Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6 označené 6c a na trh se dostávají první vozy vybavené motory, které ji plní. Toyota se rozhodla novou normu dodržet s novým atmosférickým čtyřválcem 1,5 litru. Dostal ho nový Yaris.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L56a13d64i94s41l68a78v 81K60a62l27o44u83s 7435976301820

Proto Mazda vyvinula motory Skyactive.Chtělo by to mix Toyoty a Mazdy. Spolehlivost Toyoty a motory z Mazdy.

0/0
15.9.2017 14:21

L18u10d32v80í67k 86G48a37j12d77o30š56í74k 2695503514572

"...Jenže kombinace převodů a nového motoru znamená, že v dálničních rychlostech prostě faceliftovaná Toyota Yaris nepůsobí zrovna dynamicky..."

.

Nebylo v témže článku výše náhodou zmíněno, že Yaris je především městské vozidlo?

0/0
14.8.2017 10:23

J83i39ř56í 49S63c62h19w67a13c56h 8108594428896

I "městské vozidlo" může jezdit po dálnici. A v článku je jen suše konstatováno, že kombinace dlouhých převodů a motoru s poměrně nízkým výkonem dává při dálničním limitu ve výsledku velmi nízkou dynamiku. Ten Auris má totiž cca stejně dlouhou šestku jako třeba Civic s 1.8 který na 6-ku při 3300 otáčkách má dynamiku už "nic moc" a přitom má k dispozici o čtvrtinu vyšší výkon (cca 170 Nm).

Na druhou stranu je to vyváženo nižší spotřebou a nižším hlukem, kdo chce "dynamiku" prostě musí podřadit....

0/0
14.8.2017 12:57

L81a56d69i50s42l41a43v 18K74a61l27o21u21s 7135216201210

Já nevím, co proti té naftě všichni mají.

https://www.youtube.com/watch?v=Z-ZoCIMqIaI

Teď už i ty benziny.

0/0
14.8.2017 8:37

P68a60v54e86l 57N66o29v97á42k 5283337664378

Mam Clio 1.0 a normmalne jezdim i predjizdim. Necitim se nijak omezen.

0/0
13.8.2017 17:37

R15o46m30a30n 59H16a42n38u16s 8425827319224

Letadla způsobují daleko větší emise a taky jim nikdo nědělá start/stop při klesání, nezmenšují motory.

Tesla v Čechách má větší emise než benzín, protože se nabíjí elektřinou z uhelných elektráren.

Elektromibily když budete muset vyměnit baterie po 10 letech (ale spíš dřív)za 200000Kč tak je to víc než projezdí většina z nás v benzínu nedejbože v naftě.

Lidi a hlavně EU přestaňte už blbnout a nechte zlepšování motorů na trhu, ten si sám řekne co lidi chtějí a co se bude prodávat.

0/−3
11.8.2017 15:42

J45i37ř59í 50S97c56h43w95a55c72h 8838334618576

jj v Česku se sice z uhelných elektráren vyrobí jen cca 50% el. energie, ale Tesla při nabíjení vyzobává jen elektrony z uhlí (ostatní vrací zpět). Protože na ty z uhlí prý dojede dvakrát dál než na ty ostatní.

+4/0
11.8.2017 15:55

R37o31m18a73n 15H12a37n41u95s 8615157709814

https://automix.cars.cz/magazin/unikatni-mapa-ukazuje-kde-maji-elektromobily-smysl-jak-je-na-tom-cr-20170316.html

0/0
11.8.2017 16:18

J13i77ř85í 38S42c50h29w16a77c98h 8858834368216

tyhle globální statistiky jsou jen čistá demagogická manipulace.

elektromobily mají smysl i tam kde se 100% el. energie vyrábí....výhodou je, že ty smrady nejdou přímo pod nos.

