Diskuse k článku

Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6 označené 6c a na trh se dostávají první vozy vybavené motory, které ji plní. Toyota se rozhodla novou normu dodržet s novým atmosférickým čtyřválcem 1,5 litru. Dostal ho nový Yaris.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L85a89d48i80s70l24a95v 46K51a87l88o78u11s 7935296771260

Proto Mazda vyvinula motory Skyactive.Chtělo by to mix Toyoty a Mazdy. Spolehlivost Toyoty a motory z Mazdy.

0/0
15.9.2017 14:21

L39u27d43v45í96k 86G83a76j24d75o72š58í25k 2215443184142

"...Jenže kombinace převodů a nového motoru znamená, že v dálničních rychlostech prostě faceliftovaná Toyota Yaris nepůsobí zrovna dynamicky..."

.

Nebylo v témže článku výše náhodou zmíněno, že Yaris je především městské vozidlo?

0/0
14.8.2017 10:23

J74i65ř44í 17S20c24h47w22a74c17h 8138224678926

I "městské vozidlo" může jezdit po dálnici. A v článku je jen suše konstatováno, že kombinace dlouhých převodů a motoru s poměrně nízkým výkonem dává při dálničním limitu ve výsledku velmi nízkou dynamiku. Ten Auris má totiž cca stejně dlouhou šestku jako třeba Civic s 1.8 který na 6-ku při 3300 otáčkách má dynamiku už "nic moc" a přitom má k dispozici o čtvrtinu vyšší výkon (cca 170 Nm).

Na druhou stranu je to vyváženo nižší spotřebou a nižším hlukem, kdo chce "dynamiku" prostě musí podřadit....

0/0
14.8.2017 12:57

L60a60d30i50s97l69a95v 87K12a63l14o55u48s 7335866351760

Já nevím, co proti té naftě všichni mají.

https://www.youtube.com/watch?v=Z-ZoCIMqIaI

Teď už i ty benziny.

0/0
14.8.2017 8:37

P53a69v95e29l 63N43o19v28á13k 5943327324798

Mam Clio 1.0 a normmalne jezdim i predjizdim. Necitim se nijak omezen.

0/0
13.8.2017 17:37

R80o64m55a81n 21H97a94n69u46s 8485177859624

Letadla způsobují daleko větší emise a taky jim nikdo nědělá start/stop při klesání, nezmenšují motory.

Tesla v Čechách má větší emise než benzín, protože se nabíjí elektřinou z uhelných elektráren.

Elektromibily když budete muset vyměnit baterie po 10 letech (ale spíš dřív)za 200000Kč tak je to víc než projezdí většina z nás v benzínu nedejbože v naftě.

Lidi a hlavně EU přestaňte už blbnout a nechte zlepšování motorů na trhu, ten si sám řekne co lidi chtějí a co se bude prodávat.

0/−3
11.8.2017 15:42

J80i13ř63í 75S24c35h48w40a59c51h 8708734958266

jj v Česku se sice z uhelných elektráren vyrobí jen cca 50% el. energie, ale Tesla při nabíjení vyzobává jen elektrony z uhlí (ostatní vrací zpět). Protože na ty z uhlí prý dojede dvakrát dál než na ty ostatní.

+4/0
11.8.2017 15:55

R21o32m94a73n 72H65a32n82u49s 8105657219874

https://automix.cars.cz/magazin/unikatni-mapa-ukazuje-kde-maji-elektromobily-smysl-jak-je-na-tom-cr-20170316.html

0/0
11.8.2017 16:18

J40i16ř17í 31S87c42h10w62a15c63h 8368804968826

tyhle globální statistiky jsou jen čistá demagogická manipulace.

elektromobily mají smysl i tam kde se 100% el. energie vyrábí....výhodou je, že ty smrady nejdou přímo pod nos.

