Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Hon na čtyřkolové čarodějnice může Německu uškodit

Německé automobilky byly na koberečku v Berlíně. Na takzvaném dieselového summitu se daly svorně na pokání: svolají do servisů pět milionů aut a pokusí se je upravit tak, aby méně kouřila. Autoprůmysl je jedním z pilířů německé ekonomiky. Teď je na pranýři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30o14z16e40f 80B42e96v84i28l89a18q15u87a 9865759491621

V porovnaniach mi chýbajú Fabie a futbalové inriská! Ako to má potom bežný smrteľník porovnať?:-P

0/0
8.8.2017 16:14

P39e27t52r 13N55e98h71a58s71i58l 4382585654154

Koukám Dvořák zase perlí.

V pár větách napsat hned několik lživých prohlášení, to se jen tak nevidí.

Díky redaktorům jako je Dvořák se z auto. idnes stává stejná žumpa jako z auto.cz.

Srovnávat lodě s auty ke klasické manipulování s fakty. Doufám, každý inteligentnější člověk než Pan autor Dvořák chápe, tyhle 2 fakta nelze spojovat. Ano lodě na moři mají obrovské emise jedů asi větší než auta, ale to nic nemění na faktu, že tam kde žijeme tj. ve městech, jsou auta jedním z největších znečišťovatelem. Při smogových stavech i hodně přes 60% jedů vypouští auta. Vysvětlete jinak lidem proč se jim hůř dýchá, proč města vydávají zákaz vjezdu aut, proč si lidi nechtějí u hlavních silnic otevírat okna...

Další lež o otěru obložení brzdových destiček. U elektromobilů jsou minimální protože elektromobily klasické brzdy používají velmi zřídka a většinou tyhle brzdy vydrží celou životnost auta, vymění se jen kvůli tomu že zreznou. Elektromobili brzdu hlavně motorem!

No a do třetice. Opět ukázka klamání čtenářů na základě různých faktů. Německo sice odstavuje JE, ale to je proces, který trvá už hodně dlouhou dobu a bude ještě několik desetiletí trvat. Stejně jako proces odstavování uhelných elektráren. To že to nejde najednou je každému kdo má trochu rozumu jasné. A díky tomu že se tyhle dvě věci spojili dohromady (odstavování JE a uhlí) dochází k "DOČASNÉMu" většímu podílu uhelných elektráren! Ale stačí se podívat do plánů a hned je jasné že uhelné elektrárny se odstavují také nyní hlavně ty staré a v nejbližších letech se budou vypínat další. Ale opět to nejde hned najednou bude to trvat desítky let.

Ale co je nejdůležitější, oni už začali!

My stojíme a nemáme žádný plán my budeme ty úhly stavět a budeme dál dýchat ty jedy z těch komínů.

Už teď je podíl uhelných elektráren okolo 50% takže elektromobili jezdí na elektřinu minimálně děleno 2. A protože se tento podíl bude stále zvyšovat bude elektromobil jezdit stále na"lepší" palivo než spalovák, protože u něj už nic zlepšovat

+2/−2
7.8.2017 19:20

J83a87n 71J24e92n22i89c 1654964177264

Částečně lze souhlasit, ale taky ujíždíte na druhou stranu. Až někdo spočítá cenu nabíjecích stanic a energiii nutnou k jejich výrobě a instalací, tak se možná budete divit. Přístavy lodí jsou obvykle v obrovských aglomeracích. Tam žijí lidé a ty obrovské lodě zrovna startují v těchto přístavech. Vřele doporučuji kouknout jednou, víc ke změně názoru potřebovat nebudete...

Že nelze nic zlepšovat na spalovacích motorech? To víte že lze. Když snížíte o 20% spotřebu, tak o stejnou část snížíte výfukové škodliviny...

Možná už to nevíte, ale dost lidí si láme hlavy, co s použitými baterkami z elektromobilu. Energie potřebná na recyklaci/likvidaci je značná.

Suma sumárum jsem neviděl solidní studii, která by řekla, že elektromobily z globálního pohledu jsou lepší/zdravější než současná auta. Jo a taky by mne zajímal vliv na lidské zdraví pocházejícíz elektromagnetického znečistění...

Spíše v současné honbě proti dieselům vidím snahy o obrovské lobby. Prostě Německo se vydalo nějakou cestou a zbytek EU bude následovat... Oni mají náskok, tak se na tom navíc napakujou a o to přece jde především...

0/0
11.8.2017 12:03

J23a34n 86J53e27n79i20c 1904524227154

Btw, vodík se bude dávat taky do spalovacích motorů. Ale uznávám, že tohle by už byla ironie :-) Zde by Vám došly asi argumenty zcela.

