Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Londýnská taxi to mají spočítané, musí omládnout a jezdit na elektřinu

Černé taxíky s vysokou maskou chladiče patří k britské metropoli stejně neodmyslitelně jako červené telefonní budky, věž Big Ben nebo dvoupatrové autobusy. Jejich výrobce, který teď stejně jako značka Volvo patří čínskému Geely, obnovuje produkci a přichází s novou generací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S87t94a68n25i86s40l68a26v 37N82ý17v56l33t 2274895803

Pro srovnání s Prahou. Vytížené taxi celou noc 12 hodin od 20 do 8 hodin natočí 300-400 km. Jedna nádrž LPG. Ale jestli to zvládnou baterie?

0/0
10.8.2017 16:14

S21t90a68n73i16s48l56a79v 33N12ý54v12l98t 2624395483

Byl jsem měsíc v USA v Nevadě. Tam je všecko tak daleko od sebe, že dojezd elektromobilu vám nestačí ani na návštěvu souseda.

0/0
10.8.2017 16:13

H71o17n25z10a 84T77a65r 3549242744152

Jak to souvisí s použitím hybridního mohonu ve městě ?

0/0
10.8.2017 17:06

M55a65r86t95i95n 77L65i16n33h63a20r14t 5803568215455

Může mi někdo vysvětlit, proč se všichni světoví designéři zbláznili, a malé "mlhovky" vždy "utopí" do "antiaerodynamické" vzduchové "kapsy"?

Pozoruji to na závodních autech, stejně jako na městských autobusech...

Kam se poděl moderní trend udělat masku co "nejhladší" ?

0/0
10.8.2017 13:50

J62ú37l24i24u38s 29M77i17k60u20l73a 9798355232120

Od krajiny, ktorá stavia elektrárne typu Tees Biomass, sa nič logického očakávať nedá. Spaľujú drevnú hmotu zo Severnej a Južnej Ameriky, Ázie a Európy, vyrobia si eko elektrickú energiu... Keby náhodou došlo drevo, máme ropu. Ekológia v praxi.

+2/0
9.8.2017 23:31

R28o90m72a50n 34P66o25l58á15č31e96k 5326259185

Designově to je hezké. Jenom ty přední světla mi přijdou trochu zvláštní, ale to je o zvyku :-).

Pokud výrobce nekecá, tak vstupní investice se vrátí cca po 5,5-6 let provozu a pak začnu šetřit. Otázka je životnost baterií a spolehlivost celé technologie.

0/0
9.8.2017 23:10

J95i21n29d38ř65i30c91h 86H60r90a26b45e18c 6873457661902

Tak výrobce každopádně kecá.Asi tak ják Slovenský létající automobil.

+1/0
9.8.2017 23:31

H36o96n50z18a 84T88a82r 3709202944222

Co jste dokázal VY .

Na rozdíl od některých projektu, které skončili jen u plánů a představ On i Létá .

https://www.youtube.com/watch?v=PPNIPCalM6s

https://www.youtube.com/watch?v=17XxN8M2oqk

Jeho integrovaný záchranný systém také funguje .

https://www.youtube.com/watch?v=YHYUPtkdAJU

0/0
10.8.2017 17:28

H64o18n16z32a 54T91a51r 3249622594962

Nový vylepšený Aeromobil

https://www.youtube.com/watch?v=vUHr1NOCvlc

0/0
10.8.2017 17:49

H56o81n36z14a 22T59a17r 3309162694692

Proč je hybrid (plug- in- hybrid ) lepší nez čistý elektromobil .

-Když je nabíjecí stanice mimo provoz nebo obsazená, Tak nastartujeme palubní Generátor a pokračujeme dál k cíli.

-Dají se podnikat dlouhé trasy, bez delších zastávek na nabíjení .

-U hybridniho ustrojí tolik nevadí starnutí akumulátoru Snížení dojezdu, protoře je pod kapotou další zdroj energie pro jízdu .

