Diskuse k článku

VIDEO: Jak vypadá filtr pevných částic

Jak ten prokletý filtr pevných částic vůbec vypadá? Moderní auto s naftovým motorem už bez něj nekoupíte a brzy jej dostanou i benziňáky. Majitele dokáže filtr potrápit, hlavně když jezdí krátké trasy po městě, což nemají moderní turbodiesely v oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T42o98m29á21š 64H85o50c82h41m96u53t10h 4694552800145

Ta myšlenka honu na diesely mi jde proti srsti. Zvlášť když vím, že jsou tu mnohem horší zvěrstva k řešení. Loni jsem vlastnil novější model dieselu, kde již byl filtr odstraněn. Profi firmou včetně úpravy SW. A zajímavé je, že vůz téměř nekouřil, koncovka špinavá spíše jako u běžného staršího benzínu a navíc jsem nemusel řešit kraviny s regeneracemi a cpát prachy výrobcům DPF. A pro rejpaly. Vůz prošel zcela legálně technickou i emisemi, které jsou svými obrovskými limity tak rozevřené, že běžně projdou i 15leté Golfy čmoudící jak prokoplá kamna. A jak tu někdo brečel, že to musí dýchat. A co asi dělají přímovstřikové benzíny (TSI, GDI, IDE, TCe, atp.). Ty produkují saze také. A co víc. Umí i oxidy síry a ty dusíku umí navic několikanásobně vyšší, než nafťák. Když řekneme A, měli bychom říci i B.

0/0
3.8.2017 13:08

P18e15t89r 87Č46e90r54m78á17k 9428625209270

Zase akorát bububu a skutek utek... Vymlacování filtrů sice osobně nijak zvlášť nepodporuji, ale v článku to jsou zase perly... Ano, i auto s funkčním filtrem tedy může mít špinavý výfuk, to je známá věc a zcela vyvrací mýty o tom kterak někdo bude peskovat s bílou rukavící - takto to zkrátka nefunguje. Na STK to projde zcela bez problému a na ME ve většině případů také - pochopitelně za předpokladu že to je profiúprava a ne někde na hulváta na koleni flexou vyřízlé... Ano někdy k tomu bude zapotřebí i "dobrá vůle" technika ale ani nové pravidla měrění na tom nic nemění - stále to půjde.

Problém se pak samozřejmě ani zdaleka netýká statisíců aut, to je naprostý nesmysl který předpokládá že každé auto z doby před E5 jej má už vykuchaný... Je pravdou že drtivá většina z těchto vozů dnes má najeto více než je ta uvedená životnost filtru a je jedině dobře že v poslední době začali výrobci cenu dílu snižovat na přijatelné sumy.

+2/0
1.8.2017 21:21

O38n35d66ř42e65j 23L47o15š17o71t20h 1365945765621

Výrobci je vyrábějí pořád stejně drahé, jen automobilky přestaly nákupní cenu násobit 3x a více.

+1/0
1.8.2017 21:37

M20i53r79e82k 48G43a97j64e24r 5511206829290

Neni zadny mytus, ze kdyz na vyfuku saze nejsou, tak filtr funguje. A o to jde, aby takovi nebyli zbytecne buzerovani. Takze novy mytus sirite vy.

0/0
2.8.2017 2:35

P19e17t43r 49Č78e85r35m71á43k 9878485479570

Chtělo by to lépe číst ;-) Já mýtus nešířím, jen jeden co v poslední době na idnesu opakovaně rezonuje vyvracím R^

0/0
2.8.2017 9:51

J16o13s97e27f 77Š19o95l77t25e95s 8884828370773

No já vám nevím. Moje auto má najeto 200000 km a na výfuku saze nejsou. Respektive je výfuk trochu opálený, ale po šáhnutí rukou čistý. Pokud tam jsou saze, filtr prostě nefunguje jak má.

+1/0
2.8.2017 8:41

P94e37t12r 28Č23e12r64m85á96k 9648765859260

To je právě nesmysl, ani auto s funkčním filtrem nemusí mít výfuk čistý, což ale pochopitelné neznamená že nemůže ;-)

+2/−1
2.8.2017 9:49

P89e37t48r 19P90a44v11l85a90t60a 7266340417721

Třeba já jsem koupil nový originál, i když auto je 2009....