0/0
11.8.2017 12:06

P62e12t73r 14N43e80h19a83s67i36l 4622835344264

To jste mne rozesmál s tím vodíkem. Prosím vás, dřiv než něco napíšete zkuste to zadat nejdřív do googlu a něco si o tom přečíst. Jestli vám vadí výrobaelektřiny a baterií pro elektromobily, tak pro ty elektromobily na "vodík", je to 100x horší. Efektivita výroby je nula, nula nic, nádrž na vodík má 600 barů! Dvakrát víc než na LPG. Skladování, transport a čerpání vodíku je za a) nebezpečné, za b) extrémně drahé. A jestli jste narážel na cenu nabíječky pro elektromobily, tak cena čerpací stanice na vodík, už je úplně někde jinde. Vodík je extrémně nebezpečná látka. Vodík velice rád se vzduchém bouchá, utíká z nádrže jakoukoli malou skulinou, kterou si najde.

O proti tomu je elektřina hračka pro děti. Ostatně každý ji má doma. Vodík asi těžko.

A jestli si myslíte, že na vodík se bude jezdit, tak se dost šeredně mýlíte. Zeptejte se radši třeba u Toyoty. Nebo u Mercedesu, či Hondy. To jsou firmy, které chtěli hrozně moc prosadit vodíkový auta. A jak to dopadlo:

http://autobible.euro.cz/mercedes-opousti-pohon-vodik-misto-nej-se-soustredi-akumulatory/

Toyota už to taky pochopila, ostatní od toho už také v tichosti upouští.

A jestli si myslíte, že se vodík prosadí u náklaďáků a autobusů, tak to je také velký omyl. Například firma BYD prodává v číně svoje velké autobusy 4000 za rok! Mají dojezd přes 300km. Objednává si je i Londýn po 50 ks. Los Angeles (60ks)

http://autobible.euro.cz/mercedes-opousti-pohon-vodik-misto-nej-se-soustredi-akumulatory/

Atd. Pak je jasné, co je budoucnost. Vodík to rozhodně není a na to abych tohle věděl, nemusím mít věšteckou kouli, ale jen sledovat vývoj a prodeje a hned je všechno jasné.

Jen je jaksi potřeba nevěřit článkům jakou jsou tyhle od p. Dvořáka. ty jsou evidentě úplně mimo.

0/0
13.8.2017 1:11

P25e72t82r 36N71e73h30a44s85i41l 4742835154544

Dobrý den, moc necápu jakou souvyslost má cena nabíjecích statnic s mým komentářem? A to se nemůžete podívat na net kolik taková stanice stojí? jedna z nedražších od ABB Terra53 stojí 650 tisíc. A nechcete do toho započítat i cenu nafty pro dovoz materiálu na stavbu té nabíječky? A co teprve započítat i výrobu toho náklďáku co vozil ten materiál na tu stavbu. A co výrobu té nafty co spotřeboval ten náklaďák co vozil ten materiál na tu stavbu té nabíječku....

Stejně tak se mohu ptát jak do toho započítáte cenu benzínových čerpaček ta je už z principu daleko větší. Cena rychlonabíjecí stanice s 50 kW se většinou pohybuje se vším do 1 milonu. A to je hodně předražené. Cena obyčejné zásuvky 230V, nebo 400V 32A s výkonem na jednu fázy 7,5 kW, nebo na 3 fáze cca 22 kW je "pár" korun do cca 10-20 tisíc! Po republice by teď 1-2 roky stačilo vybudovat cca 20-50 rychlonabíječek a na každém parkovišti u supermárketů 230V a 400V. To nejsou vůbec žádné velké peníze o proti vybudování 1 čerpací stanice na benzín.

Ohledně přístavů a lidí v nich žijících. Ano to je rpavda, nemusím se na nic jezdit dívat. Ale opakuji, proč by to měla řešit Česká republika, nebo češi uprostřed svštadílu bez moře? Věřte tomu, že lidé v těch přístavech už tohle dávno řeší bez toho aniž by jim to nějaký Dvořák říkal. ty velké lodě před vjezdem do přístavů musí přepnout na "dražší" palivo, které méně kouří. Když vyjedou ven tak opět přepínají na to nejhorší co můžou v těch kotlech spalovat. Ale naštěsti i to už lidem začíná docházet, takže i toto se začíná řešit.

Ne na spalovacím motoru už dnes nelze "té=měř nic zllepšovat. to je sice pěkné, že říkáte, že když snížíte spotřebu o 20% tak snížíte o stejný díl emise. Bohužel to není pravda. Za prvé znížit spotřebu o 20% se dnes u spalováku nikomu nepodaří a kdyby jste na to přišel, tak jste milionář. Ale ono to jaksy už nejde. Za 100 let motor vypilovali k jeho fyzikálním možnostem. Víc z něho nevymáčknete i kdyby jste se rozkrájel, protože fyziku ...