-V zimnim období je pod kapotou Zdroj energie, který současně vyrábí el. energii a teplo pro temperování interiéru

To to Neplatí pro (BMW i3 REX Spalovací Motor je vzduhem chlazený a nepodílí se na vytápění interiéru )

http://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-uzivatelska-recenze

0/0
10.8.2017 17:47

J63a15r95o27s67l86a35v 39K54ř94i19v96á74n94e81k 4195233632958

Soudruhu Vaverko počty na základní škole nebyly vaší silnou stránkou, že? Péšete cypovinu že taxik je o 7000 liber dražší a lžete nám že se uspoří 100 liber týdně. Tak nějak nejjednodušeji dělením 7000/100=70 týdnu. A pokud vím tak 70 týdnů fakt není půl roku, teda jestli to sousruzi m_r_dkomeniální nově neuzákonili.

+1/−1
9.8.2017 23:06

J92i52ř37í 75S10c92h36w57a84c70h 8208134738156

já tam vidím rok a půl.....;-)

+1/0
9.8.2017 23:25

M94i48c52h27a58l 73T83o36m36á30n51e61k 9717399396

Co mne napadlo jako zajímavá idea by bylo taxi s dojezdem aspoň 300km na elektřinu a s jednoduše vyměnitelnými bateriemi, velká taxi firma používají jeden typ vozu by pak třeba po Praze nebo jiném velkém městě kde působí udělala dobíjecí stanice rozmístěné po celém městě s prednabitymi bateriemi, taxikář když by věděl , že se mu krátí dojezd by tam přijel vemenil baterie a jel by s plným dojezdem dál, tohle kdyby pak udělali na strategických místech po celé zemi tak muze být čistě jen elektro auto a prakticky s neomezeným dojezdem

0/0
9.8.2017 22:45

J26i77n96d17ř52i72c75h 20H76r29a26b74e60c 6763547831832

Milý pane to by bylo fakt téměř ideální.Ba i Česko by na tom mohlo něco trhnout pokud zdroje litia na baterie a teď jsme u toho možná mi to neprojde - stát neprojebe tak jako naše zlato VODU [>-]

0/0
9.8.2017 23:41

J15i33r68i 10B43i66l94i14n32a 5188260117

Nekteri diskuteri si zde zrejme sedi na kabelu. Ten taxik bude jezdit celou smenu (nebo aspon vetsinou) na elektrinu.

A vyroba el. energie v jakychkoliv elektrarnach je vice ekologicka nez tisice malych spalovacich motoru.

+1/−3
9.8.2017 22:40

I54v58o 40J63a28n54á53č42e15k 8653623311712

Ten taxík za celý den najede jen 100km? Jste se pomátl?

0/0
10.8.2017 9:43

L41u50b38o56š 19S74m58ě75l67ý 6778650157693

Myslíte, že mezi jízdami během dne nebudou mít taxíky možnost průběžně ze sítě dobíjet?

0/0
10.8.2017 10:04

I26v44o 40J22a47n50á66č92e75k 8733673431962

Už vidím jak taxík někoho někam odveze a pak pojede k první nabíječce. Následně vytáhne kabel, zapojí a po pár minutách zase vystartuje ven, odpojí kabel a pojede pro zákazníka. To je totální nesmysl. Navíc z hlediska optimalizace je ideální mít jeden taxík na 4-5 řidičů. taxík může jezdit nonstop a řidiči se střídají. Takže nabíjení bude asi minimum a místo něj pojede benzínový motor. K němu se přidají ztráty z nabíjení a navíc problém toho, že se vždy spustí studený, nabije baterky a vypne se - vychladne, aby se opět mohl spusti studený. Opravdu EKO super nápad.

Přitom stačí tak málo, udělat plný elektromobil a výměnné baterie. pro taxi do města jako je Londýn naprosto ideální. A když už ne, tak stačí dát auto na CNG, emise budou x krát menší než u tohoto hybridu a pořizovací cena taktéž a to nemluvím o ceně provozu.

Ale to by asi bylo málo EKO.

0/0
10.8.2017 10:45

R58o98b39e51r10t 66M16a77t70u34l54a 8757749986515

Víte jak se pozná elektromobil jezdící jako taxi? Má větší benzínový motor než nová benzinová auta, má větší hmotnost než nová benzinová auta, má větší spotřebu a logicky i emise než nová benzinová auta, obsahuje desítky Kg baterií při jejichž výrobě vzniká radši se neptejte co, ale jsou na to dotace, protože je to prý údajně ekologické;-D

+8/−2
9.8.2017 17:50

R51a78d90o62m96í22r 83J36a96h74n 6520244800142

Elektromobil, který k nabíjení používá spalovací motor s větším objemem než mají obvyklá taxi auta. To nevymyslíš.

