Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Hon na čtyřkolové čarodějnice může Německu uškodit

Německé automobilky byly na koberečku v Berlíně. Na takzvaném dieselového summitu se daly svorně na pokání: svolají do servisů pět milionů aut a pokusí se je upravit tak, aby méně kouřila. Autoprůmysl je jedním z pilířů německé ekonomiky. Teď je na pranýři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44o30z73e95f 49B45e50v40i14l78a88q84u10a 9295899311901

V porovnaniach mi chýbajú Fabie a futbalové inriská! Ako to má potom bežný smrteľník porovnať?:-P

0/0
8.8.2017 16:14

P38e49t56r 46N94e32h42a51s92i25l 4692155364434

Koukám Dvořák zase perlí.

V pár větách napsat hned několik lživých prohlášení, to se jen tak nevidí.

Díky redaktorům jako je Dvořák se z auto. idnes stává stejná žumpa jako z auto.cz.

Srovnávat lodě s auty ke klasické manipulování s fakty. Doufám, každý inteligentnější člověk než Pan autor Dvořák chápe, tyhle 2 fakta nelze spojovat. Ano lodě na moři mají obrovské emise jedů asi větší než auta, ale to nic nemění na faktu, že tam kde žijeme tj. ve městech, jsou auta jedním z největších znečišťovatelem. Při smogových stavech i hodně přes 60% jedů vypouští auta. Vysvětlete jinak lidem proč se jim hůř dýchá, proč města vydávají zákaz vjezdu aut, proč si lidi nechtějí u hlavních silnic otevírat okna...

Další lež o otěru obložení brzdových destiček. U elektromobilů jsou minimální protože elektromobily klasické brzdy používají velmi zřídka a většinou tyhle brzdy vydrží celou životnost auta, vymění se jen kvůli tomu že zreznou. Elektromobili brzdu hlavně motorem!

No a do třetice. Opět ukázka klamání čtenářů na základě různých faktů. Německo sice odstavuje JE, ale to je proces, který trvá už hodně dlouhou dobu a bude ještě několik desetiletí trvat. Stejně jako proces odstavování uhelných elektráren. To že to nejde najednou je každému kdo má trochu rozumu jasné. A díky tomu že se tyhle dvě věci spojili dohromady (odstavování JE a uhlí) dochází k "DOČASNÉMu" většímu podílu uhelných elektráren! Ale stačí se podívat do plánů a hned je jasné že uhelné elektrárny se odstavují také nyní hlavně ty staré a v nejbližších letech se budou vypínat další. Ale opět to nejde hned najednou bude to trvat desítky let.

Ale co je nejdůležitější, oni už začali!

My stojíme a nemáme žádný plán my budeme ty úhly stavět a budeme dál dýchat ty jedy z těch komínů.

Už teď je podíl uhelných elektráren okolo 50% takže elektromobili jezdí na elektřinu minimálně děleno 2. A protože se tento podíl bude stále zvyšovat bude elektromobil jezdit stále na"lepší" palivo než spalovák, protože u něj už nic zlepšovat

+2/−2
7.8.2017 19:20

J11a67n 50J26e33n73i45c 1834254757294

Částečně lze souhlasit, ale taky ujíždíte na druhou stranu. Až někdo spočítá cenu nabíjecích stanic a energiii nutnou k jejich výrobě a instalací, tak se možná budete divit. Přístavy lodí jsou obvykle v obrovských aglomeracích. Tam žijí lidé a ty obrovské lodě zrovna startují v těchto přístavech. Vřele doporučuji kouknout jednou, víc ke změně názoru potřebovat nebudete...

Že nelze nic zlepšovat na spalovacích motorech? To víte že lze. Když snížíte o 20% spotřebu, tak o stejnou část snížíte výfukové škodliviny...

Možná už to nevíte, ale dost lidí si láme hlavy, co s použitými baterkami z elektromobilu. Energie potřebná na recyklaci/likvidaci je značná.

Suma sumárum jsem neviděl solidní studii, která by řekla, že elektromobily z globálního pohledu jsou lepší/zdravější než současná auta. Jo a taky by mne zajímal vliv na lidské zdraví pocházejícíz elektromagnetického znečistění...

Spíše v současné honbě proti dieselům vidím snahy o obrovské lobby. Prostě Německo se vydalo nějakou cestou a zbytek EU bude následovat... Oni mají náskok, tak se na tom navíc napakujou a o to přece jde především...

0/0
11.8.2017 12:03

J19a53n 81J39e39n69i72c 1884864757494

Btw, vodík se bude dávat taky do spalovacích motorů. Ale uznávám, že tohle by už byla ironie :-) Zde by Vám došly asi argumenty zcela.

