Diskuse k článku

Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X. Má zajímavý rodokmen: v německém balení se totiž skrývá francouzská technika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a49r97e19l 61B66a58r57t74á25k 3369573172686

Když budu chtít francouzské auto, koupím Peugeot a ne zamaskovanou 2008.

0/0
21.8.2017 10:35

L89u55b47o15š 93H69o66r41á10č90e98k 4678805480843

Tak velké auto ? 421 cm, možná oproti Smartu.

+1/0
11.8.2017 10:29

J62i47ř46í 33B24o97č12e39k 6609564665326

fuj, to je hnusný auto.

0/−1
10.8.2017 21:13

R11i67c54h93a46r34d 73M35i84c67h63a41l44o61w22s49k16i 1201929845206

Tak to si kupte. Mizerné jízdní vlastnisti za 400k, no nekup to! Je to drahé i za půlku.

0/0
10.8.2017 7:53

M72i22r77e88k 34Š92t70e86f25a85n 9589379469658

musím uznat, že vzhledově se mi auto líbí moc, techniku nechávám stranou, oproti slavné Škodovce s motorem 1.0 je to stejně lepší

+1/−1
8.8.2017 17:51

D72a54l96i61b43o16r 23P98l94í82v15a 8875616843624

Mám už šestým rokem Meriva b 1,4 atmosféra a jsem spokojen. Crossland jako nástupce Meri bych si koupil, ale až tam dá motor Opel. Snad se dočkám. Nebo je má Meri poslední Opel?

0/0
8.8.2017 14:34

J32a50n 62D80l22o37u55h76ý 7154219400139

Ecotec ma zatim nekompatibilni uchyceni motoru na frantikivskou platformu, proto tam neni. Ano vidim to stejne, bez motoru a prevodovky od opelu, to je takove neoplovske auto.. to uz je snad mozna lepsi koupit "original" s frantikovskym znakem ;-)

0/0
9.8.2017 1:21

O47t69a 80K15r14a96t95k49y 2934199574584

Jj, koupil jste včas, obávám se, že máte pravdu s poslením Oplem. Prý MPV nefrčí... možná by frčely, kdyby byly na trhu. Mrkněte, za kolik se staré Merivy prodávají (v Česku i v DE). SUV je móda a myslím i vnucená výrobci. Víte někdo o výhodách SUV proti stejné třídě v MPV? Já jsem za 12 let s Alhambrami nezjistil...

+1/0
10.8.2017 13:17

T77o96m73á27š 93V83a45l40d85e33r 7923450949

Auto 4,2m dlouhé za 390K Kč v základu je levné? Znám i levnější.

+2/0
8.8.2017 13:54

J55a34n 37D27l77o91u50h12ý 7134749380239

Ja taky: Duster :-D ci Dokker ;-)

0/0
9.8.2017 1:22

M77i10l90o64š 45K68r23č92m13á12ř 2257635387826

velké auto? 410 l zavazadlový prostor, 45 l nádrž

+3/0
8.8.2017 13:52

Z30d74e98n26ě23k 75M45á19č58a72l68a 1323265279170

Jestli to má ve vínku z Francie cokoliv z vlastností jako má můj služební Peugeot 301, tak bych to nechtěl ani zadarmo.

+6/−4
8.8.2017 11:47

Z55d74e31n44ě13k 25M83á54č75a50l64a 1793525909520

Njn mínusáři, je to tak. Horší auto než P301, co se jízdních vlastností týče byla snad jen moje Škoda 105L a Renault Clio, kterej byl svařenej ze dvou po totálce. Nemůžu za to, že to nemáte s čím srovnávat :-P

+3/0
8.8.2017 12:03

J18a72k88u93b 70S74e13k85e61r62a 6776680516285

Tak pokud jste spokojenejsi s vrakem, tak se neda nic delat. Ale Vase sluzebni 301 je pro Vaseho zamestnavatelenauto za cca 170tis, tak se tomu autu nedivte.

0/0
8.8.2017 20:48

J95a23k52u94b 85S57e37k93e29r34a 6666460296335

Oprava spokojenejsi. Mysleno pokud srovnavate s vraky... Jinak jsem jezdil mimo jine s C elysse a uprimbe za ty penize to neni nijaka tragedie.