0/0
12.8.2017 23:37

P77e28t67r 23N92e77h35a69s49i88l 4772195554224

nezměníte. Ostatně aféra s dieslem, je toho krásným důkazem. VW to ví, proto pro něj bylo jediným řešením podvod. Jediné řešení pro snižování emeisi jsou různé udělátka typu start-stop, vypínání válců, snižování výkonů, vstřikování, turba, čidla, filtry, katalizátory atd. atd. Vše toto ale nikdy nezajistí zmenšení spotřeby o 20%! Sníží vám to spotřebu o "pár" procent, které ale hned naberete, protože nic není ideální a to snížení funguje jen za ideálních podmínek, které v praxi nikdy nejsou. Takže ne opravdu dnes nesnížíte spotřebu spalovacích motorů o 20%. to jste v říši scifi.

Recyklace je další velké téma. Nechápu opět souvislost s mým příspěvkem. o těch 3 lžích p. Dvořáka. Recyklace baterií se samozřejmě řeší a není to nic nového ani neobvyklého. Stejně tak proč Vás nezajímá se děje s vyjetým olejem ze spalováků? Jak se řeší recyklace baterií u spálováků? Ty mají také baterie. A co teprve váše mobilní telefony, notebooky. Těch je na světě pořád víc než baterií z elektromobilů. A co další baterie jako UPS, v serverovnách, v hračkách, v počítačích. Sice v hračkách jsou malinkaté baterčičky, ale v tom obrovském množství, co se vyrábí a prodávají a vyhazují, to dává stejně víc než je baterek v současných elektromobilech. Ale to vás už nezajímá.

Ohledně studií. Jasná páka. vymyslím vám 10 studií, ve kterých budou vycházet super spalovače a dalších 10 studií, ve kterých to bude naopak. To byste měl pochopit, že nic takového co byste chtěl vypočítat nejde! Ono u každé studie záleží na tom kdo ji dělá a pro koho a do jaké úrovně chcete zajít. Jestli budete počítat jen oblast "auto", tak je na to elektromobil bezkonkurenční, protože žádné emise nevypouští. A protože to takto "špatně" vychází pro spalovák, museli vymyslet jak ty "špatný elektromobily zhoršit, proto se zajde do další úrovně a započítá se i výroba "paliva". A ejhle už to konečně vychází líp. Ale když ono to ještě stále někdy nevychází, tak musíme jít do další úrovně a započítat i dopravu a ztráty ...

0/0
12.8.2017 23:58

P48e89t60r 49N62e36h11a16s37i63l 4792475834274

při doprave ve vedení a pro jistotu i další úrověň jako těžbu toho hrozného uhlí pro tu výrobu té hrozně "spatné" elektřiny pro ty úplně nejhorší výrobky na elektřinu co se dnes dají koupit - eletromobily. A podobně se ptejte jak se vlastně vyrábí benzí, že se k výrobě toho benzínu spotřebuje cca 1,3 kWh té hrozné elektřiny, že se musí ta ropa také vytěžit, a zpracovat a dopravit v ropovodu, máte také ztráty a také se tam používají čerpadla na tu hroznou elektřinu. Je toho tolik co se na obou stranách nezapočítává, nebo se naopak započítá, tak aby to vyšlo do plusu na tu správnou stranu, podle zadavatele studie.

O elektromagnetickém znečistění tak to už opravdu přeháníte. Za prvé ještě se nikomu nepodařilo ani náznakem něco takového dokázat i když se o to pokoušejí vědci už přes 50 let. A za druhé nebezpečný vlivu jedů vypouštěných ze spalovačů je již dávno dokázaný a vychází několikrát do roka kolik lidí na to umírá.

Z vašeho příspěvku jen vychází to, že nic o elektromobilech nevíte, ani jste nezkusil na google najít cenu nabíjecí stanice, což nebylo nic těžkého. Ostatní "ne"argumenty jsou ze stejného soudku jako od pana Dvořáka. jen masírka z medií jak jsou ty elektromobily hrozné a nebezpečné a jak nám vlastně škodí a spalovací motor je v porovnání s ním vůně lesa a vlastně nikdo na ty vypuštěné jedy co všichni dýcháme může zemřít. To je jen výmysl loby a které, že loby? Opravdová loby pře cca 10 lety nechala zlikvidova a sešrotovat elektromobil ev1. To je potvrzený fakt, který si můžete najit na googlu. Americká vláda tenkrát na základě loby naftařů tyhle elektromobily nařídila GM stáhnout z trhu a sešrotovat. A mohla to jednoduše proto, že ty elektromobily byly v pronájmu a z dotací od vlády. To je to opravdové lobby, ne to co si myslíte vy.

Na vás by platil jednoduchý test. Říká se mu "garážový" sice to moc nemám rád, ale pro vás úplně ideální aby jste pochopil ty jedy z výfuků. Zavřete se se svým spalovákem do garáže, nastartujte motor a počkejte jak ...