0/0
11.8.2017 12:06

P38e80t49r 97N41e54h56a30s80i34l 4772455864274

To jste mne rozesmál s tím vodíkem. Prosím vás, dřiv než něco napíšete zkuste to zadat nejdřív do googlu a něco si o tom přečíst. Jestli vám vadí výrobaelektřiny a baterií pro elektromobily, tak pro ty elektromobily na "vodík", je to 100x horší. Efektivita výroby je nula, nula nic, nádrž na vodík má 600 barů! Dvakrát víc než na LPG. Skladování, transport a čerpání vodíku je za a) nebezpečné, za b) extrémně drahé. A jestli jste narážel na cenu nabíječky pro elektromobily, tak cena čerpací stanice na vodík, už je úplně někde jinde. Vodík je extrémně nebezpečná látka. Vodík velice rád se vzduchém bouchá, utíká z nádrže jakoukoli malou skulinou, kterou si najde.

O proti tomu je elektřina hračka pro děti. Ostatně každý ji má doma. Vodík asi těžko.

A jestli si myslíte, že na vodík se bude jezdit, tak se dost šeredně mýlíte. Zeptejte se radši třeba u Toyoty. Nebo u Mercedesu, či Hondy. To jsou firmy, které chtěli hrozně moc prosadit vodíkový auta. A jak to dopadlo:

http://autobible.euro.cz/mercedes-opousti-pohon-vodik-misto-nej-se-soustredi-akumulatory/

Toyota už to taky pochopila, ostatní od toho už také v tichosti upouští.

A jestli si myslíte, že se vodík prosadí u náklaďáků a autobusů, tak to je také velký omyl. Například firma BYD prodává v číně svoje velké autobusy 4000 za rok! Mají dojezd přes 300km. Objednává si je i Londýn po 50 ks. Los Angeles (60ks)

http://autobible.euro.cz/mercedes-opousti-pohon-vodik-misto-nej-se-soustredi-akumulatory/

Atd. Pak je jasné, co je budoucnost. Vodík to rozhodně není a na to abych tohle věděl, nemusím mít věšteckou kouli, ale jen sledovat vývoj a prodeje a hned je všechno jasné.

Jen je jaksi potřeba nevěřit článkům jakou jsou tyhle od p. Dvořáka. ty jsou evidentě úplně mimo.

0/0
13.8.2017 1:11

P59e13t65r 57N54e53h34a79s27i85l 4782595214634

Dobrý den, moc necápu jakou souvyslost má cena nabíjecích statnic s mým komentářem? A to se nemůžete podívat na net kolik taková stanice stojí? jedna z nedražších od ABB Terra53 stojí 650 tisíc. A nechcete do toho započítat i cenu nafty pro dovoz materiálu na stavbu té nabíječky? A co teprve započítat i výrobu toho náklďáku co vozil ten materiál na tu stavbu. A co výrobu té nafty co spotřeboval ten náklaďák co vozil ten materiál na tu stavbu té nabíječku....

Stejně tak se mohu ptát jak do toho započítáte cenu benzínových čerpaček ta je už z principu daleko větší. Cena rychlonabíjecí stanice s 50 kW se většinou pohybuje se vším do 1 milonu. A to je hodně předražené. Cena obyčejné zásuvky 230V, nebo 400V 32A s výkonem na jednu fázy 7,5 kW, nebo na 3 fáze cca 22 kW je "pár" korun do cca 10-20 tisíc! Po republice by teď 1-2 roky stačilo vybudovat cca 20-50 rychlonabíječek a na každém parkovišti u supermárketů 230V a 400V. To nejsou vůbec žádné velké peníze o proti vybudování 1 čerpací stanice na benzín.

Ohledně přístavů a lidí v nich žijících. Ano to je rpavda, nemusím se na nic jezdit dívat. Ale opakuji, proč by to měla řešit Česká republika, nebo češi uprostřed svštadílu bez moře? Věřte tomu, že lidé v těch přístavech už tohle dávno řeší bez toho aniž by jim to nějaký Dvořák říkal. ty velké lodě před vjezdem do přístavů musí přepnout na "dražší" palivo, které méně kouří. Když vyjedou ven tak opět přepínají na to nejhorší co můžou v těch kotlech spalovat. Ale naštěsti i to už lidem začíná docházet, takže i toto se začíná řešit.

Ne na spalovacím motoru už dnes nelze "té=měř nic zllepšovat. to je sice pěkné, že říkáte, že když snížíte spotřebu o 20% tak snížíte o stejný díl emise. Bohužel to není pravda. Za prvé znížit spotřebu o 20% se dnes u spalováku nikomu nepodaří a kdyby jste na to přišel, tak jste milionář. Ale ono to jaksy už nejde. Za 100 let motor vypilovali k jeho fyzikálním možnostem. Víc z něho nevymáčknete i kdyby jste se rozkrájel, protože fyziku ...

