Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme základní provedení s tříválcovým turbobenzinem a byli mile překvapeni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A38l14e21š 63B47a68l46o84u28n 3495868279375

Pár postřehu k diskuzi - máme služební YETI +,2 TSI 77 kW. Ani největší idiot z našeho týmu s ním za 12 litrů nejel. Je pravdou, že jet za 6 litrů chce trochu rozumu a defenzivní jízdy, ale ani při 150 km rychlosti na německé dálnici nebere víc nez 8,5 litru. Downsizing je možná pro někoho slepá cesta, ale to byl louče také a až nastane blackout, bude někdo za louče rád. Nová generace motorů pracuje na Atkinsonově principu. Nebudu tu házet perly sviním - ať si každý načte, o co jde. Takže i ten dvoulitr nakonec jede na dva válce a ani to nikdo nepozná, pokud předhlédne na displeji logo ECO. A to už dnes paltí od 1,4 litru benzinového turba výše. A atmosféra to dostane co nevidět. Takže nakonec sice budete, vy zastánci velkých kubatur mít své x-litry, co ale pojedou v mnoha situacích stejně jako dvouválec..., pokud nestojíte na plynu, dokud máte něco v nádrži. Takže...?

0/0
23.8.2017 20:44

L62a39d98i17s84l69a19v 93K91a29l64o98u36s 7375476881810

0.6 L triturbo jednoválec s osmi vyvažovacími hřídeli by byl lepší.Motor musí stále pořádně vřískat,jinak by měl špatné emise.

0/0
7.8.2017 20:20

J87i80ř87í 43S51c95h67w38a67c43h 8268414648306

turbomor "vříská" mnohem méně, než na stejný výkon o 500-1000 otáček výše vytočená odpovídající atmosféra.....

+1/0
7.8.2017 21:57

M91i58r32o49s10l48a62v 71V13y47k52o46u83p55i63l 3200406983955

Pan Lojík (nejvíc doporučovaný příspěvek) je zastáncem tzv. staré školy, která nepřipouští další vývoj motorů a jediný ideál je 1,9 TDI případně parní stroj.

Předpokládám, že i telefon má polní, protože zmenšováním do dnešních rozměrů ztratily tyto přístroje patřičný výkon a není nad pořádnou 10 kg. mašinu :-):-):-)

+1/−2
3.8.2017 20:43

P45e61t16r 38Č93e20r42m41á77k 9268355919620

To jste si nějak špatně přeložil, nic takového (ani naznačujícího) v tom příspěvku není ;-) Vývoj motoru je pochopitelně základ, ale to co je zrovna na tomhle motoru alespoň trochu inovativní se skoro nikde nepíše, a naopak se za vývoj považuje samotný princip downsizingu, což je nesmysl na kterém není inovativního nic, jen slepá větev vývoje.

+4/0
3.8.2017 23:51

M36i97r72o50s14l87a46v 49V29y26k76o50u90p15i21l 3210746573135

Slepá určitě ne. Samozřejmě, že je nutná určitá střední cesta. Ale obecně to funguje. Sám mám takový motor v docela vysokém a těžkém autu a kupodivu to žádný lenoch není a spotřeba ok. Firemní flotila má litrové motory a nikdo si nestěžuje, že by auta byla líná, naopak to i mladí a neklidní chválí :-)

+1/−1
4.8.2017 10:01

P27e44t28r 68Č85e29r37m38á66k 9168845549760

Slepá ano, nevznikla žádným vývojem ale pouze použitím již známých technologií za jediným účelem - splnění papírových hodnot některých paramterů, a jelikož to má nyní v praxi trhliny tak se od toho začíná pomalu zase couvat.

S flotilama to nemá moc co dělat, ty prostě jedou podle plánu a berou co je (a že na to zaměstnanci sakra nadávají), mladí se tomu jenom smějou.R^

+2/0
6.8.2017 3:03

K54a88r19e84l 82M23a16z52a61č 3557263446389

Nevím, jak tento motůrek ale vlastní zkušenost s 1.2 TSI v Yettim v automatu po městě a v zimě - spotřeba 12,5 litru. Dvoulitr atmosféra mi žere 9.

+4/−3
3.8.2017 13:15

J87i13ř15í 31S29c12h68w32a74c28h 8188384858306

Zcela evidentně se jedna o různé kategorie aut provozované za poměrně odlisnych podminek. A takove srovnani je mimo mísu.

