Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Londýnská taxi to mají spočítané, musí omládnout a jezdit na elektřinu

Černé taxíky s vysokou maskou chladiče patří k britské metropoli stejně neodmyslitelně jako červené telefonní budky, věž Big Ben nebo dvoupatrové autobusy. Jejich výrobce, který teď stejně jako značka Volvo patří čínskému Geely, obnovuje produkci a přichází s novou generací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S64t97a83n56i96s79l74a73v 42N87ý52v32l40t 2724405903

Pro srovnání s Prahou. Vytížené taxi celou noc 12 hodin od 20 do 8 hodin natočí 300-400 km. Jedna nádrž LPG. Ale jestli to zvládnou baterie?

0/0
10.8.2017 16:14

S49t20a64n37i11s43l63a23v 34N18ý52v82l86t 2954145963

Byl jsem měsíc v USA v Nevadě. Tam je všecko tak daleko od sebe, že dojezd elektromobilu vám nestačí ani na návštěvu souseda.

0/0
10.8.2017 16:13

H25o53n94z78a 48T69a12r 3169122664812

Jak to souvisí s použitím hybridního mohonu ve městě ?

0/0
10.8.2017 17:06

M39a59r51t64i49n 68L28i22n94h67a83r39t 5303438695315

Může mi někdo vysvětlit, proč se všichni světoví designéři zbláznili, a malé "mlhovky" vždy "utopí" do "antiaerodynamické" vzduchové "kapsy"?

Pozoruji to na závodních autech, stejně jako na městských autobusech...

Kam se poděl moderní trend udělat masku co "nejhladší" ?

0/0
10.8.2017 13:50

J36ú90l85i46u82s 55M16i85k77u61l51a 9798185582350

Od krajiny, ktorá stavia elektrárne typu Tees Biomass, sa nič logického očakávať nedá. Spaľujú drevnú hmotu zo Severnej a Južnej Ameriky, Ázie a Európy, vyrobia si eko elektrickú energiu... Keby náhodou došlo drevo, máme ropu. Ekológia v praxi.

+2/0
9.8.2017 23:31

R44o60m34a63n 82P52o12l24á68č83e18k 5386419245

Designově to je hezké. Jenom ty přední světla mi přijdou trochu zvláštní, ale to je o zvyku :-).

Pokud výrobce nekecá, tak vstupní investice se vrátí cca po 5,5-6 let provozu a pak začnu šetřit. Otázka je životnost baterií a spolehlivost celé technologie.

0/0
9.8.2017 23:10

J74i44n78d47ř22i79c20h 79H45r55a13b44e78c 6713177751412

Tak výrobce každopádně kecá.Asi tak ják Slovenský létající automobil.

+1/0
9.8.2017 23:31

H57o93n68z19a 16T48a46r 3339762274622

Co jste dokázal VY .

Na rozdíl od některých projektu, které skončili jen u plánů a představ On i Létá .

https://www.youtube.com/watch?v=PPNIPCalM6s

https://www.youtube.com/watch?v=17XxN8M2oqk

Jeho integrovaný záchranný systém také funguje .

https://www.youtube.com/watch?v=YHYUPtkdAJU

0/0
10.8.2017 17:28

H74o27n74z70a 13T26a72r 3429942784252

Nový vylepšený Aeromobil

https://www.youtube.com/watch?v=vUHr1NOCvlc

0/0
10.8.2017 17:49

H63o25n77z59a 47T73a40r 3169922514312

Proč je hybrid (plug- in- hybrid ) lepší nez čistý elektromobil .

-Když je nabíjecí stanice mimo provoz nebo obsazená, Tak nastartujeme palubní Generátor a pokračujeme dál k cíli.

-Dají se podnikat dlouhé trasy, bez delších zastávek na nabíjení .

-U hybridniho ustrojí tolik nevadí starnutí akumulátoru Snížení dojezdu, protoře je pod kapotou další zdroj energie pro jízdu .