až ti bude kuřák z vedlejšího balkonu foukat kouř do ložnice pootevřeným oknem, můžeš se uklidňovat tím, že z globálního hlediska jeho "emise" jsou cca 0,00000000000000000001% všech světových emisí, takže ti vlastně vůbec nevadí......;-D

+4/0
11.8.2017 20:01

J64i31ř23í 67V72e31l83í33š64e11k 8399544880253

Deset let ne. Možná 16 - 20, zvlášť u dnešních lithiových technologií. Mám elektromobil r.v. 2012, zatím jsem nezpozoroval žádný pokles kapacity a nemyslím si, že by se měl v příštích letech konat. I kdyby akumulátory vydržely "jen 15 let", s 15 let starým autem už budu řešit úplně jiné starosti, jako s každým 15 let starým autem. Spíš už takové auto dávno nebudu mít.

Nechci tvrdit, že elektromobilita je jediným řešením do budoucnosti, ale jen říkám, že od doby, co s elektromobilem jezdím, je můj nájezd naftovou C5 (což je opravdu dobré auto, Euro 5a) asi tak 4000 km ročně (včetně cesty k moři do Bulharska, která je cca 3500 km) a zbytek (asi tak něco přes 30 tisíc km) najezdím elektromobilem. Ani tolik nelpím na nákladech, ale elektromobilita je zkrátka silně návyková. S elektromobily se opravdu jezdí lépe. Nafta je nafta, ale elektřina je elektřina.

Každý si kupte co chcete, co se vám líbí. Pokud chcete "ekologický" motor, co má malý objem, velké turbo a za pět let běžného provozu umře, kupte si VW. Pokud chcete normální motor co vydrží, kupte si Toyotu. Já jsem si koupil elektriku a nelituju toho. Ne snad proto, že bych ušetřil (auto něco stojí), ani ne proto, že bych nějak dbal o životní prostředí, ani proto, že chci být výstřední, ale spíš proto, že mě elektromobily baví. Jezdí se s nimi jinak a moc mi to vyhovuje. Nízké náklady na provoz jsou jako bonus, za který jsem samozřejmě rád.

V elektromobilech ale není ani olej na výměnu, brzdové destičky díky rekuperaci není třeba měnit pekelně dlouho a nikde z toho nic nekape, nesmrdí to, nehlučí to a má to odpich, že by TDI závidělo. Každé ráno, když odjedu od baráku, mám "natankováno". Vnímám to jako obrovský komfort. A možná také dělám něco pozitivního pro planetu.

+5/0
11.8.2017 19:11

J83i32ř88í 67S93c77h57w67a22c31h 8638264828586

souhlas se vším, samozřejmě kromě té dehonestace turba a VW ;-)

+2/0
11.8.2017 20:06

P51a47v81e61l 50Š80e23d73l32b39a31u47e27r 7128471402485

S VW mam podobnou zkusenost 2x. Ma pravdu.

0/0
13.8.2017 9:10

J26i66ř96í 27S20c14h17w36a68c97h 8428674958836

koncern VW vyrobí cca 10 milionů aut ročně, za deset let je to cca 100 milionů jak jsou ty tvoje dvě zkušenosti asi tak "směroplatné"?

0/0
13.8.2017 19:51

L23u78d46v50í12k 59G58a40j25d91o53š11í50k 2505903404262

Jen jsem čekal, kdy zmíníte ty brzdové destičky.

To je takové klišé elektromobilářů, jak dlouho jim vydrží brzdové destičky - sočástka za 3 000 Kč. ;-D

Po 5 letech asi nemáte ještě problém, ale vaše akumulátory mohou mít klidně 2/3 životnosti za sebou. V okamžiku, kdy začnou ztrácet kapacitu máte možná jen pár měsíců, než je budete muset vyměnit - oprava v ceně malého vozu. Nic moc představa.