0/0
3.8.2017 14:19

J32a41r91o46m60i94r 58K56a75s15p85a30r 1338541507271

Už aby se dělaly kontroly. Miluji, když nějaký bezfiltrák přidá plyn, vyvalí se černý dým, že člověk ani nestačí zapnout vnitřní okruh a vše naleze do kabiny. Na motorce zadrzim dech a rychle predjedu. Ani nechci přemýšlet co mam kvůli těmto debilum v plicích.

+12/−7
1.8.2017 20:55

P10e62t11r 32Č79e86r86m57á78k 9918925769190

Drtivá většina aut co hulí jak fabrika jsou starý vylítaný diesly co nikdy žádný filtr neměli...

+7/0
1.8.2017 21:23

J46a50r11o88m69í91r 62Č65e71c39h 1353308417792

Máte tam saze a další jiné částice nejenom z dieselu.Kdyby nebylo kauzy VW tak by po tomto problému ani pes nesetkal. Současný svět trápí daleko větší problemy než nějaký diesel.Valecne konflikty sucho,prelidneni, vymírání druhu vlivem lacnosti lidské generace.

+7/0
1.8.2017 21:57

M72i13r14e23k 77G40a49j43e25r 5701406499520

Ani jeden z tech vami jmenovanych problemu nepostihuje Prazany a obyvatele dalsich ceskych mest. Zato splodiny z dieslu ano.

0/−9
2.8.2017 2:37

J53a14r88o81m12í64r 79Č65e68c44h 1283438837582

Ale ohrožuje pane z Prahy.Tyto problémy ohrožují celé lidstvo.Já, zapomněl lidé jsou jen v Praze.Toto je těžká forma alibismu

+2/0
2.8.2017 8:11

J63i44ř89í 70Š96i58m55e16k 5836741865789

Doporucuji Vam pro jistotu nedychat vubec 

+7/0
2.8.2017 0:15

P98a77v95e17l 85N28e39k51v20a21s67i50l 2528283751102

Až na to, že diesel bez filtru se neprtojevuje černým dýmem, ale šířit nesmysly by vám šlo. Taková drobnost, že evidentně jde o motor a auto, které filtr nikdy nemělo vám trošku uniká, jinak pokud dým není modrý nebo bílý, tak vám garantuju, že přes váš nepodložený povyk by takové auto při kontrole ve věšině případů obstálo. Dále potkat vyloženě čudící auto, to už se mi několik roků nepodařilo potkat, víceméně napsled snad co dojezdili ve větší míře Š 105/120, které smrděli, protože brali olej a to byli benzíňáky.

+7/0
2.8.2017 7:57

J16o43s68e94f 43Š56o90l78t79e80s 8694528920973

Čudící díesely jsou zpravidla načipované Euro 3/4 bez filtru.

0/0
2.8.2017 8:42

P96e14t16r 24M85i79c87h72a37l 2420254541172

Euro 5 s vykuchaným DPF je taky solidní dýmovnice. A že už jsem jich "pár" viděl.

0/−1
2.8.2017 9:38

J53a32r32o29m53í40r 78Č16e77c40h 1273838647312

To by mě zajímalo jak poznáte které auto má Euro 5.Filtry se kuchaji u Euro 4,kdyz už jsme u toho.

+1/0
2.8.2017 19:10

P15e37t15r 47M68i98c26h23a69l 2460454131892

Auto zjevně mladší sedmi let. A jejich majitelé se tím ještě chlubí.

0/−1
2.8.2017 22:54
Foto

M29i27r70o41s61l28a11v 83S35t56e57i50n97e62r 4290902350756

Zejména není dobře, dojíždět někam na rezervu. Regenerace DPF nasadí jenom, když je v nádrži dost nafty a motor točí nejméně 2000 otáček. Takže i po delší jízdě na rezervu se vám může rozsvítit kontrolka DPF. Jak to napravit: natankovat plnou a vydat se na pokud možno bezpřekážkovou trasu asi 30 km, udržovat otáčky kolem 2500 co nejdéle.

Potom doma vymažete chybu klasickou VW- metodou: zapalování na 5 s. zapnout, vypnout na 40 s. a stejný cyklus opakovat pětkrát. Potom vám ta chyba z tachometru musí zmizet.