0/0
12.8.2017 23:37

P55e96t26r 48N66e61h38a68s76i35l 4412905374934

nezměníte. Ostatně aféra s dieslem, je toho krásným důkazem. VW to ví, proto pro něj bylo jediným řešením podvod. Jediné řešení pro snižování emeisi jsou různé udělátka typu start-stop, vypínání válců, snižování výkonů, vstřikování, turba, čidla, filtry, katalizátory atd. atd. Vše toto ale nikdy nezajistí zmenšení spotřeby o 20%! Sníží vám to spotřebu o "pár" procent, které ale hned naberete, protože nic není ideální a to snížení funguje jen za ideálních podmínek, které v praxi nikdy nejsou. Takže ne opravdu dnes nesnížíte spotřebu spalovacích motorů o 20%. to jste v říši scifi.

Recyklace je další velké téma. Nechápu opět souvislost s mým příspěvkem. o těch 3 lžích p. Dvořáka. Recyklace baterií se samozřejmě řeší a není to nic nového ani neobvyklého. Stejně tak proč Vás nezajímá se děje s vyjetým olejem ze spalováků? Jak se řeší recyklace baterií u spálováků? Ty mají také baterie. A co teprve váše mobilní telefony, notebooky. Těch je na světě pořád víc než baterií z elektromobilů. A co další baterie jako UPS, v serverovnách, v hračkách, v počítačích. Sice v hračkách jsou malinkaté baterčičky, ale v tom obrovském množství, co se vyrábí a prodávají a vyhazují, to dává stejně víc než je baterek v současných elektromobilech. Ale to vás už nezajímá.

Ohledně studií. Jasná páka. vymyslím vám 10 studií, ve kterých budou vycházet super spalovače a dalších 10 studií, ve kterých to bude naopak. To byste měl pochopit, že nic takového co byste chtěl vypočítat nejde! Ono u každé studie záleží na tom kdo ji dělá a pro koho a do jaké úrovně chcete zajít. Jestli budete počítat jen oblast "auto", tak je na to elektromobil bezkonkurenční, protože žádné emise nevypouští. A protože to takto "špatně" vychází pro spalovák, museli vymyslet jak ty "špatný elektromobily zhoršit, proto se zajde do další úrovně a započítá se i výroba "paliva". A ejhle už to konečně vychází líp. Ale když ono to ještě stále někdy nevychází, tak musíme jít do další úrovně a započítat i dopravu a ztráty ...

0/0
12.8.2017 23:58

P94e94t40r 17N93e22h78a65s16i41l 4412325244574

při doprave ve vedení a pro jistotu i další úrověň jako těžbu toho hrozného uhlí pro tu výrobu té hrozně "spatné" elektřiny pro ty úplně nejhorší výrobky na elektřinu co se dnes dají koupit - eletromobily. A podobně se ptejte jak se vlastně vyrábí benzí, že se k výrobě toho benzínu spotřebuje cca 1,3 kWh té hrozné elektřiny, že se musí ta ropa také vytěžit, a zpracovat a dopravit v ropovodu, máte také ztráty a také se tam používají čerpadla na tu hroznou elektřinu. Je toho tolik co se na obou stranách nezapočítává, nebo se naopak započítá, tak aby to vyšlo do plusu na tu správnou stranu, podle zadavatele studie.

O elektromagnetickém znečistění tak to už opravdu přeháníte. Za prvé ještě se nikomu nepodařilo ani náznakem něco takového dokázat i když se o to pokoušejí vědci už přes 50 let. A za druhé nebezpečný vlivu jedů vypouštěných ze spalovačů je již dávno dokázaný a vychází několikrát do roka kolik lidí na to umírá.

Z vašeho příspěvku jen vychází to, že nic o elektromobilech nevíte, ani jste nezkusil na google najít cenu nabíjecí stanice, což nebylo nic těžkého. Ostatní "ne"argumenty jsou ze stejného soudku jako od pana Dvořáka. jen masírka z medií jak jsou ty elektromobily hrozné a nebezpečné a jak nám vlastně škodí a spalovací motor je v porovnání s ním vůně lesa a vlastně nikdo na ty vypuštěné jedy co všichni dýcháme může zemřít. To je jen výmysl loby a které, že loby? Opravdová loby pře cca 10 lety nechala zlikvidova a sešrotovat elektromobil ev1. To je potvrzený fakt, který si můžete najit na googlu. Americká vláda tenkrát na základě loby naftařů tyhle elektromobily nařídila GM stáhnout z trhu a sešrotovat. A mohla to jednoduše proto, že ty elektromobily byly v pronájmu a z dotací od vlády. To je to opravdové lobby, ne to co si myslíte vy.

Na vás by platil jednoduchý test. Říká se mu "garážový" sice to moc nemám rád, ale pro vás úplně ideální aby jste pochopil ty jedy z výfuků. Zavřete se se svým spalovákem do garáže, nastartujte motor a počkejte jak ...