0/0
13.8.2017 0:13

P26e41t39r 59N75e64h15a49s67i48l 4902555904554

dlouhou vydržíte. to samé potom (jestli to přežijete) vyzkoušejte s elektromobilem. (to jsem zvědavý, jestli vám to elektromagnetický záření nějak ublíží.

Nechápu jednu věc. Proč řešíte "škodlivost" elektromobilů a ne škodlivost spalovacích aut? Ty jsou v mnoha ohledech a daleko více nebezpečnější, než elektromobily. Škodlivost spalovačů je evidentní není ji potřeba nijak dokazovat. Každý to denně filtruje přes svoje plíce, ale místo toho aby se řešil jeden z největších znečišťovatelů dneška, tak se vymýšlí a lidi jako vy tomu věří, různé výmysly jak ty hrozné elektrické přistroje na kolech pomluvit a poškodit. A vykládat, to, že jedna leď vypustí víc škodlivin, než auta dohromady a že vypouštěním jedů z aut u nás vlastně nemáme zabývat, protože to je "celosvětově" jen 3%. Sorry, ale tohle je tak do nebe volající blbost, že fakt nechápu jak tomu lidi můžou věřit? Vlastně chápu, existují lidí, co věří, že je země placatá. Tak ano lidi jsou schopiný uvěřit všemu co jim na idnesu vyloží na podnose. Místo toho aby jste si to našel sám a sám si udělal úsudek a nevěřil co píšou na internetu a už vůbec ne nějakému Petrovi Nehasilovi v komentářích pod tím samým článkem.

Všichni vědí, že elektromobily mají spousty výhod. Bez hluku jak uvnitř, tak venku, bez vibrací (menší únava při jízdě), bez jedů z výfuků, bez sazí v garáži, nebo v dílně, jednoduchost konstrukce,... A že spalovače naopak spousty nevýhod. vypouští spousty jedů do vzduchu který všichni dýcháme (všem to vadí!), velké vibrace, velká hlučnost (všem to vadí), garáže musí být dobře větrané, mechanici jsou špinavý od olejů, od sazí, všude špína a olej (podívejte se na garáž s elektromobilem to je obrovský rozdíl!) spalovací motor má tisíce součástí (je jich už tolik, že to přesahuje míru složitosti, takovou aby se to dalo dobře spravovat a vyrábět), různé turba, vstřikovače, čerpadla oleje, benzínu, katalyzátor, filtry, 10-kty různých čidel v motoru, ve výfuku, převodovku, a spousta

0/0
13.8.2017 0:34

P33e93t57r 62N28e17h95a95s80i34l 4312775524704

dalších podpůrných systému start stop, elektromotor pro startování, elektroniky, aby se ten spalovací motor vůbec rozjel.

Většinu nevýhod spalovačů řeší elektromobily, tak proč jste proti nim? to fakt nechápu. Jediné dnes menší nevýhody elektromobilů jsou menší dojezd a velká cena. Obojí je ve vývoji. Dojezd se nyní s příchodem elektromobilů Tesla model 3 a Chevrolet Bolt, stírá a je téměř dostatečná pro většinu lidí. Do půl roka, do roka začnou vyrábět elektromobily s dojezdy přes 300km i ty staré konzervy jako VW (egolf), Nissan (Leaf), Kia (Soul), BMW (i3), Audi (etron), Mercedes (eq, aj.)

A cena je velká, zatím díky maloseriové výrobě. Ale to je přeci jasné, že nic nejde hned. První spalováky, taky nebyly za babku až s příchodem opravdu velkých serií se auta zlevnila. Jako ostatně všechno. Takže naříkat, teď, že jsou elektromobily drahé, je opravdu scestné a jen to ukazuje na tu negativní kampaň co se proti elektromobilům vede. á bych taky chtěl všechno hned, ale ono to jende. Velkoseriová výroba se pomalu rozjíždí a proto cena klesna za "par" let. Nic neobvyklého. Nové plazmové televize, také stály 300 tisíc. pak 50 tisíc a až za několik let se dali sehnat za rozumnou cenu. Stejně tak dojezd se bude stále zlepšovat a už dnes je u těch "lepších" aut přes 400 km. Není nic jednoduššího si domyslet, že po pár letech se to přesune i na ty levné auta pro socky, na což čekám i já až budou ty správné "ojetiny".

Poslední odstavec o Německu už vůbec nechápu. Co je to za výrok? To jim závidíte? Německu je přeci úplně jedno jestli je někdo následuje, nebo ne. Tu změnu energetiky si dělají u sebe doma a s nějakou cenou, na které by se mohli napakovat, to myslíte vážně? Jak se na tom napakují? Vždyť je to naopak, něco je to stojí a cena elektřiny je v německu dražší. Protože ty změny samozřejmě něco stojí.

A ještě navíc "napakovat" bychom se mohli my, kdybychom chtěli. Ale my jsme řekli ne, my elektřinu zadarmo nechceme ...