+1/−2
3.8.2017 19:35

K75a58r79e43l 43M71a98z94a11č 3947353386619

Aha, s 1.2 TSI jezdím v zimě po městě a s 2.0 taky, tak jaký odlišný způsob a podmínky? Ty si mimo mísu.

+2/0
3.8.2017 23:47

J50i59ř64í 87S12c34h56w40a34c33h 8458864818856

a obě auta jsou soukromé nebo obě služební či půjčené?

obě jsou SUV?

obě jezdí stejné dny v týdnu, tedy v pracovní dny o víkendu atd.?

obě spotřeby jsou za přesně stejné období tedy jen ze stejné zimy a jen ve stejném městě?

obě jezdí zcela stejnou trasu obě jezdí stejně dlouhé trasy se stejným výškovým profilem a za stejné hustoty provozu?

obě jsou stejně těžká a vezou stejný náklad?

zatěžuješ oba motory na stejné procento zatížení stejně "těžkou nohou"?

vyžaduješ od obou aut dynamiku ekvivalentní jejich výkonu?

Myslím, že je vyloučeno na všechny otázky odpovědět ano.... takže ty podmínky nejsou stejné a potom může být rozdílná spotřeba.

Za 12,5 ve městě může s 1.2TSI jezdit někdo, kdo jezdí způsobem rozvozce pizzy.....nebo tráví život v kolonách, nebo někde stojí půl hodiny se zapnutým motorem, aby mu nebyla zima. Ten co ho používá obvyklým způsobem se do těch 9 v pohodě vejde.

+1/−1
4.8.2017 0:15

M54i79r69o11s56l95a91v 40V93y81k22o81u72p38i92l 3110196943895

Zkuste motor tak nevytáčet. Turbomotory mají záběr (max. kroutící moment) již od +- 1600 ot/ min. a kroutící moment má plochou charakteristiku = je stejný po delší úsek otáček = třeba 1600-4000. Lidi zbytečně podřazují jako u atmosféry a tím zbytečně zvyšuji spotřebu. Tyto motory nemají špičku kroutícího momentu okolo 3000-3500/ot/min. Takže je nutné i jinak jezdit:-)

0/0
3.8.2017 20:50

P50e27t72r 19Č39e16r14m39á88k 9508355439550

To je bohužel rada fungující jen v autě s nízkými jízdnímy odpory. U vyššího a těžšího SUV už handicap malého objemu nelze jen tak kompenzovat a dostatečný výkon se nachází právě až ve vysokých otáčkách kterých je tedy potřeba dosáhnout, což zase vzhledem k malému objemu není snadné. K tomu město a zima a je tam ta uvedená spotřeba zcela reálně.

+1/0
3.8.2017 23:44

J61i84ř54í 25S40c93h78w41a69c20h 8658814758296

ta spotřeba 12.5 rozhodně není reálná ve smyslu normálního použití.

zrovna ve městě na každém semaforu naroste většímu dvoulitru spotřeba více než malému litru....

proto má Mustang s V8 podle toho "idealistického lháře" NEDC ve městě spotřebu 20 na 100.

+1/0
4.8.2017 0:27

P60e27t47r 33Č23e49r95m40á67k 9818695409940

V zimě na krátké trasy které skáčeš v koloně po Praze to je naprosto reálné, to je právě nevýhoda downsizingu, atmosféra si o tolik % nevezme....

A problém mustangu je v něčem zcela jiném - je to americké auto stavěné na tamní normy, proto v evropském nedcu vykazuje tenhle nesmysl, v praxi jede za méně.

0/0
6.8.2017 2:59

J51i66ř12í 88S67c47h66w30a86c83h 8778694248266

To výše uvedené srovnání neni jen o downsizingu ale o ruznych způsobech použití, viz můj seznam výše....

A mustang podle us normy nejezdi ve meste za 20 ale tusim snad za 18 nebo 16, uz se mi to nechce hledat. Ale stale je to cca dvakrat vice nez ten maly motor.

0/0
6.8.2017 8:42

P57e80t16r 16Č36e63r85m52á21k 9518275219930

Ano to máš sice pravdu, nicméně nic to nemění na tom že pokud s tím někoho bude jezdit třeba v režimu co jsem napsal, tak se na tu spotřebu klidně dostat může.

A porovnání s mustangem mi pořád nějak uniká.