0/0
13.8.2017 0:13

P63e63t29r 80N42e92h74a83s17i38l 4772355874904

dlouhou vydržíte. to samé potom (jestli to přežijete) vyzkoušejte s elektromobilem. (to jsem zvědavý, jestli vám to elektromagnetický záření nějak ublíží.

Nechápu jednu věc. Proč řešíte "škodlivost" elektromobilů a ne škodlivost spalovacích aut? Ty jsou v mnoha ohledech a daleko více nebezpečnější, než elektromobily. Škodlivost spalovačů je evidentní není ji potřeba nijak dokazovat. Každý to denně filtruje přes svoje plíce, ale místo toho aby se řešil jeden z největších znečišťovatelů dneška, tak se vymýšlí a lidi jako vy tomu věří, různé výmysly jak ty hrozné elektrické přistroje na kolech pomluvit a poškodit. A vykládat, to, že jedna leď vypustí víc škodlivin, než auta dohromady a že vypouštěním jedů z aut u nás vlastně nemáme zabývat, protože to je "celosvětově" jen 3%. Sorry, ale tohle je tak do nebe volající blbost, že fakt nechápu jak tomu lidi můžou věřit? Vlastně chápu, existují lidí, co věří, že je země placatá. Tak ano lidi jsou schopiný uvěřit všemu co jim na idnesu vyloží na podnose. Místo toho aby jste si to našel sám a sám si udělal úsudek a nevěřil co píšou na internetu a už vůbec ne nějakému Petrovi Nehasilovi v komentářích pod tím samým článkem.

Všichni vědí, že elektromobily mají spousty výhod. Bez hluku jak uvnitř, tak venku, bez vibrací (menší únava při jízdě), bez jedů z výfuků, bez sazí v garáži, nebo v dílně, jednoduchost konstrukce,... A že spalovače naopak spousty nevýhod. vypouští spousty jedů do vzduchu který všichni dýcháme (všem to vadí!), velké vibrace, velká hlučnost (všem to vadí), garáže musí být dobře větrané, mechanici jsou špinavý od olejů, od sazí, všude špína a olej (podívejte se na garáž s elektromobilem to je obrovský rozdíl!) spalovací motor má tisíce součástí (je jich už tolik, že to přesahuje míru složitosti, takovou aby se to dalo dobře spravovat a vyrábět), různé turba, vstřikovače, čerpadla oleje, benzínu, katalyzátor, filtry, 10-kty různých čidel v motoru, ve výfuku, převodovku, a spousta

0/0
13.8.2017 0:34

P35e40t25r 62N25e40h84a31s54i70l 4642985834884

dalších podpůrných systému start stop, elektromotor pro startování, elektroniky, aby se ten spalovací motor vůbec rozjel.

Většinu nevýhod spalovačů řeší elektromobily, tak proč jste proti nim? to fakt nechápu. Jediné dnes menší nevýhody elektromobilů jsou menší dojezd a velká cena. Obojí je ve vývoji. Dojezd se nyní s příchodem elektromobilů Tesla model 3 a Chevrolet Bolt, stírá a je téměř dostatečná pro většinu lidí. Do půl roka, do roka začnou vyrábět elektromobily s dojezdy přes 300km i ty staré konzervy jako VW (egolf), Nissan (Leaf), Kia (Soul), BMW (i3), Audi (etron), Mercedes (eq, aj.)

A cena je velká, zatím díky maloseriové výrobě. Ale to je přeci jasné, že nic nejde hned. První spalováky, taky nebyly za babku až s příchodem opravdu velkých serií se auta zlevnila. Jako ostatně všechno. Takže naříkat, teď, že jsou elektromobily drahé, je opravdu scestné a jen to ukazuje na tu negativní kampaň co se proti elektromobilům vede. á bych taky chtěl všechno hned, ale ono to jende. Velkoseriová výroba se pomalu rozjíždí a proto cena klesna za "par" let. Nic neobvyklého. Nové plazmové televize, také stály 300 tisíc. pak 50 tisíc a až za několik let se dali sehnat za rozumnou cenu. Stejně tak dojezd se bude stále zlepšovat a už dnes je u těch "lepších" aut přes 400 km. Není nic jednoduššího si domyslet, že po pár letech se to přesune i na ty levné auta pro socky, na což čekám i já až budou ty správné "ojetiny".

Poslední odstavec o Německu už vůbec nechápu. Co je to za výrok? To jim závidíte? Německu je přeci úplně jedno jestli je někdo následuje, nebo ne. Tu změnu energetiky si dělají u sebe doma a s nějakou cenou, na které by se mohli napakovat, to myslíte vážně? Jak se na tom napakují? Vždyť je to naopak, něco je to stojí a cena elektřiny je v německu dražší. Protože ty změny samozřejmě něco stojí.

A ještě navíc "napakovat" bychom se mohli my, kdybychom chtěli. Ale my jsme řekli ne, my elektřinu zadarmo nechceme ...

