Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový průšvih VW: „cinklá“ TDI vyvinul za levné peníze EU na ekologii

Volkswagen bojuje o post největší automobilky světa, ale je to i největší průšvihář v autoprůmyslu. Evropská investiční banka mu teď zastavila poskytování úvěrů. Podezřívá totiž automobilku, že za půjčené peníze, za které měla vyvinout technologie šetrné k životnímu prostředí postavila mimo jiné turbodiesel EA189.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R53o60m56a36n 95M38a54r55t56í79n67e49k 3183290330688

Diesel mám pár dní, 20 let do teď jsem měl jen benzinove atmosfery. Užasně diesel tahne ospodu a ten zvuk.

0/0
6.8.2017 14:19

P59e80t81r 91H41o66r56á60k 1539563569534

Tak snad do několika let ten tvůj diesel nebude moct vyjet na silnici. ;-D

0/0
6.8.2017 22:54

R53o77m71a38n 29M27a75r92t62í24n51e74k 3393250480538

haha, to jsem uplně v klidu, diesely budou jezdit ještě hodně dlouho, navic neni diesel jako diesel

0/0
7.8.2017 6:16

L69u69b23o74š 98M27a72r65e27k 1802485216931

Mě by VW v garáži nevadil.

0/0
6.8.2017 11:37

P10e74t51r 81H96o11r12á11k 1959203879114

Jen v garáži by nevadil ani mně. ;-D

+1/0
6.8.2017 22:55

P56e75t95r 65Č40e27r12m50á17k 9178835869430

Zase mediální blud. Pořád dokola stejná pohádka a stejný nesmysl - doposud neexistuje v EU žádné porušení legislativy v této věci ze strany VW. Jinými slovy - neexistuje jediné legitimní či oficielní rozhodnutí které by konstatovalo jakékoliv porušení čehokoliv v EU. Tedy i pokud by za tyto peníze byl financovál vývoj tohoto sw (zanedbejme že ho vůbec nevyvinul VW ale Bosch...), tak je to zcela legální. Navíc se jedná o naprostou banalitu v situaci VW, banka poskytla úvěry ve výší 5mld od roku 1990 a VW má přitom roční zisk kolem 15mld... Takže si každý dokreslí jak "důležitý" zdroj financování to je ;-)

+1/0
6.8.2017 3:27

Š78t54ě60p97á72n 12H46r37d80e68k 3230750325573

umělá kausa-pro bojovníky proti ropě-podívejte se napřed,co jezdí po svště!!proti tomu jsou TDI -sněhobílé-unijní bl..i!!:-/

+2/0
5.8.2017 10:21

M27i46c51h67a72e12l 85M96e69n96s68i60k 8501316190522

"TDI -sněhobílé-"

Přesně tak.

Když před tebou startuje na křižovatce takový typický TDI-čkář, chvíli přes tu záplavu "sněhobílých"(;-D) sazí nevidíš,

německá velkoměsta zvažují úplný zákaz vjezdu všech dieselů (omyl, že jen starších - čtěte vyjádření starosty Mnichova) do centra,

ale jinak - no prostě zářivá čistotaR^

+1/−2
6.8.2017 11:26

P91e67t67r 94Č62e32r56m49á96k 9478855649290

To je nesmysl, pár neměckých pouze měst uvažuje (!!) o dalším stupni v jejich nízkoemisních zónách a zavedení modré plakety - tu by získala pouze auta plnící aktuální E6. O plošném zákazu dieslů v německu vůbec nikdo na žádné oficiální úrovni neuvažuje ani výhledově.

0/0
6.8.2017 15:21

T93o37m52á63š 93V54a32l70d64e25r 7233410919

Stejně mi připadá, že EU a jejich komise kašlou na spotřebitele, ale jen vedou byrokratické války a nařízení, aby vykazovali nějakou činnost. V této kauze je to jasně vidět. VW poškodil nejen zákazníka, ale všechny občany EU, protože jim otravuje prostředí víc než dovolují normy. EU nedělá nic. Vlastně ano zachraňuje a ochraňuje VW.