0/0
13.8.2017 0:53

P89e13t42r 55N92e18h53a17s58i28l 4422905174984

a už vůbec ne aby nam německo za odběr jejich elektřiny platilo. No to fuj, to nemůžeme si něco brát a ještě aby nám za to někdo platil! to my radši tu elektřinu zdrama od němců nebudebrát a radši si ji sami vyrobíme v JE a budeme dál prodávat (ročně 15 TWh vyvážíme!)

0/0
13.8.2017 0:56

Š31t21ě58p16á44n 55H82r42d16e26k 3290750315293

eu-a její hnusný korupční a byrokratický aparát je jak sicilská chobotnice!!je to mafie-jhe třeba ji zlikvidovat-v UK už začali!!

+3/0
6.8.2017 10:45

J60a14n 37J96e22n43i58c 1644164457614

Díky, napsal jste to vystižně, já k tomu potřeboval mnohem více písmen :-)

0/0
11.8.2017 12:04

T82o12m25á44š 38V29a36l10d95e73r 7683750259

Proč pořád prosazují naftu do osobáků, když máme i jiné možnosti?

+1/−1
5.8.2017 0:04
Foto

J42o95s87e57f 95V26o35r27á85č33e55k 5541902458783

Pane povídkáři Dvořáku já myslím že pravda se musí hájit a podvody trestat !! A jestli to uškodí je věc následná zrovna tak jako jim neoprávněně prospívalo podvádění ! Nemůžeme si vybírat jen tu pravdu která nám neuškodí:-/

+2/0
4.8.2017 16:58

V73í49t 66O15ž23a53n61a 1538678975764

"Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů, spočítali v Dánsku."

Spočítali v Dánsku před 8 lety a dnes už to neplatí, protože i na moři se zpřísnily emisní požadavky!

Elektromobily brzdí rekuperací, pevných částic z brzdové obložení je u nich o 90% méně.

+5/−2
4.8.2017 14:41

D96r91a75h34o54m91í38r 21S63t25r55o11u67h89a19l 4445958772684

Emisní požadavky se zpřísnily, ale jenom v pobřežních vodách.

+3/0
4.8.2017 15:37

J89i47ř82í 57H35l56i17s62n61i70k80o52v30s58k29ý 9293421502611

V USA, Japonsku, Astrálii se diesely nechytaly. Proč? Měli daleko přísnější limity na emice potenciálně kancerogenních NOx.

Víme, jakou pozici mají Němci v EU. Takže se nedivme, že EU měla limity vyhovující německým a francouzským rakovinometům.

Až zkušenosti z USA, Japonska a vědecké poznatky o škodlivosti zahnaly EU do kouta a musela měnit limity. A ejhle - prozření.

+1/−2
4.8.2017 11:03

J77a63n 25C78h81o62b28o47t 5983258139187

Škoda, že autor zni asi tak stejnémě objektivně, jako Jiří X Doležal. To se to míchají polopravdy, když má člověk za sebou "pravdu" a "dobrý účel".

Jenže ono to je prozaičtější.

Splnit ony normy jde, několik testovaných vozů to zvládlo. To dokazuje, že to prostě jde. Jen chtít a neinvestovat energii do vývoje podvodů. Zvládl by to i můj Sharan, kdyby se VW nerozhodl, že prostě nebude stříkat močovinu za 50 centů za litr.

Náhle zrušit diesely nikdo nechce. Jen jsou lidi naXraní, když jim automobilka sprostě lže, prodá jim auto se SCR a tu pak vypne.

Emise z lodí jsou jistě obrovské, ale lidi, žijící kolem dálničních křižovatek mají z oxidů dusíku astma a rakovinu plic. Kdo jim půjde vysvětlit, že mají být rádi, že nečuchají komín záoceánské výletní lodi?

Smutné je, že německá politika opravdu zobe autoprůmyslu z ručky...jako hlavní řešení zcela vážně navrhují pobídky na obnovení vozového parku. Existuje ještě větší výsměch? Vezměte své nové vozy, prodejte jen do Bulharska nebo nechte sešrotovat a kupte si nové, které budou podvádět jinak. Odměňte automobilku za podvod vyšším obratem. Zatěžte životní prostředí zcela zbytečně vyhozenými nákladně vyrobenými vozy a nechte vyrobit další...

+3/−2
4.8.2017 8:38

J65i74ř97í 18H39l23i44s49n76i47k39o75v50s82k71ý 9353511482701

K lodím - kolik taková loď veze tisíců tun nákladu a na jaké délky? To porovnání je nonsens. A navíc kdyby jsme nemuseli mít banány z Ameriky, jiné ovoce z Asie, hromady čínského prádla, tak by ty lodě nejezdily.