0/0
6.8.2017 15:25

J58i30ř26í 72S54c10h98w36a74c66h 8318964448186

Ten Mustang je sice extrémní ale zcela relevantní příklad vlivu většího objemu při provozu ve městě (vliv "režijních" ztrát v motoru na spotřebu při malém zatížení kombinovaném s "nulovým" zatížením = provoz ve městě)

0/0
6.8.2017 23:22

P98e73t43r 69Č63e97r33m48á59k 9618745429760

No jak píšeš - je to extrémní příklad, jistěže zcela předimenzovaný motor bude mít neefektivní provozní náklady, stejně jako je má poddimenzovaný pohon.

0/0
6.8.2017 23:37

J54i59ř71í 55S53c17h98w69a21c32h 8688254888826

a pokud se v jakémsi režimu ve městě dostane u TSI 1.0 TSI na spotřebu 12,5 tak u atmo dvoulitru při stejném režimu u stejného auta ve městě rozhodně nebude spotřeba 9. To je naprostý nesmysl.

0/0
6.8.2017 23:28

P29e16t58r 50Č89e11r10m13á32k 9468935829430

No on psal o 1.2TSI a Yetim, a tam taková spotřeba reálná za jistých podmínek je. Kolik by žral dvoulitr je těžko říct, protože ten prostě v yetim nebyl a nelze to relevantně porovnat. Ale třeba u dvojkový fabie žrala při zátěži atmosféra 1.6 skutečně o 2 litry méně než 1.2TSI o stejném výkonu.

0/0
6.8.2017 23:40

J45i75ř64í 50S31c32h30w76a77c18h 8428824968386

dobře, ale pokud jsi to nazval "při zátěži" tak jsme buď "na německé dálnici" nebo ve městě (o kterém je řeč) v režimu "rozvoz pizzy" a že by se při "rozvozu pizzy" na podobnou spotřebu nedostal dvoulitr? Tak tomu opravdu nevěřím.

0/0
7.8.2017 1:01

P15e23t21r 45Č33e61r62m16á36k 9678125539850

No na dálnici to je jasný - tam dominuje atmosféra, a obzvlášť u starších downsizingů kde se výfukové svody chladili benzínem.. U městký skákačky to je pak skutetečně hypotetická úvaha.

0/0
9.8.2017 20:54

O55l44d68ř39i35c54h 34O88l42e70š 6113670177

Mám dvaapůllitr atmosféru a jezdím za 8,3. Pohoda poměr výkon/spotřeba super.

0/0
7.8.2017 10:19

A51l38e50š 17V16í13t70e97k 2195352577581

Jednoznačně nevěřím. 12.5 l je možné jen pokud pojížďky mají tak do dvou km a necháte mezi nimi motor zcela vychladnout. V takovém případě ovšem dvoulitr bude na 18 l na 100 km.

0/0
12.9.2017 12:23

M81i11r39o49s95l48a77v 45V54y31k43o48u13p57i51l 3140266803505

V naší republice jezdijó fšici zásadně v 1,9 Tdí bez filtra pevnéch částic a nic jinýho taky neuznávajó, teda kromě traktoru a Hummeru.

Fšecko vostatní só šicí stroje, jak řiká tady vodborník pan Lojík, automobilové expert ;-D

+6/−1
3.8.2017 11:19

M43a64r54e21k 77J84a60n94e49č25k75a 1457196203791

Čekačka na tohle 1 rok? 8-o Vždyť je tolik lepších aut. Pokud auto doslova na "škrábání se k chalupě", tak je Duster mnohem lepší volba v poměru cena vs. výkon.

+1/0
3.8.2017 0:53

P53e53t93r 48T45. 32D32v32o61ř29á94k 4114148583

No a pokud zase někdo chce auto, které se mu bude líbit a ve kterém se nebude stydět, tak bude zase lepší ta Ateca.

+3/−1
3.8.2017 5:21

M61i65r81o38s84l23a92v 37V89y60k63o45u52p38i30l 3770846333375

Duster i Ateca mají svoje přiznivce a je jen dobře, že se aut dělá více typů. Osobně bych volil Atecu/Karoq, ale musím uznat, že Dacia se velmi polepšila a mám z toho radost, a to i když jezdím něčím úplně jiným než tyto vozy.

Ale fandím vývoji. Mám radost z toho, že Duster se tak zlepšuje a stále jde o velmi dostupné auto. Klobouk dolu R^

+1/0
3.8.2017 20:56

P32e13t97r 19Č76e45r27m21á42k 9918905829820

Dobře, ale duster nemá s vývojem nic společnéno, ten naopak primárně přebírá jen tu starší a zaplacenou techniku a do modernějších věcí je v podstatě nucen legislativou.