+5/0
4.8.2017 23:13

P57e90t11r 13H50o95r15á71k 1259313179634

Ano, poškozuje především všechny ostatní občany, kteří za tím musí jezdit.

0/−2
5.8.2017 7:56

Š61t64ě23p93á28n 75H63r10d42e50k 3120410185853

valder-minus jsem chtěl dát!!

0/0
5.8.2017 10:19

T36o64m29á31š 13V52a80l31d40e98r 7583940449

Mě to nevadí. Vadí mi že musím dýchat dieselový smrady.

0/−1
6.8.2017 9:59

P44e67t23r 31Č22e30r56m39á91k 9678565709950

VW nepoškodil nikoho, normy pochopitelně splňuje jak má, to že si EU nastavila pravidla jaká si nastavila je pak jiná věc a s byrokracií to nepochybně má společného dost.

+1/0
6.8.2017 3:12

J47i76r90k24a 50H98o71n42c19ů 2784174941988

Pokud by ale EU podnikla proti VW tvrdé kroky, mohla by zničit jednoho z největších zaměstnavatelů v unii.

0/0
6.8.2017 11:43

T14o21m80á42š 82V93a69l79d29e65r 7733360799

To je ale omyl. Ona jej nemusí zničit, ale potrestat. Zničit jej mohou spotřebitelé. EU má jiné páky. Jo když někdo žije od zdi ke zdi, tak asi nechápe význam slova kompromis. Potrestat tvrdě tak, aby si lidé z koncernu VW rozmysleli provádět podvody. Mohli jít tvrdě po iniciátorech podvodu a všem v civilních soudech zakázat manažerskou práci v autoprůmyslu. Nemusí poškozovat hned akcionáře. EU může spolupracovat s akcionáři ne jak nyní, kdy automobilky vkládají do nových pravidel kličky, ale na mnohem operativnější úrovni. EU má mnoho možností. Bohužel evropské komise jsou zkorumpované a tak nic nemůže fungovat správně, ideálně.

0/0
8.8.2017 14:18

P29e86t38r 95Č71e61r73m42á56k 9438535499830

Omyl je Váš příspěvek. EU nemá žádné páky protože podle její vlastní legislativy VW absolutně nic neporušil a není tedy za co kohokoliv jakkoliv trestat. Zbytek té konstrukce tím tedy padá.

0/0
9.8.2017 12:21

K17a95r72e12l 57S44l24a26v31í52k 4283214345735

Umí EU nařídit třeba tvarohovatější tvaroh nebo mlékovatější mléko? To snad ani nejde. No a to je to samé.

+2/0
4.8.2017 20:05

K75a35r66e56l 34S50l23a28v52í54k 4803814445435

A mě je to fuk. Stejně si znovu pořídím pouze VW nebo Škoda.

+2/−1
4.8.2017 20:04

P35e70t63r 46H87o42r20á61k 1829563639254

Tak snad ne diesel.

+1/−2
4.8.2017 23:08

P91a65v12e65l 85Š76e60d36l10b66a30u75e95r 7248431932765

Nic proti masochismu... Někdo má třeba taky raději salám náhražkový, než salám opravdový, protože ten opravdový nezkusil... I v "náhražce" se dá občas někam dojet... Chápu.;-)

0/0
8.8.2017 1:52

J30o56s76e61f 79Š82v94e80c 6645736454403

Vas benzin z vyfuku smrdi vic nez nafta.

+2/−7
4.8.2017 18:27

J65a73k82u10b 70S34e31k62e49r88a 6936150826165

Zajdete si na ORL ;)

0/0
6.8.2017 13:08

J34o14s43e69f 90Š28v75e67c 6155366164483

A vy patrite do jeskyne

0/0
4.8.2017 18:25

R39o84m28a69n 14P22o86l89á69č10e56k 5916959535

Už německá vláda schválila záchranný balíček pro VW z kapes vsech daňových poplatníků ? :-D

+7/0
4.8.2017 17:59

M18i72r24e79k 67T82u56r95e76č70e76k 4303132530212

No vida, jak nam ten evropsky ekoterororismus, kapitalismus se socialistickymi dotacemi náádherně funguje ! ;-D

+3/0
4.8.2017 17:44

P88e16t77r 73B63á85č90a 8765316285885

;-DR^ Hezky s tema ekoteroristama z Bruselu vybehli.

