Diskuse k článku

Škoda chce vrátit jméno Felicia, mohl by to být elektromobil

Renomovaný magazín AutoBild přišel s informací, že se česká automobilka patřící do koncernu Volkswagen vrátí ke jménu Felicia. Podle německého časopisu to má být elektromobil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H52o78n14z58a 15T58a68r 3949162374352

Aby to nedopadlo jako u Mercedesu

Mercedes se zeptal lidí, zda chtějí elektromobily. Díky, už je máme, zněla odpověď

http://www.hybrid.cz/mercedes-se-zeptal-lidi-zda-chteji-elektromobily-diky-uz-je-mame-znela-odpoved

0/0
11.8.2017 14:04

J57i63ř87í 98S28c34h52w95a50c20h 8488974298806

je neskutečný, jak to Q některým "inteligentům" učarovalo ;-D;-D;-D

+1/0
8.8.2017 22:50

L16a86d69i58s76l75a73v 66T48r81i87s59k62a 4605707520

Taky se pro nový elektomobil nabízejí názvy z nové škodovácké řady:

Slimáq

Electriq

nebo celkem roztomilé Otroq (to pokud uveze i něco víc, než baterky)

+1/−1
8.8.2017 14:55

T68o39m60á11š 79R57i38t70t84e59r 2981408625681

Na většině území Evropy a USA elektromobily produkují méně emisí. A hlavně, postupně to bude klesat k nule. Kdežto spalovaky budou produkovat emise vždy.

Jinými slovy elektromobily jsou čistší už teď a ten rozdíl se bude zvětšovat

+4/0
8.8.2017 14:07

S33t97a96n71i45s98l91a28v 41K69r86e74j74c38a46r 6677636103374

A těm komu elektromobily nevoní, mohou nabídnout lpg , cng , H ! Elektromobilita a plynofikace dopravy je budoucnost. S kterou se vnuci budou muset smířit. Bude to pro ně výhodou, protože nebudou mít vazby na benzin ani naftu.

+1/0
9.8.2017 8:16

P20e58t46r 28Č70e52r45m11á19k 9588465239150

Elektromobilita a nebo plynofikace jsou pouze alternativy, nikoliv budoucnost. Plyn je fosilní palivo úplně stejné jako benzín nebo nafta, a elektromobilita má před sebou strašně dlouhou cestu která je navíc absolutně závislá na podpoře států a ochotě to dotovat, samo o sobě to je ekonomicky naprosto nesoběstačné.

Vzhledem k zásobám ropy a její relativní nízké ceně bude tedy v příštích 30-40letech stále naprosto dominantním palivem, a pokud se nestane nějaký nepředpokládaný zvrat ve vývoji tak i v tom dlouhodobém horizontu 50-70let bude stále význámným zdrojem.

Plyn bude vždy jen alternativa, elektřina (za předpokladu ochoty to dotovat) se stane doplňkem stávajících aut ve formě různých hybridních systémů tak aby to kombinovalo výhody spalovacích motorů i elektřiny.

0/0
9.8.2017 23:17

H43o49n84z26a 24T62a67r 3519202974512

Dotace?

EKONOMIKA: Fosilní paliva mají 10x víc dotací než obnovitelné zdroje?

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika-fosilni-paliva-maji-10x-vic-dotaci-nez-obnovitelne-zdroje-1d2-/p_ekonomika.aspx?c=A100815_182141_p_ekonomika_wag

0/0
11.8.2017 14:31

P85e36t50r 21Č69e17r84m32á87k 9808255509620

Nesmysl ;-)

0/0
11.8.2017 18:40

M54a61r69c35e50l 55S15t36a35r47ý 9888574243829

hlavně že se řeší elektromobilita aut, ale až začne docházet ropa, olidstvo bude spíš řešit, co letadla, lodě, co elektrárny na fosil, atd.... autoprůmysl bude tím nejmenším problémem..