+4/−3
9.8.2017 14:18

H48o73n63z87a 74T76a10r 3759372354652

I u Toyota Prius zjistili, že malý spalovací motor je méně ůsporný došlo k navýšení oběmu motoru .

http://www.auto.cz/autosalon-zeneva-2017-proc-dostal-modernizovany-yaris-vetsi-atmosfericky-motor-kvuli-spotrebe-104187

0/0
10.8.2017 17:10

H48o63n48z72a 15T67a71r 3749672514332

Pod kapotou má totiž motor s větším objemem. Konkrétně se jedná o benzinový agregát velikosti 1,8 l. Díky většímu objemu je větší točivý moment a tudíž motor pracuje mimo město v nižších otáčkách. Pohonná jednotka dostala dále do vínku také Atkinsonův cyklus, elektrické vodní čerpadlo a systém recirkulace výfukových plynů (EGR).

http://www.zavolantem.cz/predstavujeme-toyota-prius-treti-generace

0/0
10.8.2017 17:13

M94a76r80t10i45n 24V13i53t 8344233901960

dulezite ale je, ze ty emise zmizi z mesta. Navic, je jen otazkou casu, kdy se elktrina bude vyrabet zcela bez emisi, i kdyz to bude nejakou dobu trvat.

+1/−7
9.8.2017 14:18

R66a85d79o21m85í34r 74J50a13h62n 6370404730302

..ten spalovací motor nemá emise?

+3/−1
9.8.2017 14:19

M87a34r68t84i52n 15V46i95t 8504683211930

ja pochopil, ze to maji byt elektromobily. ok.

+1/0
9.8.2017 14:26

J75a64k60u34b 80S41e34k71e50r16a 6296860596875

Az se bude vyrabet el zcela bez emisi, tak uz auta na tuzkove nebudou. To uz spise budeme pouzivat teleport. A pokud ano, tak bude elektrina tak draha, ze budeme radeji jezdit na oslech :)

+1/0
9.8.2017 20:54

P43e75t82r 91B23á53č69a 8705936245295

Jdete uz s tou elektrikou nekam, jak se do kazde vlady dostali tihle ekoteroristi? To je neskutecny.X

+9/−4
9.8.2017 13:54

P64a38v48e90l 30V88i39t52v74a40r 7972849516389

By perete na valše v neckách?

+5/−3
9.8.2017 14:25

J55i98ř49í 58K46o27c48u96r91e27k 6135304665758

Někteří mají doma benzínovou motorovou pilu. A po zkušenostech s elektrickou by neměnili.

+6/−2
9.8.2017 19:36

J96a49r16o93s66l19a60v 75Š94t32r59e85i40t 4573174230123

To je srovnání za zlatého bludišťáka!

+1/0
9.8.2017 23:59

H76o96n49z83a 96T70a30r 3459762114262

Jak dlouho se dá řezat s benzínovou pilou v uzavřené místnosti než zkolabujete ?

https://www.youtube.com/watch?v=7_-v6pyz7tA

0/0
10.8.2017 16:49

J40a56r73o27s68l71a75v 76Š89t91r90e84i29t 4943334530353

Vy doma svítíte petrolejkama?

+1/0
10.8.2017 0:00

P86e41t18r 49P84o13s10p52í69š36i22l 4528444726316

Sympatické je to, že to má na dobíjení motor o větším objemu než nové ryze spalovací škodovky.

+2/0
9.8.2017 12:57

P41a58v59e64l 75V84i67t71v85a41r 7452229846159

Však taky ten motor nepoběží po celou dobu jízdy.

+3/0
9.8.2017 14:26

I64v64o 12J47a76n19á89č68e17k 8893703691262

Takže když se to všechno spočítá, tak budou emise stejné případně vyšší, ale bude to podle ekoteroristů prostě EKO a to se počítá.

+8/−3
9.8.2017 11:37

P26a12v49e63l 46V56i28t63v87a45r 7722889596129

Mohl byste prosím zveřejnit své výpočty dle kterých tak usuzujete?