0/0
14.8.2017 10:58

J29a95k64u66b 98S72e53k44e20r23a 6626180236275

Jeden hrde psal, ze mu v tesle vydrzely 110000km. Tak ja nevim, me vydrzi podobneba jezdim hlavne mesto. Asi umim taky rekuperovat :)

0/0
14.8.2017 21:16

L89u19d59v83í95k 24G52a88j98d33o33š23í94k 2755683224752

Lidi se chtějí globálně jen flákat, žrát a souložit bez ohledu na to co bude za 5 let.

Co lidi chtjí můžete dobře vidět u voleb.

Nechat všechno jen na trhu a lidech, to už bychom dávno byli udušení.

+1/0
14.8.2017 10:29

J19i49ř12í 77S10c96h20w69a44c35h 8378484518446

Takže si shrńme fakta:

Slabý motor podle "staré normy" nahradil motor podle "nové normy od zlé EU" co má větší objem, co má větší výkon, auto s ním má vyšší dynamiku a při tom všem méně žere a méně smrdí, ale ta norma nám "znovu škrtí motory"....;-D;-D;-D

+4/0
11.8.2017 9:50

V23a34c82l92a26v 54M36e48d51e26k 5951712515705

Co bruselský soudruh činí, dobře činí.

Ale teď vážně : to, že má motor vyšší výkon nemá nic společného s normou EU. To je zkrátka evoluce, a rozhodnutí výrobce.

Pokud jde o škrcení výkonu, to je prostě nesporný fakt. motor o 100kW dnes je méně prižný, než motor o 100kW před 10 lety. Důvod je jednoduchý - i když má stejný maximální výkon, výrobce nastavil takové parametry řídící jednotky, aby splnil požadavky nové normy. Pomalá reakce na plyn se tomu říká. Všichni výrobci motorů to potvrzují, to není žádná spekulace konspirátorů.

Už roky se mluví o tom, že nová metodika měření je sice úplně jiná, než předchozí, ale reálnému provozu stále velmi vzdálená. Už roky se také mluví o tom, že několik let stará americká metoda je reálnému provozu mnohem bližší, než bude nově zaváděná evropská - ale nikoho to nezajímá. EU zkrátka musí mít vždy něco extra.

+2/0
11.8.2017 13:41

J33i14ř40í 67S11c73h60w39a22c29h 8798484258586

Mám pocit, že Toyota to už předváděla i v minulé generaci a nejen, že se snaží plnit emise, ale taky důsledně dbá na to, aby chránila řidiče před jejich vlastním "zbrklým jednáním", zvyšujícím jejich skutečnou spotřebu. Takže motory "škrtí" i v režimech, kdy by to dělat nemusela, tedy i v otáčkách, které se v NEDC či jiných měřeních vůbec nepoužívají. Co dnes brání tomu, aby při prudkém sešlápnutí plynu nebo poloze pedálu "až na podlaze", ŘJ motor škrtit přestala?

Automatická převodovka při kickdownu se taky zachová jinak, než při pomalé manipulaci s plynem. Ale kickdown se nejspíš v žádnem měření spotřeby či emisí neobjeví.... I proto se taky o těch atmosférách tvrdí, že při jízdě "na krev" u nich nestoupá spotřeba jako u turbomotorů. No jak by mohla, když ta jejich dynamika "na krev" není nic moc a přitom, je k tomu žádná EU norma ani nenutí.

A jak to tak vypadá (když nad 5000 ot vadne), tak tento motor má "uříznutou" špičku stejně jak slabší výkonové varianty dvoulitrů od Mazdy , kdy slabši varianta má naprosto stejný průběh krouťáku a výkonu a když je dosaženo plánovaného maxima, tak se elektronicky "zařízne", kdežto u silnější varianty "muzika hraje ještě výše", ale to už vůbec není o nějakých normách EU, to je prostě konstrukční řešení...