+1/0
3.8.2017 23:47

M55i46r86o58s93l17a34v 95V86y25k62o43u83p98i78l 3930116823445

Ano, Duster přebírá vyzkoušené a spolehlivé. Není to tahoun vývoje. Tím však dosahuje stále lepších prodejních výsledků, protože jak se otřepaně říká je tam velmi dobrý poměr cena/užitná hodnota a jsou lidé, dost početná skupina, kteří mají rádi tyto typy aut. A tímto vozem, se někdo perfektně trefil do poptávky. Ale zase je to díky tomu, že to je licenční Renault, který takto dobře a chytře dál prodává své starší (ale odladěné) technologie a to mu zvyšuje nepřímo rentabilitu současného vývoje.

0/0
4.8.2017 21:14

P70e72t81r 54Č63e56r15m92á66k 9128605459980

Ne, duster přebírá levné a zaplacené. O spolehlivosti ani odladěnosti se nedá hovořit, právě naopak je to poměrně nekvalitní a primitivní technika, ale díky té umořenosti jejího vývoje se dá prodávat za tyto peníze. Rentabilitu nového vývoje však absolutně nijak nezvyšuje, a to ani nepřímo.

0/0
6.8.2017 3:06

M77i79r89o16s50l71a83v 76V97y41k45o86u44p75i91l 3450476263405

Rentabilitu to zvyšuje nepřímo právě tím, že již zaplacený vývoj dotuje prodejem po morálním (technickém) zastarání nový vývoj. Slovo primitivní nemyslíte doufám vážně. To je jak kdyby tuto techniku používali křováci, nebo technici na počátku století. Je to prostě technika již překonaná, nikoliv však nepoužitelná. Jsou lepší, ale také dražší....:-) A každý netouží po Hi-tech ! To je třeba brát v úvahu.

Navíc si to kupují lidé, kteří by si jinak koupily ojetiny, které mají jednak starší technologie a tím, co mají v provozu za sebou mají také většinou všechny technické hodnoty za zenitem, včetně takových parametrů, jako je bezpečnost. Protože starší vozy již nemají karoserii ani prvky pasivní bezpečnosti jako třeba airbagy v takovém stavu v jakém ji má sice "starší technologie", ale vyrobená nově = je to nové a má to větší spolehlivost, než 10 letý stroj, která navíc prošel dost často neznámou historií provozu. A tomu také dává dost početná skupina kupujících přednost. Čitelnost historie vozu.:-)

0/0
7.8.2017 19:33

P56e21t20r 73Č90e33r12m88á24k 9678925359790

Rentabilitu vývoje to nijak nezvyšuje (právě naopak) ta se dá zvýšit pouze větším počtem vyrobených ks, tím že naopak vyrábím stále tu původní techniku tak rentabilitu té nové zhoršují R^ Slovo primitivní myslím zcela vážně, v případě dacie je zcela na místě, právě proto že to slovo je relativní.

Spolehlivost je pak dána technologií a materiálem, vaše domněnka že nově vyrobená stará technologie je spolehlivější než dříve vyrobená ta samá technologie je tedy zcela mylná. Nemluvě o tom že v tomto případě by ojetina téměr vždy měla lepší technologickou úroveň než právě tu primitivní u dacie.

Další věcí je ekonomický propad - zatímco amortizaci u ojetiny umoří první majitel a při následném prodeji už vždy klesá jen o skutečnou hodnotu, zde jí zaplatí opět první majitel ale mnohem vyšší protože ten prostor pro klesání ceny je mnohem menší, o následném prodeji a dalším prodělku nemluvě. To jsou také významné faktory.

0/0
9.8.2017 20:51

M63a64r13c18e72l 52S39t98a66r72ý 9418464673299

ten kdo má na atecu si určitě nekoupí duster

+1/0
3.8.2017 8:58

M79a22r56e28k 85J29a36n51e65č69k26a 1257276693941

Pokud budu chtít SUV do terénu a dle autora doslova napsáno "na škrábání se k chalupě" a to za každého počasí, tak buď levnější Duster nebo dražší Forester. S imigovkama si můžete jezdit leda tak na nákupy do supermarketu nebo lehčí polní cestě ;-)

0/0
4.8.2017 10:41

J40i47ř19í 16S79c20h88w37a74c72h 8118194888486

k naprosté většině chalup vede dnes asfaltka nebo "lehčí polní cesta".....