Jinými slovy - za lodě může náš konzum, emise na tunu a km přepravovaného zboží na lodích jsou daleko nižší než u OA:

+1/−3
4.8.2017 11:01

D75r93a43h98o15m73í67r 11S93t17r18o18u46h58a61l 4245778312504

Asi dobře nechápete, o co tu jde. Přepravní lodě, stejně jako výletní, nejezdí ani na naftu, ani na uran, ale na mazut. Pro představu vezmete obří škopek, do něj nastříknete skrz trysky kýbl předehřátého asfaltu a to zapálíte. Teplotní roztažnost potom pohne pístem a celé to pracuje nějakých 200 otáček za minutu. Kvůli tomu, aby ty lodě vůbec mohly do Evropských vod, přepínají na posledních 100 kilometrech na ředěnej mazut, což je půl kýblu mazutu s půlkýblem nafty. A to je prosím ta ekologická úprava, aby mohli jezdit u pobřeží. Na volném oceánu to ale nikdo prostě neřeší.

Největší carga mají tak obrovskou spotřebu paliva, že prvních deset největších lodí strčí do kapsy veškerou osobní dopravu v EU. Ano, přepraví toho hodně. Kdyby ale zákonodárci v EU řešili ty největší znečišťovatele, připravili by své občany o spotřebu. Místo toho tedy řeší sekačky na trávu a dieslové motory.

No nic. Počkám si, až bude EU řešit ekologičnost u tanků. To bude taky zábava...

+2/0
4.8.2017 15:23

T88o15m97á10š 83V40a34l49d38e98r 7903910949

Hlavně že nejmodernější tankery, kontejnerové a vozidla přepravující lodě mají motory common-rail. S vaším pohledem na technologie jste někde 30 let zpátky. Ano pracují v malých otáčkách, ale rekuperace a filtrace zplodin je někde jinde.

0/0
4.8.2017 23:22

R60a54d36i24m 31P74o92l43á70š21e49k 9416683389919

Na velké lodi je potenciál nemít s exhalacemi problém. Je zde prostor i dostatečná nosnost k postavení kvalitního čištění výfukových plynů a cena lodě a motoru je taková, že loďař si může dovolit velmi drahé, ale zároveň i kvalitní zařízení. Na rozdíl od osobního auta, kde čištění od výfukových plynů nesmí mít velkou hmotnost a musí se vejít do ceny nějaké desítky Kč, tudíž je potencionálně málo kvalitní.

0/−1
5.8.2017 9:50

R27a87d67i93m 13P11o58l64á77š92e59k 9676793349399

Jinak mazut je spíš čtvrtina až polovina asfaltu, čtvrtina až polovina těžkého minerálního oleje a zbytek je nějaký parafín.

Prostě za normální teploty polotekutý odpad z rafinace některých druhů ropy.

+2/0
5.8.2017 9:54

M12i13r24o22s57l91a31v 47M92o12c 7371173273930

Ekoteroristům u stolu, co o tomhle všem rozhodují, je celá ekologie taky u zadku, chtěj poroučet větru a dešti, nic víc. Nemají vůbec žádnou znalost fyzikálních zákonů a už vůbec ne zákona zachování energie.

+4/−1
4.8.2017 7:12

J57a67n 25A12m42b31r50o40ž 2957880936112

Já tomu nerozumím ;(... Na světě je čím dál víc aut. Proč by měli přijít o práci lidi, kteří dělají diesely? Tak snad začnou dělat benzíny a jiné pohony, když je čím dál větší poptávka. (Ekologie je mi u prdele, ale některé argumenty v článku nezvládám...sem hloupej)

+1/0
4.8.2017 6:53

P89e58t30r 71N16e22t18í41k 3195457264557

Nastává doba ekotemna. To, co se dnes žádá je taková novodobá Utopia.... Každá řízená etapa vývoje lidstva zatím skončila katastrofou. No jo, cesta do pekla bývá drážděna dobrými úmysly.

+3/0
3.8.2017 23:54

M80i98c94h49a74e90l 74M93e40n69s29i35k 8441656470122

"Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů, spočítali v Dánsku."

Miluju tyhle inteligenty jako Dvořáka.

Jak s hokejkovým grafem. Nějakej ťulpas si jednou splete miligramy s tunami a celé tupohlavé stádo to bude navždy bečet po něm.

Doporučuji autorovi, aby si osvěžil trojčlenku a pak zjistil - umí-li číst - kolik spotřebuje paliva na tunokilometr ta obří nákladní loď a kolik folksvágen nebo škůdka "f tédéíčku".

+5/−2
3.8.2017 23:53

J88i70ř16í 35H28l55i11s72n26i30k94o25v97s85k84ý 9213501682301

Kolik toho vyprodukuje loď na 1 t a 1 km přepravovaného zboží a OA s dieselem? To byste se divil, o kolik méně.

A pak - čoudí vám pod okny diesel nebo zaoceánská loď?

Prostě není nad demagogii, že ano.

