Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda chce vrátit jméno Felicia, mohl by to být elektromobil

Renomovaný magazín AutoBild přišel s informací, že se česká automobilka patřící do koncernu Volkswagen vrátí ke jménu Felicia. Podle německého časopisu to má být elektromobil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H42o36n53z38a 12T17a45r 3259142224832

Aby to nedopadlo jako u Mercedesu

Mercedes se zeptal lidí, zda chtějí elektromobily. Díky, už je máme, zněla odpověď

http://www.hybrid.cz/mercedes-se-zeptal-lidi-zda-chteji-elektromobily-diky-uz-je-mame-znela-odpoved

0/0
11.8.2017 14:04

J76i87ř78í 96S11c36h83w36a23c84h 8498284658176

je neskutečný, jak to Q některým "inteligentům" učarovalo ;-D;-D;-D

+1/0
8.8.2017 22:50

L83a58d51i33s78l98a76v 85T26r94i31s64k95a 4855757680

Taky se pro nový elektomobil nabízejí názvy z nové škodovácké řady:

Slimáq

Electriq

nebo celkem roztomilé Otroq (to pokud uveze i něco víc, než baterky)

+1/−1
8.8.2017 14:55

T96o75m93á55š 18R68i33t62t83e91r 2901568465641

Na většině území Evropy a USA elektromobily produkují méně emisí. A hlavně, postupně to bude klesat k nule. Kdežto spalovaky budou produkovat emise vždy.

Jinými slovy elektromobily jsou čistší už teď a ten rozdíl se bude zvětšovat

+4/0
8.8.2017 14:07

S57t86a34n71i93s32l85a73v 79K42r84e98j12c61a11r 6797716863494

A těm komu elektromobily nevoní, mohou nabídnout lpg , cng , H ! Elektromobilita a plynofikace dopravy je budoucnost. S kterou se vnuci budou muset smířit. Bude to pro ně výhodou, protože nebudou mít vazby na benzin ani naftu.

+1/0
9.8.2017 8:16

P46e25t51r 51Č71e61r75m88á27k 9708945169840

Elektromobilita a nebo plynofikace jsou pouze alternativy, nikoliv budoucnost. Plyn je fosilní palivo úplně stejné jako benzín nebo nafta, a elektromobilita má před sebou strašně dlouhou cestu která je navíc absolutně závislá na podpoře států a ochotě to dotovat, samo o sobě to je ekonomicky naprosto nesoběstačné.

Vzhledem k zásobám ropy a její relativní nízké ceně bude tedy v příštích 30-40letech stále naprosto dominantním palivem, a pokud se nestane nějaký nepředpokládaný zvrat ve vývoji tak i v tom dlouhodobém horizontu 50-70let bude stále význámným zdrojem.

Plyn bude vždy jen alternativa, elektřina (za předpokladu ochoty to dotovat) se stane doplňkem stávajících aut ve formě různých hybridních systémů tak aby to kombinovalo výhody spalovacích motorů i elektřiny.

0/0
9.8.2017 23:17

H39o78n39z73a 77T71a24r 3819452204122

Dotace?

EKONOMIKA: Fosilní paliva mají 10x víc dotací než obnovitelné zdroje?

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika-fosilni-paliva-maji-10x-vic-dotaci-nez-obnovitelne-zdroje-1d2-/p_ekonomika.aspx?c=A100815_182141_p_ekonomika_wag

0/0
11.8.2017 14:31

P23e22t33r 68Č31e10r81m22á29k 9688965289410

Nesmysl ;-)

0/0
11.8.2017 18:40

M44a82r98c41e56l 96S55t19a47r77ý 9238724813719

hlavně že se řeší elektromobilita aut, ale až začne docházet ropa, olidstvo bude spíš řešit, co letadla, lodě, co elektrárny na fosil, atd.... autoprůmysl bude tím nejmenším problémem..

