Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Londýnská taxi to mají spočítané, musí omládnout a jezdit na elektřinu

Černé taxíky s vysokou maskou chladiče patří k britské metropoli stejně neodmyslitelně jako červené telefonní budky, věž Big Ben nebo dvoupatrové autobusy. Jejich výrobce, který teď stejně jako značka Volvo patří čínskému Geely, obnovuje produkci a přichází s novou generací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S18t10a18n20i74s32l38a31v 92N23ý91v50l97t 2774665133

Pro srovnání s Prahou. Vytížené taxi celou noc 12 hodin od 20 do 8 hodin natočí 300-400 km. Jedna nádrž LPG. Ale jestli to zvládnou baterie?

0/0
10.8.2017 16:14

S78t62a59n91i56s76l64a77v 98N45ý69v81l12t 2604465623

Byl jsem měsíc v USA v Nevadě. Tam je všecko tak daleko od sebe, že dojezd elektromobilu vám nestačí ani na návštěvu souseda.

0/0
10.8.2017 16:13

H96o66n18z13a 18T35a14r 3989932164202

Jak to souvisí s použitím hybridního mohonu ve městě ?

0/0
10.8.2017 17:06

M32a35r34t90i93n 70L40i67n22h66a18r73t 5413458405205

Může mi někdo vysvětlit, proč se všichni světoví designéři zbláznili, a malé "mlhovky" vždy "utopí" do "antiaerodynamické" vzduchové "kapsy"?

Pozoruji to na závodních autech, stejně jako na městských autobusech...

Kam se poděl moderní trend udělat masku co "nejhladší" ?

0/0
10.8.2017 13:50

J38ú61l56i28u42s 76M38i52k41u69l62a 9938525572600

Od krajiny, ktorá stavia elektrárne typu Tees Biomass, sa nič logického očakávať nedá. Spaľujú drevnú hmotu zo Severnej a Južnej Ameriky, Ázie a Európy, vyrobia si eko elektrickú energiu... Keby náhodou došlo drevo, máme ropu. Ekológia v praxi.

+2/0
9.8.2017 23:31

R97o49m66a41n 52P73o54l75á20č70e91k 5336959885

Designově to je hezké. Jenom ty přední světla mi přijdou trochu zvláštní, ale to je o zvyku :-).

Pokud výrobce nekecá, tak vstupní investice se vrátí cca po 5,5-6 let provozu a pak začnu šetřit. Otázka je životnost baterií a spolehlivost celé technologie.

0/0
9.8.2017 23:10

J91i76n67d77ř25i75c46h 47H87r76a55b95e81c 6593347171452

Tak výrobce každopádně kecá.Asi tak ják Slovenský létající automobil.

+1/0
9.8.2017 23:31

H25o64n15z20a 34T73a13r 3879452834852

Co jste dokázal VY .

Na rozdíl od některých projektu, které skončili jen u plánů a představ On i Létá .

https://www.youtube.com/watch?v=PPNIPCalM6s

https://www.youtube.com/watch?v=17XxN8M2oqk

Jeho integrovaný záchranný systém také funguje .

https://www.youtube.com/watch?v=YHYUPtkdAJU

0/0
10.8.2017 17:28

H45o56n49z53a 42T63a48r 3929942264362

Nový vylepšený Aeromobil

https://www.youtube.com/watch?v=vUHr1NOCvlc

0/0
10.8.2017 17:49

H81o24n60z61a 88T85a55r 3919942514132

Proč je hybrid (plug- in- hybrid ) lepší nez čistý elektromobil .

-Když je nabíjecí stanice mimo provoz nebo obsazená, Tak nastartujeme palubní Generátor a pokračujeme dál k cíli.

-Dají se podnikat dlouhé trasy, bez delších zastávek na nabíjení .

-U hybridniho ustrojí tolik nevadí starnutí akumulátoru Snížení dojezdu, protoře je pod kapotou další zdroj energie pro jízdu .

