Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Milá Angelo. Jak německé automobilky úspěšně lobbovaly za mírnější normy

Německé automobilky podle magazínu Spiegel v minulosti úspěšně lobbovaly v nejvyšších patrech německé politiky za mírnější emisní nařízení. Dnes některé z nich tvrdí, že právě příliš laxní normy jsou jednou z příčin nynějších problémů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i39r54e18k 24G52a45j60e78r 5861676759270

V techto zpravach dochazi k mateni pojmu. Pouziva se slovo "emise", pri nemz je jednou rec o CO2, jindy o zdravi skodlivych emisich a jindy o obojim dohromady podle toho, jak ma vyjit vysledna argumentace.

Tlak na snizeni emisi CO2 prave zvyhodnil dieslove turbomotory, ktere ho produkuji mene nez ostatni motory. Bylo vsak potreba obejit omezeni na produkci skodlivych emisi, k cemuz slouzil podvod se softwarem. Tim chci rict, ze lobing za zmirneni normy na produkci CO2 byl naopak uzitecny, protoze jinak by aut s benzinovymi motory jezdilo dnes jeste mene.

+1/0
9.8.2017 9:41

M40a27r92c52e66l 79B69a82k53o74š 4841516243

To je tak keď sa viac tlačí na pílu ako je to možné a ešte k tomu to robia politickí úradníci. To že automobilky lobujú je logický postup. Ono totiž stanoviť limit je len začiatok, všetko treba vymyslieť, odskúšať, otestovať. Podobne ako je to v prípade nulových domov, už sa dlho hovorí, že je to už moc prísne, extrémne konštrukcie, strašne drahé okné, veľa technológie, riadenia, elektroniky a podobne. V EÚ sa na tom moc tlačilo, práveže automobilky mali konať. Mňa na druhej strane teší, že sa tu hľadí aj na ekologické hľadisko. Diesel však môže byť slepá cesta a to bude vyhodených peňazí!

+3/0
8.8.2017 19:01

R17i66c79h34a75r30d 23V95a68c30e64k 5771108782788

To je tak, když se v Bruselu sejde více nadšenců, kteří chtějí udělat svět lepším, než je možné technicky dosáhnout. Pomalu to dosahuje smělých cílů, které jsme si stanovili za socialismu. Pro připomínku: http://www.cesky-dialog.net/clanek/1368-z-casopisu-abc-rok-1960/

+5/−1
8.8.2017 18:00

B12e40d69ř25i74c60h 43K64u20d45r60n32a 1298538162640

Ale je zajímavé, že podle jednoho novinového článku normu 80 mg -NOX/km některé motory od MB nebo VW-group splnily. Tak jsem z toho nějaký zmatený.

V provozu při aktuálním testu dokázaly požadované hodnoty dodržet jen modely Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/diesely-emise-normy-nemecko-deutsche-umwelthilfe-fvd-/eko-zahranicni.aspx?c=A170802_123057_eko-zahranicni_fih

+1/0
8.8.2017 16:22

M69a66r98t45i77n 79J54e21l47í61n31e71k 9967379735655

EU potažmo Německo si zadělalo na problém. Striktně dodržovat teoretické normy, neúnosně je zvyšovat a přitom hospodářsky růst je trochu problém.

+7/0
8.8.2017 14:15

M10i90c80h23a14l 68F75r62ý72d11a 1682889253972

trochu hodně

+1/0
8.8.2017 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.