0/0
8.8.2017 12:52

L15a92d25i35s64l79a41v 49T58r48i51s30k95a 4705227920

Ano i ne. Pokud auta nebudou jezdit na fosilní paliva, zbude víc na letadla a lodě, ikdyž samozřejmě záleží na tom, kdy dojde ke změně. Pokud to bude moc pozdě, pak samozřejmě lodě a letadla budou v problémech.

Souhlasím s tím, že už je čas ale myslet na alternativní pohony pro ně. Lodě asi budou schopny jezdit na stlačený plyn (než dojde i ten), ale u letadel si to tak nějak neumím představit.

0/0
8.8.2017 14:58

J65i69ř81í 21S42c42h87w25a50c88h 8238554148746

Lodě se klidně mohou vrátit k plachtám, to je naprosto čistý zdroj energie.

0/0
8.8.2017 22:38

J54i54ř58í 27S19c17h35w53a71c62h 8608134428496

tedy ne ty plachty, ale vítr....;-)

0/0
8.8.2017 22:54

H91o14n76z59a 48T34a84r 3579122104602

I na vodní hladíně se .......

http://www.hybrid.cz/tagy/elektrolod

0/0
11.8.2017 14:40

P71e59t36r 19D24ě90d27i92č 3545734967741

Že by f-ELicia ???

0/0
8.8.2017 12:02

G46e52o12r84g 39K26o20m57b80e39r54e74c 9574831466951

"........ujede na jedno nabití 550 kilometrů! ;-D;-D;-D

Jo, v lete s jednou osobou vyhazenymi sedackami, bez rezerva a ostatniho prislusenstvi za optimalnich podminek. V beznem dennim provozu budou radi kdyz to udycha 250-300km jako Tesla.

+2/−3
8.8.2017 11:34

J64i50ř69í 96E55r27b58e44n 1753274616487

Drtivá většina osobních aut ujede v denním provozu méně než 100 km.

+1/0
8.8.2017 14:55

P69e84t49r 94M28a17r11š22o94u31n 5985288856886

Tu se mluví o "na jedno nabití". Ne kolik kdo najezdí za den. ;-)

0/0
18.8.2017 22:35

M13i89r30o80s44l65a16v 80S95u88c32h36y 5770909340530

Felicia býval krásný malý kabriolet. Když se chce Škodovka řadit ke špičce, proč nemá něco takového v nabídce?

+3/0
8.8.2017 9:43

J50i63ř97í 57E18r21b53e15n 1793394766447

Kabriolet u samonosné karosérie už dnes znamená konstrukci úplně nové karosérie, protože se při nárazových zkouškách nemůžete spoléhat na tuhost střešních podélníků a příčníků. Pravé roadstery a kabriolety tak rychle mizí z trhu a stává se z nich opět zábava pro mohovité lidi, kteří mohou dát nemalý peníz za malosériový bavorák nebo karmannovskou přestavbu. (No vlastně, ona ta původní felicie před šedesáti lety byla taky pěkně drahý krám.)

Nejdostupnějším kabrioletem jsou dnes staré holfy, megany a dvěstěpětky... ;-)

0/0
8.8.2017 10:35

J82i69ř28í 70E77r68b37e55n 1543544456267

1) krásný, ale drahý,

2) na šasi s centrální rourou můžete postavit skoro jakoukoliv karosérii, ale rozříznout moderní samonosnou kastli je dost velký pevnostní a bezpečnostní problém...

0/0
8.8.2017 10:38

J82i63ř14í 52E15r94b79e33n 1313694766587

Aha, tak on se mi ten první příspěvek přeci jen uložil? Omlouvám se za faktický double.

0/0
8.8.2017 10:39

T64o86m40á93š 78K75u74c64h36a38ř 3457231298131

Když tak Feliciaq. :-P

+1/−1
8.8.2017 8:50

J65a98r31o96s97l94a18v 61N40e35d56o49m61a 3740430952213

Pořád samý elektromobil.... Všichni ti prosazovači zelené energie by si měli uvědomit, že ta jejich energie není zase tak zelená. Ať jenom porovnají účinnost spalovacího motoru a účinnost turbíny v nějaké hnědouhelné elektrárně, odkud jejich zelená energie pochází. A to nepočítám kolik spalin se vytvoří jenom tím, než se to uhlí dopraví do té elektrárny.....