-V zimnim období je pod kapotou Zdroj energie, který současně vyrábí el. energii a teplo pro temperování interiéru

To to Neplatí pro (BMW i3 REX Spalovací Motor je vzduhem chlazený a nepodílí se na vytápění interiéru )

http://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-uzivatelska-recenze

0/0
10.8.2017 17:47

J90a40r42o39s52l41a55v 11K71ř92i70v34á21n53e98k 4905503962908

Soudruhu Vaverko počty na základní škole nebyly vaší silnou stránkou, že? Péšete cypovinu že taxik je o 7000 liber dražší a lžete nám že se uspoří 100 liber týdně. Tak nějak nejjednodušeji dělením 7000/100=70 týdnu. A pokud vím tak 70 týdnů fakt není půl roku, teda jestli to sousruzi m_r_dkomeniální nově neuzákonili.

+1/−1
9.8.2017 23:06

J43i29ř32í 81S11c42h96w73a76c65h 8718254888516

já tam vidím rok a půl.....;-)

+1/0
9.8.2017 23:25

M39i86c50h89a62l 92T25o96m13á61n71e38k 9717369866

Co mne napadlo jako zajímavá idea by bylo taxi s dojezdem aspoň 300km na elektřinu a s jednoduše vyměnitelnými bateriemi, velká taxi firma používají jeden typ vozu by pak třeba po Praze nebo jiném velkém městě kde působí udělala dobíjecí stanice rozmístěné po celém městě s prednabitymi bateriemi, taxikář když by věděl , že se mu krátí dojezd by tam přijel vemenil baterie a jel by s plným dojezdem dál, tohle kdyby pak udělali na strategických místech po celé zemi tak muze být čistě jen elektro auto a prakticky s neomezeným dojezdem

0/0
9.8.2017 22:45

J77i65n70d98ř12i65c71h 17H59r38a20b44e81c 6333167311542

Milý pane to by bylo fakt téměř ideální.Ba i Česko by na tom mohlo něco trhnout pokud zdroje litia na baterie a teď jsme u toho možná mi to neprojde - stát neprojebe tak jako naše zlato VODU [>-]

0/0
9.8.2017 23:41
Foto

J44i68r23i 21B49i60l44i96n84a 5468250707

Nekteri diskuteri si zde zrejme sedi na kabelu. Ten taxik bude jezdit celou smenu (nebo aspon vetsinou) na elektrinu.

A vyroba el. energie v jakychkoliv elektrarnach je vice ekologicka nez tisice malych spalovacich motoru.

+1/−3
9.8.2017 22:40

I19v72o 70J69a86n98á98č10e25k 8863853671782

Ten taxík za celý den najede jen 100km? Jste se pomátl?

0/0
10.8.2017 9:43

L90u61b51o58š 43S73m96ě40l27ý 6938120237743

Myslíte, že mezi jízdami během dne nebudou mít taxíky možnost průběžně ze sítě dobíjet?

0/0
10.8.2017 10:04

I38v15o 36J11a27n28á55č46e49k 8653493731942

Už vidím jak taxík někoho někam odveze a pak pojede k první nabíječce. Následně vytáhne kabel, zapojí a po pár minutách zase vystartuje ven, odpojí kabel a pojede pro zákazníka. To je totální nesmysl. Navíc z hlediska optimalizace je ideální mít jeden taxík na 4-5 řidičů. taxík může jezdit nonstop a řidiči se střídají. Takže nabíjení bude asi minimum a místo něj pojede benzínový motor. K němu se přidají ztráty z nabíjení a navíc problém toho, že se vždy spustí studený, nabije baterky a vypne se - vychladne, aby se opět mohl spusti studený. Opravdu EKO super nápad.

Přitom stačí tak málo, udělat plný elektromobil a výměnné baterie. pro taxi do města jako je Londýn naprosto ideální. A když už ne, tak stačí dát auto na CNG, emise budou x krát menší než u tohoto hybridu a pořizovací cena taktéž a to nemluvím o ceně provozu.

Ale to by asi bylo málo EKO.

0/0
10.8.2017 10:45

R34o16b30e38r56t 81M55a41t58u97l91a 8487509726275

Víte jak se pozná elektromobil jezdící jako taxi? Má větší benzínový motor než nová benzinová auta, má větší hmotnost než nová benzinová auta, má větší spotřebu a logicky i emise než nová benzinová auta, obsahuje desítky Kg baterií při jejichž výrobě vzniká radši se neptejte co, ale jsou na to dotace, protože je to prý údajně ekologické;-D

+8/−2
9.8.2017 17:50

R39a91d78o67m56í21r 70J93a72h24n 6680664210422

Elektromobil, který k nabíjení používá spalovací motor s větším objemem než mají obvyklá taxi auta. To nevymyslíš.