0/0
11.8.2017 14:41

V67í74ť11a 53K85r97u49t29i78š 1300424735347

Otázkou je pak realita vůči továrním datům. Protože podle článku má motor nad 5.000 ot. "vadnout", ale podle technických parametrů tam bude mít +/- 69kW. A v udávaném výkonovém maximu 82kW/6.000 ot. pak má točivý moment 130,5 Nm, což ve srovnání s maximem 136Nm/4.400 ot. hovoří prakticky o lineárním zátahu.

0/0
11.8.2017 14:59

J92i53ř39í 36S39c72h15w38a75c34h 8638874218316

díky za ty údaje, nechtělo se mi to hledat....

ale pokud jsou pravdivé, tak tvrzení o vadnutí nad 5000 by musel být pocitový nesmysl, nebo nechtěně zkopírovaná věta z článku o nějakém malém turbomotoru ;-)

0/0
11.8.2017 15:11
Foto

M92i54r44o76s66l85a60v 47S96t40e96i32n31e91r 4120702660436

K čemu potřebujeme více, než 90 HP? Můj Ford Taunus Coupé, r.v. 1974 vystačil s 1,6 litrovým motorem s 72 HP a jak to na dálnici upalovalo! Dnes mám dvoulitr se 110 HP a je to víc, než dost. Přítel má Oktávku 1,9TDO s 90 HP a najezdil už přes půl milionu km.

+1/−2
11.8.2017 9:09

M17i30c31h13a82l 55N73a19j49m34a14n 7869883316910

Tak na popojíždění ve městě Vám stačí těch 90 HP asi bohatě. Ale jsou lidé, kteří jezdí třeba dlouhé štreky, dokonce i v tom autě někoho nebo něco vozí, jezdí v kopcovitém terénu......

Těch důvodů je spousta.

+1/0
11.8.2017 9:16

J52a15r51o21m44í81r 36K37r62á55l 4170149474709

Pak si koupí auto, které je na dlouhé štreky stavěné. Tohle je typické vozidlo do města. Jen by mělo vypadat líp.

+1/0
11.8.2017 9:34

M44a71r42t26i43n 66K17a48r46á80s34e37k 9428803738578

V Yarisu?

0/0
11.8.2017 9:43

M74i47c54h27a78l 80N67a88j40m15a54n 7739243986440

Já reagoval na pana Steinera a jeho poznámku na výkon auta (a Ford Taunus nebo Octavia určitě nejsou auta velikosti Yarise.....).

+2/0
11.8.2017 9:45

J84a39n 46K17o18n70v30a81l81i54n70k79a 5240771621175

Taunus Coupé byl nádherné auto R^

Někdo výkon chce, někdo ho potřebuje a někdo zase ne. Vám stačí 110 koní, jinému stačí devadesát. Jsou i tací, kteří brázdí silnice s vozy, které mají i 60 koní. Já si koupil auto, co jich má přes 230. Nedávno jsem řídil věc, která měla 315 HP a v tom bych si také dovedl představit ježdění. Zkrátka - každému co jeho jest.

+1/0
11.8.2017 9:55

V77a61c24l10a89v 34M66e13d54e41k 5361702685525

s motorem pod 100hp se v dnešním provozu nedá bezpečně předjet ani traktor.

0/0
11.8.2017 13:44

J18a14k61u51b 87F30e33i20f53a74r 7919929826469

no vidíte, já mám 515k a někdy si říkám, že bych tam také snesl více. Na rozdíl od úsporných a ekologických aut nemám problém kdykoli bezpečně předjet a netáhnu se po okresce za kamionem 70 jenom proto, že mi to nejede.

+2/0
11.8.2017 9:57

R64o12b14e81r61t 52M40a73t34u73l77a 8807839146795

Já mám 120 a klidně bych víc přežil, protože když je to auto plné tak už to stejně moc nejede... Tak 250 by mohlo být tak akorát, protože to pořád zvládne jet za 5/100, ale zároveň to i jede.

0/0
11.8.2017 11:06

J46i11ř76í 73S77c92h29w91a92c54h 8518634138696

žádný auto se spalovacím motorem s 250 koníky nejezdí za 5/100, ani dýzl a benzín už teprve ne...

