A jejich majitelé se tím ještě chlubí.

0/−1
2.8.2017 22:54
Foto

M92i62r11o94s66l90a35v 33S52t45e19i59n30e45r 4410552570956

Zejména není dobře, dojíždět někam na rezervu. Regenerace DPF nasadí jenom, když je v nádrži dost nafty a motor točí nejméně 2000 otáček. Takže i po delší jízdě na rezervu se vám může rozsvítit kontrolka DPF. Jak to napravit: natankovat plnou a vydat se na pokud možno bezpřekážkovou trasu asi 30 km, udržovat otáčky kolem 2500 co nejdéle.

Potom doma vymažete chybu klasickou VW- metodou: zapalování na 5 s. zapnout, vypnout na 40 s. a stejný cyklus opakovat pětkrát. Potom vám ta chyba z tachometru musí zmizet.

Při nájezdu přes 200 tis.km ovšem může jít opravdu o filtr ucpaný popelem ze špatné nafty nebo oleje. Pak je ta volba těžká- regenerace kolem 7000 Kč, nebo výměna filtru od Škody-VW za více, než dvojnásobek. Kvalita regenerace zatím nebudí přehnanou důvěru, snad to bude časem lepší.

0/0
1.8.2017 20:54

L56u51d27v53í91k 84G11a30j24d38o95š20í89k 2905813374342

Je to trochu složitější.

Otáčky nad 2000 to platí pro automatický regenerační cyklus, při kterém musí řídící jednotka přejít do zvláštního režimu. Při něm vstřikuje do motoru větší množství nafty, čímž se zvyšuje teplota výfukových plynů a filtr se tím vypálí.

Potíž je v tom, že pro spuštění tohoto automatického cyklu je třeba splnit poměrně dost podmínek, aby k tomu vůbec došlo. V režimu trvalého městského ježdění ty podmínky nejste schopem splnit prakticky nikdy.

V takovém případě je nutné přistoupit k vypálení DPF "násilím".

K tomu potřebujete nepřerušovaně minimálně 3500 otáček po dobu asopoň 15 minut. Nejlépe pak ještě doplnit nádrž lepší naftou a aditivem na čištění DPF, které snižuje zápalnou teplotu sazí.

0/0
1.8.2017 21:14

T38o80m36á24š 81V71a24l66d55e70r 7743450529

Aha. Takže natankuji plnou a budu hledat nějakou cestu bez překážek 30km. Nejlépe dálnici. Někde jako ve Slezku jsou obce vzdálené méně než čtyři kilometry. Jinde běžně 5-8km. Někde ani dálnice není 50km od bydliště. Hmm být otrokem vlastního vozu ;-D. A dělat povinné výlety? Ještě, že nejsem vlastníkem moderního dieselu a mám jen benzín se spotřebou o max. dva litry větší bez jakýkoliv starostí. Žádné opravy, přemýšlení jak vypálit FAP, levný servis. Pravda. Každých 100km vyšší náklad na palivo o cca 50-60Kč. Nedivím se, že pak lempl vykuchává FAP.

0/0
1.8.2017 23:44
Foto

M22i58r42o86s86l82a20v 10S76t98e73i52n62e38r 4230622530376

Není to tak hrozné, krátké snížení rychlosti v obci vykompenzujete přeřazením na . nebo 3., je třeba jenom na to občas pomyslet.

Rozhodně však vám diesel bude dělat problémy, pokud se pohybujete výhradně v městském provozu.

Pokud se pravidelně dostane na provozní teplotu a občas "profoukne" na několikakilometrovém úseku, nebude mít problémy, nemá třeba zapalovací svíčky. I ty je třeba čas od času "profouknout".

0/0
2.8.2017 8:45

T31o95m17á59š 29V42a24l84d36e59r 7973310209

Rád profoukávám svíčky. Vytočit 6600 ot/min a slyšet motůrek je návykové. Ovšem zbytečné, jelikož má sílu do 5800. Samozřejmě znám problematiku dieselů, ale napsal jste to divně a tak jsem si malinko rýpnul. ;-) Základ ovšem zůstává. Dnešní motory jsou moc složité v honbě za co nejnižší CO2 a ostatní tak nějak házíme za hlavu. Diesel opravdu ne.

0/0
2.8.2017 9:11

L64u76d12v78í62k 32G12a17j70d36o56š38í16k 2835613524582

Ono opravdu záleží na tom, v jakém režimu jezdíte.

Obrovský krouťák dieselů je návykový a po přesednutí do benzínu člověk trochu trpí, než si zase zvykne. Samozřejmě každé má něco, ale DPF z vás rozhodně nedělá otroka svého auta. Za 8 let provozu jsem to řešil jen jedinkrát. Jinak ani nevíte, že v autě něco takového máte.