-V zimnim období je pod kapotou Zdroj energie, který současně vyrábí el. energii a teplo pro temperování interiéru

To to Neplatí pro (BMW i3 REX Spalovací Motor je vzduhem chlazený a nepodílí se na vytápění interiéru )

http://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-uzivatelska-recenze

0/0
10.8.2017 17:47

J35a76r67o89s77l67a12v 63K88ř78i91v60á11n40e36k 4115623272208

Soudruhu Vaverko počty na základní škole nebyly vaší silnou stránkou, že? Péšete cypovinu že taxik je o 7000 liber dražší a lžete nám že se uspoří 100 liber týdně. Tak nějak nejjednodušeji dělením 7000/100=70 týdnu. A pokud vím tak 70 týdnů fakt není půl roku, teda jestli to sousruzi m_r_dkomeniální nově neuzákonili.

+1/−1
9.8.2017 23:06

J40i21ř29í 87S82c90h59w71a84c27h 8418534878436

já tam vidím rok a půl.....;-)

+1/0
9.8.2017 23:25

M42i31c72h84a52l 85T80o90m41á36n57e89k 9627589316

Co mne napadlo jako zajímavá idea by bylo taxi s dojezdem aspoň 300km na elektřinu a s jednoduše vyměnitelnými bateriemi, velká taxi firma používají jeden typ vozu by pak třeba po Praze nebo jiném velkém městě kde působí udělala dobíjecí stanice rozmístěné po celém městě s prednabitymi bateriemi, taxikář když by věděl , že se mu krátí dojezd by tam přijel vemenil baterie a jel by s plným dojezdem dál, tohle kdyby pak udělali na strategických místech po celé zemi tak muze být čistě jen elektro auto a prakticky s neomezeným dojezdem

0/0
9.8.2017 22:45

J61i83n91d73ř83i20c90h 15H87r84a97b28e94c 6263457561342

Milý pane to by bylo fakt téměř ideální.Ba i Česko by na tom mohlo něco trhnout pokud zdroje litia na baterie a teď jsme u toho možná mi to neprojde - stát neprojebe tak jako naše zlato VODU [>-]

0/0
9.8.2017 23:41
Foto

J62i26r20i 41B39i49l79i91n39a 5928380107

Nekteri diskuteri si zde zrejme sedi na kabelu. Ten taxik bude jezdit celou smenu (nebo aspon vetsinou) na elektrinu.

A vyroba el. energie v jakychkoliv elektrarnach je vice ekologicka nez tisice malych spalovacich motoru.

+1/−3
9.8.2017 22:40

I32v43o 49J78a14n33á51č25e84k 8983533661852

Ten taxík za celý den najede jen 100km? Jste se pomátl?

0/0
10.8.2017 9:43

L95u79b32o85š 46S89m22ě97l66ý 6818420547693

Myslíte, že mezi jízdami během dne nebudou mít taxíky možnost průběžně ze sítě dobíjet?

0/0
10.8.2017 10:04

I20v23o 57J91a69n27á53č93e11k 8173553981922

Už vidím jak taxík někoho někam odveze a pak pojede k první nabíječce. Následně vytáhne kabel, zapojí a po pár minutách zase vystartuje ven, odpojí kabel a pojede pro zákazníka. To je totální nesmysl. Navíc z hlediska optimalizace je ideální mít jeden taxík na 4-5 řidičů. taxík může jezdit nonstop a řidiči se střídají. Takže nabíjení bude asi minimum a místo něj pojede benzínový motor. K němu se přidají ztráty z nabíjení a navíc problém toho, že se vždy spustí studený, nabije baterky a vypne se - vychladne, aby se opět mohl spusti studený. Opravdu EKO super nápad.

Přitom stačí tak málo, udělat plný elektromobil a výměnné baterie. pro taxi do města jako je Londýn naprosto ideální. A když už ne, tak stačí dát auto na CNG, emise budou x krát menší než u tohoto hybridu a pořizovací cena taktéž a to nemluvím o ceně provozu.

Ale to by asi bylo málo EKO.

0/0
10.8.2017 10:45

R27o92b77e26r65t 73M52a75t83u22l17a 8167909206385

Víte jak se pozná elektromobil jezdící jako taxi? Má větší benzínový motor než nová benzinová auta, má větší hmotnost než nová benzinová auta, má větší spotřebu a logicky i emise než nová benzinová auta, obsahuje desítky Kg baterií při jejichž výrobě vzniká radši se neptejte co, ale jsou na to dotace, protože je to prý údajně ekologické;-D

+8/−2
9.8.2017 17:50

R33a76d66o46m58í62r 40J12a36h17n 6830494410792

Elektromobil, který k nabíjení používá spalovací motor s větším objemem než mají obvyklá taxi auta. To nevymyslíš.