+6/−4
8.8.2017 8:04

V61í98t 50O22ž23a80n95a 1608748785704

A vaše ropa je zcela zelená, sama tryská rovnou do nádrže a když projde motorem a výfukem tak léčí!

+2/−2
8.8.2017 9:44

M61a55r34t67i39n 85K90a24r33á98s72e78k 9628553358988

No realna ucinnost spalovaciho motoru v aute (pri jizde, ne teoreticka maximalni ucinnost v laborari ve stabilnich optimalnich otackach) je do 20%. Do toho tezba, transport prepacovani a nasledna distribuce ropnych paliv je taky dost energeticky narocna....

Porad jde ale hlavne o znecisteni, ktere je I uhelne elektrarny vyrabejici proud pro EV nesrovnatelne mensi, navic na vyhodnejsim miste, oproti spalovacimu motoru v aute...

+1/0
8.8.2017 11:21

A68d31a36m 23F88a92r42i34n60i29c 5612527856496

nejde zdaleka jenom o zelenost..... elektro. se muzou mnohem presneji ovladat z pocitace coz je ohromna vyhoda pro autonomni rizeni... auto se sice zjednodusi mechanicky ale pridaji si dalsi a dalsi komplikovane pocitacove prvky ...

nemluve o tom ze ovladani auta jako je torque vectoring je mnohem ucinnejsi s el.motory

0/0
9.8.2017 11:28

H10o46n30z39a 90T78a79r 3329812324882

Jenže svět i mimo ČR se mění Energetický mix podíl OZE se skokově navyšuje

http://www.memza.cz/obnovitelne-zdroje-energie-zazivaji-celosvetovy-boom/

0/0
11.8.2017 14:11

M52a80r86t62i36n 71N58o66v55o96t91n53ý 8529564717624

To si ve škodovce nedokáží vymyslet nová jména, že furt dokola recyklují staré názvy vozů?

+5/0
7.8.2017 23:25

S90t42a77n65i38s70l46a58v 72K42r42e26j43c30a88r 6987536893104

Nu možná se v budoucnu dočkáme i š-cililink nebo spartak, hadimrska ! V době kdy nejen na úřednických pozicích sedí vzdělanci středoškolského vzdělání je tento záměr vizitkou ..........!

0/−1
8.8.2017 7:54

J50i61ř46í 97E92r89b93e28n 1923134546757

Cililink bylo Aero 662 a hadimrškou byla Tatra 57.

A spartak oficiálně nikdy neexistoval, i když tak škodovkám 440 a 445 nikdo jinak neřekl :-)

+1/0
8.8.2017 11:16

S86t43a16n26i40s48l53a32v 23K19r50e13j62c38a26r 6507226753124

Aero, Praga ani osobní Tatra v dnešní době už neexistují. Pochybuji, že by neexistující firmy měly i dnes chráněné označení typů. Takže jsou tyto volně k dispozici. A rozhodně by bylo česky stylové navrátit se k beproblémovému označení Š- Minor, Tudor, než Kodiq nebo Karoq.

0/0
9.8.2017 8:11

J54i97ř65í 71E22r39b95e79n 1713474766287

Odhaduji, že kvůli "vykrádání" konkurenčních názvů by prskalo mnohem víc lidí (včetně mě), než kvůli "q" na konci jména nové škodovky :-)

0/0
9.8.2017 13:11

J64i69ř86í 65E38r98b24e71n 1673154466777

O navazování na tradici jste neslyšel? Proč by museli za každou cenu vymýšlet nová jména, když takový Rapid i Superb jsou pokračovateli modelových řad z 30. a 40. let?