až ti bude kuřák z vedlejšího balkonu foukat kouř do ložnice pootevřeným oknem, můžeš se uklidňovat tím, že z globálního hlediska jeho "emise" jsou cca 0,00000000000000000001% všech světových emisí, takže ti vlastně vůbec nevadí......;-D

+4/0
11.8.2017 20:01

J25i98ř85í 12V78e78l43í35š60e84k 8379194550773

Deset let ne. Možná 16 - 20, zvlášť u dnešních lithiových technologií. Mám elektromobil r.v. 2012, zatím jsem nezpozoroval žádný pokles kapacity a nemyslím si, že by se měl v příštích letech konat. I kdyby akumulátory vydržely "jen 15 let", s 15 let starým autem už budu řešit úplně jiné starosti, jako s každým 15 let starým autem. Spíš už takové auto dávno nebudu mít.

Nechci tvrdit, že elektromobilita je jediným řešením do budoucnosti, ale jen říkám, že od doby, co s elektromobilem jezdím, je můj nájezd naftovou C5 (což je opravdu dobré auto, Euro 5a) asi tak 4000 km ročně (včetně cesty k moři do Bulharska, která je cca 3500 km) a zbytek (asi tak něco přes 30 tisíc km) najezdím elektromobilem. Ani tolik nelpím na nákladech, ale elektromobilita je zkrátka silně návyková. S elektromobily se opravdu jezdí lépe. Nafta je nafta, ale elektřina je elektřina.

Každý si kupte co chcete, co se vám líbí. Pokud chcete "ekologický" motor, co má malý objem, velké turbo a za pět let běžného provozu umře, kupte si VW. Pokud chcete normální motor co vydrží, kupte si Toyotu. Já jsem si koupil elektriku a nelituju toho. Ne snad proto, že bych ušetřil (auto něco stojí), ani ne proto, že bych nějak dbal o životní prostředí, ani proto, že chci být výstřední, ale spíš proto, že mě elektromobily baví. Jezdí se s nimi jinak a moc mi to vyhovuje. Nízké náklady na provoz jsou jako bonus, za který jsem samozřejmě rád.

V elektromobilech ale není ani olej na výměnu, brzdové destičky díky rekuperaci není třeba měnit pekelně dlouho a nikde z toho nic nekape, nesmrdí to, nehlučí to a má to odpich, že by TDI závidělo. Každé ráno, když odjedu od baráku, mám "natankováno". Vnímám to jako obrovský komfort. A možná také dělám něco pozitivního pro planetu.

+5/0
11.8.2017 19:11

J90i36ř21í 69S79c15h60w61a26c69h 8268674408486

souhlas se vším, samozřejmě kromě té dehonestace turba a VW ;-)

+2/0
11.8.2017 20:06

P95a25v19e21l 88Š95e48d78l72b27a48u37e68r 7578561102185

S VW mam podobnou zkusenost 2x. Ma pravdu.

0/0
13.8.2017 9:10

J46i69ř26í 16S72c73h34w75a32c72h 8638824258846

koncern VW vyrobí cca 10 milionů aut ročně, za deset let je to cca 100 milionů jak jsou ty tvoje dvě zkušenosti asi tak "směroplatné"?

0/0
13.8.2017 19:51

L20u47d94v39í45k 75G25a29j59d39o22š62í93k 2315513464122

Jen jsem čekal, kdy zmíníte ty brzdové destičky.

To je takové klišé elektromobilářů, jak dlouho jim vydrží brzdové destičky - sočástka za 3 000 Kč. ;-D

Po 5 letech asi nemáte ještě problém, ale vaše akumulátory mohou mít klidně 2/3 životnosti za sebou. V okamžiku, kdy začnou ztrácet kapacitu máte možná jen pár měsíců, než je budete muset vyměnit - oprava v ceně malého vozu. Nic moc představa.