0/−2
4.8.2017 10:58

J42i36ř10í 65S14c23h10w69a29c38h 8948374498736

hlavně se tyto "lodní" statistiky dělají na úrovni produkce SOx. Auta musí jezdit na paliva bez síry, takže produkce SOx = nula nula nic a euro normy je ani nesledují. Lodě spalují palivo s velkým obsahem síry a pak z toho pěkně vyjdou emise jako z několika milionů aut ;-D

Že SOx uprostřed oceánu vyčistí první deštík na kyselinu v množství v oceánu naprosto neškodném nikoho nezajímá.....

+1/0
4.8.2017 11:28

D52r47a39h90o37m35í97r 32S33t53r95o59u94h54a84l 4175838742454

No nevím. Ještě jsem neviděl zaoceánskou loď s komíny pokrytými krystalky síry, ale zato jsem viděl lodě s komíny černými jak bota, z nichž se táhne těžký černý dým. Ty saze, které se potom velmi rády míchají ve vzduchu s kapičkami vody pak západní proudění nad Evropu dostane.

+3/0
4.8.2017 15:29

P15a75v88e15l 12K22u27t84i80l 9430316923549

Nevím co spočítaly v Dánsku, ale já jednou koukal na dokument o lodích, kde zase počítaly, že nákladní loď s motorem o obsahu 24.000L plující z číny do Hamburku spotřebuje v přepočtu na jednu tunu zboží 1,2l paliva. Kolik l paliva asi spotřebuje osobní auto při přepravě jednoho člověka z periferie do centra města? Toliko k efektivitě velkého a malého stroje. Úplně stejně je to s uhelnou elektrárnou daleko ekologičtější je tam vyrobit 15kWh elektřiny, než spálit 6l nafty. A to už vůbec nebereme v úvahu, kolik elektřiny je potřeba na rafinaci těch 6l benzínu.

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

+4/0
3.8.2017 23:45

M50i91r43o46s81l59a41v 94M43o13c 7761213183620

jj, ten dokument mě opravdu pobavil. V první řadě, řada rafinerií má svůj vlastní zdroj elektřiny už od počátků, kdy se začalo rafinovat, to je sice pravda, ale čísla jsou dosti přitažená za vlasy, byť mohou být pravdivá, nejsou tam zmíněna v celém kontextu. Vzhledem k tomu, že rafinerky vyrábí spoustu dalších paliv z ropy, tak jsou tyto el. zdroje upravené tak, aby spalovali i paliva z ropy, jako např. LPG, které po spálení vypouští méně emisí než kterékoliv jiné palivo. Za další elektrárny podléhají jedněm z nejpřísnějších eko-regulím, kdy musí např. odsiřovat a zachytávat popel a to pokud možno i ten nejjemnější. Takže do ovzduší jde tak málo těchto částic, že se to dá přirovnat i k vodní páře. Elektromobilita je jen pozlátko efektivity, Tesla vlastně produkuje auta, která nejvíce zatěžují životní prostředí. Omezený dojezd (cca poloviční proti konvenčním autům), délka nabití, kolik se musí spálit uhlí, paliv z ropy, zemního plynu apod., aby mohla jezdit, a to nemluvím o další srovnatelné spotřebě energie potřebné na její výrobu jako na konvenční auta. Elektromobilita je v konečném důsledku ten nejšpinavější způsob dopravy, pokud to chtěj dávat do správných souvislostí, tak jak se oni "snaží." Polovinu věcí totiž neříkaj a Elon Musk je sice vizionář, ale o spoustě věcí a souvislostí nemá potuchy, a pokud má, tak to záměrně zamlčuje. Jediný zatím známý stabilní a nejčistčí zdroj el. energie, jsou jaderné elektrárny. Bohužel těmi obnovitelnými zdroji, hlavně solárními a větrnými, udělali ti ekoteroristé v přenosových soustavách a distribuci, takový bordel, že prakticky zbytečně zvýšili množství vypouštěných dusíků a částic do ovzduší. Asi jim nic neříká zákon zachování energie, co beru, to musím dát.

+1/−1
4.8.2017 7:09

M14i25r44o31s21l61a14v 68M39o62c 7421363773190

omlouvám se, mám tam překlepy, už jsem si to přečetl po sobě pozdě. :D

+1/0
4.8.2017 7:14

P49a26v87e11l 60K50u19t13i21l 9470346333429

Opravdu Vám nechci brát vaši fosilní realitu, ale tvrdit o elektrických autech, že víc škodí může akorát někdo, kdo postrádá základy technického myšlení. Na druhou stranu popisujete jak je elektrárna čistá, to jsem ale psal v předchozím příspěvku, že je čistší tu elektřinu vyrobit klidně ze 100% z uhlí a stejně to bude ekologičtější, i proto, že na emisní opatření jaká jsou v elektrárnách v autě nikdy nebude dost místa. Navíc v té elektrárně se spotřebuje i teplo, které je v autě odpad. A ještě by jste mohl vysvětlit ten bordel v přenosové soustavě od větrných a solárních elektráren. Pokud je mi známo, tak solární elektrárny produkují nejvíce kolem poledne, tedy v odběrové špičce. A oboje lze kliknutím myši operátora ve vteřině od sítě odpojit. Nelze počítat s tím, že svět se nebude měnit. Bude se měnit i přenosová síť. I naše mobilita. Když bych vám tu napsal, že čerpadla ropovodu družba mají příkon 40MW, tedy asi jako dva miliony současně jedoucích tesel, tak asi taky řeknete že je to přitažené za vlasy... Zákon o zachování energie? Jako že když využívám energii ze slunce která nám na zemi dopadá, že to něco produkuje? To si opravdu pletete pojem a průjem.

