Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Expert: Politika je v Německu příliš propojena s autoprůmyslem

Německá politika je dlouhodobě příliš úzce provázána s automobilovým průmyslem, což negativně dopadá na spotřebitele i na tempo inovací, je přesvědčen politolog Timo Lange, který se věnuje studiu lobbistů a jejich vlivu na politiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82i64ř86í 91K85o14c19u47r39e14k 6295324485568

Na ČR nemají. U nás je petrochemický magnát přímo ve vládě.

0/0
3.8.2017 18:43

J27i27ř67í 90E44r42b49e39n 1913614766307

Magnát? Sotva tak středoevropská liga...

0/0
4.8.2017 12:16

S11t84a70n42i23s67l91a16v 78R59o85s40e25c24k80ý 9355219341329

Pokud mají lobbysté vliv na politiky, tak to už není demokracie

0/0
3.8.2017 15:03

J24i48ř96í 61S82c51h29w89a37c13h 8528714358246

kdyby vliv neměli, tak by už dávno neexistovali....

0/0
5.8.2017 23:32

J65a13k33u75b 96F89e60i39f41a77r 7669409376759

Stačí si položit otázku, kolik automobilový a návazný průmysl zaměstnává lidí. Pak je jasné, proč to tak je.

+1/0
3.8.2017 14:01

J29i61ř23í 28S67e38h61n81a13l 6335878892926

No jak to tak ctu tak jste mimo uplne vsichni. ABS nevymysleli ani u GM, ani u Mercedesu. Prvni funkcni ABS mel uz Jara Cimrman u zebrinaku. A pokud je mi znamo, airbag z koziho mechu tam mel taky. S-klasse to samozrejme mel az mnohem pozdeji. Jestli nemci Cimrmanovi branili v inovacich nevim, ale mozne to je.

+2/0
3.8.2017 12:59

J76i63ř13í 36E87r60b25e59n 1213564586247

A pracoval pan politolog Lange taky někdy v průmyslu, nebo o tom umí jen řečnit?

Ono dělat ve vysoce konkurenčním hi-tech oboru, kde stačí jedno malé zaváhání a můžete ohrozit existenci celé firmy, je něco jiného než hnidopišit a pohoršovat se nad tím, že si někdo dovolí kooperovat a domlouvat se za účelem lepšího vývoje. Pan politolog Lange by měl ukázat příklad, kdy vlivem dohody průmyslníků s ekonomy, politiky a úředníky došlo k zaostávání technického rozvoje.

+6/0
3.8.2017 11:53

K43a70r83e16l 29K93r52p24a52t69a 5754885344143

Ale to už je od dob Hitlera, ne?

0/0
3.8.2017 10:00

P96e62t82r 98H10o87r16á95k 1839753389514

Nemá smysl se doprošovat, jestli diesely budou smradit o 30 % méně nebo ne. Pořád to bude podobný hnus. Od dalšího měsíce se může srovnat zdanění nafty a benzínu a problém je vyřešen. Nafta bude o dvě koruny dražší a sociálové v dieselech budou shánět benzín.

+1/−2
3.8.2017 9:33

Z77u78z22a26n18a 15B63e13n33d66o76v74á 2836382453758

Sorry, mělo být mínus

0/0
3.8.2017 13:27

D50a16v87i23d 11Z83a63j61d75á22k 8555692170471

V Nemecku propojeni na auta, v USA na zbrane a v CR na vsechno, co se da podojit.

+8/0
3.8.2017 9:10

J86o18s77e77f 26Š72o11l35t61e70s 8344308790393

Tak bylo by zvláštní, kdyby nebyla politika úzce propojená s motorem ekonomiky. Německo je třetí největší výrobce aut na světě.

+4/−1
3.8.2017 6:39

J84i17ř25í 71E52r40b55e76n 1863254496937

Přesněji řečeno: automobilky, považované za německé, jsou v souhrnu třetím největším výrobcem... Rozhodně to není tak, že tu třetinu světové produkce vyrobí pouze závody v SRN.

0/0
3.8.2017 11:55

R25a59d50i95m 58P93o95l85á79š68e96k 9156223719739

To je pravda. Spoustu toho na těch autech vyrobíme třeba my v Čr v montovnách.:-/

0/0
3.8.2017 12:43

L24a54d27i88s79l14a33v 76K68v95a83s27n76i90č20k30a 1623377323565

.... a co z toho vyplývá ? Je dobře že tu umíme vyrábět auta.

0/0
3.8.2017 13:58

J51i84ř65í 21K40o34c93u58r26e19k 6195594795658

A kdo těm lidem z montovem brání jít pracovat do výzkumu?

Ale jo, zavřeme všecky montovny a do tří let budeme mít českou obdobu Skunkworks - vývojového pracovistě Lockheed Martin. Jenom ty rakety, stíhačky, roboti... se nebudou smět v ČR _montovat_. Pepek Vyskoč přece nebude dělat tak podřadnou práci jako je montáž avioniky.