Je ale pravda, že u dieselu musíte trochu víc koukat na kvalitu paliva, které tankujete. Zvláště pak v zimě.

0/0
2.8.2017 9:22

T61o22m28á48š 77V38a91l92d26e28r 7123600339

Jen jsem příspěvek napsal v duchu příspěvku na který jsem reagoval.:-)Taky jsem měl diesel. Každý to máme nastavené jinak. Návykový je kopanec v tryskovým letadle. Když podřadíte tak i benzín vyrazí jak raketa a hlavně nezdechne ve 4600 ot. Horské silnice jsem si nikdy s TDi tolik neužil jako s benzíny. Před i po TDi jsem měl benzíny a nikdy nezklamaly. Jediný problém je, že nejsem schopen se přizpůsobit blbým zlozvykům řidičů s turbomotory, že do kopce šlápnou motorům na krk a s kopce pak zbytečně brzdí i když by se dalo jet volně. Nahoru nejsem schopen atmosférou zachytit zrychlení, abych je pak dojel a útrpně sledoval jejich nerovnoměrnou jízdu. Pak je předjedu, ale stačí další prudký kopec se slimákem na úpatí. Vůz nerozjedu a situace se opakuje. Naštěstí do práce mám rovinu a tam se rozdíly stírají.

0/0
2.8.2017 10:00

P22e78t66r 44M95i49c83h74a89l 2590464651932

Tome, ale o tom to je. Vyhovuje Ti benzín, jezdíš s benzínem. Mně zase nafta, tak ji mám. Za pět a něco let o DPF zatím nevím. Jezdím kombinovaný provoz včetně dálnic. Kdo si ale koupí naftu na městský a příměstský provoz, tak se pak diví a nadává na filtr. Ona ta spotřeba není všechno. :-)

0/0
2.8.2017 9:33

T49o77m53á44š 80V70a35l74d46e78r 7813410369

Úplně souhlasím. Každý by měl zvážit jak jezdí a dle toho si koupit to nejlepší. S benzíny neplatím skoro vůbec žádné opravy. Průměr na vůz za celé používání cca 2000-3000 kč. Jinak údržba. Diesel mne stál 16000 až 20000Kč + údržba, která je dražší. Abych byl spravedlivý u motoru oprava cca 8500Kč.

0/0
2.8.2017 10:10

P84e18t61r 44M30i51c83h58a57l 2880934191432

Přesně tak jsem to myslel. Já zatím kromě běžné údržby do auta nedal ani korunu. Předtím jsem měl benzín a kromě drobných provozních věcí, startér, ložiska alternátoru etc. mě taky nestál nic navíc. Ono je to buď tak, že člověk prostě narazí na špatný kus, nebo mu nepatří do ruky ani koloběžka. :-)

0/0
2.8.2017 13:13

P76e76t68r 11M75i61c54h38a60l 2480584451562

Naftu kupuju od Čepra (EO), filtr mám původní a vůbec o něm nevím. Možná to bude tím, že nejezdím poskoky se studeným motorem. Miluju týpky, co si koupí nafťák kvůli nízké spotřebě a jezdí s tím každý den 3 km do práce. :-/

+10/0
1.8.2017 16:53

M75i85r85e42k 95G35a17j21e41r 5311406689180

... místo aby jezdili na kole.

0/0
1.8.2017 17:01

P62e17t46r 59M82i43c10h13a93l 2660724701272

Já bych pochopil i maloobjemový benzín, ale dvoulitrovou naftu ne.

0/0
1.8.2017 17:15

J37i12ř75í 45K59o26c87u54r65e97k 6265604635868

Což je fajn, když je člověk mladý, zdravý, bezdětný a není zrovna podzim nebo zima, nebo moc hic ... a v práci je k dipozici sprcha. A nedělá fyzicky náročnou práci, jako třeba zdravotní sestra na LDN.

Krom toho: 3 km je slabých 20 minut chůze, takže mu můžeme zakázat i to kolo - podmínky výše uvedené zůstávají v platnosti. ;-D

0/0
1.8.2017 20:28

J97i12ř55í 46K98o92c22u54r18e78k 6765154575428

Ještě jsem zapomněl: Malé převýšení.

Ono je rozdíl ujet 3 kilometry na kole po rovině a vyjet do 10. patra výtahem nebo ujet 3 km na kole a nastoupat 70 metrů, což je 2x tolik než 10. patro.