0/0
4.8.2017 11:11

T77o36m32a13s 31T76u67m48a 4172160536225

ten kdo má na atecu si určitě může vybrat daleko lépe vybavené a lepší auta;-D

0/0
4.8.2017 11:40

T97o42m91a57s 35T68u14m14a 4412930366605

tříhrnek 1.0 ;-D;-D;-D;-DRv

0/0
4.8.2017 11:41

T49o68m32a29s 53T22u27m26a 4612270916885

za půl míle ;-D;-D;-Dhttps://www.youtube.com/watch?v=VEZkbCP64Hc

0/0
4.8.2017 11:48

J91i23n47d27ř93i90c39h 12L62u67k22e55š 3449274473410

Když jsem pod dva příspěvky o maminkovském ježdění do školek a popojíždění po městě napsal, že tenhle přímovstřikový, turbem dopovaný tříválec dělá NOx a saze podobně jako diesel, který tady denně pranýřují a v podobném provozu v centru měst jste s TDI téměř vrah, tak mně to smazali...

+2/−1
2.8.2017 22:13

J15i84ř16í 82S98c71h63w62a53c48h 8948934878366

přímovstřikové benzíny nedělají NOx podobně jako diesel a ani množství sazí není stejné.

+2/0
2.8.2017 22:24

J59i80n49d12ř64i21c31h 85L19u50k64e34š 3969804563760

Nepíšu, že emise jsou stejné, ale třeba TSI mají problémy podobné. Nebo myslíte, že nová 1.5 bude mít filtr sazí jen pro srandu králíkům? Při nadbytku vzduchu(turbo) a přímém vstřiku paliva zkrátka saze a NOx vznikají ať jde o naftu či benzin....Služebně jezdím Superbem III 2.0TDI a máme v práci i Octavii 1.4 TSI. A hádejte, kdo má černý výfuk...

+1/0
2.8.2017 22:43

J83i36ř74í 85S21c76h21w19a88c29h 8588844738546

o TDI s funkčním DPF nikdo nepíše že je vrah kvůli sazím....

horší je to s NOx, s těmi mají TDI poněkud problém a potřebují močovinu aby zvládli limit 0,08 g/km. Benzíny zvládají limit 0,06 i bez močoviny

+1/0
2.8.2017 22:54

J94i44n23d35ř18i40c15h 41L61u35k20e29š 3749654283740

Ale vždyť je to tu každý týden. Normální kampaň. Jak diesely zabíjejí, jak jsou k ničemu. Dokonce psali, že těch vozů s vykuchaným filtrem jsou statisíce. To bych chtěl vědět, jak na to přišli...

http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-fap-dpf-d1q-/autoservis.aspx?c=A170731_213734_autoservis_fdv

A celé to je o tom, že diesel je na něco stavěný a na něco výhodný a úsporný, troufnu si říct i ekologický. Jenže když někdo místo dlouhých dálničních přesunů jezdí dieselem 3km do školky a zpět, je to těžké....

+2/0
2.8.2017 23:09

J74i81n15d76ř64i68c29h 12L25u82k69e40š 3239454613450

To je hezké jak je tu každý den o smrti dieselů, o tom jak zabíjí, jak jich mají statisíce vykuchaný filtr, jaký strašák je EGR, DPF,. A na druhou stranu nám tu chválí oturbený přímovstřikový tříválec v takové krabici (mimochodem na NOx a saze taky žádná sláva). Není to blázinec?

+1/−1
2.8.2017 22:03

J21i64ř54í 29S20c70h72w25a70c51h 8738484748916

není to blázinec. Emisní limity pro NOx jsou od Euro 3 pro benzíny mnohem přísnější a vždy je plnili bez problémů (oproti dieselům)

+1/0
2.8.2017 22:29

P11e54t89r 23N54o75v79o96t89n36ý 9251209200345

Do motorky by ten motor byl asi dobrej...

+1/−1
2.8.2017 21:51

J70i74ř28í 25S72c73h17w20a21c97h 8648134198886

když stačí na velký auto, tak samozřejmě utáhne i motorku.....

+1/0
2.8.2017 23:31

R15a22d93e79k 37Ž32i80ž24k49a 9986905854650

je to zakladni motorizace a za takovy vykon se drive nestydela kdejaka 1.6-1.8 a jak se vesele jezdilo.Kdo chce jezdit rocne 50tis tak je jasne,ze si vybere jinou motorizaci.Proste zaklad vic nez dobry.

+6/−2
2.8.2017 20:44



Najdete na iDNES.cz