0/0
3.8.2017 18:52

J41o31s68e36f 68Š89o91l81t81e98s 8734758280943

Mýlíte se. Je to myšleno tak, že Německo je stát, kde se vyrobí 3. největší množství automobilů na světě. Kdybychom počítali německé automobilky, bylo by Německo s velkou pravděpodobností skoro první.

0/0
3.8.2017 16:57

K68a47r44e76l 88N25o31v38á87k 8154571550196

Tak furt lepší, než když je příliš propojená s výrobou letadel, ponorek, tanků a děl...

+12/−1
3.8.2017 1:53

V73á60c58l86a34v 46L21a58d87a 6612363684423

Jenže i v Německu je zbrojní lobby dost silná, někomu přece musí prodat tanky, ponorky, lodě, letadla, pušky...

0/0
3.8.2017 9:28

J64i69ř13í 66E46r63b15e98n 1893784736417

Pokud chcete žít v míru, musíte být připraven na válku.

0/0
3.8.2017 13:34

P69e64t43r 13M43a63r77e23č79e27k 1313321229498

Vždyť to byly především němečtí výrobci. Kdo přicházel nejčastěji s novými technologiemi a nápady. Být to na frantících nebo taliánech tak se auta ještě stále startují klikou.

+4/−9
3.8.2017 0:48

M39i17c45h80a85l 18V18a56n60ě61k 1346316684922

Mozna tak podle nemeckych auto magazinu. Prvni seriovy elektricky starter mel Cadillac. Stejne tak prvni airbag, prvni elektricke kdeco, klimatizaci, automat, i nocni videni. To vse prislo z USA, zejmena od koncernu GM a jejich luxusni znacky Cadillac.

+3/−1
3.8.2017 1:55

E49m20i83l 80D83u54d64a 8805762556543

Cadillac mozno prvni airbag mel ale zabijel lidi, proto byl zakazan. Prvni funkcni airbag prinesl mercedes stejne jak abs, esp a plno jinych veci. Mercedes auto vymyslelo....

+2/−2
3.8.2017 8:01

T96o57m54á61š 47M47o80r54a96v33č97í62k 3187916653335

Který rok a které auto? ABS bylo poprvé v Chrysler Imperial, případně Jensen FF.

0/0
3.8.2017 8:18

E22m13i81l 78D21u94d83a 8725682426493

Prvni abs zavali pouzivat letadla. 1928 prihlasil nemec Karl Wessel patent na abs. V 1936 Bosch. Problem u jensenn ff byl ze jejich abs autam nezkratil brzdni drahu a nedali si behem brzdeni ridit. Prvni seriove auto z abs jak zname dnes, byla sklasse z roku 1978. Je to podobne jako u smartphonu, jini vyrobci jako appel mozno byli v necem prvni, ale iphone jako prvni prinesl funkcni smartphone ktery zmenil svet

0/0
3.8.2017 8:36

T48o67m84á58š 40M89o35r87a60v62č94í23k 3247536763705

Chrysler Imperial to měl již od roku 1971

0/0
3.8.2017 8:38

E69m51i56l 74D87u28d30a 8515762946763

Jen na zadni kola a nebyla to pri brzdeni zadna velka pomoc. Neporovnatelne z sklasse z roku 78. podobne i u airbag ty prvni v americe zbijeli lidi a museli byt zakazane. Prvni funkcni airbag prinesl mercedes

0/0
3.8.2017 8:50

T42o12m72á81š 91M14o96r42a85v22č74í67k 3727826143145

Na všechna kola, případně dodejte zdroj. Přední kola měl v roce 1971 Lincoln, Cadillac a Oldsmobile.

0/0
3.8.2017 8:56

T69o27m89á66š 34M44o33r24a30v22č66í60k 3297466423805

Tedy "zadní",

0/0
3.8.2017 9:21

E44m23i92l 84D86u80d12a 8185262216893

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/mercedes-450sel-6-9-zavodak-pro-manazery-i-gangstery/427766

0/0
3.8.2017 8:40

T58o93m83á83š 91M83o23r59a34v86č37í51k 3977786583605

Na ESP se jinak hodně podíleli Japonci - Mitsubishi, začátky Toyota.

0/0
3.8.2017 8:21

T79o46m45á22š 49M78o92r32a59v88č29í27k 3887256803495

Nevim jak Frantici, ale Italove urcite s nekterymi inovacemi a novymi technologiemi prisli. Vzdyt to tam byla jedna automobilka vedle druhe. Ferrari, Lamborghini, Pagani, Maserati......to rozhodne nejsou zadne levne kopie.

+3/0
3.8.2017 2:46

M23a53r73t29i46n 38L74y76č16k85a 6172930162708

Lancia a samonosná karoseri, turbo+kompresor ...