+3/0
4.8.2017 15:58

A91l95e26š 64L13i86s76o94v74s66k93ý 9909558482642

Podvádí všichni, ale ostatní jsou rádi, že se pozornost médií nyní spoustředí na VW a tak honem zametají stopy.

+4/0
4.8.2017 13:35

L82a88d51i98s37l90a82v 45K57a21l49o24u31s 7885326811460

To je průšvih. To by cena aut VW měla klesnout okamžitě na 1/2.

0/0
4.8.2017 12:49

P58e48t92r 63K98n60ě15b72o43r36t 3581460

Tak to si majitelé těchto aut pěkně odskáčou!

0/−1
4.8.2017 11:38

T31o21m85a27s 24T30u17m86a 4792290616115

vW podvádí porát stejně tak jejich škodvka jak zaplevelila internet jejich fake videama udajnych studentu z roku 1987Rv

+2/−2
4.8.2017 11:34

P23e79t17r 91S46t62e72j84s44k22a53l 3969988714296

Cim dal lepsi, co se jeste nedozvime.

+5/−1
4.8.2017 10:41

P88e90t92r64a 57P56o86t20o88č38n37á 9141732127747

Toho se take desim, kam az mohou zajit. Snad se neudusime.

+1/−7
4.8.2017 10:45

P41e62t85r79a 97P80o95t72o84č61n86á 9971422307257

Je to hruza ten koncern. Zase balamuti, to same bude i s ostanima znackam z toho koncernu, bych rekla.

+1/−5
4.8.2017 10:23

J57i86ř96í 88E35r95b52e66n 1923954126177

Myslíte, že jinde na světě to je lepší? Zajeďte si zadýchat třeba do Kalkaty...

+1/0
4.8.2017 12:09

T34o68m20á41š 47V93a28l78d40e66r 7133200949

A proto tam nebydlím :-)

0/0
6.8.2017 10:25

P82a60v82e11l 58R11e39z94n83i58c53e86k 3615894934442

a medialni masaz pokracuje.

1. ta auta nebyla cinkla, resp ty motory nebyly cinkle - pozadavek znel ze v konkretnim detailne popsanem mericim cyklu musi splnit nejakou normu a to splnily

2. samozrejme ze je vyvinul za penize EU, protoze EU tlacila na vyvoj aut ktera takovou normu splni a sypala do (nejen) VW penize aby jim s tim pomohla (s vedomim ze je to kravia - alespon ti co maji elementarni znalosti fyziky toto vedomi meli)

cili VW je v tomto medialnim kolotoci spise peknej fackovaci panak a nejvic popela by se opet melo sypat na vseznalky z vysokych postu EU a EK...

+29/−9
4.8.2017 10:12

J28a86n 11M77o88t48ů26r50e54k 7600472111459

ad 1. to je takové slovíčkaření, nelze to takto chápat. Auto má splnit cyklus v režimu, který se ale pak už nezmění. Což nebylo, v režimu měření byl nastaveno vše jinak, než pak v provozu. Ten podvod je jednoznačný.

ad 2. - z čehož plyne i podvod v tomto bodě.

+7/−6
4.8.2017 10:20

L27u30d93v77í40k 23G91a83j90d47o10š76í38k 2845613874602

Ono je to slovíčkaření, ale v právní řeči sakramensky podstatné.

Druhá strana je věc etická. Tam se to asi ospravedlnit nedá.

+9/−1
4.8.2017 10:24

P42a38v84e94l 56K83u32t92i14l 9710436843179

No tak ty šílené pokuty asi nedostaly za to, že to právně bylo v pořádku...