0/0
13.8.2017 0:53

P89e83t16r 44N46e79h14a23s16i60l 4572445294214

a už vůbec ne aby nam německo za odběr jejich elektřiny platilo. No to fuj, to nemůžeme si něco brát a ještě aby nám za to někdo platil! to my radši tu elektřinu zdrama od němců nebudebrát a radši si ji sami vyrobíme v JE a budeme dál prodávat (ročně 15 TWh vyvážíme!)

0/0
13.8.2017 0:56

Š86t12ě39p68á33n 87H40r74d26e78k 3160830725413

eu-a její hnusný korupční a byrokratický aparát je jak sicilská chobotnice!!je to mafie-jhe třeba ji zlikvidovat-v UK už začali!!

+3/0
6.8.2017 10:45

J18a57n 25J43e19n85i92c 1334314427874

Díky, napsal jste to vystižně, já k tomu potřeboval mnohem více písmen :-)

0/0
11.8.2017 12:04

T18o85m22á34š 63V15a80l20d72e44r 7523400959

Proč pořád prosazují naftu do osobáků, když máme i jiné možnosti?

+1/−1
5.8.2017 0:04
Foto

J74o94s57e24f 67V37o38r62á17č71e14k 5571442238353

Pane povídkáři Dvořáku já myslím že pravda se musí hájit a podvody trestat !! A jestli to uškodí je věc následná zrovna tak jako jim neoprávněně prospívalo podvádění ! Nemůžeme si vybírat jen tu pravdu která nám neuškodí:-/

+2/0
4.8.2017 16:58

V43í28t 63O79ž95a79n25a 1118278505614

"Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů, spočítali v Dánsku."

Spočítali v Dánsku před 8 lety a dnes už to neplatí, protože i na moři se zpřísnily emisní požadavky!

Elektromobily brzdí rekuperací, pevných částic z brzdové obložení je u nich o 90% méně.

+5/−2
4.8.2017 14:41

D73r34a72h98o96m65í27r 29S68t23r37o77u64h92a14l 4355118242174

Emisní požadavky se zpřísnily, ale jenom v pobřežních vodách.

+3/0
4.8.2017 15:37

J75i28ř90í 54H75l54i79s71n43i26k59o92v40s73k16ý 9633131882171

V USA, Japonsku, Astrálii se diesely nechytaly. Proč? Měli daleko přísnější limity na emice potenciálně kancerogenních NOx.

Víme, jakou pozici mají Němci v EU. Takže se nedivme, že EU měla limity vyhovující německým a francouzským rakovinometům.

Až zkušenosti z USA, Japonska a vědecké poznatky o škodlivosti zahnaly EU do kouta a musela měnit limity. A ejhle - prozření.

+1/−2
4.8.2017 11:03

J73a48n 40C25h54o21b16o49t 5973858919537

Škoda, že autor zni asi tak stejnémě objektivně, jako Jiří X Doležal. To se to míchají polopravdy, když má člověk za sebou "pravdu" a "dobrý účel".

Jenže ono to je prozaičtější.

Splnit ony normy jde, několik testovaných vozů to zvládlo. To dokazuje, že to prostě jde. Jen chtít a neinvestovat energii do vývoje podvodů. Zvládl by to i můj Sharan, kdyby se VW nerozhodl, že prostě nebude stříkat močovinu za 50 centů za litr.

Náhle zrušit diesely nikdo nechce. Jen jsou lidi naXraní, když jim automobilka sprostě lže, prodá jim auto se SCR a tu pak vypne.

Emise z lodí jsou jistě obrovské, ale lidi, žijící kolem dálničních křižovatek mají z oxidů dusíku astma a rakovinu plic. Kdo jim půjde vysvětlit, že mají být rádi, že nečuchají komín záoceánské výletní lodi?

Smutné je, že německá politika opravdu zobe autoprůmyslu z ručky...jako hlavní řešení zcela vážně navrhují pobídky na obnovení vozového parku. Existuje ještě větší výsměch? Vezměte své nové vozy, prodejte jen do Bulharska nebo nechte sešrotovat a kupte si nové, které budou podvádět jinak. Odměňte automobilku za podvod vyšším obratem. Zatěžte životní prostředí zcela zbytečně vyhozenými nákladně vyrobenými vozy a nechte vyrobit další...

+3/−2
4.8.2017 8:38

J24i86ř20í 74H42l82i79s96n54i26k92o82v12s18k29ý 9953141582391

K lodím - kolik taková loď veze tisíců tun nákladu a na jaké délky? To porovnání je nonsens. A navíc kdyby jsme nemuseli mít banány z Ameriky, jiné ovoce z Asie, hromady čínského prádla, tak by ty lodě nejezdily.