+2/0
9.8.2017 14:28

I72v46o 63J53a67n86á66č63e70k 8573493961952

Usuzuji tak dle toho co je uvedeno v článku. Teoretický dojezd 112km bude v praxi v městském provozu podstatně menší, k tomu se přidají světla, stěrače, topení, klimatizace, takže vlastně to bude spíš takový hybrid. Jenže bude s sebou tahat poměrně velké baterky a k tomu málo účinný benzínový motor. V praxi když se to vše spočítá vč. vyšších emisí z výroby a emisí z výroby elektřiny, tak bude výsledkem nula.

+6/−2
9.8.2017 16:11

J21a51r88o51s73l14a24v 51Š55t82r90e80i75t 4373864110763

Řídil jste někdy hybrid?

0/0
9.8.2017 23:57

I66v73o 86J59a86n94á69č36e27k 8123393581472

Ne, děkuji, dávám přednost úspornějším variantám přemisťování.

0/0
10.8.2017 9:41

P77a16v95e58l 31Ž51e46r55n31í24č54e86k 9312902796612

nevěřil bych, že se toto dogma bude vyskytovat i v roce 2017...

0/0
9.8.2017 16:26

L85u21b39o76š 68S80m82ě33l18ý 6618630927803

Ty ošklivé londýnské taxi krabice jsou tak ohyzdné, až jsou krásné!:-)

+3/0
9.8.2017 11:06

D47a85v22i21d 95V45i22k74t78o77r64a 9594404205517

OK, takže elektrotaxíky budou mít mizivý dojezd, takže stále budou používat ten fuj fuj spalovací motor, byť jen v roli generátoru. Čili když spočítám emise generátoru a elektrárny, bude na tom elektrotaxík hůř než normální auto. Typická zelená filozofie :D.

+12/−6
9.8.2017 10:05

J72a14r10o72s78l56a65v 25Š28t28r70e19i34t 4223354230893

Vytáhněte někdy paty za humna... třeba do Holandska, Belgie....

0/0
9.8.2017 23:58

M81a61r49e76k 68K74l20u93f44a 3488204414616

"Tak, kam to bude šéfe?" "Do Chelsea" "Ajajajajajaj, tak to bohužel, zkuste se zeptat u kolegy, protože můj auťák mi hlásí, že dojedu jenom někam do Soho." ;-D;-D

+9/−5
9.8.2017 8:46

M21i19c50h72a81l 44T56o62m29á12n89e30k 9957919776

za co minus tohle bude casta situace, pokud to bude v nafte, bezninu, cng, tak staci zajt k pumpe a doplnit palivo, coz je s minimalni ztratou , ale u elektro vozu to bude problem, pokud to zase potahne ten benzivony motor tak v cem pak bude rozdil oproti soucasnemu stavu, takze asi tak, leda ze by baterie byli vyjimatelne a po ceste by se stavil, vymenil za nabite a jel dal, to by mohlo byt reseni

+4/−1
9.8.2017 10:13

A74d13a50m 65F52a51r68i57n57i12c 5952457356626

prectete si clanek opet pozorneji>"v záloze má benzinový tříválec 1,3 litru od Volva, který slouží jako generátor a dokáže baterie dobíjet za jízdy. S jeho pomocí se dojezd prodlouží na více než 600 km"

0/−2
9.8.2017 11:22

M83i22c26h15a85l 66T58o98m83á49n52e77k 9427289416

takze se bude spotrebovavat beznin, a kde je ta ekologicka zmena teda?

+6/0
9.8.2017 11:23

J47a85k47u77b 27S26e68k45e69r74a 6186690496925

Prostě to musí být na baterky, i kdyby to mělo jezdit na benzín! Musíme si zvyknout :-)

+6/0
9.8.2017 11:32

L24u79b48o21š 37S66m27ě77l13ý 6908160207253

Pořád lepší než aby to jezdilo jen na naftu. Pravda, udávaný dojezd jen na baterky 112 km není na taxík nic moc. Otázka je, jestli a jak ještě budou řešit průběžné dobíjení ze sítě při čekání.

0/0
9.8.2017 12:09

M13i65c26h98a72l 36F38r25ý63d20a 1962569443672

Uvědomte si, že ten spalovací motor bude pracovat v optimálních konstantních podmínkách, tedy jeho emise budou nižší, než kdyby to mělo konvenční pohonné ústrojí.

0/0
9.8.2017 14:02







Najdete na iDNES.cz