0/0
14.8.2017 10:58

J15a25k60u79b 96S24e42k32e51r84a 6446650326835

Jeden hrde psal, ze mu v tesle vydrzely 110000km. Tak ja nevim, me vydrzi podobneba jezdim hlavne mesto. Asi umim taky rekuperovat :)

0/0
14.8.2017 21:16

L94u57d41v37í89k 73G28a20j34d92o26š20í85k 2925203794122

Lidi se chtějí globálně jen flákat, žrát a souložit bez ohledu na to co bude za 5 let.

Co lidi chtjí můžete dobře vidět u voleb.

Nechat všechno jen na trhu a lidech, to už bychom dávno byli udušení.

+1/0
14.8.2017 10:29

J34i85ř70í 58S66c63h15w23a33c61h 8168924898796

Takže si shrńme fakta:

Slabý motor podle "staré normy" nahradil motor podle "nové normy od zlé EU" co má větší objem, co má větší výkon, auto s ním má vyšší dynamiku a při tom všem méně žere a méně smrdí, ale ta norma nám "znovu škrtí motory"....;-D;-D;-D

+4/0
11.8.2017 9:50

V63a36c55l27a14v 62M93e61d72e82k 5931902675625

Co bruselský soudruh činí, dobře činí.

Ale teď vážně : to, že má motor vyšší výkon nemá nic společného s normou EU. To je zkrátka evoluce, a rozhodnutí výrobce.

Pokud jde o škrcení výkonu, to je prostě nesporný fakt. motor o 100kW dnes je méně prižný, než motor o 100kW před 10 lety. Důvod je jednoduchý - i když má stejný maximální výkon, výrobce nastavil takové parametry řídící jednotky, aby splnil požadavky nové normy. Pomalá reakce na plyn se tomu říká. Všichni výrobci motorů to potvrzují, to není žádná spekulace konspirátorů.

Už roky se mluví o tom, že nová metodika měření je sice úplně jiná, než předchozí, ale reálnému provozu stále velmi vzdálená. Už roky se také mluví o tom, že několik let stará americká metoda je reálnému provozu mnohem bližší, než bude nově zaváděná evropská - ale nikoho to nezajímá. EU zkrátka musí mít vždy něco extra.

+2/0
11.8.2017 13:41

J85i37ř48í 22S71c81h20w79a61c35h 8388924358236

Mám pocit, že Toyota to už předváděla i v minulé generaci a nejen, že se snaží plnit emise, ale taky důsledně dbá na to, aby chránila řidiče před jejich vlastním "zbrklým jednáním", zvyšujícím jejich skutečnou spotřebu. Takže motory "škrtí" i v režimech, kdy by to dělat nemusela, tedy i v otáčkách, které se v NEDC či jiných měřeních vůbec nepoužívají. Co dnes brání tomu, aby při prudkém sešlápnutí plynu nebo poloze pedálu "až na podlaze", ŘJ motor škrtit přestala?

Automatická převodovka při kickdownu se taky zachová jinak, než při pomalé manipulaci s plynem. Ale kickdown se nejspíš v žádnem měření spotřeby či emisí neobjeví.... I proto se taky o těch atmosférách tvrdí, že při jízdě "na krev" u nich nestoupá spotřeba jako u turbomotorů. No jak by mohla, když ta jejich dynamika "na krev" není nic moc a přitom, je k tomu žádná EU norma ani nenutí.

A jak to tak vypadá (když nad 5000 ot vadne), tak tento motor má "uříznutou" špičku stejně jak slabší výkonové varianty dvoulitrů od Mazdy , kdy slabši varianta má naprosto stejný průběh krouťáku a výkonu a když je dosaženo plánovaného maxima, tak se elektronicky "zařízne", kdežto u silnější varianty "muzika hraje ještě výše", ale to už vůbec není o nějakých normách EU, to je prostě konstrukční řešení...