Jinými slovy - za lodě může náš konzum, emise na tunu a km přepravovaného zboží na lodích jsou daleko nižší než u OA:

+1/−3
4.8.2017 11:01

D10r45a92h49o67m45í13r 45S42t69r14o80u84h51a71l 4455168292984

Asi dobře nechápete, o co tu jde. Přepravní lodě, stejně jako výletní, nejezdí ani na naftu, ani na uran, ale na mazut. Pro představu vezmete obří škopek, do něj nastříknete skrz trysky kýbl předehřátého asfaltu a to zapálíte. Teplotní roztažnost potom pohne pístem a celé to pracuje nějakých 200 otáček za minutu. Kvůli tomu, aby ty lodě vůbec mohly do Evropských vod, přepínají na posledních 100 kilometrech na ředěnej mazut, což je půl kýblu mazutu s půlkýblem nafty. A to je prosím ta ekologická úprava, aby mohli jezdit u pobřeží. Na volném oceánu to ale nikdo prostě neřeší.

Největší carga mají tak obrovskou spotřebu paliva, že prvních deset největších lodí strčí do kapsy veškerou osobní dopravu v EU. Ano, přepraví toho hodně. Kdyby ale zákonodárci v EU řešili ty největší znečišťovatele, připravili by své občany o spotřebu. Místo toho tedy řeší sekačky na trávu a dieslové motory.

No nic. Počkám si, až bude EU řešit ekologičnost u tanků. To bude taky zábava...

+2/0
4.8.2017 15:23

T72o80m33á91š 62V56a55l57d22e46r 7913190459

Hlavně že nejmodernější tankery, kontejnerové a vozidla přepravující lodě mají motory common-rail. S vaším pohledem na technologie jste někde 30 let zpátky. Ano pracují v malých otáčkách, ale rekuperace a filtrace zplodin je někde jinde.

0/0
4.8.2017 23:22

R49a56d91i18m 30P46o51l38á39š46e46k 9376493449179

Na velké lodi je potenciál nemít s exhalacemi problém. Je zde prostor i dostatečná nosnost k postavení kvalitního čištění výfukových plynů a cena lodě a motoru je taková, že loďař si může dovolit velmi drahé, ale zároveň i kvalitní zařízení. Na rozdíl od osobního auta, kde čištění od výfukových plynů nesmí mít velkou hmotnost a musí se vejít do ceny nějaké desítky Kč, tudíž je potencionálně málo kvalitní.

0/−1
5.8.2017 9:50

R41a40d72i23m 76P15o84l58á76š53e40k 9916213869899

Jinak mazut je spíš čtvrtina až polovina asfaltu, čtvrtina až polovina těžkého minerálního oleje a zbytek je nějaký parafín.

Prostě za normální teploty polotekutý odpad z rafinace některých druhů ropy.

+2/0
5.8.2017 9:54

M98i50r59o67s41l38a59v 63M24o68c 7761693433430

Ekoteroristům u stolu, co o tomhle všem rozhodují, je celá ekologie taky u zadku, chtěj poroučet větru a dešti, nic víc. Nemají vůbec žádnou znalost fyzikálních zákonů a už vůbec ne zákona zachování energie.

+4/−1
4.8.2017 7:12

J85a64n 22A21m48b25r81o72ž 2777420406632

Já tomu nerozumím ;(... Na světě je čím dál víc aut. Proč by měli přijít o práci lidi, kteří dělají diesely? Tak snad začnou dělat benzíny a jiné pohony, když je čím dál větší poptávka. (Ekologie je mi u prdele, ale některé argumenty v článku nezvládám...sem hloupej)

+1/0
4.8.2017 6:53

P97e24t63r 89N53e40t51í49k 3475947764807

Nastává doba ekotemna. To, co se dnes žádá je taková novodobá Utopia.... Každá řízená etapa vývoje lidstva zatím skončila katastrofou. No jo, cesta do pekla bývá drážděna dobrými úmysly.

+3/0
3.8.2017 23:54

M13i77c81h76a58e54l 98M44e51n24s89i87k 8271806720702

"Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů, spočítali v Dánsku."

Miluju tyhle inteligenty jako Dvořáka.

Jak s hokejkovým grafem. Nějakej ťulpas si jednou splete miligramy s tunami a celé tupohlavé stádo to bude navždy bečet po něm.

Doporučuji autorovi, aby si osvěžil trojčlenku a pak zjistil - umí-li číst - kolik spotřebuje paliva na tunokilometr ta obří nákladní loď a kolik folksvágen nebo škůdka "f tédéíčku".

+5/−2
3.8.2017 23:53

J17i35ř72í 26H37l76i40s44n98i34k24o46v28s93k95ý 9903861412181

Kolik toho vyprodukuje loď na 1 t a 1 km přepravovaného zboží a OA s dieselem? To byste se divil, o kolik méně.

A pak - čoudí vám pod okny diesel nebo zaoceánská loď?

Prostě není nad demagogii, že ano.