0/0
8.8.2017 12:52

L98a22d88i38s68l72a20v 77T58r82i38s26k86a 4695657960

Ano i ne. Pokud auta nebudou jezdit na fosilní paliva, zbude víc na letadla a lodě, ikdyž samozřejmě záleží na tom, kdy dojde ke změně. Pokud to bude moc pozdě, pak samozřejmě lodě a letadla budou v problémech.

Souhlasím s tím, že už je čas ale myslet na alternativní pohony pro ně. Lodě asi budou schopny jezdit na stlačený plyn (než dojde i ten), ale u letadel si to tak nějak neumím představit.

0/0
8.8.2017 14:58

J64i80ř94í 33S56c88h22w22a46c83h 8728144958776

Lodě se klidně mohou vrátit k plachtám, to je naprosto čistý zdroj energie.

0/0
8.8.2017 22:38

J36i37ř69í 93S95c92h29w17a15c72h 8138714338536

tedy ne ty plachty, ale vítr....;-)

0/0
8.8.2017 22:54

H47o79n89z17a 71T54a51r 3659112354702

I na vodní hladíně se .......

http://www.hybrid.cz/tagy/elektrolod

0/0
11.8.2017 14:40

P85e74t14r 65D63ě76d41i50č 3315224437301

Že by f-ELicia ???

0/0
8.8.2017 12:02

G92e50o57r90g 91K76o32m10b12e50r42e32c 9384211276611

"........ujede na jedno nabití 550 kilometrů! ;-D;-D;-D

Jo, v lete s jednou osobou vyhazenymi sedackami, bez rezerva a ostatniho prislusenstvi za optimalnich podminek. V beznem dennim provozu budou radi kdyz to udycha 250-300km jako Tesla.

+2/−3
8.8.2017 11:34

J40i75ř11í 66E82r28b90e37n 1653404736317

Drtivá většina osobních aut ujede v denním provozu méně než 100 km.

+1/0
8.8.2017 14:55

P81e58t88r 33M54a39r41š25o79u77n 5295658976836

Tu se mluví o "na jedno nabití". Ne kolik kdo najezdí za den. ;-)

0/0
18.8.2017 22:35

M37i63r46o91s47l11a45v 64S49u63c38h24y 5380659830260

Felicia býval krásný malý kabriolet. Když se chce Škodovka řadit ke špičce, proč nemá něco takového v nabídce?

+3/0
8.8.2017 9:43

J27i69ř93í 73E20r78b95e13n 1903224416497

Kabriolet u samonosné karosérie už dnes znamená konstrukci úplně nové karosérie, protože se při nárazových zkouškách nemůžete spoléhat na tuhost střešních podélníků a příčníků. Pravé roadstery a kabriolety tak rychle mizí z trhu a stává se z nich opět zábava pro mohovité lidi, kteří mohou dát nemalý peníz za malosériový bavorák nebo karmannovskou přestavbu. (No vlastně, ona ta původní felicie před šedesáti lety byla taky pěkně drahý krám.)

Nejdostupnějším kabrioletem jsou dnes staré holfy, megany a dvěstěpětky... ;-)

0/0
8.8.2017 10:35

J42i73ř76í 26E38r29b81e97n 1883634936187

1) krásný, ale drahý,

2) na šasi s centrální rourou můžete postavit skoro jakoukoliv karosérii, ale rozříznout moderní samonosnou kastli je dost velký pevnostní a bezpečnostní problém...

0/0
8.8.2017 10:38

J81i27ř29í 74E93r87b54e24n 1973194826547

Aha, tak on se mi ten první příspěvek přeci jen uložil? Omlouvám se za faktický double.

0/0
8.8.2017 10:39

T55o29m87á34š 71K33u60c97h67a71ř 3867321358191

Když tak Feliciaq. :-P

+1/−1
8.8.2017 8:50

J42a40r75o29s32l18a87v 76N53e45d84o17m58a 3750240322663

Pořád samý elektromobil.... Všichni ti prosazovači zelené energie by si měli uvědomit, že ta jejich energie není zase tak zelená. Ať jenom porovnají účinnost spalovacího motoru a účinnost turbíny v nějaké hnědouhelné elektrárně, odkud jejich zelená energie pochází. A to nepočítám kolik spalin se vytvoří jenom tím, než se to uhlí dopraví do té elektrárny.....

