Diskuze

Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6 označené 6c a na trh se dostávají první vozy vybavené motory, které ji plní. Toyota se rozhodla novou normu dodržet s novým atmosférickým čtyřválcem 1,5 litru. Dostal ho nový Yaris.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Proto Mazda vyvinula motory Skyactive.Chtělo by to mix Toyoty a Mazdy. Spolehlivost Toyoty a motory z Mazdy.

0 0
možnosti

"...Jenže kombinace převodů a nového motoru znamená, že v dálničních rychlostech prostě faceliftovaná Toyota Yaris nepůsobí zrovna dynamicky..."

.

Nebylo v témže článku výše náhodou zmíněno, že Yaris je především městské vozidlo?

0 0
možnosti

I "městské vozidlo" může jezdit po dálnici. A v článku je jen suše konstatováno, že kombinace dlouhých převodů a motoru s poměrně nízkým výkonem dává při dálničním limitu ve výsledku velmi nízkou dynamiku. Ten Auris má totiž cca stejně dlouhou šestku jako třeba Civic s 1.8 který na 6-ku při 3300 otáčkách má dynamiku už "nic moc" a přitom má k dispozici o čtvrtinu vyšší výkon (cca 170 Nm).

Na druhou stranu je to vyváženo nižší spotřebou a nižším hlukem, kdo chce "dynamiku" prostě musí podřadit....

0 0
možnosti

Já nevím, co proti té naftě všichni mají.

https://www.youtube.com/watch?v=Z-ZoCIMqIaI

Teď už i ty benziny.

0 0
možnosti

P62a74v14e44l 58N26o72v63á48k

13. 8. 2017 17:37

Mam Clio 1.0 a normmalne jezdim i predjizdim. Necitim se nijak omezen.

0 0
možnosti

R61o88m68a30n 20H48a43n83u68s

11. 8. 2017 15:42

Letadla způsobují daleko větší emise a taky jim nikdo nědělá start/stop při klesání, nezmenšují motory.

Tesla v Čechách má větší emise než benzín, protože se nabíjí elektřinou z uhelných elektráren.

Elektromibily když budete muset vyměnit baterie po 10 letech (ale spíš dřív)za 200000Kč tak je to víc než projezdí většina z nás v benzínu nedejbože v naftě.

Lidi a hlavně EU přestaňte už blbnout a nechte zlepšování motorů na trhu, ten si sám řekne co lidi chtějí a co se bude prodávat.

0 3
možnosti

jj v Česku se sice z uhelných elektráren vyrobí jen cca 50% el. energie, ale Tesla při nabíjení vyzobává jen elektrony z uhlí (ostatní vrací zpět). Protože na ty z uhlí prý dojede dvakrát dál než na ty ostatní.

4 0
možnosti

Takže si shrńme fakta:

Slabý motor podle "staré normy" nahradil motor podle "nové normy od zlé EU" co má větší objem, co má větší výkon, auto s ním má vyšší dynamiku a při tom všem méně žere a méně smrdí, ale ta norma nám "znovu škrtí motory"....;-D;-D;-D

4 0
možnosti

Co bruselský soudruh činí, dobře činí.

Ale teď vážně : to, že má motor vyšší výkon nemá nic společného s normou EU. To je zkrátka evoluce, a rozhodnutí výrobce.

Pokud jde o škrcení výkonu, to je prostě nesporný fakt. motor o 100kW dnes je méně prižný, než motor o 100kW před 10 lety. Důvod je jednoduchý - i když má stejný maximální výkon, výrobce nastavil takové parametry řídící jednotky, aby splnil požadavky nové normy. Pomalá reakce na plyn se tomu říká. Všichni výrobci motorů to potvrzují, to není žádná spekulace konspirátorů.

Už roky se mluví o tom, že nová metodika měření je sice úplně jiná, než předchozí, ale reálnému provozu stále velmi vzdálená. Už roky se také mluví o tom, že několik let stará americká metoda je reálnému provozu mnohem bližší, než bude nově zaváděná evropská - ale nikoho to nezajímá. EU zkrátka musí mít vždy něco extra.

2 0
možnosti
Foto

K čemu potřebujeme více, než 90 HP? Můj Ford Taunus Coupé, r.v. 1974 vystačil s 1,6 litrovým motorem s 72 HP a jak to na dálnici upalovalo! Dnes mám dvoulitr se 110 HP a je to víc, než dost. Přítel má Oktávku 1,9TDO s 90 HP a najezdil už přes půl milionu km.

1 2
možnosti

Tak na popojíždění ve městě Vám stačí těch 90 HP asi bohatě. Ale jsou lidé, kteří jezdí třeba dlouhé štreky, dokonce i v tom autě někoho nebo něco vozí, jezdí v kopcovitém terénu......

Těch důvodů je spousta.

1 0
možnosti

Tak vám připadá až velmi "podivné", kolik řidičů si potrpí na bleskový START na semaforech - aby pak byli ZASE první (?) na další křižovatce, kde však musí znovu čekat, až přestane svítit červená ... ?!?!?! ... ;-D !! Rv O nadměrné emise ani o nadměrnou spotřebu paliva jim vůbec nejde. HRRRK = jen být vždy PRVNÍ. 8-o8-o8-o

3 1
možnosti

Častý omyl - pomalý rozjezd na semaforech není o úspoře paliva, stejně tak rychlý start neznamená zvýšenou spotřebu. Stačí se podívat na grafy účinnosti motoru, resp. měrné spotřeby v závislosti na otáčkách a výkonu.

2 1
možnosti

teda to je článek. snad jediné co autorovi vadí je přiškrcený výkon. a já se ptám...no a co? když pominu teď emise...v dobách škody 100 a žigulíků měla auto výkon 39 kw max. 49 kw. A šlo to. Jezdilo se s nima do práce, na výlety na služební cesty i na dovolené...a dalo se to...tak kam se teď všichni tak ženete? proč je potřeba aut o výkonech kolem 100 kW? a nemelte mi něco o předjíždění, protože i s těma škodovkama se předjíždělo. Všechny nás čeká stejný konec...tak by jsme život měli prožít v klidu a bez velkého spěchu...tak nevím proč se v autech pořád někam honit.

13 1
možnosti

A představte si, že za první republiky měla auta výkon třeba 13 - 20 kw. A také to šlo.

Doba trošku zrychlila a auta se přizpůsobila. Před skoro 20 lety jsem si také myslel, že tehdejší feliciie s motorem 1,6 je skvělé auto a jezdil jsem s ní 40 - 50 tis. km ročně. Dneska už bych s ní podobné kilometry nenajezdil ani náhodou....

3 0
možnosti

J25a98n 44N42o17v61á60k

11. 8. 2017 6:33

Lidi je vsude jako much. Maji sedet na zadku a ne stale nekam jezdit. Auta by se uz konecne mela zakazat. Je treba vratit se k zivotu v rodine a na vesnici. Pole se da obdelat i kravkou. Skonceme s tim neustalym konzumem. A mobily zakazat.

0 0
možnosti

A hlavně zakázat ty internety !!

3 0
možnosti