Při nájezdu přes 200 tis.km ovšem může jít opravdu o filtr ucpaný popelem ze špatné nafty nebo oleje. Pak je ta volba těžká- regenerace kolem 7000 Kč, nebo výměna filtru od Škody-VW za více, než dvojnásobek. Kvalita regenerace zatím nebudí přehnanou důvěru, snad to bude časem lepší.

0/0
1.8.2017 20:54

L95u12d24v65í67k 10G36a77j85d17o36š19í61k 2825183364882

Je to trochu složitější.

Otáčky nad 2000 to platí pro automatický regenerační cyklus, při kterém musí řídící jednotka přejít do zvláštního režimu. Při něm vstřikuje do motoru větší množství nafty, čímž se zvyšuje teplota výfukových plynů a filtr se tím vypálí.

Potíž je v tom, že pro spuštění tohoto automatického cyklu je třeba splnit poměrně dost podmínek, aby k tomu vůbec došlo. V režimu trvalého městského ježdění ty podmínky nejste schopem splnit prakticky nikdy.

V takovém případě je nutné přistoupit k vypálení DPF "násilím".

K tomu potřebujete nepřerušovaně minimálně 3500 otáček po dobu asopoň 15 minut. Nejlépe pak ještě doplnit nádrž lepší naftou a aditivem na čištění DPF, které snižuje zápalnou teplotu sazí.

0/0
1.8.2017 21:14

T85o59m69á85š 31V46a30l31d11e57r 7883280109

Aha. Takže natankuji plnou a budu hledat nějakou cestu bez překážek 30km. Nejlépe dálnici. Někde jako ve Slezku jsou obce vzdálené méně než čtyři kilometry. Jinde běžně 5-8km. Někde ani dálnice není 50km od bydliště. Hmm být otrokem vlastního vozu ;-D. A dělat povinné výlety? Ještě, že nejsem vlastníkem moderního dieselu a mám jen benzín se spotřebou o max. dva litry větší bez jakýkoliv starostí. Žádné opravy, přemýšlení jak vypálit FAP, levný servis. Pravda. Každých 100km vyšší náklad na palivo o cca 50-60Kč. Nedivím se, že pak lempl vykuchává FAP.

0/0
1.8.2017 23:44
Foto

M63i93r78o20s69l16a86v 15S61t13e40i35n49e25r 4750972470946

Není to tak hrozné, krátké snížení rychlosti v obci vykompenzujete přeřazením na . nebo 3., je třeba jenom na to občas pomyslet.

Rozhodně však vám diesel bude dělat problémy, pokud se pohybujete výhradně v městském provozu.

Pokud se pravidelně dostane na provozní teplotu a občas "profoukne" na několikakilometrovém úseku, nebude mít problémy, nemá třeba zapalovací svíčky. I ty je třeba čas od času "profouknout".

0/0
2.8.2017 8:45

T66o89m35á39š 15V74a16l20d80e76r 7453460979

Rád profoukávám svíčky. Vytočit 6600 ot/min a slyšet motůrek je návykové. Ovšem zbytečné, jelikož má sílu do 5800. Samozřejmě znám problematiku dieselů, ale napsal jste to divně a tak jsem si malinko rýpnul. ;-) Základ ovšem zůstává. Dnešní motory jsou moc složité v honbě za co nejnižší CO2 a ostatní tak nějak házíme za hlavu. Diesel opravdu ne.

0/0
2.8.2017 9:11

L77u87d66v17í72k 24G82a71j47d30o11š80í97k 2655543954962

Ono opravdu záleží na tom, v jakém režimu jezdíte.

Obrovský krouťák dieselů je návykový a po přesednutí do benzínu člověk trochu trpí, než si zase zvykne. Samozřejmě každé má něco, ale DPF z vás rozhodně nedělá otroka svého auta. Za 8 let provozu jsem to řešil jen jedinkrát. Jinak ani nevíte, že v autě něco takového máte.

Je ale pravda, že u dieselu musíte trochu víc koukat na kvalitu paliva, které tankujete. Zvláště pak v zimě.