0/0
11.8.2017 14:41

V65í21ť22a 27K43r22u62t82i40š 1750154265187

Otázkou je pak realita vůči továrním datům. Protože podle článku má motor nad 5.000 ot. "vadnout", ale podle technických parametrů tam bude mít +/- 69kW. A v udávaném výkonovém maximu 82kW/6.000 ot. pak má točivý moment 130,5 Nm, což ve srovnání s maximem 136Nm/4.400 ot. hovoří prakticky o lineárním zátahu.

0/0
11.8.2017 14:59

J71i22ř86í 64S74c95h52w36a95c23h 8928314188686

díky za ty údaje, nechtělo se mi to hledat....

ale pokud jsou pravdivé, tak tvrzení o vadnutí nad 5000 by musel být pocitový nesmysl, nebo nechtěně zkopírovaná věta z článku o nějakém malém turbomotoru ;-)

0/0
11.8.2017 15:11
Foto

M82i74r29o87s21l36a79v 95S61t70e76i57n54e10r 4120952710176

K čemu potřebujeme více, než 90 HP? Můj Ford Taunus Coupé, r.v. 1974 vystačil s 1,6 litrovým motorem s 72 HP a jak to na dálnici upalovalo! Dnes mám dvoulitr se 110 HP a je to víc, než dost. Přítel má Oktávku 1,9TDO s 90 HP a najezdil už přes půl milionu km.

+1/−2
11.8.2017 9:09

M54i72c47h66a73l 70N62a95j81m85a69n 7969293946350

Tak na popojíždění ve městě Vám stačí těch 90 HP asi bohatě. Ale jsou lidé, kteří jezdí třeba dlouhé štreky, dokonce i v tom autě někoho nebo něco vozí, jezdí v kopcovitém terénu......

Těch důvodů je spousta.

+1/0
11.8.2017 9:16

J53a78r18o20m86í92r 88K38r75á60l 4260879274509

Pak si koupí auto, které je na dlouhé štreky stavěné. Tohle je typické vozidlo do města. Jen by mělo vypadat líp.

+1/0
11.8.2017 9:34

M52a33r98t50i84n 76K44a30r26á10s58e35k 9248543928358

V Yarisu?

0/0
11.8.2017 9:43

M63i50c80h32a11l 30N93a84j84m24a64n 7449713166570

Já reagoval na pana Steinera a jeho poznámku na výkon auta (a Ford Taunus nebo Octavia určitě nejsou auta velikosti Yarise.....).

+2/0
11.8.2017 9:45

J81a45n 55K39o62n69v56a43l28i89n32k62a 5170601611775

Taunus Coupé byl nádherné auto R^

Někdo výkon chce, někdo ho potřebuje a někdo zase ne. Vám stačí 110 koní, jinému stačí devadesát. Jsou i tací, kteří brázdí silnice s vozy, které mají i 60 koní. Já si koupil auto, co jich má přes 230. Nedávno jsem řídil věc, která měla 315 HP a v tom bych si také dovedl představit ježdění. Zkrátka - každému co jeho jest.

+1/0
11.8.2017 9:55

V44a44c49l95a74v 16M94e49d31e39k 5231642705215

s motorem pod 100hp se v dnešním provozu nedá bezpečně předjet ani traktor.

0/0
11.8.2017 13:44

J98a58k19u52b 75F89e68i24f40a65r 7169179626419

no vidíte, já mám 515k a někdy si říkám, že bych tam také snesl více. Na rozdíl od úsporných a ekologických aut nemám problém kdykoli bezpečně předjet a netáhnu se po okresce za kamionem 70 jenom proto, že mi to nejede.

+2/0
11.8.2017 9:57

R78o67b85e33r33t 45M30a10t31u19l81a 8757509156185

Já mám 120 a klidně bych víc přežil, protože když je to auto plné tak už to stejně moc nejede... Tak 250 by mohlo být tak akorát, protože to pořád zvládne jet za 5/100, ale zároveň to i jede.

0/0
11.8.2017 11:06

J32i55ř90í 72S17c90h72w52a64c84h 8708194308136

žádný auto se spalovacím motorem s 250 koníky nejezdí za 5/100, ani dýzl a benzín už teprve ne...