+4/−3
9.8.2017 14:18

H93o71n76z86a 53T71a28r 3309492254672

I u Toyota Prius zjistili, že malý spalovací motor je méně ůsporný došlo k navýšení oběmu motoru .

http://www.auto.cz/autosalon-zeneva-2017-proc-dostal-modernizovany-yaris-vetsi-atmosfericky-motor-kvuli-spotrebe-104187

0/0
10.8.2017 17:10

H11o93n35z11a 50T85a77r 3179252694342

Pod kapotou má totiž motor s větším objemem. Konkrétně se jedná o benzinový agregát velikosti 1,8 l. Díky většímu objemu je větší točivý moment a tudíž motor pracuje mimo město v nižších otáčkách. Pohonná jednotka dostala dále do vínku také Atkinsonův cyklus, elektrické vodní čerpadlo a systém recirkulace výfukových plynů (EGR).

http://www.zavolantem.cz/predstavujeme-toyota-prius-treti-generace

0/0
10.8.2017 17:13

M49a19r49t39i85n 90V51i19t 8814343211940

dulezite ale je, ze ty emise zmizi z mesta. Navic, je jen otazkou casu, kdy se elktrina bude vyrabet zcela bez emisi, i kdyz to bude nejakou dobu trvat.

+1/−7
9.8.2017 14:18

R89a49d39o28m47í47r 19J13a36h51n 6770564670142

..ten spalovací motor nemá emise?

+3/−1
9.8.2017 14:19

M10a84r31t15i41n 26V19i69t 8314673461230

ja pochopil, ze to maji byt elektromobily. ok.

+1/0
9.8.2017 14:26

J85a37k77u39b 43S43e89k97e45r60a 6206660396685

Az se bude vyrabet el zcela bez emisi, tak uz auta na tuzkove nebudou. To uz spise budeme pouzivat teleport. A pokud ano, tak bude elektrina tak draha, ze budeme radeji jezdit na oslech :)

+1/0
9.8.2017 20:54

P15e65t96r 97B40á92č71a 8805896655875

Jdete uz s tou elektrikou nekam, jak se do kazde vlady dostali tihle ekoteroristi? To je neskutecny.X

+9/−4
9.8.2017 13:54

P91a94v85e29l 28V71i80t34v61a80r 7342959186449

By perete na valše v neckách?

+5/−3
9.8.2017 14:25

J66i68ř67í 49K73o63c74u71r21e53k 6715324365538

Někteří mají doma benzínovou motorovou pilu. A po zkušenostech s elektrickou by neměnili.

+6/−2
9.8.2017 19:36

J51a14r47o22s51l66a50v 93Š22t26r42e48i85t 4153174330403

To je srovnání za zlatého bludišťáka!

+1/0
9.8.2017 23:59

H10o89n95z36a 12T22a49r 3909342114292

Jak dlouho se dá řezat s benzínovou pilou v uzavřené místnosti než zkolabujete ?

https://www.youtube.com/watch?v=7_-v6pyz7tA

0/0
10.8.2017 16:49

J83a41r56o94s44l37a82v 56Š43t22r54e50i93t 4713554510173

Vy doma svítíte petrolejkama?

+1/0
10.8.2017 0:00

P35e77t68r 64P86o22s71p41í40š27i48l 4908964306276

Sympatické je to, že to má na dobíjení motor o větším objemu než nové ryze spalovací škodovky.

+2/0
9.8.2017 12:57

P64a30v20e80l 68V46i14t57v32a60r 7892289556489

Však taky ten motor nepoběží po celou dobu jízdy.

+3/0
9.8.2017 14:26

I12v63o 55J70a42n65á55č41e64k 8953293841622

Takže když se to všechno spočítá, tak budou emise stejné případně vyšší, ale bude to podle ekoteroristů prostě EKO a to se počítá.

+8/−3
9.8.2017 11:37

P13a19v43e65l 45V90i36t85v72a60r 7742829706319

Mohl byste prosím zveřejnit své výpočty dle kterých tak usuzujete?