+1/0
11.8.2017 16:07

R31o26b52e69r63t 97M72a79t82u40l94a 8277439356795

Já nepsal jezdí, ale že to zvládne což je pravda https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/549104.html dlouhodobý průměr na těch 5/100 samozřejmě udržet nepůjde...

0/0
11.8.2017 17:36

J66i82ř50í 85S19c75h11w23a98c63h 8548714578626

nebudu se dohadovat o tom, co znamená to slůvko "zvládne".

Takže zůstanu u toho svého, že žádný auto se spalovacím motorem s 250 koníky nejezdí za 5/100, ani dýzl a benzín už teprve ne...

a ještě dodám a už vůbec ne tehdy, když se těch 250 koníků jen občas využije....

0/0
11.8.2017 23:07

P27e58t82r 19P56o80s14p23í82š21i34l 4958164166596

Dříve byla auta obecně menší (Srovnejte třeba jedničkový Golf s posledním modelem), byla lehčí a měla tudíž slušnou dynamiku i se slabším motorem. V dřívějším provozu bylo také lehčí předjet na okresce kamión, protože byl mnohem menší provoz.

+1/0
11.8.2017 11:34

M39i52c22h61a19l 52N67a42j87m11a55n 7319613976960

A také ten kamion jel pomaleji. Tehdejší (před 25 roky) výkon kamionu byl kolem 300 koní, dnes je výkon v průměru přes 500 koní a hmotnost soupravy je stejná.

0/0
11.8.2017 12:00

P16e45t54r 31P10o30s47p46í39š21i96l 4558574536796

Ono i těch kamiónů bylo na silnicích tak desetkrát méně než teď.

0/0
11.8.2017 12:45

K12a26r71e70l 86V12a44c28h89u29t 9393562369863

Tak vám připadá až velmi "podivné", kolik řidičů si potrpí na bleskový START na semaforech - aby pak byli ZASE první (?) na další křižovatce, kde však musí znovu čekat, až přestane svítit červená ... ?!?!?! ... ;-D !! Rv O nadměrné emise ani o nadměrnou spotřebu paliva jim vůbec nejde. HRRRK = jen být vždy PRVNÍ. 8-o8-o8-o

+3/−1
11.8.2017 8:25

V94í82ť16a 17K46r65u12t95i84š 1680224985417

Častý omyl - pomalý rozjezd na semaforech není o úspoře paliva, stejně tak rychlý start neznamená zvýšenou spotřebu. Stačí se podívat na grafy účinnosti motoru, resp. měrné spotřeby v závislosti na otáčkách a výkonu.

+2/−1
11.8.2017 8:29

K25a15r60e98l 86V40a70c38h84u44t 9593622789263

Nespletl jste si příspěvek? Já psal o inteligenci řidičů. ;-)

0/0
11.8.2017 8:34

V26í24ť73a 72K42r52u62t33i14š 1590884545567

Nespletl. Protože jak podle rychlého nebo pomalého startu poznáte inteligenci? Já jsem jen zmínil technický/ekonomický faktor, kterým se při startech z křižovatky řídím, pokud je prostor.

+1/−1
11.8.2017 8:42

K93a43r13e72l 39V70a96c83h29u12t 9883672279513

Průměrně inteligentní člověk BRZO pochopí, že si žádnou akcelerací nepomůže... = když totiž přijede na další křižovatku dříve, než odpovídá rychlosti 50 km/h s průměrným rozjezdem, tak vždy bude muset čekat. ;-)

Průměrně inteligentní člověk se tedy přizpůsobí - což je přesně to, o co jde programátorům a expertům bezpečnosti silničního provozu - učinit provoz plynulý a tedy bezpečnější (a též rádoby zdravější, protože ty nižší emise, že)... ;-)