0/0
5.8.2017 0:04

P55e78t56r 81Č23e35r65m66á21k 9628315269440

Pokutu dostali akorát v USA kde je zcelá jiná legislativa.

0/0
6.8.2017 3:15

J94i63n76d21ř19i41c88h 66Š10k15o72p59e32k 4725191550465

pokud je v pořádku měření spotřeby za nereálných podmínek a s upraveným vozem, nějaké rozdíly v emisích jsou to samé. Akorát v prvním případě to odnášeli majitelé aut, což nikomu nevadilo, ale ve druhém se automobilky dovolily udělat dobrý den i z EU byrokratů

0/0
4.8.2017 18:08

M18i29r49e16k 39G53a97j81e12r 5471626939740

Presne tak. Protoze dnes je SW dulezitou soucasti funkce motoru, tak neni mozne jeho funkci a zpusob rizeni spalovani menit podle toho, zda jde o testovaci rezim nebo normalni provoz. Je to jako by se testovaly jine motory, nez ktere funguji potom v prodanych autech. Slo o podvod a VW to priznal.

+3/0
4.8.2017 18:57

T27o31m73á40š 49V36a39l37d60e33r 7533280889

Pan Čermák toto nepochopil.

0/0
4.8.2017 23:08

P77e51t19r 62Č13e92r57m65á25k 9228965949880

Zatím jste to nepochopil stále akorát vy ;-)

0/0
6.8.2017 3:17

R33a32d22i37m 38P50o14l16á39š55e37k 9576423699289

Já myslím, že to je sporné. Účelem software motoru je optimalizovat chod motoru na všechny myslitelné provozní podmínky. Stačí mít o 1- 2 osoby v autě víc nebo rozdíl mezi venkovní teplotou v zimě a v létě za pařáku, rozdíl mezi nadmořskou výškou u moře a v Alpách nebo i jen v Beskydech, rozdíl mezi čerstvě vyčištěným filtrem sacího vzduchu a už trochu zaprášeným.... a kdovíco ještě . A software současného motoru už kvůli těmto věcem mění řízení spalovacího procesu.

Do budoucna nebo možná že to už funguje i dnes, by například auta mohla detekovat, jestli jsou zrovna v auty přecpaném městě nebo na venkově na dálnici a podle toho regulovat spalovací režim s ohledem na vznik exhalací....

prostě dnes už v motoru není napevno nastaven jen jeden spalovací režim, ale nastavení spalovacího režimu motoru se dynamicky mění podle spousty vnějších podmínek. Speciální režim motoru pro měření emisí je jen jeden z mnoha řídicí jednotkou běžně nastavovaných režimů motoru.

+1/0
5.8.2017 9:44

P17e80t68r 25Č62e21r64m29á40k 9928835589100

Takto to samozřejmě není, způsob řízení byl naprosto identický, proto se o žádný podvod nejednalo. VW taky nikdy nic takového nepřiznal, pouze uvedl že takový sw existuje a v kolika je vozech R^

0/−1
6.8.2017 3:17

P27e61t16r 60Č42e54r47m16á14k 9478955249760

Nikoliv, žádný podvod se nekonal, norma požaduje splnění hodnot v konkrétní sekvenci, což bylo řádně splněno. R^

0/0
6.8.2017 3:14

L84u71d21v63í35k 54G59a87j46d18o41š37í78k 2365213674912

Notabene "cinklé" byly pouze americké emisní testy, protože v EU se emise NOx u dieselů v té době vůbec neřešily, a motor v emistním tesu podle normy Euro obstál i bez podvádění.

+5/−3
4.8.2017 10:21

M96a45r66t54i15n 22K92a31r95á98s25e80k 9118763318298

Coze co? Emise NOx jsou regulovane uz od dobe EURO 3 (rok 2000), tady slo o motorys EURO 5 (tj dvakrat zprisene)

0/0
4.8.2017 16:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.