0/0
2.8.2017 9:22

T14o54m13á20š 92V60a20l38d63e72r 7443620959

Jen jsem příspěvek napsal v duchu příspěvku na který jsem reagoval.:-)Taky jsem měl diesel. Každý to máme nastavené jinak. Návykový je kopanec v tryskovým letadle. Když podřadíte tak i benzín vyrazí jak raketa a hlavně nezdechne ve 4600 ot. Horské silnice jsem si nikdy s TDi tolik neužil jako s benzíny. Před i po TDi jsem měl benzíny a nikdy nezklamaly. Jediný problém je, že nejsem schopen se přizpůsobit blbým zlozvykům řidičů s turbomotory, že do kopce šlápnou motorům na krk a s kopce pak zbytečně brzdí i když by se dalo jet volně. Nahoru nejsem schopen atmosférou zachytit zrychlení, abych je pak dojel a útrpně sledoval jejich nerovnoměrnou jízdu. Pak je předjedu, ale stačí další prudký kopec se slimákem na úpatí. Vůz nerozjedu a situace se opakuje. Naštěstí do práce mám rovinu a tam se rozdíly stírají.

0/0
2.8.2017 10:00

P16e37t26r 66M42i56c60h57a68l 2350324211942

Tome, ale o tom to je. Vyhovuje Ti benzín, jezdíš s benzínem. Mně zase nafta, tak ji mám. Za pět a něco let o DPF zatím nevím. Jezdím kombinovaný provoz včetně dálnic. Kdo si ale koupí naftu na městský a příměstský provoz, tak se pak diví a nadává na filtr. Ona ta spotřeba není všechno. :-)

0/0
2.8.2017 9:33

T51o15m38á34š 76V49a64l84d79e40r 7903940679

Úplně souhlasím. Každý by měl zvážit jak jezdí a dle toho si koupit to nejlepší. S benzíny neplatím skoro vůbec žádné opravy. Průměr na vůz za celé používání cca 2000-3000 kč. Jinak údržba. Diesel mne stál 16000 až 20000Kč + údržba, která je dražší. Abych byl spravedlivý u motoru oprava cca 8500Kč.

0/0
2.8.2017 10:10

P93e15t96r 44M60i19c36h83a33l 2940524811982

Přesně tak jsem to myslel. Já zatím kromě běžné údržby do auta nedal ani korunu. Předtím jsem měl benzín a kromě drobných provozních věcí, startér, ložiska alternátoru etc. mě taky nestál nic navíc. Ono je to buď tak, že člověk prostě narazí na špatný kus, nebo mu nepatří do ruky ani koloběžka. :-)

0/0
2.8.2017 13:13

P22e48t45r 55M85i76c86h80a65l 2670324351482

Naftu kupuju od Čepra (EO), filtr mám původní a vůbec o něm nevím. Možná to bude tím, že nejezdím poskoky se studeným motorem. Miluju týpky, co si koupí nafťák kvůli nízké spotřebě a jezdí s tím každý den 3 km do práce. :-/

+10/0
1.8.2017 16:53

M67i23r41e30k 56G84a74j46e87r 5651516709890

... místo aby jezdili na kole.

0/0
1.8.2017 17:01

P71e12t67r 66M80i42c80h94a49l 2510454441832

Já bych pochopil i maloobjemový benzín, ale dvoulitrovou naftu ne.

0/0
1.8.2017 17:15

J14i27ř79í 22K49o38c21u34r70e68k 6705914735958

Což je fajn, když je člověk mladý, zdravý, bezdětný a není zrovna podzim nebo zima, nebo moc hic ... a v práci je k dipozici sprcha. A nedělá fyzicky náročnou práci, jako třeba zdravotní sestra na LDN.

Krom toho: 3 km je slabých 20 minut chůze, takže mu můžeme zakázat i to kolo - podmínky výše uvedené zůstávají v platnosti. ;-D

0/0
1.8.2017 20:28

J95i34ř75í 60K78o13c24u86r25e78k 6965104515918

Ještě jsem zapomněl: Malé převýšení.

Ono je rozdíl ujet 3 kilometry na kole po rovině a vyjet do 10. patra výtahem nebo ujet 3 km na kole a nastoupat 70 metrů, což je 2x tolik než 10. patro.

0/0
1.8.2017 20:36

M67i72r73e88k 84G22a10j70e28r 5181536129420

Za prve, 3 km chuze je na pul hodiny. Vasich 20 minut lze docilit jen behem nebo specialni sportovni rychlochuzi, kterou skoro nikdo neovlada. Za druhe, jestli potrebujete sprchu po 3 km na kole, tak proste jedete zbytecne rychle a nezalezi na tom, zda do kopce nebo po rovine. Proste to chce zvolnit.