+4/−3
9.8.2017 14:18

H50o95n12z83a 47T48a90r 3199872464292

I u Toyota Prius zjistili, že malý spalovací motor je méně ůsporný došlo k navýšení oběmu motoru .

http://www.auto.cz/autosalon-zeneva-2017-proc-dostal-modernizovany-yaris-vetsi-atmosfericky-motor-kvuli-spotrebe-104187

0/0
10.8.2017 17:10

H66o43n78z16a 44T62a75r 3559382164572

Pod kapotou má totiž motor s větším objemem. Konkrétně se jedná o benzinový agregát velikosti 1,8 l. Díky většímu objemu je větší točivý moment a tudíž motor pracuje mimo město v nižších otáčkách. Pohonná jednotka dostala dále do vínku také Atkinsonův cyklus, elektrické vodní čerpadlo a systém recirkulace výfukových plynů (EGR).

http://www.zavolantem.cz/predstavujeme-toyota-prius-treti-generace

0/0
10.8.2017 17:13

M85a80r27t83i63n 22V57i24t 8874253431980

dulezite ale je, ze ty emise zmizi z mesta. Navic, je jen otazkou casu, kdy se elktrina bude vyrabet zcela bez emisi, i kdyz to bude nejakou dobu trvat.

+1/−7
9.8.2017 14:18

R18a12d88o63m13í33r 36J30a13h42n 6470884770902

..ten spalovací motor nemá emise?

+3/−1
9.8.2017 14:19

M86a38r60t92i20n 82V35i91t 8194303651630

ja pochopil, ze to maji byt elektromobily. ok.

+1/0
9.8.2017 14:26

J84a77k61u73b 57S14e33k44e70r14a 6546980726325

Az se bude vyrabet el zcela bez emisi, tak uz auta na tuzkove nebudou. To uz spise budeme pouzivat teleport. A pokud ano, tak bude elektrina tak draha, ze budeme radeji jezdit na oslech :)

+1/0
9.8.2017 20:54

P11e85t53r 53B43á38č15a 8715356285635

Jdete uz s tou elektrikou nekam, jak se do kazde vlady dostali tihle ekoteroristi? To je neskutecny.X

+9/−4
9.8.2017 13:54

P93a14v60e72l 25V92i67t96v48a47r 7572679396839

By perete na valše v neckách?

+5/−3
9.8.2017 14:25

J43i65ř43í 30K81o82c61u29r87e81k 6495474645868

Někteří mají doma benzínovou motorovou pilu. A po zkušenostech s elektrickou by neměnili.

+6/−2
9.8.2017 19:36

J37a57r23o52s42l19a62v 10Š72t70r54e20i86t 4113344830523

To je srovnání za zlatého bludišťáka!

+1/0
9.8.2017 23:59

H27o24n69z10a 71T71a50r 3529452124742

Jak dlouho se dá řezat s benzínovou pilou v uzavřené místnosti než zkolabujete ?

https://www.youtube.com/watch?v=7_-v6pyz7tA

0/0
10.8.2017 16:49

J26a77r33o76s38l79a68v 89Š34t15r35e29i30t 4423924710753

Vy doma svítíte petrolejkama?

+1/0
10.8.2017 0:00

P71e94t59r 94P13o38s31p33í93š86i64l 4848714106956

Sympatické je to, že to má na dobíjení motor o větším objemu než nové ryze spalovací škodovky.

+2/0
9.8.2017 12:57

P17a87v82e93l 46V76i81t16v41a43r 7582479916939

Však taky ten motor nepoběží po celou dobu jízdy.

+3/0
9.8.2017 14:26

I49v66o 78J10a74n79á49č51e79k 8223493121532

Takže když se to všechno spočítá, tak budou emise stejné případně vyšší, ale bude to podle ekoteroristů prostě EKO a to se počítá.

+8/−3
9.8.2017 11:37

P43a91v13e14l 62V14i38t21v41a59r 7982359986889

Mohl byste prosím zveřejnit své výpočty dle kterých tak usuzujete?