0/−1
8.8.2017 20:50

L75i58b95o92r 27M15o63u95č43k31a 1558417525872

kdyz ta SUV jsou posledni dobou bez napadu ., jedno jak druhe ...Rv

+1/0
8.8.2017 11:39

G69e81o35r56g 41K36o78m36b21e83r65e43c 9244241526631

Opel Crossland X INNOVATION - 1.6 Diesel, 88 kW (120 PS)

tak tahle verze zrovna nejlevnejsi neni (24.000,-Eur)

0/0
8.8.2017 11:23

V36í34ť54a 78K19r13u65t83i50š 1450634985797

Jak kde. ČR - 470tKč, SK - 18.490 EUR.

0/0
8.8.2017 12:17

G49e53o14r49g 34K47o97m20b14e92r53e48c 9464221366821

asi uskrcene dost na vybave.

0/0
9.8.2017 8:09

J89a48n 52D78l94o31u86h73ý 7774659250509

Tohle auto ma s opelem spolecnej akorat interier. Zbytek vcetne motoru jsou frantici. Takovej opel si opravdu nekoupim! Chci mit pod kapotou osvedceni ecotec a ne nejakej francouzskej kram. Ze sirsiho pohledu to tedy merivu nenahrazuje naprosto v nicem vcetne pouzite techniky. Tohle si koupi clovek, ktery si chce koupit suv a neni to "oplista". Ale tak treba to je cilova skupina pro tohle auto ;-)

+2/−4
8.8.2017 9:46

J72a78n 56S90t43u22h39l 1742894142

Taky jsem dosud k tříválcům přistupoval velmi skeptický, ale poté co jsem ho zkusil v 3008, aniž bych předem věděl co má za motor, tak jsem změnil názor.

+2/0
8.8.2017 8:45

M26a29r61c34e69l 65S52t57a67r55ý 9258564103359

velké auto? co tam hulíte?

+2/0
8.8.2017 8:33

P28e66t39r 70K67r31á57t14k19ý 5309746916551

Pasažéři sedí výše a mají pocit lepšího přehledu nad provozem...hmmm, až za pár let budou mít všichni suv, protoze nic jiného na trhu ani nebude, tak se začne vyrábět co za auta, aby byl ten "lepší přehled"?

+8/0
8.8.2017 8:26

P77e24t52r 24M58a47l23i78š11k34a 6481185101713

Už se vyrábí, třeba Ford f 650.

+1/0
8.8.2017 18:48

S92t47a49n56i32s56l64a25v 54S98r14b32a 4825174218194

jak to myslíte s tím "velké auto"? je to strašně prťavé, kufr to má, když to nemá zadní sedačky a naopak. mě se líbil, ale když jsem viděl jeho užitnou hodnotu...

0/0
8.8.2017 8:26

J41a59n 77D20l74o42u24h40ý 7664189860569

Velke auto neznamena fyzicky vzdy gigantickej korab. Ve sve tride to auto velke je svym vnitrnim prostorem. Nic vic, nic min. Clovek co v tom nesel to nepochopi...

0/0
8.8.2017 9:42

L26i41b90o61r 67M58o63u66č69k72a 1518447895612

tak jeslti to je do velikosti Kaptura - coz je cenove asi tak nastaveno, tak to je fakt prcek i uvnitr, protoze j Kadjar je prostorova tragedie

0/0
8.8.2017 11:41

P68e53t20r 35F64. 8152668906925

Ještě nižší než ferrari - a ti budou tyhle vysoké "kozy" podjíždět :-) ;-D

0/0
8.8.2017 12:52

J88a39n 88R96i59e33g18e89l 1244696185982

v německém balení se totiž skrývá francouzská technika - tak tohle mluvi za vse :)

+6/−3
8.8.2017 7:49

J23i18ř51í 64N33e53u54m49e67i18s42t30e22r 2732705303401

Říkáte městský teréňák, ze kterého není vidět? Nic lepšího do města neznám.

+7/0
8.8.2017 7:45

J52i80ř88í 34S47c11h32w77a61c13h 8428604818366

Typická vlastnost všech dnešních suv s údajně lepším výhledem :-)

+1/0
8.8.2017 8:45

P74e80t62r 54S44p67a70t41z61i22e51r34e80r 7954682835854

proč nadáváte tak moc na tříválce? to že tam není jeden válec tomu motoru nemusí nijak snižovat na kvalitě proti čtyrválci...asi málo těch rádoby hanilů co v tom v životě nikdy nejeli zapomínají na tříválec ve wartburgu a tam ten motor dobře šlapal dlouhá léta...pak i na tříválec v zemědělské technice jako je třeba zetor 5211 nebo 5245...a jací to jsou pracanti do dnes...tak nechápu to nadávání na tříválce.

