Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme základní provedení s tříválcovým turbobenzinem a byli mile překvapeni.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

A22l28e36š 11B16a45l89o34u45n

23. 8. 2017 20:44

Pár postřehu k diskuzi - máme služební YETI +,2 TSI 77 kW. Ani největší idiot z našeho týmu s ním za 12 litrů nejel. Je pravdou, že jet za 6 litrů chce trochu rozumu a defenzivní jízdy, ale ani při 150 km rychlosti na německé dálnici nebere víc nez 8,5 litru. Downsizing je možná pro někoho slepá cesta, ale to byl louče také a až nastane blackout, bude někdo za louče rád. Nová generace motorů pracuje na Atkinsonově principu. Nebudu tu házet perly sviním - ať si každý načte, o co jde. Takže i ten dvoulitr nakonec jede na dva válce a ani to nikdo nepozná, pokud předhlédne na displeji logo ECO. A to už dnes paltí od 1,4 litru benzinového turba výše. A atmosféra to dostane co nevidět. Takže nakonec sice budete, vy zastánci velkých kubatur mít své x-litry, co ale pojedou v mnoha situacích stejně jako dvouválec..., pokud nestojíte na plynu, dokud máte něco v nádrži. Takže...?

0 0
možnosti
LK

0.6 L triturbo jednoválec s osmi vyvažovacími hřídeli by byl lepší.Motor musí stále pořádně vřískat,jinak by měl špatné emise.

0 0
možnosti
JS

turbomor "vříská" mnohem méně, než na stejný výkon o 500-1000 otáček výše vytočená odpovídající atmosféra.....

1 0
možnosti
MV

Pan Lojík (nejvíc doporučovaný příspěvek) je zastáncem tzv. staré školy, která nepřipouští další vývoj motorů a jediný ideál je 1,9 TDI případně parní stroj.

Předpokládám, že i telefon má polní, protože zmenšováním do dnešních rozměrů ztratily tyto přístroje patřičný výkon a není nad pořádnou 10 kg. mašinu :-):-):-)

1 2
možnosti

To jste si nějak špatně přeložil, nic takového (ani naznačujícího) v tom příspěvku není ;-) Vývoj motoru je pochopitelně základ, ale to co je zrovna na tomhle motoru alespoň trochu inovativní se skoro nikde nepíše, a naopak se za vývoj považuje samotný princip downsizingu, což je nesmysl na kterém není inovativního nic, jen slepá větev vývoje.

4 0
možnosti
KM

Nevím, jak tento motůrek ale vlastní zkušenost s 1.2 TSI v Yettim v automatu po městě a v zimě - spotřeba 12,5 litru. Dvoulitr atmosféra mi žere 9.

4 3
možnosti
JS

Zcela evidentně se jedna o různé kategorie aut provozované za poměrně odlisnych podminek. A takove srovnani je mimo mísu.

1 2
možnosti
MV

V naší republice jezdijó fšici zásadně v 1,9 Tdí bez filtra pevnéch částic a nic jinýho taky neuznávajó, teda kromě traktoru a Hummeru.

Fšecko vostatní só šicí stroje, jak řiká tady vodborník pan Lojík, automobilové expert ;-D

6 1
možnosti
MJ

Čekačka na tohle 1 rok? 8-o Vždyť je tolik lepších aut. Pokud auto doslova na "škrábání se k chalupě", tak je Duster mnohem lepší volba v poměru cena vs. výkon.

1 0
možnosti
PTD

No a pokud zase někdo chce auto, které se mu bude líbit a ve kterém se nebude stydět, tak bude zase lepší ta Ateca.

3 1
možnosti
JL

Když jsem pod dva příspěvky o maminkovském ježdění do školek a popojíždění po městě napsal, že tenhle přímovstřikový, turbem dopovaný tříválec dělá NOx a saze podobně jako diesel, který tady denně pranýřují a v podobném provozu v centru měst jste s TDI téměř vrah, tak mně to smazali...

2 1
možnosti
JS

přímovstřikové benzíny nedělají NOx podobně jako diesel a ani množství sazí není stejné.

2 0
možnosti
JL

To je hezké jak je tu každý den o smrti dieselů, o tom jak zabíjí, jak jich mají statisíce vykuchaný filtr, jaký strašák je EGR, DPF,. A na druhou stranu nám tu chválí oturbený přímovstřikový tříválec v takové krabici (mimochodem na NOx a saze taky žádná sláva). Není to blázinec?

1 1
možnosti
JS

není to blázinec. Emisní limity pro NOx jsou od Euro 3 pro benzíny mnohem přísnější a vždy je plnili bez problémů (oproti dieselům)

1 0
možnosti
PN

Do motorky by ten motor byl asi dobrej...

1 1
možnosti
JS

když stačí na velký auto, tak samozřejmě utáhne i motorku.....

1 0
možnosti

je to zakladni motorizace a za takovy vykon se drive nestydela kdejaka 1.6-1.8 a jak se vesele jezdilo.Kdo chce jezdit rocne 50tis tak je jasne,ze si vybere jinou motorizaci.Proste zaklad vic nez dobry.

6 2
možnosti

Nejde ani tak výkon (resp. jeho maximální hodnotu) jako o konfiguraci z které je dolován. Ale u auta této velikosti se to jako ten minimální základ dá akceptovat, většinu času to stjeně stráví poloprázdný v městkých hrkačkách a kdo bude chtít univezrálnější použití tak si stejně musí skončit u větší kubatury protože i výbava a možnosti konfigurace jsou tak nastavené.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...