+2/0
9.8.2017 14:28

I88v27o 60J53a90n39á38č54e30k 8853843951292

Usuzuji tak dle toho co je uvedeno v článku. Teoretický dojezd 112km bude v praxi v městském provozu podstatně menší, k tomu se přidají světla, stěrače, topení, klimatizace, takže vlastně to bude spíš takový hybrid. Jenže bude s sebou tahat poměrně velké baterky a k tomu málo účinný benzínový motor. V praxi když se to vše spočítá vč. vyšších emisí z výroby a emisí z výroby elektřiny, tak bude výsledkem nula.

+6/−2
9.8.2017 16:11

J55a64r18o70s53l44a32v 48Š23t38r39e95i42t 4623814170163

Řídil jste někdy hybrid?

0/0
9.8.2017 23:57

I79v74o 75J90a60n34á28č67e58k 8713243881712

Ne, děkuji, dávám přednost úspornějším variantám přemisťování.

0/0
10.8.2017 9:41

P27a28v65e84l 81Ž56e33r88n54í89č75e50k 9742882316572

nevěřil bych, že se toto dogma bude vyskytovat i v roce 2017...

0/0
9.8.2017 16:26

L57u75b56o46š 23S15m20ě30l38ý 6938400887123

Ty ošklivé londýnské taxi krabice jsou tak ohyzdné, až jsou krásné!:-)

+3/0
9.8.2017 11:06

D94a71v18i58d 51V20i20k39t57o79r35a 9834274355837

OK, takže elektrotaxíky budou mít mizivý dojezd, takže stále budou používat ten fuj fuj spalovací motor, byť jen v roli generátoru. Čili když spočítám emise generátoru a elektrárny, bude na tom elektrotaxík hůř než normální auto. Typická zelená filozofie :D.

+12/−6
9.8.2017 10:05

J10a49r85o44s96l20a10v 95Š67t51r57e21i18t 4453554860253

Vytáhněte někdy paty za humna... třeba do Holandska, Belgie....

0/0
9.8.2017 23:58

M43a85r59e27k 66K91l33u77f21a 3288104944306

"Tak, kam to bude šéfe?" "Do Chelsea" "Ajajajajajaj, tak to bohužel, zkuste se zeptat u kolegy, protože můj auťák mi hlásí, že dojedu jenom někam do Soho." ;-D;-D

+9/−5
9.8.2017 8:46

M62i94c79h35a29l 88T18o94m91á91n93e75k 9507169926

za co minus tohle bude casta situace, pokud to bude v nafte, bezninu, cng, tak staci zajt k pumpe a doplnit palivo, coz je s minimalni ztratou , ale u elektro vozu to bude problem, pokud to zase potahne ten benzivony motor tak v cem pak bude rozdil oproti soucasnemu stavu, takze asi tak, leda ze by baterie byli vyjimatelne a po ceste by se stavil, vymenil za nabite a jel dal, to by mohlo byt reseni

+4/−1
9.8.2017 10:13

A97d11a92m 11F91a20r49i40n75i65c 5422577626656

prectete si clanek opet pozorneji>"v záloze má benzinový tříválec 1,3 litru od Volva, který slouží jako generátor a dokáže baterie dobíjet za jízdy. S jeho pomocí se dojezd prodlouží na více než 600 km"

0/−2
9.8.2017 11:22

M85i90c10h10a46l 88T61o41m81á25n66e78k 9297519936

takze se bude spotrebovavat beznin, a kde je ta ekologicka zmena teda?

+6/0
9.8.2017 11:23

J64a51k26u84b 39S79e19k34e97r13a 6206220636145

Prostě to musí být na baterky, i kdyby to mělo jezdit na benzín! Musíme si zvyknout :-)

+6/0
9.8.2017 11:32

L69u86b40o55š 38S15m10ě92l74ý 6138270407653

Pořád lepší než aby to jezdilo jen na naftu. Pravda, udávaný dojezd jen na baterky 112 km není na taxík nic moc. Otázka je, jestli a jak ještě budou řešit průběžné dobíjení ze sítě při čekání.

0/0
9.8.2017 12:09

M29i76c43h23a89l 96F46r20ý23d25a 1722339853752

Uvědomte si, že ten spalovací motor bude pracovat v optimálních konstantních podmínkách, tedy jeho emise budou nižší, než kdyby to mělo konvenční pohonné ústrojí.

0/0
9.8.2017 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.