+5/−1
8.8.2017 7:40

V62l87a59d71i87m28í74r 74F16i29b85i70g49e21r 5884851801664

Někdo si musí zanadávat a vsadím se že pár těchto hanilů by uvěřilo, že mají 4válec kdyby jim to někdo řekl, protože jsou schopni dolít max kapalinu do ostřikovačů.

+2/−1
8.8.2017 8:12

O48d59s28t35r62a68n20ě28n76ý 82U22ž30i35v19a77t27e79l 0

Uživatel požádal o vymazání
+5/0
8.8.2017 8:50

J71i31ř64í 86S61c87h79w37a47c83h 8708214108616

1. ano "teoreticky" dvoutaktní tříválec ve wartburgu má počet zážehů na otáčku stejný jako čtyřtaktní šestiválec. Ovšem prakticky dnešní benzínové čtyřtakní tříválce mají k sametu šestiválce mnohem blíže než ten "generátor náhodných výbuchů"

2. ta "pružnost" je naprosto dostatečná na akceleraci, ony ani dnešní čtyřválce řízené elektronikou jaksi tou ochotou jít do otáček nepřekypují (ale kolik řidičů dnes používá meziplyn, že)

3. ten tříválcový traktor byl evidentně uvedený jako příklad výdrže nikoliv kultivovanosti běhu.

4. Harley má jen dva válce vibruje jak "sbíječka", stojí jako dvě tato auta.... a je to ikona.

+1/0
8.8.2017 9:28

T48o98m39á29š 33V66a36l35d89e61r 7683510909

Jezdil jsem s tříválci. Ne děkuji, možná zadarmo. To už raději elektromobil. Poslouchat nepravidelnost v harmonických, cítit vibrace opravdu nemusím. Kdyby tam nebylo turbo, tak to ňoumové ani nekoupí. Pokud někomu za to stojí falešný pocit piditahu, je to jeho volba.

+1/0
8.8.2017 14:04

J62i84ř93í 76S92c32h40w27a63c26h 8798864718486

co to je ten "falešný pocit piditahu" když ten skutečný je téměř na úrovni 2.5 litrové atmosféry?

Uznávám ,že místním "milovníkům V8" vše co nemá alespoň 400Nm to může být málo, ale většině co jásají nad 150-200Nm svých atmo 1.6 - 2.0 můžou ten "falešný pocit piditahu" ve formě 230 Nm jen tiše závidět...

Jezdil jsem cca 6 let Roomsterem s HTP/51kW, žádné citelné vibrace se nekonaly, žádné nepravidelnosti v harmonických, ten motor do 60 nebyl prakticky slyšet. A do 90 velmi málo.

Jó pak mě svezl kamarád s tříválcový 1.4TDI a to byl poněkud jiný koncert, tam byla poněkud jiná "sbíječka". S tím ale HTP neměl nic společného a dnešní benzíny jsou opět o nějakých 20 let jinde....

0/−1
8.8.2017 15:24

T96o24m84á48š 17V75a31l73d31e95r 7883530599

litrový turbo nenadělá piditah jako 2,5litr. Buď jste to neřídil, anebo už zapomněl.

Ano vlastním nyní 1,8 atmo, nezažívám žádný piditah, ale krásně mi motory 1,8 a 2,0 táhnou jak potřebuji až do 7000, kdy potřebuji. Reguluji si řadící pákou a pedálem plynu:-) 2,5 l nebo 3l 6-ti válec se nedá ani srovnávat s pidimotůrky.

Pro mne jsou vibrace čitelné i u HTP a nemám to rád. Ale chápu, že ostatním to vadit nemusí.

Většině lidí tříhrnky v turbu asi stačí. Ale věřím, kdo rád řídí a cítí vůz pod sebou, má jiné priority. A taky to nyní na silnicích vypadá. Málokdy potkám řidiče, který má cit na vlásenky, serpentýny, umí správně se rychle rozhodnout a předjet. Většinou váhají, váhají a pak turbu šlápnou na krk a hle v protisměru mají auto. Vidím to dennodenně před sebou.