+5/−2
11.8.2017 8:49

V52l45a30d37i89s30l51a37v 33B52u26r59y75š36e64k 1259152527924

já jezdím přes světelný křižovat teda hodně dlouho, asi 40 let a hodně často, tak 100 denně a rozhodně můžu tvrdit, že takhle to nefunguje, že ten kdo se pomalu rozjede a jede 50 tak má na další křižovatce zelenou, takhle to vážně nefunguje, pokud něco může fungovat, tak že když někdo projede 50 křižovatkou a jede pořád 50, tak projede i tu další na zelenou, ale mám vyzkoušený, že spíš musí jet rychleji

+4/0
11.8.2017 8:57

M95i67c65h55a72l 61T77e58s24a36ř 4558562310881

Průměrně inteligentní člověk měsíc po získání řidičáku vypozoruje, že šedá je teorie a zelený strom života, takže těm expertům bezpečnosti silničního provozu se takového ideálu daří z objektivních důvodů dosáhnout asi tak v jednom případu z deseti.

+2/0
11.8.2017 10:02

V16í42ť95a 23K39r47u27t32i51š 1260524965127

A jen nadprůměrně inteligentní člověk přijde na to, že při rychlém startu v optimálních otáčkách motoru při jeho maximální účinnosti je výhodnější se rychle dostat na 50-60 a pak klidně odřadit a doplachtit nebo jet poklidně na co nejvyšší kvalt, protože na spotřebu je to efektivnější, než to pomalu šudlat a roztahovat v nízkých otáček na potřebnou rychlost na půl plynu na několikrát delší vzdálenosti.

+3/0
11.8.2017 10:24

M16i80c77h76a18l 91T10e61s94a79ř 4828512770751

Nehledě na to že čím rychleji vypadnete z křižovatky, tím má křižovatka větší kapacitu.

+2/0
11.8.2017 10:53

M92a94r80t12i62n 19P27l78z23á34k 2777879298514

To by platilo v ideální situaci, kdyby takhle bylo časování semaforu nastavené. Ale v praxi tomu tak rozhodně není.

0/0
11.8.2017 11:23

V79a24c68l53a65v 80M10e81d15e44k 5551932355195

ono to v reálu ani nastavit nejde. Respektive šlo by v malém městečku o dvou semaforech. Ale ve velkoměstě, kde za každým semaforem následují další nejen v jednom, ale ve všech směrech, zkrátka nejde nastavit, aby to fungovalo vžedy a všude. Navíc v kombinaci s tím, že na řadě semaforů je optimalizace cyklů podle kamer (a množství aut v jednotlivých směrech), mnohdy s preferencí MHD, kdežto na dalších je pouze časový interval.

+1/0
11.8.2017 13:49

M33i89c28h47a45l 52N45a30j87m17a35n 7279873806130

Ona je otázka co je lepší. Jestli bleskový start nebo postup opačný:

červená - nic se neděje, oranžová - nic se neděje, zelená první dvě vteřiny - nic se neděje, stále zelená - řidič začíná hledat správnou rychlost, stále zelená - řidič nenašel správnou rychlost a snaží se rozjet na trojku, auto udělá přískok a zůstane stát, stále zelená - řidič startuje a opakuje postup pokusu průjezdu křižovatkou ,kterou po cca 15 vteřinách od rozvícenní zelené skutečně projíždí.

+3/0
11.8.2017 8:34

K89a57r65e22l 84V91a51c24h11u51t 9943692589483

Bože - kolikrát se tohle někomu stane? 8-o ;-) ... Začátečníkovi? Asi jo, teda někdy, občas. A pak už snad jen lidem s nějakým zdravotním problémem.

0/0
11.8.2017 8:51

M85i76c52h84a36l 60N74a87j34m52a97n 7629713886510

Bože, kolikrát někdo vypálí ze křižovatky jako formule 1 na startu? Asi jo, teda někdy, občas.....

+1/0
11.8.2017 9:01







Najdete na iDNES.cz