0/−2
4.8.2017 10:58

J69i43ř15í 24S33c43h94w22a82c33h 8748714728666

hlavně se tyto "lodní" statistiky dělají na úrovni produkce SOx. Auta musí jezdit na paliva bez síry, takže produkce SOx = nula nula nic a euro normy je ani nesledují. Lodě spalují palivo s velkým obsahem síry a pak z toho pěkně vyjdou emise jako z několika milionů aut ;-D

Že SOx uprostřed oceánu vyčistí první deštík na kyselinu v množství v oceánu naprosto neškodném nikoho nezajímá.....

+1/0
4.8.2017 11:28

D79r41a21h32o59m53í35r 47S46t76r33o39u61h26a57l 4285988102854

No nevím. Ještě jsem neviděl zaoceánskou loď s komíny pokrytými krystalky síry, ale zato jsem viděl lodě s komíny černými jak bota, z nichž se táhne těžký černý dým. Ty saze, které se potom velmi rády míchají ve vzduchu s kapičkami vody pak západní proudění nad Evropu dostane.

+3/0
4.8.2017 15:29

P71a13v37e12l 21K49u82t41i64l 9560206333629

Nevím co spočítaly v Dánsku, ale já jednou koukal na dokument o lodích, kde zase počítaly, že nákladní loď s motorem o obsahu 24.000L plující z číny do Hamburku spotřebuje v přepočtu na jednu tunu zboží 1,2l paliva. Kolik l paliva asi spotřebuje osobní auto při přepravě jednoho člověka z periferie do centra města? Toliko k efektivitě velkého a malého stroje. Úplně stejně je to s uhelnou elektrárnou daleko ekologičtější je tam vyrobit 15kWh elektřiny, než spálit 6l nafty. A to už vůbec nebereme v úvahu, kolik elektřiny je potřeba na rafinaci těch 6l benzínu.

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

+4/0
3.8.2017 23:45

M51i79r47o61s83l67a37v 86M81o31c 7961383893920

jj, ten dokument mě opravdu pobavil. V první řadě, řada rafinerií má svůj vlastní zdroj elektřiny už od počátků, kdy se začalo rafinovat, to je sice pravda, ale čísla jsou dosti přitažená za vlasy, byť mohou být pravdivá, nejsou tam zmíněna v celém kontextu. Vzhledem k tomu, že rafinerky vyrábí spoustu dalších paliv z ropy, tak jsou tyto el. zdroje upravené tak, aby spalovali i paliva z ropy, jako např. LPG, které po spálení vypouští méně emisí než kterékoliv jiné palivo. Za další elektrárny podléhají jedněm z nejpřísnějších eko-regulím, kdy musí např. odsiřovat a zachytávat popel a to pokud možno i ten nejjemnější. Takže do ovzduší jde tak málo těchto částic, že se to dá přirovnat i k vodní páře. Elektromobilita je jen pozlátko efektivity, Tesla vlastně produkuje auta, která nejvíce zatěžují životní prostředí. Omezený dojezd (cca poloviční proti konvenčním autům), délka nabití, kolik se musí spálit uhlí, paliv z ropy, zemního plynu apod., aby mohla jezdit, a to nemluvím o další srovnatelné spotřebě energie potřebné na její výrobu jako na konvenční auta. Elektromobilita je v konečném důsledku ten nejšpinavější způsob dopravy, pokud to chtěj dávat do správných souvislostí, tak jak se oni "snaží." Polovinu věcí totiž neříkaj a Elon Musk je sice vizionář, ale o spoustě věcí a souvislostí nemá potuchy, a pokud má, tak to záměrně zamlčuje. Jediný zatím známý stabilní a nejčistčí zdroj el. energie, jsou jaderné elektrárny. Bohužel těmi obnovitelnými zdroji, hlavně solárními a větrnými, udělali ti ekoteroristé v přenosových soustavách a distribuci, takový bordel, že prakticky zbytečně zvýšili množství vypouštěných dusíků a částic do ovzduší. Asi jim nic neříká zákon zachování energie, co beru, to musím dát.

+1/−1
4.8.2017 7:09

M81i78r63o64s34l73a84v 10M62o51c 7381103823760

omlouvám se, mám tam překlepy, už jsem si to přečetl po sobě pozdě. :D

+1/0
4.8.2017 7:14

P22a69v89e36l 52K70u87t80i77l 9940436403729

Opravdu Vám nechci brát vaši fosilní realitu, ale tvrdit o elektrických autech, že víc škodí může akorát někdo, kdo postrádá základy technického myšlení. Na druhou stranu popisujete jak je elektrárna čistá, to jsem ale psal v předchozím příspěvku, že je čistší tu elektřinu vyrobit klidně ze 100% z uhlí a stejně to bude ekologičtější, i proto, že na emisní opatření jaká jsou v elektrárnách v autě nikdy nebude dost místa. Navíc v té elektrárně se spotřebuje i teplo, které je v autě odpad. A ještě by jste mohl vysvětlit ten bordel v přenosové soustavě od větrných a solárních elektráren. Pokud je mi známo, tak solární elektrárny produkují nejvíce kolem poledne, tedy v odběrové špičce. A oboje lze kliknutím myši operátora ve vteřině od sítě odpojit. Nelze počítat s tím, že svět se nebude měnit. Bude se měnit i přenosová síť. I naše mobilita. Když bych vám tu napsal, že čerpadla ropovodu družba mají příkon 40MW, tedy asi jako dva miliony současně jedoucích tesel, tak asi taky řeknete že je to přitažené za vlasy... Zákon o zachování energie? Jako že když využívám energii ze slunce která nám na zemi dopadá, že to něco produkuje? To si opravdu pletete pojem a průjem.