0/0
4.8.2017 23:51

P50a70v71e22l 92K92u58t23i69l 9460226203409

Když už autor zmiňuje, že problém je i brzdové obložení, mohl by zmínit (pokud tedy vůbec tuší), že elektromobili produkuje při své jízdě o 95% méně prachu z brzd. A to pro to, že elektromotor je schopen velmi intenzivně brzdit (tzv. rekuperace) a vyrobenou elektřinu znovu ukládá do baterek.

+5/0
3.8.2017 23:33

M50i81l61a79n 14M55u80s32i55l 4273251742605

Německo chce do roku 2040 zakázat spalovaci, tzn. benzínové motory?

Docela by mě zajímal zdroj ..

0/0
3.8.2017 23:10

M53i10l13a95n 95N86ě29m63e96c 1675500486426

Jsou i jiné spalovací motory než tzv. benzínové. Na to byste si měl v první řadě nalézt zdroje :)

0/0
3.8.2017 23:42

M29i94c78h79a75e90l 29M98e36n51s41i43k 8781526200932

Na bioplyn ;-)

0/0
3.8.2017 23:57

M53i56l46a41n 35M14u22s65i49l 4263331212865

Mezi spalovací motory se řadí i benzínové, víte?

0/0
5.8.2017 13:49

P84a92v38e64l 22R61e36z75n46i48c83e41k 3675264574712

Spalovaci je i dieselovy... Jaka je vase pointa?

+1/0
4.8.2017 0:08

T62o26m44a19s 68T52u21m14a 4172170246815

nikoli nemecko ale Britanie uz to odsuhlasili od roku 2040 se nesmi prodavat auta se splaovacim motorem, chudaci sejkove zas budou jezdit na velbloudu;-D

+1/0
4.8.2017 10:51

J23a40n 59S67m18e22j51k58a13l 6784668892

Ano, o tom přemýšlím už dlouho, že prach z brzdového obložení, být neobsahuje již osinek taky jistě škodí. A nikoho to nezajímá 

+1/0
3.8.2017 22:59

J82i28ř16í 17H62l10i66s86n64i93k85o98v87s12k28ý 9413811342571

Jenže ten problém si německé automobilky vytvořily samy. Pokud chce být EU vyspělou oblastí, tak musí akceptovat pravidla vyspělého světa. A chránit konkurenci, která přináší inovaci a je v důsledku výhodná i pro spotřebitele. A to v poslední době německé automobilky ale vůbec nedělají.

+1/−3
3.8.2017 22:57

J15a46n 54H62a16j88e25k 9321558742984

Škoda Fabia 2017 1,4tdi 66kW, tacho 22t km. Je potřeba komentář?

https://www.icloud.com/sharedalbum/cs-cz/#B0x595X5HG5Ya3n

0/0
3.8.2017 21:57

M68a83r59e53k 35L49i45b13i 1503163494377

Článek je čtivý. Autor má asi i pravdu. Ale čistá objektivní novinářina to nebude.

+1/0
3.8.2017 21:54

J27a29r53o59s78l16a93v 20P75r78o30c61h53á38z65k10a 3280464764214

Řekl bych, že článek je naprosto realistický. Jen mu chybí to B, že časem dojde na ostatní. Které nejsou zatížené obrovskou daní.

+2/−1
3.8.2017 22:02

J22a64r34o12s49l44a75v 77P94r77o82c50h64á19z36k42a 3620394464264

Význam toho všeho je vytáhnout peníze z kapes obyčejných lidí, to je vždycky nejjednodušší řešení. Naše vláda dělá to samé, a ovce jí tleskají.

+3/0
3.8.2017 21:30

J61i63ř32í 89S62c97h98w96a82c45h 8848134388376

....místo toho aby za každým silničním "smraďochem" běžel státem placený státní úředník a nějak čistil ty smrady co vypouští ven na ostatní.....;-D

+2/0
3.8.2017 22:52

J24a62n 93S50i19n43n39r25e24i97c94h 6793955440111

Pri soucasne politice Nemecka a demografickem vyvoji v Evrope, bude zcela mozne, ze se za padesaat se bude jezdit na velbloudech.

+6/0
3.8.2017 21:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.