+2/0
9.8.2017 14:28

I29v46o 13J96a93n25á91č38e62k 8923303641642

Usuzuji tak dle toho co je uvedeno v článku. Teoretický dojezd 112km bude v praxi v městském provozu podstatně menší, k tomu se přidají světla, stěrače, topení, klimatizace, takže vlastně to bude spíš takový hybrid. Jenže bude s sebou tahat poměrně velké baterky a k tomu málo účinný benzínový motor. V praxi když se to vše spočítá vč. vyšších emisí z výroby a emisí z výroby elektřiny, tak bude výsledkem nula.

+6/−2
9.8.2017 16:11

J70a32r64o23s60l83a82v 10Š47t87r94e53i36t 4283624380133

Řídil jste někdy hybrid?

0/0
9.8.2017 23:57

I79v87o 71J43a36n93á60č98e35k 8683703741562

Ne, děkuji, dávám přednost úspornějším variantám přemisťování.

0/0
10.8.2017 9:41

P50a44v80e36l 65Ž62e18r46n24í97č86e31k 9802572186522

nevěřil bych, že se toto dogma bude vyskytovat i v roce 2017...

0/0
9.8.2017 16:26

L39u10b59o22š 42S91m31ě44l38ý 6138240357243

Ty ošklivé londýnské taxi krabice jsou tak ohyzdné, až jsou krásné!:-)

+3/0
9.8.2017 11:06

D74a96v37i12d 87V15i30k34t14o32r87a 9834744955897

OK, takže elektrotaxíky budou mít mizivý dojezd, takže stále budou používat ten fuj fuj spalovací motor, byť jen v roli generátoru. Čili když spočítám emise generátoru a elektrárny, bude na tom elektrotaxík hůř než normální auto. Typická zelená filozofie :D.

+12/−6
9.8.2017 10:05

J20a58r79o66s44l39a79v 92Š56t52r17e18i88t 4903604670663

Vytáhněte někdy paty za humna... třeba do Holandska, Belgie....

0/0
9.8.2017 23:58

M52a80r59e92k 20K56l83u94f41a 3748254434766

"Tak, kam to bude šéfe?" "Do Chelsea" "Ajajajajajaj, tak to bohužel, zkuste se zeptat u kolegy, protože můj auťák mi hlásí, že dojedu jenom někam do Soho." ;-D;-D

+9/−5
9.8.2017 8:46

M14i19c25h63a35l 93T76o11m36á11n93e14k 9807589796

za co minus tohle bude casta situace, pokud to bude v nafte, bezninu, cng, tak staci zajt k pumpe a doplnit palivo, coz je s minimalni ztratou , ale u elektro vozu to bude problem, pokud to zase potahne ten benzivony motor tak v cem pak bude rozdil oproti soucasnemu stavu, takze asi tak, leda ze by baterie byli vyjimatelne a po ceste by se stavil, vymenil za nabite a jel dal, to by mohlo byt reseni

+4/−1
9.8.2017 10:13

A95d40a42m 53F64a31r40i92n45i95c 5982117946716

prectete si clanek opet pozorneji>"v záloze má benzinový tříválec 1,3 litru od Volva, který slouží jako generátor a dokáže baterie dobíjet za jízdy. S jeho pomocí se dojezd prodlouží na více než 600 km"

0/−2
9.8.2017 11:22

M12i63c64h59a78l 47T97o92m35á64n65e89k 9647259796

takze se bude spotrebovavat beznin, a kde je ta ekologicka zmena teda?

+6/0
9.8.2017 11:23

J65a88k39u97b 14S98e10k42e70r78a 6546730256795

Prostě to musí být na baterky, i kdyby to mělo jezdit na benzín! Musíme si zvyknout :-)

+6/0
9.8.2017 11:32

L67u36b92o80š 39S34m46ě39l53ý 6118200817133

Pořád lepší než aby to jezdilo jen na naftu. Pravda, udávaný dojezd jen na baterky 112 km není na taxík nic moc. Otázka je, jestli a jak ještě budou řešit průběžné dobíjení ze sítě při čekání.

0/0
9.8.2017 12:09

M15i76c87h73a65l 24F23r79ý17d69a 1122909723122

Uvědomte si, že ten spalovací motor bude pracovat v optimálních konstantních podmínkách, tedy jeho emise budou nižší, než kdyby to mělo konvenční pohonné ústrojí.

0/0
9.8.2017 14:02







Najdete na iDNES.cz