+3/0
1.8.2017 21:18

M78i46k40u98l95á87š 67K83a97l25i75n84a 1652803885

Fuj na kole :)

0/0
1.8.2017 20:39

J40i64ř42í 51K37o68c41u12r94e95k 6125884835958

Od Čepra nakupují všichni vč. Shellu. S jedinou výjimkou - OMV nikoliv.

0/0
1.8.2017 20:54

P62e56t51r 35M11i81c17h77a48l 2970144621342

Důležité je i to v závorce.

0/0
1.8.2017 21:48

P82e73t58r 23Č98e55r29m80á86k 9528205609140

Od čepra nakupuje skutečně hodně značek, jedno zda premiových či nepremiových, důležité ale je že pouze ty základní paliva, všechny ty lepší (v power, maxx motoon atd atd) se dováží, proto je v tom často tak nebetečný rozdíl.

0/0
2.8.2017 9:57

M19i15r38e13k 98G85a78j10e12r 5611286429390

To nekvalitni palivo, ktere poskozuje filtr, je legalne v prodeji? Proc to stat dovoli? Staci po kontrole zaplatit malou pokutu, rozumej vypalne a jede se dal, jako by se nechumelilo?

0/0
1.8.2017 16:32

V78l16a32d85i93s52l33a16v 17B28u31r47y88š88e37k 1759812687984

je k dostání a je legální, stát to dovolí, protože ho kupují jeho voliči, vagabundi, kteří jsou schopni kvůli úspoře 20 korun vás klidně otrávit, ze stejného důvodu jsou v obchodech k dostání nekvalitní špekáčky či nekvalitní sýry

+4/0
1.8.2017 16:45

J25i50ř76í 97J72u19ř94i14c76a 2548823711

No jo no, to je ten specifický český trh. Češi to prý tak chtějí. :-(

0/0
1.8.2017 18:00

J95i93ř66í 26K49o73c64u65r25e17k 6795134965198

Nenazval bych to českým specifikem.

Nebo myslíte, že v Něcku mají párky 90 % masa a cenovku poloviční proti té, která visí kousek vedle na samotném masu?

+1/0
1.8.2017 20:31

J81a60n 95M88a71c35h79á58č 3437246383392

Já DPF v autě nemám(VW T5 2009) ,ale ta zmínka o nekvalitním palivu,to je dobré.Tím je asi myšleno nekvalitní palivo s přidanou biobabiškou,že?

+10/−2
1.8.2017 16:08

L23u84d57v29í38k 61G44a59j50d94o32š21í35k 2175143424102

Tak se sešel týden s týdnem a dlaší článek z kampaně "tažení proti dieselům" je tu v plné parádě.

Jen jsem čekal, kdy už tam bude o tom vymontovávání filtrů a tentokrát až v 6. odstavci.

iDnes - jste už trapní, trapní, trapní...

+11/−2
1.8.2017 14:48

V43l96a94d74i98s22l52a80v 64B20u45r26y44š32e11k 1219442407524

vzhledem k tomu, že existují bezohlední vagabundi, kteří nám vypouští do ovzduší z jejich vagabundských aut karciogenní částice, tak bych podobné články uvítal častěji, vždyť co jiného může zajistit nápravu, než to, že budeme o vagabundech mluvit a vyhánět je ze silnic

+2/−8
1.8.2017 15:06

J39i58n60d73ř45i73c32h 20L10u66k60e98š 3729534113240

Ale že by těch vagabundů byly statisíce?

0/0
1.8.2017 15:11

V94l41a38d48i84s45l75a57v 96B33u23r34y59š98e19k 1249712737884

tak asi jo, jen já jich vidím denně desítky, se divím, že jim to umožňujeme

0/−5
1.8.2017 15:16

L69i83b45o31r 38M34o89u42č79k96a 1598457535892

jste si opravdu jist, ze se jedna o auta, kde byl filtr povinny?

+7/0
1.8.2017 15:34

M31i86c26h13a11l 13K54a23l83e25n48s49k18ý 7849502675501

On takhle žvaní všude. Prostě těm nesmyslům věří.

+5/0
1.8.2017 15:59

Najdete na iDNES.cz