0/−2
8.8.2017 11:15

M36a51r95t94i39n 61N76o77v80o36t51n31ý 8889774447144

Navazování na tradici je nový VW brouk nebo Fiat 500, tam je inspirace původními vozi vidět. Používáním půl století starých názvů bez jakékoliv návaznosti (např. Felicia byl kabriolet na základě Oktávie) je trapné.

+1/0
8.8.2017 11:24

J10i52ř73í 59E74r41b31e47n 1923504596217

Octavie 1996 i Superb 2001 na svoje předchůdce (1959-71 a 1934-46) navazují, tam je to nejen "inspirace" původními názvy pro rodinné a manažerské vozy, ale přímo odkaz na ně už od počátku.

0/0
8.8.2017 15:03

M23a60r40t85i91n 29N92o84v87o98t84n42ý 8859984497834

Superb možná, to byla luxusní limuzina (i když nový Superb má do luxusní limuziny daleko, ale alespoň je tak prezentován) ale stará Oktávie byla malé dvoudveřové auto, tady bych jako návaznost viděl spíš Fabii

0/0
8.8.2017 15:06

J42i45ř44í 49K31o79c66u66r62e72k 6275604195738

Bez střechy a řazení u volantu. ... jo a měl by to být i zadohrab, aby to na druhý pokus nebylo vykradení samo sebe.

0/0
7.8.2017 23:13

V56o46k20o27u65n 67V74l21a44d95i57m50i29r 8222528879278

A nebude to urazkou toho krasneho roadsteru, ktery Skoda vyrobila na zacatku 60. let, a ktery je milovniky jungsteru porad obdivovan? To jmeno ale uz pohnojila tim vylepsenym Favoritem prejmenovanym na Felicii.

Elektromobil by mohla skoda pojmenovat treba Palaba.

+3/−2
7.8.2017 22:16

J88a42r80o62s59l15a25v 71N90e80d73o29m39a 3560750332773

Ten pohnojený vylepšený Favorit byl neobyčejný pracant a pokud by šel koupit jako nový, tak bych si ho zase koupil.

+2/0
8.8.2017 7:58

O35l37d95ř75i81c83h 26O66l34e98š 6533720397

No jestli na poslední chvíli nezmění název na Baliq.;-)

+2/0
7.8.2017 20:52

T47i53b20o83r 10Z71í76d91e92k 2858145111931

Feqal:-)

+5/0
7.8.2017 21:33

J75i93ř46í 25S66c11h73w94a44c27h 8608314228596

Zideq

0/−3
7.8.2017 21:53

J96i46ř91í 80S26c27h28w50a36c74h 8298714758616

Oleq

0/−2
7.8.2017 21:52

O10l42d43ř20i70c79h 89O50l72e86š 6823860717

Hmmm to by šlo ale bylo by to drahý.

0/0
7.8.2017 22:18

M64a51r18e91k 32K78l58u27f94a 3568924334846

V souvislosti s tím Baliq mne napadl také retro název Bilaq.

A ještě by mohla Škodovka začít vyrábět modely Husáq, Fojtíq a Jaqeš. ;-D

+1/0
8.8.2017 9:27

J75a56n 52K20o50n46v38a97l43i44n84k27a 5210501791175

Štrouqal

0/0
8.8.2017 10:36

P95e29t93r 43B40á56č85a 8835656365495

Felicia bude nejake elektro popelnici velice sluset.

+8/−5
7.8.2017 19:35

H95o12n81z47a 85T26a47r 3949232924292

PROTOTYP elektromobilu ŠKODA Felicia Pick-UP

http://www.electroauto.cz/pr_skoda_felicia_pickup.html

0/0
11.8.2017 14:14

O75l41d49ř42i65c18h 73O17l15e67š 6173470867

Baterky patří do hraček.:-/

+10/−3
7.8.2017 19:18

M60a72r39i50a44n 10K66r36a84l 6204882114407

No, to jsem si myslel taky, ale jen do doby, co me predjizdela tesla a akceleraci mela jak motorka. Samozrejme od skody neco takoveho ocekavat nelze.

0/0
7.8.2017 23:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.