0/0
1.8.2017 20:36

M62i18r22e24k 25G67a32j41e75r 5801156529240

Za prve, 3 km chuze je na pul hodiny. Vasich 20 minut lze docilit jen behem nebo specialni sportovni rychlochuzi, kterou skoro nikdo neovlada. Za druhe, jestli potrebujete sprchu po 3 km na kole, tak proste jedete zbytecne rychle a nezalezi na tom, zda do kopce nebo po rovine. Proste to chce zvolnit.

+3/0
1.8.2017 21:18

M51i64k90u84l94á95š 45K96a56l56i67n79a 1572713295

Fuj na kole :)

0/0
1.8.2017 20:39

J32i97ř40í 12K83o34c45u52r82e10k 6925404545328

Od Čepra nakupují všichni vč. Shellu. S jedinou výjimkou - OMV nikoliv.

0/0
1.8.2017 20:54

P50e57t63r 33M83i80c69h59a84l 2150494421652

Důležité je i to v závorce.

0/0
1.8.2017 21:48

P52e47t10r 42Č44e78r30m27á77k 9988805899900

Od čepra nakupuje skutečně hodně značek, jedno zda premiových či nepremiových, důležité ale je že pouze ty základní paliva, všechny ty lepší (v power, maxx motoon atd atd) se dováží, proto je v tom často tak nebetečný rozdíl.

0/0
2.8.2017 9:57

M63i50r22e75k 16G62a82j39e98r 5171956489270

To nekvalitni palivo, ktere poskozuje filtr, je legalne v prodeji? Proc to stat dovoli? Staci po kontrole zaplatit malou pokutu, rozumej vypalne a jede se dal, jako by se nechumelilo?

0/0
1.8.2017 16:32

V70l51a97d29i94s20l26a57v 54B40u22r86y52š29e76k 1159512767734

je k dostání a je legální, stát to dovolí, protože ho kupují jeho voliči, vagabundi, kteří jsou schopni kvůli úspoře 20 korun vás klidně otrávit, ze stejného důvodu jsou v obchodech k dostání nekvalitní špekáčky či nekvalitní sýry

+4/0
1.8.2017 16:45

J41i29ř39í 56J82u77ř52i66c12a 2658443511

No jo no, to je ten specifický český trh. Češi to prý tak chtějí. :-(

0/0
1.8.2017 18:00

J60i25ř73í 36K32o96c82u87r63e42k 6465324385358

Nenazval bych to českým specifikem.

Nebo myslíte, že v Něcku mají párky 90 % masa a cenovku poloviční proti té, která visí kousek vedle na samotném masu?

+1/0
1.8.2017 20:31

J33a86n 84M76a86c32h43á64č 3287876233682

Já DPF v autě nemám(VW T5 2009) ,ale ta zmínka o nekvalitním palivu,to je dobré.Tím je asi myšleno nekvalitní palivo s přidanou biobabiškou,že?

+10/−2
1.8.2017 16:08

L30u75d38v17í59k 22G13a79j95d22o26š96í78k 2325623224412

Tak se sešel týden s týdnem a dlaší článek z kampaně "tažení proti dieselům" je tu v plné parádě.

Jen jsem čekal, kdy už tam bude o tom vymontovávání filtrů a tentokrát až v 6. odstavci.

iDnes - jste už trapní, trapní, trapní...

+11/−2
1.8.2017 14:48

V93l96a10d30i59s90l67a88v 25B43u11r85y42š36e59k 1679112317534

vzhledem k tomu, že existují bezohlední vagabundi, kteří nám vypouští do ovzduší z jejich vagabundských aut karciogenní částice, tak bych podobné články uvítal častěji, vždyť co jiného může zajistit nápravu, než to, že budeme o vagabundech mluvit a vyhánět je ze silnic

+2/−8
1.8.2017 15:06

J79i14n29d43ř52i41c23h 17L88u16k54e33š 3209124693300

Ale že by těch vagabundů byly statisíce?

0/0
1.8.2017 15:11

V86l92a18d38i18s49l91a26v 21B26u46r69y61š57e94k 1569772827184

tak asi jo, jen já jich vidím denně desítky, se divím, že jim to umožňujeme

0/−5
1.8.2017 15:16

L21i60b54o67r 17M52o11u61č43k90a 1338977255212

jste si opravdu jist, ze se jedna o auta, kde byl filtr povinny?

+7/0
1.8.2017 15:34

M49i66c58h71a23l 14K86a86l18e26n15s71k60ý 7589932585751

On takhle žvaní všude. Prostě těm nesmyslům věří.

+5/0
1.8.2017 15:59







Najdete na iDNES.cz