0/0
4.8.2017 23:51

P98a89v80e40l 73K30u55t11i62l 9110916853589

Když už autor zmiňuje, že problém je i brzdové obložení, mohl by zmínit (pokud tedy vůbec tuší), že elektromobili produkuje při své jízdě o 95% méně prachu z brzd. A to pro to, že elektromotor je schopen velmi intenzivně brzdit (tzv. rekuperace) a vyrobenou elektřinu znovu ukládá do baterek.

+5/0
3.8.2017 23:33

M76i50l26a95n 32M83u84s59i74l 4213411702845

Německo chce do roku 2040 zakázat spalovaci, tzn. benzínové motory?

Docela by mě zajímal zdroj ..

0/0
3.8.2017 23:10

M29i15l10a10n 67N30ě92m10e85c 1205810216646

Jsou i jiné spalovací motory než tzv. benzínové. Na to byste si měl v první řadě nalézt zdroje :)

0/0
3.8.2017 23:42

M78i37c75h59a68e97l 49M92e92n46s64i81k 8711596550232

Na bioplyn ;-)

0/0
3.8.2017 23:57

M33i77l49a69n 88M11u49s10i61l 4423711912575

Mezi spalovací motory se řadí i benzínové, víte?

0/0
5.8.2017 13:49

P90a40v44e83l 67R14e56z83n25i52c43e30k 3905354684452

Spalovaci je i dieselovy... Jaka je vase pointa?

+1/0
4.8.2017 0:08

T27o95m69a46s 86T61u42m41a 4512750776875

nikoli nemecko ale Britanie uz to odsuhlasili od roku 2040 se nesmi prodavat auta se splaovacim motorem, chudaci sejkove zas budou jezdit na velbloudu;-D

+1/0
4.8.2017 10:51

J74a96n 36S35m56e44j12k16a29l 6974148552

Ano, o tom přemýšlím už dlouho, že prach z brzdového obložení, být neobsahuje již osinek taky jistě škodí. A nikoho to nezajímá 

+1/0
3.8.2017 22:59

J97i39ř18í 35H16l48i96s74n79i64k44o46v11s55k70ý 9383971122411

Jenže ten problém si německé automobilky vytvořily samy. Pokud chce být EU vyspělou oblastí, tak musí akceptovat pravidla vyspělého světa. A chránit konkurenci, která přináší inovaci a je v důsledku výhodná i pro spotřebitele. A to v poslední době německé automobilky ale vůbec nedělají.

+1/−3
3.8.2017 22:57

J90a36n 68H18a27j25e17k 9721558332624

Škoda Fabia 2017 1,4tdi 66kW, tacho 22t km. Je potřeba komentář?

https://www.icloud.com/sharedalbum/cs-cz/#B0x595X5HG5Ya3n

0/0
3.8.2017 21:57

M25a29r90e24k 48L56i52b16i 1353123784127

Článek je čtivý. Autor má asi i pravdu. Ale čistá objektivní novinářina to nebude.

+1/0
3.8.2017 21:54

J17a19r62o89s34l11a73v 72P18r27o65c23h28á38z30k90a 3190984754504

Řekl bych, že článek je naprosto realistický. Jen mu chybí to B, že časem dojde na ostatní. Které nejsou zatížené obrovskou daní.

+2/−1
3.8.2017 22:02

J51a27r49o25s54l86a17v 23P85r90o76c39h22á34z61k97a 3640344824704

Význam toho všeho je vytáhnout peníze z kapes obyčejných lidí, to je vždycky nejjednodušší řešení. Naše vláda dělá to samé, a ovce jí tleskají.

+3/0
3.8.2017 21:30

J81i59ř54í 96S62c77h95w19a35c61h 8968364368376

....místo toho aby za každým silničním "smraďochem" běžel státem placený státní úředník a nějak čistil ty smrady co vypouští ven na ostatní.....;-D

+2/0
3.8.2017 22:52

J59a88n 69S46i44n46n93r59e85i26c50h 6363105930761

Pri soucasne politice Nemecka a demografickem vyvoji v Evrope, bude zcela mozne, ze se za padesaat se bude jezdit na velbloudech.

+6/0
3.8.2017 21:18







Najdete na iDNES.cz