+1/0
11.8.2017 16:07

R83o89b67e53r62t 69M62a53t88u41l34a 8907979376985

Já nepsal jezdí, ale že to zvládne což je pravda https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/549104.html dlouhodobý průměr na těch 5/100 samozřejmě udržet nepůjde...

0/0
11.8.2017 17:36

J69i10ř48í 62S15c18h19w25a44c54h 8508164248306

nebudu se dohadovat o tom, co znamená to slůvko "zvládne".

Takže zůstanu u toho svého, že žádný auto se spalovacím motorem s 250 koníky nejezdí za 5/100, ani dýzl a benzín už teprve ne...

a ještě dodám a už vůbec ne tehdy, když se těch 250 koníků jen občas využije....

0/0
11.8.2017 23:07

P48e61t36r 98P96o46s29p24í32š86i44l 4558784666596

Dříve byla auta obecně menší (Srovnejte třeba jedničkový Golf s posledním modelem), byla lehčí a měla tudíž slušnou dynamiku i se slabším motorem. V dřívějším provozu bylo také lehčí předjet na okresce kamión, protože byl mnohem menší provoz.

+1/0
11.8.2017 11:34

M47i26c91h44a52l 93N83a31j55m24a94n 7749733326970

A také ten kamion jel pomaleji. Tehdejší (před 25 roky) výkon kamionu byl kolem 300 koní, dnes je výkon v průměru přes 500 koní a hmotnost soupravy je stejná.

0/0
11.8.2017 12:00

P22e63t47r 32P49o78s97p90í11š89i79l 4558774616276

Ono i těch kamiónů bylo na silnicích tak desetkrát méně než teď.

0/0
11.8.2017 12:45

K59a39r52e65l 96V38a57c70h70u36t 9643392799843

Tak vám připadá až velmi "podivné", kolik řidičů si potrpí na bleskový START na semaforech - aby pak byli ZASE první (?) na další křižovatce, kde však musí znovu čekat, až přestane svítit červená ... ?!?!?! ... ;-D !! Rv O nadměrné emise ani o nadměrnou spotřebu paliva jim vůbec nejde. HRRRK = jen být vždy PRVNÍ. 8-o8-o8-o

+3/−1
11.8.2017 8:25

V12í71ť54a 90K33r73u80t17i55š 1260794485357

Častý omyl - pomalý rozjezd na semaforech není o úspoře paliva, stejně tak rychlý start neznamená zvýšenou spotřebu. Stačí se podívat na grafy účinnosti motoru, resp. měrné spotřeby v závislosti na otáčkách a výkonu.

+2/−1
11.8.2017 8:29

K89a53r72e48l 16V69a37c63h65u31t 9183352689643

Nespletl jste si příspěvek? Já psal o inteligenci řidičů. ;-)

0/0
11.8.2017 8:34

V91í75ť95a 84K48r28u15t98i28š 1340634535867

Nespletl. Protože jak podle rychlého nebo pomalého startu poznáte inteligenci? Já jsem jen zmínil technický/ekonomický faktor, kterým se při startech z křižovatky řídím, pokud je prostor.

+1/−1
11.8.2017 8:42

K46a52r82e36l 84V58a13c66h26u97t 9873582699513

Průměrně inteligentní člověk BRZO pochopí, že si žádnou akcelerací nepomůže... = když totiž přijede na další křižovatku dříve, než odpovídá rychlosti 50 km/h s průměrným rozjezdem, tak vždy bude muset čekat. ;-)

Průměrně inteligentní člověk se tedy přizpůsobí - což je přesně to, o co jde programátorům a expertům bezpečnosti silničního provozu - učinit provoz plynulý a tedy bezpečnější (a též rádoby zdravější, protože ty nižší emise, že)... ;-)