Marketink vládne a automobilky diktují jako např., že mizí MPV kde je pohodlné nastupování, dost místa i na bagáž, ale nahrazují je SUV, které jsou méně praktické. Důvod, že se do nich lépe nastupuje než do MPV. Jako že zákazníci zaplatí raději za menší prostor v SUV? Lidi jsou ovce? Tak já ovce nechci být a chci to MPV. A kde vybírat? A podobné to je u malých oturbovaných motorů. Bohužel u klasických motorů výběr řídne a dost.Rv PSA už ani klasický benzín vyrobit neumí.

0/0
9.8.2017 1:11

J53i46ř41í 12S27c20h95w26a52c53h 8168774888686

Samozřejmě, že v článku uvedené 1,2 litrové turbo v běžně používaném rozsahu 1800-4000 otáček udělá "piditah" na urovni 2.5 litrové atmosféry. Je to totiž vyjádřeno tím číslem 230 Nm. Toto číslo nedá ani žádný běžně prodávaný dvoulitr. Mám totiž taky atmosférickou 1.8/(v maximu)143k a dobře vím, že v uvedeném rozsahu otáček dává vcelku "ubohých" cca 150-175 Nm. Takže já klidně uznám, že si v uvedeném rozsahu otáček "uživám piditahu" ve srovnání s tím turbem.

A abych mu stačil tak mu musím "naložit na otáčkoměru" o dobrých 30% výše. A tvé 1.8 se ty týká taky, ta není žádná výjimka....

0/0
9.8.2017 10:17

T44o83m82á58š 42V61a28l38d20e15r 7223610749

Ano, vždyť se zmiňuji o řazení a pedálu plynu. Ale s atmo to mám až do konce otáčkoměru a s turbem zvadnu v polovině. Dobře ve dvou třetinách. Spíše reaguji na kultivovanost 6-ti válců oproti tříhrnku 1,2. Mimochodem málokdy potřebuji výkon 2,5l i s 1,8 využiji běžně asi tak 45-60kW. A při předjíždění podřadím a to je někdy pořádný kopanec do zad :-) Hodně zdaru a tříhrnky fuj, pryč.Rv

0/0
9.8.2017 10:42

J69a87k63u97b 87S48e71k86e80r32a 6236620766755

Nemusí člověk vzpomínat na 50 léta, stačí vzpomenout na HTP, to byl taky tříhrnek. A teda nic moc...!!

+1/−1
8.8.2017 10:01

P54e70t77r 70S27p17a86t88z48i46e56r91e41r 7244352365894

nic moc ale přesto do dnes jezdí...zrovna včera jsem vezl fábii s tímto motorem a nájezdem 340 000 km....a stále jezdí

+1/0
8.8.2017 10:17

J64a44k35u38b 87S55e28k38e27r81a 6626600686955

Já jsem viděl minulý týden wartburga :-)

0/0
8.8.2017 10:22

T65o84m95á83š 49V36a51l43d67e82r 7983250609

Ano vezl, nejel.;-)

0/0
8.8.2017 14:05

P40e56t39r 72S54p95a33t96z41i49e92r65e25r 7594412105354

jel jsem s ní na STK..a jelikož to není mé auto, tak jsem já jako řidič to auto vezl...;-D samozřejmě auto jelo vlastním pohonem...;-)

+1/0
8.8.2017 14:33

T33o37m78á50š 89V16a44l40d84e98r 7473300759

Asi jsem měl použít i smailík. :-) Jelikož když řídím, tak jedu, jinak se vezu, ale také vlastně jedu. No to je zmatek.;-) Ale nezabíhejme do detailů. Pěkný den.

0/0
9.8.2017 1:28

P52e39t72r 93M86i81c86h18a18l 2640454971332

Další krám nacpaný serepetičkama s tříválcovým vibrátorem.

+3/−4
8.8.2017 7:31

J45i13ř27í 34S76c19h43w42a59c70h 8468204498496

Oproti "ikonickym" 1.9 pd je běh dnešních benzínových tříhrnků sametem....

+4/0
8.8.2017 8:42

P94e41t68r 95M84i76c65h96a63l 2920304711592

Jiří, míval jsi na víc než argumentační fauly.

0/0
8.8.2017 12:18

J23i26ř24í 72S42c51h66w69a41c22h 8608324388866

nemyslím si, že "fauluju" vice, než ty ve svém úvodním příspěvku. ;-)

0/0
8.8.2017 12:40

Najdete na iDNES.cz