+6/−4
8.8.2017 8:04

V86í28t 57O38ž14a56n58a 1468898955324

A vaše ropa je zcela zelená, sama tryská rovnou do nádrže a když projde motorem a výfukem tak léčí!

+2/−2
8.8.2017 9:44

M30a58r91t20i41n 62K22a34r91á88s31e16k 9118193438798

No realna ucinnost spalovaciho motoru v aute (pri jizde, ne teoreticka maximalni ucinnost v laborari ve stabilnich optimalnich otackach) je do 20%. Do toho tezba, transport prepacovani a nasledna distribuce ropnych paliv je taky dost energeticky narocna....

Porad jde ale hlavne o znecisteni, ktere je I uhelne elektrarny vyrabejici proud pro EV nesrovnatelne mensi, navic na vyhodnejsim miste, oproti spalovacimu motoru v aute...

+1/0
8.8.2017 11:21

A75d95a19m 37F41a79r52i39n92i30c 5612827926846

nejde zdaleka jenom o zelenost..... elektro. se muzou mnohem presneji ovladat z pocitace coz je ohromna vyhoda pro autonomni rizeni... auto se sice zjednodusi mechanicky ale pridaji si dalsi a dalsi komplikovane pocitacove prvky ...

nemluve o tom ze ovladani auta jako je torque vectoring je mnohem ucinnejsi s el.motory

0/0
9.8.2017 11:28

H33o98n87z38a 83T42a13r 3329942334832

Jenže svět i mimo ČR se mění Energetický mix podíl OZE se skokově navyšuje

http://www.memza.cz/obnovitelne-zdroje-energie-zazivaji-celosvetovy-boom/

0/0
11.8.2017 14:11

M34a11r60t85i18n 24N57o38v60o49t19n58ý 8259784907654

To si ve škodovce nedokáží vymyslet nová jména, že furt dokola recyklují staré názvy vozů?

+5/0
7.8.2017 23:25

S70t57a58n68i36s10l91a11v 91K31r67e16j21c84a51r 6217836363804

Nu možná se v budoucnu dočkáme i š-cililink nebo spartak, hadimrska ! V době kdy nejen na úřednických pozicích sedí vzdělanci středoškolského vzdělání je tento záměr vizitkou ..........!

0/−1
8.8.2017 7:54

J93i43ř24í 44E91r11b43e83n 1363184306957

Cililink bylo Aero 662 a hadimrškou byla Tatra 57.

A spartak oficiálně nikdy neexistoval, i když tak škodovkám 440 a 445 nikdo jinak neřekl :-)

+1/0
8.8.2017 11:16

S72t22a83n54i62s67l33a91v 32K18r38e27j12c13a72r 6867486643814

Aero, Praga ani osobní Tatra v dnešní době už neexistují. Pochybuji, že by neexistující firmy měly i dnes chráněné označení typů. Takže jsou tyto volně k dispozici. A rozhodně by bylo česky stylové navrátit se k beproblémovému označení Š- Minor, Tudor, než Kodiq nebo Karoq.

0/0
9.8.2017 8:11

J76i30ř44í 75E30r78b56e24n 1833104906717

Odhaduji, že kvůli "vykrádání" konkurenčních názvů by prskalo mnohem víc lidí (včetně mě), než kvůli "q" na konci jména nové škodovky :-)

0/0
9.8.2017 13:11

J14i29ř18í 82E61r57b27e27n 1293604286527

O navazování na tradici jste neslyšel? Proč by museli za každou cenu vymýšlet nová jména, když takový Rapid i Superb jsou pokračovateli modelových řad z 30. a 40. let?