+5/−2
11.8.2017 8:49

V30l46a49d46i65s63l19a87v 40B59u40r40y30š29e90k 1359482837614

já jezdím přes světelný křižovat teda hodně dlouho, asi 40 let a hodně často, tak 100 denně a rozhodně můžu tvrdit, že takhle to nefunguje, že ten kdo se pomalu rozjede a jede 50 tak má na další křižovatce zelenou, takhle to vážně nefunguje, pokud něco může fungovat, tak že když někdo projede 50 křižovatkou a jede pořád 50, tak projede i tu další na zelenou, ale mám vyzkoušený, že spíš musí jet rychleji

+4/0
11.8.2017 8:57

M81i90c21h81a94l 32T76e65s96a74ř 4778182360781

Průměrně inteligentní člověk měsíc po získání řidičáku vypozoruje, že šedá je teorie a zelený strom života, takže těm expertům bezpečnosti silničního provozu se takového ideálu daří z objektivních důvodů dosáhnout asi tak v jednom případu z deseti.

+2/0
11.8.2017 10:02

V75í83ť62a 77K87r96u89t76i57š 1210324955547

A jen nadprůměrně inteligentní člověk přijde na to, že při rychlém startu v optimálních otáčkách motoru při jeho maximální účinnosti je výhodnější se rychle dostat na 50-60 a pak klidně odřadit a doplachtit nebo jet poklidně na co nejvyšší kvalt, protože na spotřebu je to efektivnější, než to pomalu šudlat a roztahovat v nízkých otáček na potřebnou rychlost na půl plynu na několikrát delší vzdálenosti.

+3/0
11.8.2017 10:24

M37i82c75h90a59l 13T95e86s60a19ř 4638542230881

Nehledě na to že čím rychleji vypadnete z křižovatky, tím má křižovatka větší kapacitu.

+2/0
11.8.2017 10:53

M97a22r22t62i51n 13P60l53z44á37k 2567599868704

To by platilo v ideální situaci, kdyby takhle bylo časování semaforu nastavené. Ale v praxi tomu tak rozhodně není.

0/0
11.8.2017 11:23

V15a42c98l59a98v 77M48e81d30e83k 5281142395915

ono to v reálu ani nastavit nejde. Respektive šlo by v malém městečku o dvou semaforech. Ale ve velkoměstě, kde za každým semaforem následují další nejen v jednom, ale ve všech směrech, zkrátka nejde nastavit, aby to fungovalo vžedy a všude. Navíc v kombinaci s tím, že na řadě semaforů je optimalizace cyklů podle kamer (a množství aut v jednotlivých směrech), mnohdy s preferencí MHD, kdežto na dalších je pouze časový interval.

+1/0
11.8.2017 13:49

M24i74c98h33a73l 17N91a63j45m58a79n 7919923836470

Ona je otázka co je lepší. Jestli bleskový start nebo postup opačný:

červená - nic se neděje, oranžová - nic se neděje, zelená první dvě vteřiny - nic se neděje, stále zelená - řidič začíná hledat správnou rychlost, stále zelená - řidič nenašel správnou rychlost a snaží se rozjet na trojku, auto udělá přískok a zůstane stát, stále zelená - řidič startuje a opakuje postup pokusu průjezdu křižovatkou ,kterou po cca 15 vteřinách od rozvícenní zelené skutečně projíždí.

+3/0
11.8.2017 8:34

K47a44r98e25l 35V80a28c19h13u54t 9443502259913

Bože - kolikrát se tohle někomu stane? 8-o ;-) ... Začátečníkovi? Asi jo, teda někdy, občas. A pak už snad jen lidem s nějakým zdravotním problémem.

0/0
11.8.2017 8:51

M38i43c46h72a68l 38N69a38j32m84a78n 7789503966500

Bože, kolikrát někdo vypálí ze křižovatky jako formule 1 na startu? Asi jo, teda někdy, občas.....

+1/0
11.8.2017 9:01

Najdete na iDNES.cz