0/0
3.8.2017 12:05

J93i15r38i 29F31i71n80k 6977509797108

Přečtěte si něco o Citroenu Traction avant a pak mluvte kdo byl předchůdce modernich aut a kdo posunul konstrukci aut.

+4/0
3.8.2017 5:37

J61a33n 12M64a95l70ý 3192152862375

To jste na omylu. Jedním z největších inovátorů byla např. Italská Lancia. Např. Samonosná karoserie, víceprvkové zavěšení atd...

+6/0
3.8.2017 5:42

N54o15r38b24e51r71t 68D15a62n70i98e25l 4870943232872

Ty se hochu probuď

+1/−1
3.8.2017 8:09

E69m92i19l 68D25u13d93a 8285832146713

To je samozrejme pravda. Sklasse byla vzdy prukopnik nove technologie, ty americke auta byli krasne hracky .. proto vzdy americti milionari jezdili a jezdi z nemeckymi auty http://auto.idnes.cz/elvis-presley-kupoval-ctrnact-aut-denne-ted-muze-byt-jedno-vase-psq-/auto_ojetiny.aspx?c=A101202_181248_auto_ojetiny_fdv

0/0
3.8.2017 8:54

T22o20m25á97š 87M29o43r49a10v10č14í78k 3987216913865

Vždy? Warren Buffett Cadillac, Mark Zuckerberg má Pagani, Evan Spiegel Ferrari, Bezos Hondu.....asi né vždy

0/0
3.8.2017 9:09

R18o10b45e45r17t 50M17á10s25l95o 1271221517207

Politika v Německu je hlavně naprosto odtržená od reality.

Nastavováním emisních norem počínaje, přes vypnutí jaderných elektráren a představami o islámu konče.

+25/−7
3.8.2017 0:28

M19i39c47h10a55l 94H47a72u21f 4958539555231

Víte co, kdyby ty svoje hovadiny pak neprosazovali jako evropskou politiku, tak ať se třeba v Německu staví na hlavu a plácají ušima. Ale díky politice 4. říše to odnášíme i my.

+3/−5
3.8.2017 6:10

E87m65i24l 20D56u32d25a 8845282486683

Zije se tu tak dobre jak jeste nikdy v historii zeme. Na tom ma prave nemecko velky podil

+6/−5
3.8.2017 8:56

H64o70n12z24a 82T90a11r 3319962884902

Copak už jsme zapomněli .

Němci přinesli Utrpení a devastaci . První a Druhá světová válka.

https://www.youtube.com/watch?v=P21fC4dx6GY

ČR žije na dluh, který se prohlubuje, co si nalháváme ? Kdo to asi zaplatí ?

http://www.verejnydluh.cz/

http://www.denik.cz/ekonomika/ceske-domacnosti-se-zadluzuji-stale-vic-20170131.html

+1/0
3.8.2017 13:54

S73t41a97n65i95s49l45a88v 48R90o60s37e29c44k11ý 9855699891359

Německo má především podíl na našem vývoji v letech 1939 - 1989.

Kdyby pokračoval normální vývoj předmnichovského Československa, mohli jsme být už úplně někde jinde.

0/0
3.8.2017 15:09

P35e90t90r 77N45e83c92h32a88n29i94c32k57ý 7333966918810

V EU není Německo samo, každý může o všem jednat, nesouhlasit, žádat o výjimky, předkládat návrhy. Že ti naši troubové ani nevědí o čem hlasují, neznají ani jednací jazyk, jezdí se tam jen vyspat nebo tam pro jistotu nejedou vůbec, to pak není příliš chyba EU. Máme dost zemí, které jsou velikostně stejně velké jako my: "celé pobaltí a benelux, Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Portugalsko" s nimi se určitě dá spojit proti větším. Ale to tam za nás musí být někdo schopný a když při volbách do EU je volební účast 30%, tak co s tím jako?

+1/0
3.8.2017 12:26

G21e90o35r75g 49K38o98m76b13e43r81e79c 9804151406411

tech 30% to jste hodne prehnal- viz "V České republice volilo 19,5 procenta voličů, což je druhá nejnižší účast v EU."

0/0
6.8.2017 16:14

V71á63c98l81a62v 62L80a13d27a 6552683534683

Četl jste vůbec článek? Vždyť je tam jasně napsané, že Němci tlačili na měkčí emisní normy.

0/0
3.8.2017 9:32

M12i13r32o51s28l73a78v 63B59r84a61d90a 7114413508206

naprosto odtrzena od reality... a predsa sa tu zije daleko lepsie ako v ostatnych krajinach europy... Socialny system funguje na vybornu... ekonomicke rozhodnutia davaju zmysel a behom rokov sa vyplacaju ( skuste si nieco precitat o tom ako nemci prekonali krizu - elegantne riesenia ktore priniesli svoje ovocie ) ekonomika rastie, spokojnost ludi tiez - co je to za zahadu? :D

+1/0
3.8.2017 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.