0/−2
8.8.2017 11:15

M76a41r21t71i15n 61N78o12v59o87t84n30ý 8519434377404

Navazování na tradici je nový VW brouk nebo Fiat 500, tam je inspirace původními vozi vidět. Používáním půl století starých názvů bez jakékoliv návaznosti (např. Felicia byl kabriolet na základě Oktávie) je trapné.

+1/0
8.8.2017 11:24

J77i67ř42í 29E28r88b29e43n 1493544546687

Octavie 1996 i Superb 2001 na svoje předchůdce (1959-71 a 1934-46) navazují, tam je to nejen "inspirace" původními názvy pro rodinné a manažerské vozy, ale přímo odkaz na ně už od počátku.

0/0
8.8.2017 15:03

M28a13r62t34i53n 13N63o58v72o93t44n81ý 8499134867834

Superb možná, to byla luxusní limuzina (i když nový Superb má do luxusní limuziny daleko, ale alespoň je tak prezentován) ale stará Oktávie byla malé dvoudveřové auto, tady bych jako návaznost viděl spíš Fabii

0/0
8.8.2017 15:06

J76i74ř55í 31K78o59c84u10r42e38k 6325424905668

Bez střechy a řazení u volantu. ... jo a měl by to být i zadohrab, aby to na druhý pokus nebylo vykradení samo sebe.

0/0
7.8.2017 23:13

V65o92k69o42u94n 95V27l38a42d43i21m54i87r 8282748949828

A nebude to urazkou toho krasneho roadsteru, ktery Skoda vyrobila na zacatku 60. let, a ktery je milovniky jungsteru porad obdivovan? To jmeno ale uz pohnojila tim vylepsenym Favoritem prejmenovanym na Felicii.

Elektromobil by mohla skoda pojmenovat treba Palaba.

+3/−2
7.8.2017 22:16

J28a69r33o12s20l21a96v 41N36e60d69o42m25a 3670140272823

Ten pohnojený vylepšený Favorit byl neobyčejný pracant a pokud by šel koupit jako nový, tak bych si ho zase koupil.

+2/0
8.8.2017 7:58

O14l23d36ř82i41c55h 66O97l27e76š 6543720907

No jestli na poslední chvíli nezmění název na Baliq.;-)

+2/0
7.8.2017 20:52

T30i62b24o14r 24Z32í33d69e67k 2618435811351

Feqal:-)

+5/0
7.8.2017 21:33

J62i12ř70í 37S25c38h50w73a91c91h 8638374608716

Zideq

0/−3
7.8.2017 21:53

J16i35ř65í 47S16c20h73w45a64c27h 8918444448596

Oleq

0/−2
7.8.2017 21:52

O31l69d41ř10i29c39h 84O38l81e88š 6353790797

Hmmm to by šlo ale bylo by to drahý.

0/0
7.8.2017 22:18

M98a66r34e63k 42K17l96u67f32a 3618504694456

V souvislosti s tím Baliq mne napadl také retro název Bilaq.

A ještě by mohla Škodovka začít vyrábět modely Husáq, Fojtíq a Jaqeš. ;-D

+1/0
8.8.2017 9:27

J69a44n 19K35o92n65v16a79l42i90n71k34a 5510321881275

Štrouqal

0/0
8.8.2017 10:36

P98e84t67r 16B53á48č81a 8315206945765

Felicia bude nejake elektro popelnici velice sluset.

+8/−5
7.8.2017 19:35

H21o96n80z10a 94T40a84r 3299592454262

PROTOTYP elektromobilu ŠKODA Felicia Pick-UP

http://www.electroauto.cz/pr_skoda_felicia_pickup.html

0/0
11.8.2017 14:14

O81l54d46ř88i36c42h 82O41l53e88š 6963810647

Baterky patří do hraček.:-/

+10/−3
7.8.2017 19:18

M54a95r30i63a48n 34K24r58a80l 6684342784477

No, to jsem si myslel taky, ale jen do doby, co me predjizdela tesla a akceleraci mela jak motorka. Samozrejme od skody neco takoveho ocekavat nelze.

0/0
7.8.2017 23:06

Najdete na iDNES.cz